WTC del 3
[Tråden har låsts för att den blev för lång och fortsätter i "WTC del 4"]
Detta är en fortsättning på maria-svenssons tråd "wtc byggnad 7" och uppföljaren "WTC7, del 2" som båda blev över 300 kommentarer långa. Tyvärr blir långa diskussioner på iFokus väldigt långsamma på äldre datorer, så fortsätt gärna diskutera frågan här istället.
Tack på förhand, och ha så roligt!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Den som skrev en kommentar kl. 18:01 kanske kan skriva den här….?
kan inte läsa den…..

#1 Var det jag, kanske? Jag skrev i alla fall detta:
Ok, jag fattade lite trögt.
Men här kommer ännu en länk. Kolla in den, vettja:
http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/911_pentagon_eyewitnesses.html
Sen vad du anser vara sunt eller inte när det gäller skepticism är en annan sak.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Glasklara vittnesmål som har sett och hört planet som kraschade in i Pentagon. Här faller ännu ett argument till kt:s nackdel.Det var ingen missil….
Kanske rent av så att flygledarna ingår i Illumimati och den stora stora konspirationen? Varför inte?… i fantasin finns det inga begränsningar.
Ok Ming, då kanske det är dags att producera den film där du sett planet vid Pentagonexplosionen.
Du skrev "Ang Pentagon så visas det mkt otydligt på en filmsnutt att det är ett plan som kommer dundrande"
Vore kul att se detta PLAN….var finns det Ming…eller var det bara ett påhitt ???
Vad är det för skillnad på del 1, 2 och 3 av denna tråd?
/Uttråkad
En ny film som fångat explosioner i wtc7 har sett dagens ljus.
Synd att den är så kort.

Om nu inte Pentagon träffades av något plan…….var är då planet, besättningen och alla passagerare?

#.7 Menar du på fullaste allvar att det klippet skulle vara bevis för rivning med sprängämne eller? Tror du att det är så en rivning går till?
Du har fått sett en film som visar hur takvåningen kollapsar 7-8 sekunder innan ytterskalet följer med, vilket tyder på en kollaps följt av en okontrollerad brand i sju timmar. Upplysningsvis så behöver ett normalrum med ett stearinljust i fåtölj som brandstiftare ca 5-6 min för att nå en övertändning med en temperatur på ca 800 grader i hela rummet. Då kan du börja ana konsekvenserna för WTC7 efter sju timmar.
Varför skulle någon spränga en förlorad byggnad? För skojs skull? Ljudeffekterna i ditt klipp misstänker jag är manipulerat. Sju timmar med brandgasspridning och en kollaps som gör att brandgaserna antänds vid kontakt med en antändningskälla är inget konstigt. Flera brandgasexplosioner alltså.
Ang. Pentagon… Varför reagerar inte flygledarna Staffan? Är nyfiken på din förklaring där… Samt varför du tror att beredskapen att skjuta ner sina egna inrikesflygplan skulle vara så hög… du tror inte på tveksamheter i beslut i extrema situationer som 9/11 och med sina egna medborgares liv som insats? Tror du inte att beredskapen för stridsflygen är riktad mot yttre hot, och inte mot inrikes svårbekräftade hot?
Nej, han har ingen aning vad det är han klistrar in… Bara det står något med 9/11 och går emot sunt förnuft så är det trovärdigt för Staffan.
Måste vara jobbigt för er att försöka bortförklara alla uppgifter som ser dagens ljus.
#4 Ännu en fråga som Staffan gärna får svara på.Kan vi förvänta oss respons på den?
#8 Bra fråga…förklara den Staffan!
#10 Precis Neutralis…bra frågor som jag också är nyfiken att få respons på!
#12 Staffan: Har du läst på länken om de vittnen som berättar om att de både sett och hört ett plan på låg höjd på väg mot Pentagon? OM du läst där så undrar jag varför du inte tar det till dig?Jobbbigt att få sina teorier omkullkastade?Varför visar inte "dina"länkar HELA biten?Att sniffa på ytan utan ifrågasättande bevisar att "man" inte alls är intresserad av vad som egentligen hände.Jag vill kalla det "en sanning med modifikation"starkt reviderad för att försöka återupprätta den "sanning" som nu börjar fallerera.
OCH…hur var det nu med de "2.300 bilj"? Knappast en anledning att bränna av en missil för att dölja en ev stöld…eller hur?
Men Ming , hade du inget klipp om planet du hade sett vid Pentagon?
Var det så att du ljög om det ???
#8 Inte i Pentagon iaf?
Varför visar man inte filmerna från de ca.80 cctv-kamerorna
Pentagon måste ju rimligtvis ha massor med filmbilder från egna kameror runt om Pentagon.
Är inte 2.300 miljarder en anledning….??? Man vill säkert ha ytterligare motiv för att starta olika krig….då är ju en attack på Pentagon perfekt.
Men Ming, du undviker ju allt material som Arkitekterna och ingenjörerna kommer med. Föreslår att du kollar in det.
#14 Ang klippet så finns det i någon av de länkar som visats här.Kolla där. Och nej…jag må vara dig motvalls men jag ljuger inte.
Ang kamerorna så har jag ingen vetskap om det.
Ang de vittnen som framträder så tror jag på dem.
Ang de 2.300 bilj så undrar jag om du kollat länken som finns långt ner på tråd 2…har du det?
Ang de material som arkitekter och ingenjörer kommer med så har jag kollat det…är ju inte ingenjör själv men deras material finner jag inte trovärdigt….det KÄNNS inte rätt i vare sig hö el vä hjärnhalva.
Ang de frågor som är riktade till dig så väntar vi ivrigt på svar.
**Du dissar dessutom den länk Klass lagt in här…#2… om de vittnen som både sett och hört planet vid Pentagon. Din sanning blir då en "sanning med modifikation".
**
Måste bara inflika att det var en dålig kamera dom hade vid Pentagon..som Staffan säger måste stället vara belamrat med kameror och varför är det ingen skärpa på bilderna…tror inte ett sånt ställe har så dåliga kameror…och ingen av skeptikerna har bemött hur ett flygplan bara kan pulvriseras när det störtar…var har vi sett det tidigare?
#16 Javisst var det en dålig kvalité på den filmen…men…nu upprepar jag mig här….de ögonvittnen som både sett och hört planet…är det inte värt ett vitten? Filmer kan manipuleras men jag tror inte alla de här som vittnat om händelsen ljuger och därför anser jag dem trovärdiga. Varför dissa dem?
Jag skulle tro…med min ringa kunskap…att det inte är konstigt att ett flygplan kan brinna upp i en sådan stark värme.
Vi har ju sett detsamma vid WCT….
Ang kamerorna googlade jag och fann:
"Ang filmer från övervakningskameror vid Pentagon så kan det nog tänkas att det dels var ganska få som var riktade mot området där "det flygande föremålet" passerade. Dels var sannolikt vid denna tiden inte varje kamera försedd med en egen videobandspelare utan var förmodligen kopplade via multiplexer till en vcr. Det innebär att flera kameror delar på en inspelningskanal. Då är antalet fps per kamera inte så intressant utan då blir det snarare sekunder mellan varje bild det handlar om.
En multiplexer för den som inte vet vad det är så kan man säga kort att det är en kopplinglåda som växlar mellan ett antal in-kanaler till en ut-kanal. Om man t ex har åtta kameror på en multiplexer och en vcr ansluten till denna så spelas ut-kanalen in hela tiden men 2 ggr per sekund växlas bilden mellan de åtta kamerorna. Man får alltså en bild var fjärde sekund på detta sätt.
Det innebär att ett föremål i 500 km/h hinner ganska långt på dessa 4 sek, om exemplet nu stämmer, men fyra till åtta kameror per vcr är inget ovanligt, ibland har man upp till 16 kameror. Idag sker inspelning på diskar och varje kamera spelas in separat med mellan 1-30 fps normalt sett."
Okej Ming…men alla plan som lyfter är fulltankade men dom pulvriseras inte när dom störtar…vill se fler exempel när det inte finns ett skvatt kvar och hur kan kamerorna fungera på det viset på ett sådant känsligt ställe som Pentagon??
Är inte Staffans senaste film intressant på WTC 7? man ser ju tydligt explosionerna?
#18 Alla plan är fulltankade…ja…och de här planen hade jetbränsle för sina långa flygningar och hade många liter kvar då de styrdes in på sina mål.
ja det undrar jag också…dessutom tänker jag som så att Pentagon är STORT och att alla kameror självklart inte var placerade vid nedslagningsplatsen.
Hur VET vi att det fanns 80 kameror btw..?
Och ja…varför brassa på en missil mot "sådant känsligt ställe som Pentagon??"
Ang pulvrisering av planen så tänker jag att de här planen inneslöts i byggnader där elden fick fäste och med jetbränsle i tankarna ser jag det som mkt troligt att planen pulvriserades….gick upp i rök mao.
Ha en fortsatt intressant diskussion här. See ya later!
#19 Jag skulle finna det mindre troligt OM det INTE uppstår eldflammor i de här byggnaderna.
När jag tänder en brasa här hemma i kaminen ser jag detsamma…inget konstigt alls i min värld.
Icke att förglömma…filmer kan manipuleras dessutom.
Det var inte eldflammor…det var explosioner…tror inte den är manipulerad eftersom byggnaden faller i fritt fall direkt efter….
Ming jag tänker på planet som störtade i bushen….
Jag visste att du inte skulle kunna visa klippet md planet vid Pentagon eftersom det endast existerar i din hjärna Ming.
På vad sätt är arkitekterna och ingenjörernas material inte trovärdigt Ming ?
"Varför visar man inte filmerna från de ca.80 cctv-kamerorna"
Är det verkligen sant?
#22 Astell
Läs #10.
# 26
Alltså så här ser det ut när dom tar ner en byggnad med kontrollerad sprängning….jag ser detta ske på videon..vad ska jag säga??? hade 7 :an rasat i etapper hade jag inte ifrågasatt det…hade jag sett flygplansdelar i bushen hade jag inte ifrågasatt det…hade dom visat filmer från Pentagon hade jag inte ifrågasatt det….hade den inre stålstrukturen på tornen stått kvar medan våningsplattorna rasat ihop hade jag inte i frågasatt det….
#27 Men Astell nu har du nog kommit till fel ställe! Här ifrågasätter vi inte…här köper vi allt bara utsagorna kommer från "rätt" källa. Det här är ingen plats för skeptiker.
Du kan börja med att fundera vad som händer om en byggnad får rasmassor över sig och får brinna okontrollerat i 7 timmar. Nästa steg är att fundera på vad du verkligen ser och vilken kunskap du har om det och anledningen att spränga en förlorad byggnad.
Samtidigt kan du studera detta klipp som visar att innerstommen kollapsar 8 sek före ytterhölje… tyder det på en sprängning?… Nej givetvis inte.
# Hehe Skeptiker…jo sant ;)
# 28
Ja men jag ger mig inte..det där var en kontrollerad sprängning och det tar veckor att förebereda en sådan…Neutralis hade det bara hakat sig lite på vägen ner så hade jag köpt det…andra stålbyggnader står kvar.. varför rasar tonen efter EN TIMME!!…som var välplanerade att tåla en flygkrasch???
Du har uppenbarligen inte läst trådarna här, eller också suktar du efter att det verkligen var en konspiration. Javisst inget plan i pentagon trots inga protester från flygledare. Javisst sprängdes alla tre WTC, kollapserna har helt uppenbart inget att göra med två trafikflygplan krashar in i dem, nej nej.
WTC7 sprängdes givetvis i två omgångar med 8 sekunders mellanrum och Illuminati sprängde de tre tornen vid olika tidpunkter så att det såg ut som kollaps av brand. WTC7 bomben sprängdes efter sju timmars brand, för att det verkligen skulle falla. Alla personer utan toppen i Illuminati och med koppling till konspirationen elliminerades inom 7 timmar och grävdes ner i Area 51… grävmaskinen sprängdes med förare i omedelbart efter igenfyllnad.
Agenterna som utförde ellimineringen mottog ett kuvert med pengar som också innehöll mjälltbrand och som dödade dem alla. Bush skickade breven och dödade personligen hans privata forskare som preparerade breven… forskaren fraktades till WTC7 av Illuminatiledningen och placerades i trappuppgången 5 min innan de sprängde den första bomben som avsiktligen skulle begrava honom med de inre glödande rasmassorna så en kremering uppstod, sedan täcktes det hela med ytterhöljet av byggnaden.
Hur naiv får man vara?
Jag har inte nämnt något om konspiration…jag bara undrar och så länge det finns människor som delar min åsikt så håller jag mig till den..
allt är så dunkelt..var är svarta lådorna? varför inga kvarlevor efter krascherna i Pentagon och Pennsylvania…jag skrev ju också att dom var byggda att tåla en sådan krasch…varför rasar dom inom en timme? det ena planet högt upp i tornet och det var svart syrefattig rök efter att den brinnande bensinen förångats i luften??? kan du inte förstå att det blir frågetecken??…jag vet att ni har försökt förklara men inte tillräckligt i dom frågor jag ställt…dom enkla frågorna får man inget svar på…varför sitter Busch kvar i klassrummet efter att han hört om WTC…gör Us president så i ett nödläge??
Jag förstår att det är frågetecken när du inte ens bryr dig om att väga sanningshalten i ett påstående.
Jo jag tackar för hela ert engagemang att förklara…jag väger sanningshalten…men enl den officiella versionen är allt så otroligt för att vara sant…inget sker på det vanliga viset…varför är det så omöjligt att tänka sig att det faktiskt kan vara en false flag???

För det första. Neutralis, jag vill inte förringa din fantasi på något sätt, men vad du än skriver så kommer det ändå inte att vara galnare än vad några/många verkligen tror/är övertygade om. Fast det vet du nog redan. 
Sen. Astell, om du verkligen skulle ta till dig information och förklaringar om vad som hände så skulle du inte ha lika många funderingar som du verkar ha nu. Visst, det finns en del frågor som vi förmodligen inte kommer att få svar på och till stor del beror det på att vi inte är speciellt kunniga i det man bör vara kunnig i. Men det gäller det mesta; partikelfysik, evolutionsteori, derivator, elektromagnetism, Fermats gåta, vägbyggnad …
Börja med att kolla in länkar och filmer som inte kommer från truthers, t.ex, då borde du få svar på många av dina frågor.
Sen, en annan sak - titta inte på några filmer som handlar om konspirationer på ett tag.
instämmer med Astell. Det har inte kommit trovärdiga svar på frågorna.
Vi har hur många gånger som helst sett tvillingtornen träffas av flygplan, brinna och rasa. Samt alla dessa propagandafilmer med flaggviftning och AMERICA UNDER ATTACK-tema.
Men ändå - aldrig en bild på Pentagon-planet. Pentagon - USAs försvarshögkvarter och en sannolikt mycket välbevakad pltas. men inte minsta bild på när "planet" träffar det.
Likaså planet som "försvann" så mystiskt. Inga vrakdelar, ingen förklaring om vad som hände. Ingen minnesplats där inte. Bara tomt, tyst…..
False flagg har hänt förr i historien. Hur kan ni vara så säkra på att det inte har hänt nu? Ni vill tro på makthavarna - men hur vet ni att de har rätt? Det vet ni inte, men ni väljer att lita på dem, i blindo.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det var väl för väl att flygplanen mot WTC blev filmade, annars hade de inte heller existerat.
Nej jag vet att det är att köra huvudet i väggen med några, men lite kul är det ibland att tjata med dem.

#36 Jag struntar blankt i makthavarna, jag ser till de fakta som presenteras. Truthers har helt enkelt ingenting mer att komma med än dåliga youtubefilmer och känsloargument. Kom inte dragandes med "men si och så många arkitekter tror på det här" En bråkdel av världens arkitekter som enligt truthers "riskerar sina jobb och är därför trovärdiga" förändrar ingenting när det kommer till hård och verifierbar data. Kom med rationella och sakliga argument för en gångs skull. Strunta gärna i rena fantasier och spekulationer.
Precis Magi-cat…
# 38
Fakta är att ett plan kraschat i Pennsylvania och inte lämnat ett enda spår efter sig…varken svart låda el vrakdelar??? inga arkitekter el ingenjörer har med det att göra…tyst och tomt som Magi-cat skrev…

#39 Vad är din förklaring? Som backas upp av sund vetenskap? Av observationer? Eller ska du spy upp mer truthergalla?

Var har du fått denna "fakta" ifrån?

#14. #8 Inte i Pentagon iaf?
Nej, det har jag redan förstått att du tror. Min fråga blev alltså obesvarad…..så ovanligt. Jag frågar igen…..Om nu inte Pentagon träffades av något plan…….var är då planet, besättningen och alla passagerare?
Det är ju inte så svårt att påstå att det inte gick till som det sägs att det gjorde, men hur gick det då till? Av vilken anledning hände det som hände? Vad var syftet? Alla de människor som vittnar om planet som flög in i Pentagon, ljuger de? Av vilken anledning i så fall? Anhöriga som pratade med de sina på de kapade planen……ljuger de? Eller finns de inte i verkligeheten? Är samtliga vittnen till det som hände köpta att säga som de säger?
En sak till som är rätt intressant. Ni som tror på att det som hände inte alls hände som det visats sig hänt, ni som tror på en konspiration……har ni tänkt på att ni är precis lika lättledda som ni påstår att vi andra är? Kan sammanfattas rätt bra av det som skeptiker skriver i inlägg 28
"Men Astell nu har du nog kommit till fel ställe! Här ifrågasätter vi inte…här köper vi allt bara utsagorna kommer från "rätt" källa. Det här är ingen plats för skeptiker."
Tillåt mig småle en aning. Var finns ifrågasättandet från er sida? Ingenstans skulle jag vilja säga. Ni köper ju, rätt av, allting som säger EMOT att det som faktiskt hände som sägs ha hänt. Det verkar endast finnas en enda regel hos er och det är att det som säger emot är rätt, oavsett fakta. Så snacka om att lyssna på "rätt källa".

#34. "….men enl den officiella versionen är allt så otroligt för att vara sant…inget sker på det vanliga viset…varför är det så omöjligt att tänka sig att det faktiskt kan vara en false flag???"
Jösses, det som hände är något som aldrig hänt förut. Det var ingen liten sak, självklart är det otroligt. Inte bara för amerikanerna utan för hela världen. Det är inte utan anledning även vi här i Sverige satt klistrade framför TV´n och inte trodde våra ögon. Det är minst lika osannolikt som det som hände i Harrisburg……ändå hände det, även i Harrisburg.
Kan du förklara hur en sådan här sak sker på "det vanliga viset"? Hur går det till när det det är på "det vanliga viset"? Finns det något att jämföra med, egentligen? Berätta gärna.
#42 Blombuketten frågade : "Jag frågar igen…..Om nu inte Pentagon träffades av något plan…….var är då planet, besättningen och alla passagerare?"
Ingen aning ! Men jag skulle inte hålla för troligt att de tillåtits leva.

44# Det måste vara trevligt att kunna fantisera ihop sin egna verklighet, utan att någonsin behöva backa upp den.
Menar du att du kan backa upp att ett plan träffade Pentagon Morph.
Av planet, besättningen och alla passagerare fanns knappt ett spår.
Lite utlagda plåtbitar möjligen.
Jag undrar också var passagerarna blev av…jag har inget svar på det men jag tar inte till mig ett svar som är otillfresställande för mig bara pga av att jag inte vet var dom blev av…typ att för mig var det inget flygplan som kraschade i Pennsylvania…Inga filmer från Pentagon…bara en massa vittnen på papper..vem som helst kan väl skriva ner vittnesmål…
Vad jag menade var att om det hade gått till på det vanliga viset så hade det funnits svarta lådor och det hade funnits flygplansdelar… man skulle även ha hittat kvarlevor av människor både i Pentagon och Pennsylvania…President Bush hade lämnat klassrummet omgående…stridsflyplan hade mött upp för en check…varför skulle inte dom stå i beredskap i US..vilken amerikanare som helst skulle väl kunna kapa ett plan.. WTC 1 2 7 hade rasat med uppehåll på vägen ner och spec inte efter en timme vad gäller tornen…
#36, Magi-cat kanske,
> "Likaså planet som "försvann" så mystiskt. Inga vrakdelar, ingen förklaring om vad som hände. "
Detta stämmer inte heller. Vrakdelar från planet fanns överallt vid kollisionspunkten:
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#39, Astell,
Jag tror att du har blandat ihop två plan nu. Magi-cat pratar om planet som kolliderade med Pentagon och vars vrakdelar syns på bilder i föregående inlägg. Du verkar tro att det handlar om United Airlines 93 som kapades och kraschade i Pennsylvania den 11 september, som det finns bilder på här:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_93
så ni har båda fel. :)
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Astell säger att det inte finns några vrakdelar från Flight 93 eller att det inte finns några minnesmärken. Det stämmer inte. Det finns flera stycken minnesmärken, och många vrakdelar har hittats. Bilder och information har samlats effektivt på Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_93
Fast när man påpekar att det faktiskt finns vrakdelar, så frågar både Astell och magiska katten istället efter kroppsdelar. Och om man skulle visa upp rester av människor skulle de väl fråga efter passen.
För i deras värld var allting redan förutbestämt. De har redan bestämt sig för att de vet svaret. De är helt säkra på att det var låtsasflygplan eller kanske en missil, och alla de anhöriga som sörjer sina döda är skådespelare anställda av staten, och alla vrakrester som de säger inte existerar, är utplacerade. Alla som säger något annat än Astell och magikatten och Staffan ljuger och hittar på eller är lurade. Men inte Staffan och Magisk och Astell, de vet sanningen utan att behöva lyssna på några bevis.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Inlägg #31 var bara en påhittad historia och det finns ingen sanning bakom den.
Ni har ju redan bestämt svaret..vi vet ju inte och därför stödjer vi en ny undersökning….
Den bilden kommer inte från nedslagsplatsen i Shanksville…det fanns inga vrakdelar där…minns så väl hur jag följde rapporterna därifrån och dom hittade praktiskt taget inget av värde där…ska titta igenom lite filmer om detta nu :)
Jo, bilderna kommer från kraschen. Det finns fler om du följer länken.
Skall du titta igenom filmer där de inte hittar några vrakdelar? Vad bevisar det? Vore det inte bättre om du tittade på filmer där de faktiskt hittat vrakdelarna, eftersom de liksom motbevisar de som påstår att det inte fanns några.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Att någon placerat ut vrakdelar och fotograferat dem bevisar ingenting.
Hur förklarar piotrr att det inte finns någon film eller stillbild på ett plan på väg att träffa pentagon.
Att skeptikerna tror på det själv att dessa bilder stämmer överens med verkligheten?? förvånar mig…

#55. Det som förvånar mig är att du (och ett par till) så envetet förnekar allting som visar på motsatsen hur ni själva tänker, nämligen fakta.
Du skrev något om att Bush inte rusat upp när han fick höra vad som hänt. Tycker du att han skulle gjort det? Trots att han sitter i ett klassrum fullt med barn? Det syns ändå rätt väl att han har svårt att koncentrera sig på vad som händer i klassrummet och att han anstränger sig för att behålla ett yttre lugn. Jag tillhör inte dem som gillar Bushregimen, men för en gång skull gjorde han det rätta…..behöll lugnet inför alla barnen.
The Commander in Chief sitter kvar efter att ha hört att America is under attack…han visste ju inte vad det var för sorts attack just då…jojo…
Vi ser nog lite olika på fakta i detta fall….

#56, 57. Fakta; "The Commander in Chief sitter kvar efter att ha hört att America is under attack". Resten är bara spekulationer från er sida.
# 59
Ja märkliga händelser som avlöper varandra i denna fråga om 911….klart det blir spekulationer…
Samma personer som tror att flygplanen inte var flygplan tenderar att utan att blinka tro på ett Bush håller boken upp och ned. http://www.snopes.com/photos/politics/bushbook.asp Kan det vara så att de i båda fallen på ett tidigt stadium låste sig vid hur de vill att det ska vara, och sedan bara söker bekräfta sin egen världsbild?
#58 Jag är inget fan av Bush men han måste varit helt förvirrad och han befann sig bland barn så att han håller boken upp och ned är fullt förståeligt. Han är säkert inte ens medveten om att han håller en bok. 1000 tankar måste snurra hos honom just då.
/Maria
Faktum är att bilden där Bush håller boken upp och ner är manipulerad, se http://www.snopes.com/photos/politics/bushbook.asp . Orginalet är inte ens taget 2001.
Ops, där ser man…att man inte ska tro på allt
/Maria
Troligtvis håller han den rättvänd (om inte man använt photoshop för att vända den rätt)
Här kan man se Bush i klassrummet. Det ser konstigt ut, han reser sig inte efter någon minut och ursäktar sig diskret, utan sitter bara kvar…

#57. Eftersom han fick veta, viskandes i sitt öra, att andra tornet också träffats så insåg han nog att det INTE var någon olycka precis. Och ja, han satt kvar, vilket jag hoppas att jag också skulle lyckats med då jag absolut inte skulle vilja skrämt barnen. Men som sagt, det syns rätt väl i hans ögon och hans hållning att något är på tok, men han försöker behärska sig. Om du anser att han skulle rusat upp och gett sig iväg och således skapat oro i rummet, så ja, då står vi på vitt skilda plan.

#58. Att han håller boken upp och ner kanske visar på att hans koncentration befinner sig på annat håll. Eller hur?

#59. Eftersom du adresserar till mig så kan jag bara säga att det finns med i länken som Ming hade i tråd nr 2.

#63. Ja där ser man hur det kan vara.
#54, StaffanM,
> "Hur förklarar piotrr att det inte finns någon film eller stillbild på ett plan på väg att träffa pentagon."
Matematik. Flygplanet färdades i över 600 km i timmen. Flera kameror övervakade området, men dessa använde för övervakningssyften en längre bildväxlingshastighet än vad vi är vana vid, närmare 2 till 4 bilder per sekund istället för 24 eller 50 för film respektive TV. Detta är helt normalt för övervakningskameror.
Om du försöker filma något som rör sig så fort, med något som tar bilder så sällan, kommer du aldrig att få mer än en eller två suddiga bildrutor av det som far fram över skärmen.
Planet färdades 16 meter för varje bildruta, och resultatet blev såhär:
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Här är en annan sida med flera bra bilder med färgkodning, bilder av planet före och efter, och pilar som visar vad som är vad och på vilket sätt planet träffade byggnaden för att orsaka skadorna man såg.
Inklusive de vrakdelar som Staffan och andra menar inte existerar, och om de existerar så var det någon som placerade ut dem där för att ta foton av dem. Såklart.
Oh, och Snopes har en helt egen sida för påståendet att Flight 77 och alla som satt på det skulle ha varit på låtsas:
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag uppmärksammar, och hoppas att fler med mig märkte, att när jag började leverera bilder av Flight 93 och 77 som Astell och Staffan M påstod inte existerade, så började Astell och Staffan M istället prata om något annat, hur Bush satt kvar i ett klassrum fullt av barn istället för att ställa sig upp och gå därifrån eller något.
De är inte intresserade av att få svar på sina frågor - det är inte ens frågor, det är felaktiga påståenden med ett frågetecken i slutet. När man svarar dem, när man påpekar felen, så byter de ämne. De vet inte hur man gör när man argumenterar, eller hur man gör för att bevisa något. Det är inte intressant för dem.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#70 Knappast. Pentagon har ingen anledning att inte ha kameror som fungerar bättre.
Dessutom….när de började bli medvetna om att ett plan närmade sig så skulle de förstås använda än mer resurser för att övervaka vad som var på väg mot byggnaden.
De är inga dumskallar !!!
De har helt obegränsat med resurser !!!
De företag som runt om(utanför) Pentagon som fått sina övervakningsband beslagtagna(tror det är ett 80-tal) undrar nog varför man inte publicerar dem.
Tror du verkligen på det du skriver själv Per….kan knappast vara möjligt
Men Piotrr…hur kunde alla kroppar "försvinna" från de 2 "attackerna"

#73. Det är ännu omöjligare att du tror på det du skriver. Du antar en hel del utan att veta…….och tror på det.
Men har inte en sån byggnad kameror i alla vinklar?…det måste ju vara massivt övervakat att inget som helst undgår kamerorna?
Å ena sidan hävdas det att de har "helt obegränsat" med resurser och lyckas med en jättestor operation utan att någon inblandad läcker någon information, samtidigt sprids det glatt (manipulerade) bilder som påstås visa att presidenten inte ens klarar av att hålla en bok rätt.
#77 Joo, lille Baby Bush är inte så smart….så det vore inte helt otroligt att han håller den upp och ner. Kanske är den photoshoppad.
Frågans betydelse är inte överdrivet stor.
#75 Vad du skriver(tror) är helt ointressant !
Pentagon måste rimligtvis vara en av de mest välbevakade byggnaderna i världen f.ö.
Jag har varit inne och kollat upp flight 93 och sett filmer som togs omdelbart efter kraschen…vittnen säger att det inte fanns något större än en plånbok typ på nedslagsplatsen….jag litar hellre till det än en separat bild av en flygplansdel…ingen i närheten hade sett något flyg störta där…ingen i området tror att det har kraschat ett plan där…
# 72
Varför tittar inte du på tv-sändningar från dagen det hände Piotrr….folk säger ju att dom inte hittade ngt av värde….vad har du för svar på det?

#78. "_ #75 Vad du tror är helt ointressant !"_
Håll i sär begreppen lite. Det handlade inte om vad jag tror utan om vad du tror.

#79. Du säger att du hellre litar på vad människor säger än vad en bild visar. Då undrar jag varför du så lätt viftade bort det faktum att det finns vittnen som både såg och hörde planet? Det skrevs det om längre upp i tråden. Det var ju så lätt att förfalska eller något sådant skrev du. Men de vittnen som säger att det inte fanns något av planet kvar litar du på. Så det kan bli…….
#81 Du skrev :
"Det är ännu omöjligare att du tror på det du skriver. Du antar en hel del utan att veta…….och tror på det.
Tror jag inte på det jag skriver…..vad vet du om det….det är din tro…och den är helt ointressant för mig. Försök att fatta det !!!
…eller påstår du att du vet vad jag tror på medans jag inte tror på det jag tror på ???
Håll isär begreppen eller tig !!!
[Akta språket. / Per]
Hade folk sett planet så hade det även funnits foton/film och kroppar.
Folk kan säga vad som helst…behöver inte vara sant för det .
"Folk kan säga vad som helst…behöver inte vara sant för det ."
Du biter dig själv i röven, hehe
/Maria
"Folk kan säga vad som helst…behöver inte vara sant för det ."
Där är vi överens!
alltså: ett flygplan styrt av terrorister kraschar in i själva förvarshögkvarteret i ett av världens mest högteknologiska länder och det finns inte en enda bild på det eftersom de har för taskiga kameror?!?!?
Ett annat flygplan, styrt av terrorister, kraschar någon annanstans, typ, och det finns inga bilder, ingen bestämd nedslagsplats och inga vrakdelar, ingen våldsam brand, ingen uppmärksamhet att tala om, inga jaktflyg som vid det laget borde varit informerade om att AMERICA IS UNDER ATTACK (gubevars) och borde varit synnerligen alerta och åtminstone presterat ett foto på det förkomna planet, men nej -ingenting…
Verkar det inte fattas något???
I alla händelser tillräckligt för att det skulle behövas en ny oberoende utredning…
Jag tittar på bilderna Piotrr.. där vingarna skulle ha varit står 2 bilar..vingarna verkar inte ha gått igenom byggnaden…var e dom då? söndersmulade?…bilarna är inte söndersmulade…
#88 Skarpsynt Astell! Ser ut så…."Det" kanske inte hade några vingar…….
#24 Staffan du väljer,som vanligt,att upprepa frågor du fått svar/hänvisning till av mig.När jag frågar dig om hänvisning så ber du mig googla fram svaret själv…lustigt..inte sant?
Ang kamerorna vid Pentagon: OM det skulle ha varit HD-bilder skulle du/ni ändå inte trott på att det de facto var ett plan som orsakade förödelsen.
Det är liksom inte någon som helst idé att visa vad som verkligen hände i verkligheten eftersom kt bestämt sig för att inte vilja ompröva sin styvnackade reviderade ståndpunkt….eftersom den så väl passar in i de ondskefulla planer illuminati hade och har på sin agenda.
Har man bestämt sig för att tro på Alex Jones Truth rörelsen etc etc så är den "sanningen" bergfast.
Jag väljer fakta framför fiction.
Ming Ang kamerorna vid Pentagon: OM det skulle ha varit HD-bilder skulle du/ni ändå inte trott på att det de facto var ett plan som orsakade förödelsen.
Är det inte bättre att vi diskuterar om vad vi faktiskt skriver om och inte vad DU bestämt dig för att vi tror?
Öht är det slående att observera hur personer som kallar sig skeptiska, så hårdnackat kan fortsätta att svälja allt, bara det kommer från RÄTT håll, även utan synliga bevis - och kalla det betraktelsesättet vetenskapligt dessutom!
Nä, hehe… många frågor som vill ha tillfredställande svar…jag tycker som de vetenskapliga skeptikerna att visst var blev passagerarna av…att någon inte har läckt information på något vis eftersom så många varit inblandade om så var fallet att det var ett Insider job…men jag kan inte köpa den officiella versionen, mkt som inte stämmer i den…väldigt luddig historia det hela…
#90 Ming…
När du nämner något så konkret som en bild av det sk. planet som skulle ha krashat in i Pentagon och inte ens kan hänvisa till VILKET klipp det skulle vara så tonar bilden fram av att detta är ett påhitt av dig Ming.
Du är helt enkelt avslöjad !!! Du kan inte producera detta foto/filmklipp. En lögn blir inte sann för att du påstår det. Pinsamt för dig !
Ming skriver : "Ang kamerorna vid Pentagon: OM det skulle ha varit HD-bilder skulle du/ni ändå inte trott på att det de facto var ett plan som orsakade förödelsen."
Hur vet du det ? Det var ett märkligt uttalande. Antar att du kan bevisa det eller är det ännu en lögn ?
#92 Astell, fast det finns de som läcker information eller har avvikande uppfattning - men om de visar det på Youtube så räknas det inte, ju!
Jo Magi-cat och varför ingen tar nyhetsändningar från Shanksville när det hände på allvar…det fanns inget mer än delar som inte var större än en plånbok…
Jo iofs har jag hört det och sett youtube :)
Hur vet du det ? Det var ett märkligt uttalande. Antar att du kan bevisa det eller är det ännu en lögn ?
Accepterar du att WTC7 inte sprängdes efter allt material som blivit presenterat för dig? Bl.a klippet som visar att det är 8 sekunder mellan invändigt ras och utvändigt ras? På så sätt vet vi om ni accepterar vad som läggs framför näsan på er.
Jag skulle självklart ha hänvisat till FILMEN och inte BILDEN fel av mig..klavertramp even,
Denna FILM finns med i tråd nr 2 där även vittnen framträder men…ni väljer att bortse från dem…..vilket jag inte kan göra något åt..kan möjligen bero på att FILMEN sändes i public service kanalen….
Har förstått att det handlar mer om budbäraren än faktiska omständigheter
Åter Staffan så går du på mig personligen vilket är till din nackdel…faktabrist,eller?
Det är helt ok att du höjer ribban till vuxennivå.
Jag ger dig några nyckelord som tagits upp tidigare och som får din historia att bita sig i baken:
Flygledare - Reaktion
Jaktflyg - inrikes flyg
KT - livlig fantasi
Skeptiker - helhetsbild, syfte, trovärdighet
#98 Var i denna film finns bilden av planet? Efter hur många minuter ?
Eftersom du är den första på nätet som påstår att där finns en bild på detta så är det bra om du visar var, så att alla inte behöver de hela filmen(en gång till).
Eller visar det sig vara ett PÅHITT !!!
#100 FILMEN som sagt var är på den länk som finns i tråd nr:2 och du få titta på den och finna själv.
Jag är inte såpass serviceminded att jag här(i KPH)och nu hjälper dig med det dvs kollar filmen igen.
Det är upp till var och en att söka och finna den delen som visar planet…bl a Piottr har visat en BILD som du kan se i #70.
I denna film finns också de vittnesmål vi kommenterar om i denna tråd.
#101 hahaha…det var det jag visste. Du hittade bara på att "pentagonplanet" syntes.
Och vad säger du när man inte kunnat uppfatta något plan trots att man tittat på hela filmen ?
Då står du där AVSLÖJAD !!!
Det var väl tur att du efter tre trådar om WTC7 kunde hitta något att haka upp dig på… Grattis! Nu kanske du kan undvika besvärliga inlägg ett tag till.
Nu kanske du kan dela med dig om dina tankar kring flygledarna den aktuella dagen… Varför de som ledde flygplanen i luften inte har reagerat på att Pentagon hux flux har trollat fram ett flygplan ur tomma intet?

#83 och 84. Personangrepp igen……har du brist på argument tro? Och nej, jag "tiger" inte såvida inte sajtvärden och/eller hans Medarbetare ber mig därom.
Det finns en sekvens i länken som Ming la in i den andra tråden där man kan se en skymt av planet. Det kommer så fort att kameran knappt hinner med. En ganska självklar sak. I den dokumentären finns också vittnesmål om flygplanet. Har du överhuvudtaget öppnat länken?

#91. "Öht är det slående att observera hur personer som kallar sig skeptiska, så hårdnackat kan fortsätta att svälja allt, bara det kommer från RÄTT håll, även utan synliga bevis - och kalla det betraktelsesättet vetenskapligt dessutom!"
Kan du förklara vad du här menar med "personer som kallar sig skeptiska"? Vilka personer är det?
Skulle också gärna vilja ha en förklaring på vad "'RÄTT håll" är för något? Innebär det att du sväljer allt från "fel håll"?
Dessutom skulle det vara intressant att få en förklaring till att "personer som kallar sig skeptiska" sväljer allt? Innebär det att de som du kallar skeptiska personer inte kan tänka själva och dra egna slutsatser av vad de finner som den mest naturliga förklaringen? Om så är tycker jag du gör det väldigt enkelt för dig.
[Dumt inlägg raderades i sin helhet.]
Nu har den kommit. Hela filmen !
This is the expert-packed feature-length,Pre-Release v1.3, Low-Res documentary by Architects & Engineers for 9/11 Truth.
Help us to make the most of the opportunity provided by the 10th anniversary of 9/11 to publicize the evidence about the destruction of the 3 WTC high-rises on 9/11. Visit the dedicated website http://911ExpertsSpeakOut.org to watch or download the high-res video. Support AE911Truth by sharing the website http://911ExpertsSpeakOut.org with your family, friends, and associates - and have them watch it on high resolution Pay Per View and/or download the film also.
If you watched the YouTube lo-rez video for free please consider supporting us at:
http://www.ae911truth.org/en/home/68-contribute-to-ae911truth/420-donate-ae91… with your $5 or $10 donation so we can complete the film's Final Release before November.
Don't forget your Facebook, Twitter, and other contacts. Order the DVD today at http://www.ae911truth.net/store.
High res 9/11 Documentary:
http://www.911ExpertsSpeakOut.org
http://www.AE911Truth.org
Join 23-year architect Richard Gage, AIA, in this feature length documentary with cutting-edge 9/11 evidence from more than 50 top experts in their fields -- high-rise architects, structural engineers, physicists, chemical engineers, firefighters, metallurgists, explosives experts, controlled demolition technicians, and more. Each is highly qualified in his/her respective fields. Several have Ph.D's -- including National Medal of Science awardee Lynn Margulis. She, along with the other experts, exposes the fraud of NIST and discusses how the scientific method should have been applied and acknowledges the "overwhelming" evidence of high temperature incendiaries in all dust samples of the WTC. High-rise architects and structural engineers layout the evidence in the features of the destruction of these three high-rises that point inevitably to explosive controlled demolition.
9/11 family members and psychologists ground the technical information with heart centered support for a new investigation and a close look at the psychology of 9/11in this milestone production of AE911Truth: http://911ExpertsSpeakOut.org
Är Richard Gage 23 år? Så han var alltså 13 år då tornen föll och inte ens färdigutbildad arkitekt om han ska anses som arkitekt i svenska mått mätt och då har han hunnit med att göra en dokumentär. Vad är det som krävs för att få kalla sig för arkitekt i USA? En hermodskurs?
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
#110 Att han varit arkitekt i 23 år….
Man måste alltså betala sex dollars för att få se underverket eller 20 för att äga det.
Follow the money!
#111 Aha, då förstår jag bättre, tack för upplysningen.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Har nu tittat på experts speaks out…en lång men intressant film…Tack Staffan!
Intressant med psykologerna i slutet som talar om hur vi går i förnekelse och att detta måste tas upp för ny undersökning för att amerikanarna ska kunna hela detta sår…inte lägga locket på…gäller ju även oss i andra länder…
9/11 - The Toronto Hearings
Nu har det kommit en film från detta event
Nu blev det tyst här men kolla gärna upp Jesse Ventura även på you tube :)
Det är nog mest för att ni så desperat vill att det var en konspiration, så till den grad att ni inte besvärar er att bemöta sunda och logiska argument… inget annat.
# 117
Vad har du för sunt och logiskt argument till att alla rasmassorna fraktades bort illa kvickt så att ingen oberoende undersökning kunde göras…det är olagligt i amerika…hur ska ingenjörer kunna veta vad som exakt gick fel så dom vet till nästa stora byggnation? t ex
Den frågan bland många andra som återkommer har redan förklarats, om du tittar igenom trådarna en gång till.
okej ska göra det…
#73, StaffanM,
Ett par bilder per sekund är standard för övervakningskameror, och de har ingen - hade ingen - anledning att ha någon annan typ av specialkameror uppsatta. Låg bildväxling leder till bättre ljuskänslighet och gör att man kan använda vanliga VHS-band för nästan 24 timmars inspelning. Så länge det fungerar finns det ingen anledning att byta ut dem.
Det är, tro det eller ej, väldigt sällsynt att byggnader blir angripa av enorma föremål som rör sig i hundratals kilometer i timmen utmed marken. Övervakningskamerorna är där för att upptäcka människor och bilar, inte flygplan. Det är bland annat därför de är riktade nedåt, inte uppåt.
> "De företag som runt om(utanför) Pentagon som fått sina övervakningsband beslagtagna(tror det är ett 80-tal) undrar nog varför man inte publicerar dem."
De har publicerats, för flera år sedan.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#76, Astell,
> "Men har inte en sån byggnad kameror i alla vinklar?…det måste ju vara massivt övervakat att inget som helst undgår kamerorna?"
Det hjälper som sagt inte om föremålet ifråga rör sig snabbare än kamerorna kan filma.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#79, Astell,
> "Jag har varit inne och kollat upp flight 93 och sett filmer som togs omdelbart efter kraschen…vittnen säger att det inte fanns något större än en plånbok typ på nedslagsplatsen….jag litar hellre till det än en separat bild av en flygplansdel…ingen i närheten hade sett något flyg störta där…ingen i området tror att det har kraschat ett plan där…"
Detta är ett helt vansinnigt sätt att argumentera på. Vad du egentligen säger är att du litar mer på ett vittne som, omedelbart efter kraschen, INTE har sett några vrakdelar, än på resultatet av en stor grupp människor som finkammat hela området och faktiskt HITTAR flera vrakdelar.
Det är inte ens en motsägelse. Det finns all möjlighet i världen att de första människorna på platsen INTE hittade några vrakdelar större än en plånbok, och att en mer nogrann genomsökning av marken och skogsområdet i anknytning till kraschplatsen, hittade fler vrakdelar.
Jorden vid kraschen var helt uppriven, flera vrakdelar hittades i princip under marken, i fåran efter det kraschade planet. Att man inte ser det när man är först på platsen är inte ens konstigt, tvärt om vore det väldigt konstigt om de som kom dit först hade sett ALLTING, DIREKT.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#84, StaffanM,
> "Folk kan säga vad som helst…behöver inte vara sant för det ."
Visst, som "det fanns inget större än en plånbok vid nedslagsplatsen". Det råkar vara osant eftersom personerna som var först på platsen omöjligen kunde ha vetat vad som skulle upptäckas vid en nogrann undersökning.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#102, StaffanM,
Bilden ifråga är en GIF-animation med fyra bilder i. Det funkar nog inte förrän du väljer att ladda ner bilden, inte bara titta på den första av de fyra som syns i forumet.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#88, Astell,
Jag tror att du menar #71, inte #72, eftersom #71 innehöll länkar till två sidor med massor av bilder från kraschen.
Flygplans bränsle förvaras i vingarna på planet. Dra dina egna slutsatsen om vad som händer med vingarna när nästan helt fulltankade flygplan exploderar. Jag antar att du menar bilden som jag skickar med i detta meddelande, där olika komponenter märkts ut.
> "söndersmulade?…bilarna är inte söndersmulade…
"
Bilen befinner sig bakom där flygplanet träffade byggnaden i många hundra kilometer i timmen. Kollisionskraften spreds IN i byggnaden, inte ut från byggnaden, och eldklotet steg uppåt, samt inåt, inte bakåt. Det var trots allt inte bilen som träffades av flygplanet, och flygplanet träffade inte bilen. Ändå mosades den - av vrakdelar som du säger inte existerar.
Åter igen, ladda gärna ner bilden om ni inte redan såg den på webbsidan.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#92, Astell,
När du frågar efter bilder på kroppsdelar är du dels ganska osmaklig och dels inte speciellt påläst på vad som händer med människokroppen om den kolliderar med ett solitt föremål i sex hundra kilometer i timmen medan de färdas mellan sex fulla tankbilar fulla med fotogen. Men du kanske tänker dig att de skulle se lite brända ut.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#119. neutralis nu har jag letat igenom alla inlägg, men hittar ingenting som kan besvara det astell frågar efter i #118. skulle själv vilja veta svaret på astells fråga, och inte bara jag utan förmodligen fruktansvärt många andra i olika länder på denna planeten… så i vilket inlägg tas denna revelanta frågan upp, och vad är svaret?
#120 alla goda ting sägs ju vara 3, och det är sak samma inom detta området där första stadiet är förnekelse och ibland in till döden, i 2:a stadiet så kommer ilska och man blir förbannad och man förstår inte varför man inte sett och förstått detta tidigare.
i 3:e stadiet så kommer förståelsen, i många fall pga att man har börjat öppna dörrar för information och att man använder sunt förnuft, istället för den programering som man har blivit matad med genom media och sk oberoende utredare.
sedan att en del har problem med att förstå engelska och ser pga det i många fall inte dessa filmer som läggs ut, gör ju inte saken lättare. :)
ANAKIN SKYWALKER -X22
#121 Så pentagon körde med gamla vhs band…hahahaha…..
De kunde inte föreställa sig att Pentagon kunde bli angripet från luften…hahahaha…….otroligt…du måste vara desperat som kommer med dylika bortförklaringar.
Jaha, så övervakningsbanden har publicerats….det låter konstigt…har du länken till dem ?
#122 piotrr skrev : "Det hjälper som sagt inte om föremålet ifråga rör sig snabbare än kamerorna kan filma.
Men vi kanske skulle skramla till Pentagon då så att de får råd med lite bättre kameror….nää, skämt åsido…tror inte att du tror på detta själv Per …."snabbare än kamerorna kan filma"…hahahaha…….
#125 vaa….? kommer det fram fler bilder…kanske rent av på "planet" om man laddar ner bilden….hahahaha….börjar verkligen bli roligt det här.
Låter som de mest desperata bortförklaringar jag hört…..
många verkar tro att ett passagerar flygplan består av ett matreal som kan likt en missil penetrera förstärkta stål armerade betongväggar som är sammanlagt väldigt tjocka och inte bara en vägg, utan flera väggar efter varandra + bärande balkar. att dessa plan som till största delen består av aluminium på något sätt klarar av att kapa stålbalkar och slita upp belysnings stolpar ur marken är för mig väldigt konstigt.
så därför så lägger jag in en filmsnutt som visar hur fruktansvärt starka dessa flygplan är, när man med en grip sliter sönder dessa plan som dom vore av papper… men al-quida kanske hade förstärkt dessa plan med aktivt pansar.. kan även leta åt en filmsnutt om någon nu vill se där man genom ett expriment har satt upp trästolpar ivägen för ett 4 motorigt passagerarplan och dessa trästolpar kapar vingarna av planet som att det vore vingar av papper.
Junkyard Jets - Boeing 767-300 prototype demoed
ANAKIN SKYWALKER -X22
Öhh…jag har inte frågat efter bilder på kroppsdelar…det har bara inte rapporterats…det var TV team på platsen och dom rapporterade såvis att det inte fanns större bitar än en plånbok…
Men det var väl fritt fall för flygplanet…nosen rakt ner i backen och allt, precis allt pulvriserades…
Du la in foton där det visades var vingarna hade träffat i Pentagon…några smala linjer längs väggen…verkade bara lätt skrapade…långt ner på byggnaden…inga märken efter de stora motorerna…
Vad bra Maria..då slapp jag kolla igenom andra tråden för jag hittade heller ingen sund logisk förklaring varför rasmassorna fraktats bort illa kvickt utan en grundlig undersökning som skulle ge alla ingenjörer i världen ett nytt sätt att bygga på så detta inte upprepas…????

Vänta lite nu. Brukar ni inte klaga på att det blev ett för litet hål i Pentagon?
#132 för det första så har iallafall jag ifrågasatt HUR en i jämförelse tom aluminiumburk kan penetrera dessa väggar och skapa ett hål som är lika stort som flygplanskroppen som består av…. ja titta på filmen i #130 så får du se vad jag menar, det som däremot skulle eventuellt kunna penetrera dessa väggar är motorerna, men som det konstigt nog inte finns några märken efter på väggen, innan det rasade och enligt mitt påstående användes det även här sprängämnen för att få detta att rasa ihop.
för det small inte bara en gång vid pentagon, utan 2 ggr och det gick man även ut i media när detta event genomfördes och sa att enligt uppgift så var det 2 explosioner vid pentagon, och enligt min mening den första smällen när en missil träffade pentagon och som man ser på dessa tafatta bilder som man släppte som inte visar på något sätt ett flygplan, utan en missil som färdas många ggr fortare än ett flygplan.
och en annan sak, bevisa för mig att dessa bilder visades i en följd och bevisa för mig att man inte plockat bort flera bilder mellan dessa bilder som visades, det kanske var tex 15 bildsekvenser istället för dom 4-5 bilder som visades, motbevisa mitt påstående.
men du kanske är inne på samma patetiska påstående som det magiska passet som överlevde vid wtc att det existerade i verkligheten, och då på samma sätt så köper du väl nästa patetiska påstående att vid pentagon så vek sig vingarna bakåt och på så sätt följde med in i detta hål som var lika stort som flygplanskroppen och därför inte lämnade några märken på väggen, för det är en av dom patetiska förklaringar som har angetts pga avsaknaden av märken från både stabbe,fena,vingar och motorer.
och då till nästa fråga, varför blev det då inte samma sak vid wtc 1 och 2, ett runt hål lika stort som flygplanskroppen och inget annat.
och nästa sak, varför kunde man se att planen vid wtc försvann helt in i byggnaden utan att det skapades ett stort hål under detta förlopp, utan stax efter så vände en del av denna enorma rörelse energi 180 grader och slog ut genom ingånghålet som inte existerade förrän sprängämnen detonerade och skapade detta hål.
flygfotogen har inte någon som helst energi för att kunna kapa grova stålbalkar och aluminium kapar inte heller stålbalkar, men det gör sprängämnen och det var vad som hände. motbevisa gärna mina påståenden.
nästa sak som ni skeptiker använder för en av anledningarna till kollapsen av wtc är vikten av planen, en 767-200 väger ca 179 ton fulltankat och med passagerare och är max startvikt har en tomvikt på ca 90 ton och dom var inte heller fulltankade enligt uppgift, när man bara tar ombord det mängd bränsle som behövs för den flygrutt man utför, men låt oss säga överdrivet att dom vägde 150 ton…
oj oj oj vilka fruktansvärda vikter vi pratar om nu eller hur… ställ då dessa 150 ton som är en överdrift eftersom att största delen av bränslet brann upp utanför tornen, mot tex vikten av dom som arbetade i tornen, ca 50.000 människor arbetade där, låt oss säga att det var 25.000 i ett av tornen i och att i snitt väger 75 kg per pers, så 75 ggr 25.000 är 1.875.000 kg eller 1875 ton, jämför det mot ynka 90 ton eller överdrivet 150 ton - alla dessa ton matreal som lämnade tornen vid kollisionen
men jag antar och förutsätter att era skeptiska tankegångar inte sträcker sig så långt, för detta sades inte i media. catch my drift !!!:)
ANAKIN SKYWALKER -X22
neutralis nu har jag letat igenom alla inlägg.
Nej, det har du inte.
… innan det rasade och enligt mitt påstående användes det även här sprängämnen för att få detta att rasa ihop.
Varför har de som ledde flygplanen i luften inte reagerat på att Pentagon(eller illuminati) hux flux har trollat fram ett(eller flera) flygplan ur tomma intet?
#134 det är vad jag har gjort och ditt påstående existerar inte någonstans här, annat än i din hjärna. i annat fall ge mig inlägget då… vart är ditt problem!!!!
ska se om jag hittar dokumentären som är ca 1 timma just det du frågar om ang flygledarna i morgon, som jag såg senast för 2 dagar sedan. du verkar inte vara speciellt insatt vad som hände och utspelade sig denna dagen. är du ens medveten om att samma morgon så körde man en övning om att flygplan kapades under samma tid och att det fanns fejkade flygplan på radar, upp till 20 st om jag minns rätt där alla hade ett mål att träffa, så inte ens när wtc träffades så tog flygledarna detta på allvar, utan dom trodde det ingick i övningen och var fejk.
ANAKIN SKYWALKER -X22
Du har alldeles för vild fantasi är jag rädd… Givetvis finns det inga fejkade flygplan på flygledarnas radar, inte ens på övning. Har dom en övningsanläggning så visst.
Nej, du har inte letat ordentligt eller också ignorerar du vissa inlägg. Ni brukar göra påståenden enligt en cirkel, där ni går från det ena till det andra när det förklaras för er, sedan när ni sett ett YT-klipp någon månad senare kommer samma skåpmat upp igen. Tror du man blir trött på att leta upp samma igen?
många verkar tro att ett passagerar flygplan består av ett matreal som kan likt en missil penetrera förstärkta stål armerade betongväggar som är sammanlagt väldigt tjocka och inte bara en vägg, utan flera väggar efter varandra + bärande balkar.
Det kanske beror på att de känner till Newtons andra lag, som säger att kraften F som krävs för att bromsa ett föremål med massan m från hastigheten v till stillastående på tiden t kan räknas ut enligt
F=m*v/t, vilket (grovt förenklat) för en Boeing 767-300 i 500 km/h blir ungefär 90000*139/0,36, dvs c:a 35 miljoner Newton, alltså motsvarande en statisk belastning på 35 000 ton. Det är rätt mycket mer än de sidokrafter betongväggar är dimensionerade för.
Varför tycker du det är konstigt att Pentagon gick sönder?
#121, StaffanM,
Om du menar kameran över parkeringen och kamerorna utsatta på byggnader runt omkring Pentagon och kameror som övervakar vägarna i närheten av pentagon, ja, de använde fortfarande år 2001 ljuskänsliga kameror med långa slutartider och longplay videoband. Innuti Pentagon kanske det såg annorlunda ut, men jag vet inte hur mycket du minns av 2001 - högupplösta digitalvideokameror med lågt brus under alla ljusförhållanden var inte speciellt vanliga, speciellt inte uppsatta på telefonstolpar och trafikskyltar. Åtminstone inte i USA.
> "Jaha, så övervakningsbanden har publicerats….det låter konstigt…har du länken till dem ?"
Den ena har du redan sett:
http://www.youtube.com/watch?v=-PsEWyrKQqw
Den andra har du här:
http://www.youtube.com/watch?v=yaCaldJGjmo
Men du menar förmodligen kamerabilder från helikoptrar eller från rymden eller från någon med en digitalvideokamera från 2001 som stod och tittade åt precis rätt håll eller något sådant. Och att det inte finns - tja - det är väl ungefär som att säga att det inte fanns några vrakdelar efter Flight 93. De finns när man hittar dem och när man hittar dem kommer människor som du säga att de är fejk.
> "Men vi kanske skulle skramla till Pentagon då så att de får råd med lite bättre kameror"
Idag är jag säker på att de har det. Idag har vi till exempel högupplösta digitalkameror med låg bruskänslighet.
> ….nää, skämt åsido…tror inte att du tror på detta själv Per …."snabbare än kamerorna kan filma"…hahahaha……."
Så vad är din förklaring på att man inte ser något som färdas i 600 kilometer i timmen på ett videoband som bara visar fyra bilder i sekunden?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#131, Astell,
Jo, du pratar om att det är konstigt att man inte hittar likdelar. Vad är det du frågar efter då, om inte likdelar.
Att man inte hade hittat några delar större än en plånbok förrän man hittade sådana delar är som sagt inte det minsta konstigt.
För din fråga på #126 får du väl prata med maria-svensson som berättar att flygplan i själva verket är bräckliga saker som går sönder om man kör in dem i en husvägg. Det har hon faktiskt rätt i. Speciellt om de delar vi talar om är fulla med flygfotogen.
Om du med "rasmassorna" menar delarna av vraket som har jag redan postat flera bilder och länkar till bilder på resterna av flight 77 innuti Pentagon. Om du istället faktiskt menar rasmassor från byggnaden så är det en nödvändig del av släckningsarbetet av flera skäl att frakta bort dem. Annars blir det svårt att söka efter överlevande, släcka branden och komma fram till byggnaden.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#133, maria-svensson
Så terroristerna som egentigen var CIA-agenter som egentligen var rymdödlor kapade både ett flygplan som inte existerade, och en missil som inte syns?
Nejdu, en missil gör helt andra skador på en byggnad. Typ spränger den i luften, och om det vore bara en missil skulle det inte blivit några märken alls efter vingarna (speciellt inte märken stora som ett flygplan).
Men du! Det kanske var en missil FORMAD SOM ETT FLYGPLAN? Med samma vikt och hastighet? Som dessutom hade kontakt med flygledartornet under inflygning? Kanske med en besättning och passagerare också. En sån missil?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Men Piotrr du kan väl inte vara seriös när du visar 2 flygplandelar som inte finns i sitt sammanhang…dom kan ju vara tagna var som helst ifrån…sånt kan man väl inte använda som bevis…
På videon syns en smalare farkost…helt vitt dessutom som går in i Pentagon…
Och jag undrar igen…VARFÖR gjordes ingen undersökning efteråt..allt fraktades till Kina illa kvickt… bin Ladin begravdes i havet illa kvickt..inga bilder där heller men på Saddam fanns….en sån sjuk historia det hela…
På videon syns en smalare farkost…helt vitt dessutom som går in i Pentagon…
Hur smal? Hur hade du förväntat dig att en Boeing 767 i 600 km/h skulle se ut givet den aktuella videoteknikens prestanda?
Per skrev: "Så vad är din förklaring på att man inte ser något som färdas i 600 kilometer i timmen på ett videoband som bara visar fyra bilder i sekunden?"
Man vill inte visa att det är en missil….därför försöker man lura i folket att man inte hade bättre kameror. Pentagon har naturligtvis det bästa som finns.
Varför släpper man inte cctv-bilderna från de 80 företag som omger Pentagon?
Pentagon visste att ett plan kunde vara i annalkande och kunde bevaka detta manuellt. Då använder man högupplösta kameror. Inte missar man denna möjlighet att dokumentera en attack på Pentagon. Mycket kan man säga , men dumma är de inte.
Bilden tycks visa en missil som är på väg.
en fråga: finns det några fler exempel (med autentiska bilder) på flygplan, stora som en Boeing, som störtat till marken och "vaporiserats" utan att lämna så mycket mer materiella spår än ett halvt pass?
Hur ser du på min uträkning i #137? Anser du fortfarande att det skulle krävas extra sprängämnen för att penetrera Pentagon med en "tom aluminiumburk"?
Pga brist på öppenhet och ärlighet skapas konspirationsteorier.
Mer här under rubriken:
Myndigheterna har avstått från att agera?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspirationsteorier_om_11_september-attackerna
Bla detta är graverande:"Det faktum att George W. Bush och Dick Cheney vägrade att ställa upp på offentliga och separata förhör och, efter hårda påtryckningar, endast ställde upp på att utfrågas tillsammans, bakom lyckta dörrar och utan att vara edsvurna, har inte direkt satt stopp för spekulationerna. Dessutom har BBC:s Newsnight anklagat Bush-administrationen för att ha hindrat FBI-agenter från att undersöka bin-Ladins släktingar före 11 september-attackerna på grund av sina egna affärsförbindelser med familjen [10]."
Den officiella versionen är ju nästan lite magisk..inte logisk ;)
Dom får börja om från början och förklara allt för folket igen eftersom närmare 50% inte köper den…på ett sätt så att den blir tydlig :)
#147 Vi kan väl lugnt säga,med facit, att agerandet efteråt hanterades klantigt….
Kan bero på inkompetens och känslostyrda handlingar…skämmigt att denna stormakt var så "sårbara"…..finns inte beredskap för allt
Jag tvivlar…så söta och gulliga är dom inte…verkar som det är deras strategi att iscensätta attacker för att kunna gå i krig…det har hänt förr i Amerikas historia…allt handlar om kontroll på ett el annat vis…som du vet så vill människan ha kontroll…
#149 precis…..
Att skylla på klantighet och känslosamhet är nog att inte vilja se allvaret i det.
Genom vad som hände fick USA igång sitt "krig mot terrorismen", CIA fick fria händer (ännu mer) med rätt att åsidosätta lagar, inte sky några medel etc.
En djävulsk plan och djävulskt genomförd. Inte någon stackars sårbar stormakt med erbarmligt dåliga kameror inte….
#135 som jag redan har förstått så existerar ditt påstående i #119 bara i din egen hjärna och ingen annanstans, så att fortsätta att diskutera med en person som har hjärnspöken eller är mytoman är lite lönt, tyvärr. men leta reda på inlägget som inte existerar, så kommer jag att ändra mig ang dig, men fram tills dess så är du en mytoman i mina ögon och inget annat, och är ingen person som lever i verkligheten utan i en fantasivärld.
#137 du skriver.. F=m*v/t, vilket (grovt förenklat) för en Boeing 767-300 i 500 km/h
ehh.. varifrån har du fått att det var boeing 767-300 flygplan vid 9-11 isofall så är nog du den enda på denna planeten som har sett, hört eller läst att det var 767-300, och hur trovärdig är då din sk uträkning, varför räknar du inte på rymdfärjan istället, den existerade inte heller vid 9-11. däremot så var det 767-200 ett betydligt mindre flygplan, så är du trovärdig… knappast, samma typ som neutralis fast du försöker iallafall att komma med något konkret, men som sagt "skit in, skit ut" håll dig till fakta istället så behöver du inte bli till åtlöje, och ibland så är det bättre att vara tyst och låta människor tro att man är dum, istället för att öppna munnen och bevisa det, men ta det inte personligt, det gäller många skepiker, inte alla men många.
#136 här har du dina flygledare och samtal under 9-11, men har inga större förhoppningar att du kommer att förstå något ändå, pga att det är inte svensk text, men du kanske kan få någon som hjälper dig att översätta vad dom säger.
ANAKIN SKYWALKER -X22
#140 piotrr.. att det var rymdödlor är dina ord och ingen annans, och det får du själv stå för, men jag anar att det var ironi från din sida.
så en missil gör helt andra skador på en byggnad, men piotrr, du är väl medveten om att det finns olika missiler för olika ändamål, alla missiler är inte kärnvapen som förintar sitt mål, så mycket trodde jag att du visste, för du är väl någolunda beläst på detta området, iannatfall så bör du inte yttra dig, för vet man inget så kan man heller inget, så sänk dig inte till samma låga nivå som dom övriga som jag har svarat ovan.
men ang missiler som träffar en byggnad, vad anser du om detta då när man år 1999 träffade Milosevic hus med en kryssnings missil i hopp om att likvidera honom (ett finare ord för ett lagligt mord. ser du några likheter med pentagon… enligt dig så borde hela huset vara borta, men det är det inte, utan bara ett hål… vad har du för kommentar till detta!!
ANAKIN SKYWALKER -X22
Har du inte fått mat idag?
767-300 och 767-200 är i princip samma plan. Om du vill kan jag istället räkna på 767-200 vid max lyftvikt, vilket blir
F=m*v/t, vilket (grovt förenklat) för en Boeing 767-200 i 500 km/h blir ungefär 179000*139/0,36, dvs c:a 69 miljoner Newton, alltså motsvarande en statisk belastning på 69 000 ton. Det är rätt mycket mer än de sidokrafter betongväggar är dimensionerade för, men ungefär lika mycket som ditt ego är överdimensionerat.
Vilket blir det:
- Du förnekar klassisk fysik
- Du vet något om Pentagons betongväggar som ingen annan vet
- Du skiter i fakta och bara upprepar godtyckliga floskler från truther-sajter
- Du är en troll-pajas
- Något annat. V.g. specificera.
Du verkar ha hängt upp dig på en vanlig frågeställning…ang kroppar efter en krasch…menar då kraschen i Shanksville.
Ja men då fraktar man väl rasmassorna till ett ställe där dom kan undersökas och inte skeppas i väg..till Kina i detta fall…The thruthers är väldigt förvånade över detta…det är t o m olagligt att göra så…verkar väldigt suspekt iaf..man gör inte så..hur ska man lära sig ngt nytt om man inte får chans att undersöka vad som egentligen hänt???
Truthers är väldigt förvånade över väldigt mycket, men knappast att regeringen gör möjligtvis olagliga skräptransporter.
.hur ska man lära sig ngt nytt om man inte får chans att undersöka vad som egentligen hänt???
Man ska ta till sig resultaten av oberoende, grundliga undersökningar som redan har gjorts kring vad som har hänt.
#151 Filmen var ljudlös…och inga läppar att läsa av heller…..
Vad bevisar denna film…egentligen…alltså…vad BEVISAR den?
#153 det är inte lönt att diskutera med dig, när du inte ens vet vilka flygplan det handlade om, bara det säger en hel del.
#156 ming du slutar aldrig att förvåna mig med dina utalanden, hur vore det om du trycker på "on" knappen på dina högtalare, för har jag ljud så bör även du ha ljud
sedan kommer nästa intelligenta kommentar som bara ming och en del andra skeptiker kan komma med i sann skeptikeranda….
Vad bevisar denna film…egentligen…alltså…vad BEVISAR den?
jaa du, förklara gärna för mig hur du ska kunna veta det, när som du själv säger inte hör något ljud!!!!????!!!! finner inte ord. kan detta vara ett resultat av svinsprutan med kvicksilver som börjar visa resultat och som förmodligen alla skeptiker har tryckt i sig. :)
ANAKIN SKYWALKER -X22
Hur mycket vägde planet som låtsades flyga in i Pentagon?
Hur fort åkte det?
Hur mycket kraft fick Pentagon ta emot?
Vad säger 69 miljoner Newton dig?

Hur avfyrar man en missil som går i en bana som den som syns på filmen (alltså "slickar" marken den sista biten)? Borde inte den ha avfyrats från marken då? Eller kan missiler styras på samma sätt som ett flygplan?
#158 det var inget flygplan som träffade pentagon, utan en missil. sedan så får du räkna tills du avlider om anslagsenergi, så kommer det fortfarande att vara en missil som träffade pentagon och inget passagerarplan. men du som nu är så duktig på att räkna, vilken anslagsenergi har en jetmotor som väger 6 ton i 500 km/t, bör det inte bli märken i väggen efter dessa motorer som består av titan, syrafast och stål och är massiva och kompakta, när flygplanskroppen som består av tunn aluminium lyckades skapa ett hål genom hela a,b och c ringen
#159 det finns många olika varianter och storlekar av missiler, tex tomahawk som används flitigt och finns i olika varianter för olika ändamål och kan avfyras från marken, båtar, flygplan, ubåtar, helikoptrar och har en jetmotor som driver den likt ett flygplan, fast en betydligt mindre jetmotor än passagerarplan och vid pentagon så ser man en kompressordel som är ca0.5 m i dia och den storleken använder missiler som tex tomahawk.
missiler har även vingar, stabbe och fena och kan styras manuellt eller via gps eller själv navigera efter terrängen efter en karta till målet som programeras in och är då helt självförsöjande och går inte att stoppa annat än att den skjuts ned, men är nästan omöjligt när den flyger nära ljudhastigheten nära marken för att undgå radar och träffar sitt mål med stor precision.
sedan så jämför gärna en motor från en 767:a mot för leksaksmotordelen som fanns vid pentagon och varför fanns det bara en motor vid pentagon istället för 2, jo för en missil har bara en motor…. men det klart den andra kanske förångades innan den träffade pentagon. :)
ANAKIN SKYWALKER -X22
#157 Lyssnar in när ljudet är kirrat här.
Minns att det finns inga dumma frågor…inte i min värld.
Varför misstros the thruthers? Dom har väl ingen anledning att ifrågasätta om det gått till på ett normalt sätt…tycker ni att vår regering är schysst t ex mot de sjukskrivna..ren terror anser jag..så visst kan regeringar vara terrorister när dom vill uppnå något…
maria-svenson
Du är en rikigt oärlig människa, en hypokrit av galaktiska mått.
"för det small inte bara en gång vid pentagon, utan 2 ggr och det gick man även ut i media när detta event genomfördes och sa att enligt uppgift så var det 2 explosioner vid pentagon"
Varför i allsin dar väljer du att tro på media angående detta? Du ser inte själv din egen falskhet. Hoppas det uppdagades för dig i och med detta inlägg; sluta plocka russinen ur kakan.

Ok. Vad avfyrades just denna "missil" från? En båt?
#163 pga att på morgonen så sa man sanningen om 9-11 i media, man berättade om explotioner som pågick vid wtc, man förklarade för att byggnader skulle kunna rasa på detta sättet så måste alla bärande balkar försvinna, vid pentagon så sa man att någonting hade träffat pentagon men man visste inte mycket mera, en stund senare så sa man att ännu en explosion hade inträffat vid pentagon, sedan så försvann sanningen och lögnerna började ta över och al-quida föddes och upprepades om och om och om igen till befolkningen, och det kallas för hjärntvätt och är vad ni tror på. kommer att bli intressant den dagen ni öppnar ögonen och inser vad som är sanningen, hur ni kommer att hantera ämnet då, och hur din världsbild starman slås i spillror, kommer du att klara det… knappast, men det är ditt problem.
och som sagt, dom som tror att regeringar bara vill folket väl, kan ju prata med tyskarna ang hitler.
#164 fråga denna mannen.
ANAKIN SKYWALKER -X22

Jag frågar dig, eftersom det är du som påstår att det var en missil. Vad använde de för att skjuta iväg den där missilen? Det måste ju ha varit något som inte drog någon uppmärksamhet till sig, annars hade det varit känt redan.
#167 tja en stubin kanske, som sagt fråga cheney :)
sedan om du nu vill tro på bin-laden, al-quida, terrorister, flygplan, jultomten, och att jesus kunde gå på vattnet, så måste du få göra det. :D
ANAKIN SKYWALKER -X22

Tack för ditt undanglidande svar. Du har alltså inte tänkt så långt.
#162 Vad är ett "normalt sätt"ang 9/11??Menar du det som skedde vid dådet…eller hur det hanterades efteråt?
Vad skulle Bush ha gjort?
#168 DC befann sig i byggnaden och fyrade alltså av en missil?
Eller vad menar du…egentligen?
Normalt sett skulle man ha hittat flygplansdelar efter kraschen i Shanksville…vi hade fått se bilder från Pentagons kameror…tornen och WTC hade kanske fallit men inte i fritt fall…rasmassorna hade undersökts noga…Bush hade lämnat rummet för att kolla upp det hela…vittnen från WTC området hade fått mer talan eftersom dom hörde explosioner…etc…detta gör att många ifrågasätter händelsen…vad är konstigt med det?
,
#172 Dessa frågor finns "svar" på men de "gills" inte av truthers….
Det är upp till var och en att fundera vidare men en extraordinär händelse är oerhört svår att hantera…även för makteliten.
Det tycker jag inte är konstigt alls.
Dom "gills" inte av nästan 50% av amerikas befolkning heller…en debatt mellan lägren hade varit väldigt intressant…finns det någon sådan här på nätet? nån som vet?
#174 Här har vi en lååååång "debatt" om denna händelse….skojar nu då jag hajar att du skulle velat se en debatt mellan amerikanarna.
I USA vet inte medelamerikanen var Irak finns på kartan heller….så…jag är inte förvånad
att de är såpass lättledda och köper argument utan ifrågasättande.
Ja mellan NIST och the Truthers hade varit intressant….men det är ju vad the Truthers gör…ifrågasätter…
#176 Ja"de" ifrågasätter den officiella "versionen" men köper "den andra" ,som är fictionbetonad och vars frånvaro av fakta är besvärande,rakt av…vilket tydliggörs här på denna tråd.

Förresten, angående den där filmen som StaffanM visade i #7 …
http://www.youtube.com/watch?v=k8VAsoVuShM
(Fövånande att inte ens StaffanM såg det flygande tefatet.)
#171 DC var för denna dagen ÖB över usa:s försvar och var den man som gav order om vad usa:s luftförsvar skulle göra, och då kan man ställa den stora frågan, hur kunde sk 4 kapade plan få härja fritt i usa:s luftrum i en timma utan att ett enda jaktflyg skickades upp efter dessa kapade plan, den enda personen som hade makten att se till att dessa jaktflyg var kvar på marken var DC, och i vanliga fall så är det flygförbud i närheten av pentagon och ett flyg som kommer innanför pentagons luftrum, skjuter dom ned utan att blinka oavsett vad det är för typ av flyg, samma sak gäller vid area 51. men denna dagen så hade usa inget luftförsvar mot kapare… ett av världens vassaste och mäktigaste krigsmakt som erövrar land efter land, blev besegrade av högteknologiska mattknivar… löjligt. en saga från början till slut
ANAKIN SKYWALKER -X22
#179 Åter till min fråga:
DC befann sig i byggnaden och fyrade alltså av en missil?
Eller vad menar du…egentligen?
#178 Tack för den.
http://www.youtube.com/watch?v=UULUQfEQFuU&feature=relmfu
Att inte Staffan såg tefatet …märkligt…och surt att filmsnutten dessutom var en fejk 
#180 än en gång ÖB ger bara order om vad som ska utföras, han trycker inte på några knappar, och han var fullt medveten om detta event och lät detta ske pga att han gav order till norad att inga jaktflyg skulle skickas upp efter dessa sk kapade flygplan, hade han inte tagit detta beslut så hade flight 11 och 175 aldrig kommit i närheten av wtc, och inte heller det påstådda flight 77 som träffade pentagon.
och för det andra så var inte bin-laden ens misstänkt för 9-11, vilket DC erkänner i denna filmsnutten bland många andra. så varför hjärntvättar media då befolkningen att man jagar bin-laden i afghanistan och startar ett krig med massmord på befolkningen, när han inte har någonting med 9-11 att göra.
Dick Cheney said Osama bin Laden not behind 9/11
ANAKIN SKYWALKER -X22
#180 varför anföll man iraq efter 9-11 före man anföll afghanistan som inte heller hade något med 9-11 att göra, pga massförstörelsevapen!! som inte heller existerade och visade sig vara en lögn.
Bush admits that Iraq Had Nothing To Do With 9/11
ANAKIN SKYWALKER -X22
#180 pga detta event som var ett false flag attentat, så anföll man 2 länder och har mördat miljontals människor mest civila män, kvinnor och barn + usa:s befolkning och soldater. hoppas att du är stolt över vad du tror på, pga att varken du och andra skeptiker vill eller vågar söka rätt på sanningen, för att eran världsbild skulle isofall inte längre vara värt något, utan istället stoppar huvudet i sanden och förnekar allt, men det är väl lättaste vägen att gå. det man inte vet, mår man heller inte dåligt av, så fortsätt lev efter måttot, okunnighet är styrka.
oops, här råkar man försäga sig att det var en missil istället för ett flygplan som träffade pentagon, men detta förnekar ni förmodligen med… ser inget, hör inget, vet inget.
Former 9/11 Commissioner admits missile hit the Pentagon
ANAKIN SKYWALKER -X22
#178 Vad var syftet med att göra denna rätt skickligt gjorda film.
Inte konstigt att många köpte detta då många samtidigt vet att byggnaden sprängdes.
Alla stålstommar kan inte ge vika samtidigt om de inte sprängs. Rätt uppenbart för den någorlunda intelligenta betraktaren.
Rätt typiskt av en skeptiker….all förfalska en video för att skapa förvirring.
Men, vad annat kan man vänta. De börjar bli rätt desperata nu och blundar för de uppgifter som i allt större omfattning ser dagens ljus.
De uppgifter som kom fram i Toronto är rätt besvärande för skeptikerna, för att inte tala om filmen med arkitekterna….OM man beskriver dessa innehållsrika filmer som "frånvaro av fakta"…jaa, då är man falsk eller hjärndöd !
Ingen större ide att diskutera med sådana.
här är Susan McElwain ett av ögonvittnena som såg vad som störtade i shanksville, lyssna på vad hon har att säga om detta, en typ av flygplan som hon formulerar det, liknande storlek som hennes bil, flög i trädtoppshöjd, eventuellt under en kraftledning var helt vit och såg helt ny ut och verkade vara av glasfiber för den var helt slät och inga märken och hon kunde inte se några vingar…
låter detta som en boeing 767-200 eller en kryssningsmissil, det man även hittade i shanksville när man 2 dagar senare grävde ur gropen var en liten jetmotor som det finns bild på, i övrigt så fanns det bara småbitar och en del el ledningar
ANAKIN SKYWALKER -X22
Syftet med (eller i alla fall effekten utav) filmen verkar väl vara rätt uppenbart - att visa på bristande källkritik i konspirationslägret.
- Inte konstigt att många köpte detta då många samtidigt vet att byggnaden sprängdes.
Det är bland annat denna slappa inställning till bevis och kunskap som gör att ni köper konspirationsteorier till att börja med.
En video bevisligen förfalskad, hur är det med andra videofilmer? Andra berättelser? Kan det finnas andra anledningar än medveten förfalskning till att felaktiga historier sprids? Vad finns det egentligen för metoder för att skilja det sanna ifrån det falska?
Tydligen går det inte att gå på känn, för det misslyckades ju uppenbarligen i det här fallet. Andra förslag? :p
#182 Du undviker att svara på min fråga..lägger ut filmer och skriver om något som du skrivit om ett flertal gånger. Varför svarar du inte på min fråga: Jag väljer att upprepa den:Men med andra ord:
Du maria menar att DC gav order om att en missil skulle avfyras mot Pentagon..den byggnad han vid tillfället befann sig i?
Denna kille var trodende thruther som,när han började ifrågasätta materialet argumenten etc etc,förstod att det var lurendrejeri. Kort och gott:Han har vaknat.
Jag tittar på tv-debatter och tv-sändningar….men det finns tydligen ingen debatt mellan NISTare och Truthare?
Hittade denna videon på youtube när kollade runt lite….det går inte att överföra filmer hit på min dator därför skriver jag rubriken på filmen…Morgan Reynolds..former chief economist US. DEPT. OF LABOR ger en intervju:
9/11 Truth & WTC-7: NIST update!
#179 "hur kunde sk 4 kapade plan få härja fritt i usa:s luftrum i en timma utan att ett enda jaktflyg skickades upp efter dessa kapade plan, den enda personen som hade makten att se till att dessa jaktflyg var kvar på marken var DC,"
Vad skulle jaktplanen ha gjort?
4000 plan i luften den morgonen
Hur särskilja de kapade planen med avstängda transpondrar?
Tycker du att de skulle skjuta ner något plan i blindo?
Du vet väl att när jaktplanen väl var upp i luften drog de ut över Atlanten? Vet du varför de gjorde det? Ska jag berätta?
9/11 en oerhörd tragedi som satt spår inom oss alla. Jag upplever dina ord,maria, ovan här som iskalla och dömande. Det behövs bara en liten gnutta empati för att förstå att denna händelse även chockade Bushadministrationen.
Citat: "ett av världens vassaste och mäktigaste krigsmakt som erövrar land efter land, blev besegrade av högteknologiska mattknivar… löjligt. en saga från början till slut"
Nej maria…det är ingen saga. Det är de facto vad som verkligen hände…ett skräckscenario.
Mattknivar i händerna på iskalla kapare som inte skyr några medel för att överrumpla cabinpersonalen ta över spakarna och styra in det mot målet. Så…vad spelar det för roll att det skedde i amerikanskt luftrum?
Att kt väljer att bortse från bilder kan jag förstå…men..att strunta i bl a Betty´s vittnesmål från United 93 är…känner jag är… hjärtlöst…
http://www.youtube.com/watch?v=Z96MZOZyilo&feature=related
Länken visar att samtal från flight 93 ägde rum…..
190#
Du lyssnar på en ung kille men inte på dom som verkligen har något att säga dom vänder du dig bort ifrån???
Var är planet då??? som du såg på vittnet i filmen så var det inget plan som störtade….#186
#192 Han erkänner sin manipulation,dvs han har lagt in ljud och ljuseffekter, av filmen och denna film blir då bevis på sprängning i kt kretsar.
Jag vänder mig bort från lösryckta argument,fejkade filmer dvs filmer där bara en snutt visas eller där delar av intervjuer tagits bort.
"De som verkligen har något att säga"…menar du de som säger att:
1: Samtal från planen aldrig ägt rum?
2: Att sprängmedel hittats i bröten efter WTC?
3:Att Bush agerande i skolsalen bevisar hans medverkan i dådet?
4:Att CIA tillsammans med Mossad skapade och genomförde attentaten?
5:Att flight 93 inte störtade i Shanksville?
6:Att F-16 Fighting Falcon planen hindrades att gå upp i luften och skjuta ner de plan som var kapade?
Jag vill likna det vid rubriker i skvallerpressen….förvrängd fakta.
Filmen här ovan som Staffan la fram som bevis på sprängning visade sig ju vara fejk…så…mina tankar har börjat handla om:
Varför revidera vad som egentligen hände den där dagen…?
Vem är intresserad av att inte hela historien berättas?
Handlar det om den egna världsbilden? Illuminatis agenda?
#193 Det slets sönder i en krater…och det finns både bilder och vittnesmål från flera om detta plan…så…vad är problemet?
Väger Susans vittnesmål tyngre än de telefonsamtal som finns från planet?
Susan säger vidare att det "måste ha varit en missil eller…ett enmansflygplan"…hon tvekar…är det ett säkerställt vittnesmål?
Eller snarare…bortser du ifrån vittnesmålen från United 93 som finns inspelade på band?
Verkar det troligt att detta plan inte störtat?
Varför skulle någon ljuga om det?
Varför skulle kvinnan på filmen ljuga???
#196 Jag upplever henne som osäker på vad hon egentligen såg….missil eller litet flygplan….hon är ju osäker själv.
Vad störtade i Shankesville? En missil?Missiler går ju rätt på målet…inte störtar de så här långt från målet…?
Dessutom…har jag inte tillskrivit kvinnan på filmen som lögnerska….min fråga handlar om varför truthers inte tror att planet störtat…
Vad tror du Astell? Störtade planet eller inte? Om inte….var är då planet? Passagerarna?
Det är ju det truthers undrar…var e planet och passagerarna eftersom det inte finns spår av ngt plan som störtat där…och jag vet inte var dom är…såg en video för längesen där man såg planen landa på en bas och folk leddes in i en byggnad…vet inte var jag hittar den videon nu…ska kolla upp…men förståss det kan ju både vara sant och falskt…
#198 Detta "case" handlar om vad som är trovärdigt och inte…dvs vad som är faktabaserat och vad som är fiktion.Finns det spår efter en missil i Shanksville? Var finns de bevisen?
Du har rätt i att det finns en filmsnutt om ett plan som landat på en bas…sett den själv och då jag sökte djupare fann jag att det inte alls var united 93.
Att plan landar och att folk lämnar planen och går in i en byggnad är ju vad som sker dagligen och stundligen….denna morgon 9/11 var det dock 4 plan som mötte något helt annat.
Det finns kt som starkt hävdar att planen som drämde in i WTC var hologram…..så….det handlar till syvende och sist hur ifrågasättande och faktabaserad man själv är….dessutom hur gärna man vill att "ens egen version" är den rätta…uppfinningsrikedomen har där inga gränser vilket fejkade intervjuer och filmsnuttar påvisat.
Okej…har du kollat Morgan Reynolds? när det dyker upp folk som också ifrågasätter detta som jag själv gör kommer jag att forts göra det för den officiella versionen övertygar inte mig tyvärr…
Varför skulle Maria vara mer trovärdig än ALLA andra? Varför skulle Morgan Reynolds vara mer pålitlig än ALLA andra? Jag tvivlar inte på att båda tror att de talar sanning, jag tvivlar på att vad de berättar är sant. Det är två olika saker.
För att Maria skulle ha rätt, skulle de anhöriga till personerna på Flight 77 behöva vara bedragare allihopa, och deras anhöriga har aldrig existerat eller lever på kuba sedan 10 år tillbaka och har aldrig hört av sig. Att välja att lita på en person och bortse ifrån hela det kaos av konsekvenser som skulle behöva stämma för att det skulle vara korrekt, är galenskap.
Jag lutar åt att radera detta ständiga spammande av videoklipp. Visa på det ni vill ha sagt, förvänta er inte att någon skall sitta igenom flera minuters reklamtid för pengainsamling till konspirationsorganisationer innan de kan bemöta vad du säger.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#152, Maria-svensson,
Om du inte tror att det var rymdödlor, vad tror du att det var?
Du och andra som du pratar väldigt mycket - nästan enbart - om vad som är fel på den vetenskapliga slutsatsen och de logiska förklaringarna, ni skrattar och förlöjligar (se Astell) de som visar upp en rimlig förklaring till skillnad från en fantastisk, för att ni redan vet vad som är sant.
Det ni INTE pratar om lika ofta, är vad ni faktiskt tror. I detta fallet att någon skulle ha trollat bort ett passagerarflygplan (eller fyra, beroende på hur galna ni är) och ersatt planet och alla ombord på planet, med en missil, av någon anledning. En missil som gör samma sorts skada och ser likadant ut som ett passagerarflygplan på radar, och som dessutom rör sig i samma hastighet som ett passagerarflygplan. Och varför? Varför tror ni detta? För att det SÅG UT som en missil? Vad hände då med passagerarflyget? Varför har ingen som måste ha varit inblandad kunnat berätta något om detta - varför är det enda vi har att lita på två eller tre ögonvittnen som inte är säkra på vad de såg?
Låt mig förtydliga:
Det ena lägret har avancerad mätutrustning, resterna av vraket, brandkår och polis och i princip obegränsat med pengar för att utföra en vetenskaplig granskning av de angripna målen för att komma fram till en välunderbyggd slutsats av vad som hände, i vilken ordning och så småningom, varför.
Det andra lägret har tvivel och en handfull ögonvittnen och letar efter motsägelser i Youtube-filmer. Baserat på detta har de skapat en hypotes om en allomfattande konspiration som trollade bort fyra passagerarflygplan, planterade tiotusentals ton sprängmedel i två av jordens mest trafikerade byggnader, inbillade hela världen att fyra flygplan mer eller mindre medvetet kraschlandade på tre platser i USA, och så vidare och så vidare.
Som jag ser det har den ena sidan hela kortleken och den andra sidan en väldigt livlig fantasi.
Vilka skador en missil gör på en byggnad beror helt på missilen, men vi utgår ifrån att du menar en kryssningsmissil med vingar som en Tomahawk hellre än en flygplansmissil som en Maverick och absolut inte någon retarderad markgående missil som Durandal. I samtliga fall finns det ingenting som har det vingspan som skulle krävas för att skapa skadorna på de yttre väggarna (eftersom en sådan missil inte skulle få plats i någon av de launch tubes som används, eller under något flygplan som existerar) och det finns ingen payload (sprängladdning et cetera) som skulle penetrera så långt in i en byggnad, utan att samtidigt spränga utåt i sidled. Det du talar om är alltså någon form av stor, långsam, supermassiv missil som med hjälp av kinetisk energi (rörelseenergi) trycker sig in genom yttervägar och flera lager innerväggar i en betong- och stålbyggnad, utan sprängladdning, och lämnar brandskador och ett enormt eldklot på UTSIDAN av byggnaden. Det är inte en missil. För att en missil skulle orsaka en eldkula på utsidan, skulle den behöva detonera på utsidan, och då skulle den inte kunna penetrera betongen på så sätt som skedde.
Men du har fördelen här. Eftersom du rör dig i en fantasivärld istället för den verkliga världen kan du alltid välja ut vilka delar av verkligheten du vill tro på. Du kan låtsas att det är en helt ny sorts missil från en helt ny sorts flygplan eller att brandkåren fejkade vingskadorna eller att missilen faktiskt exploderade inne i byggnaden men att alla tiger om det. Du kan helt enkelt skapa en helt egen verklighet som ingen av oss andra har något att säga till om i, för att den tillhör endast dig.
Byggnaden du postar en bild av är ett bra exempel - innehållet är helt urblåst. Detta för att missilens payload inte detonerar förrän den kommer IN I byggnaden. Till skillnad från Pentagon, alltså. (Dessutom är pentagon lite hårdare, och träffades av ett flygplan.)
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#143, StaffanM,
Så … man vill inte visa att det är en missil, därför satte man upp övervakningskameror från 1990-talet som bara spelar in fyra bilder per sekund, innan kraschen inträffade?
> "Varför släpper man inte cctv-bilderna från de 80 företag som omger Pentagon?"
Varför skulle man släppa ut videoinspelningar från 80 stycken privata företag? De allra flesta innehåller ingenting användbart och är privat egendom.
> "Pentagon visste att ett plan kunde vara i annalkande"
Det hittar du bara på.
> "och kunde bevaka detta manuellt. Då använder man högupplösta kameror."
Genom att springa ut och sätta upp dem under tiden som planet rusade mot byggnaden i 600 kilometer i timmen? Eller du tänker sådana där digitalvideokameror som vi alla har i mobiltelefonen 10 år senare? Jag tror att du gör det.
> "Bilden tycks visa en missil som är på väg."
En extremt stor, vit missil. De brukar inte vara det. Men som sagt, det kan ju vara en missil som har förklätts till en Boeing, lika stor och tung som en boeing och lika långsam.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#141, Astell,
Jag har bara postat två inlägg med bilder i, då blir det två bilder. Fler bilder finns på sidorna jag redan har länkat dig till, och som du vid åtminstone ett tillfälle följde, eftersom du kommenterade om bilen utanför pentagon. Så gå in på länkarna, bland annat Wikipedia, så ser du överblicksbilder, bilder av spåret som orsakades i skogen, och bilder av vrakdelar.
Vad tyckte du om uträkningen i inlägg #137, jag såg inte om du hade svarat på det?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Förtydligande till samtliga:
United Airlines Flight 93 var en Boeing 757-222 som kraschade utanför Shanksville, Pennsylvania, rättare sagt Stonycreek Township, Somerset County, Pennsylvania. 45 ombordvarande omkom.
American Airlines Flight 77 var en Boeing 757-223 som kraschade in i Pentagon. Samtliga 64 ombord på planet omkom.
Båda modellerna är varianter på 757-200 och väger 64 ton tomma och upp till 116 ton lastade med passagerare, baggage och bränsle (mest bränsle). Som jämförelse väger 767-300 86 ton tomt och upp till 159 ton vid start.
För fullständighetens sak hette de två flygplan som kraschade in i WTC American Airlines Flight 11 (en 767-223ER, 90-186 ton, 92 personer ombord) respektive United Airlines Flight 175 (en 767-222, 65 personer ombord)
Nästa gång ni svarar "Nähä det var ett annat plan där!" så titta efter här ovan så att ni vet vilket plan ni pratar om. Och om ni pratar om att det inte fanns något flygplan, kom ihåg att inte prata om flygplan alls.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#184, maria-svensson,
Varför tror du att det är när han försäger sig som han berättar sanningen och när han rättar sig som han försäger sig?
För att du redan har bestämt dig vad du tror och letar desperat efter sådant som kan visa att du har rätt.
Eller hur.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#203 Varför skulle man släppa ut videoinspelningar från 80 stycken privata företag? De allra flesta innehåller ingenting användbart och är privat egendom."
Jaså…men då finns väl ingen anledning att inte släppa dem???
"Pentagon visste att ett plan kunde vara i annalkande"
Det hittar du bara på."
Jaså…är man inte helt intelligensbefriad så bör ju rimligtvis ett poternsiellt hot mot Pentagon, efter att wtc har träffats, tas i beaktande.
Bilden på missilen är inte stor som Boeing….den är liten som en missil.
#185, StaffanM,
Så du tror alltså att det är en riktig film av ett riktigt UFO som spränger WTC7?
Det ser nästan ut som att du nu tänker börja försvara en film som alla - inklusive de som tillverkade den - vet är fejk. Han berättar ju själv varför han gjorde den. Du gillar ju youtube så titta här:
http://www.youtube.com/watch?v=k8VAsoVuShM
Men för att förtydliga syftet:
> "Inte konstigt att många köpte detta då många samtidigt vet att byggnaden sprängdes."
Detta är en perfekt beskrivning av problemet. Många HAR REDAN BESTÄMT SIG för vad de tror på och accepterar VAD SOM HELST som stärker den uppfattningen de redan har. Många köpte det för att de VILLE köpa det. De ville ha en film som bevisar deras övertygelse.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#207,
> "Jaså…men då finns väl ingen anledning att inte släppa dem???"
De är privat egendom, de tillhör inte pentagon. När de inte längre är att anse som bevismaterial i en brottsutredning kommer de att lämnas ut till sina rättmätiga ägare, alltså företagen som spelade in dem. Inte till allmänheten.
> "Jaså…är man inte helt intelligensbefriad så bör ju rimligtvis ett poternsiellt hot mot Pentagon, efter att wtc har träffats, tas i beaktande."
Och rigga upp kameror över hela byggnaden, riktade utåt? Jag tror inte du förstår grundläggande geometri här. Kanske sov du på mattetimmarna, kanske gick du inte i skolan, kanske är detta ett svårare problem för somliga än vad det är för mig.
Ponera att du har hört på nyheterna i att WTC7 har angripits. Ponera att du antar att det inte är en enskild attack. Ponera att du omedelbart kommer till slutsatsen att den byggnad du står i är nästa måltavla. Vart pekar du kameran? Hur många kameror?
> "Bilden på missilen är inte stor som Boeing….den är liten som en missil."
Bilden är tagen på långt håll, vilket du ser på skärpedjupet. Vi tittar på ett väldigt litet frustrum, en delmängd av en större bild som har beskurits.
Bara som en påminnelse kommer här tidslinjen:
Klockan 8.46 lokal tid (EDT) träffade American Airlines Flight 11 World Trade Centers norra torn
Klockan 9.03 flög United Airlines Flight 175 in i det södra tornet
Klockan 9.29 gjorde George W Bush sitt första uttalande om attackerna
Klockan 9.37 lokal tid flög American Airlines Flight 77 rakt in i Pentagons västra fasad
Klockan 9.45 meddelade FAA att all lufttrafik i USA och Kanada skulle upphöra med omedelbar verkan,
Allt detta hände på mindre än en timme. Som jag minns det förväntades Vita Huset vara nästa måltavla när man insåg att det var mer än en attack. Chocken när det södra tornet träffades var nästan värre än när det första träffades, för att det bevisade att det inte handlade om någon olycka, för att det bevisade att det inte var ett enda angrepp utan flera, och för att det fångades så väldigt tydligt på bild.
Så. I vilken riktning pekar du din högupplösta höghastighetskamera klockan 9:36?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#208 Jag skrev : "
Vad var syftet med att göra denna rätt skickligt gjorda film.
Inte konstigt att många köpte detta då många samtidigt vet att byggnaden sprängdes.
Rätt typiskt av en skeptiker….all förfalska en video för att skapa förvirring.
DÅ SVARAR PIOTRR :
"Så du tror alltså att det är en riktig film av ett riktigt UFO som spränger WTC7?
Det ser nästan ut som att du nu tänker börja försvara en film som alla - inklusive de som tillverkade den - vet är fejk. Han berättar ju själv varför han gjorde den. Du gillar ju youtube så titta här:"
*
Jaha…det är något som inte stämmer här. Talar vi samma språk…hmmm…jaa, svenska. Vad är det då inte piotrr begriper. Sannerligen underligt.
De normalintelligenta begriper förstås att jag insett att filmen är fejk, men inte piotrr…???
Eller kan det vara en reflektion av piotrrs uppsåt….hmmm…ingen aning…men något är uppenbarligen FEL.
Att vi är många som VET att wtc7 sprängdes behöver inte ha med något annat att göra.
Först vill jag kommentera piottr´s inlägg: Mkt bra faktabaserad information!!
#210 "Att vi är många som VET att wtc7 sprängdes behöver inte ha med något annat att göra."
Varför då? För att Harrit hittat något han påstår är sprängämnen?
Det har debunkats ett flertal ggr med fakta men ändå är detta enda lilla halmstrå något ni kt håller fast vid…bevisen är alltså något orange som hittats i resterna vid WCT….
Ni bryr er inte alls om de vittnen som hade sina anhöriga på planen….det skiter ni fullständigt i…Varför?
maria och Staffan…ni insinuerar att vi andra inte är normalbegåvade vilket ligger er själv i fatet. Det är brist på argumentationsteknik och härrör från de lägre medvetandenivåerna.

Denna dokumentär finns tillgänglig till 7 oktober, och handlar om 11 septemerattackerna från al-Qaidas synvinkel.
Men enligt alla våra kära foliehattar är väl till och med de som medverkar i filmen betalda av Illuminati …
http://svtplay.se/v/2526217/dokumentarfilm/11_september_med_al-qaidas_ogon?sb,p115254,3,f,-1
Min rekommendation är ändå att se den.
#211 Ding skrev : "Varför då? För att Harrit hittat något han påstår är sprängämnen?"
För att en skyskrapa med stålstomme inte kan rasa i fritt fall om inte alla stålbalkar kapas samtidigt ! Hur svårt kan det vara ???
NÄR SKA POLLETTEN TRILLA NER ?
#140 piotrr här vill du visa din enorma kunskap och påstår något som du själv tror på och som du skriver… -Nejdu, en missil gör helt andra skador på en byggnad. Typ spränger den i luften.
sedan så när jag lägger fram bevis i #152 hur det kan se ut när en missil träffar en byggnad och förklarar att det finns olika missiler för olika ändamål, så ändrar du dig helt plötsligt och skriver i #202..
-Vilka skador en missil gör på en byggnad beror helt på missilen.
är du trovärdig, inte i mina ögon när man vänder kappan efter vinden och där räknar jag även in ming, mfl
vidare så skriver du i #140
Men du! Det kanske var en missil FORMAD SOM ETT FLYGPLAN?
ja det kanske det var, vilket bilden visar som jag lägger in nedan, lägg även märke till att den är VIT till färgen, och kan även fälla in vingarna vid behov under flygningen och monteras och transporteras på en vapenbalk på ett stridsflygplan med infällda vingar.
vidare så skriver du i #202
-Du och andra som du pratar väldigt mycket - nästan enbart - om vad som är fel på den vetenskapliga slutsatsen.
som kommer från nist får jag väl tillägga då. ja vi pratar, mest pga att många av oss har dels ett logiskt tänkande, men även i många fall väldigt stor kunskap inom detta område, pga det som många har eller har haft som ett jobb i många år.
vidare så skriver du i #206
-Varför tror du att det är när han försäger sig som han berättar sanningen och när han rättar sig som han försäger sig?
ja varför sa han inte att det var en rymdfärja, stridsvagn, helikopter eller en humla istället för en missil, jo för att sanningen är att det var en missil, en vit missil dessutom både vid pentagon och vid shanksville, end of story.
i övrigt det du skriver tar jag med en stor nypa salt, för det är vad du tror att du vet och existerar bara i filmernas värld som hollywood underhåller befolkningen med på en fredagskväll, och har ingenting med verkligheten att göra, och där finns även media med i många fall som ni skeptiker tror på.
JASSM.
ANAKIN SKYWALKER -X22

Vet inte om man ska anse allt detta vara djupt tragiskt eller vansinnigt roligt.
Foliehattarna tror alltså, på allvar - alltså, de är helt totalt övertygade utom allt rimligt tvivel, att USA:s regering, i form av ÖDLOR (ja, det stämmer - ÖDLOR) har planerat allt detta, för att ha en ursäkt att anfalla Irak. Som om de inte skulle kunnna hitta på en betydligt enklare orsak för detta (vilket de, enligt mig, faktiskt har gjort).
Big Face Palm!
#212 Tack för att du la in den här mkt sevärda och upplysande dokumentären från svt!
Kort sagt: Bra inlägg 
#215 "Vet inte om man ska anse allt detta vara djupt tragiskt eller vansinnigt roligt."
Patetiskt är ett bra ord som passar förträffligt!
Jag grunnar lite på "teorierna" runt de här två andra flygplanen, varför vill man få det till att det inte är flygplan? Dick Chaney är alltså värsta mäktiga rymdödlan som kan greja tusentals agenter och flera ton nanotermit utan problem, men gränsen ligger på två flygplan?! Borde det inte vara oändligt mycket enklare att kapa fyra flygplan än att kapa två och typ låtsas kapa två, trolla bort dessa plan inkl. passagerare och allt samt fejka två krasher med en missil som exakt ser ut och funkar som ett krashande flygplan och en krashsite med vrakdelar från ett helt flygplan. Varför göra den här konspirationen så himla komplicerad?!

Logik är inte alltid något som förknippas med konspirationsteorier. Särskilt inte i denna, och i synnerhet inte från den där maria eller den där staffan.
en närmare bild på motorn från shanksville, den som har kunskap om gasturbiner ser att höljet är kvar på denna motorn och den är inte större i diameter än vad bilden visar även när den är hel, men den är längre. men diametern ligger på ca 50-60 cm, och denna motorn har inte dragkraft på långa vägar att få en 767:a att rulla än mindre att lyfta från en landningsbana. även om den är dubbelt så lång när den är oskadad, ser den ut att väga 6 ton!!!
ANAKIN SKYWALKER -X22

maria-svensson
Vad hände i Shanksville då, enligt dig, och vad var vitsen?
#215 Och DÄR kom ödlekortet. När argumenten tryter…
#217"Vet inte om man ska anse allt detta vara djupt tragiskt eller vansinnigt roligt."
Instämmer!
Piotrr´s kovändning om hål och missller var också rolig. Jag följer tråden med behållning. Tack.
En till bedårande replik från Piotrr, här på frågan:
-Varför släpper man inte cctv-bilderna från de 80 företag som omger Pentagon?
"Varför skulle man släppa ut videoinspelningar från 80 stycken privata företag?."
#223 ja ser ni inte det uppenbara, att medias och nist story haltar, så är det bara att beklaga, med allt matreal som ni nu har fått. då får ni fortsätta att tro och svälja den officiella storyn. för jag tänker inte fortsätta kasta bort tid på att få er att börja tänka logiskt utifrån det matreal ni nu har, om ni inte kan släppa medias hjärntvätt och använda eget sunt förnuft, sorry. peace :)
ANAKIN SKYWALKER -X22

#214. "piotrr här vill du visa din enorma kunskap och påstår något som du själv tror på och som du skriver…"
Jag förstår att du inte kan begripa att det krävs just kunskap för att kunna skriva inlägg på den nivån Piotrr gör. Det krävs nämligen att man förstår vad där står, eller åtminstone att man FÖRSÖKER ta in fakta. Annars blir det svårt.
Istället gör du som du brukar (även Staffan brukar) försöker förlöjliga den/de som skrivit och göra små fjantiga pikar som egentligen bara slår tillbaka mot dig själv.
I Hollywood brukar filmer skapas som just har deDär kann enorma fantasi som du besitter. Där görs bl a filmer om flygande tefat och ödlor, förklädda till människor, som blandar sig med oss.

#228. Snicksnack. Du skriver om ALLT material vi fått……och då undrar jag, lite stillsamt, om allt material NI fått och totalt ignorerar?
Om du svarade på frågor istället för att börja kalla oss andra för hjärntvättade kanske det visade på lite ansvar av allt du slänger ur dig, från vad ANDRA säger om det som hände.

Oavsett hur mycket ni tycker att den "officiella versionen" haltar så har det noll betydelse om ni inte har en någorlunda trovärdig alternativ teori. För det första, alltså. Har ni det? Nå? Vad var det som avfyrade "missilen" mot Pentagon?
#227 Men andra sidan så tror ni på denna fantastiska offentliga konspertionsteori som saknar all vett och sans. Det jämnar ut saken.
Japp, japp

#232. Och hur har du kommit till slutsatsen att det inte gick till så som sägs?
Nej den trovärdiga teorin skulle komma via en ny undersökning..det är därför många vill ha det eftersom den officiella haltar….
#234 kort och kärnfullt, Astell!
Eftersom det finns så många uppenbara luckor och felaktigheter i den officiella versionen borde det vara i allas intresse att kräva en ny oberoende undersökning…..
#235 "Eftersom det finns så många uppenbara luckor och felaktigheter i den officiella versionen"
Upplys oss då om detta…#212 kan det bli tydligare?Om inte vad är fel?
samt #218 olaka´s fråga….
#236 Ming
Jag tror kanske folk börjat tröttna på att visa på felaktigheter och luckor i utredningen om och om igen.
Om du vill ha svar på din fråga föreslår jag dig att läsa om trådarna - alla tre. Men på mig verkar du redan ha bestämt dig… så när jag närmare tänker efter… strunta i det förresten!
Vi säger så här: Det var planen som fick dessa tre byggnader att rasera på ett sätt som förvisso såg ut som om byggnaderna varit preparerade med sprängämne….men det var det naturligtvis inte. Det skulle innebära att det var ett sk "inside job" - och det är helt enkelt uteslutet. Finns inte på kartan.
Alltså måste samtliga som vill ha en ny utredning vara knas. Det spelar ingen roll om det är män av erferenhet, forskare och byggnadskonstruktörer med mångårig erfarenhet och kunskap, som till och med arbetat inom NIST, piloter, brandmän, brandexperter etc etc som starkt ifrågasätter rimligheten i den offentliga versionen.
Det spelar ingen roll om otaliga människors vittnesuppgifter pekar på ett håll som inte överenstämmer med den sk "utredningen" som gjorts.
Det spelar ingen roll att bevismateriel forslades bort omedelbart, inte heller att man hemlighåller bevakningsfilmerna, eller påstår att människor aldrig hört explosioner..(listan kan säkert göras mycket längre än så här.)
För det skulle kunna innebära att…att…att..dom bluffar…och det skulle dom aldrig göra.
Punkt slut - så är det bara.
#237 Det finns inga dumma frågor skeptisk…så..varför inte bemöta dem vettja?
Ingen har tröttnat i denna tråd…vilket du kanske tror…
Nej jag tänker inte bemöta dem Ming.
Frågorna är inte dumma men när ni får svaren så tycks det bara komma grodor ur munnarna på er. Till exempel tyckte Piotrr att det inte var minsta konstigt att man hemlighåller filmerna från bevakningskamerorna över pentagon, utan att detta var helt i sin ordning dom är ju privata!
Inget absolut ingetting kan få er att säga: Ja detta låter lite märkligt måste jag nog erkänna.
Bjuder dock på ett litet bidrag:
Så här säger Colonel Nelson en pensionerad utredare av flygplansolyckor med mångårig erfarenhet ( MBA, U.S. Air Force (ret) “ Former U.S. Air Force aircraft accident investigator and airplane parts authority. Graduate, U.S. Air Force War College. 34-year Air Force caree)
"In all my years of direct and indirect participation, I never witnessed nor even heard of an aircraft loss, where the wreckage was accessible, that prevented investigators from finding enough hard evidence to positively identify the make, model, and specific registration number of the aircraft — and in most cases the precise cause of the accident.
#239 Ok

#239…….eller så fanns det inget att använda på de övervakningskameror som fanns runt omkring……OCH DÅ LÄMNADES DE TILLBAKA EFTERSOM DET ÄR PRIVAT EGENDOM. Det var väl ungefär så Piotrr skrev.
Ming skriver och frågar och du gör samma som resten…..svarar blaha blaha och åter blaha. Snacka om trovärdighet.
Sen är det otroligt fult att påstå att NI kommit med svar på frågor när NI inte överhuvudtaget, för ett enda ögonblick, tar till er vad andra (de som inte tror på fantasier) skriver och både svarar och förklarar på inlägg efter inlägg.
Och ingenting, absolut ingenting kan få er att säga att det som KT säger verkar en aning märkligt……så var i ligger skillnaden? Inte ens att det svävar ett tefat över wct7 (som det länkades till här ovan) verkar man reagera över, förutom den som INTE letar efter SKANDALER, den ser direkt att något är fel.
Rent allmänt:
Med andra ord. Dessa tre långa strängar om samma sak är nästan totalt onödiga. Skriver nästan, för det finns alltid någon/några som läser och börjar tänka efter och inse att det fattas oerhört mycket fakta från KT och de verkligen letar efter något som möjligen kan bekräfta det som de redan bestämt sig veta. Så till den milda grad att de missar allting som sägs runt omkring, eller visas.
Att inte ens kunna sätta sig in i hur "tagna på sängen" alla blev av denna händelse är för mig helt otroligt. Att helt nonchalera vad anhöriga och vittnen har att säga, såvida inte de säger något som passar in i konspirationstänket, är sanslöst. Allra helst som man samtidigt visar på vittnen som säger motsatsen, alltså passar in i tänket och tycker att just DE är trovärdiga.
Var är logiken? Vad är tanken? Vad vill man visa? Vem sitter på dessa fakta? För ingen av er kan ju förklara eller komma med fakta på vad som är fel. Ni bara säger att det är fel, att det inte gick till så som det sägs och det med en samling youtube-klipp som bevisar vad?
Fast tror man på agatherna så tror man väl på vad som helst.
Du är verkligen väck
Du hörde ju själv CIA-insidern Susan Lindauer berätta om förspelet till 9/11 så kom inte och tala om att man blev tagna på sängen.
Eller kan det vara så att du inte sett detta föredrag ? Du kanske inte förstår engelska.
Du skriver bl.a.
"För ingen av er kan ju förklara eller komma med fakta på vad som är fel. Ni bara säger att det är fel,"
hahahaha…."bara säger att det är fel".
De fakta och detaljer vi lägger fram i text och vittnesmål och intervjuer och föredrag kallar du …."bara säger att det är fel"….du är kanske inte så smart du blombuketten !!!
#241 Håller med dig till fullo blombuketten…dvs 100%!!
Tänk om våra domstolar skulle döma på sådana lösa boliner som kt tar för fakta..jösses…snacka om "without legal rights"!!
#242 Staffan jamen klart alla dessa uppgifter är fel!
NIST säger att de är fel och dom ska vi lita 100% procent på. Ifrågasätt inte de statliga utredarna Staffan!!!
Skärpning!
#243 Ming, blanda inte ihop saker i onödan. Vad vi, i likhet med arkitekter, brandmän, experter osv osv vill ha är en ny oberoende utredning. En domstol som lämnar avgörande frågor obesvarade, undanröjer bevis, förstör bevis, ignorerar vittnesmål, inte konsulterar oberoende experter osv osv är inte värd namnet.
(Fast inte mycket förvånar en längre)
Ming, du väljer själv vem du vill lita på. Men titta gärna på fakta också….
För helvete! >_< Nu råkade jag klicka "Bra inlägg" på StaffanMs mobbing i #242. Mobbing är INGENTING jag tolererar, än mindre tycker är bra som argumentationsteknik.
Därtill förstår jag inte varför StaffanM inte har åkt på ett permanent skrivförbud än.
Tänk om det varit 1962 nu och CIA och regeringens planerde fejkade terrorattack genomförts.
Hade den blivit genomförd som planerats då hade vi suttit här med låååånga trådar. Troligtvis hade de som kallar sig "skeptiker" kramat den officiella versionen som trädkramare kramar tallar.
Denna gång skulle man anfallla inom det egna landet och skylla på Kuba…folk skulle dött, men det skulle var "Kubanernas fel". (Ibland måste man gör offer för en "viktig" sak dvs att få en legitim anledning att anfalla).
Fast detta var 1962…det skulle väl aldrig vara möjligt att sånt skulle kunna hända idag det var ju nära på hela 40 år innan 9-11…Eller vad tror ni?
Ur wikipedia:
Operation Northwoods was a series of false-flag proposals that originated within the United States government in 1962. The proposals called for the Central Intelligence Agency (CIA), or other operatives, to commit acts of terrorism in U.S. cities and elsewhere. These acts of terrorism were to be blamed on Cuba in order to create public support for a war against that nation, which had recently become communist under Fidel Castro
Och skulle jag påstått att USA själva varit beredda att iscensätta terrorattacker på egen mark bara för att få ett legitimt skäl att anfalla Kuba så hade jag fått höra att jag var en patetisk foliehatt med anlag för paranoia.
Dess bättre (för mig alltså) så har sanningen kommit fram nu, de hemliga dokumenten offentligjordes 1997.
Kidnappningar, bombningar, och fejkat "bevismaterial" var alltså receptet på denna operation. Allt för att göra världen upprörd över Kubas "illgärningar" som alltså i själva verket skulle iscensatts av CIA och den egna regeringen.
Kuba skulle ses som ett hot mot freden i väst!
Känns det igen????
"Operation Northwoods proposals included hijackings and bombings followed by the introduction of phony evidence that would implicate the Cuban government. It stated:
"The desired resultant from the execution of this plan would be to place the United States in the apparent position of suffering defensible grievances from a rash and irresponsible government of Cuba and to develop an international image of a Cuban threat to peace in the Western Hemisphere."
#245 Fakta väger mkt tyngre än vem budbäraren är dvs VAD och inte VEM.För att tydliggöra hur jag tänker: Vittnesmål från anhöriga väger MYCKET TUNGT i min vågskål…(U93)till skillnad mot t ex:CIA-insidern Susan Lindauer.
Jag skulle tro att det är svårt att få svar på alla frågor.
Dokumentären i #212…har ni kollat den?
#246 Staffan får förmodligen hålla på och "dumma sig" eftersom toleransnivån är MKT högre här än på hans sajt.
#249 Jag minns denna "händelse" och hur världen höll andan…kommunistskräcken var enorm….Kuba var allierade med Sovjet och ryska båtar var på väg till "Grisbukten"….kalla kriget.
Har Mossad gjort det? sök denna titel på YOUTUBE:
BBC Correspondent says Mossad did 9/11 and Iran doesn't want Nukes SEE INFO LINKS

#242. Jaha ja, då fick du brist på argument igen, vilket händer rätt ofta. Att prata om hur "lite" smart jag är tillför ingenting. Där sparkar du bara dig själv i baken.
Du (och andra) har fått hur mycket fakta som helst som ni kastar åt sidan. Det bara av den anledningen att det INTE stämmer in i era konspirationstankar. Har hitills inte sett en enda av er väga för och emot, vilket visar på en ensidighet som är helt sanslös.
Du förstår, det fungerar helt enkelt inte att sitta och desperat plocka russinen ur kakan. Helheten är viktigare än så.

Frågor som skulle vara intressant att få svar på är, VARFÖR skulle "eliten" i USA behöva göra en sådan här sak? Alltså av vilken anledning? För det kan väl inte vara för att de skulle få anledning till att invadera Irak…..eller Afganistan? Vad ville de uppnå? Kan någon förklara. helst då utan att som Staffan, kasta dynga omkring sig istället för att svara.
Blombuketten.
Du såg mitt inlägg om operation Northwood. Där kan du med egna ögon läsa hur regering med CIA planerat en fejkad terrorattack på egen mark. Det här utspelade sig 1962.
Är det helt och hållet otänkart att de skulle kunnat gjort samma sak nu? Jag menar kan du inte själv läsa på lite? Vad kan det varit för intresse (om det nu är en likadan historia) för CIA och regeringen att dra igång ett "war against terrorism" och invasion av Irak som skulle inneha kärnvapen, (Något som Blix å gänget hävdade inte ens fanns). Men USA valde att skita FN stadgan och gick in….det var väldigt viktigt tydligen för USA att invadera Irak!
Och detta med "war agains terrorism" drog igång som en slogan med röda bokstäver som rullade på alla CNN på textremsa under rapporteringen redan samma dag!
Själv hajade till trots att jag ännu inte börjat tänka i dessa banor, och tyckte det kändes lite väl snabbt att dra igång ett krig mot terrorism innan ens dammet lagt sig. Det kändes konstigt orkestrerat på nåt vis.
Alla var så upprörda över det hemska som skett så det gav USA "legitimitet" att invadera Irak. Så mycket lidande och lagar som handlat om personlig integritethar luckrats upp i ett nafs…Är det inte då vår medmänskliga skyldighet att ifrågasätta maktahavarna, märkliga utredningar och oklarheter. Borde det inte ligga i allas intresse? Ditt lika mycket som mitt.
Undersök, läs på! Det finns många människor som är geopolitiskt sakkunniga som kan redogöra för vad det kan ha varit för intresse bakom detta krig i mot terrorism, mot irak och afganistan.
Instämmer med Grinda…
Jag tycker det är väldigt intressant att sätta mig in i det…har inte varit så bevandrad i dessa områden innan men 9/11 blev lite väl makabert för att tystas ner…sen följderna av det hela att hur många soldater och civila fått sätta livet till pga av detta…men det har ju hänt innan och det verkar vara länders strategi att sätta igång krig…false flag…
Nu läser jag om Mossads inblandning…Israelernas hot var Saddam och USA vill ha kontroll i området bl a…
men Googla på 9/11 Missing Links och på Christopher Bollyn som är journalist..den ende i Amerika som vågar gå till botten med detta…

Det enda ni vill ha är en ny, "oberoende" (vilka räknas som oberoende egentligen? men ok, vi säger att utredarna både kommer från NIST, som ju faktiskt är oberoende men det går ni ju inte med på, och från … ja, vilka ni nu tycker är "oberoende") utredning.
Om den utredningen kommer fram till att det som NIST har rapporterat stämmer, skulle ni acceptera det då?
Alltså min egen övertygelse är att WTC sprängdes…blir svårt att övertyga mig om att dom inte gjorde det….men handlingarna bakom det hela är jag inte insatt i så där har jag inget att säga…hittar dock mkt att läsa om och det är intressant…

Ok. Du är alltså övertygad om detta - trots att allt, all fysik, termodynamik, sprängteknik och what ever, säger att ingen av WTC-byggnaderna sprängdes?
Svarar du ja på den frågan finns det inte mycket hopp för dig, är jag rädd.
Ingen av NIST arbetarna säger så men alla andra….

#255. Nej, knappast samma sak. 1962 hade vi två supermakter. 1991 var den ena av supermakterna så gott som upplöst. Det innebär att USA inte "bara" kunde invadera vilket land som helst som de nu ansåg sig vilja "förändra". När det gäller Kuba höll det på att bli ett tredje världskrig. Här finns det lite intressant att läsa om den saken. Man kan också konstatera att antalet döda skiljer sig enormt mellan det som hände i Kuba och 9-11.
När jag jämför så kan jag inte finna likheten, mer än att tanken fanns, men att det avvisades av försvarsminister Robert McNamara, vilket innebär att det aldrig blev av. Varför skulle man idag ha gått med på en liknande tanke när hoten utifrån (supermakt) inte längre finns?
För övrigt har USA både invaderat och militärt "hjälpt" en hel del länder genom åren, utan att för den skull slänga bomber på sin egen befolkning. Det gjorde de inte heller när det gällde Kuba.
Jag tycker din kommentar om att jag ska läsa på lite är dum. Jag ber om förklaringar hur du/ni tänker skulle kunna vara en rimlig orsak till det som hände. Vad jag står och hur påläst eller inte jag är, svarar INTE på mina frågor. Jag vet redan var jag står, men förstår inte riktigt hur ni tänker eller för all del, jämför med.

#260. Vilka är alla andra?
Framstående ingenjörer etc som säger att det är omöjligt att dom kunde ha rasat på det viset om det inte var en kontrollerad sprängning…för jag gissar att det även var ingenjörer som sa att dom rasat pga av att en balk gav vika vilka andra ingenjörer hävdar omöjligt på det viset utan motstånd på vägen ner…detta räcker för mig att misstro den officiella versionen och alla vittnen som berättar om explosioner…inget om explosioner står skrivet i NIST redogörelsen….
Jag tänker att något inte stämmer här..men som jag sagt tidigare så godtar jag inte den officiella versionen bara för att jag inte vet exakt varför…vad jag har svårast att förstå att ni inte ser att det är en controlled demolition utan att behöva en förklaring…det är ju uppenbart..
Det verkar lönlöst att försöka väcka de som inte vill veta sanningen.
Varför ska man ägna energi då åt att ens försöka
Jag säger tack och adjö åt debattörerna härinne
MORSNING KORSNING !

#263. Ok, fast några ingenjörer etc är ju inte "alla andra".
Fast jag förstår dina funderingar bättre än de andra konspirationstänkarna här, även om du dragit en hård gräns och därför inte tar till dig fakta som sägs.
Om vissa ingenjörer säger en sak och andra en helt annan……vem har då rätt?

#264 StaffanM
Du var alltså här enbart för att predika.
Numera vet vi ju att du inte tål jobbiga frågor, och detta är talande nog. (Vad har du annars för motivering till ditt bannande av mig från din ödle-sajt?)
Kom med relevanta och trovärdiga uppgifter nästa gång, så kanske du blir trodd av fler än de som redan har aluminiumfoie på huvudet.
vad jag har svårast att förstå att ni inte ser att det är en controlled demolition utan att behöva en förklaring…det är ju uppenbart.
Om det är så uppenbart, varför behövs då framstående ingenjörer etc som säger det.
Förklara med egna ord vad det är man ska se som gör att det blir uppenbart.

#266. Du också
. Tog upp det alldeles nyss i en egen liten rubrik här. Fast det tillhör ju inte den här sajten egentligen. Kunde bara inte låta bli.
För dom är det också uppenbart och dom vet hur stålbyggnader fungerar dessutom…
Innan 9/11 hade jag roat mig med att titta på kontrollerade sprängningar här på nätet för det är sällan man får se sådant irl….tänkte inte på det först när tornen rasade men när 7:an gick ner så perfekt slog det mig..ganska snabbt gick det ut att många andra upplevde samma grej…tittade mkt på filmer från händelsen bl a brandmänen som talar om explosioner…hur det small i lobbyn där brandmännen var…jag väljer att lyssna på dom..den vanliga människan som inte krånglar till det…
Vad man ska se är fritt fall utan motstånd på vägen ner…på tornen syns också rökpuffar som också syns på byggnader som sprängs. Det hörs också explosioner som det gjorde vid rasen….strax innan 7:an rasar så sprängs rutorna…
NIST är ju en spec utvald grupp att undersöka detta… många fristående ingenjörer hävdar att det är omöjligt för tornen att falla så utan att det är sprängämnen…NIST hade inte ens undersökt om där var sprängämnen och för mig är det suspekt att rasmassorna skickas iväg omedelbart utan oberoende undersökning…för mig är det hela så suspekt…kan inte hjälpa det :)
Och hur borde det se ut när en byggnad rasar ihop efter att ha försvagats av nedfallande rasmassor följt av brand i sju timmar? Du färstår väl att du måste göra den jämförelsen?
Jo men för mig hade den inte fallit i fritt fall…tycker att det är väl uträknat att den inte skulle förstöra intill liggande hus…Silverstein säger ju själv att dom tog ner den…they had to pull it…
#271 "they had to pull it…"är taget ur sitt sammanhang.
Om du kollar på debunkinglänken i tråd nr 2 så får du hela samtalet klart för dig.
Lägger den här: http://www.debunking911.com/pull.htm
Mm men det brann ju inte i byggnaden när den föll??
för mig hade den inte fallit i fritt fall
Varför inte? Hur borde den ha fallit?
Föll den verkligen i fritt fall?
they had to pull it
Bortsett från att detta citat inte betyder det du vill, vad skulle tanken vara med att vänta sju timmar och därefter ge en offentlig order om sprängning?
jag ska göra ett sista försök, men det är väl dömt att misslyckas misstänker jag, men jag gör ett försök…
vid shanksville och vid pentagon så ser man motordelar i #220 så ser man en rund skiva bakom mannens ben det är en del från kompressorn och det ser man pga att den är så ren, hade det varit en del från turbindelen av motorn så hade den varit svart av sot och och en mörk rostfärgad nyans pga titan och mangan.
sedan så ser man att den är ca 65-70 cm i diameter, genom mannen som står bredvid om man antar att han är ca 170-180 cm lång.
på nästa bild ifrån shanksville i #221 så ser man åter en motordel som ser ut att vara i samma storlek som vid pentagon ca 65-70 cm i diameter nu när jag har mätat och jämfört. men vad som skiljer sig här är att denna motordelen är intakt den har kvar ytterhöljet som sitter runt motorn.
och den motorn är inte större och kan inte bli större än vad den är på bilden, för det är luft som ska igenom denna tuben, men inte i centrum för där sitter axeln som kompressorn och turbinen sitter fast i. har totalt en diameter på ca 65-70 cm som ska skapa dragkraft till flygplanet och denna motor är inte stor nog för att få 169 ton att lyfta från en bana. utan motorn måste vara mycket större om den ska kunna komma ifrån en boeing 767-200.
vad behövs då för att få en 767-200, som tar upp till 290 passagerare och väger 179 ton att flyga…..
räcker det med en motor som är 91 cm i diameter och väger 1310 kg och heter Rolls-Royce Avon (RM5) som j 32 lansen använder och har en max startvikt på 13.5 ton…. nej det gör det inte, den är för liten.
ANAKIN SKYWALKER -X22
räcker det med en motor som heter Pratt & Whitney JT8D-1 och som är 103 cm i diameter och väger 2220 kg och som md 80 använder och har max startvikt som är 72.7 ton med 172 passagerare eller som JA 37 VIGGEN använder som har max startvikt på 20.5 ton och heter då RM8….. nä, 767:an skulle trots det inte lyfta från banan med sina 179 ton.
ANAKIN SKYWALKER -X22
vad behövs då för att få en 767:a att kunna flyga…. jo tex en motor som heter Pratt & Whitney JT9D-7R4D och driver en stor fläkt som är 268 cm i diameter och har en motor som är 129/118 cm i diameter och väger 4 ton (4030 kg)
ANAKIN SKYWALKER -X22
så att påstå att en 767:a förintades medans motordelar som finns säger något helt annat…. är som att påstå att en lastbil har kört in i en vägg, men förintasts helt men det som återstår är en moped motor, men man påstår att detta var en lastbil, för det har nist kommit fram till och då är det så och det ifrågasätter vi skeptiker inte. punkt och slut.
ANAKIN SKYWALKER -X22
Tristan"…vad skulle tanken vara med att vänta sju timmar och därefter ge en offentlig order om sprängning?"
Ja du, fråga dom…kanske var det ingen tanke bakom utan en miss som rättade till.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Som sagt det HAR bevisligen hänt förr i historien att USA och andra länder tagit till en sk false flag attack för att få dra igång ett krig eller en sk operation. Absolut inget nytt under solen!
Orsaken bakom brukar handla om makt. Ingenting annat, inte pengar, inte mänskliga rättigheter typ "vi bryr oss så mycket om de stackars förtryckta folket… som vi måste befria", det handlar alltid om makt och kontroll. Pengar, olja är sekundärt de är bara ett medel…det är ett rävspel.
Jag säger som Staffan…jag har gjort mitt i den här tråden. Dom kommer troligtvis aldrig med en ny oberoende utredning (NIST är ett statligt organ). Själv kommer jag fortsätta ta del av vad de oberoende forskarna och experterna har att säga och allt fler röster ur dessa led och de kräver en ny utredning. (Tack och lov för dessa människor som inte bara slickar uppåt för karriärens skull.)
Å sist:
Lite kuriosa om Opiumets enorma tillväxt i Afganistan EFTER USA:s invasion (innan invasionen 2001 hade den sjunkit ner till 7, 606 hektar 2007 var dom uppe i 193 000 hektar!
Numera producera Afganistan således 93% av världens opium!
After US Invasion Afghanistan Now Produces 93% Of World's Opium | NowPublic News Coverage http://www.nowpublic.com/world/after-us-invasion-afghanistan-now-produces-93-worlds-opium#ixzz1ZEfGAm8D
Därför byggnader faller inte i fritt fall om dom inte är preparerade med dynamit…
enl det jag såg så gjorde den det…
vet inte deras anledning att vänta 7 tim men kanske väntade dom så att alla människor skulle kunna vara borta från området…och att först få en överblick hur tornen föll…
Därför byggnader faller inte i fritt fall om dom inte är preparerade med dynamit…
Vad blir skillnaden om man spränger med dynamit eller om konstruktionen kollapsar av annan anledning?
enl det jag såg så gjorde den det…
Hur "såg" du det?
#281, #280
vet inte deras anledning att vänta 7 tim
Nä. Hur skulle resultatet (Irakkrig, pengar, makt, etc.) blivit annorlunda om WTC7 inte rasade?
Är det lättare eller svårare att att utföra en kontrollerad sprängning när byggnaden har brunnit invändigt i 7 timmar? Vad kan en sådan brand tänkas göra med apterad sprängutrustning?
#275 - 279
Tack för att du tar dig tid och försöker vara pedagogisk.
"…är som att påstå att en lastbil har kört in i en vägg, men förintasts helt men det som återstår är en moped motor"
#282 Det är inte det amerikanska folket som tjänar på krigen…inte i slutändan. De som tjänar på krigen….hmmm om du istället för att nöja dig med att försöka klämma åt "foliehattar" tog dig tid fördjupa dig i det som vi påstår…
Vilka tjänar på krig? Kom med egna förslag vetja. Jag har inte lust att skedmata dig och dina polare varpå ni automatiskt ändå spottar ut allt ni får.
Ni tror ju på denna absolut knasiga offentliga redogörelse till varje pris. Jamen fortsätt med det!
Hade den hemliga "operation Nortwood" genomförts som planerats så i detalj av CIA och regering så hade ni med 100% säkerhet suttit med sedvanligt hånflin på läpparna och avfärdat alla som påstod att den var iscensatt av amerikanerna själva, som crackpots, foliehattar patetiska dårar…
Om nu ni nu kan se att de bevisligen är kapabla att tänka i termer "fejka en inhemsk terrorattack för att få starta en invasion" Varför är det så helt omöjligt att det kanske var just det som skedde september 2001?
Tror ni CIA och gänget gått och blivit mjukispappor sen sextiotalet?
Tack Maria och Grinda…
Tristan jag är inte insatt i Amerikas förehavanden…jag såg 7:an rasa på TV och så länge det finns folk som delar min uppfattning att det var fritt fall så stannar jag vid det…
Vet inte heller om det kommer att bli en oberoende undersökning men detta kommer inte att hända igen eftersom folk har vaknat och kommer att kräva förklaringar…jag kommer också att följa händelseutvecklingen..
Som ni ser så stämmer inte motorstorleken på de som hittades i Pentagon och Shanksville med den verkliga storleken på en Boeing…vad har en skeptiker för förklaring på det?
Vad blir skillnaden om man spränger med dynamit eller om konstruktionen kollapsar av annan anledning?
D.v.s. hur är fallhastigheten alls relevant?
så länge det finns folk som delar min uppfattning att det var fritt fall så stannar jag vid det…
Med det resonemanget kan man vidmakthålla praktiskt taget vilka vansinniga uppfattningar som helst. Internet är en oändlig källa till alternativ kunskap.
Jag upprepar:
Hur skulle resultatet (Irakkrig, pengar, makt, etc.) blivit annorlunda om WTC7 inte rasade?
:)
ANAKIN SKYWALKER -X22
MEN NOG VAR DET VÄL FAN, ATT DET INTE SKA GÅ GÖRA INLÄGG I RÄTT ORDNING men nog var det väl fan, att det inte ska gå göra inlägg i rätt ordning, tror det är något virus från skeptikersajten som smittat av sig.:)
ANAKIN SKYWALKER -X22
grisen Larry Silverstein
Den retoriken påminner mig om en folkrörelse som hade stora framgångar för några decennier sedan i ett sydligt grannland.
Återigen Tristan jag tänker inte svara mer här det skrev jag ju. Helt enkelt av den anledningen att om man tar upp en fråga så tar det aldrig slut.
Du kan inte se någon relevans i fallhastigheten…hmmm…
Det tror jag mången forskare gör, det är ju rätt avgörande….
Har du alls läst trådarna om byggnad7 ???
Kanske du själv kan gå in å läsa på sientist for truth:s hemsida om just detta. Återigen varför ska vi sitta å mata er som man matar gökungar?
Tristan du håller dig aldrig särskilt mycket till sak. Inte Klass heller ni gillar att dra in på sidospår. Vad Maria faktisk skrev var att Silverstein gjorde en fruktansvärt bra affär, det var ju det ni frågade om.
Från 15 ynka miljoner till 7,2 MILJARDER….det är inte ankskit det och såna gubbar kan man gott och väl kalla grisar…Mycke som vill ha mer! dessutom om jag inte minns fel så var husen fulla av asbest och hade fått krav på renovering som skulle bli en skitdyr affär för lilla glisen som istället lyckades roffa åt sig storvinsten.
EDit: Ni vill veta vilka som skulle kunna tjäna på 9-11 man kan väl få tro vad man vill om just denna gubbe, men gjorde storkovan på 9-11 råder det ingen tvivel om. Om han är med i klubben av makt-arkitekter, det kan man bara spekulera i.
va fan, måste ha fått en släng av skeptikerviruset, när det inte går att få iväg inlägg i rätt ordning… :(
ANAKIN SKYWALKER -X22
jag tänker inte svara mer här det skrev jag ju. Helt enkelt av den anledningen att om man tar upp en fråga så tar det aldrig slut.
Nej, det är bättre att hoppa från ämne till ämne så att man slipper svara på självklara frågor så snart man blir ifrågasatt.
såna gubbar kan man gott och väl kalla grisar
Javisst kan man det. Försäkringstagare är svinaktiga. Tacka vet jag ideellt arbetande verksamheter. Försäkringsbolag, t.ex.
Kom du ihåg när jag försökte svara på frågan om varför jag inte tror att huset föll ihop pga brand.
Jag höll på i evigheter… med han, vad han nu heter, som låg på som en vessla och skulle få till det att NIST inte ljugit när de så in your face ljugit och t o m gömt bevismaterial det krävdes rättsliga åtgärder för att tvinga fram att de släppte vittnesintervjuvern där massor av vittnen talade om just explosioner. Det tog fem år av smyghållet material!
Min erfarenhet är informera om såna saker och du får teflon tillbaka och en massa idiotiska bortförklaringar.
Typ: Näää det var ju Nisse i Klevshult som skötte intervjuverna och han hade själv köpt kasetterna på OK, så det är PRIVAT egendom faaaaaktiskt!
När det gäller vem som tjänar på krig så säger jag återigen, Tristan.
Vilka tror du tjänar på krig? Tror du att det händelsevis skulle kunna finnas de som tjänar på krig. Eller tror du att allla förlorar på krig?
Kom du ihåg när jag försökte svara på frågan om varför jag inte tror att huset föll ihop pga brand.
Nej. Besvarar det även min fråga om hur sprängämnen kontra strukturkollaps ger olika fallacceleration?
Det vor fint om du kunde svara på det. Det verkar ju vara ett centralt argument, och jag fattar inte varför.
Här kommer en till false flag som avslöjats. Detta var under Vietnam då vissa somliga behövde ett skäl att eskalera kriget. Det är inte alls så att USA har brist på false flag operationer…jag skulle kunna lägga in ett gäng till som avslöjats. Men det kanske blir väl OT.
(Om din fråga Tristan om du inte kan fatta att det kan finna de som tjänar på krig så tror jag att du lever i en drömvärld a´la Amerikansk 50-tal där allt fortfarande var helylle, där männen med kostymer och ränder på kavajslaget automatiskt var hjältar, där ryssen var ond och amerikanen god och thats it.
De som tjänar på krig har inget med nationaliteter att göra. Det handlar inte om länder.)
Nej. Ingen har någonsin tjänat någonting på krig. Det var ju precis det jag frågade. NOT.
Hur har fallaccelerationen att göra med huruvida sprängämnen eller värme gör att konstruktionen kollapsar?
vilken värme, det brann ju inte när byggnaden föll? trodde en byggnad rasade pga eld isf…men jag kan inte svara på frågan för jag är ingen matematiker… blev bara skeptisk till det hela eftersom minns jag nu att det var ett tv-program om kontrollerade sprängningar jag såg strax innan denna händelsen…annars ska du veta att jag hade inte reagerat…men jag hade nog reagerat ändå när allt ifrågasattes men kanske inte från början….
"Nej. Ingen har någonsin tjänat någonting på krig"
Så varför har dom startat alla dessa krig på falska grunder då?
Varför klädde tyskarna ut sig till Polsk militär för att få anledning att invadera Polen?
Varför ville man kriga i Vietnam…jag menar om det inte fanns nåt att tjäna?
Är detta inga frågor du någonsin ställer dig Tristan?
USA har ständigt legat i krig…varför?
Såg du förresten videon jag la in med de inspelade banden, såg du hur kongressen röstade igenom ett krig på FALSKA grunder (det vet man idag).
Här lite oxå om byggnader och pannkakor å eld
http://911physicstruth.wetpaint.com/page/Collisions+Require+Time+and+Energy
det brann ju inte när byggnaden föll
Inte? Hur vet du det?
Visste väl att du skulle hoppa på ett uppenbart absurt och falskt påstående och ta det för äkta. Det är ett välkänt modus operandi hos truthers.
Hur har fallaccelerationen att göra med huruvida sprängämnen eller värme gör att konstruktionen kollapsar?
Kolla #272 den länken som Ming la in..där finns en bild av WTC 7 efter brand och skador….jag ser ingen rök el eld på den… det var visst fel byggnad..så jag tar tillbaka..
EN bild? Där är massor. Vilken menar du?
# 304
Det kvittar nu för det var en annan byggnad..ändrade texten om det i förra inlägget…
OK. Så då kanske det brann i alla fall när WTC7 rasade? Och då blir det plötsligt rimligt att värmen från branden försvagade den bärande konstruktionen så att huset rasade? Utan sprängämnen?
Eller kan man utifrån fallaccelerationen ändå sluta sig till att det måste ha varit sprängämnen? Hur i så fall?
och ming… lilla ming som påstår att ingen tjänade på 9-11 och ingen tjänar på krig, lever också i någon slags drömvärld med en del andra här på i fokus.
Donald Rumsfeld 2.3 Trillion Dollars Just Gone … oops… du MING HÄR VAR DET NÅGON SOM JUST TJÄNADE 2.3 TRILLJONER DOLLAR , PGA 9-11… hur mycket pengar är då 2.3 triljoner, ja se efter själv.
ANAKIN SKYWALKER -X22
USA:s krig i Irak, Afghanistan och Pakistan har hittills kostat minst 2,3 biljoner dollar…. du MING… HÄR VAR DET NÅGON SOM TJÄNADE 2.3 BILJONER DOLLAR…. HAR DU AKTIER I BOFORS SÅ HAR DOM NOG STIGIT I VÄRDET NU….
http://www.nytt24.se/a/usas-krig-kostar-skjortan
här har du grisen Larry Silverstein som köpte wtc före 9-11 för 15 miljoner dollar och försäkrade komplexet för 3.1 miljarder men krävde 7.2 miljarder dollar pga att han hävdade att det var 2 terroristattacker, och som tur är så har han ju råd med advokater så att… du MING HÄR VAR DET NÅGON SOM TJÄNADE NÄSTAN 7.2 MILJARDER, EN RÄTT BRA FÖRRÄNTNING AV PENGARNA… med tanke på grundkapitalet.
och det man diskuterar frekvent är ang, detta med att han sa "pull it" vad han menade… skeptikerna hävdar å sin sida att han menade att plocka ut folket ut ur wtc bulding 7, och larry visste konstigt nog att byggnaden skulle rasa???, betyder det då att cnn och larry "SILVER"stin är "SYNSKA"….kanhända,kanhända,måhända…. men inte troligt.
medans vi som ifrågasätter detta frågar sig, när blev larry silverstin utnämd till brandchef???… när det börjar att brinna i ditt hus och brandkåren kommer, är det då du som ägare till huset som har befälet över brandchefen och bestämmer vilka beslut som ska tas för brandmännen och huset!!!
eller som att du som ett offer har blivit misshandlad och rånad tillkallar polis, och när dom kommer så är det då du som "offer" som tar befälet över högsta polisbefäl och avgör vad som ska göras…. tänk efter!!!
och brandmännen som utmålades som "hjältar", "heros" "hjälparbetare" för att förstärka "DRAMAT" som utspelades och var ett "EVENT", ett rituellt massmord. brandmännen behöver inte höjas till skyarna som hjältar, DET VAR DOM REDAN INNAN!!!
ANAKIN SKYWALKER -X22
# du MING… HALLO!!!!! DET VAR NÅGON SOM SNODDE GULD FÖR 1 BILJON DOLLAR VID WTC DEN 9-11… räknat från 1993 års värde… MAN HITTADE 240 MILJONER PÅ EN LASTBIL…
du MING 950 MILJONER DOLLAR FÖRSVANN UR ETT ENDA FÖRETAG FRÅN WTC 7….
du MING JAG SKULLE VILJA PÅSTÅ ATT NÅGON HAR TJÄNAT MINST 1 BILJON 950 MILJONER BARA HÄR PÅ 9-11…
du MING MAN SÅLDE AKTIER I FLYGBOLAX STRAX FÖRE 9-11 OCH TJÄNADE PENGAR…
ANAKIN SKYWALKER -X22
du MING… HÄR SÄGER MAN PÅ "NCB ATT MAN HITTAT GULD WID WTC.. VILKEN LYCKA!!!!
9 11 Aftermath Gold at World Trade Center 10 31 2002 NBC
ANAKIN SKYWALKER -X22
du MING, tack var det arbete som jag har haft tidigare så är man ju sin arbetsgiver trogen, så jag investerade i aktier i bofors sedan lång tid tillbaka, och löste ut dom år 2006 och då var dom värda 650.000 kr.
tack vare att jag vaknade upp så började jag förstå vad som skulle hända med ekonomin, och att metallpriset skulle stiga markant pga en kommande ekonomisk kris som kom 2008 så jag köpte rena guldtackor från http://www.libertysilver.se/ för 504.000 kr (3.6 kg) och sedan så steg guldpriset från 140% till 372% och "KA-CHINNNNG!!!" så hade jag 1.339.200 kr när jag nyss löste ut dom, som jag nu har investerat 1.003200 i silvertackor istället (114 kg som beräknas stiga upp till 600% och isofall så "KA-CHINNNNNNG!!!! så blir det klirr i kassan… :).. 5.280000 - skatt
så nu ska jag kosta på mig en motorcyckel. :)
ANAKIN SKYWALKER -X22
#312 Du maria….kosta på dig en mc….och släpp av lite fantasier på vägen. Kanske få en liten gnutta empati på färden….kanske…. och detta sagt med anledning av att du tycker det är relevant att"262 975 kvinnor avlider i livmoderhalscancer årligen…..
nej, mina goda "vänner", som (sagt)…. ingen tjänar på krig och svält… förutom ett fåtal upplysta som kallas för makteliten och även går under det "SKRÄMMANDE" namnet illuminati. där man håller intresserna inom familjen, inom makten så väl som på det sexuella planet, för att hålla blodslinjen ren, sk "blått blod"…. true blood.
oj är vi "SLÄKT"… därför vi är så lika…. sade bill till bull.
oj, förlåt mamma!!!.. att du är en gammal kärring vet vi, men att du skulle vara född år 1776 för det skulle ju betyda att du är ehh… typ… cirka… (räknar på fingrarna medans han väntar på telepronten)… 231 år och så gammal är du ju inte… "ännu"…
ANAKIN SKYWALKER -X22
312Ming är det fantasier? Kan du tala om hur det egentligen ligger till. Gå igenom Det maria sagt punkt för punkt..det skulle var så intressant. Har Silerstein inte tjänat stora pengar…har inte vapenindustrinn tjänat storkovan? På vilket sätt är det fantasier å på vilket sätt visar Maria brist på empati när hon inte springer krigsivrarnas ärenden? Är du så empatisk menar du?
#311 Jättefin tröja Tristan den klär dig
#312 igen
Inte det om Elisabeth å Bush alltså utan det du kommenterade om de som tjänade på 9-11 det var ju bara "fantasier". På vilket sätt är det bara fantasier?
#315 Läs på "Dörr kontroller vaccination-tråden"så förstår du vad jag menar.
Jag har såpass stor inlevelseförmåga att jag känner med de kvinnor som dör årligen i livmoderhalscancer och jag välkomnar därför ett vaccin som bidrar till att kvinnor som du jag och alla andra slipper denna typ av cancer.
Här snackas hela tiden om pengar..att den och den tjänade så och så mkt på kriget….
Minns att det BARA finns förlorare i det långa loppet.
#315 Jaha då förstår jag. Jag hängde inte med i det plötsliga hoppet över till Gardasil. Men det var väl inte gardasil vi diskuterade. Men OK du förspråkade åven svinsprutan om jag förstått rätt och det var väl för att du följde din övertygelse Maria följer sin. Kanske BÅDA gör det utifrån er empati? Samma sak med Gardasil…
Men, men har Maria fel om att det finns de som tjänat på 9-11? Är det bara fantasier det med?
OT:
#318 Jag förespråkade inte influensasprutan…jag var tydlig med att var och en får bestämma själv…vilket även är min åsikt när det handlar om att vaccinera sig i förebyggande syfte mot livmoderhalscancer.
Ni kt är måna om ytterligare en objektiv utredning ang 9/11…men..när det kommer till kritan så kan jag inte ens ana en enda liten gnutta faktabaserad objektivitet i era åsikter…
Ang de som maria anser tjänat på 9/11….borde det inte ha varit Mossad? Bushadministrationen?…och i rättvisans namn alla de andra som deltog?Dvs alla de som planerat och utfört terrorhandlingen?
Eller hur?
Ming: "Ang de som maria anser tjänat på 9/11….borde det inte ha varit Mossad? Bushadministrationen?…och i rättvisans namn alla de andra som deltog?Dvs alla de som planerat och utfört terrorhandlingen?"
Ja vilka var det som tjänade på det?
Killarna som torterades på Guantanamo?
Det Irakisk folket?
De som dog i av den uppenbart förpreparerade tornen?
Empati - någon?
Använde en av dina favoritrepliker på slutet…kunde inte låta bli…den är så förmäten…
#320 Tro inte annat än att vi känner med de som dödas torteras och lider i krig och terrorattacker.
Och som sagt…det finns inga vinnare i krig…inte alls.
#321 Är det arrogant att efterfråga en gnutta empati?
Se detta i hela sammanhanget så förstår du vad jag menar Grinda.
Och…varför inte kolla maria´s senaste tråd på illuminati…
Så lågt kan man sjunka när man får mothugg…."i kärleken och ljusets namn…eller vad?
När jag reggade mig på denna sajt…kände jag ett hopp om att kunna överbrygga "meningsskiljaktigheter"som mogna individer….de här sista dagarna har släckt det hoppet.
När jag som medlem på Illuminati efterfrågade fakta och var "motvalls" åkte jag ut fortare än kvickt…2 ggr har jag nekats tillträde där bara för att jag inte tänker och tycker som bossen.Beakta det en stund och tänk vad det egentligen står för…
Ja jag tycker faktiskt det är arrogant att anklaga meningsmotståndare för att sakna empati. Hoppas jag inte gjort det själv nån gång i ett svagt ögonblick.
Jag kan tycka tex Tristan uttrycker sig väl cyniskt ibland men jag kan se att han har en sån slags humor oxå…tror inte att han saknar empati bara för att han tror på saker som jag personligen tror är helt åt skogen.
Jag tror ingen här struntar i andra lidande - bara olika perspektiv.
#323 Som sagt…se det i sammanhanget Grinda.. apropå perspektiv vågskål etc etc.
Jag kan tycka tex Tristan uttrycker sig väl cyniskt ibland men jag kan se att han har en sån slags humor oxå…tror inte att han saknar empati
Det ska du inte ge dig fan på.
Tristan #325 Okej då gör jag inte det
324 Jo Ming jag VET du är väl snart vågskålen personifierad du låter ingen undgå denna info…det börjar bli lite tröttsamt
#324 ming har du inte fått nog med bevis om att man tjänar pengar på krig + alla vapen och flygplan vad kostar dom att produsera och att ta fram som prototyp
ja,jag kunde inte låta bli att skoja om dig, men stämmer det inte då, och ming jag gör det helt öppet i dagens ljus, för att du påstår att ingen tjänar på ett krig, du går ut med en stor lögn, större än relionen. no hard feelings.. :)
ANAKIN SKYWALKER -X22
Jag kom att tänka på en sak:
Jag gissar att det blir mindre motstånd om konstruktionen sprängs nästan samtidigt..om värmen är lika het överallt kan jag tänka att den faller fort men inte in i sig själv eftersom i kontrollerad sprängning sprängs de inre balkarna först så att dom yttre faller inåt…så går mina tankar…men som sagt det ska inte ha fallit någon stålbyggnad pga eld..
Måste tillägga att jag har hört innan att WTC 7 inte brann längre när den föll…tyvärr liknade bankhuset WTC 7 som jag trodde det var på den bild jag såg….
i kontrollerad sprängning sprängs de inre balkarna först så att dom yttre faller inåt.
När det brinner i ett hus blir det efter ett tag varmast i mitten och svalare utåt kanterna, vilket ger precis samma effekt, vilket man ju också kan se på filmerna.
Okej..Men stålbyggnader rasar inte ihop när det brinner…det har ju sagts om och om igen…NIST säger ju att en stålkolonn brast och drog dom andra med sig och Trutharna säger att det är omöjligt att det blir fritt fall på det..alla balkarna måste brista i det närmsta samtidigt…
alla balkarna måste brista i det närmsta samtidigt..
Nej. När balkarna börjar ge efter rämnar snart hela det inre av våningsplanet, precis som om det hade sprängts. Därefter faller huset som vanligt.
Jo men jag skulle gissa att det blir fördröjningar..alla explosioner som hördes då? Brandmännen sa t o m efter en stor smäll där att lobbyn (på ngt av tornen) ser ut som om planet gått in där.
#326 Det är ett ord som tar skruv….
#326 Nej då inga "hard feelings"..men..vad tjänade flygbolagen/tillverkarna på "affären"?…nada…..
Jo men jag skulle gissa att det blir fördröjningar
Gissar du det? Vilka fördröjningar? Hur har det betydelse för rasförloppet?
alla explosioner som hördes då?
Är det konstigt att det smäller när ett höghus brinner och rasar?
lobbyn (på ngt av tornen) ser ut som om planet gått in där.
???
Jaja Tristan…det kvittar för det förändrar inte min åsikt om 9/11…sorry,
vi skulle kunna hålla på i evighet o tjafsa ;)
Nä, du har bestämt dig, förstår jag, och ingenting kan få dig att ändra dig. Det är en antivetenskaplig inställning, men den är tillåten.
Bara en sista fråga: vad är egentligen din "åsikt om 9/11"?
Evidence for WTC7 Ignored or Unexplained By NIST
Physical Evidence for the Controlled Demolition of WTC7 includes:
- The rapid onset of "collapse;"
- The symmetrical, straight–down nature of the "collapse;"
- The time taken by the collapse, approximately 6.5 seconds, with 2.25 seconds of actual free fall (about 105 feet) (David Chandler found 2.5 seconds);
- The neat, tidy debris pile, a few stories high;
- The molten metal and high temperatures observed for weeks afterwards in the debris pile;
- Nano-thermite and iron–rich microspherules found in the dust;
- Evidence of corroded steel with sulfur found by FEMA. Sulfur is a component of a thermate reaction that can be used in controlled demolitions.
http://scientistsfor911truth.org/introduction.html#i911scit_WTC7_ignored
79 stycken vetenskapsmän och forskare som står bakom denna sajt kan inte buntas ihop som sk "Thruthers" det är individer med olika arbeten olika bakgrunder…men vill alla ha en ny oberoende utredning…
•The rapid onset of "collapse;"
Hur skulle det annars gå till? Skulle huset sakta börja sjunka ihop som en glass?
**•The symmetrical, straight–down nature of the "collapse;"
**Ja, det är ju jättekonstigt att huset faller just nedåt! Det finns ju så många andra håll att rasa åt.
**•The time taken by the collapse, approximately 6.5 seconds, with 2.25 seconds of actual free fall (about 105 feet) (David Chandler found 2.5 seconds);
**Hur är detta relevant?
•The neat, tidy debris pile, a few stories high;
Riktigt skumt! Annars skulle man ju förvänta sig att rasmassorna la sig i en komplicerad , jättehög struktur. Bara en jävla hög? Bah!
**•The molten metal and high temperatures observed for weeks afterwards in the debris pile;
**Uppenbar lögn
**•Nano-thermite and iron–rich microspherules found in the dust;
**Lögn
**•Evidence of corroded steel with sulfur found by FEMA. Sulfur is a component of a thermate reaction that can be used in controlled demolitions.
**Två triviala grundämnet som finns i en hel massa saker.
**79 stycken vetenskapsmän och forskare som står bakom denna sajt kan inte buntas ihop som sk "Thruthers"
**Jo.
338#
Jag gissar du har sett den danska filmen…när det finns så många frågetecken kan jag inte annat än vara skeptisk till den officiella versionen….jag håller dörren öppen…kan ingenting förändra din åsikt??? finns det inte en liten del av dig som tvivlar på den officiella versionen?
Jag gissar du har sett den danska filmen
Ja, den med Dirch Passer, Ghita Nørby och Ole Søltoft. Den var för djävla bra!
jag håller dörren öppen
Låt den inte skada dig när du stänger den efter dig.
kan ingenting förändra din åsikt
Jo. Trovärdiga och relevanta belägg.
finns det inte en liten del av dig som tvivlar på den officiella versionen?
Inte så det stör.
Oki..där ser man :)
Kortfattat:
1. USA har bevisligen planerat fejkade terrorattentat på sina egna och fejkade "bevis" för att sedan skylla på Kuba…detta vet vi idag. Svart på vitt.
2. NIST har ljugit och man har undanröjt bevis. (olagligt)
3. Det pyr som en kittel av allt fler forskare och experter som kräver en ny oberoende utredning, just eftersom det finns luckor och oklarheter i den offentliga "utredningen"
Tristans svar:
**"•The molten metal and high temperatures observed for weeks afterwards in the debris pile; **Uppenbar lögn
**•Nano-thermite and iron–rich microspherules found in the dust; **Lögn"
Nån ljuger men inte är det de oberoende forskarna, brandmännen mfl som vittnat om smält stål och explosioner som har nåt att vinna på att ljuga.
Vem är det som har något att vinna på att ljuga?
#344 Bra sammanfattning där grinda!
Tycker mig efter genomläsning av de senaste hundrafemtielva inläggen se att ingen av "skeptikerna" riktigt vill ta i det obehagliga faktum att det förekommit, bevisade, fals flags förut. Nej, iställer kommer bortförklaringar i stil med att 'det var ju förr'.
Kommer ihåg "intermezzot" i Tonkinbukten också…….De som så mycket som antydde att det kunde vara något lurt med det hela avfärdades naturligtvis eller betraktades som det värsta av allt: kommunistsympatisörer.
Nej, samma skit nu som då, men med allt dyrare värstinggrejer…..
grinda, Vem är det som har något att vinna på att ljuga
Ja, inte är det de drabbade…..
Se nedan
1. Ja. Och?
2. Belägg?
3. En kittel pyr inte, så inget att oroa sig för. Luckorna är helt och hållet påhittade.
Den som hävdar nano-themite eller smält metall i rasmassorna veckor efter raset ljuger. Syftet bakom lögnen är höljd i dunkel.
Ja på den tiden kallades man "kommunistsympatisör" nu kallas man "konspirationsteoretiker"
#335 en del personer sålde dagarna innan 9-11 alla sina aktier i flygbolag (och detta är ingen hemlighet) medans aktierna stod högt och var värda pengar. efter 9-11 så steg bränslepriset pga risken för ett krig, många flygbolag gick i konkurs och var inget värda, pga den ekonomiska kris som följde 9-11 så ville inget annat flygbolag köpa upp dessa konkursade flygbolags kärror (flygplan) utan dom köptes upp av dessa herrar som dagarna innan sålde sina aktier i flygbolag, köpte nu hela flygbolag för en spottstyver av vad det var värderat till, och äger idag och driver dessa flygbolag. dessa herrar tjänade på 9-11.
flygplanstillverkare fick sälja 2 nya kärror pga 9-11, och som sagt någon tjänade även 2.3 triljoner dollar denna dagen pga 9-11. nog med pengar för att kunna köpa hela länder.
om 1 eller 10 eller 1000 personer förlorar pengar, så betyder det att någon annan tjänar dessa pengar.
ANAKIN SKYWALKER -X22

Vilken motor satt i United 93-planet, enligt "makt-eliten"? Var det samma sort som i Flight 77?
#350 både flight 93 och flight 77 var 757:or men dom använder samma typ av motorer som 767:orna gör och ligger på 4170 kg, något mindre fläkt på 359 cm mot för 168 på 767:orna, i övigt samma motor.
ANAKIN SKYWALKER -X22

Ok, hade för mig att U-93 var en 767:a, men antar att det är typ samma och inte så viktigt i sammanhanget?
Motorn till planet som smög sig in i Pentagon hade, enligt uppgift, en motor som heter Rolls-Royce RB211-535E4B. Jämför man delen på bilden från Pentagon (den högra i #220) med en bild på en hel sådan motor så tycker inte jag att det är något konstigt.
Men jag kan ha missförstått vad det är du inte tycker stämmer.
Erkänner att jag tycker att dina kommentarer ibland är ganska spretiga och förvirrade.

?
Väljer att svara på Maria-Svenssons inlägg numme #66 från Kul på Illuminati här istället då det var offtopic där:
Du erkänner alltså att du ljuger när du säger att "den officiella versionen" hävdar att delen brevid grävskopan skulle vara skitstor, det är bra. Det hade varit ännu bättre om du inte ljugit från början, men man kan ju inte få allt.
Nu skiljer det alltså ca 20 cm från "dina" uppskattningar på 70 cm i diameter och den del som kanske hävdas från officiellt håll som du säger är 90 cm. Som jag har fattat det så är denna bit 90 cm med hölje, dvs att turbinerna är smalare ändå. Du som är expert på dessa motorer kanske kan visa mig en CAD-ritning eller liknande, eftersom du var så säker på din sak.
Då återstår bara kompressionen vid krashen:(Kom ihåg att det är du som hävdar att denna bit OMÖJLIGT kan komma från den flygplansmotor typ som den i verkligheten gör.) Du vet alltså med hundra procents säkerhet hur en motordel som störtar i marken i hundratals meter per sekund och med en rotationshastighet på många hundra varv i minuten kommer att se ut?! Detta är helt enastående, jag har tidigare kollegor som är doktorer och professorer i såna ämnen som nog gärna skulle vilja anställa ett sånt geni som dig, det finns nämligen ingen som kan räkna ut något sådant, ens med senaste forskningsläget och med top-of-the-line datorkraft.
Väljer att svara på Maria-Svenssons inlägg numme #66 från Kul på Illuminati här istället då det var offtopic där:
Du erkänner alltså att du ljuger när du säger att "den officiella versionen" hävdar att delen brevid grävskopan skulle vara skitstor, det är bra. Det hade varit ännu bättre om du inte ljugit från början, men man kan ju inte få allt.
Nu skiljer det alltså ca 20 cm från "dina" uppskattningar på 70 cm i diameter och den del som kanske hävdas från officiellt håll som du säger är 90 cm. Som jag har fattat det så är denna bit 90 cm med hölje, dvs att turbinerna är smalare ändå. Du som är expert på dessa motorer kanske kan visa mig en CAD-ritning eller liknande, eftersom du var så säker på din sak.
Då återstår bara kompressionen vid krashen:(Kom ihåg att det är du som hävdar att denna bit OMÖJLIGT kan komma från den flygplansmotor typ som den i verkligheten gör.) Du vet alltså med hundra procents säkerhet hur en motordel som störtar i marken i hundratals meter per sekund och med en rotationshastighet på många hundra varv i minuten kommer att se ut?! Detta är helt enastående, jag har tidigare kollegor som är doktorer och professorer i såna ämnen som nog gärna skulle vilja anställa ett sånt geni som dig, det finns nämligen ingen som kan räkna ut något sådant, ens med senaste forskningsläget och med top-of-the-line datorkraft.
#352 okey, nu börjar vi att komma någonstans, så vad väger då en rolls-royce-RB211 och vilken diameter har den, av dom 3 motortyper som boeing använder,, men som måste ha liknande dragkraft. det vill jag att du själv nu tar rätt på, nu när du har visat att du lyckades hitta en bild på en tubofan motor. få se på fakta nu, hur stor är den och vad väger den, och kom ihåg att är den större än 70 cm så är det inte samma eller liknande motor som en 757 el 767 använder. och förklara sedan hur en motor på 70 cm i diameter kunnat orka driva en 757 eller en 767:a.
ANAKIN SKYWALKER -X22
#354 nej olaka lille, jag menar i att den är skitliten motorerna vid pentagon och shanksville pga axeldiametern. och när man pratar om diameter ang gasturbiner så är det insugsdiametern man pratar om, dvs den diametern kompressorn har, dvs innerdiametern och inte ytterdiametern som är lite större och där på ytterhöljet sitter generatorer och hydralpumpar, mm.
och en cad ritning hittar du själv på internet, och ja efter 14 år i denna branshen så bör jag veta lite.
om jag däremot hade sett denna vid shanksville, så hade jag kanske trott på det…
ANAKIN SKYWALKER -X22

#356 maria-svensson
Du vill mycket du.
Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_RB211#Leading_Particulars är fläkten 1,88 meter i diameter. Där står vikten också, men jag förstår inte vad den har för relevans. Den motorn går ju uppenbarligen alldeles utmärkt att använda i dessa plan.
Jag har mätt förhållandet mellan fläkten och den största komressorn. Kompressorns diameter är ca 36,67 % av fläktens, d.v.s ca 68,9 cm. Men visst, det är svårt att mäta exakt utifrån en bild …

Angående motortjaffset. Så, maria-svensson som anser att det finns en stor konspiration, som planerade sjukt mycket dumheter vid 9/11, åker dit för att de "planterat ut" för små motorer? Om en så mäktig apparat finns som kan utföra någonting sånt här, så låter det ju väldigt underligt att de skulle falla på en sådan sak. Rimligt?
#358 klass…ja du med tydligen… men den minsta motorn som boeing har använt heter som du säger, Rolls-Royce_RB211-535c och väger 3308kg (ca 3.3 ton) med ca 16364 kg (16.3 ton) dragkraft och en fläkt som är 215 cm i diameter och användes under 70 talet, sedan så har utvecklingen gått frammåt käre skepisist.
och nuvarande motorer väger över 4 ton och har en fläkt på 168 cm i diameter, med en motor på 129cm i diameter i kompressor del och 118 cm i diameter turbindel och har en dragkraft på ca 19416 kg (19.4 ton)
så hur du kan mäta dig fram att motorn som driver fläkten är 68.9 cm i diameter, när en motor som McDonnell Douglas MD-80 använder och är 103 cm i diameter inte räcker till, utan man måste upp till 129 cm i diameter kompressor med minsta diameter på turbindelen som är 118 cm för att få en motor som orkar att dra en fläkt på 168 cm. men mäta på, som sagt det är svårt… när en del skeptiker inte förstår att om det är 50 cm från marken till ett knä på en person så är den personen ca 2 meter lång och en som är 160 cm har ca 40 cm från mark till knä, så 45 cm för 180 cm vilket är normallängd för en man.
ANAKIN SKYWALKER -X22

#360 maria-svensson
Menar du att tabellen i länken jag hänvisade till har fel om att fläkten är 1,88 m i diameter?
Varför pratar du om avstånd från mark till knä? Jag har inte mätt där, det är du som har gjort det och kommit fram till 70 cm, vilket jag inte har ifrågasatt. Jag har mätt i en bild av motorn.
Nu har jag varit så duktig att jag har hittat en annan bild, och mäter jag i den så får jag faktiskt komressordelen att bli hela 79 cm! Alltså, diametern på "HP Compressors" fick jag till att vara ca 42 % av diametern på "LP Fan".
Så ok, om det hänger på 9 cm för att vara en konspiration så är det väl det då.

#361 och du menar att denna bilden skulle vara skalaenlig och än en gång så användes denna motorn på 70 talet -72 rättare sagt och ersattes efter ett tag med större och starkare varianter redan efter ett par år.
och RB 211 som finns i flera olika varianter, är -535c som är 185.93 cm i diameter den minsta, med en vikt på 3380 kg. jämför den med viggens motor rm 8 som är 103 i diameter och väger 2220 kg…. du kanske inte förstår detta……
men liten motor, liten diameter, klena axlar, liten dragkraft, liten bränsleförbrukning oavsett effektuttag
medans en stor motor, stor diameter, kraftiga axlar, stor dragkraft, enorm bränsleförbrukning, vid max effekt.
ANAKIN SKYWALKER -X22

#362 maria-svensson
Ja, den bör vara någolunda skalenlig, än mer den första bilden jag visade och mätte på förra gången.
Menar du att tabellen i länken jag hänvisade till har fel om att fläkten är 1,88 m i diameter?
#363 som sagt, det finns flera modeller och där har jag visat den minsta och älsta motorn och den största och inga av dessa är motorn vid pentagon eller shanksville.
en motor som drar en fläkt större än 268 cm. jämför denna axeln mot den i shanksville på 6-10 cm, lite skillnad.
ANAKIN SKYWALKER -X22

Så problemet är alltså att du inte håller med om att delen från Pentagon-bilden ser ut som en kompressor från en Rolls-Royce_RB211?
Eller är problemet att du inte tror att planet som kraschade i Pentagon kunde ha en sådan motor?
#367 kolla det börjar att lysa en glödlampa hos klass.. :)
nej, jag håller inte med om att denna motorn, som är turbindelen av en enklare och mycket mindre motor än vad 757:a använder, där rören är bränsleledningar till spridare i brännkammaren.
och jag vet att planet som kraschade i Pentagon och i shanksville inte kunde ha en sådan liten motor, för då skulle den inte kunna flyga.
så är detta motordelar som tillhörde en flygande farkost, så är det med 110% säkerhet att det var inget flygplan utan en missil istället, som använder denna storleken av jetmotorer
ANAKIN SKYWALKER -X22

#368 maria-svensson
Ah! Ok! Då är det alltså en åsiktsfråga, alltså om man tycker att delen på bilden liknar en kompressordel från en Rolls-Royce_RB211 eller inte.
Varför tjafsar vi om fakta när det är tyckande dina inlägg egentligen handlar om?
(Sen tycker jag att du borde tagga ner lite gällande det där med 110 % säkerhet.)

#370. Vad för missil?

maria-svensson
Nu tycker jag att du är ute och cyklar.
Men svara gärna på frågan i #371.
#371 ingen aning, men det finns många att välja på, googla vettja!!
ANAKIN SKYWALKER -X22

Är jag verkligen den enda som ser likheter mellan dessa två bilder?
Comparison of intermediate pressure compressor stages on the RB211 to the wreckage
ser ut att vara liknande motorer, fast den till vänster är ca 100 centimeter i diameter och den till höger som ser ut att vara en ledskeneplatta ser ut att vara ca 65-70 cm, och vad båda har gemensamt är att ingen av dom kommer ifrån en boeing 757:a. för att detta är moped motorer i samanhanget. men klarar lätt av att driva en missil.
ANAKIN SKYWALKER -X22

Hur kommer du fram till att den är ca 100 cm?

Vilken sorts missil driver de?
#377 tex dessa..
http://en.wikipedia.org/wiki/Cruise_missile
eller någon av dessa..
http://www.missilethreat.com/cruise/pageID.1736/default.asp
du hittar väl själv om du vill leta, men det är där problemet ligger, man vill inte leta, för man vill inte att detta ska vara sant.
detta är en missil som använder samma motor som usa:s t-38 som man använder vid millitära träningar och även vid nasa
ANAKIN SKYWALKER -X22
#376 pga personen.
ANAKIN SKYWALKER -X22

Båda kommer från en RB211-535.

Haha! Va?

maria-svensson
Visa en del av en missil som ser ut som på bilden i #220. Det fixar du säkert. Kom igen!
Jag har visat bilder av en flygplansmotor som ser ut som den bilden. Ge tillbaka lite nu.
#380 vilket skitsnack, så visa fakta då, jag vet att den motor du hittat har tagits ur bruk långt före år 2000, däremot så använder man bla Pratt & Whitney PW2043, så få se på vilken fakta du kan komma med.
en förutsättning är ju att veta vad man ska leta efter, vilket du inte har och därför kommer med en beteckning på en motor som är 40 år gammal och inte finns eller brukas längre.. så patetiskt.
ANAKIN SKYWALKER -X22
#382 men du klass, det var säkert en rymdfärja som störtade i shanksville och i pentagon, för det fanns ingen rymdfärja heller, inte ens en rymddräkt….
ANAKIN SKYWALKER -X22

#383 maria-svensson
Jag har visat fakta. Men du gör det så lätt för dig genom att påstå att t.ex. Wikipedia ljuger, bara för att där står något som omkullkastar dina snurrigheter.
RB211-535E4B togs i bruk 1989. http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_RB211#Leading_Particulars
Se även här: http://rustanez.com/engines.html
Det är förresten härifrån jag har hämtat ett par av bilderna:
http://www.aerospaceweb.org/question/conspiracy/q0265.shtml
Nu har jag gett dig tillräckligt mycket uppmärksamhet och glädjande nog för dig kommer jag att upphöra med detta nu.
Förresten: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fakta
maria-svensson, vilken bransch är det du säger dig ha 14 års erfarenhet från?