Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettnyheter
Läst 10446 ggr
[MargaretaA]
1

Drogad Astronaut

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Allas vår Christer Fuglesang skulle tillsammans med ett antal VOF:are bevisa att Homeopatiska medel är verkningslösa. Sedan framträder han i TV och kan knappast prata efter överdoseringen.

Det gör ont att se sina hjältar falla och jag hade personligen gärna sluppit bevittna detta elände, men jag erkänner att skadeglädjen tog över och jag höll på att garva läppen av mig Skäms

[MargaretaA]
0

jag lade in en länk till klippet men den verkar inte funka Rynkar på näsan

olaka
1

Gå inte på allt vad Patrik Sjöberg säger, Fugelsang är trots sitt yrke inte speciellt mediatränad eller har lätt för att tala, och det blir ju knappast lättare att prata när man ska komma med snabba soundbites i direktsändning. Sadistism och människoförakt från alternativrörelsen som man kan förvänta sig antar jag, men påverkad av sockerpiller var han inte. Som jag fattat det var killen bakom också en av "självmordskandidaterna", varför "sluddrade" inte han också om det berodde på er lådsasmedicin?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

FilipSoderholm
0

Posta länken.

[MargaretaA]
0

jag behöver ingen Patrik Sjöberg för att dra slutsatser av det jag ser och hör. Vad beträffar mediatränad så har jag sett flera intervjuer med Fuglesang där han uppträder helt normalt.

Vad han än var påverkad av så har VOF gjort ännu ett självmål. Bit i det sura äpplet!

jag försökte men den ville inte.

olaka
1

Man ser väl vad man vill se. Kvinnan som tillsammans med Sjögren tramsade om att Fugelsang sluddrade har redan bett om ursäkt, vi får se när resten av er växer upp. Varför blev inte de andra självmordskandidaterna påverkade? Varför har aldrig James Randi plivit påverkad, trots att han överdoserade varje gång han höll föredrag förra året? Varför påverkades ingen av de tusentals människor som gjorde samma sak i 1023-rörelsens regi två år i rad i många länder runt hela jorden?

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

FilipSoderholm
1

Vad är det som är så svårt med att klistra in en länk i en textruta? "Den ville inte"? Vad betyder det?

Tråkigt att homeopaterna lyckades hitta en vinkel, är väl det enda jag kan säga on topic. Självklart blev inte Fuglesang påverkad av homeopatisk medicin, det förstår vem som helst.

JonasDuregard
1

Nu har till och med Doctare insett att hon gjort ett misstag:

Christina Doctare gjorde fel
Och i efterhand och vid närmare eftertanke tycker Christina Doctare att hon gjorde fel när hon uttalade sig om Fuglesangs agerande i teveprogrammet.

-Jag borde inte ha gått på personen utan hållit mig helt till sakfrågan, säger hon.

http://svt.se/2.22620/1.2475761/lakare_fuglesang_slirade_pa_orden&from=rss?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Svtse-Inrikesnyheter+%28svt.se+-+Inrikesnyheter%29&utm_content=Google+Feedfetcher

[MargaretaA]
0

ja men han sluddrade faktiskt. och hade svårt att fästa blicken. Det är inte trams - det är fakta.

nej vad vet man - det kan ju också vara så att han bara suttit i öltältet lite för länge före sändning… men effekten blev hur som helst hilarious! Skrattande

olaka
1

För det första så behöver inte svårigheter med orden betyda att någon sluddrar.

För det andra behöver inte sludder betyda påverkan.

För det tredje är definitivt inte kopplingen mellan sludder och homepati fastställt eller ens möjligt.

Det var dessa tre kopplingar som du valde att göra utan att ha belägg för någon av dem, det är inte fakta någonstans, det är sadistiskt önsketänkande från oärliga homeopatiförespråkare.

[MargaretaA]
1

nej men kopplingen mellan sludder och att VOF återigen står med skägget i brevlådan roar mig nåt helt enormt Skrattande

och om du hade läst på så hade du vetat att jag inte är och aldrig har varit någon homeopatiförespråkare.

JonasDuregard
0

#10 Detta års almedalsvecka var en fantastisk framgång för VoF, med ett mycket omfattande mediagenomslag trots den hårda konkurrensen som alltid finns under Almedalen. Jag förstår att vissa individer desperat vill vända på det faktumet men jag tror inte ni kommer lyckas!

Jag vill framförallt belysa det faktum att vår debattartikel i SvD har genererat 2000 kommentarer (!), och flera uppföljningsartiklar. Detta strålkastarljus på en ljusskygg verksamhet är tillräckligt för att konstatera succén, en bonus är att artikeln fått 4000 rekomendationer på facebook!

Vad du anser om vårt skägg väger otroligt lätt i jämförelse med dessa framgångar Skrattande

[MargaretaA]
1

kul för er i såna fall. men inför nästa år är mitt tips att ni skaffar er en representant som kan hålla sig nykter framför TV-kameran. jag tror nämligen att det är fler som kollar på TV än som läser SvD.Flört

epithet
1

Såg nyss klippet på svt play, och jag förstår inte vad MargaretaA pratar om. "Sluddrar", "kan knappast prata"? Va? Han lät som vanligt i mina öron. Taskiga påhopp.

[MargaretaA]
0

nåja jag är i gott sällskap. Både programledaren och flera gäster skrattade generat åt Fuglesang….

[Starman]
1

Tycker du att härskartekniker är schyssta tillgrepp i debatter?

[MargaretaA]
0

nej

maria-svensson
0

hahahahahaha, tillbaka från semestern och såg det omtalade klippet, undrar om dom fick bära han därifrån, och att skepikerna på denna sajten inte ser det, är jag inte ett dugg förvånad över, blindskrift på media har inte uppfunnits ännu, hahahahahaha

ANAKIN SKYWALKER -X22

olaka
1

Att Maria-"jag kan inte gymnasiefysik och därför måste 9-11 vara ett inside job"-svensson njuter av folk inte har jättelätt att prata i media är ju inte så förvånande, men jag trodde faktiskt mer om Margareta sen innan, men sadism kommer med sjärntecknet.

Observera Maggan att du flyttat målstolpen ett steg nu, först var det homepatikan som skulle få Fugelsang att sluddra, nu är det alkohol. Om det nu uppenbarligen inte är sockerpillren som gjorde att Fugelsang pratade på det sätt han gjorde, på vilket sätt hamnar VoFs skägg i brevlådan?

Lägre än lägst kan man sammanfatta dessa sadistiska påhopp! Skäms på er!

Maria-"jag kan inte svara på kritik därför kommer jag med mer av samma"-Svensson kan svara på varför de andra skeptikerna inte var påverkade, varför inte James Randi blir påverkad trots att han överdoserar varje kväll och varför inte de tusentals människor som gör samma sak på 1023-aktioner blir påverkade? (men det tror jag inte)

[Ming]
0

Jag såg inslaget och att CF inte var sitt vanliga jag under programmet då han både stakade sig och sluddrade på orden.Undrar om vi sett samma intervju här eftersom åsikterna varierar….

I Debatt under kvällen:

http://svtplay.se/t/103450/debatt

epithet
1

Lyssna t ex på intervjun med honom i Skeptikerpodden. Han pratar ju så, och jag tycker det är riktigt taskigt att håna det. Så får man vara programledare i tv eller astrolog eller vad fasen som helst. Dåligt!

radio
0

Blir inte det minsta förvånad av vissas hån här. Så var det i skolan också, en del som trodde att det var viktigare att se rätt ut än att tänka rätt. Trodde det skulle växa bort, men tydligen resulterade det istället i att man började tro på homeopatika, astrologi osv istället.

Jag blev fö intervjuvad av SR i veckan, man är inte så stöddig när man står där med en mikrofon i ansiktet. Lovar att jag stakade mig rejält, och ser knappast fram emot att få höra inslaget.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

olaka
1

Lägg till att det är direktsändning, infernaliskt tempo plus att du blir konsekvent avbruten av en testosteronstinn höjdhoppare, det gör det inte lättare precis…

radio
0

Kanske man borde lägga till i kraven för att få flyga till rymden: Gör sig bra i teve.

[MargaretaA]
0

nej du har nog missuppfattat mig. jag har ingen aning om varför Fuglesang verkade drogad. Jag bara spekulerar.

han har alltid gjort sig bra i TV förut.

BTW. Någon som har sett en kommentar från honom själv angående detta?

[JohnHoudi]
0

Christer svarar själv:

Christer Fuglesand kommenterar sitt framträdande i SVT:s Debatt med att torsdagen blev en lång dag för honom med bara fyra timmars sömn. -Sedan är inte jag van vid den här sortens debattprogram och kom ur balans när jag blev attackerad av Patrik Sjöberg. Och i ivern att vilja övertyga blev jag nog mer passionerad än vanligt, säger Christer Fuglesang.

Skulle MargaretaA kanske anse att Stephen Hawkin också år påverkad eller full?

Grisiga personliga påhopp av MargaretaA. Skäms människa, skäms!

radio
0

"…Grisiga personliga påhopp av MargaretaA. Skäms människa, skäms!"

Maggan tycker att människor som blir lurade får skylla sig själva, exempelvis cancerpatienter som blir ilurade mistlar och av den anledningen missar evidensbaserad cellgiftsbehandling och dör av råden.

Jag tycker nog inte att man ska ta en person med den människosynen på allvar. Men visst, de finns. Förhoppningsvis är det inte de som ska ha hand om andra människor.

skeptisk
1

Måste medge att  Fuglesande verkade helt klart påverkad av överdoseringen han frivilligt drog i sigTungan ute.

Förstår inte riktigt att det skulle vara likställt med "grisiga personliga påhopp" att påpeka detta uppenbara.

Fuglesand slukar sömnmedel och det syns (hörs) måste man skämmas för att man säger det rent ut?Skrattande Jag tyckte det såg kul ut… och lite rart faktiskt.

[JohnHoudi]
0

Läs vad Fuglesang sa i min post #25.

Du ställer en diagnos på någon utan att veta bakgrunden. Bara RUBRIKEN är ett påhopp då personen i fråga inte har en susning om hur det hela låg till.
Det ÄR ett personligt påhopp och inget annat. Ett påhopp för att förringa någon som inte ha era åsikter om ett ämne.

skeptisk
0

Tja vad ska han säga? Jo jag blev visst lite groggy av allt sömnmedel…..sorry grabbarna kumpaner från VoF men jag blev faktiskt det…zzzznark…

Nej han måste narurligtvis säga: Homeopatiska medel har noll verkan därför kan jag dra i mig litervis av det, sluddrar jag beror det på Patrik och mediovana. Och de som påstår annat sysslar med grisiga gemena, gemena påhopp!Skrikandes

skeptisk
1

Och

#28"Ett påhopp för att förringa någon som inte ha era åsikter om ett ämne."

om jag inte minns fel så har Maggan aldrig visat någon större kärlek för homeopatin - snarare tvärtom, men hon kunde inte låta bli att notera det uppenbara…

olaka
0

varför blev de andra skeptikerna som deltog i samma aktion inte påverkade?

Varför blir inte James Randi blir påverkad trots att han överdoserar varje kväll han föreläser?

Varför har de tusentals människorna som gjort samma sak på 1023-aktioner blivit påverkade?

[JohnHoudi]
0

Joacim Jonsson tog lika mycket sömnmedel och sluddarde ingenting i TV. Det var han som satt bakom Anna Bäsén. Kan det bero på att han sovit mer än 4 timmar och inte hade jetlag?

Nä, "skeptisk" du är bara ute efter att raljera och nedvärdera meningsmotståndare precis som MargaretaA gör.
FÖRSÖK diskutera utan personliga påhopp. Det blir så trist att ni alltid ska gå den vägen.

[MargaretaA]
0

#25, 26

sade de personliga påhoppens mästare själva. Men jag hade inte väntat mig nåt annat så jag tar det med gott humör Tungan ute

För övrigt verkade Sjöberg fungera alldeles utmärkt fast jag aldrig tidigare har sett honom i debattsammanhang… men han kanske är en naturbegåvning?

skeptisk
0

Okej, okej det var jetleg inte groggy av överdoseringFlört Och kejsaren hade en ovanligt snygg klädnad, absolut inte naken som vissa nedriga typer påstår.

Och inte skulle väl lilla Randi narras?

[MargaretaA]
0

Sedan var mitt inlägg givetvis inte menat som personlig kritik mot just Fuglesang. Jag hade sagt detsamma oavsett vem som suttit där i TV med ögona i kors.

[JohnHoudi]
0

OM någon annan gör personliga påhopp behöver inte du göra detta själv per automatik. Sådant kan vi låta barn i en sandlåda göra och knappt det.

Och, vi har gått igenom detta förut: Du skrev "sade de personliga påhoppens mästare själva. Men jag hade inte väntat mig nåt annat".
Då är vi tillbaka till att jag vill ha belägg för personliga påhopp på dig.

Som du minns förra gången jag ställde exakt samma fråga fick du snopet smita undan med svansen mellan benen då du inte kunde hitta några belägg för detta.

Och du vet att bara att påstå detta så gör du ett personligt påhopp på mig. Validera annars med belägg.

Seså: Belägg för detta påstående nu, tack.

skeptisk
1

Houdi Vof:s egen moder Theresa!

Sluta upp med larv, annars åker du ut en tid. //mod

radio
0

"…sade de personliga påhoppens mästare själva. Men jag hade inte väntat mig nåt annat så jag tar det med gott humör"

När har jag ägnat mig åt personpåhopp? Länka!

[MargaretaA]
0

Nej jag minns inte. Påminn mig.

[JohnHoudi]
0

Om du inte "minns" (som det var sist också) tycker jag att du ska sluta göra personliga påhopp och hänvisa till att "andra" gjort personliga påhopp.
Givetvis kommer din ursäkt nu till mig och Radio om du har lite skam i kroppen (och det hoppas jag).

skeptisk
1

#38 Det här blir bara roligare och roligare… Din självinsikt är knivskarp Radio..skrolla uppåt till #26.

Sen kommer jada jada varför just DET inte var ett påhopp så kommer det gå några varv i cirkus skepticism i fokus med trollkarlar och andra helgon i manegen

[MargaretaA]
0

ja fast nu var det inte det den här tråden skulle handla om (men grattis ni lyckades nästan lura mig i fällan). Bemöt det som sägs i #0 eller håll truten.

Skrattande

skeptisk
1

Radio och Houdi tvillingarna TheresaSkrattande

Killarna med knivskarp självinsikt.

Tack för mig för nu ryker jag.

radio
0

"Det här blir bara roligare och roligare… Din självinsikt är knivskarp Radio..skrolla uppåt till #26."

Det är väl inget personpåhopp. Vet du ens vad personpåhopp är? Maggan anser att man får skylla sig själv om man blir lurad. Tycker du att det är personpåhopp att jag informerar om det?

[JohnHoudi]
0

Sedan var mitt inlägg givetvis inte menat som personlig kritik mot just Fuglesang. Jag hade sagt detsamma oavsett vem som suttit där i TV med ögona i kors.

Har ingen betydelse. Både din rubrik och det du skrev är ett personligt påhopp på någon som inte ens kan försvara sig här. Det är fult och trots förklaring vill du inte ta till dig.

Som någon skrev så lyssna på Skeptikerpoddens intervju med Christer Fuglesang. Ca 19 minuter in http://trunc.it/hc0hp

Kanske du MargaretaA skulle vilja bli grillad av Skeptikerpoddens panel i en intervju så får vi se hur fort det går innan du börjar stamma och tveka….

[MargaretaA]
0

söker du självinsikt har du hamnat på fel sajt.

är det ett personligt påhopp om jag säger att du är tjatig som en papegoja?

[MargaretaA]
0

varför kan han inte försvara sig här?

skeptisk
0

44 Jag är kvar? Okej, va bra  jag skrev om personpåhopp:

"Sen kommer jada jada varför just DET inte var ett påhopp så kommer det gå några varv i cirkus skepticism i fokus med trollkarlar och andra helgon i manegen"

Och Radio svarade precis som jag såg i min kristallkula

"Det är väl inget personpåhopp. Vet du ens vad personpåhopp är?"

Ja radio exempel 26 till exempel…men jag slutar här Jag VET att du aldrig hoppar på personer jag bara skojade det är bara ANDRA som gör sånt inte du.

[JohnHoudi]
0

ja fast nu var det inte det den här tråden skulle handla om (men grattis ni lyckades nästan lura mig i fällan). Bemöt det som sägs i #0 eller håll truten.

Den fortsätter handla om #0 och ditt personliga påhopp på Christer Fuglesang och som sedan blev ett påhopp på mig och radio.
Som vanlig kan du inte bemöta de påståenden du kommer med. Att du orkar vara så otroligt frustrerad. Be om ursäkt för dina påståendnen

Nej, MagganA. Det är DU som ska put up or shut up!

skeptisk
0

45 Margareta kanske kan ställa upp på podden med att dra i sig tio flaskor öl sen om hon sluddrar så får ingen säga det utan man får bara säga att Maggan sluddrar för att hon att hon är lite ovan med poddar och för att hon har volvo-leg och för att hon tyckte att Houdi log lite otäckt när hon skulle prata.

[MargaretaA]
0

och du fortsätter försöka få det hela att se ut  som om det handlar om  mig.

Ser jag förvånad ut?

Men jag har sagt det jag ville säga och jag är nöjd med det.

[JohnHoudi]
0

Du raljerar å det grövsta. Det är bara pinsamt och jag förstår varför du måste vara anonym. Du vill inte förstå eller lyssna så det är ingen idé.
Du tillför absolut ingenting i debatten.

[MargaretaA]
0

Det vore kul att ställa upp på podden, men jag har tyvärr inget att försvara. Men det är klart bjuder dem på ett glas vin så kanske… Oskyldig

[JohnHoudi]
0

Ja, du har gjort personliga påhopp på Christer Fuglesang. Påstått grova osanna saker om mig och radio (en Medarbetare på denna sajt) och sedan fortsatt raljera utan att komma med belägg.
Klart att DU sagt det du ville säga och är nöjd med det. Det är ju så du är, tyvärr, i dina diskussioner när argumenten tryter.

Att Sajtvärd och Medarbetare på denna sajt har så stort tålamod är beundransvärt.

skeptisk
0

Stackars, stakars Fuglesand han kan inte försvara sig mot detta oerhörda hemska påståånde ATT HAN SKULE VARA PÅVERKAD av sömnmedlet han drog i sig enorma mängder av.

Det är ett PÅHOPP utan like! Skamligt är det!

[JohnHoudi]
0

varför kan han inte försvara sig här

Jo, det får man väl bara man inte går på med personliga påhopp eller kommer med påståenden om personer som man inte har belägg för, anser jag.

HAr du hittat några belägg på dina påhopp på mig och radio?
Man får ju faktiskt försvara sig här.

[JohnHoudi]
0

Nej, det handlar om hyfs. Något du tyvärr verkar sakna.

[MargaretaA]
0

jag är också förvånad att Sajtvärd och Medarbetare på denna sajt låter mig hållas. För en gång skull är vi ense Houdi. såna som jag borde få skrivförbud pronto - och har redan fått - men av någon outgrundlig anledning verkar jag ha ramlat mellan stolarna. Förvånad

skeptisk
0

Min fru brukar påstå att jag verkar lullig efter bara några glas vin till maten…nu ska jag stämma henne för förtal…jag är sårad…

[JohnHoudi]
0

MagganA, vad ger det dig att få skrivförbud? Är det ditt mål?

Varför är det så viktigt för dig?

Du låtsas bara inte förstå utan bara fjantar dig. Tråkigt.

skeptisk
0

57 Jag kanske kan få gå en hyfskurs hos dig…Glad

Du kanske kan lära mig att man får absolut inte påstå att någon som överdoserar sömnmedel verkar sömnig.

olaka
0

Skeptisk(jag fortsätter med en dåres envishet trots att du uppenbarligen är immun mot rationella tankar och argument):

Varför blev de andra skeptikerna som deltog i samma aktion inte påverkade?

Varför blir inte James Randi blir påverkad trots att han överdoserar varje kväll han föreläser?

Varför har de tusentals människorna som gjort samma sak på 1023-aktioner inte blivit påverkade?

[GalinaO]
0

#21 När kan man höra inslaget?

[MargaretaA]
0

jag tycker det är djäkla orättvist. Det finns folk som får skrivförbud för gud vet vad - men inte jag inte. Snälla Radio om du läser detta  - kan du inte ge mig två veckor så nöjer jag mig med en. Är det för mycket begärt av en medlem som har ökat på denna sajts aktivitetsindex med massor av poäng?

Jag betraktar att bli bannad på skepticism.ifokus som en fjäder i hatten och något som man gärna vill ha med i sin CV.

skeptisk
0

Inte vet jag… kanske Randi inte dricker just sömnmedel…kanske blev killarna ändå sömniga…Kanske Randi narras okej jag vet att han är er Gud men ändå..

Men vad jag vet är att jag har sett Fuglesang och det gick inte att ta miste på att han var påverkad..kom igen, det kan inte ens ni förneka….nä visst ja jag glömde vilka jag har att göra med…här gäller det att snickra verkligheten så att den passar föreningens gemensamma linje. Fuglesang var INTE påverkad , han FÅR bara inte varit påverkad då faller ju vår tes och det går absolut inte an.

Låtom oss bedja…

skeptisk
0

#64 Maggan har du aldrig varit portadCool

[MargaretaA]
0

nej Skäms

skeptisk
0

#67Det borde du bliKyss

JonasDuregard
0

#65 Jag tror du överskattar hur goda bedömningar man kan göra av sådant här utifrån ett kort tv-inslag. Jag var där och såg honom och han var helt nykter.

Jag tog för övrigt själv samma dos och kan vittna om den uteblivna effekten. Om vi hade blivit påverkade av "medicinen" hade det ju varit en sensation och inte något vi skulle lyckats eller ens velat hålla hemligt.

Dessutom stämmer ju alla homeopater in i bedömningen om att man inte kan få någon äverdosreaktion av homeopatikan, jag tror inte de ljuger om just det…

[MargaretaA]
0

ja det tycker jag också. jag bara väntar och väntar Obestämd

[MargaretaA]
0

vad du såg bakom kulliserna är en sak.

Vad alla vi andra såg i Tv är nåt annat Skrattande

epithet
0

#71 Du måste skämta. Du tror du vet bättre än Jonas Duregård som var där med honom, baserat på ett kort tv-inslag?

Nej, "alla" såg inte det du tyckte du såg. Det var som sagt väldigt likt hur han lät i intervjun i skeptikerpodden. Just därför är det väldigt hånfullt att kalla honom påverkad, när han inte var det.

[MargaretaA]
0

när han inte var det.

ska vi tolka det som att du vet något som vi andra som såg på TV inte vet?

blombuketten
0

Jösses, nu har ju frågan ställts flera gånger varför de andra som också tog överdosen INTE blev påverkade. Inte heller någon "klok" kommentar från Maggan och skeptisk varför inte Joacim Jonsson också sluddrade i TV FAST han överdoserade lika mycket.

Kan det bero på att ni så gärna VILL att det ska gå snett för Vof på något vis? Skulle det kännas lite mysigt så där?

Det går ju t o m så långt så att skeptisk inte ens förstår att Jonas, som befann sig på plats, är mer trovärdig än han själv. Detta trots att Jonas själv intog samma dos.

skeptisk
0

Ja jösses! Nån Jonas på internet påstår att han intagit samma dos och inte påverkats - inför kameror då? För mig är det inget annat än en anekdot. 

Här såg vi i TV en glad och hurtig Fuglesang dra i sig stora doser sömnmedel. Sen såg vi densamme snacka inför kameror efteråt, märkbart påverkad…det var så uppenbart för alla som inte har något investerat i att INTE  se.

olaka
0

Du är inte bara immun mot rationella argument, du är ohederlig också. Det är ju helt meningslöst att diskutera med troll som bara vill förstöra och vara otrevlig.

skeptisk
0

Nu ska jag var ohederlig igen. Fuglesang var helt opåverkad av pillerna. Att han sluddrade och såg påverkad ut var JETLEG. Det är ett rationellt argument…jetleg!!!!

Och att homeopatica kan ha denna effekt (fast den inte borde men att medlet troligtvis var simlia för honom) är inget  rationellt argument…inte här hos er.

Vik hädan o ni otrogna som påstår att astronauten såg påverkad ut!

olaka
0

Skeptisk:

Okej, man måste tydligen stava ut det för dig, så korkad är du!

• Du kommer med ett påstående att Fugelsang var påverkad av homeopatiska sömntabletter.
  • Jag påpekar att flera andra som tagit samma homeopatiska sömnmedel inte blev påpekade.
  • Du trollar och tramsar istället för att komma med motargument.

Eller för att prata i halvformella logika termer:

• Du obesrverar (A och B) och drar slutsatsen (A -> B).
  • Jag påpekar instanser av (A och inte B) och påpekar att din slutsats inte håller.
  • Du trollar och tramsar

skeptisk
0

Du kan väl få skrika bäst du vill. Bara för att du kallar mig korkad så framstår inte du som mindre korkad för det. Det är bara ett önsketänkande det kallas för projicering.

Du påstår att Fuglesang var opåverkad. Du har inga evidens för det, bara påståenden. Jag har mer att komma med, det kan inga av dina töntiga, fisviktiga  punktupställningar trolla bort!. Det är bara att titta på TV inslaget och SE med egna ögon. 

Jag vet att det inte ingick i planen…men tydligen var Fuglesang lite känslig för medlet - det BET.

Apropå stavning det ska vara Fuglesang inte Fugelsang…men du kanske var lite upprörd…det blir lätt så när saker inte blir som man tänkt. TV inslaget talar för sig själv. Som en böld…som inte kan trollas bort.

[JohnHoudi]
0

Bara så du (och MargaretaA) vet så hävdar homeopater att man inte blir sömnig på det viset du hävdar Fuglesang blev av homeopatiskt sömnmedel.
Dina "argument" faller

"Skeptisk": Du vill inte ta in fakta, rationellt tänkande eller lyssna på de som var där eller ens vad Fuglesang berättar.
Din uppgift här är bara att vara ett troll. Otroligt löjligt och barnsligt beteende och otroligt oärligt.
Ett beteende du knappast tordats göra om du inte var anonym.

Men du har fått din uppmärksamhet nu. Seså, spring ut till sandlådan nu.

[JohnHoudi]
0

På tal om Christer Fuglesangs tendens att slira på orden. Lyssna 19 minuter in i detta avsnitt

http://skeptikerpodden.se/2011/02/christer-fuglesang/

epithet
0

Ja, du kan tolka det så om du vill. Har du bara sett tv-klippet och inte lyssnat på skeptikerpodden-klippet så vet jag mer än du.

blombuketten
0

#75. Och fortfarande ingen "klok" kommentar om Joacim Jonsson. Det hoppade du över……igen. Du gör en sak som är så fel…..du letar efter en enda sak som verkar, i dina ögon, flummigt och ser inte resten för det skulle förta din önskan att något hänt när de överdoserade. Fakta liksom bara försvinner. Istället för att vara saklig och (vilket skulle vara på sin plats) försiktig tror du att dina spydigheter är lika med fakta.

#79. Jo tyvärr (för dig) är det så att olaka framstår som betydligt mindre korkad än vad du gör. Han slänger inte ur sig en massa strunt bara för att han önskar att det vore sant. Så gör du och det är rätt korkat……och väldigt genomskinkligt.

För övrigt undrar jag om du har evidens på att Fuglesang var påverkad överhuvudtaget. Du drar en slutsats av något du sett på TV, inte för att du VET att det verkligen var så. Inte heller VET du om det var på grund av överdosen. Det är INTE evidens. För har du inte några bevis på att han verkligen var påverkad av denna fjantiga medicin, är du oärlig och dömer INNAN du vet. Och nej, ett program i TV är inte bevis nog.

Försten, har du lyssnat på länken du fått om hur Fuglesang låter i andra sammanhang? Gör det, han är nog påverkad av en överdos homeopatika där också FörvånadGlad.

skeptisk
0

"Men du har fått din uppmärksamhet nu. Seså, spring ut till sandlådan nu."

Ja jag ska nog göra det nu. Solen skiner och än är det sommar! 

Jo förresten Theresa och ni andra, var inte ledsna för incidenten med sömnmedlet och Fuglesang, kanske pastor Randi har ett nytt kort i ärmen för er.

Tack och hej för denna gång.

blombuketten
0

#84. Oj så imponerande du är, vilken pondus. Svårt att föra ett normalt samtal kanske? Brukar vara så när spydigheterna får ta över det förnuftiga resonemanget.

Kan det verkligen bli incidenter med homeopatika? Det var värst.

skeptisk
0

#85 Hunden

"Oj så imponerande du är, vilken pondus"

Det var visserligen ironiskt men Tack ändå - det värmde.

olaka
1

Som alla förespråkare av homeopatika tror kanske skeptisk att ju mer man spär ut ett argument, desto mer potent blir det. Tyvärr funkar det inte så, utan argumenten blir som det man försvarar, TRAMS!

radio
0

Du har sagt "Tack och hej för denna gång.". Men klart, man kan inte lita på en pseudoskeptiker.

[JohnHoudi]
0

När man ser språket och frustrationen i inläggen från skeptisk och MargretaA är det inte svårt att förstå att det handlar om samma person med olika konton. Tragiskt.

olaka
0

Är du inte lite väl konspirationsteoretisk nu John? De pratar ju i mun på varandra flera gånger. Nja, jag är skeptisk!

[JohnHoudi]
0

Jag har vissa tecken som tyder på detta men vill inte släppa dessa ännu. Vill se vad "skeptisk" och MargaretaA kommer att svara först och se om jag visar varför jag vet att det är så till 90%.

Att ha två (eller fler) konton på iFokus och prata i mun på varandra kan man göra genom att ha två konton och inloggad via två olika webbläsare samtidigt. Detta används flitigt av de som har "sock puppets" eller av de som av någon orsak blivit avstängd från ett forum. iFokus undermåliga säkerhet tillåter att man från samma IP-adress kan starta hur många konton man vill på sajten. 
Jag vet att detta används av både skeptiker och paranormalister (och andra som vill ha ett öppet och ett anonymt konto).

blombuketten
0

#86. Och precis som jag redan påpekat så bryr du dig inte om att läsa klart Glad. Hade du gjort det så hade du också sett att efter den enda lilla mening du såg, skrev jag precis det du sedan försöker påpeka. Ja, så går det när man ivrar för dumheten.

radio
0
Spekulera inte om användare här, kontakta oss moderatorer om ni vet eller tror något.

[JohnHoudi]
0

OK.

radio
0

[carlsbergs]
0

#8 Hur kan du säga så om honom våran första astronaut.

Har du problem med människor som inte alltid kan prata i rytm.

I dina kretsar bör ljus sändas,men det gör du inte har du missförstått något eller finns det inte,i din andliga krets bara en illusion.

[StaffanM]
0

Hahaha….vilket solklart fall av kejsarens nya kläder.

Hur kan man "inte se" att Fuglesang är påverkad.

Han är uppenbarligen påverkad av någonting.

Det faktum att han just tagit 60 homeopatiska sömnpiller borde väl ligga ganska nära till hands som förklaring !

Kanske han hade tagit benzodiazepiner eller var full på alkohol….men påverkad var han. Tror att vissa inte ser skogen för alla träd…hahahaha….hysteriskt roligt.

Han skulle bevisa att medicinen var verkningslös och tycks i stället bevisa att där finns en effekt. Va snopet !  Vilken otur för alla skeptiker…hahaha…helt underbart !!! Skrattande

eldirkadjo
0

Jag tycker personligen att det kanske i någon mån kan vara förlåtligt att initialt tycka att han ter sig lite påverkad, men jag tycker däremot att det är höjden av intellektuell ohederlighet att fortsätta hävda detta efter att saken diskuterats i 96 föregående inlägg och det har visats både att han pratar på detta vis även i andra sammanhang samt påpekats att andra som deltog i demonstrationen inte verkar det minsta påverkade.

Taktiken känns dock igen från tidigare trådar.

olaka
0

Kors i taket, StaffanM hittar hit för att tramsa också. Dig ska jag inte ens försöka ett rationellt samtal med, du har gång efter annan visat att du inte är kapabel till det. Kan bara konstatera att du lika lite som skeptisk har svar på mina frågor, och att sadismen är lika uppenbar som din brist på tankeförmåga.

[Ming]
0

Lysande exempel på att man ser och tar till sig det man själv tänker-anser-vet.

Alltifrån jetlag till verkan av medlet…..

Så här går det inte till då andra läkemedel prövas…som tur är behövs fler tester och upprepningar för att säkerställa verkan och biverkan. 

En undran till skeptikerna här…är denna test tillräckligt tillförlitlig för att dissa preparatet?Bevisar denna,enda, test att homeopatika inte alls fungerar?

[JohnHoudi]
0

Ming: Enligt uppgift från Fuglesang själv och från de som var där så hade han jetlag. Ingen ursäkt. Fakta. Notera också att flera homeopater gått ut och berättat att den "sympom" som Fuglesang påstås ha haft får man inte av deras "medicin". Notera också att Patrik Sjöberg sluddrade och kunde inte säga "homeopatika" i Debatt. Han snubblade ordentligt på detta ord. Vad säger det? Att ingen heller reagerade på homeopaten Jansson som satt i sändningen och sa "vem som helst som ser det här programmet kan i morgon bli homeopat". Det är otroligt intressant att se dessa felslut som görs av woo-woos här. Inte så konstigt då hela er värld är ju baserat på felslut och personliga anekdot (och vild fantasi).

JonasDuregard
0

#100 Absolut inte, det här var inget vetenskapligt test utan ett "utspel". Vetenskapen i just den här frågan är avgjord för länge sedan.

[Ming]
0

Ang AB:s exempel: Terapeuten pendlade fram att hennes astma berodde på att AB:s förfäder hade tuberkulos. Rådet hon fick gick ut på att hon skulle behandlas med tuberkelbakterier och därmed bli kvitt sin astma…samt avsluta sin läkemedelsbehandling och inte tala med sin läkare om detta.

Finns en del oseriösa utövare som tror sig ha kunskap och fräckhet nog att ge livsfarliga råd.

#101 "Inte så konstigt då hela er värld är ju baserat på felslut och personliga anekdot (och vild fantasi).

Här tar du i rejält…svart eller vitt JH? Hört talas om nyanser?

[Ming]
0

#102 Ja och visst är det märkligt att ett medel som detta är registrerat hos Läkemedelsverket? Dvs ett  medel utan vare sig verkan eller biverkan….

[JohnHoudi]
0

Ja, det jag skrev var just nyanserat.

Klart homeopatika är godkänt då det inte skadar. Det finns ju inget i dem av det "verksamma ämnet".

Jag undrar ibland om folk här har en aning om vad Homeopati är egentligen och hur mycket det är utspätt? Jag tror de flesta tror att Homeopati är några örter eller liknande. Så är inte fallet.

Läs på.

olaka
0

Från läkemedelsverkets hemsida:

I praktiken innebär det att Läkemedelsverket granskar produkternas kvalitet och säkerhet. Även produktetiketterna granskas samt om det finns dokumenterat att råvaran använts inom homeopatin. Däremot bedöms inte om ett homeopatiskt läkemedel har någon effekt.

[Ming]
0

#106 Denna granskning är,förmodar jag, välkomnande även för förespråkarna. Vem vill använda preparat som inte är kontrollerade?

Olaglig homeopatika ett växande problem i Sverige

den 9 juni 2010

Användningen av homeopatika ökar kraftigt i hela Europa. I Sverige är användningen ännu relativt liten, men den olaga försäljningen är i gengäld ett växande problem. Olaglig tillverkning kan innebära att homeopatika kan innehålla fel mängd av en ingrediens, föroreningar eller vara tillverkade på ett sätt som avviker från homeopatisk tillverkningssed. Läkemedelsverket har i dagarna skickat ut brev till 3000 terapeuter för att påtala risken med att använda produkter som står utanför Läkemedelsverkets tillsyn.

– Tillverkningen av produkterna baseras i vissa fall på t.ex. arsenik,kvicksilver och bakterier, säger Stefan Berggren, enhetschef vid Läkemedelsverket. Om reglerna för tillverkning inte följs kan det innebära att produkterna blir farliga för konsumenten.

[TristanChi]
0

Usch ja!

Tänk om det innehåller 10**-18 arsenik istället för utlovade 10**-30!

blombuketten
0

#97. Hm, undrar just jag vad du själv petat i dig……eller brukar peta i dig, för du har en enastående förmåga att skratta i tid och otid. Det är ju nu inte ovanligt att man kan bli lite fnittrig på visa läkemedel om man överdoserar, för att inte tala om vissa droger. Tar man då också i beaktande all denna förförljesemani som finns i de flesta av dina inlägg (makteliten är ute efter oss), kan man verkligen börja fundera Obestämd. Jag menar, anser man att alkohol ska förbjudas men marijuanan legaliseras så tja……….

Nu har jag i o f s inga bevis för att så är fallet……..bara en känsla jag får när jag läser alla konstiga inlägg från dig. Men vad sjutton, behöver jag verkligen VETA att det jag antyder är rätt, det räcker väl ändå med att jag TROR att det är så, för då är det ju så. Oavsett vad du själv eller någon annan säger.

Visst är det knasigt så säg? Lite upp och ner kan man ju säga. Fast inte särskilt förvånande om man tänker på dina (och en del andras) inlägg. Det är liksom bara väntat. Skadeglädje och elakt förtal verkar vara den "andliga och renlevnad´s" sidans varumärke. Eller kanske rättare sagt…….de som tror sig vara särskilt utvalda andliga personer och som gärna påpekar detta.

Allt detta skrivet med ironi (med en viss förhoppning om eftertanke) för den som inte redan förstått det Flört.

[JohnHoudi]
0

På tal om Patrik Sjöberg. Efterspelet på hans Facebooksida var också en orgie i personpåhopp av Sjöberg. Otroligt sorglig läsning. http://danielkarlsson.com/blogg/?p=7380

skeptisk
0

#107  Du antyder att Staffan röker mariuana Glad…men vad går du på själv? Du verkar ovanligt ettrig och enträgen så man börjar ju undra…jag menar inte att var otrevlig men med tanke på att du själv drog upp frågan så…det är inte utan att man blir lite nyfiken.

Den är inte så lätt att hålla sig för skratt i den här tråden…den är faktiskt riktigt  underhållande. Det är så härligt att se ivriga skeptisar ränna runt som galningar för att leta fram ett litet klipp där Fuglesang "minsann stakar sig på ordet" som bevis för at han alltid talar så som han gjorde efter att dragit i sig stora mängder homeopatiska sömnmedel.

Sedan får Fuglesang och hans kumpaner räkna med lite skadeglädje eftersom deras uppsåt att skada homeopatin inte är särskilt oskyldig. Ibland händer det att den grop man gräver åt andra…ja du vet, plötsligt ligger man där själv i gropen medan folk garvar läppen av sig. Sånt händer! Det var ju inte homeopaterna som gav sig på Fuglesang…jag vill minnas att det var Fuglesang som gav sig på homeopaterna.

Så du får ursäkta oss Blommbuketten att vi inte snyftar och ömkar vår käre rymdfarares plötsligt bristande talförmåga.

skeptisk
0

Ursäkta jag skrev fel det skulle vara #109

[JohnHoudi]
0

Skeptisk; du är homeopatetisk!

skeptisk
0

Uj fyndigt Theresa!Skrattande

[carlsbergs]
0

#97 Kan inte finnas speciellt mycket verksamt ämne i homopatiskt sömnmedel som människor ska betala för att tro att de ska få sova på.

Om han tagit 60 st tex propavan istället hade han klarat intervjun då?

Vad tror du?

[StaffanM]
0

#109 Tro vad du vill Bitch, jag hänger inte med Puckon….hahahahaha……Skrattande

#115 en dos var väl 6 piller. Då blir 60 10 ggr. dos.

Är 6 propavan den rekommenderade dosen ? Annars är jämförelsen inte rättvis.

http://grooveshark.com/s/Questions/3f44H3?src=5

[carlsbergs]
0

#116 Varför skrev du 60 tab. om du inte menade att någon intagit den dosen?

Nej,det är inte den rekommenderade dosen för propavan.

Jämför du 60 av h bör vi ta 60 av ett läkemedel.

blombuketten
0

#111 "….men vad går du på själv? Du verkar ovanligt ettrig och enträgen så man börjar ju undra…jag menar inte att var otrevlig men med tanke på att du själv drog upp frågan så…det är inte utan att man blir lite nyfiken."__

Undrar du? Jösses, det borde väl du VETA som VET precis hur det var med Fuglesang och hans överdos, du och de dina. Kanske brukar jag ta lite överdos homeopatika då och då, man lär bli ettrig av sådant har jag hört…..om man nu inte sluddrar förstås.

Nja, otrevlig och otrevlig. Jag tycker du är oärlig.

"Den är inte så lätt att hålla sig för skratt i den här tråden…den är faktiskt riktigt  underhållande."

Jag skulle vilja påstå att underhållningen står du och de dina för. Fast underhållning är fel ord, det är mer tragiskt. Skulle tippa på att det nog är därför skeptikerna, och andra, håller sig för skratt.

"Det är så härligt att se ivriga skeptisar ränna runt som galningar för att leta fram ett litet klipp där Fuglesang "minsann stakar sig på ordet" som bevis för at han alltid talar så som han gjorde efter att dragit i sig stora mängder homeopatiska sömnmedel."

Har du lyssnat på det klipp som "galna skeptiker så ivrigt letat fram"? Nej, skulle inte tro det. Möjligheten finns förstår du, att du skulle hört likheten mellan en sluddrande Fuglesang och en sluddrande Fuglesang.

"Sedan får Fuglesang och hans kumpaner räkna med lite skadeglädje eftersom deras uppsåt att skada homeopatin inte är särskilt oskyldig. Ibland händer det att den grop man gräver åt andra…ja du vet, plötsligt ligger man där själv i gropen medan folk garvar läppen av sig."

Tja, jag tycker nog att den gropen har du och dina gelikar grävt och själva ramlat i många gånger om. Det är nog därför ni aldrig bryr er om fakta, för det är så förbaskat jobbigt att kravla sig ur gropen varenda gång.

Bara den grejen att det var fler än Fuglesang som intog den "enormt verksamma drogen" och som INTE sluddrade struntar ni fullkomligt i. En sådan enkel sak som skulle fått, i alla fall mig, att fundera. Det är så, förstår du, när man blir lite skeptisk. För övrigt är det rätt många detaljer som tas upp ovan som, normalt sett, borde få de flesta att fundera…….utom du då och de dina. Bara den enkla saken att flera homeopater sagt att det "symptom" som Fuglesang sägs ha fått, får man inte, skulle fått mig att fundera ordentligt INNAN jag gick in här och skrek ut min skadeglädje över något som inte finns. Så den gropen du talar om ligger nog du själv och sprattlar i.

"Så du får ursäkta oss Blommbuketten att vi inte snyftar och ömkar vår käre rymdfarares plötsligt bristande talförmåga."

Jag kan inte minnas att bett om att någon skulle ömka Fuglesang. Kanske mer att man borde ömka dig och dina gelikar som aldrig kan ta in ett enda resonemang och fundera liiiiite på vad det är ni anklagar andra för. Du har absolut inte det minsta bevis för att det du påstår är sant, ändå fortsätter du påstå samma sak, om och om igen. Inte bara här utan också i andra trådar. Det var det som inlägg 109 handlade om, vilket du nog inte förstod, fast det hade jag inte väntat mig heller.

blombuketten
0

#116. Jag TROR inte, jag VET. Bitch va……tja, varför inte.

Jasså, du hänger inte med puckon….hahahahaha…..eller nåt.

[StaffanM]
0

F tog 60 st

6 st är en dos

Prova 60 rohypnol så kan du berätta sedan.

blombuketten
0

I inlägg 115,116 och 117 pratas det om Propavan i jämförelse. Inlägg 120 har bytt ut Propavanet mot Rohypnol.

En vanlig dos Propavan är 1-2 tabletter.

En vanlig dos Rohypnol verkar vara lite svårare eftersom läkemedlet är avregistrerat. Fast om man istället tar Flunitrazepam, som är ett liknande sömnpiller, är den rekommenderade dosen ½-1 tablett (1mg).

Om dosen på det homeopatiska pillret är 6 tabletter och 60 intogs så blir alltså ett intag av 10 Flunitrazepam, på en normalt funtad människa, bra mycket mer häftig än lite sluddrande. Skulle tippa på att sluddrandet kommer redan vid ett intag på 2 sådana piller……om man inte redan tvärslocknat, vilket förmodligen hade varit långt innan sändning i TV.

Det visar, hur man än vrider och vänder på det, att det homeopatiska medlet knappast har någon verkan. Ska man ha ett sömnmedel för att man har svårt att sova, så lär man tömma hela burken och allt som då tydligen händer, enligt ett par stycken i denna tråd, är att man blir lite sluddrig i talet. Snacka om ett dyrt och totalt onödigt "läkemedel".

[carlsbergs]
0

#120 Är det kul att vara man och så korkad?

skeptisk
0

#118 Oj vad du skriver intensivt;)) Redan #77 skrev jag:

"Och att homeopatica kan ha denna effekt (fast den inte borde men att medlet troligtvis var simlia för honom) är inget rationellt argument…inte här hos er."

Ur dagens homeopati:

"…men tydligen var medlet similia för honom. Alltså Coffea alfaplex passade individuellt för honom och gjorde att han påverkades. Sedan om det var en aggrivation eller av medlet framkallad trötthet är svårt att säga. Men troligen sover han gott nu i natt."

Så återigen som Staffan sa:

"Det faktum att han just tagit 60 homeopatiska sömnpiller borde väl ligga ganska nära till hands som förklaring !"

Ja inte helt långsökt…Cool

skeptisk
0

Förresten nästa år kan väl VoF anordna en tävling i Visby: Vilket läkemedel man dör fortast av!

Tjing för att testa homeopatiska läkemedel.

olaka
0

Ojojoj, vilket svammel från Dagens Homeopati, jag kan hitta inte mindre än tre logiska felslut och två brott mot läkaretiken i det korta stycket:

Felslut:

• Shotgunning: Att man tycker sig observerar ett symtom, vilket som helst, hos en av personerna, vilken som helst, och drar en slutsats från det, utan att ge förklaringar på avsaknaden av alla andra verkningar hos alla andra deltagare.
  • Flytta målstolpen: Homepatiska sömnmedel skryter med att pillrena inte orsakar dåsighet(no shit, Sherlock!). Ändå är här observerade dåsigheten en indikation på att "sömnmedlet" fungerar.
  • Efterutsägelse: Innan var det ingen homeopat som gick ut med att detta skulle ske, men när man i efterhand observerar något så tar man upp det.

Etikbrott:

• Man ställer diagnos bara genom att titta på ett tv-program.
  • Man bryter mot läkar-patient förtroendet genom att öppet prata om en diagnos i en debattartikel.

Det finns säkert fler, men jag nöjer mig där.

blombuketten
0

#124. Ja, jag förstår att du "tjingar" för det homeopatiska "läkemedlet" eftersom det saknar effekt och inget kommer hända dig. Ett vanligt sömnmedel däremot har ju verkan och då skulle det gå illa för dig med överdos. Det är ju liksom det som är hela grejen…….homepatika är verkningslöst medan skolmedicin har verkan.

Har man problem med sömnen och får ett piller så vill, i alla fall de allra flesta, att det där lilla pillret ska göra så man somnar. Det är ju inte meningen att, för dyra pengar, köpa piller som man. även om man slukar hela burken, fortfarande ligger vaken och inte får en blund i ögonen. Finns liksom ingen vits då.

[JohnHoudi]
0

Från överdoseringen i Almedalen

[MargaretaA]
0

haha vaddå för frustration? Jag tyckte bara det var vansinnigt roligt när VOF skulle bevisa något och så blev det bara pannkaka av det. Eller vad menar du/ni blev bevisat?

Vad beträffar mig och skeptisk som samma person; det är inte första gången jag slår mig för pannan av dina påståenden - det är du som är tragisk Houdi Skrattande

[JohnHoudi]
0

haha vaddå för frustration? Jag tyckte bara det var vansinnigt roligt när VOF skulle bevisa något och så blev det bara pannkaka av det. Eller vad menar du/ni blev bevisat?

Åhjo, det lyser frustration ur dina poster och andra woo-wwos poster gällande detta.
Tyvärr, för er, blev PR-kuppen en succé och det klarar ni inte. Vad gör ni då? jo, går DIREKT till personangrepp i stället för att diskutera normalt. Inga argument för homeopati, bara personangrepp (som vanligt).

När ni får homeopatin grundligt förklarad gång på gång så måste ni gå på de som skriver och fortsätter håna Fuglesang.
Om inte detta är tecken på frustration och rädsla så säg.

Bara pinsamt att se och det visar ÅTERIGEN hur klent underbyggda era argument (som ni ALDRIG ändå har) är och förblir.

Maken till frustration över att VoF lyckades bra med detta har man inte sett på år och dagar. Grattis VoF som fått woo-woos att skaka ännu en gång och känner att snaran dras åt.Tungan ute

Kan inte vara kul att se att verkligheten närmar sig när man lever konstant i en hittepåvärld. ROTFL!

Vad beträffar mig och skeptisk som samma person; det är inte första gången jag slår mig för pannan av dina påståenden

Jag vet Maggan. Jag förstår att du förvånat slår dig för pannan i ren skräck att du är avslöjad. Fortsätt slå så kanske du bara har ett alias. 
Ta den där det står "livskvalitet" i signaturen. Det är ren humor när man ser dina vilken ton dina poster har.

Maggan; Du är och förblir homeopatetisk! Och frustrerad. Du har fått nog mycket uppmärksamhet nu. Det räcker nu.

radio
0

"Maggan; Du är och förblir homeopatetisk!"

Jag har för mig att Maggan INTE är homeopatiförespråkare.

Btw: Jepp, succé, utan tvekan. Vilken liten förening får bla ett par webbettor i SvD och ett par tusen kommentarer på varje?

[MargaretaA]
0

Jasså blev den en succé? jag förmodar man måste  vara skeptiker för att tycka det.

i ren skräck att du är avslöjad.

fortsätt.  Du blir bara roligare och roligare. men jag tror inte att dina "fellow skeptiker" håller med dig. jag tippar på att de börjar tycka att du är pinsam  och går från värre till ännu värreSkrattande

[MargaretaA]
0

Jag har för mig att Maggan INTE är homeopatiförespråkare.

Helt rätt uppfattat Radio

[MargaretaA]
0

Det bir kul att se hur lång tid det tar innan andra skeptiker säger att Houdi är ute och cycklar.

Eller det mest troliga så händer det aldrig. Man ska inte underskatta kårandan även när den blir skrattretande Obestämd

[JohnHoudi]
0

Maggan: din desperation lyser. Håller du på att krypa ur skinnet nu när du kläs av offentligt och man ser hur du BARA kan göra personangrepp. På det sätt du skriver ser man att du varken kan ta till dig vetenskap, information eller ens försök att förklara vett och etikett. Och du ÄR homeopatetisk. Du missar att homeopatetisk är någon som är patetisk OCH utspädd. Du klarar inte en diskussion utan att gå på personangrepp. Du har ALDRiG några argument, utan bara det där förblindade ursinnet som man annars bara ser hos personer som Berghorn och liknande. Tänk igenom din situation, Maggan. Att alla skrattar åt dig beror inte på att du är rolig utan att du förnedrar dig själv på ett underhållande sätt. Du har åtigen fått din lilla uppmärksamhet. Hoppas du mår bra över det en stund. Ett tips: läs på och lämna ursinnet och frustrationen när du skriver. Och försök att skriva efter din ålder. Att skriva som en trettonåring är bara pinsamt.

[MargaretaA]
0

Din desperatrion lyser också Houdi. Inget blir mera sant bara därför att du påstår något.

Jag tror faktiskt inte att alla skrattar åt mig som du påstår. Inte ens dina skeptiekrkompisar (men det får vi förmodligen aldrig veta för jag har noterat att skeptiker är fegisar) men om det ändå var så så skulle jag ändå inte bry mig.

Du är en fjolla och dramaqueen Houdi och kul att du retar dig på mig Tungan ute

blombuketten
0

#135. "……har noterat att skeptiker är fegisar"

Generaliserar du inte en aning nu?

[MargaretaA]
0

Ingen blir gladare än jag om jag har fel.

Men det är upp till bevis…..

[JohnHoudi]
0

Smickra dig inte Maggan. Du retar mig knappast. Du är bara ett skrattretande exempel på en argumentslös woo-woo som BARA kan göra personangrepp. Och: ja, många skrattar åt dig. Men du har rätt att långt från alla skrattar åt dina patetiska förehavanden. Alla de övriga skäms över dig. Ska du fortsätta skriva som en trettonåring eller är ditt mål att skriva som en tolvåring? Om du skrev vettigt, slutade att alltid gå på med personangrepp så är det kanske värt att bemöda sig att besvara dig.

[MargaretaA]
0

Du fortsätter att svara mig - hur ska vi tolka det? Skrattande

[JohnHoudi]
0

#139 att du numera skriver som en tolvåring. Inget annat. Och att du blir mer och mer utskrattad. Skärp dig nu. Håll dig till tråden och försök skriva som en normal människa. Ok?

SisterFox
0

Jag skäms över att läsa vad du skriver, Margareta. Va snäll i stället. Det tjänar alla på.

[MargaretaA]
0

¤140

huruvida jag blir "utskrattad" torde vara mitt problem och inte ditt Skrattande

[MargaretaA]
0

Det var många år sedan jag slutade med att vara snäll.

[JohnHoudi]
0

#142 nej, varje skratt åt dina poster är en vinst för skeptikerrörelsen. Tack för att du bidrar, Maggan.

[MargaretaA]
0

En tackat för förtorendet. Men bara så du vet så är varje inlägg du gör en förlust för "skeptikerrörelsen"

Det bästa du kan göra för "saken" är att hålla truten. Jag är övertygad om att många skeptiker håller med mig om det- men det törs dom inte säga.

[JohnHoudi]
0

#145 Oj, vilket sandlådebeteende du har. När till och med andra woo-woos skriver här och skäms över dig borde du tänka till lite. Det finns säkert skeptiker som ogillar det jag skriver också. Mest för att de är humanister och tycker synd om att du blottas och går ner för räkning vid alla diskussioner med mig. Alla ser ju att du är argumentslös, pinsam, oärlig och bara gör personliga påhopp. Försök nu återgå till ämnet, Maggan, och försök att undvika att vara överdrivet plump eller göra bort dig totalt. Läs vad andra skriver och försök ta till dig och bete dig inte alltid som en barnunge hela tiden.

[MargaretaA]
0

jag är den jag är och kör mitt rejs. och jag tror faktiskt inte att andra skeptiker tror på de amsagor du försöker lägga på mig.

Du är en clown och en fjolla och inte representativ för den övriga skeptikerkåren .

[JohnHoudi]
0

#147 Andra skeptiker behöver inte tro mig. De ser ju hur du beter dig svart på vitt. Har du provat att någongång inte göra personangrepp eller är just personangrepp "ditt rejs"?? Vi vet alla att så fort du känner dig trängd eller dina argument tryter så går du på med dina personangrepp (och några argument har du ju tyvärr aldrig heller iofs). Är du stolt över den låga retoriken du för? Är det något du tar med dig till livskvalitet? Jag måste säga att jag lider en aning med dig. Har aldrig sett dig så trängd, skakad och pressad som i detta nu. Har du fått upp ögonen över dina beteenden kanske?

[Starman]
0

skeptisk
0

#146 "Det finns säkert skeptiker som ogillar det jag skriver också. Mest för att de är humanister och tycker synd om att du blottas och går ner för räkning vid alla diskussioner med mig."

Du har ett gott självförtroende Houdi.

Men dina mångtaliga inlägg, pyntatde med hugg och slag känns något krystade….för krystade för att komma ur äkta självkänsla. De tycks snarare komma ur en uppblåst grandios självbild som till varje pris måste underhållas och skyddas i vartenda litet skrymsle i det offentliga rummet.

Det är ganska avslöjande…

(Sömnmedelskuppen en succe? Ha ha ha om man tycker pinsamt misslyckande är en succe så var det nog det.)

blombuketten
0

#145. Jag är övertygad om att många skeptiker håller med mig om det- men det törs dom inte säga.

Är inte en sådan mening som du har gjort här, rätt taskig? Tänk om det inte är många skeptiker som håller med dig då och därför inget säger, då har du ändå redan bestämt att det beror på att de inte törs.

#150. Så dumt skrivet. Bättre kan du.

För övrig så har väl de sista inläggen, inklusive mina, gått ganska långt från ämnet. Back to track alltså.

[JohnHoudi]
0

Men dina mångtaliga inlägg, pyntatde med hugg och slag känns något krystade….för krystade för att komma ur äkta självkänsla. De tycks snarare komma ur en uppblåst grandios självbild som till varje pris måste underhållas och skyddas i vartenda litet skrymsle i det offentliga rummet.

Tack, Maggan.

Well, prova nu och läs vad jag skrivit. Knappast några "hugg och slag" alls faktiskt. Det är bara din inbillning. Att jag inte håller med dig samt hänvisar till fakta innebär inte "hugg och slag". Det känns bara så när du famlar i luften efter något halmstrå att gripa efter.

Läs på, se objektivt och lämna din "eleka sida" du är så stolt över åt sidan. Ett annat tips är att du slutar med personliga påhopp och att försöka ställa psykiska diagnoser på meningsmotståndare. Det är så infantilt och löjligt och sänker dig ännu mer.

Seså. Släpp personangreppen nu och försök argumentera för er sak i stället.

skeptisk
0

Okej jag ska lägga ner. Jag inser att jag gått ner mig i pajkastarträsket.

Men först: Jag är inte Maggan. Det fattar t o m de andra skeptikerna.

Som sagt du är en mycket tvärsäker herre och jag skulle kunna skriva mer där…men avstår.

[JohnHoudi]
0

Det gör du klokt i att avstå. Ändå kände du dig tvungen att ge ett sista personligt påhopp…

Nu kanske vi kan gå tillbaka till tråden om intresse finns?

skeptisk
0

Ett litet tillägg (kan inte låta bli) Varken Maggan eller ett flertal andra av  de dina meningsmotståndare har "gått ner i räkning vid alla diskussioner med dig".

DU kanske TROR det…men det är som sagt bara din våta dröm.

[JohnHoudi]
0

När mina meningsmotståndare i en diskussion får slut argument och går på mig (eller andra) med personliga påhopp har de gått ner för räkning. Inget annat.

Och detta sker hela tiden…

skeptisk
0

Okej…Flört

[MargaretaA]
0

Det är ganska avslöjande…

haha jag kunde inte ha sagt det bättre själv Skrattande

radio
0

Maggan och John. Försök sluta fred istället, så vi slipper gå in och moderera. Ni var ju på god väg.

/mod

(och nej, jag har inte läst alla era inlägg och har inte tänkt göra det, men det jag sett är personangrepp, vilket bara är dumt)

[MargaretaA]
0

man behöver inga argument när man diskuterar med dig. man behöver bara en stor portion humor Skrattande

vaddå ska du äntligen kasta ut mig eller?

radio
0

*s*

Näe, riktigt så illa har du inte betett dig. Men fatta hur struligt det är här att bryta ut en ot-tråd. Jag vill helst inte göra det. Ni kan väl skapa en ny tråd där ni gullar.

[MargaretaA]
0

okej sorry radio, men Houdi har en förmåga att locka fram det sämsta ur mig.

Vart var vi nånstans?

Jo - vad bevisade egentligen detta "självmordsförsök" av Fuglesang & co? jag går bet - upplys mig.

radio
0

Så, nu har jag skapat en ny tråd för ert gull. Där är taket rätt högt, men samtidigt kan ni säga ifrån. OK?

http://skepticism.ifokus.se/discussions/4e206c5488f47213fe0041b9-gulltrad-for-maggan-och-john

Nya inlägg här kan komma att raderas om de inte följer tråden.

EDIT: Den länkade tråden låst. Fortfarande gäller att den här tråden ska följa topic.

FilipSoderholm
0

Det bevisade inte ett jota. Vad det istället gjorde var att dra medias och därmed allmänhetens uppmärksamhet till homeopatin och det faktum att det är bluffmakeri. Men självklart kan man inte bevisa något på så lösa grunder att några frivilliga häller i sig läkemedel och rapporterar "jag känner ingenting"

Frågan om homeopatins effektivitet är redan avgjord många gånger om, det fungerar inte alls. För den som vill driva ytterligare en studie är det fritt fram, men räkna inte med någon finansiering från mig. Jag nöjer mig med dom resultat som har visats hittills, det vill säga fullständig avsaknad av effekt.

[MargaretaA]
0

Vad det istället gjorde var att dra medias och därmed allmänhetens uppmärksamhet till homeopatin och det faktum att det är bluffmakeri.

nej ursäkta mig men detta inslag med en märkbart påverkad Fuglesang bevisade inte alls att homeopati är bluffmakeri. Snarare tvärtom…..

olaka
1

Förutom interna snack inom alternativmedicinska kretsar så är det ingen som anser att han var "märkbart påverkad" och att det var detta som kontentan av VoFs närvaro i Almedalen, VoFs jippo var mycket lyckad och fick bra genomslag i media, vilket var syftet. Jag förstår att du tycker detta är tråkigt, en det är ett faktum.

[MargaretaA]
0

alla som såg inslaget såg att han var påverkad. men om syftet var genomslag i media så gratulerar jag er. Det fick ni - även om det inte bevisade något.

FilipSoderholm
0

"Alla"? Du är så imprecis i ditt språk att det blir svårt att ta dig på allvar. Och ja, syftet var såklart att få uppmärksamhet. Frågan om homeopatins effektivitet är redan avgjord, det vore meningslöst att försöka "bevisa" något där.

[MargaretaA]
0

Frågan om homeopatins effektivitet är redan avgjord,

Jasså är den? men varför i herrans namn skickade ni ut Fugelsang att göra bort sig då? Förvånad

FilipSoderholm
0

Ja, det är den. Använd inte så nedlåtande språk, tack. Syftet med demonstrationen har jag väl redan nämnt?

[MargaretaA]
0

Använd inte så nedlåtande språk,

ugh ugh store hövding. men min fråga fick inget svar….

jag provar igen; på vilket sätt menar du/ni att Fuglesangs "performance" var bra för "saken"?

[Starman]
0

För att förhoppningsvis kan människor det där med att på ett vettigt sätt titta till vad som är syftet, och vad som är argumenten och faktan, istället för att, som du, hänga upp sig på ignoranta, felaktiga och, sanna mina ord, helt sinnessjukt befängda förtal, personangrepp och konspirationsteorier. Har du följt Fuglesangs eskapader, eller?

Du verkar helt borttappad i det här ämnet, Margareta.

Titta gärna igenom det bifogade klippet. Det är så Christer talar, till och från.

Eller han kanske alltid är påverkad av homeopatiska läkemedel?

Vad verkar rimligast?

Vad är det du vill åstadkomma med dessa personangrepp?

[MargaretaA]
0

jag har bara sett det många andra har sett och ställer frågor om det. Men det verkar dödfött att få skeptiker att erkänna det uppenbara - att fuglesang verkar påverkad av något - gud vet vad.

I rest my case.

FilipSoderholm
0

Jag svarar igen: frågan får uppmärksamhet.

FilipSoderholm
0

Om man faktiskt själv gör bedömningen att han inte är påverkad, så handlar det ju inte om att "erkänna" något, eller hur? Din bedömning skiljer sig från min. Inte måste det väl handla om att "erkännanden" ska komma fram? Jag personligen har ingen prestige att förlora på det här, jag säger som jag tycker helt enkelt, och har ingen lust att förställa mig.

[TristanChi]
0

En och annan vettig människa som tidigare inte har haft anledning att fundera över saken får upp ögonen för hur idiotiska idéer används för att klå folk på pengar.

[MargaretaA]
0

ja det fick den. Hur kan det bli annat när man fokuserar på en kille (Fuglesang) som ligger nära Björn Borg och Stenmark i popularitet hos svenska foilket….

Borgs och Stenmarks popularitet är fortfarande ohotad. Förmodligen därför att de aldrig har uppträtt i Tv sluddandes med ögona i kors…Skrattande

[TristanChi]
0

Borg och Stenmark har en artikulation överlägsen Fuglesangs. Därav deras poularitet. Säg hemorrojder!

[MargaretaA]
0

¤175, 177

ni har just lyft begreppet "denial" till nya höjder Skrattande

[JohnHoudi]
0

Så, nu har jag skapat en ny tråd för ert gull. Där är taket rätt högt, men samtidigt kan ni säga ifrån. OK?

Otroligt fånigt. Det är ju bättre att moderera trådar och ta bort direkta personangrepp. Antar att den tråden kommer bli en woo-tråd där bara woos kommer skriva.

Nej, moderera hårt i stället och tillåt inte regelbrott som personangrepp.

[JohnHoudi]
0

Man ser en tendens av woo-woos som hoppar på Fuglesang i detta ämne på fler woo-sidor på internet. Givetvis är det för att de är skakade att VoF fick sådant genomslag. Att man går på med personangrepp är ju givet. Har man inga argument = personangrepp.

Att sedan en del woos här varken kan läsa, skriva eller ta in information de får både via text och video visar mer än tydligt att de vill leva i sin egna "hittepåvärld".

För visst är det logiskt att man tar kaffe och blandar ut det så att det inte finns en molekyl kaffe kvar, droppar det på ett sockerpiller och sedan säljer det dyrt som Homeopatiskt "sömnmedel". Tänk att folk i dag 2011 går på dessa påhitt? Samtidigt finns det ju de som tror att de kan prata med döda så varför inte, egentligen?

[TristanChi]
0

Det finns inte heller någon mekanism som förhindrar sinnessjuka att posta på öppna fora.

radio
0

"Otroligt fånigt. Det är ju bättre att moderera trådar och ta bort direkta personangrepp. Antar att den tråden kommer bli en woo-tråd där bara woos kommer skriva.

Nej, moderera hårt i stället och tillåt inte regelbrott som personangrepp."

Vi är inte alltid här, och vi gör det här ideellt.

[TristanChi]
0

Inte jag. Jag jobbar på ackord. Läkemedelsindustrin betalar.

By Jove how the money rolls in!

radio
0

Det var visst ingen bra idé med den nya tråden (#163). Den är nu låst. Jag ber er följa topic här och i andra trådar.

//mod

[MargaretaA]
0

synd!  jag såg verkligen fram emot att få gulla med Houdi i en egen tråd Gråter

men men… det är väl bara acceptera Obestämd

[Starman]
0

Menar du att du tycker att det är rimligt att anta att Fuglesang alltid är påverkad av något?

[MargaretaA]
0

Nej det vill jag verkligen inte spekulera i.

Han är nog en hyvens kille egentligen. han har bara hamnat i ett missklädsamt sällskap.

radio
0

"han har bara hamnat i ett missklädsamt sällskap."

Han är väl i ett ganska typiskt för sitt sällskap. Att om man som jag bara gått småskolan inte riktigt förstår det…

[MargaretaA]
0

kan du förtydliga. Nu hängde jag inte med alls…

radio
0

Jag bara försöker säga att utbildning inte är så ovanligt    bland oss som inte tror på diverse konstigheter.

[MargaretaA]
0

aha…. vad har du för utbildning då?

radio
0

Maggan. Det är inte de outbildade som är skeptiker.

Om du tittar på vilka som tror att astrologi är en vetenskap så är det korkade wt-brudar. Känns det för dig som ngt vi ska ta upp i den högre undervsisningen?

Mina söner läser teknisk fysik. Tycker du astrologi känns som ett ämne de borde tillskansa sig?

[MargaretaA]
0

suck Astrologi igen. Jag orkar inte ens svara på det….

[MargaretaA]
0

Men nu ska vi inte låta Astrologin ta bort fokus från frågan…

hur var det nu med din utbildning radio?

skeptisk
0

"Om du tittar på vilka som tror att astrologi är en vetenskap så är det korkade wt-brudar."

Det där citatet säger en hel del om Radios människosyn (och okunniga fördomar mot astrologin)

Nu är det ju så att det finns väldigt många högutbildade människor i världen som ni rakt av skulle avfärda som woowooooos.

Men å andra sidan är inte utbildning synonymt med intelligens och bildning. Utbildningssystemet tycks ha en förmåga att strypa den kreativa självständiga människan, man får lära sig att hellre tänka rätt än fritt. Kan man klara sig igenom utbildningstiden med sin självständigt tänkande förmåga intakt så är ingen skada skedd…dessvärre verkar många förlora den förmågan på vägen och blir mer som välprogrammerade dataprogram än kreativt tänkande individer.

De djupa existentiella frågorna avhandlas knappast under VoF.s paraply. Här ser man mer ett papegojsinne frodas om än ett självgott sådant. Denna inbilska självgodhet visar Radio ett utmärkt prov på i #189, 191, 193.

[Solenn]
0

De djupa existenstiella frågorna avhandlas inte alls under woowoo-paraplyet här på iFokus, det bara snackas runt en massa goja. En skriver nåt och andra ojar sig hur fantastiskt de skriver men ingen frågar hur dom kan veta det som skrivs. I vissa sällskap räcker det att säga sig vara troende och bubbla vad som helst för då är det sant, kärleksfullt och ljust. Men när jag ger rådet till en att söka läkare för hon ser ormar växa ur kroppen tas inlägget bort för så många protesterar och tycker att mitt svar är olämpligt, medan jag anser det är att bry sig om.

Hur många woowoos skulle platsa i Fuglesangs miljö? Nä just det! Säger en del om skillnaden mellan utbildning och ingen utbildning.

Woowoos har mage att jämföra sin wooiska sysselsättning med läkares och psykologers. Skrattande Hur lätt har man då att hålla sig för skratt när man ser med vilket allvar tramset bemöts. Fulla av trosvisshet instämmer alla i kören att jämförelsen är helt rätt. Vad saknas där?

Morphogenesis
0

Exakt var verkar Christer Fuglesang vara påverkad? Jag ser det verkligen inte.

skeptisk
0

#197 Det råder inte precis någon brist på högutbildade som ägnat sitt liv åt att utforska den esoteriska verkligheten. Den transpersonella psykologin som exempel (därav flera framstående personer).

Astrologin är inte något man avfärdar lättvindigt i sådana sammanhang… inte heller shamanism och olika religiösa erfarenheter.

Vad jag ville ha sagt var att Radios övertygelse om att utbildning är liktydigt med att man avfärdar den transpersonella verkligheten, inte bara var felaktig utan inbilsk och trångsynt.

Många gånger är det dessutom den formellt outbildade människan som kan vara den som har en direkt erfarenhet och kunskap, ofärgad av intellektualism och förutfattade meningar, en sotrs kunskap som inte räknas idag…men som kommer erkännas och hedras i vår framtid.

Ni avfärdar och förlöjligar människor med annat intresse än er som korkade och obildade. (Kanske måste ni göra det för att försäkra er om att ni tillhör vinnarsidan d.v.s dom som är  "intelligenta och bildade" uppblåsta falska egon behöver folk att förlöjliga.)

Vi kom visst OT…så för att knyta ihop det så gott det går:

Fuglesang må vara en duktig astronaut men det hindrar honom inte från att bli blarig av homeopatisk medicin - tydligen. Det säger inget om hans person bara att VoF kuppen misslyckades.

radio
0

Astrologi kan man bevisa eller motbevisa (ja vet att jag använder ordet fel) med studier. Håller du inte med om det? Vad är dina hypoteser? Har du hypoteser som inte är falsifierbara? Då är det ju en tro. Du kan aldrig få det till att astrologi är en vetenskap. Att påstå det är okunnigt och typiskt wt.

Sedan kan jag hålla med om att man inte ska generalisera.

Min utbildning har jag redan berättat om, den är knappast hög.

[carlsbergs]
0

#198 Det finns tydligen olika teorier om det.

En att han är asafull redan innan.

En att han nog blev lite slirig efter 60t.h

De som känner honom uppfattar nog att ingen av teorierna stämmer.

Och att han inte är vid tillfället är annat en sig själv,högst normalt.

[StaffanM]
0

#172 Vid presskonferensen verkar Fuglesang inte alls påverkad.

I debatt är han helt väck. Hur kommer det sig att skeptikerna förnekar detta.

Kan det vara så att de vill tro så mycket att de ljuger för sig själva. Mycket möjligt.

Värre vore att de ljög för andra vilket också naturligtvis är en möjlighet.

Morphogenesis
0

#202. Det känns lite mer som att det inte finns någonting att förneka.

[JohnHoudi]
0

Ganska trist att se att den enda woo-woos har som argument för sin sak är personangrepp och åter personangrepp. Läs tråden för att förstå. Men ni vill inte förstå så därför går ni på personangrepp. Billigt och patetiskt.

[Starman]
0

Tycker det hålls alldeles för låg nivå i den här tråden.

[Solenn]
0

# 199

Det råder inte precis någon brist på högutbildade som ägnat sitt liv åt att utforska den esoteriska verkligheten. Den transpersonella psykologin som exempel (därav flera framstående personer).

Har jag haft nån åsikt om det? Tyckte jag var tydlig med att jag avsåg woo-iter på iFokus.

Neutralis
0

Det märks tydligt i klippet att Fuglesang är störd över att Sjöberg ständigt avbryter honom med översitterimetoder… det skulle få vilken ovan debattör som helst att tappa tråden. Att påstå något annat är bara önsketänkande och brist på verklighetsuppfattning.

[JohnHoudi]
0

#207 lugn. Låt woo-woos ignorera fakta. De blev tagna med byxorna nera att VoF fick så enormt stort mediegenomslag med sin PR-aktivitet. Då de inte har några argument för att Hoemopati fungerar så kunde de bara hugga på det lilla de kunde hitta och det var, givetvis, personligt påhopp. Det visar bara hur patetiska de är. T om homeopaten som började har bett om ursäkt för det personliga påhoppet. De som skriver här är bara påfåglar som äskar efter någon form av uppmärksamhet. Ge dem lite uppmärksamhet så drar de sig snart tillbaka till sina grotyor och slickar såren. Låt dessa woo-woos hållas. Det är så roligt att se hur störda de blev av den alltigenom lyckade PR-kampanjen av VoF. Det märks bara på inläggen här att de blev så förvånade och förbluffade att de har inget fundament i det de skriver och, som vanligt, inga belägg. Att det finns woos som ignorerar fakta får man ta. Lever man i en fantasivärld så lär de sig nog ganska fort att filtrera allt rationellt tänk eller annat som handlar om verkligheten. VoF gjorde det hela lite taffligt och på "uppstuds" och ändå genererade det överväldigande mycket PR och uppmärksamhet. Det svider soattan för dessa woo-woos som känner sig trängda. Låt de hållas i sin fantasivärld.

[carlsbergs]
0

#202 Hur tycker du att ett hp sömnmedel bör fungera för att få säljas,bör personen som köper somna efter rek.intag? vad är din riktiga åsikt?

Och varför sover han inte under debatten kan du förklara för mig?

[JohnHoudi]
0

#209 Alla som lyssnar på skeptikerpoddens senaste avsnitt fick höra Karin (som var med och överdoserade på Gotland och heller inte blev sömnig eller "drogad") berätta att på burken med "sömnmedlet" står det att de "bör intas när man redan ligger i sängen och har släckt då de är kraftfulla". Jag kan gott och väl förstå att Fuglesang "blev som han blev". Har man sovit dåligt, hetsat fram och tillbaka hela dagen och är van att alla intervjuer han gör är värdiga och lugna, och så kommer han till denna hetsa debatt och får en chock av att t ex Sjöberg går på honom på det låga sätt Sjöberg gjorde (dessutom sluddrade ju Sjöberg också och kunde inte ens säga "homepopatpotakia"). Jag vet inte hur många av er som är vana med direktsändning i tv och den stress det medför och att helt plötsligt få personliga angrepp man inte hade väntat sig? Om du tror du pallar det utan att staka dig får du gärna möta Skeptikerpoddens panel i en diskusdion om homeopatika så får vi se om du klarar dig från att staka dig eller verka konfunderad. Men, som sagt låt woo-woos använda dettaa låga personangrepp på Fuglesang som slagträ. Det är ju, trots allt, det enda försvaret de har för homeopatetisk "medicin". För givetvis är utspätt kaffe kraftigt sömnframkallande…….

[mia-38]
0

Om man tittar på andra inspelningar med CF så är det faktiskt skillnad på hans tal. Här sluddrar han inte…han kan staka sej men det är skillnad på talet. Kolla här:

http://www.youtube.com/watch?v=qlASG7zlbEE&feature=related

[StaffanM]
0

#209 Ett hp sömnmedel bör underlätta insomningen.

Med vilja kan man hålla sig vaken, men svårare att dölja att man är påverkad.

Intressant hur Houdini desperat försöker konstruera löjliga omständigheter som     " sovit dåligt, hetsats fram och tillbaka hela dagen, ovana vid intervjuförhållanden, Chock (hahahaha…..Skrattande….så patetiskt)"

Tror inte att han blir chockad av Sjöbergs intressanta vittnesmål när man varit uppe i rymnden. Det krävs nog mer.

Det handlade inte så mycket om att staka sig som att sluddra !

[Ming]
0

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/innehaller-bara-utspatt-koffein_6301564.svd

Kopierat följande:

"Innehållsförteckningen för sömnmedlet Coffea Alfaplex är enligt hemsidan där det säljs följande:

Calcium phosphoricum D6, coffea cruda D6, ignatia amara D6, belladonna D6, ambra grisea D6, kalium phosphoricum D6, zincum valerianicum D6.

Enligt föreningen Vetenskap och Folkbildning är det i själva verket koffein utspätt tio miljoner gånger sammanlagt. Enligt dem består sömnmedlet av 99,75 procent mjölksocker, resten är bindemedel.

Föreningen Vetenskap och Folkbildning (VoF) ser som sin uppgift att bekämpa de felaktiga föreställningar som förekommer i frågor som kan avgöras vetenskapligt."

**Kolla läkemedelsverkets sida för mer info: Reg nr: 024666
**

http://www.lakemedelsverket.se/Sok-pa-webbplatsen/?q=coffea+alfaplex

Så…som alla kan se så innehåller medlet mer än vad VoF anser…dvs tror sig veta Flört

Som även JH ger exempel på i #210:

"För givetvis är utspätt kaffe kraftigt sömnframkallande…."

[JohnHoudi]
0

#212 "Intressanta vittnesmål"? Att Boris Becker och tyska landslafet suttit i en homeopats väntrum? Du greppat efter halmstrån så det visslar om det. Men eftersom du inte tar in fakta (vare sig från Christer själv eller andra) så fpr du väl fortsätt lajja på det där sättet. Det är ju, som sagt, det enda ni har att sätta emot VoFs extremt lyxkade manifestation, vilket bevisas mer än väl av ditt idoga trams och letande efter små halmstrån för att hålla kvar din skeva världsbild. Du är som alla andra woo; spelar ingen roll vilken fakta du får, du tror på ditt trams "bara för att" och för att du VILL tro.

[JohnHoudi]
0

Det du länkade till var ju bara listor på olika medel?

Ja, medlet innehöll visst också tarm från kaskelottval eller vad det var. Kommer inte ihåg, men Karin berättade detta i senaste Skeptikerpodden

http://skeptikerpodden.se/2011/07/58-overdoser-och-kontroverser/

Här en större bild på det "fantastiska" HomeoPATETISKA medlet

http://skeptikerpodden.se/wp-content/uploads/2011/07/coffea-alfaplex.jpg

Men man måste säga att det är fascinerande att det fortafande finns folk som tror att dessa medel har någon verkan utanför placebo….

Underbar affärsidé att sälja overksam icketestade medel (alltså kostar de ingenting att ta fram i jämförelse med testad riktig medicin), låta helt vem som helst som har lust att tjäna en hacka på andra människors lidande och  kalla sig "homeopat" (precis som homeopatgubben i Debatt nämner) för att sedan håva in enorma pengar på….sockerpiller. Fantastiskt att folk går på detta ändå.. Men vi måste ju ha i åtanke att samma människor tror ju på healing och distanshealing, att man kan "kommunicera med djur" samt prata med döda… Ser vi ett samband här? Javisst är det ett felslut men det är ett intressant felslut.

[JohnHoudi]
0

Förresten StaffanStalledräng; Hur förklarar din hjärna att ingen annan av testgruppen från VoF "sluddrade" eller blev trötta? Funkar bara homeopati på astronauter och de som svävar i det blå (Sjöberg)?

[Ming]
0

#215 Googlat belladonna,ignatia och ambra…lär vara medel för bl a nervösa besvär såsom oro jobbiga tankegångar mm vilket i sig kan vara anledning till störd sömn.

Och JH..naturligtvis måste du ge en känga åt folk som tror på healing djurprat etc etc….var det inte du som sa att vi ska hålla oss till ämnet?

Nu måste ju alla homeopatiska medel vara registrerade vilket jag förmodar välkomnas av de flesta…dvs även de som tror på djurprat healing etc etc. Et tu JH??

[JohnHoudi]
0

Du glömmer att homeopater anser att det är det utspädda KAFFET i medlet som är det "verksamma" enligt homeopatin. Att de lägger in en massa andra saker kan ge annan effekt än det utsatta. Belladonna är ju erkän även inom skolmedicinen men det är ju det utspädda KAFFET som är "magin" i detta piller.

Det var ingen känga…om du inte tar det för det. De som tror på woo verkar tro på allt woo bara det är woo. Precis som skeptiker hårdnackat håller sig till verkligheten och vad vetenskapen kommer fram till (vilket givetvis också kan missbrukas ibland).

Men att tro på remote healing…. Kom igen nu! Då tar jag nog hellre homeopatika.

Jag hoppas du läst ovan VARFÖR homeopatika är registrerat av Läkemedelsverket? Det betyder INTE att det behöver ha en verkning utan att de inte skadar, vilket homeopatetika inte gör då det "verksamma" ämnet inte existerar och de övriga ämnena i tabletten är i så extremt små doser.

Sug på en sockerbit i stället.

[JohnHoudi]
0

Tycker alla ska läsa KAMs (Kommittén för AlternativMedicin) lista över forskningsläget gällande alternativmedicin i sitt arkiv på sin hemsida:

http://www.kam.se/forskning.php

Jag ger mig. Detta säger ju allt och övertygar mig om alternativmedicinens storhet.

Nu ska jag tända ett öronljus för att fira… Tror jag suger på en sockerbit och dricker ett glas homeopatiskt kranvatten innehållande Osama bin Ladin.

[StaffanM]
0

#216 Hur vet jag att deras vittnesmål är trovärdiga?

[JohnHoudi]
0

Men Staffanstalledräng… Det borde du ju "känna av". Alla woo kan ju "känna av" sådant ;-)

En av dem (J Jonsson från VoF) satt ju i Debatt bakom Anna Bäsén och var inte alls påverkad, sömnig eller "drogad" när han pratade t ex.

Bevisa hellre varför de INTE är trovärdiga och bevisa ATT de ljuger?

Återigen: Put up or shut up!

Att hänga kvar i det här med att Fuglesang skulle vara påverkad av utspätt kaffe är bara löjligt. 
Det vet alla men alla ser ju hur ni griper i desperation efter varje halmstrå ni kan hitta.
T om homeopattanten som startade de personliga påhoppen på Fuglesang i tidningsartikeln har bett Fuglesang om ursäkt.

Lägg ert krut på att bevisa att utspät kaffe gör att man blir sömning. Eller att utspädd löksaft gör att man slipper allergi och rinnande ögon.

Put up or shut up, som sagt.

Nu får ni woos leka i fred och fortsätta göra bort er offentligt. Det är oerhört roande att läsa men snart börjar jag t om tycka lite synd om er att argumenten uteblir.

[mia-38]
0

Kul och se vem som gastar högst i detta just nu…hahaha…oerhört roande så här en måndag…*L*SkrattandeFlört

[JohnHoudi]
0

Då tycker jag att du genast ska sluta gasta mia-38 om du känner så

[mia-38]
0

FlörtSkrattandeHuvet mitt på spiken ja…

Neutralis
0

Det var oerhört intressant att se att Mia-38 läser och skriver i detta forum, som så systematiskt rensar bort allt ifrågasättande på ÖIF. Blir det överväldigande när det endast återstår flum så att du behöver lite verklighet här på SIF?

[mia-38]
0

SkrattandeTro vad du vill….Neutralis….

[Ming]
0

Att det finns medel,förutom utspätt kaffe,som bidrar till en lugnande effekt och därmed skapar ro i kroppen bortses ifrån här.

Jag har inte provat detta medel men har erfarenhet av insomningstabletter som knockar mig in i sömnen efter ca 20 minuter och jag vaknar med världens baksmälla..priset jag anser det vara värt att betala för att få sova.

Kanske..coffea alfaplex skapar ro i mitt sinne utan baksmällan…ja det vore great dä….Obestämd

Neutralis
0

Jag behöver inte tro det är ett konstaterande att du endast vill ha flum i ditt forum. Blir det ifrågasättande och sunt förnuft i trådarna är ju risken att fler börjar fundera över vad som är verkligt… och det går inte för sig.

[mia-38]
0

Neutralis…detta tillhör inte trådens ämne ett dugg.
Sköter man sej inte på en sajt så åker man ut. Därmed basta. Jag är inte den enda på iFokus som kastar ut folk från sin sajt.
Om du nu tyckte/tycker att det enbart var flum på sajten..så frågar jag dej vad 17 du gjorde där inne då??
Många ifrågasätter där inne och får vara kvar. Men det är skillnad på att ifrågasätta på ett snällt sätt en elakt och dumt.
Jag har klartgjort detta innan för dej. tycker det borde räckt då. Men tydligen svider det att bli utkastad.
Har du mer att ta upp i detta så kan du PM:a mej så tråden får hålla sej till det ämne den ska.

Tillbaka till ämnet i tråden.

[Ming]
0

Ja  tillbaka till en antingen vit el svart diskussion….var finns objektiviteten?? Varför såga eller bli sågad??

Neutralis
0

Jag skrev på ÖIF för att jag har erfarenhet av området och vill inte se naiva människor lurade eller missledda… vanlig medmänsklighet. Men något sådant vill ni inte veta av.

[mia-38]
0

#231 Om du har nåt mer att tillägga så PM:a och låt tråden handla det den ska om.

Denna kommentar har tagits bort.
[mia-38]
0

carlsbergs.

Jag är ju TVUNGEN att upprepa mej då en del kör samma visa hela tiden. En del har svårt att acceptera att de blir utkastade och håller på och maler i det oändliga om detta.
Neutralis har fått en förklaring och Neutralis har förklarat. Men varför göra det i en tråd om handlar om nåt helt annat??

Jag är inte moderator  här inne…nej. Men jag följer radios anmaning att låta tråden handla om det den ska.

[carlsbergs]
0

#234 Håller inte med riktigt, du har faktiskt inga flera meningar.

Inte lätt för människor att förstå då.

[mia-38]
0

#235 Jag har fler meningar men de slösar jag inte på er. Skrattande
Ha nu en bra kväll….för det tänker jag ha.

blombuketten
0

#234. På vilket sätt följer du själv tråden?

Ser man på ditt inlägg 222 så tycker jag mest att det är ironiskt och småelakt och har absolut inget med trådens ämne att göra.

[mia-38]
0

#237 Ja det stämmer….Var inte meningen.
Man rycks med.

[carlsbergs]
0

#236 Varför vill du inte göra det?

Varför flabbar du bara och avslutar, vad beror det på?

[mia-38]
0

Lägg ner carlsbergs. Jag har sagt mitt i det hela. Och har ingen lust att upprepa mej igen.

[carlsbergs]
0

#240 Du säger samma meningar hela tiden,vill bara uppmärksamma dig på det.

olaka
0

#213(Ming):

Både VoFs förklaring och innehållsförteckningen är riktig.

D6 betyder att man tar en del aktivt ämne och blandar ut med tio delar vatten sex gånger efter varandra. Den resulterande vätskan doppar man sedan tabletten i. Om man späder en tiondel sex gånger får man alltså en miljondel aktiv ingrediens och en på tio miljoner om man räknar med att vätskan i tabletten tar upp ungefär en tiondel av tablettens vikt.

Ska man vara exakt så ska man alltså säga:

99,74993% Mjöljsocker

0,25% Bindemedel

0,00001% Gips

0,00001% Kaffe

0,00001% Ignatiusböna (En giftig bajlväxt som bla innehåller stryknin, detta tar i bästa fall homeopater bort genom att dränka växtdelarna i sprit)

0,00001% Belladonna (En mycket giftig växt som outspädd form kan ge hallucinationer)

0,00001% Ambra (sekret från kaskelottarmar)

0,00001% Kalciumfosfat (det vi i dagligt tal kallar kalcium när vi motiverar mjölkdrickande)

0,00001% Zink

De senare produkterna är försumbara OM man inte väljer att tro på homeopatimagi, dvs att saker och ting blir starkare ju mer man spär ut dem. VoFs kommentar är riktad till rationella människor som inte tror på denna magi.

[Ming]
0

#242 Ok..lika delar av allt förutom mjölsocker….

olaka
0

Det bör nämnas att detta är en förhållandevis hög koncentration av de aktiva ämnena, i C30, som är en vanlig koncentration späder man ut det aktiva ämnet ett till hundra trettio gånger, detta der en slutlig koncentration på:

0.0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001%

[Ming]
0

#244 Då gäller det att veta hur mkt man ska ta av preparatet…låter vanskligt i mina öron…. att själv dosera rätt mängd av rätt preparat….som att balansera på slak lina….för visst är det så…att det finns att köpa på "eget ansvar"..?

olaka
0

Denna "högre" dosen C30 uppmanas man tillverka själv. All den här matten är naturligtvis menigslös eftersom att homeopattroende tror på magin som kallas potentisering. I praktiken så är dosen 0 när man kommer över en utspädning på ca D30 eller C15, på grund av Avogadros tal, och försumbar när man pratar om de doser som finns i de här sömnpillren. Det finns ämnen som kan orsaka effekt i så små doser(D6), jag har för mig att plutonium är fett jävla giftigt. Men de ämnen man leker med här är det definitivt inte…

[Ming]
0

#246 För mkt av det goda ger bitter eftersmak…ta belladonna t ex….den "vackra damen"ska man definitivt avnjuta i små doser

medde
0

Jag måste bara säga att jag blir väldigt besviken på att några skriver så nedlåtande om Christer Fuglesang. Han har gjort något enormt stort. Samt jag har personligen träffat C Fuglesang flera gånger och jag kan säga att han inte är drogad vid tillfället. Att döma ganska lätt efter ett program känns fel.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

olaka
0

Tja, fast inte i sammanhanget här. Enligt knarksidor på internet så är en rekomenderad trippdos ca 1-2 bär och en dödlig dos ca 15-20 bär, om vi för enkelhetens skull tänker oss att ett bär och ett piller väger ungefär lika mycket så måste man ju proppa i sig ca hundra miljoner piller för att dö av belladonnaeffekten, och då tror jag man har kilat vidare av andra orsaker…

olaka
0

Viljans makt är stor och "skadeglädjen är den enda sanna glädjen" som det heter…

Men visst är det tragiskt att man, i brist på goda eller ens existerande argument, väljer att sjunka till taffliga personangrepp.

Neutralis
0

Nja, har redan försökt med PM till dig utan något som helst vettigt svar… tror jag hellre PM:ar till monstret under sängen.Cool

olaka
0

Homeopaterna är jävligt duktiga på sin "marknadsföring" också, speciellt "gillar" jag snacket om att det är en sorts naturmedicin, denna lögn är enligt mina observationer extremt etablerad i samhället, "alla" verkar tro det.

Ja, det är sant att vissa homeopatiska medel "innehåller" vissa örter, men både valet av vilka ämnen som ska användas(erfarenhet kontra lika botar lika) och utspädningsmagin är ju helt skilda.

Naturmedicin har sina sidor den med, inget snack om saken, men det är en jäkla skillnad mot tramspillren de här charlatanerna kränger!

JoHo
0

Nu är det jag som ska be om ursäkt till mia-38

Har fest här hemma och min dator står på. En av mina skeptiskt lagda vänner använde MIN dator för att lägga upp, vad han trodde, lite "roliga debatter" på ett nytt konto.

Jag sitter i ett rum med lite folk med min iPad och får plötsligt se ett inlägg skrivet av MIG. Har läst lusen över honom och han ber om ursäkt. Han tyckte han var kul men inser inte så dumt det var. Kan inte moderatorn vara schyst att ta bort alla poster från Griswold? Han tog visst bort både användare Griswold OCH mitt konto så jag fick skapa ett nytt

Ber också mia-38 om ursäkt då jag givetvis skulle ha bättre koll på mina datorer och att den var inloggad här.

Ha alltså inte fest och var inloggad på någon sajt samtidigt på en öppen dator.

[mia-38]
0

Herregud John….hahahahahahaahahh!!!Förvånad

Jag undrade så vart denne människa kom ifrån. Lite otäckt. Det hela blev ganska sjukt.
Ursäkten godtages men din sk vän verkar inte vara av det trevliga slaget…fniss.

JoHo
0

Jo, han är trevlig. Han förstod bara inte allvaret i att göra som han gjorde. Han är ångerfull nu (inte bara full).

[mia-38]
0

Hahahaha….jag hoppas ni får en trevlig kväll iallafall….no hard feelings. Skrattande

Jag ber radio att radera mina inlägg oxå, tack. Om det hinns med. Och jag ska gå och redigera en massa på Ön.

radio
0

Slaksade lite inlägg som tydligen var resultatet av en "nappad" dator :-)

/mod

[carlsbergs]
0

#265 Du kan väl träna på att känna in nu,är det den John som skriver?

[carlsbergs]
0

Det här är coolt tycker jag; nån som kommer ihåg?

kaizoR
0

Måste bara säga att Olaka, tycker jag, skriver och beter sig extremt barnsligt. Heja vuxna människor!

radio
0

PM:a mig angående vilket eller vilka inlägg du ogillar om du önskar radering. Eller så kommenterar du inläggen.

/mod

kaizoR
0

Och om jag vägrar? Flört

---

Du har reglerna här. Dom är till för att det ska fungera för alla så bra som möjligt på sajten.

/mod

[StaffanM]
0

hahaha….härligt kaizoR.Skrattande

Verkar som om det finns hopp för dagens ungdom !

Respekt är något som måste förtjänas !

blombuketten
0

#274Förvånad och det kom från rätt tangentbord……..

[StaffanM]
0

#275    Ska kolla…….jepp, det gjorde det Cool

blombuketten
0

#276. Jösses.

[Starman]
0

Och vinnaren av Sämst Självinsikt 2011 går till StaffanM.

[StaffanM]
0

#278 Nämen se hjärntrusten är tillbaka !

Och då hör det väl till att du inte förstod att året inte är slut ännu

radio
0

Håll er till topic nu, tack!

/mod

[Starman]
0

Omfg, du är ett troll, eller hur?

olaka
0

Att få ett inlägg uppskattat av Staffan är lite som att uppskatta en Staël von Hollsteinkrönika, det är inget bevis för att man är efterbliven, men sannolikheten tangerar ett. kaizoR: Om du är förmögen att skriva någon konkret kritik så kan du gärna göra det, oförmågan att formulera sig visar bara hur infantil du själv är, och om jag uppfattar ditt "inlägg" korrekt så var det motsatsen du eftersträvade, eller hur?

olaka
0

Dubbeldubbelpostpost

[MargaretaA]
0

Dert är snudd på att jag sympaciterar med dig radio Förvånad

radio
0

kaizor har fått skrivförbud i en vecka, personangrepp. Inlägget #285 borttaget.

gretadenfeta
0

Ifall Kaizor fick skrivförbud för det som stod, så är det inte mer än rätt att du stänger av flera personer här inne på samma sätt. Jag har läst inlägget och kan inte hitta personangrepp någonstans. Men det finns på flera ställen högre upp ifall du bara tar och kollar.
Vilken regel bröt Kaizor mot med exakta ord och mot vem? Skulle vara trevligt att veta.

radio
0

Om kaizor vill veta närmare, är hen välkommen att pm:a mig.

chik
0

Har inte läst hela tråden.

Jag kan inte se att han har tagit en burk med tabletter.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[carlsbergs]
0

#289 En burk kan nog innehålla 140t så det var nog en del av burk kanske.Men nu vet inte jag det säkert.

piotrr
0

I den här tråden har den automatiska modereringsfunktionen fungerat.

Det är av två anledningar omöjligt att Christer Fuglesang sluddrade på orden på grund av det homeopatiska sömnmedlet, och det underbara med dessa anledningar är att de fungerar oavsett om du tror att homeopati fungerar eller inte fungerar:

1. Den ena anledningen till att Fuglesang inte kan ha sluddrat på grund av tabletterna är att homeopatiska medel inte har några biverkningar.
  2. Den andra anledningen är att Fuglesang alltid haft talsvårigheter.
  3. Bonusanledningen är att homoeopati inte fungerar alls.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[MargaretaA]
0

Men av någon anledning sluddrade han ändå och verkade helpackad…Förvånad

piotrr
0

Du kom inte ner till tvåan eller?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[MargaretaA]
0

nej

piotrr
0

Nu då?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[StaffanM]
0

Det är skillnad på att sluddra och ha talsvårigheter. Han har aldrig sluddrat på detta sätt förut och fått det dokumenterat.

Kan ni visa en enda video när han sluddrar på detta sätt ?

JoHo
0

Som jag skrev i en tidigare post:

Som någon skrev så lyssna på Skeptikerpoddens intervju med Christer Fuglesang. Ca 19 minuter in http://trunc.it/hc0hp

[StaffanM]
0

Ok, han har en tendens att sluddra lite även här…men det är stor skillnad på hur han lät i debatt.

[Starman]
0

I ditt subjektiva tycke, för att stämma in i din, minst sagt, verklighetsfientliga verklighetsuppfattning.

[StaffanM]
0

299#

Hur är den verklighetsfientlig menar du Starman ?

Klass
0

Men för sjutton! OM det hade varit så att CF hade börjat bete sig på ett annat sätt efter pillerintagandet än innan, tror ni verkligen att folk runtomkring honom hade låtit honom medverka i Debatt? Verkligen? Det här är ju bara en så sjuk tråd på så många sätt så det är inte sant.

radio
0

Oavsett om Fuglesang blev hög eller inte, så tycker jag att det här är ett alldeles utmärkt exempel på att man absolut _inte_ ska använda sig av ögonvittnesskilldringar som "bevis" i någon form.

Hörrni pseudofolk, kan vi vara överens om det nu?!

kaizoR
0

#303, NEJ

Morphogenesis
0

#303 Varför säger du nej till dig själv?

kaizoR
0

#304, Lider av tvångssyndrom.

#302, NEJ

radio
0

Okej, jag ska iaf hänvisa till den här diskussionen när folk hävdar att man inte kan ha sett fel.

Morphogenesis
0

#303 skrivet av kaizoR

#303, NEJ

Bra där.

kaizoR
0

Men LEAVE IT! It's getting old. -.-

Morphogenesis
0

#308 Ungefär som diskussionen att Fuglesang var påverkad av homeopatika då.

JonasDuregard
0

Jag gör vad GW skulle kalla en "preemptive strike":

#311, NEJ

[StaffanM]
0

Är JonasDuregard en klok person ?

[TristanChi]
0

Åtminstone i kontrast mot nedanstående.

Morphogenesis
0

#310 Tio poäng.

[StaffanM]
0

Förvirringen verkar vara total Cool

[Starman]
0

piotrr
0

#296, StaffanM,

Så du tror alltså att homoeopatiska medel har biverkningar, bland annat sluddrigt tal?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[StaffanM]
0

#316 Jaa, det är ganska uppenbart….det är bara att lyssna.

Fuglesang bevisar att det finns en verkan. Va trist för er…och honom. Kontraproduktivt om något Skrattande

F.ö. vet jag inte mycket om homeopatiska läkemedel. Har inte studerat det.

Morphogenesis
0

#317 Det märks.

piotrr
0

#317, StaffanM,

Vad konstigt. Människor som förespråkar homeopati brukar tvärt om säga att homeopati skiljer sig från riktig medicin genom att homeopati helt saknar biverkningar.

Här är de fem översta google-träffarna på "homeopati biverkningar":

1. Läkemedelsverket: "Det finns heller inga naturvetenskapliga studier som visar att användning av homeopatiska läkemedel är utan biverkningar. Läkemedelsverket avråder därför gravida och barn under åtta år från att använda homeopatiska läkemedel. Liksom vid graviditet bör man generellt sett vara försiktig med läkemedelsanvändning vid amning. Läkemedelsverket avråder även från att utan uppehåll inta homeopatiska läkemedel under längre perioder."

2. wikipedia: "Medan klassisk homeopati grundas i hypotesen "lika botar lika" i betydelsen liknande (similia similibus curentur) grundas isopatin på en hypotes om att "likadan botar likadan" (aequalia aequalibus curentur). Skillnaden är att i den klassiska homeopatin anses det preparat som ger likvärdiga biverkningar med symtomen lindra sjukdomen, medan det i isopatin är exakt samma ämne som orsakar sjukdomen som är lindrande. Till exempel ges homeopatiskt utspätt amalgam mot amalgamförgiftning. Isopati kan även ges förebyggande med avsikt att stärka organismen.

3. 2000talets vetenskap: "Biverkningsfritt när riktlinjerna följs" // "Det leder till en ökad säkerhet för de som söker hjälp hos en homeopat, då de oseriösa terapeuter som dessvärre förekommer gallras bort. Det andra kravet är att begränsningen för att behandla barn under åtta år upphör. Sverige är det enda land i EU (troligen i hela världen) med en dylik begränsning. Den kolliderar med att föräldrarna har ansvaret för sina barn. Barn behöver milda och uppbyggande mediciner, istället för antibiotika eller andra mediciner med biverkningar. Det är även nödvändigt att dörrarna öppnas för ett samarbete mellan ordinarie vård och välutbildade homeopater."

4. Homeopaten.se: "Vissa av de ämnen man provade hade ganska obehagliga biverkningar. Hahnemann började då att minska dosen av läkemedlet för att minimera biverkningarna och utvecklade ett system som han kallade för dynamisk utspädning eller potensering. Han kom fram till det överraskande resultatet att om medlet var dels korrekt utvalt för patientens symptom och dessutom gavs i en lämplig potens så kunde det bota utan biverkningar! Detta i motsats till en lika stor utspädning som inte alls har samma verkan."

5. Resonans Healing Publishing pressrelease via MyNewsDesk: "

UTAN BIVERKNINGAR: BEHANDLING MED HOMEOPATI: Homeopatisk konstitutions medel s.k polykrester (det är rubriken)

Men du tror alltså att homeopatiska medel har biverkningar.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[StaffanM]
0

Om jag tror…det är väl bara att iakkta Fågelsång som överdoserade, för att kunna konstatera !

olaka
0

Vilka belägg har du för att Fuglesang:

1. Var påverkad, och inte bara en jetlaggad stressad version av sig själv.

2. Om du har belägg för att han var påverkad, att han var det av homeopatikan.

kaizoR
0

Vilka belägg har du för att Fuglesang:

1. Inte var påverkad, och var en jetlaggad stressad version av sig själv.

2. Om du har belägg för att han inte var påverkad, att han inte var det av homeopatikan.

ô.Ô

AA JUSTE!

olaka
0

1. Åtskilliga förstahandsögonvittnesskildringar samt ett jämförande med hur Fuglesang är i andra intervjuer, t.ex. i Skeptikerpodden.

2. Du har otur när du kombinerar ord, det är bara vissa kombinationer av svenska ord som faktiskt betyder något, detta är inte en sån.

De sista kombinationer av bokstäver förstod jag inte, möjligen skulle jag kunna få den sista raden till att du tycker att anonyma alkoholister på något sätt är rättvisa?

JonasDuregard
0

2. Om du har belägg för att han inte var påverkad, att han inte var det av homeopatikan.

Om vi bortser från att det du skriver är en tautologi (om man inte är påverkad alls så är man det speciellt inte av homeopatika) så finns det ett antal saker. Framförallt så blev ingen annan som åt samma piller (inklusive jag själv) påverkad av det.

Hur som helst så är saker inte automatiskt sanna tills de motbevisats. Om man påstår att han var påverkad av homeopatika så får man presentera belägg för det, inte bara peka på bristen av belägg för att han inte var det.

kaizoR
0

1. Inga bevis alls, alltså.

2. Jag har inte otur när jag kombinerar ord, jag är bara dum i huvet. Men jag är tillräckligt smart för att förstå den krångliga meningen jag skrev i inlägg 322, och det är gör inte du.

Den sista meningen i inlägg 322 betyder att du blev ägd. Glad
Meningen innan denna betyder att du blev ägd BIG TIME.
Meningen innan denna betyder att du förlorade och att jag vann.

radio
0

Om man påstår att någon är ägd så bör den väl vara ägd, eller?

Annars blir man liksom pwned själv.

olaka
0

1. Du frågade efter belägg och fick det, läs om ditt eget inlägg.

2. Jag hänvisar till Jonas inlägg #324 för ett bättre svar än jag orkar ge, kan bara tillägga att meningen inte var krånglig, bara fel.

Blev jag ägd? Enligt bl.a. Svensk lag, internationella konversioner och vistexter av framlidne Björn Afzelius kan man inte äga varann, så jag tror du far med osanning här.(Åtminstone borde ett sånt upphävande av min personliga frihet förbigås av diverse kontraktssigneringar och dyligt, och det har jag inte sett röken av) Du borde kolla ditt tangentbord, det följde med nån sorts rund fläck med mun och ögon när du skrev.

Vad vann du? Hoppas för din skull det var SAOL eller åtminstone nån form av grammatisk grundbok. (Om jag nu förlorade kanske jag får välja)

kaizoR
0

#326, Jaaaa, det är oftast så det går till..

Semantikern
0

Ska inte dra tråden allt för mycket OT, men även om det finns mycket att klaga på hos kaizoR:s meningsbyggnad så tycker jag inte att frågan i punkt 2 i #322 är direkt fel. Möjligen är meningen väldigt lustigt formulerad samt en smula pueril.

kaizoR
0

#327,

1. Jag frågade efter belägg, och fick tjurbajs som svar. Alltså inga belägg alls, utan bara rappakalja.

2. Du vet inte alltid bäst, men det gör jag. Den där meningen var bara krånglig och inget annat, den går att förstå om man har högre intelligens än en fiskmås.

OCH NU, JA (!!!) du blev ägd. Det handlar inte om ett upphävande av din personliga frihet utan "att bli ägd" är en synonym för "att förlora", "att ha fel", och om man äger ut sig själv gör man bort sig själv, blir förnedrad och tappar en del av sin heder. Det är PINSAMT att bli ägd, och du blev ägd hundra gånger om gubbe lille.
Och hur mycket du än skulle vilja att jag vann en ordbok eller en bok som handlar om meningsuppbyggnader så visst, om det var priset för att jag vann och du förlorade i min lilla påhittade tävling, så är jag glad för lite gratis toapapper i vilket fall som helst.
Så skicka din ordbok till mig, den verkar iallafall vara bra på att visa dumskallar hur man pratar och skriver. (Ta det inte som att du är dum, det menade jag verkligen inte!)

Dom små plupparna, menar du dom här? GladGladGladGladGlad

Visst är dom fina?

KyssKyssGladGladGladKyssGladGladGladKyssKyss

piotrr
0

Så Kaizor, tror du att man kan få biverkningar av homeopatika?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

kaizoR
0

#331 Jag tror ingenting än. Jag vet inte ens vad homoepatika är, men har förstått att det är någon slags medicin. (?)

Jag vill pröva homoepatika innan jag uttrycker mig om den grejen har biverkningar eller inte. På Fuglesang ser det visserligen ut som att visst, ja så är läget. Homoepatika HAR biverkningar.

radio
0

JonasDuregard
0

#332 Det är utspätt vatten. Iden är att man tar ett ämne som man blir sjuk av och späder ut det med vatten tills ingenting av ämnet finns kvar. Enligt homeopaterna får man då något man blir frisk av, enligt mig får man vatten.

Preparatet som Crister (och jag!) tog var exempelvis en del kaffe till tio miljoner delar vatten. Eftersom man blir pigg av kaffe skulle man bli trött av utspätt kaffe. Jag blev inte trött :)

kaizoR
0

#333, EY, passarey, lekeru kaxxi eller?!
Tack för länken, den var ful. Palla spendera tid på att läsa skit. Skeptisk till detta.

#334, Det är samma sak men sömnmedicinen jag tar, bortsett från att den inte är utspädd, den är helt ren och helt och hållet sömnmedicin. Vill man att den ska funka, så gör den det, och vill man det inte, så gör den inte det. Allt handlar om rutiner.
Är sjukt packad nu, så vet inte om det jag skrev är grammatiskt korrekt eller inte. Pallar inte heller bry mig. Fml. Tjarå

radio
0

"Tack för länken, den var ful. Palla spendera tid på att läsa skit. Skeptisk till detta."

Du skrev att du inget visste om homeopatika, därför fick du länken. Men du kanske föredrar att inget veta om det du diskuterar? Låter seriöst.

[Starman]
0

Idén är att man tar ett ämne som orsakar symtom vilka även artar sig i den sjukdom du bär på, enligt en princip som dess grundare (Samuel Hahneman, 1755-1843) hittade på utan någon som helst egentlig anledning.

Den andra "lagen" (som han kallade similia similibus curentu), han diktade upp går ut på att man ska späda ut det här ämnet i så ofantliga mängder vatten eller alkohol att det knappt finns någon molekyl av det verksamma ämnet kvar. De mest "kraftfulla" homeopatiska preparaten innehåller således bara vattenmolekyler och socker.

En homeopat tror att preparatet får sina magiska krafter av att man skakar det i ett visst mönster. Exempelvis kan man skaka det tio gånger sidleds, tio gånger fram och tillbaka och sedan tio gånger upp och ner efter varje utspädning av preparatet (vilken för övrigt ska utföras enligt en princip som säger att man ska ta en del av ämnet och späda det med 99 hundradelar vatten, sedan skaka denna blandning, ta den bladningen och ta en hundradel av den och blanda ned i 99 nya hundradelar vatten. Ja, fråga mig inte hur de får den logiken att gå ihop, jag vet ärligt talat inte.)

En del homeopater hävdar att man kan diagnosticera en patient genom att pendla med en kristall eller liknande ovanför patientens kropp.

Vem som helst kan kalla sig homeopat och sälja sådana här preparat, förmodligen för att de anses så infantilt verkningslösa som "Big Pharma" inte vill ha dem.

I tider då man använde kvicksilver, arsenik, bly och koskit som medicin ter det sig väldigt harmlöst att inte ge patienten någon behandling alls, vilket är exakt det man gör om man ger en patient homeopatika.

olaka
0

Tänkte bemöta ditt inlägg först, men efter att ha läst dina senare inlägg väljer jag att låta bli, det skulle vara pärlor för svin.(Eller kanske snarare getter för troll)

kaizoR
0

#338, PAX FÖR ATT VARA PÄRLORNA!!!

blombuketten
0

#339. Nja, du bir nog snarare trollet misstänker jag.

kaizoR
0

#340, Nej alltså jag har paxat pärlorna. Så då får någon annan vara trollet förstår du. Så är reglerna.

blombuketten
0

#341. Vilka regler? Du menar de regler man körde med när man var ett litet barn…….tja, dem har jag växt ifrån. Men för all del, stanna gärna kvar på barnstadiet om du känner för det. Du blir nog troll i alla fall Glad.

skeptisk
0

#342 Eller så är du ett litet elakt trollGlad och kaizoR en pärla som ännu inte förlorat sin vitalitet och intelligens. Hon har helt rätt, era fjantiga "bevis" för att Fuglesang inte var påverkad av den stora dos homeopatika han drog i sig, är bara "tjurbajs"!

(Förresten hur kommer det sig att Homeopatin är så populär bland så många, att de hellre går till homeopater än till skolläkare. Kan de bero på att de får hjälp och att de sedan skickar dit vänner och bekanta som i sin tur skickar folk? ) Och med dessa rader riskerar jag att starta en evighetsdebatt där tusen pseudoskeptiker rusar till för att ytterligare hundra år med tusentals ord hävda att homeopatin är värdelös. Läkemedelsindustrins fotfolk äro ettriga kämpar.

[TristanChi]
0

Homeopati är alls inte värdelöst. Det lär omsätta miljarder Euro bara i Europa.

Däremot är det innehållslöst vad beträffar verksamma substanser. Det vet de flesta inte.

Morphogenesis
0

#343. Det här låter spännande. På vilket vis är de fjantiga bevisen tjurbajs? Jag ser fram emot att läsa ditt välformulerade och välunderbyggda svar. Att homeopati är värdelöst är inte ens värt att diskutera.

blombuketten
0

#343. Ja, eller så är det du som är trollet rent av……vem vet.

Du har ju inte kunnat "bevisa" ATT han blev påverkad av just homeopatika, så det måste ju innebära att det du säger är fjanterier. Du har sett ett program från TV och dragit slutsatsen att han var påverkad av…..ja vadå?

Hm, om man som skeptiker menas vara "fotfolk" till läkemedelsindustrin så kan jag inte hjälpa att tanken far direkt till……vad gör det dig till, och dina gelikar. Låt se. Jo, nu vet jag. Självklart går ni i homeopattillverkarnas ledband, så förtvivlat som ni försvarar den typen av "medicin". Så enormt förtvivlat att ni, oavsett vad som faktiskt kommit fram i denna tråd, bara måste gapa om att Fuglesang var påverkad av just de löjliga piller han svalde. Trots att ingen annan blev påverkad. Hej och hå.

Undrar just vad de betalar er. Måste vara en bra summa eftersom ni stänger både ögon och öron och inte ens begär den minsta gnutta evidens för att det verkligen fungerar.

Om du anser att det KaizoR skriver visar på intelligens så föreslår jag att ni båda sätter er i samma lekstuga. Där kan ni ha det trivsamt med lite utspätt kaffe. Vem vet, ni kanske t o m blir påverkade av det Glad.

kaizoR
0

#346, haha, du är lite rolig du! Nästan.
Det jag skriver visar på intelligens för jag har varken tagit stånd till det ena eller det andra, bara kollat på saken ur ett annat perspektiv, en sida som varken du eller "dina fiender" verkar sett, och påpekat brister och fel i era argument.
Och ändå så är det ni som är fientliga mot mig! Antagligen för att jag har påpekat flest brister i de argument som ni lägger fram.
Och varför? JO FÖR NI VERKAR HA FEL!

Det är ju lite lamt att du försöker spinna vidare på det här med trollet, vet du ens vad det är? Eller är det bara något du sett på olika sidor och velat säga någon gång i ditt liv för att bli ballare och verka yngre?Flört För det verkar nästan så!
Kris! Det blev en BURN!

Och hallå, du har inte kunnat bevisa (eller någon annan heller för den delen), att han INTE var påverkad av homoepatika. Allting pekar ju på att han var det, eftersom

1. Han hade tagit väldigt mycket homoepatika, och

2. Han verkade lite groggy.

Detta säger jag, helt utan att veta eller känna honom personligen.(………OHNO, SHE DIDN'T?!…)

blombuketten
0

#347. Säger du det……..jaha.

[TristanChi]
0

1. Han hade tagit väldigt mycket homoepatika, och

2. Han verkade lite groggy.

Vet du vad homeopatika innehåller?

Vet du vilken effekt homeopatin hävdar att en överdosering skulle ha?

Med tanke på innehållet i det han just hade tagit och hur det påstås fungera, varför skulle han ha blivit groggy av det?

Pagan
0

Detta var för mig en helt ny sajt. Halkade in av en händelse – var lite uttråkad av TV:n. Tack så hemskt mycket för underhållningen är det så här era trådar brukar se ut? Jag bara måste bli medlem. Sicka härliga jargonger och tongångar. Gillar skarpt!! Kan ju slopa Boxer o Canal digital på direkten, här vill jag gärna tillbringa kvällarna. Ni verkar ju vara ena underbara ”typer” . Humor sajten ligger ju kraftigt i lä.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[TristanChi]
0

We aim to please.

Pagan
0

Skrattande successfully, I must ad.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Semantikern
0

Känns lite som den här tråden länkas. Nu duggar det tätt mellan tomtarna.

piotrr
0

KAizor,

>"Det är samma sak men sömnmedicinen jag tar, bortsett från att den inte är utspädd, den är helt ren och helt och hållet sömnmedicin."

Då är det inte alls samma. Dels är din sömnmedicin inte utspädd, och dels innehåller den sömnmedel. Homeopatiska preparat innehåller motsatsen av vad de försöker göra - i detta fallet, koffein som skulle ha hållt dig vaken om det inte vore så utspätt att det försvunnit.

Så helt rent och helt och hållet två helt olika saker.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

kaizoR
0

#354, Men näHÄ.
Är det inte samma sak?Förvånad Då har jag misstolkat allt.
Eller kan det vara så att kaizoR kanske skrev exakt det du skrev nyss fast med andra ord? Att det kanske inte är samma sak?

Wo-ho-how, mindfuck… Läskigt va… att om man läser dom raderna jag skrev (igen alltså) så står det att det inte är samma sak. Ô.ô

Ett exempel; Bajs och kiss är samma sak, bortsett från att bajs inte alls är samma sak som kiss.
Typ så står det.

Semantikern
0

#355 Ok, så din poäng är att sömnmedicin bara fungera om man "vill" det?

Menar du då följaktligen att det inte är någon fara att ta en överdos sömnmedel, eftersom det efteråt bara är att "inte vilja" att den skall fungera.

Känns inte helt vattentätt.

Ang:

#347 Troll har användts som uttryck på nätet långt innan du var torr bakom öronen, så det har näpperligen med någon form av ungdomsönskan att göra.

[TristanChi]
0

@kaizoR:

1. Vet du vad homeopatika innehåller?
  2. Vet du vilken effekt homeopatin hävdar att en överdosering skulle ha?
  3. Med tanke på innehållet i det Fuglesang just hade tagit och hur det påstås fungera, varför skulle han ha blivit groggy av det?

Bajs och kiss är båda kroppsliga avfallsprodukter. Läkemedel och homeopatika har likheter endast på en mycket trivialare abstraktionsnivå. (De har likartad form, storlek, förpackning, färg).

piotrr
0

#354, Kaizor,

Det är du som säger att homeopatiska sömnmedel och riktiga sömnmedel är samma sak fast att den ena är ren och den andra är utspädd. Jag påpekar att det inte är samma sak alls, att homeopatiska medel innehåller motsatsen till sömnmedel (som sedan späs ut tills det inte finns kvar). Om man blandar ihop de två sakerna så låter det som homeopatiska medel både är och inte är sömnmedel samtidigt, men bara då.

Om du vill kan jag uttrycka mig mer förvirrande. Det vore kanske roligt.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

kaizoR
0

#356, [Redigerat /Per]? Glad
Hahah nej, min poäng är inte att sömnmedicin fungerar om man vill det, utan MIN sömnmedicin JAG tar fungerar om man vill det!
Och nej, det ÄR INTE farligt att ta en överdos av MIN sömnmedicin, då ämnet den utsöndrar redan finns tillgängligt i kroppen!
Smarta människor att i andra fall ge hundra tabletter [Redigerat /Per].
Och jag vet att allt kanske inte känns helt vattentätt i det jag skrev, dvs det inlägget du spånar vidare på [Redigerat /Per] men läser du liiiite längre ner var jag påverkad av alkohol den kvällen.
Väldigt påverkad.
Och ändå så skrev jag väldigt fint, och mycket bra, men ni verkar inte se orden på skärmen lika fint som jag gör.
[Redigerat /Per]

1. Öhhh. Ja.

2. Öhhhhh. Jag kan gissa!

3. Jag vet inte! You tell me!
Det ända jag och många andra kan se är att han VERKAR vara påverkad av det. Har icke påstått eller velat påstå något annat, har jag gjort det ber jag så hemskt mycket om ursäkt. (Gråter…)
Eller?
Och ja, bajs och kiss är två av kroppens avfallsprodukter, men och vi ska vara så petiga kan jag ju säga att både sömnmedicin och homoepatiska medel båda två kommer i pillerform.
Avfallsprodukter - Pillerform.

#354 Ja, JA, mer förvirrande! Snälla!

Semantikern
0

Jag är en liten nisse som roas av folk som inte beter sig som folk.

Men nog om mig. Jag vet inte om man riktigt kan ta som garanti att det inte går att överdosera din sömnmedicin bara pga av att ämnet finns naturligt i kroppen.

Vatten finns naturligt i kroppen med, men det är fullt möjligt att överdosera. Inte helt enkelt kanske, men ändock möjligt.

[TristanChi]
0

OK. Du vet alltså att homeopatika inte innehåller något verksamt ämne. Sömnmedlet i fråga innehöll alltså inget melatonin eller någon annan sömnrelaterad substans. Inte heller någon uppiggande substans, som ju är det man utgår i från när man tillverkar homeopatika.

Vad gissar du att homeopatin säger om dosering?

"han verkade vara groggy" stämmer kanske, men vad har det att göra med de sockerpiller han nyss åt?

Kiss och bajs verkar vi vara överens om.

Maria
0

#259 Fortfarande ganska påverkar av alkohol eller….?Skrattande

/Maria

[Starman]
0

W'allah!

kaizoR
0

#361 K. Bry
Då kan man överdosera allt enligt dig.
[Redigerat /Per]

#362 Ja. Jag vet, har fått det slängt i facet ett x antal gånger nu och SÅHÄR ser min carebox ut [ ]
(Den är tom)

Jag gissar att homoepatikan säger att nej det finns inga bieffekter av överdosering osv, blablabla
och vad vet jag? [Redigerat /Per] Har bara påpekat att han verkar groggy, orsaken är okänd. Vet ej om det beror på homoepatikan eller för att han … aa, du vet. Nått annat.

#363, Svar ja. Påverkad av både det ena och det andra, och än en gång visar min carebox hur mycket jag bryr mig. (se ovan)
Whiskey in my <3

[Don't drink and type. /Per]

Neutralis
0

Ha ha, lite annorlunda inlägg må jag säga… lite att bita i, kul… Inte för att jag har en aning om hur jag skulle bemöta det, men lite kissnödig blev jag. Skrattande

Semantikern
0

Lite beroende på vad man exakt menar med "överdosera". Men ja, jag menar att man kan överdosera allt till den nivå det blir ohälsosamt. Jag är inte ett dugg intresserad av att komma "upp" till din nivå, så om jag inte är på den så är jag bara glad och nöjd.

Jag är inte intresserad av din respekt, det jag är intresserad av är att peta i getingboet och se vad det kommer ut för festligheter.

Maria
0

#368 Hade varit trevligt om inäggen höll sig i närheten av trådämnet.Flört

/Maria

radio
0
#368 och #370 är borttagna, försök hålla er till ämnet och tillför gärna något till diskussionen.
/mod

kaizoR
0

#371 Okej bossen. Och snälla sluta redigera mina inlägg, ta hellre bort dom. Tycker ändå dom är ganska stiliga på något vänster… Men ni bestämmer! (tyvärr)

radio
0

• "Och snälla sluta redigera mina inlägg, ta hellre bort dom."

Jag _tog_ bort inlägg #368, så jag förstår inte riktigt vad du menar. Vilket inlägg menar du att jag redigerat?

kaizoR
0

#365 är det sannerligen inte jag som har redigerat. Ser ju jätte mesigt ut nu när alla mina snygga kommentarer är borta. Rynkar på näsan *ledsen i ögat*

radio
0

Aha, den såg jag inte och kan därför inte heller kommentera.

/mod

piotrr
0

Om du håller dig till reglerna kommer dina inlägg inte att redigeras. Om du är missnöjd kan du väl hjälpa till att ta bort dina egna inlägg?

Tack på förhand!

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

kaizoR
0

Aha men det är du som är Per då antar jag. Tja!
Kan inte ta bort mina egna inlägg, har försökt. Man måste vara uppskriven som artikelskrivare (eller iaf där jag hänger mest, vet inte hur det är här), det kräver speciella rättigheter.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.