Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettövriga-frågor
Läst 3343 ggr
ru4real
19

Ett bra jobb...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…tycker iaf jag att moderatorerna gör. En eloge till dem, som oförtröttsamt kämpar med att moderera och administrera detta forum. Är tacksam för er objektivitet, trots vad en del hävdar vara motsatsen :)

Eftersom ni inte kan klappa er själva på axeln, skickar jag denna :)

Maria
3

Kan bara hålla med🙂 Vilket tålamod.

/Maria

Morphogenesis
2

Agreed.

[Starman]
2

+1

Zidizen
10

Håller inte riktigt med…

Och när jag påvisar med belägg för subjektiva modereringar så raderas dem

Förresten, den bilden ru4real lade upp illustrerar klapp på ryggen. Fästet däremot ligger intill axeln och den kan man lätt klappa själv

ru4real
8

Hade inte räknat med att du skulle hålla med, Z. Hahahaha

Klass
8

#4 Zidizen

Tänk vad bra att även du har rätt till din åsikt och inte avfärdas enbart för att du inte håller med!

[Starman]
7

GTFO! DU håller inte MED!? 😮

[Litenklen]
6

Offerkofta big time.  😂

Men vem är överraskad?

Modsen gör för det mesta ett utmärkt obetalt jobb.

Zidizen
3

#6 Klass

Ja säg det igen efter inläggen 7,8  😃

JoHo
7

Ja, stor eloge till dem. Det enorma tålamodet mot (i synnerhet) internettrollet Zidizen visar på makalöst tålamod.

Klass
5

#9 Zidizen

Kan vara så att anledningarna (vilka de nu är) till att du inte håller med är en bit av pusslet.

Det jag egentligen menade (det låter och får vara en efterhandskonstruktion) var att du inte omedelbart blir bortmodererad enbart på grund av att du inte håller med.

Zidizen
4

#11 Klass

Nej, så länge meningen/inlägget/ämnet bara inte är ett känsligt sådant som inte stämmer överens med era åsikter ;)

Pheme
4

👍 Håller med! Moderatorer/medarbetare ska ha en stor eloge för sitt arbete. Jag hade inte stått ut en dag utan börjat slänga ut folk i ren frustration (som man ser andra mindre lämpliga moderatorer gör lite varstans). Det är nog det som är skillnaden på ett välskött forum och ett misskött forum. 

*slick slick* 😇

Jag har också trott på spöken!
Lilla spöket Pheme 
(Se: Pheme under ytan)
Om vetenskaplig Skepticism och tron på det paranormala

Klass
3

#12 Zidizen

>"Nej, så länge meningen/inlägget/ämnet bara inte är ett känsligt sådant som inte stämmer överens med era åsikter ;)"

Vad menar du? Ge gärna exempel.

Och kom ihåg: Ju längre inlägg du skriver desto svårare blir de att förstå. Var gärna konkret, tydlig och kortfattad.

Zidizen
4

#14 Klass

Ett snabbt, lätt och konkret exempel är Gardasil tråden som jag skapade. Den känsliga rubriken ändrades till annat.

Kort nog för dig?

[Litenklen]
1

Ändrades från vad, till vad?

Väntar…  😴

piotrr
2

#4, Zidizen,

> "Och när jag påvisar med belägg för subjektiva modereringar så raderas dem"

Jag hänvisar diskussion om moderering till diskussionen om moderering. Jag flyttar inte inläggen åt dig.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

jaerven
2

Oavsett om #0 är en klapp på axeln eller en uppmuntrande ryggdunk, så håller jag med TS.

piotrr
3

#0,

Eh ja, och tack såklart. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

JonasDuregard
2

Tack för alla de fina kommentarerna! De värmer 🙂

olaka
13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni borde få varningar hela bunten för rövslickeri.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Litenklen]
1

Ett akut anfall av PMS? 😃

Börjar tro att zidizen kanske har liiite rätt i sin foliehattsteori.. 

Annars om du är allvarlig, vilket jag verkligen inte hoppas: 😞

JonasDuregard
2

#21 😂 Känslopjunksintolerant?

Du får en sån här liten smiley-kavalkad som jag vet att du älskar:

🌈🐶🌺🐱🌈

Pheme
10

Jag som precis hade knypplat ett kompisarmband till dig. Glöm det säger jag bara. Jag har eldat upp det nu! 😢💔

;)

Jag har också trott på spöken!
Lilla spöket Pheme 
(Se: Pheme under ytan)
Om vetenskaplig Skepticism och tron på det paranormala

Verum
1

Jag instämmer helhjärtat med TS!

groblad
7

Är också imponerad av moderatorernas sätt att arbeta, att inte titta på vem som skriver, utan vad som skrivs.

Det är inte lätt att vara helt objektiv i den sitsen, det vet jag, men nog tusan fungerar det bra, riktigt bra till och med. Vilket märks av att det inte bara är skeptiker här. Det är tillåtet att ha andra åsikter. Bra.

Kryddis
2

Instämmer i #0.

Sträcker mig för säkerhets skull efter den enda alternativmedicinen jag vet funkar: http://www.perpetualkid.com/emergency-brown-nose.aspx

olaka
2

Varje gång en tänkande människa oprovocerat använder en smily så dödar Strindberg en kattunge!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

herj
4

Varje gång olaka är bitter så dör en kines ;) ;) ;) 😂

[Litenklen]
2

Varje gång en mod oprovocerat kastar skit så dör en ängel…

Tråden är död.

Grattis.🤮

padragan
9

Instämmer! Ni gör ett bra jobb, och det hedrar er att ni har så hög toleransnivå mot trollande paranormalister. För alla nyktra är det uppenbart vilket forum som är öppet och fritt och vilka forum som censureras och skyggar för obekväma argument.

blombuketten
6

Ja absolut, ni gör ett strålande jobb och har ett enormt tålamod. Inte nog med det, ni förklarar alltid klart och tydligt varför något redigeras och/eller tas bort. Så jäkla bra.

piotrr
7

Jag tänker att om man inte kan förklara varför man tog bort något, så kanske man inte hade så goda skäl trots allt.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

JoHo
2

Ja, denna tråd ses kanske som en av de där hyllningstrådarna som uppstår då och då på påfågelsforum.

I detta fallet är det helträtt. Att ha en dialog med den som felar är oerhört viktigt. De gånger jag skrivit något som kan ses fel har alltid sajtvärd/medarbetare kontaktat mig och förklarat modereringen. På så vis kan felaktiga saker klaras upp. Ibland kan det vara ett ord före något som tappats bort vilket innebär att posten fått en helt annat mening.

Att sajtvärd/medarbetare jobbar åå¨det sättet är bra, men tidsödande. På andra forum får man aldrig vet VARFÖR något tagits bort, VARFÖR man fått skrivförbud, hur LÄNGE ett skriv- eller läsförbud ska hållas etc.

Ett typexempel är det jag jobbat med ett tag som ni kan läsa om här: http://skepticism.ifokus.se/discussions/51682a2e8e0e7469e6002769-mobbing-pa-spif-2?discussions-1#161

Bra jobbat och fortsätt i samma stil. Ni håller både skeptiker och meningsmotståndare på rätt sätt och är objektiva. Ett föredöme för de som ska kalla sig sajtvärdar på iFokus.

Zidizen
8

Så…..  😃

Vad tycker JohnHoudi nu då?
Är åsikterna nu densamma som de var i de tidigare inläggen #10 och #34?

Man kan tydligt se hur JohnHoudi och även Gesus är mycket missnöjda med moddereringen i ett par trådar och hur denna sajten verkar bli övertagen…… och framförallt… vilket gnäll man får läsa från de båda.

JonasDuregard
7

#35 Småsint?

Zidizen
2

snarare en iakttagelse med en fråga till den berörda  :)

Denna kommentar har tagits bort.
Kryddis
3

Och långsint? 😃

JoHo
9

#35 Ja, jag har inget emot modereringen och jag tycker de är makalöst snälla och överseende mot den gnällspik och trådförstörare som du är. Hade jag varit moderator hade jag slängt ut dig för länge sedan då du bara uppvisar ignorans och vill bråka. Det du och andra påfåglar aldrig fattar är att man kan diskutera och vara oense utan att man för den skull måste avsky varandra. Kallas för demokrati och jag vet att det är svårt för dig och andra påfåglar att förstå detta med demokrati och det fria ordet och att det får finnas. I er värld bill ni ha diktatur. Sakfrågan är något annat.