Norr om Molkom?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Undrar varför den här filmen inte säljs på DVD i Sverige. Är det kanske troende-lobbyn som fått den stoppad?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
http://www.discshop.se/filmer/dvd/tre_mil_norr_om_molkom/P73717
Ops, såg en bit ner på sidan:
Notera: Releasen är indragen av filmbolaget.
Jag har sett den. Makalös. Man får ont i hela kroppen och måste ha skämskudde XXXXXL för att klara att se hela filmen.
Man undrar ibland om det är några av de som är med i filmen man debatterar med på olika forum ibland….
Här i alla fall hemsidan om filmen:
http://threemilesnorthofmolkom.com
Kan väl säga att klippet Strage visade upp var en av de mer normala sakerna som skedde i filmen…
Jag har sett just detta klippet förut. Det påminner om tokstollarna i Yellow Bamboo
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
…och i sin tur den här stackars woo-woo-fightern som trodde att verkligheten var lika mottaglig för hans "Bullshido" som hans lärlingar är:
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Hahaha. Kejsarens nya kläder, i fighting tappning. Stor humor :D
Det jag är mest förundrad över är hur hans "elever" köper hela bluffen…
#0 Hahahaha :D
Bästa skrattet på länge! Man vill inte gärna tro att det här var på riktigt.
Jag har också trott på spöken!
Lilla spöket Pheme (Se: Pheme under ytan)
Om vetenskaplig Skepticism och tron på det paranormala
Har den aldrig varit släppt? Jag skulle heeeemskt gärna vilja se den.
Inte för att förespråka olagligheter, men som en upplysning kan den möjligtvis finnas på ställen för enögda personer med viss oförmåga att hantera de finare detaljerna av ägande och alltsomoftast porträtteras med färgglada fjäderfän på axlar, avsaknanden av lemmar samt ett ordförråd som består av "Arrrgh", belägna i en bukt… Och man kan söka på ortsnamnet där.
;)
#8 Tänk att man kan vara så blind för det uppenbara ibland ;)

Usch vad obehagligt.
En snubbe springer målmedvetet omkull en människa med full kraft så att hon gör sig illa (undrar hur mycket, det verkar i alla fall ha gjort riktigt ont), sedan lägger han sig och fejkar spasmer (förmodligen för att han fick dåligt samvete men vill inte erkänna att det var hans fel) och efter ett tag har han mage att ren uttryckligt skylla på andra och fråga vad fan de gjorde?!
Är det sådana människor som troende vill ha som "andliga ledare"?
Det är vi på ett eller annat sätt verkar inom värmlands turistnäring som har stoppat filmen, vi vill inte ha så korkade turister hit.
(Skoja bara om att ha stoppat filmen, men jag hyr ut en stuga om nån skulle vara intresserad.)
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Jag vet vad jag ska titta på ikväll! Ska bara leta fram den stora skämskudden först.
#10, Klass,
Ja, det är riktigt otäckt.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag rekommenderar alla att se hela filmen!
För det första längtade jag till sverige fast jag bor i sverige, har bara aldrig tänkt på det som exotiskt. Lite woodstock fast utan droger och musik. Vilken natur!
Ett gäng galna människor som tappar alla hämningar. Såg minst två par kända ansikten (forutom Regina Lund) En svävade förbi kameran och var utan tvekan en av kvinnorna som varit med i tv (zoë eller nått sånt). Alfahannen i ljus page måste varit med i något annat. Några var jag lite tveksam över men de kändes bekanta.
Helt galet men man vande sig. Jag blir inte förvånad om man stött på ett par av dem på iFokus-forumen.
Skulle väl inte riktigt känna mig bekväm i situationen själv men jag förstår på ett sätt. Släpper man alla hämningar så blir man nog lite allmänt galen och flummig. Ganska härligt…. i mindre portioner. Förutsatt att det inte fortsätter efteråt.
Australiensaren var för härlig och kvinnan man såg köra "chickenrace" eller vad det var i #0 var nog inte riktigt stabil rent allmänt. Var ganska obehagligt att se.
Underhållande, skämmig men faktiskt ganska härlig och det står jag för att jag tycker :)
Edit: Mycket härligt det blev, jag tror jag rycktes med lite;)
#4 Tror det klippet eller något liknande Torbjörn Sassersson på fullt allvar visade och skrev om på någon av alla sina bloggar - men jag förstår att det är inget som förvånar någon här iofs :-]
Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen
#15 Att hänvisa till den på ett seriöst vis vore allt annat än lämpligt. Den är inte smickrande för dem som håller på med sånt här. Ren underhållning även om jag blev sugen på att krama lite träd ;) Inget förvånar en ang Sasser..
Önskar att det gjordes en dokumentärfilm om detta: http://spiritualism.ifokus.se/articles/50b37487d4ebea2434301aed-forumtraff-2013-10-12-maj?discussions-1 Skulle säker slå Molkom-filmen med hästlängder. Tänk en forumträff med folk som "känner av spöken" i minsta knäppning i gamla hus…
#17 Helt ärligt skulle jag gärna gå på den där forumträffen, men som skeptiker och inte ens medlem på SpiF är jag såklart inte inbjuden. Vet inte om jag skulle palla en hel helg heller. Men det vore verkligen intressant!
Jag har ju fått en inbjudan…förut. Jane ville jag skulle komma och sitta naken fastsurrad i en stol. Jag tackade nej…
#19 Tänk så mycket ektoplasma som skulle kunna titta ut lite här och var om du vore nakenfis. Du borde ställt upp!
http://viooz.co/movies/15626-three-miles-north-of-molkom-2008.html
Länk till streamad för de som har lust att kolla hela filmen.
#21 Tack för länken. Det var plågsamt.
#22 Ja, det är plågsamt. Det är däför jag aldrig besöker dessa woo-mässor. Där är det fullt med tosserier som gör att man tappar tron på människan. Vi pratade om dessa mässor en del i Skeptikerpodden och har sett bilder, broschyrer, intervjuer etc. Sådant är så plågsamt och sådna mässor och sammankomst sker hela tiden runt om i landet. Det är soom folk VILL att vi ska sluta utvecklas och bli lallande grottmänniskor igen.