Övernaturligt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gissa. Övernaturligt eller bara teknik.
Det är galet skickligt, jag har inte en aning om hur han gör det. Det enda jag kan tänka mig är om de började rita innan han fick på sig ögonbindeln och kunde se hur pennorna rörde sig. Det ser dock ut som om de gör klart först efter det att han är helt blind. Hade han sett eller rört någon av personerna kan man ju tänka sig att han kunnat uppfatta signaler den vägen, men nu har han ju bara deras röster att gå på om det inte är fejkat så att han har en medhjälpare och en öronsnäcka.
Man kan väl säga att han träffar VÄLDIGT mycket bättre än både Terry Evans och Sylvia Browne.
Oavsett, riktigt bra utfört och stor underhållning. Respekt!
Kan ha med gester och prat styrt vad de kommer att rita genom att plantera idéer hos de som ritar? Invävt i hans försnack? Typ att han vevar runt med armarna för att få till Ellens hjul på bilen?
Hmm, omöjligt att lista ut hur han gör. Halvdollarna borde vara nyckeln, eftersom han inte begär dem från publiken? Morsekod via trådlösa signaler som ger en liten stöt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
So far ingen är ens nära. För påfåglar som tittar här: NEJ det är INTE övernaturligt utan mentalistknep. Tror ni ett påstått medium hade varit lika bra? Här en annan. Aaron Crow. Vad tror ni? Övernaturligt eller trick? (Kan vara så att man måste gå till YouTube för att se det pga rätyigheter. I så fall är länken http://youtu.be/_4PPX3ki9Ww
Foliehatt? :D
Men ett jävla bra trick, otroligt snyggt
Grymt bra den också, men jag blev betydligt mer impad av den första.
John, kan du se precis hur det görs, är det kunskap du har? Jag är alltså bara nyfiken på ett ja, nej eller "i stora drag", jag ber dig inte avslöja något. Det skulle ju förta hela magin i det hela.
satans fjärilar i magen, grrrrr
JH man stal din tråd fnys mobb mobb mobb åter mobb
vad fel är med dessa troende
har fel på datorn nu så det blir fel, men upp för kamp skeptiker ni gör jobbet åt oss andra arga
Tycker det är bra att den finns på Öif. Ska bli intressant att se svaren.
knasiga människor med inbillade saker och nu ska hänvisas till en video som redan visats här av JH 😮
mer knasiga än vanligt jag som följt med i diskussioner och som er andra fått förbud att skriva för man är skeptisk gör mig arg
verum bra visst men ta reda på fakta !!
Om Fjäril har sett klippet här och sedan postat det på Öif tycker jag att det är lite coolt av henne. Speciellt om hon är medveten om att John sitter inne med sanningen om hur det går till.
Vet inte om det är "coolt" men det är intressant att veta att Fjäril, Lyzell, Mia m fl lusläser allt som skrivs här… DET är coolt. En dag kanske de lär sig något också. Slängde in något som KAN bli en brandfackla. Vi får se.
Härligt att läsa på OF-tråden. En del försöker tvinga fram en övernaturlig förklaring medan vissa använder sig av… Skepticism och ifrågasätter. De hade åkt ut ifrån SpiF med buller och bång med den skeptiska synen och nolltoleransen där…. Det finns hopp!

#7 Det är inte stöld att starta nya trådar 🙂
#12 OF-tråden? Menar du ÖN? (OF = Oförklarade Fenomen)
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#13 Fan, kan inte skilja dessa forum åt. Det enda jag vet är att den Jane basar över tillåter inte ifrågasättande. Sedan blir det som en röra…..
Minns från mellanstadiet att vi körde nån mentalistgrej. Man skrev två ord på ett papper, vek ihop det och gav det till en person. Sedan informerade man om att man skulle ställa två snabba frågor som de skulle svara på utan att tänka efter, alltså det förstå som dök upp.
Säg en färg och Säg ett verktyg, var frågorna.
Personen svarade 9 ggr av 10: Blå hammare
De vek upp lappen och där stod mycket riktigt blå och hammare
Jag misslyckades bara en gång och det var med pappa. Han svarade gul skruvmejsel. Då la jag ner hela projektet.
Mycket spännande det här och imponerande hur man kan vara så träffsäker varje gång i den här branschen. Antar att det finns nödlösningar vid eventuella misslyckanden och att det ligger enormt mycket träning och disciplin bakom. Vore trist att få veta hur allt går till. Då försvinner magin. Grymt bra klipp!
Jag har också trott på spöken!
Lilla spöket Pheme (Se: Pheme under ytan)
Om vetenskaplig Skepticism och tron på det paranormala
#10, Verum
> "Om Fjäril har sett klippet här och sedan postat det på Öif tycker jag att det är lite coolt av henne. Speciellt om hon är medveten om att John sitter inne med sanningen om hur det går till. "
Detta är väl ett lika bra tillfälle ställe som något att säga det, så…
Jag tycker om Fjäril.
Så då var det sagt.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Ducka, piotrr!
Snart kommer ett helt härke med smilsar farandes.
#16 Fjäril är faktiskt en av de få som försöker. Håller med Piotrr MEN undanber smajlisarna. (Smajlisar skrivna i mängder av vuxna är oerhört pinsamma)
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.