Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettkänsligt-bortom-kritik
Läst 1289 ggr
gant
1

Fraktalt elektriskt virvelkosmos

I ett internetforum under rubriken "Den vetenskapliga motståndsrörelsen", tipsar trådstartaren om en video

Det verkar inte  vara så många som har sett den, men jag blev lite nyfiken. Nu är jag lite outbildad i dessa frågor och det är kanske därför jag inte riktigt förstår vad detta föredrag egentligen handlar om. Jag spolade lite fram och tillbaka, men jag fick liksom inte riktigt något grepp om vare sig teser eller argument.

Eftersom jag inte är - eller vill - vara medlem på forumet där man gjorde reklam för videon, kanske någon vänlig - och bildad - själ på denna sajt skulle kunna göra någon slags sammanfattning om vad det hela handlar om?

(Jag förstår nog inte heller vad själva diskussionstråden handlar om, men administratörerna på forumet säger ju att det är viktigt, så jag försöker begripa …)

Varför har jag aldrig hört talas om "Organisationen för Ny Fysik", förresten? Har någon hemlighållit all information om denna värdefulla förening?

piotrr
3

Jag gillar hur "den vetenskapliga underjorden" inte alls är vetenskaplig.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Pheme
0

Jag fattade inget jag heller och jag har extremt svårt för att lyssna på en föreläsare som säger DÅRÅ och knorrar mellan varje mening. Kasst ljud dessutom så jag gav upp. Verkade inte ha varit så värst mycket publik på den där föreläsningen heller. En hel person vad jag förstod och hela 14 visningar på klippet. Ok 15 nu då men den bjuder jag på ;)

Jag har också trott på spöken!
Lilla spöket Pheme 
(Se: Pheme under ytan)
Om vetenskaplig Skepticism och tron på det paranormala

gant
1

Det var bara sex visningar i gårkväll när jag tittade på den. Så jag antar att jag medverkat till att ge föreningen ONF lite (välförtjänt?) reklam.

Kryddis
0

gant,
Jag klickade mig in på videon igår för att se vem som hade gjort och lagt upp den den, men jag tittade aldrig på den. Räknas det som en visning tro? 😃

piotrr
0

Kryddis,

Inte på youtube, där krävs det att man åtminstone tittar en liten bit. De gjorde om det ganska nyligen, vad som räknas som en "visning", vilket ledde till att vissa tidigare "populära" filmer plötsligt blev mycket mindre "visade".

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Kryddis
0

piotrr,
Ah! Så bra! Då är jag i alla fall inte "medskyldig" till att hela 15 st sett den. :D

piotrr
0

#7: Det var detta jag tänkte på: http://kotaku.com/5952092/how-youtube-just-screwed-gangnam-style

Tydligen var mitt minne inte så bra. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism