Mobbing på Hälsa i Fokus !
Verkar knepigt att göra sig hörd på HiF för somliga.
Alternativmedicinsk info verkar inte vara tillåten.
Går Maria i läkemedelsbolagens ledband?
Artiklar censureras….information döljs.
Alla är inte lika välkomna på din sajt Maria!
Det finns viss information du försöker att dölja
http://support.ifokus.se/discussions/5150d8bfce12c42d59000e34-regler#12

Du förstår alltså inte att det är det "automatiska" modereringssystemet som plockat bort dig?
Det kan vara så att ditt skräp blir anmält av andra anledningar än att det är "alternativmedicinskt" (jag har inte mycket till övers för alternativmedicin, men de flesta alternativare vill nog inte ta i din dynga med en tång ens).
Annars får du väl prova på alternativmedicin i fokus.
"Nämnde detta i "Alla är välkomnatråden" här på SiF som respons på Marias inlägg, men det plockades omedelbart bort av någon moderator."
Tycker du att det hade med ämnet att göra i den tråden?
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Det var jag som plockade bort inläggen för att de inte hörde dit. Jag sitter på en mobil här och kunde inte flytta inlägget på ett bra sätt, bra att du kom på det själv.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

#0 "Går Maria i läkemedelsbolagens ledband?"
För det är ju läkemedelsbolagen som gör mikrovågsungnarna, eller vad det nu var du riktade din paranoida frustration mot den här gången.
Din förvirrade tråd om barncancer ligger för övrigt kvar på sidan, så jag vet inte riktigt vad du yrar om. Och du har massa andra inlägg på sidan som inte heller röstats bort.
# 1"Du förstår alltså inte att det är det "automatiska" modereringssystemet som plockat bort dig?
Jodå, Jonas , naturligtvis så förstår jag det. Sajtvärden kan dock åtgärda det om det var ett inlägg som inte bröt mot några regler. Visste du inte det Jonas?
Det kan vara så att ditt skräp blir anmält av andra anledningar än att det är "alternativmedicinskt"
Jo, men nu vet jag ju var det var för artikel som jag återgett som publicerats i 2 dagstidningar.
Du kallar något "skräp" utan att veta vad det var. Verkar inte så seriöst Jonas…väcker inte respekt!
jag har inte mycket till övers för alternativmedicin, men de flesta alternativare vill nog inte ta i din dynga med en tång ens).
Aha, hur tänker du här ? Antar att du har belägg för detta eller kan det vara en lögn rentav?
Det får vi strax veta.

"väcker inte respekt!"
Åh nej. Tänk att tappa KosmosBills respekt. Som jag arbetat så hårt för att vinna. Vilken fruktansvärd start på dagen.
"Aha, hur tänker du här ? Antar att du har belägg för detta eller kan det vara en lögn rentav?"
Det bygger helt på att jag är en naiv optimist och tror gott om människor innerst inne.
Jag skrev ju "vill nog inte ta med en tång", jag förstår inte hur man kan uppfatta det som något annat än en kvalificerad gissning. Vilken typ av belägg tänker du att man skulle ha för det? En opinionsundersökning? 🤔
#3 Din förvirrade tråd om barncancer ligger för övrigt kvar på sidan, så jag vet inte riktigt vad du yrar om. Och du har massa andra inlägg på sidan som inte heller röstats bort.
Jaså minsann har den återpublicerats. Hmm…undrar när det hände?
Då är frågan: Varför har jag skrivförbud?
Det härstammar från att tråden röstats bort och att min kommentar:"Har du sett innehållsförteckningen?" också röstats bort.
Ska det rendera ett skrivförbud Maria ???
#5 "Jag skrev ju "men de flesta alternativare vill nog inte ta i din dynga med en tång ens)". jag förstår inte hur man kan uppfatta det som något annat än en kvalificerad gissning. Vilken typ av belägg tänker du att man skulle ha för det? En opinionsundersökning?
Aha, ok men jag undrar ju förstås hur du kommit fram till detta då gissningen var kvalificerad.
Berätta gärna eller erkänn att det var ett påhitt.
Knepigt att du blir portad, du som verkar vara så klok i dina inlägg.
Kosmosbill, om du skulle behöva gissa, vad tror du att det var i dina inlägg som de övriga deltagarna reagerade på?
Jag kan nämligen inte gå in och läsa dina borttagna inlägg, så om du kommer ihåg ungefär vad du skrev så kunde det kanske underlätta.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
KomsmosBill! Nu tycker jag du har gått över linjen för att att det ska vara skrivförbud för dig inne på Hälsa sajten, Du fick skrivförbud genom det automatiska systemet där medlemmar har sin rätt att tycka och tänka. Men det du gör nu är helt upp åt väggarna fel och har faktiskt själv bett om att få ett permanet skrivförbud. Att skriva om sajtvärden på det sättet du nu gör är inte nu nätverkets Skrivregler. Reglerna kan du nog men en säger. Ägna sig åt personangrepp" vilket jag tycker du gör nu med sättet att skriva..
Du pm:ade mig om ditt skrivförbud jag bad dig ta kontakt med värden via pm. Är det här att skriva pm? Du skriver om mobbing på sajten.Men i detta nuet är du just du som mobbar både sajt och dess värd. Trams vuxna människa!
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Bra fråga Per🙂
Jo, det var själva tråden "ÄR DET KONSTIGT ATT BARNCANCER ÖKAR SNABBT?
Den anmäldes flera gånger(men är nu tillbaka)
och den korta kommentaren/frågan till medde "Har du sett innehållsförteckningen" som också anmälts och försvunnit.
Jag tror att man reagerade på uppgifterna om vaccin i #0

#7 "Aha, ok men jag undrar ju förstås hur du kommit fram till detta då gissningen var kvalificerad."
En kvalificerad gissning är i vardagligt tal en gissning som inte är helt slumpmässig utan som bygger på mer eller mindre diffusa antaganden eller erfarenheter.
"Berätta gärna eller erkänn att det var ett påhitt."
Det är roligt när du försöker vara slagkraftigt ansvarsutkrävande 🙂
Innan jag skrev mitt inlägg så skickade jag faktiskt ut ett frågeformulär till 1500 framstående alternativare där jag frågade "skulle du vilja ta i KosmosBills inlägg med en tång". Jag räknar med en publikation i Science så jag vill inte avslöja några detaljer ännu.
#8 😃
Det finns inget personangrepp i detta medde.
Bara ett återgivande av ett skéende.
#11, Kosmosbill,
Så du skrev inget annat? Dina inlägg där bestod av en rubrik och en rad text?
För dina inlägg här är ju mycket längre än så.
Är du säker på att du inte kan ha råkat skriva något annat som var upprörande? Typ att det skulle vara "censur" eller "skräp" eller "du försöker dölja information" eller något sådant?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#12 "Innan jag skrev mitt inlägg så skickade jag faktiskt ut ett frågeformulär till 1500 framstående alternativare nu där jag frågade "skulle du vilja ta i KosmosBills inlägg med en tång". Jag räknar med en publikation i Science så jag vill inte avslöja några detaljer ännu.
Gissar att detta är ditt sätt att erkänna att du grep det helt ur luften.

#15 "Gissar att detta är ditt sätt att erkänna att du grep det helt ur luften."
Annars skrev jag ju helt ärligt redan i #5: "Det bygger helt på att jag är en naiv optimist och tror gott om människor innerst inne".
Det betyder ju inte riktigt att jag "grep det helt ur luften", men jag tycker jag varit tydligt redan från början med att det är min gissning och inte något etablerat faktum.
#13 Enl regler på nätverket så ska personliga saker tas direkt med den berörda och inte ute bland trådar. Men du återger väl inte det hela som du skrev om du tar en fråga som är ganska fånig i "Går Maria i läkemedelsbolagens ledband?"
Din tråd har röstats bort flera gånger. Det är jag som lagt ut den 4 ggr efter det blivit bortröstad. Men efter alla gånger av bortröstning så måste jag respektera både värd och sajten medlemmar. Vilket jag skrev till och bad dig ta kontakt med värden direkt via pm.
Så ditt inlägg har återpubliceras ett flertal ggr, men vi måste faktisk respektera sajten alla medlemmar och inte bara en medlem.
Det låter ju helt rimligt.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#17 Jag vet sedan tidigare erfarenheter att det inte är någon vits att ta det via pm med Maria.
"Så ditt inlägg har återpubliceras ett flertal ggr, men vi måste faktisk respektera sajten alla medlemmar och inte bara en medlem.
Det är nog en liten men effektiv klick av anti-alternativare som agerar i detta fall.
Men det förklarar inte frågan om skrivförbud.
Om en tråd som du medde återpublicerat flera gånger och jag på grund av detta får skrivförbud så borde det väl finnas goda grunder för att häva detta skrivförbud, eller ?
Varför vågar du Maria inte svara härinne?
Jag vet att du läser denna tråd.
@KosmosBill
"Det finns inget personangrepp i detta medde"
Menar du på allvar att det inte är ett personangrepp att insinuera att sajtvärden Maria skulle vara köpt av "Big Pharma"? I det första inlägget skriver du ju såhär:
"Går Maria i läkemedelsbolagens ledband?"
Det är onekligen en tämligen grov anklagelse som du slänger ur dig(med största sannolikhet helt utan belägg). Nu är jag i princip helt säker på att Maria inte tar åt sig personligt av dina stolligheter, men ett dylikt uttalande är utan någon som helst tvekan en god anledning att slänga ut dig från sajten permanent.
#19 Men snälla du. Varför vågar inte Maria svara härinne!!
Jag kan tala om för dig att att jag har ringt till Maria för delge henne vad som händer här i tråden. Men Maria har ett liv utanför iFokus och är inte online 24/7. Tråden startades vid cirka 0800 och det har endast passerats endast 2 timmar. Så jag kan helt säker påstå hon inte ännu sett tråden eller ens har vetskap om den. Så att gör påståenden att hon inte skulle våga! Är ren nonsens och ganska dumt att skriva. Maria är god människa som jag högaktar djupt och mycket! Just för den goda människa hon är. Så tänk lite med förnuft nu innan du säger saker som att inte våga och annat trams. Det har inte gått veckor inte ens en dag. Utan enbart 2 timmar!
Det är inget personangrepp Joppo. Det är en fråga . På goda grunder dessutom då Maria ofta förbjudit en alternativ syn på hälsofrågor.
Under minst 4 år så har hon agerat på detta sätt.
#21 Vad du inte vet medde är att Maria och jag hade en liten debatt om just detta i en annan tråd här just innan jag skapade denna tråd…..så Maria är mycket medveten om tråden.
#23 Men det tror jag inte. för Maria är en person som har mycket värdighet och är inte feg.. Och om så skulle vara så har hon ett liv som jag skrev utanför nätverket. Vilket gör att hon inte är inloggad nu och även inte ens hemma..
Jo, medde, hon var härinne och debatterade med mig samtidigt som jag skrev tråden.
Dessutom…..så har ju du ringt henne och berättat om tråden. Så nu blir det lite knepigt att hävda att hon inte vet.
#25 Men jag har ju skrivit att hon inte vet., Att hon inte är hemma och jag har inte nått henne via telefon. Snälla läs hur jag skrev. nu säger du och påstår hon vet som jag ringt. Ja! Visst har jag ring men skrev att jag inte når henne.
Det här börjar ju bli riktigt tramsigt.
Det framgick inte helt klart av din text att du inte nådde henne.
Hoppas hon skriver här snart.
#27 Det kommer hon med alla säkerhet att göra. =)
> "Det är inget personangrepp Joppo. Det är en fråga ."
Det är ett personangrepp i form av en fråga, och om vi inte diskuterade saken så livligt just nu skulle jag helt enkelt redigera ditt inlägg.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
KosmosBill:
Dina skrivförbud på olika sajter kan ha kopplingar till att du ställer dina grovt förolämpande och tramsiga frågor och påståenden om att alla som inte håller med om ditt konspirationsdravel är en del av konspirationen.
Vi på SiF får ofta ta del av dina smädelser men vi är till viss del härdade, att man som sajtvärd/medhjälpare på en sajt som vill ha seriösa diskussioner om andra saker inte vill ta emot din skit är väl inte så konstigt.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
#30 Dessa frågor uppstår från ett betéende som uppvisar ett mönster.
Den aktuella tråden i fråga på Hälsa iFokus är i högsta grad seriös och inte skit, som du på ett så trevligt sätt beskriver olaka..
Det är 2 sajter som jag har skrivförbud på.
Bägge exemplen har just inträffat.
En för en kort kommentar om min övertygelse om microvågsugnar.
Att sajtvärden där gav mig permanent skrivförbud för denna enda kommentar är absurt.
"du ställer dina grovt förolämpande och tramsiga frågor och påståenden om att alla som inte håller med om ditt konspirationsdravel är en del av konspirationen.
Alla…??…vilka alla. Jag ifrågasätter Maria och hennes agerande eller brist på, här i tråden.
Skrivförbuden har ingen relevans till din beskrivning.
Ojojoj. Kosmobill är igång igen. Inte konstigt att han får skrivförbud.
#0 Kan bara säga synd att man inte kan få diskutera viktiga hälsofrågor som berör oss alla. Stå på dig KosmosBill de är inte lätt att stå ensam med alla emot sig!🏆
Hade du kritiserat svinvaccinet 2009 hade du antagligen åkt ut med ändalykten före den gången också. Kritisera den heliga kon vaccin gör man inte ostraffat. Det finns nästan en religiositet när det kommer till vaccin. Förr var det kyrkan som vaccinerade mot allt ont idag är det läkemedelsindustrin. Att ifrågasätta anses vara blasfemiskt - då som nu.
Kanske kan du lägga in artikeln på Alternativa behandlingar iFokus istället.
"Så ditt inlägg har återpubliceras ett flertal ggr, men vi måste faktisk respektera sajten alla medlemmar och inte bara en medlem.
Så om ett gäng som försvarar vaccin organiserar sig att massivt rösta bort en som har en obekväm åsikt om vaccin….och den sedan blir avstängd pga av bortröstandet. Han eller hon behöver inte anklagat någon för att sakna läsförstålese, eller vara vara mentalsjuk eller något liknande. Han eller hon kickas ut pga av denna grupps ogillande.
Så praktiskt.
Mycket praktiskt! Vilket trams,,,
#35 Trams? Det är ett utslitet ord man tar till när man inte kan motivera ordentligt. Varför blev KosmosBill avstängd? Du sa det själv:
Det ÄR praktiskt. Du behöver inte motivera annat än att han eller hon fick så många röster mot sig.
Visst är det så och det har vi sagt. Skrivförbudet trädde i kraft på automatik systemet. Vadå inte motivera? Jag tycker det är trams av dig och då skriver jag det. Jag har varit bussig rent ut sagt och återpublicera hand inlägg ett flertal ggr. Varför ska jag lägga in ett inlägg flera ggr då det visar sig att medlemmarna inte vill ha det? Du vet inte hur många anmäl som behövs på sajten innan det tas bort? Kan säga att det ligger ganska högt uppskruvat.
#37 Du kan upprepa ordet trams hur många gånger du vill utan att göra dig mer trovärdig. Faktum kvarstår att om folk röstar bort någons inlägg (inte för att inlägget är kränkande utan för att inlägget strider mot gruppens ÅSIKTER) så rättfärdigar tydligen röstningen avstängning som jag förstår dig.
"Jag har varit bussig rent ut sagt och återpublicera hand inlägg ett flertal ggr. Varför ska jag lägga in ett inlägg flera ggr då det visar sig att medlemmarna inte vill ha det? "
Din motivation verkar vara att det blir ju så jobbigt att återpublicera hela tiden. Så praktiskt att fimpa medlemmen istället.
Jag har sagt mitt i denna diskussion.
Du kommer in och rent av spyr galla, Du häver ut dig saker och sedan lämnar utan att invänta svar.. Så varför skriva saker som du ej då kan få svar på eftersom du ej ska delta mer i tråden. Trams.. Är det en vuxen som skriver är det ännu mera sorgligt,,,
#33"Hade du kritiserat svinvaccinet 2009 hade du antagligen åkt ut med ändalykten före den gången också.
Jag gjorde det. Åkte ut då också.
Var du lika nedlåtande och använde lika många personangrepp och anklagelser förklädda till "frågor" då som nu, så förstår jag det.
Det är givetvis en stor skillnad mellan att säga "Jag tror att detta vaccinet testats för lite" och att säga "Ni är alla köpta av läkemedelsindustrin kanske?"
Det första är bara okunnigt, det andra är dessutom dumt.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
KosmosBill
Varför vågar du Maria inte svara härinne?
Ja, det händer mycket på några timmar.
Jag sitter inte vid datorn hela dagarna utan har bland annat ett jobb att sköta.
Denna tråden var ju faktiskt riktigt underhållande.😃
Under minst 4 år så har hon agerat på detta sätt.
Ja, och jag kommer att fortsätta att agera på samma sätt. Det vill säga ta bort inlägg som som kan ge felaktig information och inlägg som röstas bort av medlemmar. Jag och mina Medarbetare är de som bestämmer över vad som är lämpligt.
Jag har fortfarande inte fått ett enda PM från dig denna gången utan du väljer att skapa denna tråd på en annan sajt och du skriver om det ytterligare inne på support. Länk
Jag är tacksam över att Piotrr med Medarbetare har låtit denna tråd vara kvar för den visar enbart att vi på Hälsa har tagit ett riktigt beslut som vi står fast vid.
DU HAR SKRIVFÖRBUD KOSMOSBILL
/Maria
[…]ett jobb att sköta.
HOW DARE YOU?!
#42 Javisst, hur märkligt det än kan låta😉
/Maria
#42 Men det är bra att du ändå exponerar dig och ditt sätt att tänka.
Inte ens nu när facit ang många vacciner börjar dyka upp så ser man det minsta kritik mot läkemedelsbolagen och deras produkter.
Du går i mörkrets ärenden vare sig du är medveten om det eller ej.
Man hör aldrig något från dig om offren för vaccinerna.
Att skrivförbud blir en påföljd för att jag delar kunskap som förmedlats av artikelförfattarna säger mycket om dig Maria.
Du kommer nog alltid att hindra sanningar från att se dagens ljus på din sajt och därmed skapa lidande hos människor som annars skulle ha en chans till lindring och bot.
Kan inte kännas bra innerst inne när du lägger huvudet på kudden.
Nya läkemedelsskandaler kommer rätt ofta nu, men blunda du för det som sker.
T.o.m. reguljära media talar om de obotliga hjärnskador folket fått från vaccinerna men Maria tiger still.
Börjar ana var du har din lojalitet.
Sov gott……om du kan.😴
Om du visste hur gott jag sover.
/Maria

#45 Om Maria ska sova, kanske du ska vakna?
Att Du inte fått skrivförbud på fler sajter övergår mitt förstånd. Du anklagar ett flertal personer för att tillhöra allt från Illuminati, Big Pharma konspirationer till att tillhöra reptilsläktet. Om inte det är personangrepp så vete f*n.
Lite OT men som ändå hänger samman med generella tecken på förföljelsemani. Många människor i Sverige - som sedan psykiatrireformens genomförande - finns numera ute i samhället där de lider av grava verklighetsstörningar/psykoser och behöver professionell hjälp ofta på institution.
"T.o.m. reguljära media talar om de obotliga hjärnskador folket fått från vaccinerna men Maria tiger still."
Kanske reguljära medias artiklar av det slaget borde röstas bort? Och ge journalisterna skrivförbud på kuppen? Tänk vad fiffigt om man kan organisera en röstarklubb, ständigt alerta med klickarfingret i högsta hugg. Snyggt och prydligt städar man på så sätt bort vaccinkritiska artiklar och journalister.🤓🤓🤓
#45, Kosmosbill,
_> "Du går i mörkrets ärenden vare sig du är medveten om det eller ej."
_
Jag kan föreställa mig att den här sortens påhopp är ett stort skäl till att folk röstar bort dina inlägg. Även här börjar det trilla in anmälningar, helt utan att Maria har medarbetarstatus.
Hm.
Maria, skulle du vilja vara Medarbetare här?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#45, Kosmosbill,
> "T.o.m. reguljära media talar om de obotliga hjärnskador folket fått från vaccinerna men Maria tiger still."
Narkolepsi är en autoimmun dysfunktion, inte en hjärnskada, och det finns ingen indikation på att den skulle vara "obotlig", även om tillståndet inte botats ännu.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#50 Jag kan hålla med om att kommentarer av det slaget är onödiga. Men skrev KosmosBill den typen av kommentarer inne i den aktuella tråden, där han censurerades?
Och när jag tänker efter så måste jag säga att jag har sett värre repliker än det där….
Men å andra sidan är man väl en sekt-påfågel som saknar ordförståelse och är kanske lite mentalsjuk.😎 och inte förstår bättre.
#52, Olaf,
Poängen är att Kosmosbill menar att hans inlägg "censurerades" av någon som "går mörkrets ärenden" och när jag frågar vad hans inlägg innehöll påstår han att det var korta saker med enkla meddelanden - samtidigt som hans inlägg här motsäger den historieskrivningen då varje inlägg är fullsmockat med insinuationer och mer eller mindre uppenbara personangrepp.
Om han hade betett sig här så som han beskriver att han betedde sig där, så hade det stärkt hans trovärdighet. Man nu kan man istället säga att Kosmosbills historia motsägs av hans beteende.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#52 Återigen (vet inte hur många gånger nu) så är det inte censur från sajten Hälsa, utan dess medlemmar, som har röstat bort inlägget. Upplysningsvis har inlägget fått ett antal anmälningar.
Som Sajtvärd har man då två val. Att lägga in tråden igen och tillmötesgå en synnerligen enerverande person med åsikter utan belägg eller att lyssna på övriga medlemmar.
I demokratisk anda har jag och mina Medarbetare valt det senare alternativet.
Tycker du det är fel?
/Maria
#54, bumbleboo,
#50 var mitt inlägg och jag föredrar som du vet att göra på ett annat sätt - för mig räcker det aldrig att deltagare röstar bort ett inlägg, jag vill alltid kunna förankra det i en regel och jag tycker mig ha goda skäl att göra så.
Men jag konstaterar att även med mitt eget sätt att moderera skulle jag hålla med om ditt beslut i det här fallet.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#55, Olaf,
Icke-verbala insinuationer fungerar inte i text, wink, wink nudge, nudge, know what I mean?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Det beror väl på om inlägget bryter mot några regler eller inte. Här har vi ju just nu ett lysande exempel där paranormalister anmäler inlägg till höger och vänster, både här och på deras egna siter bara för att få bort obekväma inlägg som ställer frågor om sånt de inte vill behöva ta i med tång. Om man i det läget viker sig för vad en stor högljudd grupp önskar så förvandlas siten sakta till ett pöbelvälde, det har jag väldigt svårt för. Hela konceptet att rösta bort trådar tycker jag är märkligt, ingen tvingar någon att läsa en tråd, men varför ska man hindra ANDRA från att kunna läsa den tråden? Tänk om alla fotbollsälskare på detta sätt började städa undan alla curlingrelaterade trådar på ett sportforum? Är det ok? Givetvis inte.
Nu vill jag poängtera att jag pratar rent principiellt, nu vet jag ju inte vad som hänt just här och om det kan finnas andra skäl (som personangrepp/uppenbart trollande/Off topic osv.) som föranlett åtgärder.
En 🏆 pokal till Bumbleboo för hennes outgrundliga tålamod med TS och för att hon besvarar TS så lugnt, intelligent och nyanserat!
#56 Jag såg att jag postade till fel inlägg. Jag menade till Olaf #52.
#59 Tack
/Maria
I demokratisk anda har jag och mina Medarbetare valt det senare alternativet.
Tycker du det är fel?
Så bra Piotrr svarade Maria åt mig. Skulle Piotrr välja ditt alternativ skulle han knappt ha några skribenter kvar här.😭 Han skrev:
"#50 var mitt inlägg och jag föredrar som du vet att göra på ett annat sätt - för mig räcker det aldrig att deltagare röstar bort ett inlägg"
#61 Egentligen tycker jag att Piotrr med sina Medarbetare är ett föredöme när det gäller moderering och dessutom öppen sådan.
Jag väljer den enklare varianten men har ändå försökt att ta till mig en del.
/Maria
Du går i mörkrets ärenden vare sig du är medveten om det eller ej.
Det är banne mig ett enda stort mysterium att mörkrets ovetande tjänare väljer att kasta ut dig gång efter gång. Vet dom inte om att du har en makalös insiktsfull förmåga som är i särklass den mest genomskådande förmåga som inte upptäckts? Fy skäms dumma Medarbetare och sajtvärdar som inte vet om detta.
#61, Olaf,
> "Så bra Piotrr svarade Maria åt mig. Skulle Piotrr välja ditt alternativ skulle han knappt ha några skribenter kvar här.
"
Det skulle jag visst. Skribenterna här röstar väldigt sällan bort inlägg, men jag har å andra sidan också väldigt sällan sådana inlägg.
Kanske är det till och med så att flera är så nöjda med modereringen att de inte behöver anmäla inlägg?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

Kosmosbill verkar ha glömt hur han själv modererade på sin sajt IiF. Det var rätt många som, utan att bryta mot några regler, som åkte ut från det forumet. Det var snarare så att det skribenterna skrev inte behagade honom och alltså åkte de ut. Ingen större skillnad, skulle jag vilja säga, mot det han protesterar över i #0.
#65 Precis så
Med den lilla skillnanden att TS tråd faktiskt återpublicerades på Hälsa men röstades bort igen.
/Maria
Jasså var det han! Få finns det säkert någon lämplig Aesopsk fabel om detta beteende. :)
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

#66. Precis 🙂