Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettskepticism
Läst 3539 ggr
ru4real
1

Detox fotbad

Hade en diskussion med en kompis i helgen om detoxande fotbad, kände mig tvungen att läsa på lite och får mig nu många goda fniss när jag läser hur folk försöker övertyga om att det verkligen funkar, utan ngn som helst medicinsk forskning… Scary.

olaka
3

Det skulle nog funka på mig. Med tanke på hur mina fossingar luktar lär det finnas toxiska ämnen av gigantiska mått där nere…

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Starman]
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, en del människor alltså. 🤦‍♂️

Timmorn
0

Åh gud vad kul, jag har varit så jäkla skeptisk till den där men jag har inte läst på.  Tydligen ska det ska bli olika färger beroende på vilken sorts sjukdom du har. Eller brist på något, så ska det visas beroende på färgen tydligen.

Jag vet inte om det borde bli en nytt inlägg. Men jag har varit precis lika skeptisk till den här https://www.youtube.com/watch?v=ObBHvatYmsI
Nu skin överhuvudtaget är jag jätteskeptisk till som en del bekanta har försökt få med mig på och även fast de säger att de inte är pyramidföretag så tycker jag att det verkar som det. Låter som ett sånt underbart PRtrick att det är världskända vetenskapsmän som har tagit fram produkterna och att just de har patent på både den där galvanic spa apparaten och alla produkter- som jag tycker verkar fungera precis lika bra som vanlig "dyr" fuktkräm så känns så jäkla mycket som PR.
Men just den här galvanic spa har jag inte alls tillräckligt med kunskap för att ordentligt kunna se igenom och argumentera. Jag har kunnat läsa till mig vad en galvanisk ström är inte för att jag förstår överhuvudtaget vad det gör för skillnad i maskinen.
https://www.nuskin.com/content/nuskin/sv_SE/products/nuskin/galvanic_spa.html

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

ru4real
2

Utan att kunna ngt, tror jag inte att det finns ngn apparat som kan hindra kroppens egna inbyggda cellförstöring, vi är ju liksom biologiskt programmerade att brytas ner inom en given tidsperiod.

Och hur kan en sak som man petar på ytan med, arbeta med cellerna som ligger under huden? De skapas ju under ytan och pressas ut, typ.

Äsch, som vanligt, låter det för bra för att vara sant, är det det. Osant alltså :)

piotrr
1

Rost och andra utfällningar.

Vilket är intressant: Efter långt användande bör apparaten "sluta fungera" för att metallerna som löses ut tagit slut. Fast då kan man säkert köpa en ny. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

skeptiskelars
3

Detox-fotbadet (bland annat) granskades av Andreas Wahl i "Folkeopplysningen" på norsk tv i höstas. Han förklarade hur det funkar, dvs han förklarade hur elektrolys funkar tillsammans med vanligt bordssalt. Vattnet blir brunt även om du inte stoppar ner fötterna i det. Och om du stoppar ner ett giftfritt, ekologiskt äpple i det, så blir det rena geggamojan, se trailern här, äpplet flimrar fördi vid 0:34:

http://www.youtube.com/watch?v=DbHmjQnuVT0

ru4real
2

Tack för svar och länkar, skall kolla på YT-klippet när mitt nät funkar bättre än nu. Bredbandsbolaget verkar ha knut på ngn kabel…

[Starman]
2

Upplev mindre… :p