Andlig vägledning?!
För ett tag sedan vann jag en "kort andlig vägledning med mirakelkort".
Vägledningen utfördes på distans av en medlem på iFokus som inte vill framträda med namn här och som skickade mig texten via PM. För de av er som är lika ovetande som jag om hur en andlig vägledning ser ut så tänkte jag återge hela innehållet här.
Personen som skrev texten ville helst inte att jag publicerar den med hänvisning till att hen inte ville kritiseras personligen eller att det skulle bli onödigt hetsk stämning om det postades här. Så låt oss anstränga oss extra mycket för att vara hövliga även om vi starkt tvivlar på att det är andar som ligger bakom det hela
.
Vägledningen i sin helhet:
-----------------------------------------------------------
Det första jag kände var en flicka, kanske två år men också i "väntans tider". Jag tror du har barn och kanske har (funderat på en till).
Känslan om förändring, runt din sambo (säger inte gift, inte än) utan att blanda in henne, är att man/ni vill upptäcka nya saker. Det är som om man trappar på samma ställe, gemytligt och i ett samspelt förhållande, men någon vill ta nya vägar. Inget som behöver handla om ert förhållande utan mer att någon av er måste låta den andre få "öppna sina dörrar". Kan ha med mål och drömmar att göra.
(Dessa "kan ha att göra med" säger jag enbart för att jag aldrig vill säga hur något är utan det handlar om min uppfattning/känsla).
Besvikelse, kan ha att göra med barndomen. Farmor (till flickan) är där, kanske inte som man önskar. Farfar känns avlägsen (din pappa alltså) men jag tror det är från hans sida jag känner "arv". Arvet handlar om att man har tagit efter/lärt sig/blivit upplärd och använder sig av det nu. Det är som om jag får en bild av dig runt nio där en man (pappa eller farfar) visar saker med sina händer, kan vara i ett garage eller i en källare. Mycket saker runtom i allafall. Pojken (du) ser undrande men förstående ut. Ganska tidig i sin ålder, busig men mer åt "tänker före man handlar". Klok och duktig. Något "hände" som barn som kan ligga kvar ännu, en rädsla/ledsamhet/ensamhet.
En kille/en bror, någon som står nära. Tappat kontakt och saknad. Ord som avundsjuka och missunnsamhet kommer i samband med de bilderna. I samband med den känslan får jag en bild av en "klasskamrat", eller någon du mötte under "skoltiden". Där känns det ledsamt, som om något har hänt.
En annan bild runt/om dig är "inte social" i stora sammahang och att du inte tar för dig som du ska. Inombords finns andra tankar än dem du (alltid) säger utåt. En önskan och kraft om att kunna säga ifrån.
Jag får en positiv känsla (kring dig) och det handlar om att "inre drömmar går i uppfyllelse" bara du tror på dem och vågar agera. Något talar också om "underliggande besvikelse" om att omgivningen (någon nära) inte alltid tror på "dig" eller snarare som om det har varit så, att man måste bevisa saker hela tiden.
Sport. Jag får "uppmaningen" på grund av någon fysisk "skada" som jag kopplar till rygg (eller någon runt det området) och att du ska röra dig. Tennis eller någon annan liknande (aktiv) sport där man rör hela kroppen.
En bil, olycka och spårvagnar (något som har hänt) och ett namn "Stig" (som jag kan associera till en Stig jag känner) talar om att titta över bilen. Jag vet inte om ni har varit inblandade eller sett något sådant (det handlar inte om framtid eller vad som komma skall).
Jag vill också säga "Var inte så envis, att man misslyckas betyder inte att man inte kommer igen. Det är bra att fela ibland för att lära sig"
Ordet "Päron" dyker upp. Inget jag använder men det symboliserar (väl) föräldrar och i samband med det får jag bilden av att ni reser iväg till "tjejjens päron/föräldrar".
Orakelkorten säger:
- Lita på din inre visdom, stå på dig och handla därefter utan att tveka.
- Allt är så som det ska vara just nu. Genomskåda illusionen och se den underliggande ordningen.
- Lita på din magkänsla
Det var det jag fick till mig nu. Har du följdfrågor, ställ gärna dem.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Innan någon frågar: jag har inte tänkt gå in i detalj på vad som stämmer och inte men sammanfattningsvis kan man kanske säga att det stämmer ungefär så bra som man kan vänta sig, det vill säga det som är specifikt stämmer inte och det som är mer allmänt stämmer ofta i någon grad.
Vad är ett orakelkort? Fick du någon förklaring till det?

#2 Nej. Men du kan se på slutet av texten vilka råd jag fick från mina orakelkort. De verkar påminna lite om lyckokakor men det kanske finns en mer invecklad procedur bakom.
Tja Barnum och det vanliga svamlet, graviditet, ont rygg och en olycka Lite barndom, drömmar och förändringar på det sådär lite vagt…
Det skulle väl gå hyfsat enkelt att hotreada på dig också..?
Tänker på det med barn/en och sambo
Men ska det första innan Orakelkorten vara andar/döda människor som berättar det för henne?
Men skoj ändå att hon gjorde det trots att hon antagligen visste att du skulle lägga ut det här
Vad var själva vägledningen i det förresten?
Att du skulle, lita på din magkänsla och inre visdom..?

"Det skulle väl gå hyfsat enkelt att hotreada på dig också..?"
Jag har skrivit om det på iFokus (http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/508a4883d4ebea6723002191-experiment-vem-vinner-valet#16) men om hen läst det där borde hen fått åldern rätt. Jag tror inte det är hot-reading eftersom mitt civilstånd också är fel (jag är gift sedan flera år).
"Men ska det första innan Orakelkorten vara andar/döda människor som berättar det för henne?"
Vid närmare eftertanke tror jag inte det. Den här informationen fick jag innan:
En vägledning innebär att jag läser av din situation och fångar upp bilder/känslor i nuet. Man kan se det lite som "ett tips från coachen", på en andlig nivå ;)
Jag siar/spår inte på det sättet utan det handlar mest om sådant som ligger i det undermedveta. Kanske "råkar" man få höra/läsa de där orden som sätter pricken över i:et (eller så passar det inte alls ;) Ibland önskar människor "svar" på just det de själva vill höra och då blir det inte riktigt rätt.
Som sagt, en vägledning innebär inte att man får ett svar om framtiden eftersom det är den vägen man ska gå själv. Man ska heller inte tro/känna/tänka att "nej jag fick höra att jag skulle ta vänster istället för höger" utan man ska alltid följa sin egen (mag)känsla. Inget är "hugget i sten", vi har alltid valmöjligheter. Kanske ger en (andlig) vägledning en knuff framåt. Vem vet.
"Men skoj ändå att hon gjorde det trots att hon antagligen visste att du skulle lägga ut det här"
Ja, det var hedervärt.
Vad är "en andlig nivå" och vem är coachen?
#6 Ja så det är egentligen bara en massa som hon har/hade i huvudet som hon säger/skriver och hoppas det ska stämma på dig. Ingen vägledning alltså…
Nej jag tror inte hon är så pass så att hon hotredar för det hade varit för uppenbart antagligen.