Grisarnas revansch...?!
Köttätarnas skräck? Länge leve vegetarismen?
Jag fortsätter mitt tema: Märkliga nyheter!:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/bonde-uppaten-av-svin
Vilka associationer gör Du? Litterärt som exempel.
Du hyllar vegetarismen, och köttätande grisar?
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

En bok jag läste en gång…kommer inte ihåg vilken just nu…återkommer med det.
/nej, oj, jag är ju en "genuin" "kött" och "fettätare"…samt grönsaksätare…!
Men det kanske är "fläskätarens" öde, att hon som "straff" blir uppäten av dem hon äter…
Då är det väl värre att bli dödad av en morot.

Makabert.
Undrar vad de gör med grisarna. Vore det någon slags indirekt kannibalism att göra korv av dem?
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Någon som har en Idè om hur det skulle gå till? Att bli "dödad" av en morot?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Såhär:
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Djurfarmen
Det var den, jag kom att tänka på…kopplat till inlägg #0 Plus #3, "en bok jag läste en gång"
Det var bara det. Har eventuellt inga ytterligare "åsikter" eller kommentarer.
(Sorry, förlåt om jag "störde")
Äh, allt behöver väl inte vara blodigt allvar. Det enda som förvånade mig är hur sällan det verkar uppstå, grisar är allätare och äter ofta upp sin egen avkomma till och med så att inte fler människor går åt fattar jag inte.
Grisar är väl helt enkelt inte speciellt blodtörstiga.
Men klart, ett stort och rejält ilsket vildsvin vill jag nog inte stöta på i skogen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kan också bli dödad med en morot så det är farliga grejer.
Jag kallar det allergiskt självförsvar: Döda grönsakerna innan de dödar dig.
Mer allvarligt dock, jag tänker på filmen "Lock, Stock and two smoking barrels" som har en skurk som matar sina fiender till hungriga grisar.
Jag tänker också på hur få människor som verkar känna till att grisar är allätare, precis som vi är. Jag undrar… kände ni till att bin och andra insekter äter kött i slutet av sommaren, för att kunna överleva vintern?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Köttätande grisar finns det nog i många filmer. Kommer att tänka på Hannibal och även Deadwood (serien).
Är bin köttätare? Getingar visste jag, men bin? Jag som tänkte mig att de ädla bina endast åt sin nektar och gjorde honung, men de onda getingarna åt allt de kom över, inklusive min kvarglömda köttfärs…
Är bin köttätare? Getingar visste jag, men bin? Jag som tänkte mig att de ädla bina endast åt sin nektar och gjorde honung, men de onda getingarna åt allt de kom över, inklusive min kvarglömda köttfärs…
Nja, inte riktigt sant. Getingar äter sockerarter men samlar insekter m.m till larverna som så småningom blir getingar. Man kan säga att getingarna är vegetarianer p.g.a sin blodtörst i sitt tidigare liv, du vet karmagrejen, öhh. Bin tillhör samma sorts steklar och bör också agera på liknande sätt som en geting gällande födan, antar jag iaf.
Edit; Jag skrev sockerarter men vet att det finns ett bättre ordval, men kom inte på det och har inte orkat letat. Vid önskemål om belägg så bistår jag givetvis med korrekt information vad det lider.
Aha. Då var det säkert samlare som "åt" på min köttfärs. Jag hade köket fullt, det var riktigt skrämmande.