Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettmedicin
Läst 3639 ggr
Howliten
2012-09-14 22:10
0

MSM

Vad tror ni om MSM? Alltså hälsotillskottet?

Jag är glad. Är du?

groblad
2012-09-15 01:31
1

Som vanligt så har man väl åsikter om påståenden, säger du att det fungerar mot krokiga ben så vill jag att du visar att det faktiskt gör så.

Anser du att det förstör miljön så antar jag att det finns en hel del som stödjer det, men jag vet faktiskt inte.

Vad anser du att man ska använda det för eller mot? Vad har du för källor till att det faktsikt fungerar mot eller för?

Howliten
2012-09-15 02:03
1

Jag frågar dig vad du tycker

Jag är glad. Är du?

groblad
2012-09-15 02:27
2

Om MSM? Jo, det verkar inte fungera som skokräm eller som kontaktmedel till iPaden.

Vad anser du själv om det?

(du måste väl förstå att du måste komma med något än att rent allmänt fråga vad man tycker om vad du nu undrar om)

ru4real
2012-09-15 03:35
3

Så här på natten, vad f*n är msm? Jag som inte orkar googla?

Maria
2012-09-15 09:38
3

Allting går att sälja med mördande reklam….

Stärker immunförsvaret bla bla bla.

Jag skulle inte köpa det.

/Maria

robobengt
2012-09-15 09:48
5

#4 http://en.wikipedia.org/wiki/Methylsulfonylmethane

Men jag gissar bara. Jag tror nämligen inte att Mainstream media är ett kosttillskott.

chik
2012-09-15 10:39
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

MSM.Ja vad är det?? Nu är jag ju en riktig slarver på o läsa o är det långa stycken så blir det inte bra…Men svavel det ordet användes ofta..jag köper inget som jag inte har en aning om vad det är..Tar bara det som läk ger på receptSkäms

Tror ju alltid att jag blir lurad..

Svavel hittar ju bara detta

Lena.P är jag i verkliga livet.

ru4real
2012-09-15 11:14
4

Kritiskt tänkande: Om ngt sägs vara bra mot precis allt, så är det nog för bra för att vara sant. Lite som det här med KS. Hjälper mot allt, bla bla bla.

Tror nog mest att det är det senaste hälsokosttillskottsflugebluffmedlet som säljs för att lura godtrogna människor av deras pengar (för jag gissar att det är dyrt?).

piotrr
2012-09-15 12:04
2

Aldrig hört talas om. Tack för tipset. Inte för att jag tänker börja äta det men jag kanske skriver något om det. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Joppo
2012-09-15 14:49
2

I kolloidalt silver-gruppen inne Facebook diskuteras detta ämne väldigt frekvent. Det verkar vara rätt "inne" där såvitt jag kan bedöma.

Jag vet inte heller så mycket om det, dock verkar det inte vara verkningslöst som många andra alternativa mediciner. Enligt människorna i gruppen kan man få förgiftningssymptom om man tar för mycket av det på en gång. Som vanligt i såna här sammanhang, påstås det att MSM hjälper mot en uppsjö av saker, dock utan några vetenskapliga belägg.  

Om Piotrr har lust och orkar, skulle jag gärna läsa mer om det :)

ru4real
2012-09-15 14:53
6

Kollade lite snabbt på facebook-gruppen. Samma halelujandet där som i andra kretsar som hyllar underligt preparat. Gillar särskilt stycket i inledningen där man kan läsa följande;

Är nyfiken på alternativa metoder för att läka (OBS! INTE DÖLJA SYMTOM)
* Är trött på att inte bli frisk snabbt nog
* Har tappat förtroendet för läkemedelsmonopolet och dess försäljare (om de ens har förtjänat ditt förtroende)
* Har en ifrågasättande/kritisk "läggning" samt förebygger och är proaktiv för en bättre hälsa

Alltid detta tjafs om att följa symptomen, och att de är ifrågasättande och kritiska. Men tydligen bara till beprövad medicin, hokuspokus och trams behöver man inte vara kritisk till, där går allt möjligt ner, bokstavligen. De tror säkert på tarmsköljningar och elallergi också.

chik
2012-09-15 18:31
4

OJ!!Var inne o läste på Joppo#10. länk inne på FB..Huva mig..Är det mig det är fel på..Bidde ju mörkrädd…

Lena.P är jag i verkliga livet.

robobengt
2012-09-16 09:23
4

Fan. Var ni tvungna att visa mig den sidan? Nu blev jag så ilsken att jag anmälde den till Facebook.