Ett par frågor
Hur pass opartiska är följande "källor", jag antar att ngn har kommit i kontakt med dem tidigare…
Urkraft/Urenergi är ju samma Urkraft som här på iFokus.
Den sidan bedömer jag inte tillförlitlig, det går aldrig att få ut vettiga källor ur den signaturen. På sin blog länkar hen mest till newsvoice, som ju bekant är en plattform för foliehattsnyheter, d.v.s. sådant som vaken-folket tror sig ha kommit på spåren men aldrig kan ge någon vettig källa till.
Därtill beter sig signaturen Urkraft i diskussioner som en debattskurk, missar aldrig ett tillfälle att svartmåla mediciner som dagligen hjälper miljontals människor till drägliga liv och i samma andetag lovprisa allehanda grymt bedrägliga behandlingar. (Se exempelvis Därför behövs kosttillskott inlägg #7 och inlägg #11)
Jag misstänker ärligt talat att hen kan vara avlönad av alternativmedicinsmaffian.
Underkastelsen.se kom jag tyvärr inte in på ordentligt. Ska prova med en annan läsare vid senare tillfälle. Kan du berätta kort vad den handlar om? Verkade vara någon flash-sida utifrån vad jag kunde tyda.
Värt att notera är att Urkraft säljer kosttillskottet "Fitline" som distribueras med MLM-metoder och dessutom använder sig av hel del märkliga påståenden i sin marknadsföring. Hon är alltså partisk när det kommer till att främställa kosttillskott och framförallt Fitline som bra och nödvändiga.
#1 Det är en film av Stefan Jarl som handlar om kemikalier i kroppen.
Jo, just urkraft fick jag verkligen kraftiga alternativsmedicinsvibbar av. Försöker debattera med dem i en tråd, anledningen var att de hyllade ngn professor och hans undersökning från 1930. Den kändes sådär såklart och naturligtvis är det fel i den, men just de felen vill de inte kännas vid.
Hittar inte den tråden just nu… Länkar den när jag hittar den. Och filmen av stefan jarl orkade jag inte ens kommentera, har svårt att tro att han är neutral i debatten.
Kan någon förklara hur detta har gått till..
Det var ju lätt..Alternativ har egna små nissar
Lena.P är jag i verkliga livet.
Funderar på tidigare tråd…
"Varje gång som det kolloidalasilvret attackerats av myndigheter, forskareoch media, har Anders Sultan stått upp iden mediala snålblåsten och med vetenskapliga argument försvarat silvret som enalternativ framgångsväg till hälsa."
Funderar mera… Om det är en enda person som "kämpar" mot myndigheter, instutioner, "den hemska läkemedelsindustrin" osv. Är det bra eller dåligt? Rättshaverist? Vem har troligtvis mest rätt då?
#7…Skojar han
Är det så lätt????
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kritiskt tänkande är inte en stark sida verkar det som. Jag blir lite rädd när jag läser sådana där "bekännelser".
Här är en annan trevlig anekdot från samma utomordentligt väl underbyggda sida, en som kanske kan hjälpa andra nödställda att komma till rätta med sina eller sina barns medicinska problem;
http://www.anekdoter.se/anekdot.asp?anekdotID=287
"Anonym Mamma
Datum inkommen: 2012-01-10
Symptom/besvär: Cancer
Produkter/behandling: Nonijuice
Jag har gett Noni Juice från Superfrukter.se och några andra produkter till vår son som har en hjärntumör i ca 8 år nu. Han mår bra och ingen kan säga varför. Vi törs inte sluta."
Ser även att Sasserson och CO. har för planer att stoppa in lika uppmuntrande och inspirerande anekdoter om AIDS och HIV bland annat. Vart går gränsen? :/