Alien abductions
Hittade en länk som antagligen är den mest troliga förklaringen till sådana…
http://wumocomicstrip.com/img/strip/-WM_strip_DK_20111117.jpg
Länkar inte bilden pga upphovsrättigheter osv.
Jag tror snarare att det är brist på uppmärksamhet och ett rop på hjälp egentligen, detta är människor som inte mår bra psykiskt…
Jo, så är det nog till stor del.
Ungefär som de sk elöverkänsliga, har sett en del dokumentärer på hur dom demonstrerar sina allergiska anfall nästan som EP anfall men likt förbannat går det bra när dom sitter i sitt kök med filmkameran på, vad går den på då?? visst batterier men dom påstår ju att dom inte kan komma inärheten av mobiler och jag ger mig tusan på att dom kör med samma typ av batterier….
Dessa människor mår nog lika dåligt som dom som påstår att dom blivit bortförda…
Vi kanske borde lära oss att verkligen se varandra igen i detta samhälle där vi mer och mer isolerar oss fysiskt framför datorer mm
Vad tror ni ?
Hade en kund på ett ställe, som var helt övertygad om att hon inte klarade av lysrör och vi var tvunga att släcka dem. Hon hade dock inte som helst problem med ett rum fullt m CRT-skärmar och stadiga mobiltelefoner…
Så jag tror nog de flesta har ngn form av psykosomatisk störning eller helt enkelt tror att de är överkänsliga. Visserligen synd om dem, men man skall fanimeg inte släcka tv-sändare ller mobilmaster för påstådda symptom.
Jag hade en patient som absolut inte klarade lysrör mobiltelefoner och i princip allt.
Då det var dags att ta EKG sa jag: Vi får nog hoppa över detta med uppkoppling till EKG apparaten men se det ville hon inte.
Det ska nog gå bra, sa hon.
/Maria
Ja det intressanta är att det jag sett av elöverkänslighet är symtom som dom själva kan fabricera dvs andnöd, pstådd huvudvärk och epliknande anfall..'
Har ännu inte sett nässelutslag, ödem i anskte som är klassiskt vid allergi.. Hmm jag tror nästan jag ska göra en ny tråd om detta ämne för detta är något som irritterar mig..,, (Sorry för det)
Jag har för mig att jag har sett bra förklaringar till "bortförningar" som att det handlar om epeleptiska anfall, hallucinationer av ljus och ljud och sedan minnesförlust, vakna förvirrad.
En annan förklaring är hypnagoga hallucinationer där man är vaken men kan inte röra kroppen och man kan få föreställningar om att det finns någon annan i rummet. (men det gör det inte).
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#5 Vänta, va?!?!? EKG är ju ett SJUKLIGT starkt magnetfält?! Borde inte människan typ fullständigt dö då?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Är inte det någon slags rekord att redan efter det tredje inlägget gira helt utanför ämnet?
#9 Antagligen :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
"Vänta, va?!?!? EKG är ju ett SJUKLIGT starkt magnetfält?!"
Inte EKG, du kanske tänker på datortomografi?
Intressant är att upplevelserna de har påminner mycket om tidigare upplevelser av att bli bergatagen, tagen av skogsrået osv. Dvs. upplevelser relaterade till tidigare folktroväsen. Så upplevelserna verkar återkomma, men med olika tema på de väsen som orsakar det.
13# intressant. Så det finns kopplingar till det hela, som antagligen kan förklaras bättre av psykologer och sådan forskning. Hade jag faktiskt inte ngn aning om. Skall se om jag hittar lite länkar på det.
Har efter en snabb googling inte hittat ngt som ger mig bra info, googlar vidare.
# 7
Du menar sömnparalys? Jo, en del av upplevelserna går nog att förklara med det.
# 13
Menade du #12?
#11 Indeed, det gjorde jag. Kom just på att det är en MRI i så fall.
-Stephen Hawking
#11 Snarare magnetkamera.
/Maria
Trodde det var samma sak, men det är det tydligen inte…
/Maria
Kollade så klart innan jag svarade, så jag vet att du har rätt :-)
Jag vet egentligen inte hur det funkar
men en MR tar mycket längre tid att göra än en datortomografi.
/Maria
Behöver man inte hålla sig till ämnet - i denna tråd? 
Jo, och som TS skäms jag lite för att jag spårade ur själv. Men, åter till ämnet, som bör handla bortförda och liknande. Som jag personligen inte tror på, men tycker det är kul att läsa om.
Denna lista tror jag man utan vidare kan bocka av en el flera punkter på utan för den skull ha blivit bortförd eller tro på att man blivit det; http://paranormal.se/topic/abduktion_indikatorer.html
Och prickar man in alla 52, tror jag man verkligen behöver professionell hjälp…
Men - tänk om! 
Jag har läst bok av John E.Mack (psykiatriprofessor), med titeln Bortförd.
Vad finns det för invändningar mot den källan, när det gäller bortföranden av aliens (aliens existens)?
Hallona: Är det en bok med personliga upplevelser?
Nej, det är inga upplevelser han själv haft.
Från försättsbladet: John Mack är en välrenommerad professor i psykiatri vid Harvard Medical School. Under årens lopp har han i sin praktik haft patienter som under hypnos berättat sinsemellan likartade historier om möten med rymdvarelser. Han är övertygad om att dessa människor varken fabulerar eller lider av psykisk sjukdom………..
En mycket intressant, och spännande bok - tycker iaf jag. Det är svårt att inte tro på aliens efter man läst den. ;)
Alltså är det en bok med personliga upplevelser:
"Under årens lopp har han i sin praktik haft patienter som under hypnos berättat sinsemellan likartade historier om möten med rymdvarelser."
Jag var lite osäker på din frågeställning, men tänkte att så kan du ju inte mena - men det kunde du ju. :)
Vad menar du att det annars skulle kunna vara??
Om en person är med om en händelse, så är ju den upplevelsen personlig.
"Om en person är med om en händelse, så är ju den upplevelsen personlig."
Jovisst, och om det gäller något så osannolikt som möten med rymdvarelsen så kanske man inte ska dra allt för stora växlar.
Det finns faktiskt fullt naturliga förklaringar til deras upplevelser. Som inte har det minsta med små gröna män att göra.
#29 > "Det finns faktiskt fullt naturliga förklaringar til deras upplevelser."
Ingenting onaturligt behandlas i boken. Självklart är alla förklaringar naturliga. (Naturliga aliens… ;-)
Lite att läsa om ni är intreserade av sambandet mellan aliens-bortföringar och folktroväsens tidigare bortförningar.
http://culturepotion.blogspot.se/2011/05/supernatural-abductions-comparison-of.html
Som ni kan se har upplevelserna alltid förekommit, det är bara vad det som för bort som förändras - i och med att samhället förändras.
#23 Underbar lista! Typ 40 av 50 har jag själv upplevt under any decent festival :)

#22 Nej, här är det vilda västern.
Skämt å sido, vad är ämnet? Lustiga förklaringar till alien abductions?
#23 Den var bra! Några guldkorn:
"40. Har problem med huvudvärk som antingen är vanligt förekommande eller sporadisk."
Alla sorters huvudvärk är tecken på bortföring.
"52. Svarar ja på många av dessa frågor, men har inget minne av en abduktion eller möte med utomjordingar."
Om du minns en abduction har du blivit bortförd. Om du inte minns en har du också blivit bortförd.
"24. Är intresserad av UFO:n eller utomjordingar. Kanske läser mycket i ämnet. Kan också vara tvärtom, d.v.s. en stark motvilja mot ämnet. "
Vad säger man 
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#14, Sara D,
Ja, så heter det också. Tack!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
NP
MR=magnetic resonance, MRI=Magnetic Resonance Imaging. Det förekommer ingen röntgen inom MRI så snälla kalla det aldrig magnetröntgen.
Ish, CT-scanning har jag gjort 3-4 gånger under en/ett par månad/er (kommer inte ihåg riktigt - det kanske var aliens som gjorde det på mig. Det var ju främlingar som utförde den, och jag har inga glasklara minnen av det.
#23 Kryssade i 30 av 52. Nummer ett har hänt alltför många gånger, men jag skyller den på alkohol, och där hör väl nummer 14 lite till samma kategori
Enligt den listan finns även vegetarianism med på indikationer att man blivit bortförd, god, det här känns ju läskigt.
Sen det där (47) med att man måste sova mot en vägg…gör inte alla det?
Jag tror på aliens men inte på bortföranden. Fast med aliens menar jag inte små gröna/gråa/whatever "män" som åker runt i ufos och är fascinerade av oss människor, utan att det känns väldigt osannolikt att det inte skulle finnas någon form av liv på någon annan planet i hela universum.
_No way! Yes way!