Är Det Bara Jag Som Tycker Detta Är Konstigt?!
Gång på gång kommer det fram främlingar till mig som uppträder som Mr Heep i David Copperfield. De påstår att de ser att jag har en (medial) gåva, för det kan dom känna av med sin stora andliga gåva.
De tycker att jag ska hjälpa världen och de erbjuder mig kurser. Jag svarar dem att jag INTE är intresserad. Men min åsikt blir oftas inte respekterad. Jag tror inte att de hör på vad jag säger. Plötsligt ändrar de läget och nu ska jag "se" åt dem. Det handlar alltid om något intresse de har i en viss person och de vill att jag ska tolka signalerna från denna person helt från luften. Jag säger att det kan inte jag. Då agerar dessa andliga människor med stor agression och ska tala om för mig att jag saknar medkänsla för deras lidande. Jag frågar dem varför de inte tar kontakt med intresset personligen och slutar dra in tredje part i deras problem. Strävar de efter månggifte?
Då förstår inte jag deras lidande och de löser problemet med att slippa prata med sitt intresse genom att deras intresse ska förstå vad de känner, utan ett ända ord från dom. Går det bra, undrar jag? Det verkar som att deras intresse ska vara mycket mer utvecklad, än de. Jag svarar att deras intresse behandlar dem på samma sätt som de behandlar sitt intresse. Tom muntlig kommunikation! Alla svar kan läsas via himlen! Jag ska se på deras order när de blir ett par och sedan utbryter en klagosång som låter som en martyr som inte är villig att offra sig, men går igenom skärselden. Jag ber dom lägga ner sitt beteende, för det är något de har valt! Ibland bara går jag innan hela processen tar fart. När jag tittar på deras situation rent logiskt realistisk så existerar inte problemet som de lider för. De tar det säkra för det osäkra. Då kan de ha sin situation, tycker jag. Det är självvalt och självskapat!
Är det bara jag som ser idiotin i detta? Jag tycker inte att detta är ett lidande? Vad tycker Ni?
Vad umgås du med för människor?
Jag umgås inte med dessa människor, de dyker upp på gator och torg, eller när jag stodd i butik och sålde kläder/loppis, när jag ute med hunden osv. Jag umgås inte med dessa människor och jag har inte skrivit det! Varför anklagar du mig för något jag försöker unvika. Jag ställde en fråga om detta är logiskt - MEN den svarar inte du på! Ni skriver här på skeptiskt att man ska hålla tråden annars får man skrivförbud! Håll reglerna!!!
Jag kan lägga ner denna diskussion och lita på mig själv! Det är den ända gången man får råd som är fokuserad på mitt välbefinnande!
Vad exakt anklagar ru4real dej för?
Jag kan inte se nån anklagan emot dej. Han ställde en enkel vanlig fråga.
#0 "Är det bara jag som ser idiotin i detta?"
Nej jag tror jag skymtar något jag också, kanske inte idioti, men något fel är det…
Fast jag tycker du sammanfattar det bra här själv:
"Då förstår inte jag deras lidande och de löser problemet med att slippa prata med sitt intresse genom att deras intresse ska förstå vad de känner, utan ett ända ord från dom."
#4 tack. Precis.
Jag kan ju inte svara för vad andra människor tycker är logiskt. Och på dig låter det ju som om du hela tiden blir påhoppad av människor som ställer underliga krav på dig. Därför min fråga om vad du umgås med för människor och hänger i för kretsar.
Men jag anklagade inte alls, utan undrade bara. Men om du ser enkla frågor som anklagelser och så, då tycker jag nog att du överreagerar och tolkar mig fel. Och jag är benägen att tro att du tolkar folk i allmänhet på ditt eget vis och på så vis kommer fram till underliga slutsatser. Min tolkning är givetvis bara min, ingen annans. OCH ingen anklagelse.
#5 Hej Gesus
Vad skönt att du svarade och vad du skrev, nu känner jag mig inte så ensam! Tack för ditt inlägg. Jag uppskattar det varmt! 
Då är jag inte helt ute och cyklar….Nu kan jag gå vidare med varmt hjärta!
Kram från Yantra
Man kan läsa inlägget som det står, jag började inlägget med:
Gång på gång kommer det fram FRÄMLINGAR fram till mig - HUR kan man tolka det som att jag umgås med dem?
Läs vad som står och hitta inte på saker ATT ANGRIPA MIG PÅ som JAG INTE HAR SKRIVIT!
Antingen svara man på frågan eller så kan man ta bråk via PM och då INTE till mig.
Det är ingen som angriper dig. Men du får självklart räkna med att det kommer kommentarer på ett internetforum, särskilt ett för skeptiker. Har du problem m det kanske du inte bör posta här?
Men, som sagt. Vem angriper dig? Jag? Absolut inte. Ifrågasätter, självklart, men inte angriper, inte min stil. Men alla tolkar saker olika.
Och det är ingen som bråkar vad jag kan se. Varför ta ngt som inte är ngt via PM och inte till TS? Det kommer inte ske här, här diskuteras allt öppet och ingen censureras (till skillnad från andra siter) utom rena personangrepp och det tycker jag inte detta är.
Förstår inte vad du menar, eller vilken hjälp du vill ha…
Om du tycker det är jobbigt..Så är det väl upp till dig o säga till..
Man pratar väl inte med Främlingar.."
Fast jag ser ju att du är intresserad av det mediala
Lena.P är jag i verkliga livet.
Yantra, först, jag tror du ska posta ditt inlägg på Övernaturligt iFokus istället…
Och sen, Uriah är ju bara en fiktiv figur från en bok, ingen som finns eller har funnits i verkligheten. Hur "uppträder dom" som honom, säger dom att dom är han eller ser dom ut som han?
Vad är det för kurser dom erbjuder dig?
Och hur vet du att det är "andliga människor"?
TS
Jag tycker dina upplevelser stämmer lite överens med ett par filmer/serier, där huvudpersonen också anses vara "utvald", mot sin vilja och vill hellre leva ett "normalt" liv, men som övertalas att behöva träning och finslipning för att kunna fullfölja sitt öde.
Nyfiket undrar jag om du kanske har sett några sådana, och isåfall om du kände med dig huvudkaraktärens påfrestning….
Fast självklart bara det som är nära till verkligheten och inte det coola som händer därefter. :p
Sedan kan jag instämma med gesus senaste inlägg. Frågan från TS hör nog inte hemma i denna "skeptiska" sidan. Det är inte deras område liksom :)
[Oviktigt tjafs togs bort ur tråden. / Per]
#15 Vad jag ser så är fortfarande ru4real mer trovärdig än dig, men det är ju bara min åsikt då.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Yantra,
Har du patchouli i din parfym?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Zidizen tog upp något helt ovidkommande i andra hälften av sitt inlägg #13, vilket jag nu tagit bort.
Efter #13 kom lite kommentarer på den nu borttagna biten. De flesta av dessa kommentarer togs bort eftersom de direkt hänvisade till vad som stod i resten av #13. #16 var mer generellt, och får därför vara kvar.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Två inlägg av Zidizen och ru4real togs bort för att de var fortsatt gnabb om ett gammalt ärende helt utanför ämnet för tråden.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag skulle bli förbannad om okända kommer fram till mig och skulle försöka göra någon slags omvändelse… Alla har intuitionskanaler inte bara vissa människor så ingen är märkvärdigare än andra för det… När jag talar om det mediala med någon jag inte känner och får veta att dom är skeptisk så respekterar jag dom och försöker verkligen inte att pracka på dom något. Kram på er alla!
Jag har svårt att se vart problemet är. Eftersom du (Yantra) är ute så är det väl bara att gå vidare (eller bara vända ryggen till), ingen som tvingar dig att stanna kvar och prata med främlingar.
Enda är väl om du är i en affär som du skriver i #2 som det kan vara ett problem att undkomma.
hej