Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettövriga-frågor
Läst 6440 ggr
Alexandra87
2012-06-03 19:41
0

Blond?

Jag vet att det inte hör till den här sidan, men eftersom alla är så trevliga här tänkte jag fråga ändå :)

1. Jag har länge velat bli blond, ungerfär så här: http://anniefilippa.blogg.se/images/2010/uppklippt_77677972.jpg men jag vet inte om jag skulle passa i det..

Jag har mörkbruna ögon, nästan svarta, och olivfärgad hy.

Mitt naturliga hår är chokladbrunt / mörkbrunt, är en tredjedels latinsk och alla i min släkt och familj har brunt /svart hår, vågar jag färga det som på bilden?

2. Jag har ganska långt hår, nästan midjelångt saknas lite till bara :P, men jag vill klippa det till axlarna typ.. Vad är finast, långt eller kort? :)

Tacksam för svar :)

Fridaaaa
2012-06-03 19:43
0

Svårt att säga vad du passar i, om man inte sett din ansiktsform osv:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexandra87
2012-06-03 19:53
0

Har rund ansiktsform :P

Maria
2012-06-04 06:45
1

Frisörer brukar vara väldigt bra på att råda hur du ska klippa dig.

/Maria

[Starman]
2012-06-04 08:47
1

Uppklippt (med kortare stycken framåt kinder/ansikte) fungerar bra på rundare ansiktsformer.
Tänk på att om du har mycket röda pigment (vilket är vanligt med brunt/mörkbrunt hår) så kan det krävas flera avfärgningar, vilket kan göra håret skört.

piotrr
2012-06-04 15:20
2

Speciellt om du har långt hår skulle jag avråda dig från att blondera det. Ditt hår har en annan struktur än blont hår, tjockare, ovala hårstrån som kommer att bli mörkare på grund av det.

Du skulle förmodligen kunna se ut som på bilden, men man ser ju redan i den bilden att håret är mycket tunnare ute i spetsarna än vid roten, ungefär som att det hade slitits av sol och sand. Att ta bort färgen skulle slita mycket på håret och för att hålla det hälsosamt skulle du nog behöva klippa ner det mycket. Det är inte något som är lätt att göra ogjort heller, när färgen väl är borta kommer det att se konstigt ut att försöka färga tillbaka det. Det blir aldrig helt hundra.

Men som Bumbleboo sa, fråga en frisör.

Eller fortsätt som du är. Det är snyggt med mörkt hår, och skyddar bättre mot solen.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

chik
2012-06-09 11:55
1

Om jag får tycka. så Bumbleboo o Piotrr..

O så är du Mörk så vill det gärna bli orangeFörvånad

Lena.P är jag i verkliga livet.