bisexuell?
Jag är jätteosäker på min läggning (jag är tjej)
Jag älskar att kolla på tjejer, deras kroppar, röst hur de rör sig (heheh :$) och det kändes så jävla bra (ursäkta uttrycket) att kyssa en tjej, men jag kan ändå bara se mig ha sex med killar, för jag gillar dominanta killar.
Sen tycker jag att tjejer är så sjukt fina och försiktiga och jag är helt såld på söta (smått korkade xD) tjejer :p fast när jag tänker på de sexuellt så blir det bara fel, inte två helt okända tjejer men när jag är med i tanken. vet inte om jag har förklarat det rätt men jag hoppas ni förstår :p
Snälla hjälp mig, tack på förhand! :)
Man kan attraheras av alla människor, utan att man nödvändigtvis behöver vilja något mer. Finns massor av vackra människor där ute i världen, som man heller aldrig får någon chans att vara nära 
Kvinnor överlag är ju mjuka och goa i stättet, mer försiktig än vad män är. Det är på två olika sätt. Du kanske saknar det där mjuka emellanåt fast du även gillar att ha dominanta killar?
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
#2 Jag tänker ganska ofta på min bästavän, hur underbar hon är (för att inte tala om att det va helt magiskt att kyssa henne :p) och kan inte låta bli att titta på henne (ögonen, kurvora och tänka på hennes gulliga sätt att bete sig på), fast det är klart att jag inte sitter och råspanar för då skulle hon ju märka nåt.
När jag hade känt henne i kanske ett halvår så blev vi väldigt nära vänner och en gång när vi höll om varandra (som vänner dårå) så vände båda huvet åt samma håll så att våra ansikten var väldigt nära varandra så ville jag kyssa (hah fulaste ordet..) henne, asså jag tänkte inte ens jag bara drogs mot henne men tillslut fick jag det att verka som jag ville kolla bakåt (då ingen vet hur jag känner för tjejer) och jag är verkligen osäker på om jag är bi eller inte..
haha förlåt att jag skrev värsta bibeln nu men ville bara förklara :p
vad tror du? :/
#3 visste inte att den fanns, men tack ska kolla lite :)
Det är inte så konstigt att man är osäker på sin läggning som ung. Det är du nog knappast ensam om.
Men som #1 skriver så är det skillnad på sexuella drömmar och verklighet. Det behöver inte alls stämma.
Man kan ha drömmar av olika slag och skulle man hamna i en sådan situation i verkligheten så är det inte alls säkert att det blir lika underbart som i drömmarna.
Bra tips av #3 Det kan vara skönt att få prata med andra som är i samma situation.
/Maria
Alexandra…
Jag tror att du kan vara attraherad av henne, eller nyfiken. Samtidigt tycker jag att man inte behöver placera sig själv i fack, som heterosexuell, bisexuell, homosexuell mfl.
Man kan säga att man är sexuell så kan man prova sig fram och se vad som känns bäst för en själv.
Med vänliga hälsningar Nattuggla
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
Själv har jag alltid klassat mig som omnisexuell - jag har sex med allt och vad som helst! ;)
Trumman, your place or mine?
Jag ser inget fel i att diskutera saken både med människor som upptäckt att de är homo, bi eller trans, och med människor som är heterosexuella. För all del, gå in och prata på HBT också, fråga hur de upptäckte sin läggning.
Min vinkel är att det egentligen inte är så invecklat detta med sexualitet. Det BLIR invecklat när vi försöker tänka på det, men när vi bara känner efter vad som känns lockande elelr skönt, så går det bra att följa sina känslor och lita på dem.
En amerikansk sexolog som hette Kinsey brukade säga att sexualiteten är en mjukt glidande skala mellan heterosexuell och homosexuell, inte bestämda kategorier som man måste falla in i, och inte heller nödvändigtvis något som håller hela livet.
Och det är när man är ung, innan man har skaffat sig alltför många fördomar eller dåliga erfarenheter, som man tycker att det är som mest spännande att utforska och upptäcka sig själv och andra.
Ta inte på dig något fack du inte trivs i. Och för all del, avvisa inte något fack förrän du åtminstone givit det en schysst chans. För din egen skull.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Mycket bra sagt, Piotrr. Den där fackindelningen är det inte så jävla noga med. Man gillar vad man gillar, just där och då.
#8 Mine, I have all the gear.
Om jag kände som du skulle jag välja det enklaste, dvs motsatserna man kvinna, för att få mest trygghet i livet. Det är klart svårare att vara bi än vanlig. Om man nu har rätt att tycka det. Varför måste man diskriminera det vanliga förhållandet. Jag funkar bäst med kille långt härifrån, dvs inte sverige.
#12 Det är väl ingen som diskriminerar "det vanliga förhållandet"
Menar du att du fungerar bäst med distansförhållande eller att du föredrar någon som inte är född i Sverige?
Det blir ju klart svårare med den sexuella biten om din kille bor långt härifrån
/Maria
Det är svårare att vara svart än att vara vit också, men det är väl ingen som på allvar menar att den som är mörk måste bli ljusare för det.
Att själv välja något annat än det vanliga betyder inte att man diskriminerar det vanliga. Då skulle det ju vara diskriminering av det man inte väljer VARJE gång man väljer något över huvud taget.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

Flera filosofer, som Judith Butler, hävdar att vi alla befinner oss på en glidande skala mellan heterosexualitet och homosexualitet där heterosexualiteten är den socialt konstruerade normen. Alltså är vi alla mer eller mindre bisexuella om man får tro henne. Var du befinner dig på den skalan är ju omöjligt för någon annan att svara på. Det lättaste är väl att prova?
#15 Det är en intressant tanke hon har men den gäller knappast för alla. För mig är det lika otänkbart att att idka sexuellt umgänge med någon av samma kön som det vore att göra det med en kaktus eller valfri annan växt.
Och jag vet att den känslan aldrig kommer att ändras under mitt liv likväl som jag vet att jag aldrig kommer att gå igång på en kaktus, eller iaf så säker som jag kan bli.
Så med mig själv som referens vet jag att det går att vara 100% heterosexuell. Däremot vet jag ju inte om händelser i min barndom eller uppväxtmiljö kan haft någon påverkan (Judith menar ju att det är en socialt konstruerad norm) men så här har jag kännt så långt tillbaka jag kan minnas.
Är inget fel att vara annat sexuell än hetero, men ibland kan det bli lite mycket med hela grejen att det ska vara okej att vara annat också. Säger som någon här, gör ingen större sak av det. Det vill säga, skit i vad folk säger och var dig själv :)