Jane den allsmäktige?
Jaha, då blev jag utkastad från Jane Lysells personliga reklamsida, Spiritualism iFokus.
Jag är väl inte förvånad egentligen när hon blir ifrågasatt om sin mentor Colin Fry. Det är ju bara "drottningen" själv som får namnge fuskande medier och TV-medier vid dess namn. Att hon själv är förblindad av sin egen blåögdhet är väl kanske ingen nyhet. Men att hon är så feg att diskutera hennes egna åsikter om fusk och TV-medier, att hon är tvungen att utan förvarning eller förklaring slänga ut någon från hennes sida, trodde jag inte.
Det visar bara att hon använder sitt forum till sitt personliga rivirpinkande inom mediumsverige, och synd att medlemmarna inte ser det(eller kommenterar).
Hade hon inte haft något att dölja så hade mina inlägg inte raderats, utan hon hade svarat.
Hon visade sig vara en riktig fegis med ett oetiskt uppsåt, enligt mig.
Hur respekterad tror ni att hon är bland andligt troende? Utgör hennes precisa svar, den generella uppfattningen bland andligt troende i Sverige?
Du får gärna komma hit in och diskutera Jane, på lika villkor. Men det törs du väl inte.
Ja visst är "dom" exakt samma alla.
Klarar inta svara/bemöta, då är du dum och mobbar dom och så ska dom inte vra med mer
Lr så tas det bort inlägg lr stängs av. Jag är själv avstängd där. HELT UTAN ANLEDNING, VARNING LR FÖRKLARING! (av Hellas, hon klarade inte att svara på 1 fgåga) Men blir sugen på 1 Godwin ;-]
Det kan kvitta att vara avstängd, det ger inte ngt att försöka diskutera med dom ändå.
Jag tror dom är så svga i sin "tro" och livrädda att dom själv ska c det för då rasar ju hela deras hittepåvärld. Detta kan ju då innebära att dom faktiskt måste "ut i verkligheten" Det verkar dom jätterädda för av ngn anledning.
Ja vad ska man säga om Jane(mer än att hon är avundsjuk för att hon inte får vara med i TV och jaga spöken)? Hon talar väl för sig själv :-]
Undrar om hon VÅGAR rasa på Terry Evans nu när han börjar samarbeta med Anders Åkesson
..
OJ!! har du sagt i mot Jane
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är väl en de få som hann med att läsa inlägget som hon tog bort och jag tycker det var relevant med tanke på trådens ämne. Jag menar om nu AÅ:s fusk ska diskuteras så är väl Colin Frys fuskande lika viktigt. Oavsett om han nu varit Janes mentor eller inte.
Dock är kanske Frys fuskande förlåtet, eftersom han enligt vad jag hört, var besatt av en jordbunden ande
Smidig ursäkt btw…
"- Du Colin, fan vad svinigt du betett dig på sistone."
"- Jag har varit besatt av en jordbunden ande förstår du. Jag har inte varit mig själv riktigt."
"Jaha… Nämen, då är allt förlåtet."
#1 Gesus, du skriver
Jag är själv avstängd där. HELT UTAN ANLEDNING, VARNING LR FÖRKLARING! (av Hellas, hon klarade inte att svara på 1 fgåga) Men blir sugen på 1 Godwin ;-]
Svar: Det är lögn
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
#4 Jaha, då kan du visa anledning (regelbrott), förklaring OCH varningarna + var jag får reda på hur länge jag ska vara avstängd!
Då ska jag gladeligen säga att jag ljög!
Jag väntar!
Jag har även kontatktat både dig och Jane MEN får inget svar på hur länge jag blivit avstängd Varför får jag inte veta det?

Här finns bakgrunden till det Neutralis talar om.
Det är alltså en tråd som handlar om ifall det skadar ett mediums trovärdighet att dennes mentor visar sig fuska. Jane driver själv linjen att det är så, och hon nämner Anders Åkesson som exempel. Jag antar att Neutralis försökte dra en parallel till Colin Fry som också ertappats med att "tagit sig loss" på en fysiska seans och lyft de föremål som egentligen skall sväva av sig själva, Men Fry har inte erkänt fusk utan skyller på att han var besatt av en ande. Värt att nämna är att Colin Fry är Janes mentor.
Jag tycker att varje sajt får bestämma sina egna regler och jag ger inte så mycket för till exempel kritiken mot ÖN för att de inte tillåter skeptisk debatt, och att prata om åsiktsförtryck och sådant tycker jag bara är tröttsamt. Däremot kan jag tycka att det är pinsamt för sajten om det är så att man får säga att AÅ är bluff men inte att Fry är det. Och jag tycker det är ännu mer pinsamt om Jane stänger av folk för att de nämner Fry i en tråd som handlar om fuskande medier och deras lärljungar. Det ger en väldigt tydlig bild av att det är OK att kritisera andra medium men inte Jane på sidan!
Hellas, du förefaller sansad insiktsfull i de debatter jag sett dig delta, tycker du inte att det är problematiskt med den jävsituation Jane försätter sig i här?
Om jag skall dra en hypotetisk parallel: jag är forskare och det skulle kunna dyka upp en tråd om forskningsfusk här på SiF. Jag skulle kunna delta i tråden och peka ut forskande fuskare etc. Om någon plötsligt skulle anklaga mig eller min mentor för forskningsfusk skulle det aldrig falla mig in att gå in och radera de inläggen, tvärt om skulle jag helt överlåta modereringen av den tråden till de andra medarbetarna eftersom jag har ett så uppenbart jäv.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#4 Det gär jävligt fort att skriva att jag ljuger Men det tar en jävla tid att visa det tydligen..!
Jane Lyzell är ju ett påstått "fysiskt medium". Jag är intresserad av fysikt mediumskap då teknikerna som används ofta kommer från illusionistvärlden OCH att vissa tekniker har tagit sig till illusionistvärlden.
ATT fysiskt mediumskap är ren och skär bluff råder det inga tvivel om. De flesta påstådda psykiska medium eller "andepratstroende" är övertygade att det är bluff rakt igenom.
Vad jag förstår så är Janes fysiska seanser inte alls intressanta då inget händer. Därför är Lyzell fullständigt ointressant för mig.
Men Jane avskyr att fuskaren Colin Fry nämns för att hon VET mycket vär att Colin är en fuskare (som sagt; annars hade hon aldrig reagerat så när Colins namn nämns).
Däremot är det lite fult och en OERHÖRD DUBBELMORAL att hon hänger ut Andesr Åkesson men inte Colin Fry.
Vilket skäl (om något) angavs för att du fick skrivförbud?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

#10 Det här skulle jag tro:
http://spiritualism.ifokus.se/discussions/4f6c2db0d3b4fd0331000cdf-mentor-pa-fall#31
Nummer 32 var kanske skriven av Neutralis?
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Tack Jonas.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Vänta nu (och här kommer bortförklaringarna): Var det så att Colin Fry blev "besatt" av en "jordbunden ande" när ljuste tändes? Fry höll inte bara en trumpet i handen han LEVITERADE FLERA DECIMETER UPP I LUFTEN också.
Och att ljuset tändes så alla kunde se bluffmakaren och bedragaren var "för att påkalla cirkelledarens uppmärksamhet över vad som höll på hända".
Precis som Anders Åkesson säger att det (av en händelse) bara var tricket med självlysande handen där han använde leran som var fejk "allt annat var äkta". Detta TROTS att han säger i telefonsamtalet som spelades in att han använder "lite troller. Det gör alla".
Med frisk fantasi, lögner och hittepå kan man bortförklara allt. Det värsta är att det finns de som vill TRO på dessa bortförklaringar!
"Elvis didn't do any drugs"
Troller-i eller troller-a? :)
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag kan inte läsa tråden, eftersom det är en "undersökningstråd". Inget PM från Jane har kommit heller.
Jag skrev flera inlägg som togs bort efterhand av Jane, eftersom hon var med och skrev direkt i den tråden. Men inga förklaringar… bara puts väck.
Får väl bara hoppas att hon tänkte till på det jag skrev. Mina argument mot hennes virriga försök till att stärka sin position inom mediumsvängen, är genom hennes agerande ett verifierande på att det är just rivirpissande som hon håller på med.
Patetiskt att så desperat vilja slå sig fram att hon inte kan stå för vem hon är.
Du behöver rösta i tråden för att se resten.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Japp, och det går ju bra när man är avstängd…
Jag trodde inte ens du kunde läsa tråden om du var avstängd.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag försökte vara ironisk… Jag kan varken rösta eller läsa.
Inte heller orkar jag skapa ett nytt konto, Jane vill ha sin beundrarskara i fred på sin sida. Där kan hon bluddra om bedragare som inte har någon koppling till henne, så hon så desperat kan slå sig in någon gång på marknaden. Hon tål ingen motpol till hennes dravlande, och tog chansen så fort hon fick den. Mig är den sista hon vill ha på sin egosida… Jag är dålig reklam för henne, punkt slut.
En skeptisk person som har varit i branchen över tio år, är inget hon gärna vill ha att göra med på en sida där många "nyandliga" tittar in. Det förstör alldeles för mycket för hennes verksamhet. Otur bara att hon hela tiden skjuter sig i foten med sina logiska inlägg.
Sin egen värsta fiende, skulle man kunna säga att någon är, så länge man inte skriver vem man talar om. Allt enligt den selektiva modereringen där borta.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism