Avslag på ekologisk begravning
Här kommer en länk som berättar att de 12 personer som ligger nedfrusna i väntan på att ekologisk begraavning ska bli tillåtet, kommer att begravas, då det visat sig att det är olagligt och att det tydligen saknas bevis för att metoden frystorkning fungerar.
Först tyckte jag att det verkade vara en strålande idé men uppenbarligen fungerar det inte som tänkt. De länkar jag hittat har varit ganska vinklade.
Är det någon som kan mer om detta?
/Maria
"Fungerar"? Jag menar, tanken var väl att frystorka och sedan skaka sönder iskrosset med ultraljud eller något.. blir det inget pulver eller ..va?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Har också hört om detta på radion..Men inget som jag har tagit till mig…
Men det som jag inte förstår är att.Inte kan detta vara så miljöanpassat.Så mycket som skall till för att få det till att vara mjöl…
""Är det miljövänligt???
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hmm, skulle jag få välja, väljer jag nog en Tibetansk "Sky Burial" otroligt fascinerande.
!! VARNING: EXTREMT GRAFISKT INNEHÅLL PÅ DÖDA MÄNNISKOR !!
!! KLICKA INTE PÅ LÄNKEN NEDAN OM DU ÄR KÄNSLIG !!

Fascinerande o fascinerande. Billigt borde det vara i alla fall.
#4 Håller med om att det är fascinerande.
Tyvärr går det väl inte att genomföra i Sverige. Det blir väl bara några duvor ock kråkor som kommer att kalasa.
/Maria
Trumman…Gamarna äter upp det som går att äta.
Men!!Kan du förklara varför en som är död har ögonbindel o händerna bakbundna??
Religion.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Hmmm nej tack. Religion eller inte. För mig är detta groteskt. Basta!
Jag är glad. Är du?
Det mest groteska tycker jag är jordbegravning. Jag vill absolut kremeras men hade kunnat tänka mig den här ekologiska frysvarianten om den hade fungerat och varit godkänd.
/Maria
Kremeras skall jag o så lägga askan vad det passar de. "Tror att det är bra gödsel.Aska..
Sky Burial…Begravning..Var inne o läste. Det finns inte så många alternativ..Svårt o gräva, o inga träd för att elda…
Precis.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#7 Jag tror liket är bundet-ihop för att passa i säcken han kom i på moppen.
Någon ögonbindel ser jag inte, därimot binder de fast hals/huvud vid en påle i marken så att de lättare (antar jag) skall kunna hitta det efter att den blivit renskrapad av gamarna?