10 tips att bli cold reading medium
Bra och snygg sammanfattning!
Läs Ian Rowlands bok om du inte gjort det, mycket läsvärd!
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Tack! Hittade den på nätet och kände att det var något jag ville skriva om. Men sammanfattningen var bättre än jag hade väntat mig så det var skönt att dela med mig, utan att behöva anstränga mig
och nej jag har inte läst Ian Rowlands bok! Kanske ska gå och göra det!!
En snäll fråga: Varför tycker du att Rowlands bok är bra???
Den är konkret och enkel att ta sig till, samtidigt som jag tycker att den undviker att vara reljerande. Han pratar inte bara om medium och sånt utan även hur man använder Cold Reading inom affärsvärlden.
Först, när jag hade läst boken, hade jag aldrig hört eller läst något från seanser och tyckte då boken var lite för torftig och det kändes som han satte upp halmgubbar istället för att beskriva medium-uttalanden. Men när jag läste citat och hörde på sittningar/ tittade på typ "de okända" så insåg jag att "verkligheten" faktiskt var så torftig som han beskrivit den.
Min kopia köpte jag på hemsidan, tyvärr har jag tappat bort den. Om jag inte hittar den igen ska jag nog köpa en ny.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Tack för förslaget…det var snällt att du delade med dig!
Völva, rekommenderar dig att lyssna på min intervju med Ian Rowland jag gjorde för Skeptikerpodden:
http://skeptikerpodden.se/2011/05/52-massling-bin-laden-och-ian-rowland/
Det ska jag göra!!! Tack för förslaget!!