Inte skeptisk mot verkligheten
Jag är inte skeptisk mot verkligheten, mot bevisbar fakta, mot människor som är ödmjuka trots sin höga utbildning, mot människor som tar ansvar, som är hederliga och genomför det som utlovas, mot snälla människor som har stor humor utan att göra narr av omvärlden, mot folk som tar ansvar för sina fel, erkänner och rättar till felen, Mot människor som står upp mot fel och vägrar låta det fortgå, mot folk som säger och visar goda sidor som gör att folk utvecklas, mot människor som sätter upp egna mål, genomför alla bitar själv och tar äran för sina målgångar.
En fixad verklighet, som genomförs via eget ansvar - ger automatiskt ett harmoniskt liv som man själv har ordnat. Det höjer upp ens självkänsla i topp!
Völva. Hoppas du skriver en Bok. Mycket bra läsning för alla kategorier av människor.
Lycka Till.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Tack för komplimangen.
Med min dyslexi, så tror jag inte att bokförlag är intresserad av mig eller mina tankar!
Någon renskriver för dig innan det går i tryck.
Inga hinder.
Dina tankar lockar många.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Du skriver ju supersnabbt och stavar fläckfritt, Völva. Har du dyslexi så jobbar du superbra för att motverka det!
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
tack det var snällt sagt
! Det är en skam som jag lider av och som jag försöker möta hela tiden.
Skam? Det ska du inte alls känna, det är ju som att jag skulle känna skam över min färgblindhet och mina plattfötter. Det är ju så mycket dumt man gör som man skäms över, så det man är och inte kan göra något kan man ju inte skämmas över?
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Finns inget att skämmas för, eftersom du inte kan förändra det faktum att du har en inneboende svaghet. Du gör så mycket du kan för att motarbeta det och det kan du känna stolthet för, inte skam för att du BEHÖVER motarbeta din svaghet.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
For the record, om du verkligen är dyslektiker så är jag grymt imponerad över hur bra du skriver! Det sätter saker och ting i perspektiv lite i tider då var och varannan häver ur sig att de har dyslexi för att slippas hållas ansvariga för sitt taffliga skriftspråk. Här har vi någon som gör raka motsatsen, jobbar hårt för att uttrycka sig vettigt och lyckas jättebra, trots en inneboende svårighet, i stället för att använda den som en sköld. Kudos!
#8, Filip,
Bra poäng. Det finns gott om människor som bara struntar i att ens försöka skriva begripligt och som sedan när de blir missförstådda skyller på dyslexi, även om misstaget omöjligen kan bero på ett eller två fellästa eller felstavade ord. Jag kan tänka mig att det kan förstöra för de som faktiskt lider av dyslexi och som kämpar med orden.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Klart hon inte är. Trollar bara bättre än de flesta; Vilde Hilde: vi ser dig!
Enligt de som varit aktiva på samma sidor som Völva tidigare verkar hon ha deltagit länge under det angivna namnet, men det kanske är en avsiktligt konstruerad illusion?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism