Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettskepticism
Läst 1276 ggr
[Völva]
2

harmoni måste vara sjukt?

Det märkligaste upplevelsen jag har haft efter att jag valde att lämna den andliga världen är att de kvarvarande medlemarna i den alternativa världen har framfört att jag inte är mig själv och jag kommer snart tillbaka till det andliga. Jag har även blivit ifrågasätt för mitt hälsotillstånd som om det är fel.

Detta har hänt varje gång som jag har försökt gått ur den alternativa världen, men då utan en skeptisk realitet. Då hade jag ingen motpol att hämnta kunskap ifrån som jag har nu.

Då börjar jag fundera hur denna reaktion uppstår i en värld som ser exempelivs Buddha som en vis ledare. Han mår ju väldigt, väldigt mycket bättre än jag - han är den upplysta. Är han enligt den andliga världen sjuk i huvudet? Han har släppt allt lidande, gräl, konflikter och livsproblem för att höjas som människa till en upplyst stadium.

Det ledde mig att börja fundera på att vara upplyst kanske är att vara helt neutral till omvärldens projektioner, vara medveten om hela sig själv och leva i en annan natur som är igentligen mer naturligt för människan. Den vägen är extrem avancerad, tar kanske ett hel liv och då kanske man inte har upplevt resultatet! Det går då definitivt inte att uppnå med att meditera mellan 05.00-06.00 varje morgon, äta bara grönt och dricka grönt tea. Det krävs mer än det!

Jag känner att vara i ett inre lugn är tillräckligt för mig. Något mer behöver jag inte…som handlar om personlig utveckling. Men att vara upplyst - det lämnar jag med varm hand till Buddhisterna!