Universums olika ansikten!
Jag satt och tänkte på två saker.
Det första är om den andliga världen har rätt att vi går in i en ny tid, hur ser den världen ut? Vem ska bestämma där? Med tanke på vilket bråk det är i den alternativa världen som sprider sig till andra realiteter. Vilka samhällsstruktur kommer existera? Vilka förändringar kommer att ske? Vad kommer mänskligheten förlora för att vinna i den nya världen? Kommer den? Det fick jag aldrig svar på? Ändå påstådd folk att de såg in i den nya tiden…men vart är förklaringarna? Vad kommer rasa ihop i den fysiska världen.
Med tanke på att under medeltiden vad jag minns från historielektioner att folk talade om domedagen som skulle komma, jordens kollaps och den nya tiden år 999. Vad hände….ingenting. Precis som 1999. Nu talas det om 2012 som domeåret…ja du.
De säger att översvämningar, jordbevningar och naturförstörelse är tecken på den nya tiden. Det är ingenting mot vad som skedde när jorden förddes. Det påstås att naturförädnringar sker för att jorden är ilsken på människan. Jorden har förändrats sig i hela sin existens. Det som har skett handlar om människans girighet. Jag tror att den nya tiden är ett sätt för folk att slippa leva i denna verklighet!
Samtidigt som jag tycker det är märkligt att när jag tittar på program om rymden i vetenskapliga världar, så låter ofta berättaren att det är djupt olyckligt att solen kommer dö om 5 miljarder år, då undrar jag vilken tidsaxel dessa forskare är på när solens död är något att oroa sig över.
Samtidigt är det en häftig tanke att det kanske finns liv på andra planeter, i andra solsystem som har tagit sig till jorden… Bevisen kanske finns i X-files i något hemligt arkiv…