Skepticism iFokus

Skepticism

Etikett: om-sajten
Läst 2136 ggr
piotrr
5

olaka ny medarbetare

Hälsa olaka välkommen som ny Medarbetare på Skepticism i Fokus!

Stort tack till olaka som har accepterat att avlasta mig. Hans väl övervägda ord är, precis som mitt, lag nu.

olakas modereringsstil kan skilja sig något från min, men han har mitt fulla förtroende så det finns ingen poäng med att överklaga hans beslut till mig.

Välkommen!

[Sandlådetestar modereringen, och det verkar funka/Ola]

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Maria
0

Åh, det var ett bra val.Glad

/Maria

Joppo
0

Olaka tror jag kommer att bli en grym moderator Glad Bra val!

white lady
1

Lycka till Olaka Flört

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[trumman]
0

#2 Enig i det.

Grattis olaka!

Howliten
0

Glad Toppenbra! Gratulerar.

Jag är glad. Är du?

[tekopp]
0

Grattis Olaka!

Lycka till!

[mia-38]
0

SkrattandeGrattis olaka.

olaka
3

Tackar så mycket.

Hoppas jag har den tid och kapacitet som krävs, samt att jag kan skilja modereringen från åsikterna, nåt som jag kritiserat andra för tidigare.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

eldirkadjo
0

\o/

Hellas
0

Grattis olaka, du kommer fungera jättebra som moderator!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

blombuketten
0

Bra. En kunnig och saklig Sajtvärd och dito medarbetare……kan inte bli bättre. Härligt Glad.

chik
0

Tror jag blir bra.Lycka till…

Lena.P är jag i verkliga livet.

piotrr
0

Vad kul att det är uppskattat, att olaka är uppskattad!

Nu blir vi hela tre stycken, så förhoppningsvis kommer ingen behöva känna att det är jobbigt att moderera. Fast … nu måste vi visserligen ha lite gemensamma taktiksamtal att rodda också. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Neutralis
1

Det blir helt enkelt skitbra!

piotrr
0

Tipselitips: Skriv gärna in ditt medhjälparskap i signaturen, olaka. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Aviendha
0

Skitkul att se även dig Olaka som medis! Ett riktigt bra val även här piotrr, och en aningen annorlunda modereringsstil (alltså att man har en aning variation inom moderatorgruppen) kan faktiskt vara till en fördel på det stora hela. Och jag tvivlar inte på att Olaka kommer att förvalta förtrondet mycket väl.

piotrr
1

Jag tänker som så att så länge man har förtroende för sina Medarbetare så gör det inget om de gör på sitt eget sätt. Huvudsaken är att inte behöva göra allting själv, och då kan man inte alltid kontrollera varandra i detalj. Det blir lika mycket jobb ändå.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Howliten
0

Bra du har förtroende för dina Medarbetare. Vad annat skulle du kunna ha? Jag tror det kommer bli bra även om jag personligen skulle vilja hoppa jämnfota på både ditt och deras huvud ;-) Men utan att få strida ibland vore skittrist! Kram Sanne

Jag är glad. Är du?

Maria
0

#18 Det var väl ganska klumpigt uttrycktObestämd med eller utan kram….

/Maria

piotrr
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#18, Howliten,

Intressant fråga, vad skulle jag annars kunnat ha än förtroende?

Ett förslag som var uppe var att jag skulle anlita någon "andlig" deltagare för att sköta modereringen för att skapa "balans". Det hade förmodligen varit svårt för MIG att ha förtroende för en sådan moderator, men jag skulle kunna tänka mig att acceptera det ändå om det gav ett större förtroende från deltagarna.

Ett annat scenario vore om jag var en maktgalen despotisk Sajtvärd som, trots att jag ville ha medhjälpare som skötte de tråkiga bitarna, ändå ville ha utslagsrätt och förändra modereringar som Medarbetare redan gjort, så att varken de eller deltagarna visste vilka regler som gäller egentligen. Det skulle dessutom betyda en massa dubbelarbete.

Jag skulle också kunna vara en anhängare av tysk reglering och effektivitet som satte upp ett avancerat regelverk för Medarbetare att följa, med uppemot femtio olika regler för vad exakt som får och inte får sägas på sajten, och hur det får sägas. Då skulle jag bara ha förtroende för att medhjälparna kan följa reglerna, men det skulle helt ringakta deras förmåga att göra egna bedömningar.

Så istället för någon av dessa ovanstående exempel så har jag förtroende för mina Medarbetare och det gör inget om de gör på sitt eget sätt, även om det sättet är annorlunda än hur jag gör det. Jag säger det också för att slippa hela "Mamma, pappa sa att jag fick"-syndromet där deltagare på sajten som blivit modererade av en Medarbetare istället ber sajtvärden eller den andra medarbetaren att ändra på det första beslutet. Så vill jag inte heller ha det. Alltså väljer jag att ha förtroende för medarbetarna och lita på att deras beslut också är riktiga, även när de skiljer sig från "mitt sätt".

Slutligen föreslår jag att du gör skillnad på Super Mario Brothers och verkligheten. I verkligheten kan man nästan aldrig vinna genom att hoppa på någons huvud. Föreställ dig att verkligheten är som en bana i SMB2 med BARA Koopas överallt. Om du hoppar på oss (utan att ha ätit en magisk svamp innan) så dör du direkt på taggarna.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism