Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettskepticism
Läst 2137 ggr
piotrr
1

Vad är Illuminati?

Det är en serie av tre böcker av ett par vansinniga författare.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Illuminatus!_Trilogy

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

noraa
0

följer tråden!

olaka
0

Är det bra böcker? Det står att de är satiriska etc. Ska de läsas som att författarna tror på konspirationsteorierna eller är det ett tankeexperiment som tagits upp av tokstollar?

Man kan trycka på "bevaka" längst upp om man vill förja utan att göra ett inlägg.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

noraa
0

#2 jaha..visste inte

olaka
1

Det var inte menat som en spydighet eller så, hoppas du inte uppfattade det så, bara ett tips i all välmening.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

piotrr
1

Böckerna är RIKTIGT riktigt. Men oavsett hur vansinniga idéerna i Illuminatus!-trilogin är, måste jag säga att de "verkliga" konspirationsidéerna, alltså de som inte är avsedda att vara humor, är ännu konstigare.

Det är bland annat från böckerna som ordet "fnord" kommer.

"Fnord" är ett ord som enligt böckerna förekommer i alla tidningar och alla media. Så länge man inte kan se ordet så är man säker, men OM man kan se ordet, så kan fnorderna äta upp dig. Typ. Att vi inte kan se ordet beror på att vi alla är hjärntvättade.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Howliten
0

#5 Wow, jag är då hjärntvättad! Eller inte då jag såg ordet i ditt inlägg.

Skit samma. Har de en lösning på hur man tvättar om hjärnan då? Glad

Jag är glad. Är du?

piotrr
1

Jag minns inte. Det är en EXTREMT rörig bok. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Semantikern
1

Ett kortspel av Steve Jacson Games

lojna
1

#5.

"Fnord" är ett ord som enligt böckerna förekommer i alla tidningar och alla media. Så länge man inte kan se ordet så är man säker, men OM man kan se ordet, så kan fnorderna äta upp dig. Typ. Att vi inte kan se ordet beror på att vi alla är hjärntvättade.

Kan någon tro på sådant??+

[Starman]
2

Kan man tro på att judiska rymdödlor styr all världens regeringar och media så kan man nog tro på något sådant också.

Joppo
1

#9 Om man tror att mänskligheten kontrolleras av ett gäng elaka rymdödlor, så kan man nog tro på detta också Flört

[Starman]
0

Oh shit, jinx!

Joppo
0

#10 Haha.. Great minds think alike :)

piotrr
1

#9, Lojna,

Det kan man nog, men just det påhittet kommer alltså ur boken Illuminatus! som är skönlitterär - helt påhittad och inte seriös alls alltså.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism