Viktigt tjafs
Jag tycker själv detta är tjafs, men på ngt sätt lite viktigt.
Jag tycker det är störigt att moderator och Medarbetare på ÖN kommer in "här" och gnäller på att två personer har blivit avstängda efter varningar och dåligt beteende i trådar med över 1 000 inlägg.
Jag undrar då om det hade varit ok med samma beteende på ÖN, eftersom många blivit avstängda därifrån utan anledning, utan tillsägelser, utan varningar och utan att få meddelande. Tycker liksom att det är underligt att gnälla om väl befogade avstängningar här då.
Moderatorn vägrar svara enkelt och jag får som vanligt inget svar.
Moderatorn vill att jag ska ta det "hos henne"
Trots att man väl vet hur det kommer gå, så gör jag det. Får inget ordentligt svar på frågan som vanligt, frågar igen, tråden stängs, efter fyra (4) inlägg från mig! Exakt det som jag menar är poängen!
När jag påpekar jag inte fått svar, kommer det en salva om att jag visst fått det (här har moderatorn utsett sig till att avgöra vad som är "svar" på både Sif och annars) och "vad är felet".
Jag påpekar att jag inte kan se "svaret" som ska vara ett "starkt svar"! Det kommer då andra förklaringar istället som inte står i "frågetråden"
"Pudelns kärna"
Moderator på ÖN går in och gnäller över avstängningar på SiF, trots deras "dåliga" uppförande
Jag undrar om deras uppförande hade varit ok på ÖN
Det "raka svar" som jag sägs ha fått, hittar jag inte!
Tråden stängs ner för jag anses ha fått svar (?)
Exakt det som det handlar om.
Att i över tusen inlägg (bl.a) tjata om svar som getts flera gånger på SiF = ok (håller i skrivande stund fortfarande på att tjatas om svar)
Att inte få svar och bli avstängd efter 4 inlägg på ÖN!
Fick nu detta av Mia i andra tråden
"Mitt raka svar är detta:
Vilket beteende?
Att ställa frågor man tydligen inte får svar på?
Ja…det är tillåtet här.
Får man inget svar så frågar man igen"
Jag vet inte men jag kan inte tolka det som ett "rakt svar" på om deras beteende här hade varit OK på ÖN
Men är det det så så…
För mig hade ett rakt svar varit mer typ
Nej det är inte OK
eller Ja det är OK
eller kanske Jag kan inte svara på det
Gesus.
DU HAR fått svar!
Jag tänker inte lägga ner på detta ältande.
Du kan istället visa mej vart Magi-cat och Sökerskan ska ha gjort påhopp odyl som du skrev i ditt inlägg inne på ÖN.
Och VART skrev jag att de inte fått svar?
Men detta tjafs du nu håller på med tänker jag inte ens svara på då du fått svar på det som jag HAR kunnat svara på.
Att HAR man inte fått svar så får man fråga igen…
Och HAR man fått svar är det inte tillåtet att tjata och avkräva svar.
Sen vad gäller deras beteende då kan jag inte svara på det då jag inte läst i trådarna. Man måste läsa allt i sin helhet för att få grepp om det och jag tänker INTE göra detta.
VAD med är det du vill veta???
Du har fått svar på din fråga.
""Pudelns kärna"
Moderator på ÖN går in och gnäller över avstängningar på SiF, trots deras "dåliga" uppförande"
Har du själv läst ordentligt?
Jag klargjorde att det var White Lady som gjorde ett uttalande om Härskarteknik. INTE Sökerskan som Piotrr och andra fick det till.
DET VAR DET som jag klagade på!!!
Inget annat då jag inte läst och sett deras sk beteende.
Vi har regler på ÖN. Olika dessa här inne på SiF.
Ha en bra kväll…för det ska jag ha.
mia-38,
Gesus har dels pekat på i vilka trådar beteendet förekom, och har vid två tillfällen givit dig en sammanfattning av det beteende han har observerat. Det bör räcka för att du antingen skulle kunna svara baserat på hans sammanfattning, eller själv läsa dig till vad beteendet innebär (såvida jag inte själv raderat så många inlägg att det inte går att följa i trådarna).
Och ni har exakt samma regler som jag har, men ni har en massa extra regler utöver dem, eftersom jag har de regler som är gemensamma för alla iFokus-sajter.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Kan han ge mej den sammafattningen igen då? Det vore snällt.
"komma med falska påståenden, upprepa frågor i det oändliga som dom fått svar på många gånger redan tidigt i tråden, plocka meningar/citat ur sitt sammanhang, tillskriva människor andra åsikter än de faktiskt har, anklaga folk för personangrepp som inte finns, dvs utan belägg och själv vägra bemöta frågor om deras påståënden med mera…"
Är det detta som är sammanfattningen?
Detta är heller inte tillåtet på ÖN.
Så klart inte.
OM de nu gjort sej skyldiga till detta så hade det vart skrivförbud även inne på ÖN.
Här är igen vad jag menar med beteende
"att komma med falska påståenden, upprepa frågor i det oändliga som dom fått svar på många gånger redan tidigt i tråden, plocka meningar/citat ur sitt sammanhang, tillskriva människor andra åsikter än de faktiskt har, anklaga folk för personangrepp som inte finns, dvs utan belägg och själv vägra bemöta frågor om deras påståënden"
Jag vet inte riktigt vad du Mia menar med att jag inte svarat på DIN fråga
Har svarat på detta i inlägget innan.
jepp vi la nog in samtidigt bara…
Men vilken fråga vill du jag ska svara på?
Vart du läser att jag ska ha skrivit att de INTE fått svar.
"Jag förstår att några inte har fått svar på det de frågat om. Och de som svarat skriver att de har gett svar."
Du kanske menar detta?
Och jag ser att jag formulerat mej oklart.
Jag menade att jag förstår att några menar på att de inte fått svar på det de frågat om…Och att de som svarat anser att de gett svar.
Jepp det kan det ju vara ju Har du fått svaret?
Vilket svar menar du nu?

#12 ja du skrev att jag inte svarade på dina frågor/a (#9?) Jag undrar om det var det svaret du inte tyckte du fått som du fick nu
Och om du ev har fler frågor som du tycker jag inte svarat på?
#13 Tja det skulle väl inte överraska om ngn inte förstod
Istället för att skriva här kan du ju svara på mina frågor i andra tråden Det hade varit sjukt överraskande..!
Vad rart när ni ger smileysar och trycker på "bra inlägg"
#17 Visst är det….
[Ett oviktigt tjafsigt inlägg togs bort.]
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Sorry jag varit "tjatig" men jag tyckte f-n det var för mycket när Mia kom in och gnällde på piotrr för avstängnningarna och började räkna varningar och försvara woowwoosen som skrivit
Särskilt som hon är inne och stänger av mm utan anledning mm på ÖN
Att sen inte ens kunna erkänna att det inte hade varit OK med samma beteende på ÖN som piotrr tillät länge här, då gick vattnet här ;-]
Men jag ser det som jag fått emendatum nu, äntligen kryper det fram (fast lite luddigt) efter massor av undvikande och annat.
"OM de nu gjort sej skyldiga till detta så hade det vart skrivförbud även inne på ÖN."
Jag tar mig friheten att tolka det som: "Deras beteende hade inte varit OK på ÖN"
DET var allt jag ville veta…
Ser också att Mia medger att hennes "raka svar" inte var så "rakt" i "frågetråden", trevligt!
"Jag skrev väl inte så tydligt i tråden vad jag menade."
Men detta kunde ju sagts mycket mycket tidigare om man inte panikartat skullat försvara sina "medsystrar" och inte erkänna att ingen hade fått bära sig åt så på ÖN som dom gjorde på SiF (vilket alla redan vet)
Man kan väl sen inte heller göra större självmäl än att göra exakt det man säger sig inte göra Genom att stänga ner tråden jag frågar i utan att ha gett svar på frågan Tada!
Detta är nu sluttjatat om för min del. inget mer om det från mig. Nu ska jag reda ut ett ändrat inlägg ;-]
"Sorry jag varit "tjatig" men jag tyckte f-n det var för mycket när Mia kom in och gnällde på piotrr för avstängnningarna och började räkna varningar och försvara woowwoosen som skrivit"
Läser du det jag skriver eller???
Jag har inte gnällt om avstängningarna i sej. Det jag "gnällde" om att Piotrr antog fel när Sökerskan blev anklagad för att ha skrivit om härskartekniken när det var White Lady som skrev det.
Jag har INTE gnällt om annat!!! Jag påpekade också att det då var 2 varningar som Sökerskan skulle ha…inte tre.
Läs!!!
HUR skulle jag kunnat svara "rätt" enligt dej när jag inte vet om deras beteende i trådarna.
Jag svarade också med sist nu att OM de hade det beteendet…..osv…
Men du verkar inte läsa det jag skriver.
Tänker inte sitta och tjafsa mer om detta då jag har gett dej mina svar på det hela.
[Ett oviktigt* tjafsigt inlägg togs bort. Diskussionen står mellan mia-38 och Gesus. / Per]
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Och den disskutionen hoppas jag nu är slut då Gesus fått svar på sina frågor.