Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettövriga-frågor
Läst 2369 ggr
Alexandra87
0

oskuld och sex

Heheh tänkte göra ett (som många förmodligen tycker är omoget) inlägg om sex..

Jag är oskuld (hhhhhhehehehhehehehhe) och nu mina vänner är sexuellt aktiva och jag är liksom den de ser upp till och frågar om sex och sånt (pinsamt värre att jag kan rätt mycket om sex :$) och jag börjar känna mig skitpressad för jag vill inte vara sist.. jag vill helst vara först men jag blir skitdeprimerad när jag hör att de är på g med massor och håller på.. :s

de är också oskulder men det känns som att de kommer förlora den innan mig och jag brukade vara jätteintresserad, men jag har typ tappat allt intresse förutom att jag verkligen vill ha sex…

Sen en till sak då jag är väldigt osjälvsäker….. heheheh :$

Jag är på g med en kille jag också, men jag vågar inte ha sex för att jag typ tror att han kommer tycka att jag är tjock (164 cm, ca 58-59 kg, stora bröst, stor rumpa och det mesta är muskler, fast asså inte synliga, men jag är stark xD, anyways, är det fult? eller gillar de kurvor? är så hilma osäker, då alla mina kompisar är skitsmala :( )

förlåt för allt det där men läs igenom noga och svara på ALLA frågor snälla, mår skitdåligt och går till en psykolog för att jag typ håller på att utveckla depression :(

Neutralis
3

Tja, smaken är som baken… delad.Glad

Jag är en rutinerad man och kan lova att trådsmala tjejer inte är den ideala typen för flertalet män. Och skit för guds skull i vad dina kompisar gör med sina oskulder… Du gör bäst i att känna att det känns bra för DIG när det är dags, det är inget bråttom och är övertygad om att du inte kommer att sakna beundrare att välja från.

Du verkar vara en fullt normalt frisk tjej som har helt sunda kroppsliga mått… så det tror jag ingen kille har något att invända mot.

Lycka till!

Pan Narrans
2

Kan bara hålla med #1

Jag är alldeles för gammal för att helt komma ihåg hur det var när jag var i din situation (jag antar nu att du är ganska ung) och förmodligen känns eventuella råd jag kan ge dig som helt uråldriga, men faktum är att det i alla tider har känts likadant i den åldern.
Var dig själv, om hen inte accepterar det är hen inte värd dig. Det kan låta banalt, men det är sant likafullt.

Lita på dig själv och kom ihåg att alla andra i din ålder är precis lika osäkra som du och lika angelägna om att verka världsvana och erfarna. Ingen vill låta nervositeten lysa igenom och därför blir det ofta lätt konstlat.

Lycka till!

Pan Narrans

"Utan tvivel är man inte Tage"

Medarbetare på Ateism i fokus

chik
4

Hallo!!!…I min värd så har man sex när man träffar en som passar..

Inte för att kompisar har…

När man träffar den som man passar med..Så har det ingen betydelse hur man ser ut..För det klickar…

Lena.P är jag i verkliga livet.

piotrr
1

Jag är helt säker på att dina vänner ser upp till dig för att du är en kul och trevlig människa som är rolig att umgås med. Tänk såhär: Eftersom det är du som "leder" så är det också du som bestämmer. De kommer att fortsätta gilla dig oavsett hur du gör här.

Tänk på dig själv. Jag tycker att Pan Narrans är inne på något viktigt: Det är lätt hänt att man trissar upp varandra och får för sig att alla andra håller på att komma ifatt eller springa om en i någon slags tävling i att bli vuxnast fortast.

Jag vet att det sägs att sex är ett stort steg och en stor förändring och att det är så underbart och fantastiskt och att det vore så hemskt om sex blev dåligt eller traumatiskt eller "fel".

Men som jag ser det är sex ett till mysigt sätt att vara tillsammans med någon man gillar jättemycket och som man litar på. Det är spännande och pirrigt, men det är också OK att det blir fel ibland, det är OK att göra pinsamma saker för med tiden lär man sig mer och de där pinsamma berättelserna kommer att vara jättesöta i efterhand. Alla kommer att klanta sig någon gång, det är ingen stor grej.

Så länge ni skyddar er och kommer nära någon ni litar på kan ni slappna av och ha precis hur roligt som helst.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Maria
0

Åh, vad jag känner igen migFlört

Minns så väl diskussionerna i skolan och bland kompisar vilka som gjort "det" och vilka som inte gjort det. Känslan av att inte vara sist och den sköna befrielsen när det äntligen var "gjort"Skrattande

Sedan har du fått väldigt bra svar av alla här i tråden.

Sex är någonting man lär sig med tiden. Man lär sig hur man själv fungerar och känner och det blir bättre och bättre. Du är med all säkerhet inte ensam om att känna dig osäker och vilsen för det gör både killar och tjejer när det kommer till sex första gången.

/Maria

piotrr
2

Min första gång kändes som en konspiration. Jag var hemma hos några kompisar där en av dem fyllde år. Vi var totalt fem personer. Min killkompis och hans tjej, min tjejkompis och hennes kille och så tittade de på varandra och sa "Vet du vad, vi ringer en kompis till" och då var det en tjej som var jätteintresserad av mig sedan tidigare men som jag inte hade en aning om. Eftersom kompisarna i princip sprang och gömde sig senare på kvällen blev det hon och jag på bäddsoffan som var så liten och trång att man nästan var tvungen att ligga på varandra. Så då gjorde vi det. :)

Det var kul, det var lustigt och vi kände båda att vi var inlurade i en situation av våra vänner, en situation som vi inte riktigt behövde ta ansvar för.

Vi var ihop i flera månader efteråt och hade mycket trevligt tillsammans. Framför allt hade vi roligt och lärde oss massor av nya saker tillsammans.

Jag var sjutton år och jag skröt inte för någon.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Maria
2

Jag hade precis fyllt 15 och han var 17 och spelade elgitarr som en Gud och jag var dödsförälskad. Vi var ihop ett par månader och jag ser honom då och då på TV t.om.

Han blev musiker precis som han drömde om.

Nu fick jag en riktig nostalgikick…

/Maria

[Ming]
0

#0 Det är ingen omogen fråga!! När det känns rätt för dig så kan du lita på det och jag förstår pressen…. men…det är inte säkert att den som först kommer i mål vinner "sexloppet"

Howliten
0

# 0 Gör det när det känns rätt för DIG, med en man DU valt. Då blir det bäst. Glad Du är väl värd en bra upplevelse så låt dig inte stressas. Var mycket ego i den här frågan.

Om så kompisarna har sex 100 ggr innan du har det är faktiskt i det långa loppet oväsentligt.

#6 Bra att du inte skröt om det. Det finns inget som dödar lusten som skryt om erövringar. Du var rätt klok som sjuttonåring… Glad… hm.

Jag är glad. Är du?

piotrr
1

#9, Howliten,

Jag hade ganska dåligt självförtroende, men det föll mig aldrig in att försöka förbättra mitt eget självförtroende på någon annans bekosnad. Plus att hon var ju faktiskt min flickvän då, varför skulle man skryta om något som var hennes egen erfarenhet?

Fast… jag tror att hon skröt om mig. :D

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Maria
0

Jag skrötSkäms Inte om själva sexet utan mer för att den här poppiskillen var intresserad av lilla mig.

/Maria

Howliten
0

#10 Ja varför skulle man göra det?

När jag minns tillbaka när jag själv var ung så fanns det en del killar som gärna berättade vilka tjejer de varit med och ännu värre, hur det var. Snacket riktade sig i första hand till de andra killarna i gänget. Något som jag inte kunde begripa var att de faktiskt var ganska poppis hos tjejerna ändå, fast de visste hur killarna snackade sen.
Som tur är var de inte i överkant till antalet. 

#11 Det är inte samma sak. Att den man gillar gillar en tillbaka gör ju att man känner sig ganska stolt på något sätt. Man är ju kär! Skrattande

Jag är glad. Är du?