Skepticism iFokus

Skepticism

Etikett: känsligt-bortom-kritik
Läst 3249 ggr
[ektoplasma]
4

De olika mediumskapen av Jane Lyzell

http://www.ramsbergsgarden.se/de-olika-mediumskapen.html

Det hände precis något märkligt. Jag frågade Jane Lyzell inne på spiritualism.ifokus om hon varför hon använda sig av böcker av den kända bedragaren Colin Fry till artiklen som hon skrivit.

Vet ni vad hon gjorde då? Hon tog hon bort mitt inlägg på direkten och blockade mig från hennes sajt!?  Det tycker jag är ett märkligt beteende. Jag undrar vad hon döljer mer?!!

/\
/  \
/    \
/ekto\

[ektoplasma]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde några print screens. Trollpackan kanske trollar bort texten imorgon FörvånadFörvånadSkrattandeFörvånadFörvånad

[ektoplasma]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

CoolFörvånad

olaka
2

Om du söker igenom historiken på detta forum efter Colin Fry så märker du snabbt att hon försvarar honom och har svalt hans förklaring om jordandar med hull och hår, samt blir ytterst arg när man ifrågasätter förklaringen.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

piotrr
1

Hur gör man det, förresten? Söker, alltså. Här. Till exempel. Finns det en sökruta någonstans som jag har missat ända sedan jag skapade siten?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Joppo
1

#4 Det finns en sökruta bredvid "Skriv inlägg"-knappen Flört

piotrr
1

Jaha. En knapp som döljer sökrutan. Det får jag testa någon dag. Det skulle kunna underlätta mitt jobb lite. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

olaka
0

Den länkar till Google, med "site:" inställt…

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

piotrr
0

:D Underbart. Det är vad jag hade tänkt göra ändå. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Hellas
1

1. Klagomål lämnas till Sajtvärd på SpiF, dvs. mig.
Mottages via PM.

2. Inlägget togs bort av mig men jag missade att informera varför det togs bort.
Hade du skickat ett PM så hade jag även kunnat rätta till mitt misstag samt skrivit ut det i tråden till allmän beskådning.
Anledningen är inte alls så uppseendeväckande som du vill ge sken av här genom dina egna spekulationer.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

piotrr
3

Tack för det, Hellas.

Jag låter tråden ligga kvar eftersom ämnet är hanteringen av bevisade bedragare, vilket solklart relaterar till skepticism. Så småningom tar jag däremot helst bort hänvisningarna till andra sajter på iFokus.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

JoHo
2

TS: Jane Lyzell vänder andra fuskare ryggen (Anders Åkesson) men inte Fry. Fry ägde ju Ramsbergsgården och Jane köpte den av honom. Svårt att vara ärlig i den relationen då. Jane avskyr verkligen när hon blir påmind om Frys fusk så det var inte konstigt att nu, när hon har makten på sajten, rensar bort de som berättar sanningen; att Colin Fry är en bedragare och fuskare. Ljus och kärlek, du vet.

[TristanChi]
1

Kan det vara på det jävla viset att CF och JL är i maskopi?

De är hejdukar?

De försöker framtvinga en marknad som egentligen inte finns. Folk med OK bakgrund borde veta bättre.

Men de har råkat ut för ett och annat skeppsbrott. De har kappsejsat!

Istället för att skjuta sig ett skott för pannan griper man det sköraste, mest långsökta halmstrået. vad som helst utom att resignera,