Ingen alternativ lindring
Svensk sammanfattning:
Den amerikanska regeringen har under 10 år spenderat 2,5 miljarder amerikanska dollar (17 miljarder kronor) för att ta reda på vilka örtläkemedel och andra "alternativa" mediciner som fungerar, och det enda de har hittat är att kapslar med ingefära verkar kunna minska illamående när man genomgår cellgiftsbehandling (mot cancer).
Bland terapier som granskats verkar akupunktur ha kunnat hjälpa vissa tillstånd (står inte vilka) och yoga, massage, meditation och andra metoder för att slappna av, kan mildra smärta, oro och trötthet.
Så i korthet: Ät ingefära om du mår illa av din cellgiftsbehandling och vila om du är orolig, trött eller har ont. Allt detta för bara 17 miljarder kronor.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Saker woos inom kort kommer att säga i den här tråden:
- Läkemedelslobbyn ville inte att man skulle hitta något, därför hittade man inget
- Vi visste redan att att ingefära är jättebra. lol 17 miljarder
- Saker som är naturliga är bättre
- Läkemedel är gift
- Ödlorna vill förkorta våra liv
- Chemtrails har förmodligen med saken att göra
- 9/11 was an inside job
Sätt igång.
Du glömde:
- Vi som äter LCHF behöver inga alternativmedel
Vad bra att du sammanfattade, hann inte med det innan min bibliotekstid gick ut.
Det kanske är dags för alternativvurmarna att tänka om. Särskilt som Big Pseudopharma omsätter multimiljardbelopp på dessa overksamma behandlingar och preparat (estimerat 30-40 miljarder dollar… bara i USA).
#4, Starman,
Det är helt OK, jag gör det främst för de som inte är så bra på engelska, inte för att du skulle ha gjort något fel. :)
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Salisylsyra kommer från pilträdet, Flemming upptäckte penicillinet av en slump då han inte höll rent i labbet utan hans petriskålar var smutsiga.
Många av våra läkemdel härstammar från olika naturmedel. Melatonin är utmärkt mot sömnsvårigheter och min man använder det när han reser mellan fartyget och hemmet för att komma i fas med tiden då det skiljer 8 timmar. Inte är de beronedeframkallande heller.
Vaccinet har fått sitt namn av ko på latin. Detta då man upptäckte att kvinnor som mjölkade kor inte fick smittkoppor.
Jag menar inte vi ska skippa läkemedel men lite kunskap om var de kommer ifrån kan vara bra.
Ja, och alla dessa saker är bra exempel på vad man kallar alternativmedicin som fungerar: MEDICIN.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism