Från Sverige till himmelen??
Var det någon som såg det i Går.?
O det var""ja. Vet inte vad jag skall säga.
En bra försäljare som har en blick som är inövad framför spegeln..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Tittade också nu…intressant..ett av uttrycken för samma sak…
Men vist var det Astell..Nu blir ju var o en salig i sin tro…Men.Men..Lite väldigt udda var det…
Jag har inte ro att titta igenom alltihopa, men jag ser när jag hoppar bara en massa superduperglada människor som ler med precis hela ansiktet.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Anmärkte också på detta, det är förmodligen en taktik från de frireligiösa att vinna sympati (Carola…) men oftast ger det mig bara obehagskänslor (Carola… brrrr…).
Hoppsan!!Här hade jag då inte hela hjärnan inkopplad..""Ingen beskrivning"""Ber om ursäkt..
Filmsnutten är på ca 20minuter..Lit o läsa om Här
Starman""Jag tänker Knutby..fast där härjade väl Demonerna
#5 Ledsen men den typen av religiöst utövande klarar jag bara inte av.
Jag blir alltid väldigt illa berörd av den typen av masspsykos.
/Maria
Jo det kan väl tyckas lite överdrivet…jag tänker mig en upplyst människa som lugnet själv…där det inte behövs så många ord…
Stackars alla ungar som dras in i sånt här.
Över huvud taget är barn extremt utsatta när det gäller föräldrarnas religion. Vem skyddar dem, ens mot moderat religion?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

#9 piotrr
Det gäller inte enbart religion, utan även annat irrationellt hittepå.
Helt riktigt Klass..Beror på föräldrarnas syn..Mina barn har då inte tagit någon skada av min Tro..Mer än att dom tycker jag har tokiga ider..
O kan tycka att jag är pinsam..Men Tror gör dom inte..
Jag har försökt att vara väldigt noga med att inte överföra "min tro" på min son.
Min högsta önskan har varit att han själv får ta ställning till livsåskådning och jag har försökt påvisa att det finns många olika sätt att tänka och tro eller inte tro alls.
/Maria

#12 bumbleboo
Precis så ska det gå till. Enligt mig, alltså.
Samtidigt kan jag förstå att det inte är så lätt att efterleva den intentionen. Man måste ju t.ex. få berätta vad man själv tror och tycker när barnen ställer frågor. Det gäller inte bara olika sorters tro, utan även ideologier, bl.a.
#13 Självklart så ska man berätta vad man själv tror. Man måste ju vara ärlig mot sina barn. I vårt fall så har vi haft en fördel i och med att min man inte alls tror som jag.
Därför vet jag med facit i hand, vi har pratat om det mycket, att han (sonen) inte har känt sig särskilt påverkad som barn.
/Maria

#14 bumbleboo
Ja det är antagligen lättare när föräldrarna är på lite "olika sidor". Bara det att ni, "trots" detta, fann varandra o.s.v, ger ju en bra indikation på att ni båda inte är i riskzonen för någon otillbördig påverkan på barn.
Eller hur man ska uttrycka det. 
Sen är det naturligtvis skillnad på att vara troende och att vara fundamentalist - en väldigt stor skillnad, enligt mig.
Är man fundamentalist så är ju ens tro hela ens värld och den enda sanningen och den gäller för alla.
Det är nog svårt för de flesta som inte lever i en sådan världsuppfattning att förstå tänket.
#15 Håller fullkomligt med dig. Religioner är bland det farligaste som finns anser jag. Dubbelmoral igen men jag är en stabil människa och inte orolig för mig själv i alla fall.
Jag skulle heller aldrig försöka påverka någon annan.
/Maria

#16 bumbleboo
Jag tror dig!
Skulle vara mer orolig för mig själv än för dig, faktiskt (av det jag uppfattat hittills alltså).