Alternativmedel
Om du behöver alternativmedel, litar du på alternativaren då? Eller kollar du?
Det beror väl på vad alternativet till alternativet är.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

Vad finns det för alternativ?
Jag vill ha alternativalternativ!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Kan man säga att vatten är ett alternativ till hostmedicin? och i så fall, skall det vara utspätt? och om så, med vad? hostmedicin?
#4 Om du tänker på homeopatisk medicin så ska den "verksamma" ingrediensen framkalla samma symptom som det man försöker bota, dvs lika botar lika. Det kanske skulle funka med utspätt damm? Det kan ju framkalla hosta 
Precis! It works!
Joppo#5. Haaa
Alternativ medicin. Menar du sådant som finns på Hälsokost o Apoteket??
Så är mitt svar Nej…
Där i mot gör jag egna blandningar som te..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nja, jag hade just läst "hosmedicin tråden", och där nämns vatten som ett alternativ till hosmedicin. Då blir ju vattnet den verksamma ingidiensen.
Vid närmare eftertanke, så kan ju vatten framkalla hosta. Fråga någon som fått en kallsup.
#6 Se där!
"A case of asthma, fear and depression, solved with the remedy ‘Berlin Wall’ ." Vilken fantastisk medicin!
Vid närmare eftertanke, så kan ju vatten framkalla hosta
Då är det ju totalt fel som homeopatika. Möjligen funkar det om du spär ut det in absurdum med ren alkohol.
#8 Det är ju i och för sig sant
Att jag inte tänkte på det.
"Seså här har du ditt utspädda vatten. Se nu till att du sväljer det i luftstrupen. Lika botar lika sörru… Din hosta kommer försvinna på nolltid"
"10
Nej, det blir också aktivt ämne. Jag har testat "ren" alkohol, (renast möjliga. Avsedd för rengörning av linserna till mikroskop) men det gav också en hostattack.
#8, jaerven,
glöm inte bort att vattnet är fullt av utspätt - just det - VATTEN!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Ska man späda ut ett aktivt ämne med något, då bör det väl vara med ett ämne som inte är aktivt. Nu har vi ju faktiskt ett ämne som inte har någon påverkan på hosta. Hostmedicin! Årminstonde enligt "hostmedicin tråden".
:D Hahaha.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism