Kondensstrimmor (Var: "Vad är detta egentligen?")
Jag tänkte fråga er härinne, som är vetenskapligt upplysta, om vad detta egentligen är frågan om.
På himlen ser man efter flygplan kondensstrimmor som försvinner väldigt snabbt igen. Dessa sker ofta på väldigt hög höjd där man knappast ser flygplanet utan bara de två vita strecken som försvinner igen efter en liten stund.
Men sedan finns där strimmor som aldrig försvinner och som ligger på mycket lägre höjd. De strimmorna stannar kvar och brer ut sig på bredden och ibland ser man klart och tydligt att innehållet i strimmorna faller ner. Vissa dagar ser man ett rutnät på himlen av dessa strimmor som inte försvinner.
Nu är min fråga - vad tror ni detta är frågan om?
Jag tror det är Iluminati som sprider hjärnkontrollerande substanser via flygplanen världen över och som sedan dimper ned på oss människor, allt för att kontrollera oss… Eller vänta lite, så tror jag ju inte.
Aerodynamiska fenomen tror jag bestämt, vad tror du?
Jag hade hoppats på ett seriöst svar.
GunillaR från Illuminati:
"Sitter och funderar på om det är läkemedelsindustrin som har ett finger med i detta."
Hur menar du att någon här skulle kunna vara seriös emot dig?
Gunilla jag sitter mitt under inflyget till och från Arlanda och skulle kunna fotografera hundratals kondensstrimmor varje dag om jag ville - och enligt min "expertis" så är det just sådana vi ser på filmen.
Det stämmer att en del försvinner väldigt snabbt och andra kan bli hängandes kvar betydligt längre. Jag vet inte varför de beter sig så men jag tror att det kan ha något med vädret att göra på den höjden.
Lessen att jag inte hade kameran med mig här om kvällen. Solen var på nedgång och himlen var alldeles röd, och över hela härligheten så fanns fyra-fem såna här spår som lyckats fixa ett nästan perfekt geometriskt mönster på himlen. Asläckert!
# 4 - Jag lade in detta här på sajten för att få en annan vinkling. Kan inte detta ses som seröst, eller är ni ett gäng tjofladdrickar och pellejönsar hela högen härinne!
Jag läser i andra trådar om hur ni skriver till folk härinne och blir faktiskt helt övertygad om att jag gjorde en stor felbedömning om denna sajt. Trodde faktiskt att man verkligen var tekniskt och vetenskaplig upplyst.
Men det verkar ju vara elaka klubben som ständigt har möte härinne.
Du fick ett seriöst och uttömmande svar i #3.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
# 5 - Margareta, jag bor ju mitt mellan Sturup och Kastrup och här över Malmö men jag har inte kopplat detta som något som har med flygplatser att göra. Detta sker när planen redan är uppe i sina rutter.
Det som förbryllar mig är just att ibland så försvinner dessa strimmor efter en liten stund och ibland ligger de kvar hela dagen. Jag vet inte varför, men det måste ju finnas en förklaring.
Från Wikilänken (fulöversatt och aningen redigerat av mig):
Beroende på de atmosfäriska förhållandena, så kan kan konsdenstrimmor vara synliga i några få sekunder eller minuter, eller kan stanna kvar i flera timmar.
Kondenstrimmor tenderar att stanna kvar längre om det är hög luftfuktighet i atmosfären och om planet flyger igenom följande molntyper: cirrus, cirrostratous och cirrocumulus.
# 3- Tack för länken!
Jag har redan varit inne och kollat på detta, långt innan jag bestämde mig för att skriva härinne. Det finns ju också bilder på dessa som stannar kvar efteråt.
Detta fenomen tycks dock endast uppenbara sig då det är helt klart och molnfritt i övrigt. Nu ser man naturligtvis inte om där finns några trails när det är mulet, men om det är växlande molnighet borde man se dem.
Vidare så syns det väldigt tydligt i bifogade filmklipp att utsläppet/strimmorna kommer direkt efter flygplanet och inte med ett mellanrum som kondensstimmorna.
Men jag vet inte vad det är, det kanske är helt naturliga förklaringar som man inte behöver oroa sig för. Om man inte är orolig för växthuseffekten förståss, men det är ju en helt annan tråd.
Har ingen lust till diskussion..men lägger in ett dokument från nittiotalet. Det handlar om hur man skulle stävja den globala uppvärmningen. Geo-ingenjörer fick i uppdrag att komma med olika förslag. Ett av förslagen var aerosol spraya atmosfären så att soljuset skulle reflekteras bort. Aliminium är en viktig ingediens.
Ett dokument som kan vara intressant att kika på om man vill se de olika förslagen.

**Evaluating Geoengineering Options
**"Several geoengineering options appear to have considerable potential for offsetting global warming and are much less expensive than other options being considered. Because these options have the potential to affect the radiative forcing of the planet, because some of them cause or alter a variety of chemical reactions in the atmosphere, and because the climate system
Och här ett patent:
http://www.freepatentsonline.com/5003186.html
A method is described for reducing atmospheric or global warming resulting from the presence of heat-trapping gases in the atmosphere, i.e., from the greenhouse effect. Such gases are relatively transparent to sunshine, but absorb strongly the long-wavelength infrared radiation released by the earth. The method incudes the step of seeding the layer of heat-trapping gases in the atmosphere with particles of materials characterized by wavelength-dependent emissivity. Such materials include Welsbach materials and the oxides of metals which have high emissivity (and thus low reflectivities) in the visible and 8-12 micron infrared wavelength regions.
Hur menar du att läkemedelsindustrin står bakom dessa fenomen? Den frågan är orsaken till att jag inte tror att du oavsett normal förklaring ska kunna ta till dig den.
Åker hemliga läkemedelsagenter runt och fyller på en vätska i hemliga tankar på flygplanet, helt utan flygteknikers vetskap? Eller hur tänkte du där?
Jag har jobbat som flygtekniker själv, så då kanske du inser hur absurt jag tycker detta är.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tysk meterolog på tysk TV noterar de märkliga spåren och föreslår att de kan var militärt…inslag från nittiotalet se från 0:50 där säger han det.
Tysk TV tar upp det igen.
#14 #15
Jaha… och?
Avgaserna…
Lena.P är jag i verkliga livet.
http://www.guardian.co.uk/politics/2002/apr/21/uk.medicalscience
Millions were in germ war tests
Much of Britain was exposed to bacteria sprayed in secret trials
Antony Barnett, public affairs editor
The Observer, Sunday 21 April 2002 10.23 BST
The Ministry of Defence turned large parts of the country into a giant laboratory to conduct a series of secret germ warfare tests on the public.
A government report just released provides for the first time a comprehensive official history of Britain's biological weapons trials between 1940 and 1979.
Many of these tests involved releasing potentially dangerous chemicals and micro-organisms over vast swaths of the population without the public being told."
Men det var då det sånt händer naturligtvis inte idag..det här var ju långt bak i medeltiden dvs det mörka sjuttiotalet.
och här ett inslag från amerikansk tv som är rätt ingående…för den som är intresserad…
#20 som sagt…jag tänker inte diskutera… .Jag har lagt in dokument som visar på hur man försökt finna på lösningar på sk växthuseffekten…ett förslag var att spraya. Men om du håller för ögonen kan det var svårt att läsa dokumentet. (det finns mer info om detta för den som vill sätta sig in) Jag har lagt in ett patent på just denna aerosol mix som ska användas mot uppvärmning som reflekterande skydd i atmosfären Jag har lagt in en tidningsartikel där du kan läsa om hur engelsk regering erkänner att man låtit spraya bakterier på sin egen befolkning mellan 1940 - 70. Man testade alltså biologisk krigföring på sin egen befolkning.
Chemtrail (kemikaliespår……
Avgaser…
Avslutningsvis eventuellt finns det någon som kan reflektera över att engelska regeringen erkänt att de sprayat bakterier för att testa biologisk krigsföring på sin egen befolkning under trettio års tid…kan det hända igen här och nu eller är det bara stört omöjligt?
Eller nu när vi vet att man försökt hitta lösningar på den globala uppvärmningen med hjälp av väder-ingenjörskap. Kan det var så att man faktiskt satt ingenjörskonsten till verket och håller oss ovetande eftersom åtgärderna anses så pass nödvändiga att de inte kan tillåtas stoppas av en gnällig folkmassa som ogillar att dra isig moln av bla aluminium och barium?
En helt omöjlig tanke?

#23. Det är skillnad på omöjligt och osannolikt.
Jösses Grinda… du köper ta mig fan allt bara det har en konspiratorisk toutch.
Så alla dessa chemtrails är bakterier eller annat för miljön som sprayas ut… Och det tror du kan hållas hemligt bland all flygpersonal:)
Grinda även beslutsfattarna - som du menar skulle gå bakom ryggen på oss - får i såna fall också dra i sig kemikaliemolnen. Och deras barn och familjer också, för vi lever ju alla i samma värld. Sorry men ja - jag håller det för näst intill omöjligt att de skulle göra det.
#24 Okej det var ditt svar.
#25 Vill bara tillägga att långt innan jag var så här konspiratoriskt lagd;) så la jag märke till att det var något nytt och ovanligt som hänt med flygplanssåren.
Det var på nittiotalet som jag såg dom första gången och tänkte att planen nog börjar köra med något nytt bränsle. Vad ska man tro när spåren mer plötsligt börjar vara breda som dubbla avenyer och ligger kvar i evigheter. Så var det inte förr - det var ett nytt inslag som jag la märke till utan att vara minsta konspirationsteoretisk - bara uppmärksam.
Som sagt…nu lämnar jag tråden och er åt att förlöjliga…knock yourselves out!
#26 Jag har inga svar att ge dig. De engelska beslutsfattarna hade väl barn och släktingar de med. Men engelsmännen kanske är ovanigt kallsinniga - vad vet jag?
Om det är så att man sprayar mot uppvärmning kanske en förklaring kan vara att man gör det för den goda sakens skull….jag menar pest eller kolera…
Nej engelsmännen är nog varken mer eller mindre kallsinninga än andra.
Förmodligen trodde de att det var ofarligt.
Citat från The Guardian
"'Independent reports by eminent scientists have shown there was no danger to public health from these releases which were carried out to protect the public."
#21 Om du gör en massa inlägg så får du väl räkna att vi andra kanske vill kommentera dem? Jag har faktiskt läst dina länkar men jag finner ärligt väldigt lite i dem som talar för att vanliga kondenstrimmor i själva verket ska vara växthuseffektspulver/sjukdomssprejning/biologiska vapen eller vad ni nu tror det rör sig om.
Växthuseffektspulver: Om jag förstår det hela rätt så hänvisar du en rent hypotetisk ej testad metod för att minska växthuseffekten. Finns det några belägg för att den skulle användas?
Tyska flygplan: Flygplan ger ifrån kondenstrimmor som nämns i en väderrapport. Jaha?
Brittiska biovapentester: Här verkar det finnas en del substans i dina påståenden. Dock finner jag inget som tyder på att några sådana experiment skulle utföras i nuläget.
Amerikanskt TV-inslag: Som jag ser det är kopplingen mellan flygplanen och den förhöjda bariummängden rätt vag. Tror du inte att det finns andra möjliga anledningar till att Bariumet hamnade på den där snubbens bakgård? Kolla gärna upp vad Barium används till: http://www.nimade.info/vetenskap/2011/01/Vad-ar-Barium.html
Nu vet jag att du inte vill diskutera detta ämne, men jag ville ändå ge dig motargument mot allt knas som ni sitter och skrämmer upp varandra med inne på Illuminiati.ifokus.
Avslutningsvis så kan ni chemtrails-nissar fundera en del på hur enormt svår denna konspirationsteori skulle vara att iscensätta. Tror ni inte attt den organisation(?) som nu iscensatt det hela, skulle få det väldigt svårt att få alla inblandade att hålla tyst?
Vi snackar alltså om politiker, flygtekniker, piloter, meterologer, forskare mfl som på något sätt skulle vara tvungna att tystas ner samtidigt som det de är med och iscensätter något som skulle påverkar både dem själva och stora delar av jordens befolkning.
/Jesper
# 13- Jag vet inte vad du talar om. Har jag skrivit något om läkemedelsföretagen här i tråden?
Jag loggade in för jag har så svårt att inte svara.
Maggan nej jag tror naturligtvis inte att engelsmännen är mer kallsinniga. Men det som hände det har hänt och ingen skulle ha trott mig om jag påstod att det hände om vi varit i sjuttiotalet nu…skulle troligtvis blivit utgarvad och förlöjligad.
Dom testade bakterier på folk men trodde inte det skulle vara "farligt" säger nån…tja det kan hända att dom mest tänkte att om några dör av bakterierna så är det nog mest gamla människor..kanske några svaga. Men OM man testar att sprida bakterier på folk så måste man nog räkna med att man gör folk sjuka - det var ju ändå tester för biologisk krigsföring? Hyggliga klubben. Tror ni svensk militär skulle kunnat gjort samma sak på svenskarna? Nej aldrig va? Inte goa helylle sverige. Men jag faktiskt träffat en äldre man med kontakter inom militären som påstår att man faktiskt gjort/gör det i Sverige också. Hörsägen förvisso så vi håller det osagt.
Kanske OM man sprayar mot uppvärmningen såsom dessa geoingenjörer föreslagit (ni kan få se listan vilka som var inblandade det var ingen pruttgrupp precis) så kanske man säger som de du refererar till att man inte tror det är särskilt farligt och att det är nödvändigt för att undvika en jättekatastrof. Man måste välja,, rädda jorden eller låta folk demokratiskt få lägga sig i frågan om att få barium och aliminium sprayat över sig…nä jag tror inte man skulle konsulterat vanligt folk på gatan…i ett sånt akut läge (om det nu ÄR så att man sprayar)
#30 Joppo
"Växthuseffektspulver: Om jag förstår det hela rätt så hänvisar du en rent hypotetisk ej testad metod för att minska växthuseffekten. Finns det några belägg för att den skulle användas?"
Du, jag ska ringa dom å fråga..så ska jag genast svara på din undran. Nej såklart det inte finns…då hade vi inte suttit här och tjötat med varandra. Men att pulvret finns att patentet finns och att planerna att EV sätta dem till verket finns dokumenterat.
#31 Som sagt du kan trösta dig med att du lärt dig lite nytt idag…slutsatserna får du såklart dra själv. Joppenisse;))
Nej jag tror faktiskt inte att militären medvetet skadar sitt eget folk. Deras enda uppgift är skydda oss. I allafall så länge vi befinner oss i stabila demokratiska länder.
#34 Jag är hopplöst nyfiken ibland på svar. Okej då vet jag att du anser att england är odemokratiskt och att de var i krig under dessa år efter 1945 - till 1970. eller så menar du att de sprayade kadmium och bakterier å annan skit på sitt eget folk för att skydda dom…l
Eller så är du tvärsäker på att engelsk militär och regering är milsvida annorlunda än svenska dito.
Det är inte upp till dig att tala om för Margareta vad hon anser.
#33 "**Som sagt du kan trösta dig med att du lärt dig lite nytt idag…slutsatserna får du såklart dra själv. Joppenisse;))"
**Visst har jag lärt mig en del idag. Framförallt att det nog inte är nån större poäng med att försöka diskutera med konspirationsvurmare. Puss på dig GrindaNisse *
*
vi kan ta det igen
Citat från The Guardian
"'Independent reports by eminent scientists have shown there was no danger to public health from these releases which were carried out to protect the public."
Jag ser ingen anledning att tvivla på det.
#36 Nej det kanske var fräckt. Men ändå måste jag dra den slutsatsen.
Faktum är att england sprayat bakterier och gifter på sin egen befolkning i trettio år…för att använda dem som försökskaniner i biologisk krigsföring. Jag tolkade hennes svar som att stabila demokratiska länder aldrig skulle göra så…men england har ju JUST precis gjort så. Och kadmium är inte godis (ger cancer)
#37 Puss själv!
En läsvärd artikel som alla borde läsa The Guardian
"The report also reveals details of the DICE trials in south Dorset between 1971 and 1975. These involved US and UK military scientists spraying into the air massive quantities of serratia marcescens bacteria, with an anthrax simulant and phenol."
Goa grejer!
Läs inlägg #4
Du kan väl knappast ha olika åsikter beroende på vilket forum du är på, eller?
# 42 - Du får kanske gå tillbaka till Illuminati och läsa mitt inlägg där, som inte är något påstående, däremot mera som en frågeställning.
den är intressant, diskussionen om chemtrails…
Det ställs på sin spets, frågorna, vad man vill se - och inte, vad man vill tro och till slut måste inse att man måste misstro….
Exemplen från England talar sitt tydliga språk. Det hände och det är inte långt borta i tid eller rum. Inga konstiga "odemokratiska" regeringar och folk som möjligen tänker annorlunda än vi upplysta, civiliserade. Utan folk som vi, här i närheten. Naturligtvis var det väl inte allmänt känt då, när det hände. Men att det inte skulle kunna hända igen, här och nu - det verkar vara ett önsketänkande. Helt försåeligt iof, man VILL ju helst tro på att våra folkvalda, bevars, ser till vårt bästa och militären "försvarar" oss mot de där hoten, de som kommer utifrån.
Tänk om det är som vanligt? Att ändamålet helgar medlen, att några måste offras för att….? (som i exempel med läkemedelsindustrin)
Att man i det förment vällovliga syftet skulle förhindra uppvärmningen låter inte alls orimligt. För säkerhets skull, ifall det okunniga folket skulle protestera, var det nog bäst om det inte talades för högt om det.
Jag lade också märke till när de där flygstrimmorna började förändras, flygintresserad som jag var. Varför låg de kvar så väldigt mycket längre än förr? Här finns kanske svaret som ingen kunde ge, då….
#38 det är väl klart att det var "no danger"! Om man erkände det skulle ju folk kunna börja protestera! Det är ju no danger med det mesta, mediciner, kärnkraft, t.o.m. härdsmältor, (Fukushima), strålning (mobiler, mikrovågsugnar) - allt som har kommersiell särställning och har tillräckligt starka ekonomiska intressern bakom sig kan man ge sig den på är "no danger".
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Inlägget finns att läsa i #4… och ok det är dina funderingar, men hur gick tankarna kring att läkemedelsindustrin är inblandad?
Ja detta med att någon "eminent" forskare säger att det var inte att utsätta folk för fara när man testade bakterier och gifter på befolkningen utan för att "skydda dem". Gud bevare mig från dessa good doers i såna fall.
Talk is cheap. Men sanningen som man inte kan trolla bort bara för att man kallas "eminent" (Vem det nu var som sa så) är att man har testat bakterier å annan skit på ovetande människor i åratal i england. Så när vi nu ser dessa konstiga spår i luften kan man åtminstone ta sig en funderare innan man skrattar och ojjar sig över folks funderingar och oro över fenomenen.
Mer ur artikeln snabbt översatt: (ursäkta stor text)
"Ett kapitel i rapporten, "The fluorescent Particle Trials", visar hur mellan 1955 och 1963 flygplan flög från nordöstra England till toppen av Cornwall längs syd-och västkusten och släppte stora mängder zink kadmiumsulfid på befolkningen. Dessa kemikalier drevs långt in till inlandet, dess fluorescens gör att spridningen kunde övervakas.
I en annan studie med sulfid zink kadmium, var en generator längs en väg nära Frome i Somerset där den spydde ut denna kemiska blandning i en timme.
Medan regeringen har insisterat på den kemiska är säker, är kadmium erkänd som en orsak till lungcancer och under andra världskriget ansågs av de allierade som ett kemiskt vapen"
# 45 - Ganska elementärt, käre Watson ;-)
Man sprayar små virus eller andra små elakingar över folket. Folk blir sjuka och måste söka läkare. Antingen står redan vaccinförråden fyllda eller så kanske man provar nya läkemedel.
Och ändå (eller kanske just därför) är vi friskare än någonsin.
#46 Samtidigt tycker jag det är ENORMT långsökt att använda detta som stöd för att vanliga trafikflygplans kondensstrimmor skulle vara något liknande. Tycker du ärligt talat att förklaringen som beskrivs här är MINDRE rimlig än er hittepåvariant: http://en.wikipedia.org/wiki/Contrail ? Eller är förklaringen planterad där av stora stygga Illuminati för att lura oss vilseledda människor?
Köper du allt som vi vanliga människor anser vara konspirationsteorier oavsett hur orimligt det än är? Är verkligheten så tråkig att du är tvungen att hitta på din egen?
/JoppoNisse
# 48 - Ja så kan man ju också se det ;-)
Har du också funderat på HUR läkemedelsindustrin kan spraya detta via trafikflygplan?… Hur ser logistiken ut?
Kom inte och säg att du inte har tänkt i dessa banor… för det vore extremt naivt i så fall.

#50. Förklaringen till detta, som uppges via länk i inlägg 3, är väl hur logiskt som helst.
"En kondensationsstrimma, eller K-strimma, är en typ av moln som uppstår genom kondensation eller frysning av avgaserna frånflygmotorer. Förbränningen av kolväte i motorerna producerar koldioxid och vattenånga. Det lokala tillskottet av vattenånga kan efter att de varma avgaserna avkylts av den omgivande luften leda till att daggpunkten uppnås och molndroppar eller iskristaller uppstår. När iskristaller produceras kan molnet bestå flera timmar.
En kondensationsstrimma liknar till en början ett rakt streck men breder efter ett tag ut sig. De bildar ofta nedhängande utbuktningar som liknar upp- och nedvända svampar.
En kortvarig typ av kondensationsstrimmor bildas bakom flygpropellrar eller vingspetsar. De uppstår som resultat av luftens utvidgning och därmed avkylning i turbulensen"
Bra mycket självklarare än det du skriver i inlägg 45 (vilket jag hoppas är ett skämt)
"Man sprayar små virus eller andra små elakingar över folket. Folk blir sjuka och måste söka läkare. Antingen står redan vaccinförråden fyllda eller så kanske man provar nya läkemedel."
Konsperationstankar i all ära, men någon hejd må det väl ändå finnas på fantasierna. Ska man hålla på så här så kan man, om man så vill, hitta konspiration i precis allting som händer. Nu kan man ju ta och fundera på varför vintern är så sen.Har de möjligen gjort något fuffens med vädret så det håller sig milt och lite lagom grådaskigt……..så bakterierna frodas och mår fint och vi blir sjuka och vips så kan de vaccinera oss ännu mer. Man kan ju aldrig så noga veta VEM som har makten över vädret. Ja jösses.
# 51 - Ja det har jag, mycket ingående.
Men jag har faktiskt ingen lust att redovisa detta för dig härinne, eller för någon annan heller. Det är mina tankar och funderingar. Det finns mycket som jag tänker på och funderar på utan att jag redovisar detta för någon. Finns ingen anledning.
Det kan ju vara material till en bok - vem vet?!
Innan jag lämnar denna diskussionen så vill jag säga några väl valda ord till dig. Eller kanske rättare sagt ställa en fråga;
- vem tror du att du är, som tycker dig ha rätten att döma och fördöma någon annan person på grund av denna persons åsikter och tankar?
att döma och fördöma någon annan person på grund av denna persons åsikter och tankar?
Är du säker på att du inte förväxlar ifrågasättande av åsikter och tankar med personangrepp?
# 54 - Nej absolut inte.
Redan i inlägg #1 och #4 så framgår det klart och tydligt att signaturen Avatar tycker sig ha rätt att döma och fördöma.
Men jag har faktiskt ingen lust att redovisa detta för dig härinne, eller för någon annan heller.
Det var ingen överraskning direkt. Det går bra att slänga ur sig galna ideér… så länge ingen ifrågasätter dem. Trodde du att du inte skulle bli ifrågasatt här på SIK?
- vem tror du att du är, som tycker dig ha rätten att döma och fördöma någon annan person på grund av denna persons åsikter och tankar?
Tja, jag ifrågassätter det mesta som jag inte håller med om och det är nästan alltid samma typ av personer som inte klarar av det. Varför skrev du härinne när du inte klarar av att dina konspiratoriska tankar ifrågasätts?
…Så nej, det var inga väl valda ord.
Ett litet tips på vägen är att börja tänka hur något konspiratoriskt skulle kunna fungera i praktiken… Alltså hur något kan genomföras utan att någon nära vet om det… där kan du börja. Det var det jag försökte poängtera i inlägg #13. Och jag förstår att du inte vill diskutera i dem banorna… det kan visa sig omöjligt att genomföra.
Kanske tycker sig någon ha den rätten, men begås verkligen parsonangrepp? Du kanske har investerat så mycket i din uppfattning att du ser det som ett personangrepp när den förlöjligas?
Här en vädergubbe från en lokal TV station i Oregon…som rätt upp och ner säger detta är inte regn inte snö det är bla aluminium utsläppt av militären…
Jag lägger in den i tråden…ifall någon vill se…inslaget är kort.
Är det det som är "chemtrails"? Aluminium- och pappflagor?
Även om vädergubben har rätt och det är radarstörningsövning, så är det väl inte riktigt hjärnkontrollerande substander och läkemedel?
Hur som helst så tror jag inte på att någon försöker massförgifta oss allihop. Det går nämligen inte utan att de i såna fall förgiftar sig själva också. Om de inte kommer från en annan planet då förståss…
Sanningen om varför folk käkar mer och mer piller regnar inte ner från himlen. Den kan man hitta på närmare håll.
#59 så för Tristans del är det helt ok att militären släpper ner aluminium och diverse inte närmare specificerade ämnen från luften.
Ok för dig, du sväljer ju allt. Inte ok för mig.
Du vet väl att aluminum inte är särskilt hälsosamt eller bra för miljön iaf?
#52 kondensstrimmor, blombuketten, det vet vi vad det är och det är inte det som TS frågar om.
Det var för några år sedan dessa kondensstrimmor började uppträda på ett ovanligt sätt. Ganska väl sammanfallande i tid med vad grinda visat i #21.
Klippet på vädergubben visar att åtminstone några har ögonen öppna.
Inte många av er har yttrat sig om exemplen från England där spridning av bakterier/virus faktiskt redan förekommit.
Inga fantasier från konspirationsteoretiker, utan något som faktiskt hänt. VAD säger att det inte händer här och nu?
Tristan: Och ändå (eller kanske just därför) är vi friskare än någonsin.
Med den inställningen är vad som helst inte bara möjligt utan t.o.m. sannolikt…….Det som kommer ovanifrån (bildligt och bokstavligt) är ju bra…..
så för Tristans del är det helt ok att militären släpper ner aluminium och diverse inte närmare specificerade ämnen från luften.
Ja, precis så skrev jag ju, eller hur?
Det var för några år sedan dessa kondensstrimmor började uppträda på ett ovanligt sätt.
Källa på det?
Med den inställningen är vad som helst inte bara möjligt utan t.o.m. sannolikt.
Är det? Vad häftigt!
#63 *suck*
# 52 - Bra Blombuketten *applåd*
Fortsätter du så här så kan du bli en mycket bra konspiratör! 
Du tycker det är ett skämt, men det är så du låter för normalbegåvade.
#61 Lite aluminium ska väl en karl tåla och plast är väl mums för kropp och miljö också. Vad gör man inte för att skärma av för radar.
#59 Ja det sa han tydligt och klart, och han sa också att det skulle aldrig militären erkänna. (hemliga operationer brukar sällan erkännas utan de brukar hållas hemliga, men det betyder inte att de inte förekommer)
#60 Det hade du antagligen inte trott om du levt i England på sjuttiotalet heller…ändå har såna sprayningar gjorts inte bara i England även i USA.
Jag antar att du tar det för omöjligt också att det skulle kunna vara ett sätt att förhindra uppvärmningen.
En gedigen studie gjordes alltså 1992:
Policy Implications of Greenhouse Warming: Mitigation, Adaptation, and the Science Base - Panel on Policy Implications of Greenhouse Warming, sponsored by the National Academy of Sciences, National Academy of Engineering, and the Institute of Medicine.
The results were presented in 1992 and published in book form in 2000 by the National Academy Press.
This 994 page study is the textbook on greenhouse gasses, global warming, policy decisions and mitigation's (corrective measures). Included within is the hard science many chemtrails researchers have been searching for: the scientists, agencies, institutions and corporations involved, cost factors, chemical formula, mathematical modeling, delivery methods, policies, recruiting of foreign governments, acquisition of materials, and the manufacturing of aerosol compounds, ect.
Min fetning av viktiga ord.
Bara som lite mer info för den som vill ta reda på mer.
Inte många av er har yttrat sig om exemplen från England där spridning av bakterier/virus faktiskt redan förekommit.
Jag håller med om att det är djupt oetiskt att sprida bakterier och virus över folk utan att de vet om det. Sedan spelar det ingen roll att man hävdar att det var ofarligt.
Samtidigt så förvånar det mig inte särskilt mycket. Om man är gammal nog att minnas det kalla kriget och den stämning som rådde då och den stora rädsla som fanns för gamla Sovjet ser man det hela i ett annat ljus.
Jag är övertygad om att de tänkte att ändamålet helgar medlen och lite svinn får man räkna med för en god sak. Inte vackert kanske men vad hade alternativet varit?
Inga fantasier från konspirationsteoretiker, utan något som faktiskt hänt. VAD säger att det inte händer här och nu?
Den lede fi i öst finns inte längre och inget annat allvarligt hot har blossat upp efter dem. Om det inte är så att västvärldens makthavare plötsligt ser sin egen befolkning som ett hot finns ingen anledning att spreja ner oss.
# 65 - Jag vet inte hur normalbegåvade tänker. Min IQ ligger väldigt högt, så jag kanske ser saker och ting utifrån ett annat perspektiv. Jo, min EQ ligger också mycket högt.
#62 Nej det brukar vara rätt tyst när obehagliga fakta läggs fram som inte gynnar Beavis å Butthead hö hö hö "normalbegåvad" hö hö -attityd
Det har jag väldigt svårt att tro på, men jag får ta ditt ord på det. Hur som helst så var budskapet att du låter helt vansinnig, för en utomstående betraktare som inte själv är konspiratoriskt lagd.
#68 Maggan
"Jag är övertygad om att de tänkte att ändamålet helgar medlen och lite svinn får man räkna med för en god sak. Inte vackert kanske men vad hade alternativet varit?"
Och varför skulle man enligt dig omöjligtvis kunna tänka så när det gäller klimatförändringarna idag. Lite svinn får man ändå tåla…varför utesluter du det så bestämt…det finns ju faktiskt vissa indikationer på att det skull kunna vara så.
Du och dina fränder babblar ofta om "obehagliga" fakta. Obehagligt för vem? Den enda som skulle bli "besvärad" av såna fakta (om allt det här skulle stämma) är ju i så fall någon som är involverad i konspirationen. Tror du på allvar att alla vi som inte tror på det här är inblandade i konspirationen?? Om inte, hur menar du annars när du pratar om "obehaglig" / "obekväm" fakta.
Ursäkta men nu fattar jag inte alls vad du menar. Vad är det jag så bestämt utesluter? Har vi ens diskuterat klimatförändringar?
#68 Maggan du förvånar mig…jag måste fråga vad du menar med dessa ord.:
"Inte vackert kanske men vad hade alternativet varit?"
What about NOT spraying bakterier och gifter på den egna befolkningen under 30 års tid?
Ett alternativ kanske?
#74 Aha så du utesluter således inte helt tanken på att de feta spåren och utsagorna om barium och aliminium i dem KAN vara ett sätt att stoppa den globala uppvärmningen och att därmed skulle konspirationsteoretikerna inte var helt ute å cyklade?
#73 Kalla mig gammeldags men jag tycker det man gjort i England är jävligt obehagligt. Att du och dina polare inte tycks reagera förvånar mig inte vid det här laget. Ni brukar hellre ägna er åt att var jaga en enskild person och vara elaka. Det är liksom roligare…

Hur såg det ut efter planen när de sprutade i England? Såg det ut som kondensstrimmor?
Varför tror ni, förlåt, varför är ni säkra på att det som nuförtiden ibland bildas efter planen är gifter?
Görs detta på något sätt utan att piloterna vet om det?
Vilka är det som lyckas göra detta på ett sätt så att i princip endast människor som även tror på en massa andra stolligheter "vet om det"?
#76 Har du någon information gällande hur stor mängd barium/aluminiumstoft det skulle krävas per dag för att häva klimatförändringen? Det räcker med en hypotektiskt siffra så länge du kan hänvisa till en vettig källa.
Anledningen till att vi inte tycker att det är obehagligt är att vi inte tror att det är sant. Det är väl ändå rätt så rationellt av oss? Om jag berättar en skräckhistorie om vampyrer för dig så skulle du förmodligen inte ha svårt att sova för det, eftersom du inte har någon anledning att tro på att vampyrer existerar, eller hur? Om du kan övertyga mig om sanningen i det du hävdar skulle jag också kanske tycka att det var obehagligt. Men det finns inga goda skäl att tro att det här stämmer.
Läs artikeln igen och hoppa inte över avsnitten om varför de gjorde det.
Varför göra något så idiotiskt som att försöka hejda en miljökatastrof med att skapa en annan?
Och lite förståelse vill jag faktiskt ha för att jag tycker att det är roligt att driva gäck med folk som är tokiga! :D
#80 Men det ÄR sant…antagligen så har du inte läst i tråden regeringen i england har erkänt att man testat bakteriologisk krigföring på den egna befolkningen.
#70 Joppo
Här ser du lite text från patentet
Most important notes from the Patent PDF:
"A method is disclosed for the reducing atmospheric warming due to the greenhouse effect resulting from a greenhouse gases layer. The method comprises the step of seeding the greenhouse gas layer with a quantity of tiny particles of materials characterized by wavelength dependent emissivity or reflectivity… Such materials can include the class of materials known asWelsbach materials. The oxides of metal, e.g., aluminum oxide, are suitable for the purpose.
The greenhouse gases layer typically extends between about seven and thirteen kilometers above the earth’s surface. The seeding of the stratosphere occurs within this layer”
- Direct quote from Page 6 of the source PDF.
“Aluminum Oxide is one metal oxide suitable for the purpose which is relatively inexpensive.
It is presently believed that the particle sizes in the ten to one hundred micron range would be suitable for the seeding purposes. Larger particles would tend to settle to the earth more quickly. The greenhouse gases are typically in the earths stratosphere at an altitude of seven to thirteen kilometers (23,000 ft to 42,000 ft). This suggests that the particle seeding should be done at an altitude on the order of 10 kilometers (33,000 ft). The particles may be seeded by dispersal from seeding aircraft; one exemplary technique may be via jet fuel as suggested by prior work regarding the metallic particles. Once the tiny particles have been dispersed into the atmosphere, the particles may remain in suspension for up to one year.”
- Direct quote from Page 7 to 8 of the source PDF
#81 Varför göra något så idiotiskt som att försöka hejda en miljökatastrof med att skapa en annan?
Kanske just lika idiotiskt som Englandsexemplet?
ditt eget svar kanske kan tillämpas här också?
Jag är övertygad om att de tänkte att ändamålet helgar medlen och lite svinn får man räkna med för en god sak. Inte vackert kanske men vad hade alternativet varit?
#82 Det där faller bara tillbaks på dig själv. Ingen annan.
Tråden handlar väl ändå om att GunillaR tror att kondensstrimmor = något farligt? Det är bara hittepå.
#86 hittepå? Kondensstrimmor? Har du öht läst trådarna?
Kondens är inte farligt - det är vad som är I dem som är farligt. Det som släppts ut medvetet och i vissa syften. Men det tjänar ingenting till att upprepa om du inte läser….
Här kommer mer hittepå att ignorera:
Kongressledamot medger Chemtrais I vad som kan vara den första statliga erkännandet av sitt slag, en tjänsteman från Cleveland, Ohio har refererade "chemtrails" i en proposition som förelagts för kongressen.
Kongressledamoten Dennis Kucinich (D) har lämnat in proposition nr. HR 2977 IH, som föreslår ett förbud mot beväpning av rymden. Ett av de vapensystem som anges i propositionen är "chemtrails". Användningen av detta begrepp är betydelsefullt eftersom Fram till nu har alla rapporterade statliga undersökningar av denna fråga blivit uppsagd eller nekats. Organ såsom flygvapnet har rutinmässigt kallas rapporter om chemtrails "en bluff".
1949 US Army börjar 20 år av simulerade attacker av bakterie krig mot amerikanska städer, minst 239 utomhus-tester.
1950 20-26 september. En av de största experimenten involverade användningen av Serratia marcescens och globigi bacill som sprutas över 117 kvadrat miles från San Francisco-området, vilket orsakar lunginflammation-liknande infektioner i många av de boende.
Familjen till en äldre man som dog i testet stämde regeringen, men förlorade. Till denna dag är syraceus en ledande dödsorsaken bland äldre i San Francisco-området.
1955 Ett annat fall var det gemensamma Army-CIA Biologisk krigföring test i 1955, fortfarande klassificeras som en hemlig bakterier släpptes i Tampa Bay-regionen i Florida, vilket orsakar en dramatisk ökning av kikhosta infektioner, inklusive tolv dödsfall.
Men kom ihåg det är för er skull vi gör det!
Självklart läser jag. Och du vet precis vad jag menar. Det insinueras att kondesstrimmorna är en del av någon konspiration.
Det pågår möjligen läskiga experiment på befolkningen med hjälp av aerosoler som sprids från flygplan, men det finns hittills inget som tyder på det.
patentet igen.
#89 det finns hittills inget som tyder på det.
Det ÄR läskigt och jag kan på sätt och vis förstå om du gärna blundar hårt och önskar att det inte vore sant. Men vi kan inte ändra på det som är fel med den attityden, bara genom att öppna ögonen.
Läs #88
#83 Nu svarade du inte på min fråga. Jag skriver den igen:
Har du någon information gällande hur stor mängd barium/aluminiumstoft det skulle krävas per dag för att häva klimatförändringen?
#80 Men det ÄR sant…antagligen så har du inte läst i tråden regeringen i england har erkänt att man testat bakteriologisk krigföring på den egna befolkningen.
Ja med ofarliga bakterier. Jag förstår fortfarande inte kopplingen till chemtrails.
Det ena handlar om försvar - det andra handlar om… vaddå? Är vi under anfall eller?
Ofarliga bakterier??? Kadmium?
"Ett kapitel i rapporten, "The fluorescent Particle Trials", visar hurmellan 1955 och 1963 flygplan flög från nordöstra England till toppen avCornwall längs syd-och västkusten och släppte stora mängder zinkkadmiumsulfid på befolkningen.
Medan regeringen har insisterat på den kemiska är säker, är kadmium erkänd som en orsak till lungcancer och under andra världskriget ansågs av de allierade som ett kemiskt vapen"
Och är mjältbrand ofarligt?
Nej nu slutar jag för ikväll.

Det är lite olyckligt att det, för det första, raljeras över GunillaR:s undran. Oavsett om hon tror att detta är något farligt och att det kan vara Läkemedelsbolagen som sprider ut konstiga mediciner eller what ever. Att hon ställer frågan på just Skepticism iFokus kan ju trots allt indikera att hon verkligen undrar, är osäker, och vill veta vad det finns för andra förklaringar än dem som ges på Illuminati iFokus.
För det andra så tycker jag att det är ännu olyckligare att folk från just Illuminati iFokus börjar raljera över sådant som GunillaR redan har läst på den sajten.
(Jag menar att GunillaR faktiskt inte ställde frågan på ett sätt som t.ex. grinda eller Magi-cat förmodligen hade gjort. Om ni förstår hur jag menar?)
Oj, det var många kommentarer.
Först vill jag klargöra att jag inte finner det egendomligt med kondensstrimmor. Däremot så finner jag det egendomligt med chemtrails (vet inte vad det svenska ordet är), eftersom dessa inte alls uppför sig som kondensstrimmor (contrails)
Och därför frågar jag mig - varför och vem??
Och eftersom jag har en liten konspiratorisk ådra i mig så vill jag ju ha en förklaring till detta fenomen. Jag skulle önska att det fanns en rimlig naturlig förklaring, men detta finns inte.
Att det finns en konspiratorisk ådra i mig anser jag inte är samma som att jag är "coco". Det betyder helt enklet att jag är en ifrågasättande natur. Men fördens skull betyder detta inte att jag köper vad som helst. Absolut inte!
Jag skriver ju inne på en sajt som heter Skeptisism, och då är det väl inte så konstigt att jag tar fram fenomenet chemtrails. Av den anledningen, att jag är mycket skeptisk till dessa fenomen.
Så, vem är jag skeptisk till? Till den svenska regeringen? - Nej, inte när det gäller chemtrails. Till Sveriges försvar? - Nej absolut inte! Till piloterna då? - Nej, inte en chans.
Det jag har att gå på är att jag vet att inte alla människor är goda. Jag vet också att det finns så onda människor som är så maktgalna att de inte bryr sig någonting om någon mer än sig själv. Människor med psykopatiska drag. Dessa har oftast en hög ställning i maktens korridorer.
Så jag antar att frågan jag ställde i tråden - vad är detta egentligen - den kvarstår fortfarande obesvarad.
Men det har varit en intressant diskussion. Tack så mycket alla i tråden!

#96 GunillaR
> "Först vill jag klargöra att jag inte finner det egendomligt med kondensstrimmor. Däremot så finner jag det egendomligt med chemtrails (vet inte vad det svenska ordet är), eftersom dessa inte alls uppför sig som kondensstrimmor (contrails)"
Men har du läst och förstått att kondensstrimmor uppför sig olika under olika atmosfäriska förhållanden och att det faktiskt förklarar det du undrar?

Jag är också skeptisk till "fenomenet" chemtrails.
#95 Det är lite olyckligt att det, för det första, raljeras över GunillaR:s undran
Bra där, Klass!

#99. Och resten Klass skrev då……var inte det också bra?
Jag tror inte att någon förklarat varför stridsflygplan ibland sprider ut jox i luften, så här kommer en snabb förklaring.
För att störa ut radarvågor kan man släppa massor av små remsor som då bildar ett slags radarreflekterande moln. Dessa remsor kan antingen släppas från kapslar på flygplanen eller skjutas upp från fartyg.
Molnet används sedan för att förvilla fiendens eldledningsradar, spaningsradar eller robotar med radarmålsökare.
Ursprungligen bestod remsorna av metallfolie som stagades upp med papper*, men de består idag av nylon- eller glasfibertrådar täckta med ett tunt lager metall.
Med andra ord inget man behöver oroa sig för. Nu förväntar jag mig inte att konspirationsvurmarna kommer anse detta är en rimlig förklaring, men förhoppningsvis kanske jag sår ett litet frö av förnuft inuti deras hjärnor.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Remsor
* Tänk inte ens tanken Grinda… Helt vanligt jävla papper som inte är spetsat med virus, bakterier, utomjordisk Mykorrhiza eller nån slags tankekontrollerade substans.
Jag skulle önska att det fanns en rimlig naturlig förklaring, men detta finns inte.
Du fick en sådan redan i #3. Det är vanliga kondensstrimmor. Beroende på väderförhållandena är de mer eller mindre långlivade.
Kan inte du Gunilla eller någon annan som vet lägga in lite bilder på contrails och chemtrails så att man får se skillnaden på dem.
Vissa dagar är det bara chemtrails, medan det andra dagar är enbart contrails. De har ett hemligt schema.
Jag försöker få dig att förklara vad läkemedlindustrin har med saken att göra och varför man över huvud taget skulle anta det. Jag förstår heller inte varför och vad det finns för anledning till att chemtrails är något annat än normala aerodynamiska effekter som kan uppstå på en rad olika sätt. Förstår du inte att det är ren okunskap att tro något annat.
Tror du inte mig som före detta flygtekniker så mejla för guds skull någon kunnig inom aerodynamik… kanske KTH?
Du har heller inte vad det verkar reflekterat över den något krångliga logistiken att helt hemligt spraya något medel utan flygpersonals kännedom. Jag som flygtekniker känner till flygplanets ALLA delar och således omöjligt att ta sig runt mig med någon hemlig smörja.
#95 Ja, Klass jag tycker det är helt absurt att man kan tro något så dumt. Men det är jag det.

Så vilket av konspirationstankarna ska vi välja……….taget från Wikipedia.
"Chemtrail (kemikaliespår), även Aerosolized powder contrails, är ett begrepp som konspirationsteoretiker använder för att beskriva något som ska vara utsläpp av aerosoler från jetflygplan. På fotografier på många av webbplatserna som tar upp ämnet chemtrails kan mönsterna som bildas på himlen vara allt från rutmönster till mer slumpmässiga linjer. Dessa ska, enligt konspirationsteoretikerna, skilja sig från de vanliga kondensationsstrimmor som jetflygplan lämnar efter sig.
Åsikterna om vad syftet med dessa strimmor ska vara varierar ganska markant. Några förslag är kontroll av vädret, ett sofistikerat militärt radarsystem tillsammans med till exempel EISCAT och HAARP, biologisk krigföring och ockulta syften."
Själv lutar jag åt "kontroll av vädret". Det måste ju självklart vara den biten det handlar om för, som jag skrev ovan, vädret är inte som det ska. Det är för varmt, det regnar och det är grått, grått och grått.
Det är väl konstigt egentligen……här är "eliten" ute efter att minska befolkningen och hittar på en massa tok……ändå ökar befolningen. Något måste vara fel. Tja, de är ju ute efter att tjäna grova pengar på oss också förstås och ju fler människor det finns, ju mer pengar finns ju att hämta. Tål att funderas lite på
.
Ok erkännes, jag raljerar, men ibland blir det bara för mycket av det konspiratoriska.
# 106 - Blombuketten, har du inget annat att göra, plocka en bukett blommor till exempel.

# 103 - Jag ska se vad jag kan åstadkomma.
Det lär ju bli pajkastning i alla fall, så what 
#107 Har du inte lämnat tråden redan två gånger? (#53,96)
/Maria
# 108 - Har du inget vettigt att tillföra trådens ämne så kan du väl låta bli att lägga in dumma kommentarer.
En mycket konspiratorisk film
#110 Jag skrev bl.a för att kunna följa tråden som är tämligen underhållande.
Din kommentar i #107 tillför inte särskilt mycket heller.
/Maria

#107 GunillaR
> "Blombuketten, har du inget annat att göra, plocka en bukett blommor till exempel."
Ok,
Blombuketten tycker att hon/han raljerade (vet inte om jag håller med om just det men det verkar du göra), men allvarligt? Tycker du verkligen att det är bättre att försöka "skämta" om användarnamnet än att fundera över och kanske till och med bemöta vad som sägs?

#114. Ja, och hur det går till finns mycket väl beskrivet också.
Och du, jag tror jag avstår att plocka några blommor……vem vet vad det finns för äckligt på dem
. Dessutom tar jag även upp fakta trots mitt raljerande som jag för övrigt också erkänner att jag gör.
Ser det inte alltid ut sådär när ett flygplan lyfter?
#112, 113
Har sett båda varianterna och håller med om att den senare inte var så vanlig förr. Kan det ha något med klimatförändringarna att göra?
Det är väldigt mycket utomhus som är annorlunda nu mot för bara tio femton år sedan.
Angående dina bilder på olika strimmor. Prova att röka en cigarett och blås ut röken. Notera hur det är stört omöjligt att få röken att bete sig på samma sätt varje gång, och att beteendet också varierar beroende av temperatur, vind, luftfuktighet med mera. Detsamma gäller också för mycket större system av ångor eller aerosoler när de sprids ut i atmosfären, där ju förhållandena är minst sagt varierade. Troligen är bilderna även tagna på olika höjder också, vilket innebär olika lufttryck.
Dessutom är det möjligt att det är olika innehåll i de kondensstrimmor du har fotat. Även om det mesta som sagt är just kondens så finns det ju säkerligen lite rester från flygplansmotorns förbränning däri också, och koncentrationen av sådant varierar garanterat beroende på flygplanstyp.
Kort sagt: det är knepigt att förutspå exakt hur rök kommer att breda ut sig, eftersom väldigt många variabler är involverade.
#116 att du vet vad kondensstrimmor är för något vet vi nu.
Men anser du att det är ok att sprida kadmium, aluminium etc från luften? Eller vad anser du om exemplen från England om bakteriespridning? Är det ok? Lite svinn för den goda saken?
några citat från tidigare inlägg:
Kongressledamoten Dennis Kucinich (D) har lämnat in proposition nr. HR 2977 IH, som föreslår ett förbud mot beväpning av rymden. Ett av de vapensystem som anges i propositionen är "chemtrails".
1955 Ett annat fall var det gemensamma Army-CIA Biologisk krigföring test i 1955, fortfarande klassificeras som en hemlig bakterier släpptes i Tampa Bay-regionen i Florida, vilket orsakar en dramatisk ökning av kikhosta infektioner, inklusive tolv dödsfall.
http://www.youtube.com/watch?v=UiJ_R8JVpi4
Kan du ignorera detta?
Har du kommit fram till om chemtrails finns, i verkligheten, och är de i så fall helt ok- något vi får leva med eftersom Makten och Militären säkert ser till vårt bästa?
(är nyfiken på blombukettens svar, men andra får givetvis också svara)

#119. Ja, men det är ju bra och då kommer ju automatiskt motfrågan……vet DU/NI vad det är för något? Har ni förstått hur det kommer sig att det inte alltid ser likadant ut? Det är väl liksom det som är poängen.
Mitt enkla svar på dina konspirationsidéer är att jag tror inte på det. Räcker det? Jag tror på den förklaring som du är så noga att påpeka att jag redan vet. Förstår du? Det är liksom därför jag tar upp det i mina inlägg.
Och föresten, varför hänvisar du till mitt inlägg 116?
Fy fan vad MYCKET chemtrails det måste finnas.
Så som i #113 ser det ju ofta ut.
Som i #112 ser det inte ut så ofta.
Som i #114 kan jag inte minnas att jag har sett.
Precis som vanliga moln ser helt olika ut, så ser även kondensstrimmor olika ut vid olika väder. De består också av vatten (låt vara med lite kadmium, virus och läkemedel i, men det ser man nog inte med blotta ögat).

Är det föresten någon som funderat över att flygtrafiken förändrats oerhört under en relativt (historiskt sett) kort tid?
En sak till, som någon som gillar konspirationer kan svara på…..hur lång tid tar det INNAN alla miljoner kommer dö som det pratas om? Hur mycket och hur länge tål vi detta. Jag menar, det håller ju, enligt er, redan på och har tydligen så gjort under en längre tid. Någon gång borde ju resultatet visa sig.

Ber om ursäkt! Förlåt mig!
Jag trodde inte att GunillaR redan hade bestämt sig.
Är för tillfället mest förvirrad över vad hennes agenda egentligen var/är. Känner mig lurad och förledd.
Hon verkar inte ens vilja ta till sig förklaringarna till varför dessa kondensstrimmor kan se olika ut och kan ligga kvar olika länge. Och det var ändå en av henne huvudfrågor.
Ja, det är mycket fler flygplan nu än förr. Och vartenda ett gör chemtrails (vid viss väderlek).

#122. Ja men självklart är det ju så……tänkte inte på det :)
Det verkar inte särskilt effektivt. Jag har bott och levt under detta i 40 år och är fortfarande helt frisk.
So above, so below.
Ytterligare en sak som Gunilla och Grinda kan fundera över är följande:
Om det nu pågår en ond sammansvärjning för att förgifta oss, borde inte all flygpersonal vara statistiskt mycket mer sjuka/döende än övriga människor? Jag menar de exponeras ju mycket mer för dessa gifter/sjukdomar/nanobots och borde således bli värre drabbade?
Kolla in denna studie till exempel: http://flightsafety.org/hf/hf_jan-feb96.pdf (sidan 4) I den framgår det till exempel att amerikanska piloter lever längre än den amerikanska medelmannen.
Det kan jag svara på.
Piloterna undgår exponerng eftersom de befinner sig i cockpit medan vanligt folk är på marken och blir besprayade.
Däremot undrar jag fortfarane hur man ser skillnad på chemtrails och contrails, med tanke på att contrails vid viss väderlek ser precis ut som de påstådda chemtrails.
Mitt näst sista inlägg - jag lovar!
Jag vet inte hur gamla ni är eller hur uppmärksamma ni är. Men som jag skrev längre upp. Innan jag ens kunde stava till "konspiration" så la jag märke till konstiga "contrails". Sedan jag var barn har jag gillat flygplansspår och tyckte alltid att det var så tråkigt att de försvann så fort. Men dessa spår dök upp på nittiotalet..jag minns så väl första gången jag såg dem - jag trodde man börjat flyga med något nytt slags bränsle.
Våren sommaren och hösten 2009 var det helt hysteriskt med många breda rinniga spår. En gång var det ett spår som ….hur ska jag förklara…från mitt fönster var det lika brett som husets tak mittemot. Jag ringde en som bor på andra sidan stan i den riktning som spåret gick. Han såg det också, blev stum av förundran och berättade att spåret slutade med tre stroppar lite som en narr-mössa ni vet.
Folk verkar ha vant sig vid dessa breda spår och ser dom som normala… och i Wikipedia står det ju att dom är normala….så…
Ni får gärna tro att Wiki är sanningen själv och att "eminenta" personer är garanterat ärliga när dom säger att det är ofarligt att spruta mjältbrandsbasselussker, kadmium å annan skit på oskyldiga människor..det kanske känns tryggast så.
#120 blombuketten, tack för svar, då vet vi var du står. Det finns inga chemtrails öht och angreppen i t.ex. England med bakterier/virus ägde väl heller aldrig rum
Och OM det ändå skulle förekomma så är det väl helt ok, antar jag.
Dröm sött.
#126 Så - att spraya metaller från luften och bakterier, samt försöka hålla befolkningen ovetande om det, är helt ok?
Du är ju frisk!?
Chemtrails kan mycket väl förekomma. Det enda som saknas är belägg för påståendet att de finns.
Att man sprayade i England för 50 år sedan är inget belägg för att det förekommer de senaste 25 åren.
Att militären övar på radarutstörning genom att släppa ut snafs i luften är inte heller ett belägg.
Så, vad har ni?
Här lägger jag ut ett par bilder från en sajt som tycks ha en hel del info

bild 2:
35 år sen
En lättläst debunk här.
Dessa spår kom när flyget kunde köra fortare..Flygplanen har ju en stor hastighet..
Och dom flesta åker ju på Semester i dessa flyg..
Grinda"""vad får dig o tro att det skulle vara giftigare i dag än för 20årsedan när det kom eller om det är 34 årseda..
Landvete flygplats. 1977…Då landade den först jumbon..Spännande..O då kom svansarna..
Japp..Så ser det ut..o det kan vara många..
och alla som erkänner att det förekommer chemtrails, de vet inte om att flygtrafiken ökat alltså? Eller att det finns jumbojets? Eller att de kör fort??
Chik, det är inte kondensstrimmorna. Det är vad som finns i en del av dem. Läs t.ex. #94 eller flera inlägg i början, för att undvika upprepning.
Vad finns i dem? Berätta! Och berätta också hur du vet detta.
Det blev väldigt mycket inlägg här, mera än jag trodde. Ärligt talat så trodde jag inte det skulle bli så mycket, men det är ju bra när ett ämne tas upp och diskuteras.
Jag kan inte svara var och en i inläggen (håller på att flytta så det är lite stressigt här)
Någon undrade vad min agenda är. Jag ska svara uppriktigt, att jag ville ha lite diskussion kring detta fenomen. Jag har inga svar, jag vet inte, men utifrån olika artiklar på olika sidor, videor, mätningar osv, så har jag den uppfattningen att här är något som inte bara bokstavlingen sker över våra huvuden utan även bildligt.
Blombuketten, jag kanske har varit lite vass mot dig här i tråden, men jag är ganska trött på dina påhopp på mig så fort jag skriver något på något sajt, något som du inte kan ta till dig. Men som vanligt har du inga hållbara argument som kan bevisa vare sig det ena eller det andra.
Någon föreslog jag skulle röka - aldrig i livet! Att röka är farligt, det kan man få lungcancer av. Jag har rökt i trettio år och var väldigt ovetandes om hur farligt detta var när jag började i tonåren. Men jag förstår din tankegång.
Förresten, en del av er kanske har varit på en flyguppvisning där man släpper ut färgad rök för att detta ska bilda mönster i skyn. Dessa mönster försvinner ganska snabbt - som en liten jämförelse.
Är det nån ickekonspiratorisk lagd person som tror sig veta vad det är för behållare på Grindas bilder? Det vore intressant att veta.
Du är alltså inte nöjd med den unisona förklaringen du fick av "de vetenskapligt upplysta", d.v.s. att det är vanliga kondensstrimmor.
Varför inte?
Du får inga bestående men av att ta en cigarett. Hur som helst var det ju inte det som var poängen. Det räcker kanske med att tända en cigarett, eller något annat som ryker. Jag tror att du förstod syftet med det jag sa.
Jag har fått ett svar på ett annat forum som ger en rimlig förklaring till tankarna på flygplanen.
Förklaringen som gavs där var att man använder vattenfyllda tankar för att simulera olika viktförhållanden när man tar fram en ny flygplansmodell.
Så antingen är förklaringen att en ond dold världsregering i smyg besprutar oss med gift eller så är det vattentankar för att testning av nya flygplansmodeller. Vad låter mest rimligt tycker ni?
Det kan ju vara vadsom helst, men att det flygs runt tunnor med gifter är nog tyvärr sant.
http://thewebfairy.com/nerdcities/Pentagon/Bijlmer/bijlmer.htm
Ja, men varför åberopar du en 9/11-truthersida?
hoppsan det var inte meningen - jag tog bara första bästa sida som beskriver vad som hände.
Israeliskt flygplan störtar i bostadsområde. Hundratals människor blir sjuka. Lastens innehåll mörkas först men erkännes senare vara mycket otrevliga kemikalier. Det är fakta oavsett vilken sida det står på.
Jag tycker det är en enorm skillnat på att giftigt gods sprids vid en flygolycka och att gifter och smittoämnen avsiktligen och systematiskt sprids ut över menigheten.
givetvis!
Men i och med att gifter faktiskt fraktas via flyg så är bilder av tunnor i flygplan knappast något att höja ögenbrynen för. Det var det jag ville ha sagt.
Du menar att du vill ha en diskussion utan att själv diskutera? Eller har du redan bestämt dig att chemtrails är mystiska och saknar förklaring(ej konspiratorisk) p.g.a. att en hög ej aerodyamiskt kunniga människor säger att det är mystiskt och således måste vara del av biologiska/micrologiska/alienlogiska utsläpp?
Dessa speciella munstycken som sägs användas på trafikflygplan hur mörkas dem för flygmekaniker och flygtekniker? Finns det en osynlighetstejp/mantel som används för att dölja dess existens… Det kan förklara att jag alldrig sett något dyligt på något trafikflygplan.
Jag hoppas verkligen du inser varför du upplever att människor inte är seriösa mot dig, kissekatten eller Grinda… Ingen av er har lust att bemöta det som avgör dess existens… logistiken.
#147 Jag gick in här för att förmedla vad en person skrev på Illuminatiifokus ang bilden #133 Det är dennes ord du syftar på. De verkar vara någon som är insatt i detta med chemtrail. (Och vad som inte är chemtrail)
Vill bara passa på att säga att jag bra-knappade ditt inlägg #144 Just för att du åtminstone brydde dig om att kolla upp.
En annan rättelse:
Man lät inte sprida bakterier och gifter över engelska befolkningen från -45 till 1970….som jag skrev på ett par ställen utan ända fram till 1979.
Man lät inte sprida bakterier och gifter över engelska befolkningen från -45 till 1970….som jag skrev på ett par ställen utan ända fram till 1979.
Vad har det med chemtrails att göra? Hur förklarar det chemtrails och trafikflygplans utsläpp av ämnen?
Du får gärna också bemöta mig i #153… Magiska Kissen också. Ursäkta mina plumpa skämt Magi-cat, men det är svårt att låta bli när du endast trollar omkring i trådar och inte bemödar dig att bemöta något logiskt som inte innefattar konspiration eller bara luft.
En tanke från mig!!!
Flyga tunnor med farliga ämne!! Nu är det väl så att det inte sker så många flygolyckor…
Då tycker jag kanske man skall rikta in sig på farligt gods som fraktas på lastbil…
Moment 22 har vi här i Sverige…
farligt god får inte fraktas genom vägtunnlar utan de skall köra annan väg..Bara det att de har inte satt upp skyltar som säger det..
O trafikolyckor med lastbilar är det oftare än flygplansolyckor…
Ville bara skriva det""""
# 154 Inte för att det spelar så stor roll, men jag ställde frågan på IPMS Stockholms modellbyggarforum. Det finns en del väldigt teknisk kunniga personer inom flyg där. Forumet verkar nere just nu, men här är adressen i varje fall: http://www.ipmsstockholm.net/forum/
Dock verkar du fått samma information på en annan plats vilket ju är bra.
/J
Eftersom ni anser att det vore fullkomligt osannolikt att man medvetet skulle kunna sprida gifter över den egna befolkningen så ville jag ta upp denna sak. Att jo man har bevisligen gjort det under 34 års tid! (Som ett nödvändigt ont enl Maggan)
Är det då t ex helt osannolikt att man kanske i syfte att stoppa den globala uppvärmningen gör det nu? (Nödvändigt ont?)
Så innan ni garvar läppen av er åt alla stolliga människor som undrar vad f*n är det för konstiga breda spår som börjat bre ut sig på himlen, så kanske ni skulle kunna ta denna historik i hänseende.
Jag har lagt in länkar till patent på den typen av pulver det skulle kunna vara frågan om…ett pulver som skulle användas för att förhindra uppvärmningen å alltså spridas ut via plan…det var alltså tanken med formulan.
Jag la också in dokument från ett en stor studie som gjordes på tidigt nittiotal, där väder ingenjörer fick i uppdrag att komma med lösningar - en av förslag var just detta..dvs att sprida via plan bl a aluminium.
Lägger in här igen ett utdrag ur patentet;
“Aluminum Oxide is one metal oxide suitable for the purpose which is relatively inexpensive.
It is presently believed that the particle sizes in the ten to one hundred micron range would be suitable for the seeding purposes. Larger particles would tend to settle to the earth more quickly. The greenhouse gases are typically in the earths stratosphere at an altitude of seven to thirteen kilometers (23,000 ft to 42,000 ft). This suggests that the particle seeding should be done at an altitude on the order of 10 kilometers (33,000 ft). The particles may be seeded by dispersal from seeding aircraft; one exemplary technique may be via jet fuel as suggested by prior work regarding the metallic particles. Once the tiny particles have been dispersed into the atmosphere, the particles may remain in suspension for up to one year.”
- Direct quote from Page 7 to 8 of the source PDF
Det är tänkbart. Det fattas bara belägg för att något sådant verkligen sker.
Man skulle exempelvis kunna analysera innehållet i kondensstrimmor eller nedfall från sådana för att ta reda på saken.

Vem vet, de kanske bestämmer sig för att spruta väteperoxid och/eller kollodialt silver. 
Men hur fungerar logistiken som jag skriver bl.a. i #153 #155? Bara för att det skulle kunna gå att göra innebär inte att det görs.
Förstår du inte att vi garvar läppen av oss åt människor som har skygglappar stora som hela Australien?

#131. Och jag kan konstatera att du inte svarar på min fråga i inlägg 120. Kan också konstatera att INGEN av er har svarat, eller ens försökt svara på frågor i mitt inlägg 122.
Jag hade i alla fall artigheten att svara på din fråga……som du sen behagar larva dig över.
#162 tråkigt om du känner dig trampad på tårna, blombuketten, eller känner att jag "behagar larva" mig. Beklagar, det var inte medvetet illvilligt. Kanske är det lätt att man rycks med och tar seden dit man kommer,
men det är ingen ursäkt.
Dock tycker jag att du fått upprepade svar på det som går att svara på, länkar bilder, filmer m.m. och jag har lite svårt att förstå att du inte förstår det.
Om du menar att vi måste svara exakt på frågor av typen
hur lång tid tar det INNAN alla miljoner kommer dö som det pratas om?
då har du rätt, frågor av den typen går inte att besvara. Jag tror dock inte att du menar allvar med den typen av "frågor", utan att de är mer av det raljanta slaget. Har jag rätt, där?
Jag vet inte allt om dessa chemtrails, långt därifrån, men samlar pusselbitar här och där. Vädervapen, experiment, militära förehavanden, klimatkontroll - kanske lite av varje. Det försiggår i det fördolda, det är allt annat än miljövänligt och det räcker för att det ska vara oacceptabelt.
Om det skulle visa sig att det inte alls försegick, skulle du inte vilja veta det? Hur skulle någon kunna övertyga dig om det med den inställningen du uppvisar?
#163 "Jag vet inte allt om dessa chemtrails, långt därifrån, men samlar pusselbitar här och där. Vädervapen, experiment, militära förehavanden, klimatkontroll - kanske lite av varje. Det försiggår i det fördolda, det är allt annat än miljövänligt och det räcker för att det ska vara oacceptabelt."
En sak som jag funderar på när jag läser sånt här är vad som driver er. Är det för att det är att framstå som mer "alternativ"? Anses det coolt att ha såna här åsikter i alternativsvängen*? Eller skriver du såhär för att så att säga "poke the bear"**? Kan det ha något att göra med att ni liksom uppfinner en ny lite mer spännande verklighet?
Det är den seriöst menad fråga och inte menad att dissa dig. Jag har bara lite svårt att förstå det hela… Jag menar det du tror på i denna fråga, skulle nog 99.99 % av den normalt funtade mänskliga populationen uppfatta som totalknasigt.
* Alltså ni som sysslar med andar, spådomar, healing, alternativmedicin etc.
**Dvs reta upp oss "icke upplysta"
/J

#163. Men nu börjar det nog halka iväg lite väl långt. Självklart känner jag mig inte trampad på tårna. Det behövs mycket mer än dig/er för att få mig att känna mig förnärmad. Sen kan du ju alltid göra som du nu gör……skylla på att du rycks med 
"Dock tycker jag att du fått upprepade svar på det som går att svara på, länkar bilder, filmer m.m. och jag har lite svårt att förstå att du inte förstår det."
Nej, jag har inte fått upprepade svar på frågor. Jag har endast fått nya påståenden. Du har t o m nästan talat om för mig var jag står utifrån dina värderingar. Inte efter den beskrivning jag gav dig, som är utifrån mina värderingar. Det var mig du ställde frågan till och jag svarade och då börjar du tala om för mig hur jag tänker, vilket du ju självklart inte kan. Det kan bara jag själv göra.
"Om du menar att vi måste svara exakt på frågor av typen……"
Aha, så du liksom väljer bort frågor med egna motiveringar. Det var värst. Då har du nog en mängd motiveringar eftersom du sällan svarar på frågor utan mest kommer med olika påståenden. Men för all del, kalla det vad du vill.
Själv tror jag att du inte KAN svara på de frågor jag ställt, för det är alldeles övertydligt att om det sprejas en massa gifter över oss och så har gjort under lång tid, borde bortfallet av människor redan inträtt. Frågan är relevant efter den typ av påståenden du/ni kommer med.
"Jag vet inte allt om dessa chemtrails, långt därifrån, men samlar pusselbitar här och där. Vädervapen, experiment, militära förehavanden, klimatkontroll - kanske lite av varje. Det försiggår i det fördolda, det är allt annat än miljövänligt och det räcker för att det ska vara oacceptabelt."
Ok. Men vad är det som EGENTLIGEN är oacceptabelt? Vad är det för slutsatser du dragit av dina pusselbitar? Vem är det som gör detta och i så fall varför? Vet du det? I sådana fall, vilka belägg har du att så är fallet? Då pratar jag inte om en massa konspirationer utan fakta.
Men jösses Blombuketten…tagga ner en smula;)))
OM man i en HEMLIG operation sprayar himlen full av solreflekterande partiklar för att hindra den globala upppvärmningen (planer på sådana åtgärder finns ju bevisligen)
Hur ska vi kunna bevisa att man gör det (om man nu gör det) om operationen är hemlig. Vad begär du av oss?
Vi vet nu att man i HEMLIGHET**** *sprayat bakterier på den inhemska befolkningen i över trettio års tid i england!*
Vem kunde komma med belägg då?? Operationen var ju just…..HEMLIG!
Du frågar #120 VET du/ni vad det är?
Skämtar du med oss? Nej så klart vi inte VET. Men vi har reagerat över de stora feta spåren som brer ut sig nuförtiden och därför börjat fråga oss vad är det som händer.
Det finns flera sätt att ta reda på vad de stora feta spåren innehåller.
Om man börjar med detta så kan man sedan börja spekulera om varför, vem och hur.
Det är i den ordningen det måste ske - inte tvärtom.
"Det är i den ordningen det måste ske - inte tvärtom"
Är det lag på det?
Men OK, kan du ta prover på spåren? Och är du säker på att det inte gjorts?
kan du ta prover på spåren?
Ja, i princip. Det kan du också.
Och är du säker på att det inte gjorts?
Nej. Jag har ingen aning. Upplys oss.
Ja det har gjorts…Det finns massor av info om dessa undersökningar
**"Chemtrail Content Analysis from Different Sources
**
The Environmental Protection Agency (EPA) in the USA has rejected offers to analyze chemtrail samples from Dr. Len Horowitz, while in Northern Idaho, and researcher Clifford Carnicom of Santa Fe, NM. But they and concerned citizens in Las Vegas, NV, Mt. Shasta, CA, and Eastern Arkansas, all managed to get independent laboratory analysis done on samples from soil, water, and the air
The results were similar with all of them and have been reported to compare with other analysis from North American and European locations. Barium, Aluminum Oxide, Titanium, Magnesium, and BannEthylene dibromide (dibromethane) or EDB are the essential elements of the chemtrail."
**http://enjoyingthejourney.blogspot.com/2009/05/chemtrails-in-news.html
**
Har du länk till hur den analysen utfördes och resultaten?
Skämtar du med oss? Nej så klart vi inte VET. Men vi har reagerat över de stora feta spåren som brer ut sig nuförtiden och därför börjat fråga oss vad är det som händer.
Tycker du inte att det börjar bli pinsamt uppenbart att du vill ha ditt konspirationstänk intakt för dig själv? Eller vad är anledningen till att du inte bemöter hur hela operationens logistik hanteras som jag skriver om.
Är det så jobbigt att hela tänket brakar ihop p.g.a. så pinsamma självklarheter. Munstycken i trafikflygplan som sprayar ut hemliga ämnen… Det är så dumt så jag kissar på mig.
Istället för att av okunskap skapa en långtgående konspiration så föreslår jag att ni först sätter er in exakt hur något dyligt skulle kunna utföras i den utsträckningen ni pratar om(chemtrails). När ni sedan har satt er in i den massiva orealistiska logistiken genom att förslagsvis prata med någon som har förstånd… Så är det mycket lätt att skaka på huvudet och gå vidare.
Skit i hur det skulle kunna gå till. Jag vill först se belägg för att det finns öht. T.ex. genom trovärdiga kemiska analyser av contrails.
Några sådana har jag inte sett.
Hmm, ja det kan bli tufft att hitta analyser när ingen kunnig inom flyget har en susning vad de babblar om. Hittepå är som sagt inte så lätt att belägga.
Jo, hittepå-analyser finns det.
Ja, ta mig fan! Där ser man.
Detta var också kul:
KSLA News 12 sampled the water at a lab and initially reported a high level of barium, 6.8 parts per million, more than three times the toxic level set by the EPA. After contacting the Louisiana Department of Environmental Quality, the news station was told that these levels are very unusual, but proving the source "is a whole 'nother matter". KSLA discovered during their investigation that barium is a hallmark of other chemtrail testing.[21] However the KSLA reporter had misread the reading, which was actually 68 parts per billion, well within expected ranges, and the station retracted the story.[22] The phenomenon attracted the attention of a Los Angeles network affiliate, which aired a similar investigation called "Toxic Sky?"[23] Following suit, Phoenix News Reporter Pat McReynolds at CBS KPHO interviewed Geoengineering[24] investigators and concluded that chemtrails do not exist.
Fel på en faktor tusen, bara…
#173 Tena for men då kanske?
Mer staplar till Tristan.

Fig. 3 Here aluminum is a staggering 6,400x the toxic limit, iron is 28,000x the toxic limit, magnesium is 5.3x the toxic limit, potassium is 793x the toxic limit and sodium is 15.9x the toxic limit.

Liten ögonfröjd:

Ska det vara så förbannat svårt att länka? Skäms du för dina källor?
Nämen är det inte munstycket som syns i bilden som sprutar ut smörjan?… Nähä nej, det var visst solen.
Du är väl en riktig pajas!
Jag har sett lustiga strimmor på vindrutan på min bil som jag inte har sett innan… Jag tror det är läkemedelsindustrin som har monterat in munstycken i motorhuven:
http://www.corren.se/inc/imagehandler.ashx?id=4275267&height=312&width=468&quality=75
lite svenska bilder se och begrunda
Parts per billon of freaking what?
Man kör luft genom ett filter i Phoenix i 224 timmar och mäter sedan hur mycket metaller som finns i filtret.
Det säger absolut ingenting om
- Hur mycket fanns i luften?
- Var kom det ifrån?
- Hur mycket kan man förvänta sig utan chemtrails?
Jag hinner tyvärr inte mer nu. Jag märker att ni måste sitta på pass vid datorn för går jag in så kommer era svar på tre sekunder…fattar inte hur ni hinner?
Tror ni att jag för en sekund trodde att ni skulle erkänna några som helst inlägg med mätningar…det finns mer att hämta men ni hittar säkert själva.
Som sagt historiskt sett vet vi att man de fakto har i hemlighet sprayat skit från planen utan att att allmänheten fått veta något. Vem vet en vacker dag kanske vi återigen får se papperna på borden…till dess kan ni ju flabba å ha skoj.
Så nu har jag annat att göra än att underhålla er. Återkommer kanske senare.
PS
Neutralis har du problem med gallan också?
Runnin away, eh?
Det ser ut som hittepå-analysen jag länkade till innan.
Den där de mätte halterna av metaller i slammet i en pöl och kom fram till att de var samma som den naturliga förekomsten i slam.
Fast man låtsades att det var vattnet man hade mätt på.
#184 Shit… Det där ser skumt ut alltså. När jag var liten så såg det helt annorlunda ut.
Runnin away, eh?
Ja det kan man lugnt säga. Dels för att jag har annat att göra men också för att vi kommer inte längre nu. Jag skulle kunna lägga in mer intressanta saker för folk att läsa och begrunda. Men det räcker nu…det blir lite tröttsamt. Jag är rätt tålig när det gäller oförskämdheter från Neutralisarannana och andra blomsterkvastar och joppar som tycks gå på att få mosa med ord. (Det slutar så lätt med att man börjar ge igen med samma mynt och det vill jag inte gå för långt med)
Jag är rätt nöjd med min insats för tillfället. Ingen av er kände till att man testat bakteriologisk krigföring med hjälp av flygplans sparyningar över befolkningen i england i över trettio års tid…inte heller patentet på aersolspray mot global uppvärmning. Inte för att sån info skulle ge er minsta tankeställare men andra kanske reagerar en smula.
Hej så länge!
#190 Min intention med att posta i den tråd är väl främst för att försöka att få dig att förstå hur orimliga dina teorier är och för att du och dina kompisar ska slippa gå omkring och vara rädda för saker som inte existerar. Jag menar, jag skulle vara livrädd för att gå ut om jag trodde på hälften av alla grejer ni snackar om inne på illuminati.ifokus.
Om du nu känner ett väldigt starkt engagemang för att rädda världen är det väl bättre att du riktar denna energi mot mer konkreta och sannolika problem så som växthuseffekten, utfiskningen av våra hav, elaka diktatorer eller nåt, istället för extremt osannolika illuminatihistorier hämtade från Youtube.
PS. Sen finner jag ett visst komiskt nöje i det också… Det tänker jag inte sticka under stolen med 
Gunilla R,
Det är kondens.
Alltså vattenånga.
Alltihopa.
Det är inte konstigare att vattenånga i vanliga moln beter sig olika. Ibland får du stora bumliga moln (vad heter de?), ibland tunna skynken av moln, ibland jättetunna, spröda draperier av isnålar. Det har att göra med många olika saker, flera av dem känner jag inte till alls, men ibland blir det tydligen isnålar av dem, ibland blir det snö, ibland bara vattenånga. Sedan beror det säkert på hur fuktig luften är där redan, om vattnet liksom har någonstans att ta vägen eller inte.
Det är klart att det känns ganska mystiskt att det finns så många olika sorters moln. Förbryllande. Men om man tror att kondensen efter flygplan borde bete sig på samma sätt hela tiden, så borde man väl tycka detsamma om vanliga moln?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#53, Gunilla R,
> " vem tror du att du är, som tycker dig ha rätten att döma och fördöma någon annan person på grund av denna persons åsikter och tankar?"
Är du säker på att det inte är personens åsikter som dömer och fördöms, hellre än personen själv?
Det finns en skillnad där.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag fattar fortfarande inte vad som eventuellt hände eller inte i england för 30/50 år sedan är en poäng beträffande chemtrails.
Menar du att det är engelsmännen som nu tagit sig för att spraya varenda befolkning på hela jorden?
Man kan förmoda att detta sprayande bör fördelas jämt över hela klotet för att få önskad effekt…
Skulle jättenationer som USA, Ryssland och Kina som har enorma landmassor inom sina territorier tillåta det? Skulle inte tro det, det kan bara hända om de går med på det och det gäller naturligtvis alla länder. Alla länder i hela världen måste gå med på denna galenskap för att den ska kunna genomföras - i hemlighet dessutom. Hur sannolikt är det?
Och hur funkar det över världshaven? Stilla Havet upptar en tredjedel av jordens yta - vem sköter sprejandet där - och vem betalar det? Det måste kosta ohemult med pengar att flera gånger om dagen göra rutmönster över delar av jordklotet där ingen trafik förekommer alls annars.
#96, Gunilla R,
> "Först vill jag klargöra att jag inte finner det egendomligt med kondensstrimmor. Däremot så finner jag det egendomligt med chemtrails (vet inte vad det svenska ordet är), eftersom dessa inte alls uppför sig som kondensstrimmor (contrails)"
De är alla contrails.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag tackar så mycket för intresset i denna tråd, men avstår från att svara på inlägg från nu, pga ett dödsfall i familjen.
Just nu finns det viktigara saker att diskutera för mig.
Tack för att du berättade varför du nu inte kan bemöta inläggen i tråden. Hemskt att behöva organisera en begravning samtidigt som du håller på att flytta till ett nytt seniorboende. Hoppas att du inte är ensam i detta.
Om det kommer fler svar senare informerar jag deltagare om att du inte kan svara, men diskussionen kommer givetvis att fortsätta ändå, precis som det skall vara.
Ta hand om dig.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag tror inte det jag läser är sant!
Jag har mist en i familjen, han dog i natt uppe i Västerås sjukhus av cancer i lungan och en metastas i nacken. Hans kropp gav upp, han blev 72 år.
Tror du verkligen jag hittar på detta?
Då är du ta mej fan inte klok. Helt känslokall. Usch och fy!
Nu fattar jag ingenting?! Jag uppfattar det Per skriver som genuint, varför gör inte du det?
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Jag måste också vara väldigt trögfattad för jag läser ett inlägg med empati och förståelse.
/Maria
……?
Vilket inlägg svarar du på egentligen?
Har läst #197 ett par gånger och kan faktiskt inte förstå hur du kan få det till något ifrågasättande eller känslokallt.
Hur som helst så är svaret på frågan "vad är detta egentligen?": "vanliga kondensspår".
Jag såg inte inlägg #197 igår. Av naturlig förklaring så var jag inte mig själv.
Men nu hoppas jag att jag slipper vidare påhopp.
Jag har i alla fall fått lära mig en sak i mitt besök här på sajten.
Och Bumbleboo - du kan sticka vidare nu med din vassa gadd, men den träffar inte mig något mer i alla fall.
#203 Jag förstår inte vad du menar???
Även om du har personliga problem nu vilket jag beklagar så sluta är du snäll.
/Maria
Det har inte skett några påhopp. Om du vill hävda att det har gjort det så får du visa på var.
Jag har i alla fall fått lära mig en sak i mitt besök här på sajten.
Att vi inte köper vad som helst? Att vi gärna vill se belägg?
Kommer inte ha tid att diskutera men vill ändå bidra med den här artikeln från illustrerad vetenskap. Jag låter er vara helt övertygade om att det är en omöjlighet att man i smyg redan skulle börjat med åtgärderna. Den diskussionen blir bara tröttsam. Men fortsätter ändå med att bidra med info om geoengineering. Men om ni inte tror man smygstartat med åtgärderna så vem vet det kanske drar igång.
Plan B kan rädda jorden
Forskarna gör nu upp nödplaner för jorden. Skulle klimatet till sist löpa amok trots våra ansträngningar att förhindra det, kan det bli nödvändigt med mer drastiska åtgärder. Denna kontroversiella forskningsgren kallas geoengineering och är på hastig frammarsch. Det finns massor av idéer att ta tag i. Här får du en överblick över dem och insikt i hur realistiska och effektiva de är.
IV nr. 4/2010 s. 56-63 och här mer läsning http://www.tomelius.se/Blogg/FoV.html
Hur stoppa jordklotets uppvärmning?
Plan A, att globalt sänka koldioxidutsläppen, tycks ta alltför lång tid för att förhindra den globala uppvärmningen. Den optimism som fanns försvann i och med att världens politiska ledare inte lyckades åstadkomma någonting från mötet i Köpenhamn i november 2009. Nu finns plan B, så kallad i en rapport från brittiska vetenskapsakademin i september 2009 över drastiska åtgärder som kan tänkas styra framtiden klimat. Den innehåller i huvudsak två sorters insatser: att skärma av solinstrålningen och att städa bort koldioxiden vi släpper ut.
Solstrålarna kan vändas bort med hjälp av olika sorters speglar i rymden. Havet kan gödas med järnsalter så att algerna konsumerar med koldioxid. Dessa former av geoengineering kan användas i väntan på nya tekniker för koldioxidneutral energiproduktion i stället för att använda fossila bränslen. Trovärdigheten för geoengineering har vunnits stegvis och science fiction stämpeln försvann nyligen.
För ekonomerna är de klimattekniska lösningarna klart att föredra. De är billiga. En av dessa förespråkare är den danske ekonomen Björn Lomborg som leder Climate Consensus Center i Köpenhamn tillsammans med ett femtiotal andra ekonomer, av vilka fem är Nobelpristagare.
Läs mer i Forskning & Framsteg nr 4 2010 s 20-24 eller på dess hemsida "Ska vi mixtra med klimatet?"
tack för det klippet, grinda! Det visar lite vad det handlar om, i större skala…..
Ursäkta den fetstilta (i #207) var från illustrerad vetenskap från 2010 nr4…lägger in en video där någon bläddrar lite ur numret….spännande läsning för såna som är nyfikna på väder-ingenjörs-planer.
#208 Tack Magi-cat. Ja jag tycker i alla fall att det blir roligare läsning om man kommer med info istället för att bara ägna sig åt att raljera och förlöjliga. Sen får väl var och en tro vad han eller hon vill.

#210. Där satte jag nästan kaffet i halsen.
Titta i tråden har jag inte lagt in rätt mycket information? Sen att du och andra tycker att den är ointressant är en helt annan sak.
Ni som är insatta - är nedanstående en framgång eller ett nederlag för "chemtrails"? om det nu fortfarande är det vi pratar om….
112 SVT Text Torsdag 24 nov 2011 INRIKES Publicerad 24 november
Mögligt foder gör husdjur sjuka
Ovanligt många hästar och grisar har blivit magsjuka och i vissa fall dött under hösten. Orsaken är dåligt foder och situationen har förvärrats i och med det varma och fuktiga vädret.
I år har fodret dessutom på många håll redan från början varit dåligt med mycket mögel eftersom det regnat mycket. Möglet producerar gifter, vil- ka framför allt drabbar grisar hårt.
-De kräks, äter dåligt och växer inte. Även fruktsamheten påverkas, med för tidigt födda kullar och svaga smågris- ar, säger Erik Nordkvist vid Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA).
Maggan clueless 
Jag vågar inte säga det, eftersom jag riskerar attt få armadan på mig…men men jag gör det ändå…. googlar du på chemtrail och just mold så finns det en del att läsa….men det är konspiration då förstås…
Annars jag har ingen aning själv varför fodret möglat i år…extra mycket regn?
Tänker på alla dessa fåglar som dött mystiskt…lägger in från DN Läs gärna de sista tre raderna som jag fetat:
"Hur kunde tusentals svarta fåglar falla döda ner från skyn? Mysteriet utreds just nu av ornitologer i Arkansas i södra USA, där den mystiska händelsen inträffade strax före midnatt på självaste nyårsafton.
Från hustak, från biltak, från träd, från gräsmattor. Invånarna i staden Beebe i Arkansas har efter nyårsnatten fått plocka upp tusentals döda fåglar, till största delen amerikanska red winged blackbirds (på svenska rödvingetrupialer), som plötsligt kom fallande från den mörka natthimlen runt tolvslaget.
Fågelkroppar ska undersökas i ett labb på National Wildlife Healt Center. Myndigheterna har under helgen knackat dörr för att samla in kadavren. Frågan som alla ställer sig är självkart: vad har hänt?
”Eftersom det handlar om fåglar som faller från skyn är det inte troligt att de har blivit förgiftade, men obduktion krävs för att kunna utreda om de dött av chock eller gift”, säger ornitologen Karen Rowe till CNN."
Vad är det som är relevant då? Vi kan ta det bildmässigt istället…
Sätt dig bekvämt i din favoritfotölj och slappna av… slappna av… slaaappna aaav… Nu när du känner dig avslappnad vill jag att du föreställer dig en flygmaskin… flygmaskinen står bredvid en hangar med fem personer runt den… fyra av dem är flygmekaniker och är öööverallt runt flygmaskinen och tittar och kikar… farbror flygtekniker står precis bakom en av flygmekanikerna som ropar att det sitter något konstigt munstycke på bakkant av vinge mellan klaff och skevroder, som han aaaldrig sett förut… farbror flygtekniker rusar fram och är framme på ett ögonblink… han tittar och spanar och undrar vad i allsin dar det är frågan om… plötsligt får han syn på ett munstycke som han aldrig sett förut… han tittar nerifrån, han tittar uppifrån… men han begriper inte hur det kommit dit… han tar upp sin telefon för att ringa Totte flygchef när han samtidigt kommer på att han fått ett mystigt SMS från läkemedelsindustrin föregående dag… farbror flygtekniker tvekar och trycker tillslut bort Totte från tråden… han hade fått hemliga instruktioner från en Hubbe Kärnfrisk som jobbade för läkemedelsindustrin via SMS… farbror tvekade många och långa sekunder innan han bestämde sig för att det är bäst att följa Hubbes instruktioner… Farbror meddelar hela serviceavdelningen och piloter att han har uppfunnit en ny avisningsannordning som hindrar all isbildning… Totte och hela flygföretaget jublar i kör och hyllar farbror för sin fantastiska uppfinning… farbror tillägger att det behövs fyllas på vätska i behållarna efter varje flygning, men att detta görs av speciellt certifierad personal med fullständig tillgång till företagets flygflotta… Hubbe skickade ytterligare ett SMS till farbror flygtekniker som hyllade honom som en av tidernas största hjälte… Farbror var nöjd och kände en värme runt hjärtat…
Farbror flygtekniker vaknade med ett ryck, svettig och klibbig… han undrade vad i helskotta han har drömt för fånigt.
Du har redan "armadan" på dig.
Men okej jaq förenklar frågan; är chemtrails till för att hjälpa eller eller stjälpa livet på jorden?
Jag tappar liksom lusten att läsa dina inlägg…dom dryper ständigt av sarkasm och uppblåsthet och är inte särskilt roliga (vissa här är åtminstone roliga och har finess när dom är dryga).
Vi får sluta panta burkar. Allt alumium som inte cirkulerar runt är en god gärning (jag menar vem tusan vill ha det regnande ner över oss)?. Jag hoppas du har ett stort garage Joppo - alt. inte dricker öl 
#216 Ja du ibland undrar man. Tänker på hur man trots att valarna dog med sprängda trumhinnor fortsatte att köra ner ultraljud i havet…
Sommaren 2009 dog det massor av grönfinkar där jag var på Gotland…varje dag dog det fåglar som låg i trägården…sen rapporterades det om massdöd av fåglar…jag som hade lagt märke till de ovanligt intensiva sprayningarna den sommaren tänkte att det kunde vara orsaken …men myndigheterna kom inte fram till nåt,var bara förbryllade
Nåt är definitivt galet…Men jag måste logga ur nu
#218 Å där kom du sättandes ..du är heller inte en av de som kan vara roliga här….men du verkar tro det själv så det är ju bra för dig. Lägga in en bild på en armada, fyndigt.
Du svarade inte på min fråga.
#221 Visst är jag rolig?
Skulle du kunna svara på inlägg #191? (seriöst menat)
#222 Du jag har ingen lust att svara på din fråga…jag har ingen lust att ge mig in i den diskussion som blir då.
Nån nämnde förresten rovfisket. Man dammsuger fattiga länders kuster på fisk. Folk svälter.
Det verkar på mig som man skiter i både människor och i miljön…
Människor som testar bakterier och gifter på sitt eget folk…kanske har förlorat sin mänsklighet och är förblindad av ett mål där ändamålet helgar medlet. Kanske är det så i detta fall att man vill stoppa uppvärmningen och då är fågeldöd å annat smällar man får ta….
Jag har skrivit i tråden för att visa på att detta med chemtrail inte är helt taget ur luften…sen får var och en tro vad dom vill.
Nu måste jag sluta..
Åh! grinda är tillbaka i triumf!
Då kanske det finns tid att försvara dina mätningar som jag kommenterade i #186 och #188?

#222. Det kommer förmodligen inget svar på den frågan heller…..skulle jag tro. Istället kom det något om valar och döda fåglar. Du vet, man flyttar målstolparna hela tiden. Effektivt kanske, om man nu inte vill/kan svara
.
Såg just att jag hade rätt……du får inget svar på din fråga
.
vad gör du här då om du inte har lust att svara på frågor? 
Sluta då upp med att slösa på folks tid med dina inlägg!
#227(det som hänt förr kan hända igen)
Det här bl a sprayade man på engelsmännen i all hemlighet
"…massive quantities of serratia marcescens bacteria, with an anthrax simulant and phenol."
serratia marcescens bacteria är mögel! om jag inte minns fel.
Anthrax = mjältbrands bakterier
sen mängder av kadmium som är cancerframkallande och som räknas som krigsmedel
Men du i din iver att bortförklara det oerhörda… får det till att man gjorde det för att man inte hade nåt val!!!!
Och nu påstår du att jag slösar din tid!
Men så är ju jag ingen "eminent" person.
Jag har inte försökt att bortförklara det - jag har bett om förklaringar. Se #194
Varför är det helt omöjligt att om man sprayat bakterier gifter och mögel på det egna folket i över trettio års tid i england…(lliknade saker har även hänt i USA…)Att man skulle kunna spraya det medel de redan tagit fram för att förhindra en global uppvärmning?
Det är inte alls omöjligt. Det finns bara inga trovärdiga belägg för att det har skett och att det är det vi ser när vi ser kondensstrimmor.
Comprende?

#231 Vem har sagt att det är "helt omöjligt"?
I sagornas värld är ingenting omöjligt.
Knack, knack… du pratar chemtrails som sprids av trafikflygplan bl.a.? Anledningen till att du inte har lust att svara mig angående hur logistiken rent praktiskt skulle kunna fungera… Är att du inte på något som helst vettigt sätt skulle kunna ta dig runt den "lilla" detaljen.
As simple as that.
Jaha, du läste mina inlägg trots allt… tyckte det verkade som att du inte såg dem överhuvudtaget.
http://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom_and_weapons_of_mass_destruction
Kolla gärna in sektionen "Biologial weapons" för att få lite perspektiv vad det är för test Grinda pratar om. Om man ska vara lite källkritisk kan väl tänka sig att Wiki i detta fall inte innehåller alla test som gjorts, men de som nämns är allstå följande:
* Ett test med mjältbrand på den obebodda on Gruinard.
*5 test till utförda ute till havs med boskap placerade på båtar.
* Ett antal olika test på frivilliga soldater för att ta fram diverse kemiska stridsmedel.
På grinda låter det ju som om de åkt runt och sprejat hejvilt i 30 års tid, vilket inte verkar vara fallet. Att de dessutom skulle ha sprejat mjältbrand(!) på sin befolkning via flygplan finner jag heller inget belägg för, vilket kanske inte heller var så oväntat.
Va? Överdriver och förvränger grinda sina uppgifter? 
Hur SER du förresten att det är vanliga kondensstrimmor och hur ser då ovanliga kondensstrimmor ut i ditt tycke - sharlakansröda? Gredilinblå? Okragula? Giftgröna med glitter av metall?
Extremt breda fält som ligger kvar halva dan är ju nu bara "jättevanliga kondensissar" enl dig och alla andra tvärsäkra experter!
#230 i(#68) Det här skrev du…vet inte om du kallar det en bortförklaring
"Jag är övertygad om att de tänkte att ändamålet helgar medlen och lite svinn får man räkna med för en god sak. Inte vackert kanske men vad hade alternativet varit?"
Du låter som en fullfjädrad politiker här….vad hade alternativet varit? Typ man var ju faktiskt tvungen att spraya bakterier mögel och gifter på folket…om man inte får testa bakteriologisk krigsföring på folk då blir det ju ingen riktig forskning…sånt här är svåra diplomatiska frågor och avvägningar man måste göra…inte å vackert kanske…men nödvändigt det fanns inget alternativ….om folk dör och blir sjuka…men som sagt vad hade alternativet varit???
Sagovärld eller mardröms"politik" den typen av hemlig cynisk politik som konspirationsteoretiker brukar tala om?
Har ni läst artikeln?
ja vad vill du att jag ska säga Grinda? jag har det kalla krigets dagar färskt i minnet. Att någon nation på den tiden valde att spreja sitt folk i diverse försvarsövnignar klingar inte konstigt i mina öron - så var det på den tiden. Inte för att jag gillar det…. men hade det inte gjorts hade vi kanske talat Ryska nu….
Men förklara gärna vad detta har med chemtrails att göra.
Millions were in germ war tests
Much of Britain was exposed to bacteria sprayed in secret trials
Antony Barnett, public affairs editor
The Observer, Sunday 21 April 2002 10.23 BST
The Ministry of Defence turned large parts of the country into a giant laboratory to conduct a series of secret germ warfare tests on the public.
A government report just released provides for the first time a comprehensive official history of Britain's biological weapons trials between 1940 and 1979.
Many of these tests involved releasing potentially dangerous chemicals and micro-organisms over vast swaths of the population without the public being told.
While details of some secret trials have emerged in recent years, the 60-page report reveals new information about more than 100 covert experiments.
The report reveals that military personnel were briefed to tell any 'inquisitive inquirer' the trials were part of research projects into weather and air pollution.
The tests, carried out by government scientists at Porton Down, were designed to help the MoD assess Britain's vulnerability if the Russians were to have released clouds of deadly germs over the country.
In most cases, the trials did not use biological weapons but alternatives which scientists believed would mimic germ warfare and which the MoD claimed were harmless. But families in certain areas of the country who have children with birth defects are demanding a public inquiry.
One chapter of the report, 'The Fluorescent Particle Trials', reveals how between 1955 and 1963 planes flew from north-east England to the tip of Cornwall along the south and west coasts, dropping huge amounts of zinc cadmium sulphide on the population. The chemical drifted miles inland, its fluorescence allowing the spread to be monitored. In another trial using zinc cadmium sulphide, a generator was towed along a road near Frome in Somerset where it spewed the chemical for an hour.
While the Government has insisted the chemical is safe, cadmium is recognised as a cause of lung cancer and during the Second World War was considered by the Allies as a chemical weapon.
In another chapter, 'Large Area Coverage Trials', the MoD describes how between 1961 and 1968 more than a million people along the south coast of England, from Torquay to the New Forest, were exposed to bacteria including e.coli and bacillus globigii , which mimics anthrax. These releases came from a military ship, the Icewhale, anchored off the Dorset coast, which sprayed the micro-organisms in a five to 10-mile radius.
The report also reveals details of the DICE trials in south Dorset between 1971 and 1975. These involved US and UK military scientists spraying into the air massive quantities of serratia marcescens bacteria, with an anthrax simulant and phenol.
Similar bacteria were released in 'The Sabotage Trials' between 1952 and 1964. These were tests to determine the vulnerability of large government buildings and public transport to attack. In 1956 bacteria were released on the London Underground at lunchtime along the Northern Line between Colliers Wood and Tooting Broadway. The results show that the organism dispersed about 10 miles. Similar tests were conducted in tunnels running under government buildings in Whitehall.
Experiments conducted between 1964 and 1973 involved attaching germs to the threads of spiders' webs in boxes to test how the germs would survive in different environments. These tests were carried out in a dozen locations across the country, including London's West End, Southampton and Swindon. The report also gives details of more than a dozen smaller field trials between 1968 and 1977.
In recent years, the MoD has commissioned two scientists to review the safety of these tests. Both reported that there was no risk to public health, although one suggested the elderly or people suffering from breathing illnesses may have been seriously harmed if they inhaled sufficient quantities of micro-organisms.
However, some families in areas which bore the brunt of the secret tests are convinced the experiments have led to their children suffering birth defects, physical handicaps and learning difficulties.
David Orman, an army officer from Bournemouth, is demanding a public inquiry. His wife, Janette, was born in East Lulworth in Dorset, close to where many of the trials took place. She had a miscarriage, then gave birth to a son with cerebral palsy. Janette's three sisters, also born in the village while the tests were being carried out, have also given birth to children with unexplained problems, as have a number of their neighbours.
The local health authority has denied there is a cluster, but Orman believes otherwise. He said: 'I am convinced something terrible has happened. The village was a close-knit community and to have so many birth defects over such a short space of time has to be more than coincidence.'
Successive governments have tried to keep details of the germ warfare tests secret. While reports of a number of the trials have emerged over the years through the Public Records Office, this latest MoD document - which was released to Liberal Democrat MP Norman Baker - gives the fullest official version of the biological warfare trials yet.
Baker said: 'I welcome the fact that the Government has finally released this information, but question why it has taken so long. It is unacceptable that the public were treated as guinea pigs without their knowledge, and I want to be sure that the Ministry of Defence's claims that these chemicals and bacteria used were safe is true.'
The MoD report traces the history of the UK's research into germ warfare since the Second World War when Porton Down produced five million cattle cakes filled with deadly anthrax spores which would have been dropped in Germany to kill their livestock. It also gives details of the infamous anthrax experiments on Gruinard on the Scottish coast which left the island so contaminated it could not be inhabited until the late 1980s.
The report also confirms the use of anthrax and other deadly germs on tests aboard ships in the Caribbean and off the Scottish coast during the 1950s. The document states: 'Tacit approval for simulant trials where the public might be exposed was strongly influenced by defence security considerations aimed obviously at restricting public knowledge. An important corollary to this was the need to avoid public alarm and disquiet about the vulnerability of the civil population to BW [biological warfare] attack.'
Sue Ellison, spokeswoman for Porton Down, said: 'Independent reports by eminent scientists have shown there was no danger to public health from these releases which were carried out to protect the public.
'The results from these trials_ will save lives, should the country or our forces face an attack by chemical and biological weapons.'
Asked whether such tests are still being carried out, she said: 'It is not our policy to discuss ongoing research.'
1940 and 1979.
Ser fortfarande fram emot kopplingen till chemtrails
"Asked whether such tests are still being carried out, she said: 'It is not our policy to discuss ongoing research."
Nämen hon får alltså inte tala om om de fortfarande experimenterar på folk!
En sann skeptiker bör då i vanlig ordning säga: Naturligtvis INTE…vad skulle dom göra det för? Sånt dumt prat!!
Eller:
….missbildade barn? Källa på det! Tack.
Det du trodde var omöjligt är BEVISLIGEN alltså i högsta grad möjligt.
Dessa politiker militärer och forskare måste kanske göra de dom måste göra för den goda saken skull. Du sa ju det själv. Kalla krig, globala uppvärmningar. Vill du leva i en översvämmad värld VA?
A man gotta do what a man gotta do!
Försök att hitta någon sakkunnig/insatt som som avslöjar detaljer om sitt lands försvar - gör dem det hamnar de i fängelse för spioneri!
vad har jag trott var omöjligt som är bevisat?
Hur SER du förresten att det är vanliga kondensstrimmor
De ser ut som de brukar.
Frågan är hur man ser om de innehåller giftiga tillsatser. Ligger de kvar abnormt länge då?
#245 kalla krigets dagar - ändamålet helgar medlen och du tycks inte nämnvärt upprörd utan välkomnar åtgärderna med att man får vara tacksam att vi inte behöver tala ryska?!?!
Sist jag såg efter var det inte riktigt fred på jorden nu heller - och skulle det kunna vara tänkvärt att något liknande pågår i detta NU - utan att vi blir informerade från högre ort? Ska vi i så fall falla på våra bara knän och vara tacksamma?!?!
#236 joppo verkar nästan på väg att fatta någonting där, när självaste wikipedia står för informationen - bra jobbat!
Skulle det kunna tänkas att wiki inte redovisar exakt varje snaskig detalj? Att du finner saker svårsmälta är inte detsamma som att de inte finns.
Allvarligt talat, grinda har kommit här med massor av belägg - ta och läs allt, från IllVet och framåt. Här talas ju öppet om sprayning och klimatförändringar! Ska vi tacksamt ta emot eller finns det några betänkligheter?
Ja maggan bad - men nu börjar jag ledsna. Varför kan ingen tala om vad engelsmännens "illdåd" då förr i tiden har med dagens "chemtrails" att göra????!!!!
Allvarligt talat, grinda har kommit här med massor av belägg - ta och läs allt, från IllVet och framåt. Här talas ju öppet om sprayning och klimatförändringar! Ska vi tacksamt ta emot eller finns det några betänkligheter?
Håller med maggan… vad har dessa "belägg" med chemtrails att göra? Är det så att ni har flyttat målstolparna för att ni inte kan förklara hur dessa strimmor rent praktiskt kan genomföras världen över, varje dag?
Är det inte lite pinsamt uppenbart att ni inte har en susning vad ni pratar om och att ni har för mycket stolthet(osäkerhet?) för att backa om dessa chemtrails?
Ge mig en enda anledning till att jag som före detta flygtekniker ska kunna tro ett enda ord av vad ni säger om dessa chemtrails. Men det törs ni väl inte? Anekdoter undanbedes.
- Meteorologisk analys av strimmorna påvisar att de omöjligt kan uppstå på normalt sätt
- Kemisk analys av strimmorna visar att de innehåller oväntade ämnen
- Identifiering av spridningsutrustning på trafikplanen
- Visselblåsare inom flygfarten/kemiindistrin ger samstämmiga uppgifter om systematisk spridning
Se där några förslag på rimliga belägg. Det har vi inte fått se.
Däremot har vi sett:
- Amatörutlåtanden om hur kondensstrimmor ska och inte ska se ut
- Taffliga och förfalskade kemiska analyser av luftfilter i Phoenix och slam från en vattenpöl med oklart samband med kondensstrimmor.
- Bilder på tunnor med oklart innehåll i en oidentifierad flygplanskropp
- Knasbollar på internet som hävdar vad som helst om vad som helst.
Va fan, det gick att klicka "bra inlägg" på sitt eget inlägg… nu kommer jag vara skeptisk mot alla inlägg som har "1 bra inlägg", ha ha.
Rättelse: Inlägg #250 ska vara "1 bra inlägg"

¤231. Om man nu sprayar gift, mögel och bakterier över en befolkning i 30 års tid borde den befolkningen nästan inte existera.
#252 Alltid funderat, men jag har inte vågat prova. Texten "Bra inlägg" borde ändras till "Självgod användare"!
Ändrade rubriken till ämnet för diskussionen. Tanken är att man skall kunna hitta diskussionen igen och att man skall kunna se på rubriken vad det handlar om.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#198, Gunilla R,
Jag beklagar sorgen och att jag tydligen uttryckte mig klumpigt. Det är svårt att veta hur jag som varken tror på andar eller gudar, skall uttrycka mig om andras personliga sorg.
…men om det inte var #197 som du hade läst, vad är det då du reagerar på? Är det #193, "Är du säker på att det inte är personens åsikter som dömer och fördöms, hellre än personen själv?"
För det står jag fortfarande för. Att döma ut någons åsikter är inte samma sak sm att döma ut personen.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#207. Grinda,
Så … för att det existerar planer för att aerosolisera ämnen för att förändra atmosfärens upptagning av värme från solen … så betyder det att "chemtrails" från trafikflygplan är på riktigt?
Eller vad?
För ämnet är kondensationsstrimmor efter flygplan, i princip alla flygplan. Att du pratar om radarstörning (chaff, aluminiumslamsor som släpps ut från militärflygplan för att förvirra fiendemissiler), regnodling ("cloud seeding") där man försöker framkalla regn genom att ge vattenångan i moln något att bilda droppar omkring, eller andra experimentella, enskilda händelser, verkar inte ha någonting med kondensstrimmor efter flygplan att göra.
Vet du ens hur chaff ser ut på avstånd? Eller om den pulverblandning man använder för att få moln att släppa regn ser ut? Det verkar inte finnas någon koppling mellan det du skriver så väldigt mycket om, och det som är ämnet för tråden.
i #238 skriver du:
> "Extremt breda fält som ligger kvar halva dan är ju nu bara "jättevanliga kondensissar" enl dig och alla andra tvärsäkra experter!"
Hur tycker du att moln borde se ut?
Jag menar, låt oss inte begränsa oss till kondens från flygplan, hur skulle du bestämma vad som är ett "riktigt moln i solnedgång" och vad som är ett militärt ufo som sprayar virus?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#213, Maggan,
Jag förstår inte frågan. Om inte… mögligt foder orsakas av för mycket regn och regn orsakas av moln som består av vatten högt upp i luften, som bland annat kommer från flygplans kondensstrimmor… men det är ganska långt därifrån till att säga att fodret blivit förstört på grund av flygtrafiken.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#213, grinda,
Det är intressant att du väljer att citera en gammal nyhet, med en artikel från innan nyheten blev utredd. Det vore som att jag, nästa vecka, skulle citera en artikel som handlar om att "TV-Eken är räddad!", trots att vi alla vet att den sågades ner natten till idag.
Plötsliga dödsfall av fågelflockar låter kanske bisarrt, men det händer. Ibland träffas de av blixten, eller chockas av höga ljud, eller dog efter att ha druckit från en förgiftad källa, eller blivit påflugna av ett flygplan, eller vilka som helst av alla möjliga förklaringar.
Men det blir liksom så uppenbart när du citerar saker som: "Fågelkroppar ska undersökas i ett labb på National Wildlife Healt Center." … på något som skedde för länge sedan. Jag menar, kropparna HAR undersökts nu. Varför är det mindre intressant VAD MAN KOM FRAM TILL, än att det det var okänt och mystiskt innan man undersökte dem?
Viktiga punkter ur nyheten:
- Detta skedde i anslutning till nyår. Gott om höga ljud och skarpa ljus.
- Fågelarten ifråga har riktigt dålig syn och flocken leds av en ledarfågel. Om hon eller han flyger ner i marken, flyger de alla ner i marken.
- Vädret var våldsamt. Det fanns både åska och tornados i området under tiden detta hände.
Ett annat liknande fall, men med tecken på trauma:
Experts Question Cause for More Bizarre Bird Death
Eller varför inte Time artikel under rubriken Ecocentric:
Men nejdå, du nämner det för att du vill att Chemtrails skall vara på riktigt, att det skall vara kondensstrimmorna från flygplan på tio tusen meters höjd som har dödat en flock med närsynta lämmelaktiga fåglar i Beebe, Kansas en åskig nyårshelg.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag fattar fortfande inte om dessa "chemtrails" är till för att hjälpa oss (förhindra den globala uppvärmningen eller vad det var) eller om det är meningen att vi ska vi förgiftas och dö av den.
Om hästarnas mat är dålig pga mycket regn och fukt kan det mycket väl bero på klimatstörningarna - det är ingen ordning på vädret alls nuförtiden. Nå så snabba på med sprejandet då så det blir ordning igen. Vilket misslyckande annars.
Om chemtrailsen är till för att förgifta oss så bör man kunna se hästdöden som det önskade resultatet av sprejandet. Först djuren och sedan människorna. Hasta la vista
Jag har ingen aning för här bedrivs bara propaganda men svaras inte på frågor.
#255 Åhh vad jag ogillar att man ändrar andras tråd-rubriker. Men sprätter man runt som en patron kan man väl göra lite som man vill. "Piotrr the beskäftig klåfinger."
Ja den här diskussionen kan hålla på i evighet. Det finns massor mer att säga till exempel om fåglarna, det har hänt på flera håll,och även i sverige med och man kom aldrig på vad det var!!!…och jag skulle gärna läsa på mer om det men man hinner inte allt.
#252…hade själv ingen aning om att man kan trycka på egen…det kan ju förklara en del.. tyckte själv det var skumt att vissa är "gillade" sekunder efter de lagts ut..
Jag har sett stråk som är superbreda jag har sett stråk som mer är som krumelurer typ den här på bilden. (Ofta har krumelurer dykt upp på samma dag) Jag har sett såna som plötsligt klipps av men fortsätter och klipps av och fortsätter…. En annan sak som jag sett är att en klarblå himmel efter ett antal flygplans spår som sakta brer ut sig så är snart himlen helt disig.
Men det är klart att du ska säga att jag i själva verket sett vanliga moln, vad tror du jag väntat mig?

Spår som legat så här på olika ställen samtidigt…i olika formationer å krumelurer alltså..
Jag har sett spår som varit mycket bredare än de här chemtrailspåren lägger in här gunillas bild..de var dubbelt breda och faktiskt ännu vitare och en gång var ett spår lika brett som hustaket mitt emot där jag bor och tjockt vitt (skrev om det förut) jag ringde till en på andra sidan stan som bodde i samma riktning som spåret och han blev förbluffad över vad han såg (en skeptisk tvivlare)
För varje gång jag lägger in nåt här får jag på mig hela horden som alla ska ha svar på en massa frågor och om jag svarar får ett dussin till frågor…
Jag kan naturligtvis inte BEVISA att det är chemtrail men jag kan visa på vissa saker som tillsammans ändå inte blir helt lätt att bortförklara…
Kongressledamoten Dennis Kucinich (D) har lämnat in proposition nr. HR 2977 IH, som föreslår ett förbud mot beväpning av rymden. Ett av de vapensystem som anges i propositionen är "chemtrails".
--------------
En tysk meterolog Karsten Brandt har stämt regeringen för att de ska manipulerat med vädret
" A TV news report from Germany available at: (http://www.youtube.com/watch?v=IaPq…) confirmed that the German Military is manipulating the climate in Germany. As a result scientists have filed a lawsuit against the government for climate manipulation.
The video concludes, "We can state with a 97% certainty that we have on our hands chemical trails (chemtrails) comprised by fine dust containing polymers and metals, used to disrupt radar signals."
The purpose of chemtrails, which are well documented over the United State and other parts of the world, according to researchers, is to manipulate the weather. Karsten Brandt, German meteorologist states, "The Federal Army is Manipulating the Meteorological maps."
----------
I det amerikanska TV inslaget får man se prover tagna från vattentunnor strax efter en påtalad sprayning. Halten av barium var tre ggr högre än gränsvärdet. Är det inte ganska mycket?
---------------
Det finns ett registrerat patent på chemtrail
--------------
Det finns långtgående planer och diskussioner på att spraya mot uppvärmning…men är det genomförbart om det ska gå den öppna demokratiska vägen?
…jag tror inte det och jag tror inte att de trodde det heller någon gång på nittiotalet då det hela började…
Jag säger som Maggan militära hemligheter måste hållas hemliga oavsett om man testar bakterier, mögel och gifter på den egna befolkningen. (bevisade händelser) eller om man skulle få för sig att man måste hindra naturkatastrofer och därmed inte kan vänta på att sätta igång pga av tröga demokratiska processer (som gör projektet omöjligt om det inte råder världsdiktatur då förstås).
Så nu hoppas jag att jag inte frestas a gå in och fortsätta slösa maggans dyrbara tid
ha det gott alla skeptiker!
Jag kan naturligtvis inte BEVISA att det är chemtrail
Om det verkligen hade varit chemtrails så hade du (och många andra) naturligtvis kunnat det.
Enda förklaringen till att du naturligtvis inte kan bevisa det är att det inte är sant.
Sedan hoppas jag du Grinda har bättre saker att göra med din tid än att lägga in grejer som väcker frågor - som du sedan inte orkar svara på.
Tack för bildvisningen i allfall. Då slapp jag gå ut och titta på dem.

#261 Det säger väl sig själv att det är vettigt med en tydlig rubriksättning. Det är ju jättesvårt att hitta på sajten annars.
/Maria
#261, grinda,
> "#255 Åhh vad jag ogillar att man ändrar andras tråd-rubriker. Men sprätter man runt som en patron kan man väl göra lite som man vill. "Piotrr the beskäftig klåfinger.""
Hey, det är inte jag som går in på andras sajter och klagar på hur de administrerar dem, men tydligen är det ändå jag som är beschäftig och klåfingrig.
Du får väldigt gärna fortsätta diskutera "Vad är det här för något?" men jag hoppas att du också kan förstå att det är bra att skriva utanpå lådan vad det är för något innuti.
Och, för att gå tillbaka till det du skriver om inlägg #257:
Hur tycker du att moln borde se ut?
Du pratar om att kondensstrimmor skall vara på ett sätt och inte på ett annat sätt, att det ena är smalt istället för brett eller brett istället för smalt, något sådant. Men MOLN förekommer också i alla dessa former. Ibland utbredda, ibland koncentrerade. Ibland smala, ibland tjocka. Ibland vita, ibland genomskilnliga.
Om du tycker att det är konstigt eller ovanligt eller KANSKE en viruskonspiration när detta händer med flygplans kondensationsstrimmor, varför är du inte lika skeptisk till vanliga cirrus-moln?
(Svaret är att det inte är någon skillnad. Du ser ett hemskt fruktansvärt dolt mysterium i något som visserligen är en del av naturens fantastiska mångfald, men inte resultatet av någon spännande underjordisk övernaturlig utomjordisk förgiftnings och/eller terraformnings-plan.)
Hur ser du på dubbla regnbågar?
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Hur menar du att detta sprayämne hamnar i trafikflygplan som skapar dessa "chemtrails"?
Ge mig en enda anledning till att jag som före detta flygtekniker ska kunna tro ett enda ord av vad ni säger om dessa chemtrails. Men det törs ni väl inte? Anekdoter undanbedes.

På tal om regnbågar …
De flesta har nog sett den, men kan inte låta bli: http://www.youtube.com/watch?v=_c6HsiixFS8 "Sprinkler Rainbow Conspiracy"
Jag vågar inte ens skämta om det, för jag tror på allvar att några av trådens deltagare skulle kunna vara kvinnan i klippet.
#266 Flygplanen kanske är hemliga Transformers?
Grinda#220.
Sommaren 2009 dog det massor av grönfinkar där jag var på Gotland…varje dag dog det fåglar som låg i trägården…sen rapporterades det om massdöd av fåglar…jag som hade lagt märke till de ovanligt intensiva sprayningarna den sommaren tänkte att det kunde vara orsaken …men myndigheterna kom inte fram till nåt,var bara förbryllade
Nåt är definitivt galet..
Lite utan för ämnet..
vad har hänt här då????
Skriv rutan har ju blivit så bred så man får dra i en grej längst ner…
har ni med så??
Klas#267..
Inte jag hoppas jag..Nu är jag ju inte bra på språket..Men jag tror att jag fick med mig..
Men"""kan nog instämma i det du tänker..
Muhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
haha sanslöst roligt!
Det kunde i och för sig vara en parodi, men tyvärr är det nog äkta dumhet i kombination med låg utbildning.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2279997/obduktionen-av-faglar-visar-mystiska-inre-blodningar
"Det är ett mysterium, jag har aldrig sett något liknande, säger Anders Wirdheim på Sveriges ornitologiska förening."
"men varför de dött är ett mysterium,"
http://www.expressen.se/nyheter/1.2279760/fageldoden-fortsatter-500-funna-i-louisiana
Totalt hittades uppemot 5000 fåglar i området.
#269 chik: En Fråga..Skrev du till myndigheterna o frågade..
Om dom viste vad det var som kom ner från himlen..
precis som grinda skrev, så har inte myndigheterna någon förklaring.
Det finns hur mycket uppgifter som helst på internet om mystisk fågeldöd, men ingen förklaring.
#272 Vad har dessa artiklar med kondensstrimmor att göra?
jag undrar detsamma. Vi får diverse bilder, dokument och artiklar likt pusselbitar i ett pussel. Sedan förväntas vi tydligen själva få ihop hur hela bilden ska se ut…
Beats me

274. Känns lite som pusselbitar från olika pussel utan koppling till varandra som ska pressas ihop till en bild, som sedan sägs vara någonting det inte ens ser ut som.
jag är med"""
"De" har inte stake att svara på uppenbara frågor, då de tycker sig vara smarta att rikta fokus på något annat istället vilket är pinsamt uppenbart. Förmodligen i grunden osäkerhet/dålig självkänsla i kombination med den pinsamma insikt att de inte tänkt vidare långt innan ett inlägg kommer… Förmodligen tycker de att de tappar ansiktet om de svarar på ifrågasättande kommentarer… mycket vanligt bland "troendepersonligheter".
#273, 274jag svarade på chiks undran.
Och, vet du vad, MargaretaA, det ÄR ett pussel. Ingen kan servera den färdiga lösningen på ett silverfat. Man måste pussla själv. Men är man inte beredd att vända på bitarna får man aldrig pusslet färdigt och bilden blir oundvikligen skev.
Det kan också hända att vi kommer fram till olika lösningar, beroende på vad vi trycker är moraliskt/etiskt riktigt och vad vi kan tolerera.
Själv skulle jag aldrig komma på tanken att försvara giftspridning, att försvara lömska angrepp mot försvarslösa människor (inte ens om den lede ryssen står för dörren) eller blunda för den "utveckling" som är på gång med vädervapen och försök att kontrollera väder och klimat som inte kan annat än spåra ur, inte heller att störa och förstöra djur- och växtliv genom att sprida giftiga ämnen.
Jag vill vända på bitarna för att se och jag vill inte att något ska vara dolt eller någon bit borta den dagen bilden klarnar helt.
Det har kommit tillräckligt mycket belägg i länksamlingar och klipp här ovan och jag förstår uppriktigt sagt inte hur ni kan blunda eller bortförklara det som är tydligt.
Exakt hur det går till finns det väl ingen som kan förklara - men det är inget bevis för att det inte förekommer. Detta försiggår ju lite bakom kulisserna! Vad väntar ni er de skulle göra? Lägga ut om sina vädervapen på wikipedia kanske?
#277 då de tycker sig vara smarta att rikta fokus på något annat istället vilket är pinsamt uppenbart.
som t.ex. regnbågar, då?
Nej, som erat pinsamma pussel som innehåller pusselbitar från många olika pussel och som därför omöjligen går att få ihop… Om man inte filar lite på bitarna förstås. Det värsta är att pusselbitarna inte ens passar i tillhörande pussel.
det ÄR ett pussel. Ingen kan servera den färdiga lösningen på ett silverfat. Man måste pussla själv.
Den metaforen biter dig i röven.
Varje seriös pusselläggare vet att locket på pusselasken pryds av den färdiga bilden.
Men det är kanske asken ni saknar? Ni har köpt pusselbitarna på måfå från olika skumraskleverantörer.
jag förstår uppriktigt sagt inte hur ni kan blunda eller bortförklara det som är tydligt.
Nej tyvärr är ingenting "tydligt" för mig. Kanske skulle jag fatta mer om jag sökte mig till hjärncellscentrifugen på Illuminatisajten, men det kommer aldrig att hända. Jag säger inte att där pågår hjärntvätt - men det är inte långtifrån.
Jag föredrar att välja mina egna pusselbitar och lägga mitt eget pussel.
Luke: "I can't believe it!"
Yoda: "That's why you fail"

#283. Just det, fast vi tänker nog omvänt.
jaha och vars fan är Yoda nånstans? Skulle vilja ta ett snack med henom…..
För du menar väl inte att det är du??????
Sarah Conner: "Don´t toutch my precious"
Terminator:"I´ll be back"

#283 Magi-cat
Vänta lite nu … Tror du att Star Wars är dokumentärt? 
Hur kan man kidnappa söta Yoda för sin egen agenda????
Maggan uppröd 
Snacka med egna ord or for ever shut your gap!
Det är bara konstatera - vi kommer aldrig att få se varken Grinda eller Magi-cat leverera några egentänkta tankar om det hela.
NU får vi hoppas på att det dyker upp någon joker i leken som har lust att skingra dimmorna. Annars får vi okunniga fortsätta att famla i mörker….
Skingra kondensstrimmorna menar du?
Vi "som är vetenskapligt upplysta" famlar aldrig i mörker. Vi letar oss fram systematiskt och vänder tillbaka, fortsätter eller roundhouse-kickar beroende vad vi har trevat oss fram till.
kondensstrimmorna
ja det går också bra
famlar aldrig i mörker.
good for you!

#288 Magi-cat
Betyder det där ja eller nej? Seriöst, alltså.
Du tror på så många knasigheter så jag vet verkligen inte vad du menar. 
#272, Magi-cat,
Det beteendet gick jag redan igenom med grinda i inlägg #259, men du kanske inte såg det. Titta på det först.
Om du inte orkar läsa det ändå: Mystisk fågel (och fisk-)-död är vanligt, och beror på många olika saker. Ingen av de sakerna är "chemtrails".
Det går alldeles utmärkt att säga "Vi vet inte idag varför de dog…" utan att följa upp med "…alltså var det chemtrails" eller "…alltså var det aliens" eller "…alltså var det Illuminati" eller "…alltså var det Big Pharma" eller "…alltså var det GMO" eller "…alltså var det rymdödlorna"
Det är också väldigt intressant att påpeka hur både du och Grinda valde att ta upp nyhetsartiklar som skrevs INNAN man kommit fram till vad fåglarna dog av.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#295 Det är nog tyvärr så att orsakerna till all massdöd av fåglar inte är utredd. Det var heller inte en enda fågelart i ett avlägset hörn av världen. Det hände här i Sverige, på flera ställen i USA bl.a.
Nu är jag ingen fågelexpert, men att det överlag skulle bero på att fågelledaren dråsar i backen och andra följer efter verkar helt osannolikt. Fåglar gör inte så, se bara på starflockarna, en harmonisk symfoni av rörelser i ett kollektivt moln av fåglar. Likaså i fågelsträcken - ledarfågeln byts ut hela tiden. Det skulle vara oekonomiskt att ha en enda ledare och ännu mer att följa den blint.
Kajorna som föll döda ner har heller ingen fågelledare på det sättet.
Nej, tyvärr, utrett är det inte.
Och jag "vill" verkligen inte att det ska vara några chemtrails alls. Varför skulle jag det?
Här en länk om chemtrails, (ursäkta om den publicerats förut i tråden):
http://www.infokuriren.se/2011/11/chemtrails-proof-from-an-insider/
#296, Magi-Cat,
Så vad betyder det? Att just de fallen av massdöd som inte ännu har en rimlig förklaring, att DE beror på kondensstrimmor från flygplan tiotusentals meter högre upp?
Vad säger du om de fall av massdöd som var oförklarade tills det att man hittade spår av trauma, brutna bröstkorgar, förgiftning eller krutrester? Var de fallen exempel på dödsfall på grund av kondensstrimmor endast fram tills det att man hittade en rimlig förklaring, eller är kanske den rimliga förklaringen ett falskt påhitt för att dölja den VERKLIGA förklaringen?
Vad du försöker göra här är mycket välbekant, det ses oftast från fundamentalistiska gudstroende som försöker säga att om inte DU kan förklara det, så MÅSTE det bero på gud. Det är vad du säger. Om man inte har utredd orsakerna till ALL massdöd av fåglar, så måste de vi INTE ha förklarat, ha berott på den förklaring som du själv tycker så mycket om.
Men det stämmer ju inte.
De vi inte har förklarat ännu, har vi bara inte förklarat ännu.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
tick tack tick tack… 
ANAKIN SKYWALKER -X22
Självmordsbombare?…[Redigerades /Per]