Etikettövriga-frågor
Läst 8588 ggr
[kvasthilda1972]
2011-11-08, 15:40

blev glad av Vof sida

kollade ett inlägg på Vof om medium som kritiserar änglatalare inlagd den 8 nov!!!!

Ett stort och varmt tack!Glad

Ljus och kärlek till er!!!

TristanChi
2011-11-08, 15:44

----------------------------------------
Ha ha ha Skeptesims är en sektCool

[kvasthilda1972]
2011-11-08, 15:50

#1 Jaaa!!!!Glad

[Lady-Oona]
2011-11-08, 16:12

Kvasthilda…skadeglädje brukar inte räcka så länge….sorry men ser du inte vad det står egentligen?? Visst är vi patetiska!!

TristanChi
2011-11-08, 16:18

Prata med änglar är befängt. Prata med andar är seriöst.

Jane-Lyzell
2011-11-08, 16:18

Ha ha ha - det var längesedan jag skrattat så mycketSkrattande

Herreguuuuuuud har VoF börjat försvara Ängla pratare - Tiden för mirkler är alltså inte förbi(fast jag förstår det inte var menat så , men kan lätt tolkas så)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kvasthilda1972]
2011-11-08, 16:28

#5 Nej dom försvarar oss inte!

Men dom ser med andra ögon på det hela…

TristanChi
2011-11-08, 16:29

Så när VoF ifrågasätter att andepratare kritiserar änglapratare betyder det att VoF försvarar änglapratare?

Ja, mycket komiskt kan nog komma av en sådan världsbild.

FilipSoderholm
2011-11-08, 17:48

För att vara lite seriös så är ju alltså själva poängen med bloggtexten att illustrera vilken dubbelmoral ni andetroende har, när ni resonerar precis som vi gör när det pratas om änglar. Ser ni verkligen inte den dubbelmoralen själva?

Jane-Lyzell
2011-11-08, 18:47

8 du får det att låta som om vi inte sett något tidigare i denna Mish mash av andlighet - tror ni verkligen att vi woows som ni kallar oss - att vi själva inte är medvetna vad som sker - att vi behöver er skeptiker att tala om det!?? - då är ni dummaren en jag trodde faktiskt!

är de några som ska protestera och har kunskapen om området, så är det ju vi själva som vet vad vi talar om! som ska rensa i leden! inte skeptikerna!

Hellas
2011-11-08, 19:23

#0 Kära kvasthilda1972, det är fortfarande förvånande att Du tror det här handlar om dig.
Det är ännu mer roande att Du inte ser det de skriver, men kanske är det så att du läser det du vill läsa.

De skrattar ju åt Medium som ifrågasätter Änglapratare på grund av att de (tyvärr) placerar oss i samma tunna.
Med andra ord, de tycker precis lika dant om Änglasnackeri som Andeprateri.

Haha…jag kan verkligen se komiken i det hela, trodde du verkligen att de tycker synd om Svartjobbande Änglaorakel Skrattande!

Det är även förvånande att Du tycker det är ok att ifrågasätta andra saker….bara det inte görs djupdykningar som tangerar dina egna tjänster.

Du har aldrig reagerat negativt då medium eller andra typer av personer ifrågasätts, det finns till och med tillfällen då du hejar på.
Men visst är det svårare att kunna se att det man själv är övertygad om faktiskt kan ha smogg i kanten.
Vet du vad…Det finns faktiskt Charlataner även bland ÄnglaOrakel, men Du väljer att försvara dessa människor.
Nice work!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2011-11-08, 19:28

#8 Jo så kan man väl se det, jag har tänkt tanken själv och jag har även tänkt tanken att bli rejäl skeptiker för jag är så förbaskat trött på det fina folket som säger sig arbeta i ljuset då det skinnar folk på mängder med pengar.
Till och med TV4 engagerar en av Änglapratarna.

Men, det är även som Jane skriver, vi är ganska många som aldrig har köpt allt bara för att det klassas som en Paranormal händelse.

Varför ska man göra det?

Men jag förstår hur du menar, visst ser det ut att vara dubbelmoral ur en skeptikers ögon som egentligen drar alla över en kam.

TACK Kvasthilda för en BRA tråd inne på Skeptikernas sida.
Jag skriver aldrig här men helt plötsligt fick jag luft under mina vingar Tyst

//Hellas

TristanChi
2011-11-08, 19:53

är de några som ska protestera och har kunskapen om området, så är det ju vi själva som vet vad vi talar om! som ska rensa i leden! inte skeptikerna!

Rensa på bara! Hur tycker du det har gått hittills med den saken?

olaka
2011-11-08, 20:06

#12 Jävligt "kul" att jag var inne på MiH och varnade för sekttendenser och så dyker en sån guldkommentar från Jane upp mindre än ett dygn senare!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Hellas
2011-11-08, 20:07

#12 Jag vet att du ställer frågan till Jane men jag svarar lite ändå om det är ok.
Det går självfallet inte speciellt bra även om jag vet att det är väldigt många som idag får upp ögonen mot all typ av paranormal verksamhet som inte alltid tål ljuset….

Men, jag är en liten enkel spelare i en ganska stor branch, jag är varken medium eller verkar som en sådan på fritiden.
Men som jag ser det, kan jag som medmänniska se till att en enda person slipper hamna i klorna på en sekt eller skippar dricka giftiga örtteér eller gör någonting annat ruskigt hälsofarligt så är jag glad.
Då är det värt detta.

jag som medmänniska tycker inte det är ok att skrämma slag på sjuka människor genom att påstå de är besatta.
Jag tycker inte heller det är riktigt klokt att man säljer olja och påstår att det är en speciell kristallolja som man via en direktkontakt får recept på av Ärkeänglarna.

Vet ni, man kan till och med ändra DNA samanstättningen, det är helt fantastiskt, eller inte.

Jag har själv suttit fast och haft ett farligt nära sektbeteende och det unnar jag ingen människa, man blir sjuk.

Dessutom om jag tillåter att svänga lite i konversationen:
Visst ser det ut som dubbelmoral men det är ändå en STOR skillnad.

Att prata med en Ängel som ingen annan på jordklotet kan prata med GÅR inte att bevisa, det är helt omöjligt.

Att pratas med andevärlden så finns det ändå små möjligheter att ändå utforma något sånär halvbra tester.

//Hellas

TristanChi
2011-11-08, 20:09

Men, det är även som Jane skriver, vi är ganska många som aldrig har köpt allt bara för att det klassas som en Paranormal händelse.

Varför ska man göra det?

Och om du tänker bara ett steg till i den riktningen…?

blombuketten
2011-11-08, 22:24

#11. Är det Birkan Tore du menar som då inte skulle vara seriös? Tja, jag tycker väl att han inte är särskilt olik de andra medierna.

Jag undrar rent nyfiket hur man, allvarligt, tror sig kunna bedöma och döma andra människor som säger sig ha någon typ av förmåga, utan att själv se att man tillhör en kategori som själv säger sig ha en förmåga som då tydligen ska vara mer seriös än andras förmågor.

Hellas
2011-11-08, 23:51

#16 Jag har inte sagt att de andra skulle vara speciellt mycket bättre. Jag tittar inte ens på eländet längre mer än när jag råkat ramla in på fel kanal och inte är snabb med att växla över till någontin annat.

Du får nog utveckla din nyfikenhet bättre för jag förstår inte vad du menar?

Det känns som att Du egentligen pratar om Jantelagen.
"Kom inte och säg någonting, Du är minsann inte bättre själv?"
"Kom inte och tro att just Du är mer seriös än andra"
"Endast den som anser sig vara bättre har rätt att klaga".
"Stick inte ut hakan" (någon kan tro att du är någonting)

Ps…Nyfiken bara, vilka förmågor har jag, tydligen är jag inte helt uppdaterad om mig själv som person.Förvånad.

Jag själv ifrågasätter inte personer och deras förmågor, det intresserar mig inte.
Däremot så ifrågasätter jag tjänster som säljs, tex. giftiga örter som Ärkeänglarna rekomenderar.

//Hellas

Jane-Lyzell
2011-11-09, 00:19

Det är mycket tyckanden här ifrån dem som…….. "tror" sig veta svaren och hur medialt arbete ska vara- konstikt på en skeptiker sida!

vore kul veta hur mycket de själva utvecklat sin medialitet!

frågan är då ställd till alla skeptikerna!?

Fritt att svara hur många år de studerat medialitet och utvecklat det, ska bli intresant!

Morphogenesis
2011-11-09, 00:29

#18. Är du allvarlig eller?

En fråga då, är det antal år som bestämmer hur "duktig" du är inom det mediala. Har alla samma grundförmåga, eller är vissa bättre än andra? För om det då för diskussionens skull är som andra förmågor så borde ju inte antal år vara det viktigaste, utan hur långt man kommit?

Jane-Lyzell
2011-11-09, 00:34

19 Jag är grav alvarligCool självklart gör åren en till en duktigare medium eller medial!- säger väll sig självt!

en snickare med erfarenhet gör ett bättre arbete ingen skillnad på oss!

alla är olika indevider som alla människor med olika förutsättningar en del har mer medial förmåga en andra osv……

Utveckling är år i träning av sina gåvor - så ja åren är viktiga!

så hur många år har du i medial eller medium utveckling ?

blombuketten
2011-11-09, 00:58

#17. Nja, jantelagen är nog lite fel att ta upp efter mitt inlägg. Jag har ju aldrig påtsått att jag är medial, eller besitter någon typ av "magi". Är nog som vilken "vanlig" människa som helst.

Nej, vad jag undrar över är, och den frågan är inte specifikt ställd till dig, hur kan man avgöra vad som är riktigt och inte riktigt. För om jag ska vara ärlig, kan jag inte se att t ex Birkan Tore far med mer sanning eller osanning än något annat medium. Han säger ungefär samma saker förutom att han pratar om vissa änglar.

Brukar inte heller se på det du kallar eländet heller, men ibland händer det att jag kikar lite. Så blev det för ett tag sedan och då råkade det vara just Birkan Tore som var medium. Han var väldigt träffsäker, om man nu säger så.

Ni reagerar ju rätt starkt om man ifrågasätter er och då har, i alla fall jag, svårt att förstå hur ni sen kan klassa ner på andra som egentligen har ungefär samma förmågor (säger de), men kanske ett annat sätt att uttrycka det på. Vem avgör vad som är sant. Du, Jane eller något annat medium? Vad händer om t ex Birkan Tore skulle säga att Jane inte är äkta? (Nu tog jag Jane som exempel eftersom de flesta här vet vem hon är, så det är inte av elakhet bäst att tillägga).

Det du skriver om giftigt te håller jag fullständigt med om. Finns ingen som helst anledning att servera farliga "örter" och påstå att de helar och låta folk betala dyrt för sånt. Jag sträcker mig ännu längre och säger att det finns ingen anledning att knapra homeopatika eller annat sånt som inte har någon verkan och ta dyra pengar för det. Men sådant görs ju hela tiden. Det finns ju t o m de som försvarar det faktum att folk betalar dyrt för overksam "medicin".

Förstår du hur jag tänker? Det är inte p g a någon Jantelag eller för att vara taskig jag frågar. Jag undrar bara hur det hela går ihop.

blombuketten
2011-11-09, 01:06

#20. Jag förstår inte jämförelsen mellan en snickare och ett medium. Har man gåvan med sig eller måste man gå i skola för att lära sig att bli medium?

Jag tycker mer det känns som att det sägs lite olika på den punkten. En del säger att man föds med gåvan, andra säger att man måste lära sig den. Är det för att få människor att betala dyra pengar på olika mediala kurser man säger så?

En snickare behöver inte vara född med hammare och spik i handen. Det är något man kan lära sig, i alla fall grovsnickerier. Det har jag själv gjort. Jag var urusel på att snickra, men idag kan jag i alla fall spika upp ett tak, lägga golv och lite annat smått och gott. Fast det är klart, någon finsnickare blir jag aldrig, hur mycket pengar jag än skulle lägga ner på kurser, för jag har inte handlaget.

Morphogenesis
2011-11-09, 01:09

#20. Säger det sig självt alltså? Det finns en anledning till att jag frågar, jag vet inte hur det är meningen att det mediala ska fungera. Det verkar inte direkt finnas några egentliga regler för det, lite som om det vore hittepå ibland liksom.

Jag har träffat gamla snickare som är dåliga och yngre som är skickliga. Sen ser jag inte likheterna mellan snickare och medium.

Då kan jag ju fråga dig: tror du att jag har någon som helst "medial träning" så som jag frågar? Det borde du nästan snappat upp vid det här laget.

Jane-Lyzell
2011-11-09, 01:33

Nej det verkar ju inte som någon av er har en medialt utvecklad förmåga alls - så svårt för er att veta vad som då är bra eller dåligt mediumskap!

blombuketten
2011-11-09, 04:59

#24. Se där ja. Där kom det, har bara väntat på det. Kanske är det så att jag liksom känner på mig vad som komma ska……vad vet man.

Nej, jag tror inte ett dugg på att det är särskilt svårt för NÅGON att se vad som är bra eller dåligt mediumskap. Eller jo, kanske. Det är nog svårare för den som VILL tro att se vad som händer, än för den som inte är särskilt troende, eller för all del…..skeptisk. Det är inte svårare än att se skillnaden mellan en bra eller dålig magiker.

olaka
2011-11-09, 05:58

#24 Kejsarens nya kläder, är den bekant? Nakenfis!

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Hellas
2011-11-09, 09:03

#21 Ja jag förstår hur du tänker och jag kan ju då förklara att det framförallt handlar om att Ifrågasättanden först och främst riktat sig mot tjänster där olika typer av paranormala inslag finns.

Det handlar inte enbart om en grupp Änglaorakel och huruvida de har förmågor eller inte.

Det handlar om deras annonser där de säljer tjänster som i många fall är direkt skadliga.

Både Änglaorakel, medium och andra grupper får sina tjänster granskade emellanåt.
Jag själv gör ingen skillnad på vilken typ av Paranormal metod som används.
Det är inte intressant för min del.

Problemet är i det här fallet att ett par ÄnglaOrakel har satt sig själva på pedistal och tror att det här handlar om enbart dem och ingen annan.

Men återigen, för min del ifrågasätter jag inte deras förmågor, de kanske pratar med Ärkeängel Gabriel, vad vet jag.

Jag tycker dessutom att även om man är troende så måste man ändå ska kunna ifrågasätta, vända och vrida på olika metoder.
Det handlar inte om att man själv ser sig som förmer bara för att man ifrågasätter någonting som.

Själv råkade jag ifrågasätta påståendet att en sjuk människa i själva verket är besatt av en demon - Det var INTE snällt av mig, jag blev anklagad för att göra ett personligt påhopp Obestämd.

Jag har även råkat tala om att det kanske kan vara bra att även hänvisa till läkare istället för att rekomendera kontakt med Ärkeänglar. Inte bra alls, jag underminerar fömodligen någons "förmåga".

Demoner ja…….Jag fick försöka förklara för ett uppskrämt barn som på ett forum fick information om att hon förmodligen hade Demoner hos sig men det hela skulle lösa sig om hon tog kontakt med xxx företaget.
(Det var inte heller bra tänkt….av mig)

//Hellas

[kvasthilda1972]
2011-11-09, 09:32

Det var intressant att läsa era kommentarer….Glad

#13 olaka får jag pma dig om sekter? jag har insett en del om det och ett medium…

Vidare om dessa giftiga teer… Varken Birkan Tore eller hans samarbetspartner Eleonor Productions rekomenderar att man ska brygga te med speciella örter i, dom dricker vanligt te som man köper på affären tex lipthon

Jag vet att det finns oseriösa medium som säjer sig ha kontakt med änglar men dom har aldrig gått för varken Birkan eller Eleonor så dom håller vi oss långt borta från.

Skulle något änglaorakel rekomendera någon att brygga the av örter mm så ber jag att inte göra detta, vänd om och gå!

Ja eftersom kontakt med änglarna har vuxit lavinartat så finns det tyvärr dom som ser en chans att tjäna pengar på detta med, så är deti alla brancher så jag rekomenderar eget sunt förnuft!!!!

TristanChi
2011-11-09, 09:40

Jag vet att det finns oseriösa medium som säjer sig ha kontakt med änglar men dom har aldrig gått för varken Birkan eller Eleonor

Är de oseriösa för att de aldrig har gått för Birkan eller Eleonor eller för att de ljuger när de säger sig ha kontakt med änglar?

Jag försöker förstå vilka kriterier som gäller för att identifiera "oseriösa medium".

Hellas
2011-11-09, 09:59

#28 Återigen Kvasthilda, det handlar INTE om dig så snälla ta av dig offerkoftan.
Det börjar ju bli pinsamt att Du sätter dig själv i centrum för allt detta.

Jag vet inte vem Eleonore är heller och jag är inte intresserad.

Det finns ingen som överhuvudtaget blandat in dig i det här mer än möjligen Du själv.

Angående sekter så finns det upplysnigsvis överallt, både bland Medium, Änglapratare och Religösa grupper.

//Hellas

TristanChi
2011-11-09, 10:14

Jag själv ifrågasätter inte personer och deras förmågor, det intresserar mig inte. Däremot så ifrågasätter jag tjänster som säljs.

Hur kan du ifrågasätta tjänsterna men inte förmågorna?

Det är ju förmågorna som utgör själva tjänsten, att förmedla budskap från avlidna mot betalning.

[kvasthilda1972]
2011-11-09, 10:23

#30 nähäää???

Jag jobbar ju som änglaorakel, det är ingen hemlighet och du skriver om änglaorakel!!!

kontigt att du inte vet vem Eleonor är, du har varit hennes vän på facebook…

När ni skriver denna dynga som ni sprider på facebook och här på ifocus om änglaorakel så tar jag det som påhopp av mig!!!

Hellas
2011-11-09, 11:32

Kvasthilda1972, Hur många Änglaorakel finns det inte i Sverige?

Gå ut på nätet och sök på Änglaorakel så ska du se att det blir en hel del träffar.

Precis på samma sätt som det blir träffar på "Medium" om man söker på den kategorin.

Du säger dig även vara medium och vägledare och Healer, varför reagerar du inte på ett personligt plan då dessa ifrågasätts?

Jag vet inte vem denne Eleonore är, har aldrig sett kvinnan, har aldrig pratat eller träffat henne och jag har aldrig läst någonting av det hon skriver på FB.
Den enda som drar in henne i det här just nu är Du själv och ingen annan.

Återigen, du själv är ingenting i detta, nada och jag har inte dragit in ditt namn….
Det gör du så bra själv!

Ps…Det finns även fler forum…bara så du vet!

//Hellas

Jane-Lyzell
2011-11-09, 12:49

28 här kommer en länk till båda nämnda personer - så ni vet vad/vilka det är

http://askangels.com/

http://eleonormagnusson.com/anglacoachning

[kvasthilda1972]
2011-11-09, 12:58

#34 är inte detta att hänga ut folk så vet inte jag!!!!

Jane-Lyzell
2011-11-09, 13:00

35 men snälla Kvasthilda - det är du själv som gjort i inlägg28. inte jag!!!!

FilipSoderholm
2011-11-09, 13:36

en snickare med erfarenhet gör ett bättre arbete ingen skillnad på oss!

Jo, det finns en viktig skillnad. Vem som helst kan se snickarens arbete och kontrollera att det fungerar, även en lekman. Det ni hävdar har ingen någonsin kunnat verifiera. Allt vi har att gå på är det ni hävdar.

Hellas
2011-11-09, 13:53

#34 Kvasthilda, lugna ner dig lite, det är ju du själv som hänger ut både dig och andra människor.
Tänk på vad det är du skriver och häng inte ut människor på det sätt du gör.
Med tanke på att du själv skriver om Birkan och Eleonore så är det ganska enkelt att leta reda på vilka personer du menar.

Dessutom, det är officiella sidor, det här är människor som har Officiella företag med F-skattsedel.

Jag förstår att du egentligen bara vill försvara dig men du behöver faktiskt inte göra det såtillvida att du inte VILL ha uppmärksamheten liggande på dig själv förstås.
Men skyll då inte över på andra människor det du själv skapar i form av att hänga ut både dig och dina vänner.

Ganska patetiskt faktiskt att diskutera det här härinne men det bjuder jag på.

Vad ville Du med tråden egentligen?

//Hellas

Jane-Lyzell
2011-11-09, 14:52

37 Here vee goo aghenObestämd orka, Nej!!!!

FilipSoderholm
2011-11-09, 14:55

Du måste inte svara. Det här är ett diskussionsforum där det är frivilligt att medverka. Jag frågar, du måste inte svara.

blombuketten
2011-11-09, 15:00

#27. Tack för svar. Tror jag förstår ditt resonemang i det stora hela.

Har däremot lite svårt att förstå att du inte ifrågasätter förmågorna utan bara tjänsterna. De två går väl på ett ut. Det är väl ungefär vad ett "vanligt" medium gör……säljer sina tjänster? En del genom att ta betalt för att kommunicera med andra sidan och förmedla budskap, andra med både det och genom att hålla kurser och annat.

Håller också med dig att även som troende bör man kunna ifrågasätta. Det tycker jag är sunt. Det jag däremot har lite svårt att förstå är att man, i många fall, kanske inte är lika ifrågasättande vad gäller sin egen tro.

Tar vi "Det okända" i tv4 t ex är det ju många medium som varit med. Bl a Åkesson som ansetts som ett bra medium av många, och fortfarande gör vad jag har förstått, men har också kastats ut i kylan av andra medium samtidigt som man väljer att tro på medium som också har fuskat och blivit påkomna. Hur tänker man där?

Vi har ju alla andra "vanliga" medium som medverkat i serien, är de inte seriösa längre eftersom de onekligen deltar? I detta program deltar också numer Birkan Tore. Han har ett annat sätt att närma sig den andra sidan, bl a genom att ta in änglar i det hela. MEN, han skiljer sig inte på träffsäkerheten med de andra "vanliga" medium som också deltar i programet. Han säger ungefär samma saker, utför samma saker, letar efter samma saker med den skillnaden att han pratar om änglar.

Det finns en på din sajt MiF, jo jag läser där emellanåt men skriver inte, som har ett bra mycket vidare begrepp när han/hon ser på sin och andras mediaitet. Han/hon säger ofta att medialitet inte är en och samma sak för alla mediala och verkar vara bra mycket mer vidsynt än många andra är. Jag kan uppfatta en del som rätt revirtänkande och att just deras sätt att hantera medialiteten är speciell och rätt. Den/de som gör så klankar också ofta ner på andras medialitet och säger att den/de inte har riktig kunskap. Sånt har jag svårt att förstå.

Nu har jag läst på en del om både Birkan och Eleonor och jag uppfattar inte dem som mer säljande än andra medium. Ska nu ta och läsa på lite mer om "änglaorakler" och se vad de står för.

Jane-Lyzell
2011-11-09, 15:01

40 tack- skäns sköntTungan ute

Hellas
2011-11-09, 15:27

#41 Håller med dig även om det innebär att jag själv även får mig en känga.
Ingen är perfekt, det är bara att gå till sig själv Tungan ute.

Däremot så har vi skrivit spaltmeter med ifrågasättande kring medium, även Spiritualistiska så just denna lilla grej är förhållandevist ganska lite.

Sedan mjo, nja, om man ser en "tjänst" ur det perspektivet så är det förmågan man säljer.
Men å andra sidan, säljer man en produkt, tex. Kristallolja så är visserligen receptet kanaliserat från en Ärkeängel men det är ju inte förmågan att kanalisera man då säljer utan produkten Obestämd.

Jag gör min egna Salva som jag inte säljer men OM jag skulle börja göra det så är det Salvan i sig jag säljer, det är ganska underordnat om jag fått "hjälp" av bevingade vänner….om jag inte vill lägga på en hundring och få salvan att verka mer andlig än vad den är förstås.
Ps…..Jag har ingen hjälp vad jag känner till.

Nåväl, jo, det finns en poäng i det du skriver, ifrågasätter man tjänsten /de örter som rekomenderas så är det själva förmågan som också ifrågasätts.

//Hellas

[Olivergb]
2011-11-09, 19:27

" Jag har själv suttit fast och haft ett farligt nära sektbeteende och det unnar jag ingen människa,man blir sjuk".

Du är där igen,än mer denna gång.

Morphogenesis
2011-11-09, 19:37

#24. Åjo. Om jag nu skulle få definera bra mediumskap så vore det någon som kunde bevisa att den hade kontakt med någon jag känt som dött. Uppenbar cold reading/hot reading vore ett exempel på dåligt mediumskap.

Om en snickare gjorde en stol som föll sönder direkt så skulle jag inte behöva vara snickare själv för att inse att det var ett dåligt jobb.

Tramsigt argument.

Hellas
2011-11-09, 20:11

#44 Intressant, vad baserar du ditt proffesionella utlåtande på?
Som människa märker man inte själv om man är "hjärntvättad" det är ett fruktansvärt stadie som ingen skulle behöva genomlida.

Men, du behöver inte vara orolig, idag är jag det definitivt inte, det finns inte en endaste liten möjlighet alls men tack för omtanken och jag ska ta mig i akt.

//Hellas

[Olivergb]
2011-11-09, 20:26

"vad baserar du ditt proffesionella utlåtande på?"

tja som läkare.

Hellas
2011-11-09, 20:33

#47 och som läkare, vad baserar du ditt utlåtande på?

//Hellas

[Olivergb]
2011-11-09, 20:49

"och som läkare,vad baserar du ditt utlåtande på?"

nja,det kanske inte är intressant att ta upp här,men som du själv säger -du har inte märkt av att du är hjärntvättad.

Neutralis
2011-11-09, 20:59

Jodå Jane, jag har fullständig kontroll på vad som är bra och dåligt mediumskap enligt olika grupperingars tycke. Betydelsen av att du utvecklat din medialitet länge har givetvis inget som helst värde om du inte kan leverera bättre än vad en cold-reader gör.

Sen handlar det mesta i livet om avvägningar av om t.ex. något är trovärdigt eller inte… och tyvärr har du endast uppvisat ett naivt tänkande utan någon som helst naturligt kritiskt tänkande…

Det är ju bara att titta på nästan valfritt inlägg från din sida, för att inse att du går på det mesta. Delfiner som lagar jordskorpan som du hört från indianer och som du köper rakt av. Colin Fry:s fina bortförklaring av sitt fusk… som är mycket trovärdig. Och givetvis att Anders Åkesson lurade skjortan av dig. Ja, listan kan göras lång.

Så nej Jane, du är inte rätt person att efterfråga kunskap om mediumskap för att diskutera det, det har du inte ens själv.

Jane-Lyzell
2011-11-09, 21:09

50 Att ni orkar rabbla upp alla namn …..

Om du nu har sådan koll kanske du är så vänlig och förklarar din utveckling i mediumskap och hur många år du hållt på med din utveckling- intresant at höra faktiskt!(hur länge du suttit i cirkel)

Med alla det som du räknar upp bör jag vell ses som en expert i medialtietens olika sidor - både posetiva och negativa - få har den eerfarenheten i sverige i dagFlört Jag har den! Har du?

Neutralis
2011-11-09, 21:48

Det har ingenting med sakfrågorna att göra bevisligen, hur länge någon har utvecklat sig. Jag har tillräcklig erfarenhet och utveckling. Hur många år och hur mycket andra medier du läst om, är jag inte ett dugg intresserad av… Det är det man säger och visar som är av betydelse.

Nej, du bör inte anses som den minsta expert, du upprepar dina naiva inlägg gång på gång där du visar att du inte har den minsta kunskap om vare sig det ena eller andra.

Jag tror inte jag någonsin har sett dig ändrat åsikt i någon av dina stolliga påståenden… vilket tyder på en frånvaro av utveckling och kritiskt tänkande. Och du är absolut inte rätt person att "rensa ut" i Sverige eller någon annanstans. Det är bara pinsamt att läsa om du skulle döma ut något eller någon annan i din bransch. Det är kanske hårda ord men tyvärr sanning anser jag.

Var och en i denna bransch behöver en riktig egentid i "tarmsköljning" innan man öppnar munnen gentemot andra i sin bransch. Och nej, jag är inte i branschen alls numera, vilket kanske märks.

Jane-Lyzell
2011-11-09, 23:27

52 du har alltså ingen medial utveckling, tack!Flört

blombuketten
2011-11-10, 00:01

#53. "du har alltså ingen medial utveckling, tack!"

Vilken otroligt frånvarande kommentar. Läste du överhuvudtaget Neutralis inlägg? Nej, kunde tro det. Du läste väl möjligen sista meningen i inlägg 52. Om du tar dig tid att läsa resten också så kanske du märker, rent av. att han/hon har varit i branschen men är det inte längre. Vad vet du om vilken utveckling Neutralis haft i sin mentalitet?

Det är just den där biten som jag har så svårt för. Och du Jane är expert på att så ofta, man kan nästan säga alltid, försöka förminska andras mediala insatser. Det är bara att läsa här, på MiF, förut på Övernaturligt och även andra forum där du deltagit, så kan man konstatera detta. Allra helst om någon som säger sig vara medial INTE är ense med dig.

Jag håller med Neutralis, du lyckas inte värst bra med att försöka förringa andras kunskap. Det blir bara fel.

Om jag skulle tro, eller skulle vilja lära mig medialitet skulle jag nog välja att gå i lära hos Birkan Tore……..för han är i alla fall såpass ödmjuk så han säger att ALLA kan. Det tycker jag är en positiv sida. Uppmuntran kallas det också.

Neutralis
2011-11-10, 00:17

Härlig respons Jane, som ytterligare befäster ditt storhetsvansinne.

Jane-Lyzell
2011-11-10, 00:45

54 -55 ha ha ha h aSkrattande ni är så förutsägbara så det är läskigt- lugna ned er tänk på blodtrycketFlört

blombuketten
2011-11-10, 01:33

#56. Tack för omtanken och de fina orden. Ljus och kärlek du vet. Enkelspårig var ordet.

chik
2011-11-10, 07:06

blombuketten 41.

Tar vi "Det okända" i tv4 t ex är det ju många medium som varit med. Bl a Åkesson som ansetts som ett bra medium av många, och fortfarande gör vad jag har förstått, men har också kastats ut i kylan av andra medium samtidigt som man väljer att tro på medium som också har fuskat och blivit påkomna. Hur tänker man där?

Jag vill ge mitt svar där.

Okända är ett tv program..O vad vet vi vad som är redigerat??Om jag inte missminner mig så skrivs det papper på vad som får komma ut…"Hur trovärdigt är det…??

Sen så tycker jag att det poppar upp För mycket Siare Medium i syfte o tjäna pengar..

( Som det i dag poppar upp diversearbetare som inte kan sitt jobb. Så I Dag gäller det o vara kritisk till Allt….)

Birka Tore..poppade upp o hade Änglar som hjälpare.

Känns inte bra att Många hänger på utan urskiljning o får cett efter några dagar…

Så vad är det som säger att bara för att jag tror på ett live efter detta o att jag kan se…Inte får ifråga sätta något som jag inte förstår??

Änglar har ju nästan alla någon gång sagt att man har haft med sig. ""Där hade du Änglavakt""

O nu skall det tjänas stora pengar utan urskillning på detta med..

För Betalar du så får du Cett.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hellas
2011-11-10, 09:39

#49 Skapa en ny tråd om just sekter och om människor som är "Hjärntvättade".
Med tanke på din proffesionalitet kanske många dkan ta till sig mycket av din kunskap.

Du får hemskt gärna ta mig som ett exempel med tanke på att du lyckats ställa diagnos.
Förklara även vilken typ av inriktning du har som läkare och om Du arbetat länge med så pass sjuka människor.

Det är fint av dig att måna om dessa människor och blöder för dem.
Stor eloge!

Det finns ju även organisationer i sverige som arbetar med dessa frågor.
Kanske du skulle kunna berätta om dessa, ja du kanske själv arbetar ideellt för någon av dem.

//Hellas

Semantikern
2011-11-10, 09:57

Kettle, meet Pot…

[Olivergb]
2011-11-10, 10:15

Skapa en ny tråd får du göra själv.Där du kan berätta hur det är att vara delaktig i en sekt.

[Solenn]
2011-11-10, 11:46

Kvasthilda, visst är det så att du har kontakt med enhörningar förutom ärkeänglar?  http://askangels.com/workshops/unicorn-workshop-home-study-dvd/

Kan du berätta lite mer om dom? Kan dom jämföras med ektoplasmaandar?

Är du med i Birkan Tores grupp som ska lyfta Atlantis ur havet nästa år? Finns platser över för dom som är intresserade eller är det fullt?

http://askangels.com/azores-atlantean-healing-retreat/

olaka
2011-11-10, 12:30

#62 Legitima frågor, men det verkar som om kvasthilda har lämnat oss. Hakparenteser runt användarnamnet, och klickar man på det så står det "Den här användaren finns inte längre på iFokus."

Hellas
2011-11-10, 12:53

#61 Tack för ditt svar, det var allt jag ville veta Skrattande

//Hellas

[Olivergb]
2011-11-10, 13:32

#64 ja,det är fritt fram för vem som att starta en tråd.så gör det,tror inte att du behöver fråga innan.

[Solenn]
2011-11-10, 14:21

# 62

Det var illa att hon inte längre finns med här. Finns så mycket som jag skulle vilja fråga henne om. Låter ju fantastiskt fantastiskt att gänget ska lyfta upp Atlantis och skulle vart spännande vara med vid detta historiska ögonblick. Tänk er ett land fullt med unicorns med sitt guldglänsande horn. Vilken höjdare att föreviga ögonblicket och fylla familjealbumet med det. Ser hur alla änglar lyfter upp Atlantis ur havet. O, vad vackert det kommer att vara och sen får vi fred och kärlek på jorden och i hela universum. Birkan och de andra speciellt utvalda får sen sitta på den gyllene tronen och predika ut sin kärlek till allt och alla, skicka kärleksenergier till oss, höja våra chakran till änglaenerginivå, och allt blir ljust och kärleksfullt.

Å åå ryser i hela kroppen när jag tänker på det!

Efter det producerar alla medier ektoplasmaenergier som en bieffekt av chakraenergihöjningen. Trumpeterna kommer att vibrera av glädje och dansa triumfdansen över Moder Jord. Å du härliga tid som kommer 2012.Oskyldig

Får fråga änglamästarn själv eftersom här bland alla cementhjärnor lär jag inte få nåt svar.

[Olivergb]
2011-11-10, 14:41

Änglar ocg guider ska/får inte betalt för sin service här på jorden,det får bara döda göra.ektoplasma kostar mer.

[Solenn]
2011-11-10, 14:53

# 67

Okey, då är mina ögon beslöjade eller skyms av änglavingar. Tycker mig se ansenliga summor lite varstans. Saknar tydligen den rätta tilliten. Sorry for that!

[Lady-Oona]
2011-11-10, 14:55

Det roligaste och bästa jag läst på länge…får jag länka till din text?

Mvh en misstänkt cementhjärna Oskyldig

blombuketten
2011-11-10, 15:22

#58. Hoppas nu att jag förstått ditt inlägg rätt, annars får du rätta mig.

Själv är jag skeptisk. Det innebär att jag inte tror på var sig Birkan eller Jane (för att ta ett par exempel ur högen). Så länge man hittar på undanflykter för att slippa bevisa en existens man påstår finns, ja, då blir jag väldigt frågande till varför. För mig är det mycket udda att någon är villig att lägga pengar på ett påstående…….att han/hon kommunicera med någon död anhörig.

Jag blir ännu mer skeptisk när jag sen ser att vissa (inte alla) också har, som jag ser det, fräckheten att försöka höja sig själv och sänka andra som säger sig vara mediala. Då blir jag misstänksam och undrar vad som ligger bakom. För jag har otroligt svårt att förstå hur någon överhuvudtaget kan säga att den VET något som sen inte ens går att visa att det verkligen finns.

Däremot tycker jag inte att det är fel att tro, så länge man säger att det är det man gör. Tro är en sak och vetskap är en helt annan. Jag tycker INTE att man ska kunna ta betalt för en tro, oavsett vad det gäller.

För mig är det väldigt konstigt att ett medium kan stå och berätta hur en ande ser ut, vad den har för kläder, att den säger en massa saker som den vill delge sin anhörige samtidigt som att de inte kan få fram ett namn tydligt. Varför är det så svårt att höra namnet när man hör allting annat? Det vill säga, konkreta saker hör man inte, däremot mer diffusa saker hör man hur tydligt som helst.

Jag kan inte se någon skillnad mellan dessa s k änglaorakler och medium. De tar betalt för sina tjänster (de flesta) oavsett. Jag kan inte förstå varför det skulle vara värre om Birkan tar betalt för sina kurser än om Jane gör det. Ingen av dem kan i alla fall bevisa att de verkligen har den kontakt de påstår sig ha. Som jag ser det, så länge det är som det är, tar de betalt för något som är en ren fantasi och människor betalar för denna fantasi. Det är inte särskilt lite pengar det rör sig om heller.

Jane-Lyzell
2011-11-10, 15:27

66 ha ha ha ha - härligt inläg - jag ränknas nog till cementhjärna med enligt dej !

men detta inlägg var fantastiskt roligtSkrattande tack!

[Solenn]
2011-11-10, 15:31

# 69

Blir salig om du gör det! Kärleksbudskapet ska basuneras ut till allt och alla.Kyss

Jane-Lyzell
2011-11-10, 15:33

70 tror du missat av vi numera ger gratis kurserFlört

Jag tycker programet igår ger en bra bild hur det är i den mediala branshen - likt bedragarna i sanning och konsekvens följer det inte lagen !

Samma med oseriösa , medium, ängla pratare mm - de följer inte lagen(på båda sidor)

De seriösa gör detTungan ute däri ligger skillnaderna! och de som kan se det bäst är ju vi själva i det egna leden- skeptiker kan ju inte se skillnaden - då de inte vet skillnadenFlört

[Olivergb]
2011-11-10, 15:52

#70 det är lika de kan säga att det pratar med änglar,guider,döda,ämnet är att säga sig prata med bortom tid o rum.de väljer  själva vad som går mest hem.varför de inte får fram mera beror på att de inte pratar personligen med d döde.

TristanChi
2011-11-10, 15:52

skeptiker kan ju inte se skillnaden - då de inte vet skillnaden

Och så kommer det att förbli tills någon berättar vad skillnaden mellan falska och äkta meduim är.

[Ming]
2011-11-10, 16:10

http://eleonormagnusson.com/anglacoachning

"Änglacoachning är ett samlingsnamn för de sessioner som omfrågas när Eleonor träffar sina klienter.

Pris för en session, via Skype, mail  eller på hennes center i Östersund är 1111 kronor inkl moms för en session om 1 timme inkl en distanshealing. I dessa sessioner svarar hon på dina frågor, ger änglabudskap samt arbetar med olika energiverktyg och healing.

För endast distanshealing betalar du 600 kr inkl moms.

Du kan även få Past Life Readings, där Eleonor tonar in sig på dina tidigare liv, samt kan gå in och balansera karma och hela ev rädslor och blockeringar förknippade med det livet, samt visa dig dina lärdomar och styrkor."

Någon här som testat??

TristanChi
2011-11-10, 16:21

Behöver inte testa. Jag är säker på att det fungerar alldeles utmärkt, d.v.s. pengarna dras ordentligt från mitt konto.

[Olivergb]
2011-11-10, 16:31

#75 Jag tror det räcker att mediumet upprepar om och om igen att den är äkta.den liksom tror sig bli det sen.

blombuketten
2011-11-10, 17:05

#73. Nja, det stämmer väl inte riktigt, eller så har du glömt att skriva att samtliga kurser är gratis.

#76. Ja, det är precis det här jag menar. Här tar man hutlöst betalt, oavsett vad man sen kallar sig, medium, änglaorakel eller något annat, för något som man inte ens kan visa fungerar och/eller finns.

Det enda svaret som man får är att SKEPTIKER inte KAN förstå och/eller någonsin kommer att begripa och bla bla bla.

#75. Exakt. Det svaret kommer aldrig levereras för (förmodligen) finns det ju ingen skillnad.

Jane-Lyzell
2011-11-10, 17:25

Ha ha ha ja ha det så gott - alla skeptikerGlad

Nu har jag inte tid vara här inne mer! önskar er allt gott och hoppas ni får egna andliga upplevelser någon dag!Cool som tar bort er rädsla för att dö! eller att det finns en fortsättning på detta livet!

Kraft o mod i ljus o mörkerKyss

Vänligen Jane

[Olivergb]
2011-11-10, 17:32

skönt

blombuketten
2011-11-10, 19:13

#80. Vem har sagt något om rädsla för att dö? Fast det förklarar ju en hel del av det du och andra håller på med. Du (ni) är rädda helt enkelt och har kanske därför fixat till en slags drömvärld där man lever för evigt. För det blir lite snett, om du tänker efter, att säga att den som inte tror på drömvärlden skulle vara rädd.

Neutralis
2011-11-10, 22:35

Det handlar nog mer om en rädsla att förklara innebörden i "gratis kurser" som hon plötsligt inte hade tid gissar jag på. Eller Jane kanske kan berätta innebörden i den flitiga marknadsföringen här.

Playja
2011-11-11, 19:13

Läst denna tråd och blir geniunt ledsen att kvasthilda valt att lämna iFokus!

I ljuset finns mörkret!  Tungan ute

Att "ge sig på" någon för att höja sig själv gång på gång gör mig asförbannad. Har sett hur vissa gett sig ut på något korståg att förminska den som tror på något annat som den inte tror på.

Sen kan man dölja det i förteckta ord att det inte handlar om att det INTE är personligt. PATETITSKT

Fy å tvi för ert ljus.

Sen en annan sak! Att gå in på denna sajten för att få ert " gehör " går bra när det passar!

Ni vill inte ha skeptiker på era sajter men här går det bra att föra er talan.

Sa jag tvi?

TristanChi
2011-11-11, 19:43

Tillhör du själv Änglafalangen? Jag har hört att ni inte lägger fingrarna emellan.

[MargaretaA]
2011-11-11, 19:55

häller med dig Playja. Att se människor jag haft respekt för tvätta sin byk på en skeptikersajt gör mig djupt besviken Rynkar på näsan

TristanChi
2011-11-11, 20:01

Det glädjer mig.

[MargaretaA]
2011-11-11, 20:01

jag förstår det.

Playja
2011-11-11, 20:02

Jag tillhör inte någon men blir ledsen av att en person som funnits länge på iFokus blir mobbad.. det är mitt dilemma. Jag bryr mig!

[mia-38]
2011-11-11, 20:03

Håller med Playja till fullo i det hon skriver.

TristanChi
2011-11-11, 20:39

Dilemma?

Det brukar betyda en situation där man har att välja på två dåliga alternativ. Vilka är dessa?

Playja
2011-11-11, 20:44

Jag ger dig en stor kram,,,  Kvasthilda och hoppas många  hänger på för mobbing är inte okej!

KRAMIZ från mig Kvasthilda!   Skrattande

TristanChi
2011-11-11, 20:47

Jag minns en skolpjäs där det illustrerades en konflikt: "mobbing är dumt" sa elevrådet. "Det beror på" sa grunge-gänget.

[Solenn]
2011-11-11, 21:00

Vilka problem ni har i dag då 111111? Kan ni inte bara hänge er åt de ökade vibrationerna så mår ni bättre.

Ljus och kärlek

[MargaretaA]
2011-11-11, 21:06

"Det beror på"

får min röst också…

TristanChi
2011-11-11, 21:19

Men vafan?

Playja
2011-11-11, 21:35

Soleen.. När du hittade hit så tänkte jag Äntligen en cool person som säger vad du tyckte. Men nope.. går i samma tycke som en del andra.. Go with  flow! *besviken*

[MargaretaA]
2011-11-11, 21:43

snälla Playa Solenn är en skeptiker "wannabee" vet du det så behöver du inte bli besviken….

TristanChi
2011-11-11, 21:53

När du hittade hit

Alternativ verklighet?

Morphogenesis
2011-11-11, 21:59

#98. Vad kännetecknar en sådan wannabee?

[MargaretaA]
2011-11-11, 22:14

En "wannabee" är en person som säger de "rätta sakerna" för att platsa in i ett sällskap de vill vara med i (i dettta fall bland skeptiker). solenn är en. Det finns fler…

Morphogenesis
2011-11-11, 22:22

#101. Jag känner till uttrycket, Att bli beskyld för det är ju rätt vanligt inom subkulturer. Jag undrar bara vad som kännetecknar en skeptiker-wannabee?

Playja
2011-11-11, 22:23

=98…Oh ja!    Jag vet att Solenn är skeptiker men gillar hon

[Solenn]
2011-11-11, 22:25

Men gu va besviken jag blir.Gråter Vilka mobbare ni e! Här försöker man muntra opp er men får bara skit tillbaka. Trodde inte ni var mobbare men men Att vara mobbare själva men klaga att andra är mobbare är tydligen ok.

Fy tvi!

[MargaretaA]
2011-11-11, 22:28

vet inte. har aldrig utgett mig för att vara expert. Delar bara med mig av mina egna åsiker… take them or leave them…

Morphogenesis
2011-11-11, 22:29

#105. Om du inte ens själv vet vad du menar så är inte den åsikten värd så mycket i det stora hela, och jag menar det inte på det otrevliga sätt som det kanske kan uppfattas.

[Solenn]
2011-11-11, 22:29

Skärpning nu! Vem har mobbat Kvasttilda? Är hon en av dom som ska lyfta upp Atlantis? Om inte, varför kallar ni det mobbning av henne?

Var tvungen att läsa lite vad hon skrivit och hittade henne på Öif. Mår hon dåligt kan hon blåsa på hjässchakrat så blir allt bra. Såg att hon ger det rådet till andra så måste hon väl tro på det själv.

[MargaretaA]
2011-11-11, 22:41

jo jag vet vad jag menar  - men jag har svårt att förklara det så andra förstår. Av samma anledning som jag inte betraktar kvasthilda som ett mobboffer..

ta det för vad du tycker det är värt….

TristanChi
2011-11-11, 22:52

ta det för vad du tycker det är värt….

Det spelar ingen roll vad jag tycker. Det är idiotiskt alltihop.

Morphogenesis
2011-11-11, 23:01

#108. "vet inte.",  "jo jag vet vad jag menar"

Va? Vilken är det? I'm so confused.

TristanChi
2011-11-11, 23:04

Jag tror att det bästa är att supa sig full.

Morphogenesis
2011-11-11, 23:13

#111, Det gjorde mig däremot inte förvirrad alls. Skål?

TristanChi
2011-11-11, 23:17

Top of the morning!

Neutralis
2011-11-12, 01:40

Jag förstår till viss del vad du menar… att spy galla på en "kollegas" skumma verksamhet samtidigt som den egna overifierade verksamheten höjs till skyarna, är givetvis inte de bästa förutsättningarna att ge kritik.

Samtidigt så är ett sakligt ifrågasättande av Kvasthilldas verksamhet ett sunt och resonabelt förfarande… men håll er till det sakliga och undvik personangrepp så blir det mer trovärdigt och seriöst.

Exakt vad i Kvasthilldas "lära" kan ifrågasättas och vad skiljer den sig från övriga trosfrågor?

piotrr
2011-11-12, 14:14

Kvasthilda tyckte att hennes uppskattande tråd har blivit förstörd av Jane och andra.

Kvasthilda har sedan dess även lämnat sajten och finns inte längre kvar på iFokus, vilket jag misstänker passar Jane-LyzellLady-Oona och Hellas alldeles utmärkt.

Hon ville egentligen att jag skulle ta bort tråden, men jag kommer inte att göra det, eftersom jag menar att den här tråden visar precis på det som kritiseras: Hur "troende" på allt möjligt är precis lika kritiska och nedlåtande mot människor som tror på sådant de själva inte tror på, som "troende" i sin tur tycker att vi skeptiker är kritiska och nedlåtande mot resten av er. Men när ni gör det själva är det tydligen rätt, och när skeptiker gör det är det fel.

Nu skulle vi kunna prata om vems "fel" det är att Kvasthilda lämnar, vem det är som har mobbat och så vidare, men jag tycker att problemet är lite större än så. Oavsett varför hon lämnar betyder detta att vi har förlorat en person som stod lite grand mellan skeptiker och troende. De som finns kvar är nu elaka skeptiker och elaka troende, mer så än tidigare. De som har ett annat perspektiv jagas tydligen bort, vem som än är ansvarig för det.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-12, 14:16

#9, Jane-Lyzell,

> "är de några som ska protestera och har kunskapen om området, så är det ju vi själva som vet vad vi talar om! som ska rensa i leden! inte skeptikerna!"

Och på vilka kriterier hade du tänkt göra det?

Vad är det som skall rensas bort och varför?

Är det sådant som är rent strunt som skall bort?

Är det strunt att prata med änglar men rimligt att prata med andar?

Eller är det otrevliga, pengastinna äckel med flottigt hår som skall bort och ektoplasmaproducerande, trevliga männikor med gyllene lockar som skall få vara kvar … i leden. Och vilket är ledet egentligen?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Hellas
2011-11-12, 14:48

Kvasthilda har sedan dess även lämnat sajten och finns inte längre kvar på iFokus, vilket jag misstänker passar Jane-Lyzell, Lady-Oona och Hellas alldeles utmärkt.

Svar: Självfallet är det inte ok, folk lämnar iFokus var och varannan dag på grund av olika orsaker så det är väl inte speciellt bra.
Jag förstår inte varför Du ens skriver på det viset, men känns det fint i ditt hjärta så bjuder jag på det.

- Bra att tråden får ligga kvar, varför skulle den inte få göra det.

//Hellas

piotrr
2011-11-12, 15:06

Kvasthilda hade föredragit att den togs bort för att hon upplevde att tråden hade förstörts. Jag tycker att den bör stå kvar som ett lärorikt exempel.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Hellas
2011-11-12, 15:08

#118 Bra

//Hellas

[Olivergb]
2011-11-12, 17:35

#117 Hur vet du att folk lämnar iFokus var och varannan dag?

blombuketten
2011-11-12, 19:05

#98. "snälla Playa Solenn är en skeptiker "wannabee" vet du det så behöver du inte bli besviken…."

Intressant. Innebär det att du är en sådan där troende "wannabee" då? För det måste ju gå på ett ut kan jag tänka.

[Olivergb]
2011-11-12, 20:25

#117 Ett tillägg:

Sen tänkte jag så här också, att nu ska sluta upp med dina militära fasoner,det är ingen som respekterar eller lyssnar på dig längre.Att få lite makt som Sajtvärd betyder inte att sätta sig själv i stor makt och trycka ner andra människor.

Erik sa en gång att medialt o övernaturliga sajter hade stängt av över 100 st medlemmar,det är ett tag sedan,kan var det dubbla idag och du och ditt gäng har ju varit där ett tag.

Det är människor som blir ledsna,de behöver egentligen inte ens ha brytit mot några regler för att bli avstängda.Sen finns det dom medlemmar som känner sig så utsatta av klunggäng så att det självmant avslutar konto.En del kommer aldrig tillbaka,men en del jobbar på förändring och tar nya tag För det är inte mening att ett gäng besserwisser ska sitta och styra,sparka,nevärdera,trycka ner andra andligt medialt intresserade människor,och övriga.

Ni tycks ha glömt bort att Ni som sajtvärdar och Medarbetare på medialt,övernaturligt,healing bara är små puttar i ämnet och som inte pallar med en friare värld.Ingen av er har gjort något som är känt.Tänk om det finns någon som kan göra det,som ni hindrar med sjukbeteendet.en ung förmåga.

Faktiskt tycker jag att du och samtliga i ditt gäng ska hålla käften.

[Lady-Oona]
2011-11-12, 21:57

#122  ville bara visa vad jag sysslar med just nu.,..kollar saker och ting lite från ovan…du roar mig..he he he

[Olivergb]
2011-11-12, 22:23

#123 Nej,det gör jag inte alls,roar dig.

[Lady-Oona]
2011-11-13, 13:56

#124 oj, blev jag raderad, ville bara fråga hur vet du att du inte roar mig….

Jane-Lyzell
2011-11-13, 22:51

Om kvasthilda lämnar ÖN är det hennes eget fel och ingen annans- sorry!!!! Hennes val inte något som någon anna gjort åt henne!

122 Det är jag som tagit bort dig från Ön - på grund av ditt uppsåt - som man kan läsa även här!!

Respekt kommer man långt med - men det tycks vara bristvara här inne och på en del andra platser med - nu är jag trött på erat klankeriRynkar på näsan

Hur fasen ska Skeptiker och troende någonsin kunna mötas i detta dygnkastande!!!!!

[Olivergb]
2011-11-14, 00:04

#126 Det är ren fakta.Är det något i posten du inte tycker stämmer?

Respekten har du förbrukat bort alldeles,alldeles själv både hos den andliga sidan och skeptiker sidan.

Du svarade inte på #116 det skulle vara intressant att veta hur du har tänkt lägga upp själva utrensningen av andra människor.

blombuketten
2011-11-14, 01:05

#126. Så, nu är du här igen och pratar om respekt. Vet du, den saken måste man förtjäna. Man får inte respekt genom att sänka andra och höja sig själv.

Jodå, skeptiker och troende kan mötas, men inte med dig och dina gelikar. Men du är ju inte den enda vet du.

När skeptiker möter troende och verkligen pratar med varandra, med respekt, och det fungerar, är när man inte sätter etiketter i pannan på varandra. Du vet, sådana där etiketter som du använder titt som tätt. T ex på samtliga du sagt dig veta är Garvarn……vilket just nu då gäller John Houdi, eller när du klistrar på etiketten "skeptiker" på samtliga som, för dig, ställer obekväma frågor. Eller som när du jämställer t ex mig (som bara är skeptisk) med samtliga vetenskapliga skeptiker, som då (vilket man kan se här om man läser med öppet sinne) besitter bra mycket mer kunskap än vad jag gör. Alla som inte har DIN tro är skeptiker eller möjligen "falska" medium, typ det du (och en del andra) kör mot t ex kvasthilda.

Tänk efter och tänk noga. Har du sett skeptikerna sitta och anklaga varandra för att vara…..låt säga troende eller mindre vetande? Nej, för det händer aldrig. Inte ens mot mig har de varit taskiga, trots mina något förvirrade frågor jag ställt genom åren. Både här men framför allt på ÖN, där skeptiker varit närvarande. De som farit ut mot mig (och andra) är du och dina anhängare. Ljus och kärlek du vet.

Säg så här istället, och du kommer närmare sanningen……DU kommer aldrig att kunna mötas med en skeptiker……eller överhuvudtaget med någon som antingen är frågande eller som du känner vet/kan mer än du själv. När det händer hugger du och går till personangrepp direkt.

Jag kan tänka mig att det finns fler orsaker till att kvasthilda föredrar att lämna de s k andliga sajterna. Beslutet har hon, självklart, tagit själv MEN av vilken anledning är nog sanningen närmare.

blombuketten
2011-11-14, 01:07

#123. "ville bara visa vad jag sysslar med just nu.,..kollar saker och ting lite från ovan…du roar mig..he he he"

Snacka om nonchalans mot den som skrev inlägg 122. Skäms.

Jane-Lyzell
2011-11-14, 01:54

127 sorry skrev fel jag stängde av dig på MIF inte ÖN!

som svar på din fråga - har du inte med att göra faktiskt - du ser ju vad som sker - så nöj dig med det!Flört finns liksom ingen skylldighet att tala om för dig!, sorry!

128,129 [BORTTAGNA DUMHETER / Per]

så himla skönt att veta att den universiella lagen även gäller dig!

Mycket snack och liten hoky - finns ett ordspråk!

att analysera människor per forum är at leva i en drömmvärld - du känner inte mig och tror faktiskt inte du skulle våga möta mig in rlf.

Gömmma sig bakom nic är kaxxigtCool inte riktigt min still!

[Jane-Lyzell heter Jane Elisabeth Lyzell på riktigt, är 51 år gammal och driver "Ramsbergsgårdens Spiritualistiska Skola för Medium & Healing Utbildningar". Hon tror på det hon skriver här. Firman heter Nya Ramsbergsgården och drivs som enskild firma i Joel Strandbergs namn sedan 2007. År 2010 omsatte gården över en halv miljon kronor. Lokalen ligger på Finnvägen 6 i Ramsberg, Örebro län. På Google ligger tråden "Mobbad på ÖN:-( - Info till medlemmar - Övernaturlig" som av de allra första träffarna när man söker efter "Jane Lyzell". / Per]

Jane-Lyzell
2011-11-14, 01:56

128 Angående John Houdi alisas Garvarn - vem är medial Jag eller du????

[kayenta]
2011-11-14, 07:29

Kan bekräfta att Kvasthilda hoppade av pga fasoner som dessa i denna tråden.Man skäms för att vara troende och ni skeptiker ska ha en eloge för många bra inlägg i denna tråden.

Brukar inte besöka SIF men har följt min fd medarbetares tråd och haft kontakt med henne efter avhoppet på i fokus.

Orden ljus och kärlek har blivit så oehört nersvärtat och var finns respekten för andra människor och deras livsval.Måste man följa andras tro och synsätt för att bli godkänd ?

Sällan håller jag på skeptiker men faktum är att i denna tråden är det dom som föregår med gott exempel och jag tycker det är lågt att komma in på ett skeptikerforum och som troende bråka och slå ner.

Som troende bör man ha känsla för andra människor,respektera olika livsval både inom tro och skepticism.Alla är inte lika men alla är lika värda oavsett vilken väg man tar i livet.

Angående trådstarten om bloggen så en eloge även till den som skrev för det blogginlägget var rakt på sak och mycket bra skrivet.

Gällande skrivförbud är jag också en av dom som igår fick förbud inne på MIF,en sajt jag har max fyra inlägg på sen jag hoppade av som Sajtvärd.Mitt gamla nick Walkinbeauti hade inget skrivförbud men Kayenta fick direkt skrivförbud efter namnbytet.Det säger en hel del.

Att sitta bakom en dator och skriva, här glömmer vi ofta bort att det finns människor med känslor bakom skärmen.Jag undrar om man skulle vara lika kaxig om man möttes öga mot öga . Jag kan säga med en gång, skulle inte ha problem med att möta er i verkliga livet men tror många skulle backa om det kom till den punkten att verkligen träffas öga mot öga.

Fortsätter inte denna diskussion men tycker att vi kan mötas med respekt och ha i tanken att det sitter människor med känslor bakom skärmarna och skriver.En har redan hoppat av och det vittnar bara om hur sårad och ledsen människor kan bli.Något vi alla bör ha i tanken när vi skriver.För hur det är så är vi bara människor och inga Gudar som sitter inne med den totala sanningen.

Allt gott till er !

olaka
2011-11-14, 07:56

Jane visar sanneligen sin rätta färg. Ge en "ljus och kärlek"-människa lite makt så blir det despotism av den värsta tänkbara sorten, tydligen. Det värsta med irrationella människor är att de inte tycker att de behöver vara konsekventa och motivera sina handlingar, de känner att de gör rätt.

chik
2011-11-14, 08:31

Blombuketten.: 70….Håller med dig, ****

Jag kan inte förstå varför det skulle vara värre om Birkan tar betalt för sina kurser……………..

*Jane tar inte betalt….Längre*

Hellas
2011-11-14, 08:51

#70 Håller med dig Blombukett!

//Hellas

JoHo
2011-11-14, 09:57

Angående John Houdi alisas Garvarn - vem är medial Jag eller du????

Ja, inte verkar du vara medial för fem öre i detta fallet och inte verkar du ha sunt förnuft för att inse sanningen att jag inte är Garvarn.

Men den här tråden visar verkligen din, Jane Lyzells, verkliga jag. Borta är all "ljus och kärlek".

Tycker faktiskt synd om dig. Du gör bort dig konstant, visar vilken person du innerst inne är bakom din genomskinliga fasad och avlsöjar det med lyteskomik. Att du har folk som ser upp till dig och respekterar dig kan jag bara inte förstå efter att ha läst dessa inlägg (och även de gamla inläggen).
Det är på något bissart sätt väldigt sorgligt att se.

Jag måste fråga Jane rent ut: Är detta den bild du egentrligen vill att alla ska ha av dig?

Semantikern
2011-11-14, 10:02

#130: Uppenbarligen ingen av er.

Morphogenesis
2011-11-14, 10:48

#136. Janes förmågor har inte imponerat speciellt mycket på mig heller, då hon insinuerat att jag skulle vara någon annan inne på ett av de andra forumen här på iFokus. Fick dock inget svar på vem vare sig i tråden eller det PM jag skickade.

Maria
2011-11-14, 10:57

Det roligaste av allt med den här tråden är väl att de "andliga" på iFokus har hittat en "fristad" på en skeptikersajt då de inte kan diskutera på sina egna sajter utan avstängningar och mobbing.

/Maria

olaka
2011-11-14, 11:33

Akta dig för att skratta, Humlan. Snart kommer det nån tunnelbanefantast och gråter ut över hur du beter dig på "buss & spårvagns"-sidan.

Maria
2011-11-14, 11:39

#140 Shit, det har jag inte tänkt på, hehe

Man får kanske vakta sin tunga….

/Maria

[Lady-Oona]
2011-11-14, 11:45

Blombuketten….snacka om nonchalans att uttrycka sig så …..!! Tyst

olaka
2011-11-14, 12:11

#142 Det är INTE att debattera att på ett värdelöst, patetiskt och totalt osammanhängande sätt efterapa en debattmotståndares inlägg som en hjärndöd papegoja. Min treåriga dotter skulle kunna debattera bort dig i sömnen!

Hellas
2011-11-14, 12:42

Orden ljus och kärlek har blivit så oehört nersvärtat och var finns respekten för andra människor och deras livsval.Måste man följa andras tro och synsätt för att bli godkänd ?

Så Du själv har aldrig ifrågasatt andra Paranormala grupperingar?
Eller är det så att det är mer i sin ordning när du själv gör det?

Du anser alltså att det är helt i sin ordning att människor luras att dricka avkok på giftiga örter eller kanske att utnyttja unna människor som Sexhealer?

Jag tycker nedanstående inlägg är bra och dessa har du själv skrivit men med ditt resonemang så får du nog sälla dig till mig och min förfärliga handling att ifrågasätta sådant som jag tycker skadar andra människor.

Välkommen!

Bedragare till tusen

Hån mot en intelligent värld

Andlig framgång/villoläror

Provokativt, Absolut !!

Jag står för vad jag gör och jag kan be om ursäkt och förlåtelse om jag gjort fel vilket gudarna ska veta att jag gör.
Jag är trött på det här och att en liten klick människor kastar sten trots att de själva inte är några Helgon.
Jag har bett om att få underlag till det Du skriver men jag har inte fått en enda rad ännu.

Eller är det så att Du egentligen vill tysta mig på grund av att jag inte har samma åsikt som du själv har….
Frågan är….vart tar då den fria TRON och åsikten vägen som Du själv beivrar och värnar om.

//Hellas

Jane-Lyzell
2011-11-14, 13:49

Att skriva i diskutioner med skeptiker är som att gå in på dagis - stridigheter och man kommer ingenstans i diskutionerna- det är en skock får som alla vill ha rätt!!!!! att det blir låg nivå står ni skeptiker för , man sänks automatisk till eran nivå!!!

till blommbuketten - ja jag har sett skeptiker trycka ned varandra - tyvärr!!!! när den den skeptiker som håller med en lite mer alternativ vägRynkar på näsan

Till WB - det är ingen hemlighet att jag inte tycker att du ska vara Sajtvärd och det står jag för och har gjort enda sedan du var det ett tag på MIF- du är len i truten och skriver snällt tills du hamnar där du vill vara - sen domderar du……..Hej vilt med olka saker som du anser - du till omed måste ha kilometerspalter med adresser och titlar som verifierar dig som person - skulle skämmas lägga ut det som signatur som du gör!

Kvasthilda startade denna tråden själv i skadeglädje att Hellas tråd kritiserades - för fasen Kvastis - jag är oroligför dig - du har blivit helt peronlighetsförändrad sen du gick med i Änglapratarna !!! och för mig liknar det Sekt! Inget fel prata med äbnglar(det gör jag med ibland) men att göra bizznis på dem och tro att de ska lösa alla folks problem är skämmigt!

Som medium vet jag att man själv måste vara välldigt i kvalite lik en ängel för att själv kunna tala med dem då via lägre Änglar som står i mer vibbration med oss själva - du kan inte komunisera direkt med ärkeänglar! Attraktionslagen talar om det för dig! ingen Ängel har et ego och vill synas - de jobbar i det tysta!! och defenetivt inte för pengar!

Jane-Lyzell
2011-11-14, 13:59

136 Jag finner det mycket rorande att du inte kan bevisa motsattsen att du inte är en av GARVARN gänget (och troligen den ledande)

Tills ingen annan skrider fram - är du den som får bära GARVARN titteln!

(åtmindstonde arbetar du med samma energi som det Aliaset och du är den som försvarar och bevarar hanses minne)Cool

138 Jag har aldrig sakt jag ansåg dig vara en annan - JAG SA NU TROR JAG MIG VETA VEM DU ÄR ELLER VAD DU ÄRObestämd det betyder i skeptiker hänsyn- en skeptiker helt enkelt!

TristanChi
2011-11-14, 14:07

Som medium vet jag att man själv måste vara välldigt i kvalite lik en ängel för att själv kunna tala med dem då via lägre Änglar som står i mer vibbration med oss själva

Neutralis
2011-11-14, 14:15

Är ni inne här och hycklar nu? Törs ni inte ha denna debatt på era egna forum… är ni rädda om anseendet, att nytillkomna sökare ska få en "fel" bild av er aura.

Det är många som kastar varpa i glashus nu… intressant.

Maria
2011-11-14, 14:19

#148 Det går ju inte förstår du väl….var och varannan är ju avstängd.

/Maria

olaka
2011-11-14, 14:19

#146 Hur bevisar man att man inte är någon?

Neutralis
2011-11-14, 14:21

Jaha, har de själva gått och blivit avstängda… hysteriskt roligt.

Jane-Lyzell
2011-11-14, 14:37

148 Nej - jag är avstängd på ÖN av WB - så där går inte att diskutera detta - så………

sen ligger tråden startad av Kvastis här inne- ganska enkel ekvation! varför det diskuteras här!

JoHo
2011-11-14, 14:56

**> Jag finner det mycket rorande att du inte **> kan bevisa motsattsen att du inte är en > av GARVARN gänget (och troligen den ledande)

Precis som Olaka skriver i #150 så kan man inte bevisa att man inte är någon. Det är du som påstår: Bevisa att jag är Garvarn då! Du har ju använt dina "paranormala krafter" som givetvis visar fel.
Sedan är du ju gullig att du plötsligt börjjar prata om en "grupp" som är Garvarn. Jisses, människa, när ska du förstå?

> Tills ingen annan skrider fram - är du den som > får bära GARVARN titteln!

Nope, upp till dig att bevisa det i så fall. Du kanske vet att det är förtal att påstå att någon är en person det de inte är?

> (åtmindstonde arbetar du med samma energi som > det Aliaset och du är den som försvarar och > bevarar hanses minne)

Tja, i så fall får du nog räkna in en hel hög med skeptiker om du ska tänka så.

Men snälla människa; ser du inte hur fel du har och att du gör bort dig oerhört mycket? Det är så pinsamt då jag vet att så många skrattar åt dig genom den lyteskomik som uppstår.

Vill du ha hjälp? Tycker, som sagt, lite synd om dig att du konstant gör bort dig. Det är så pinsamt att jag mår lite illa. Jane ska inte behöva förnedra sig så här om och om igen i offentlighetens ljus…

Jane-Lyzell
2011-11-14, 15:03

153 Jag behöver inte bevisa något - jag påstår endastSkrattande och tills sanningen om GARVARN kryper fram kommer du vara den som får bära det namnet - Du är den som för GARVARNS legend vidare - så du får ta ansvaret för GARVARNS handlingar - då du är den som glamofierar han på eran podd! mm.

Gör bort mig !??? i skeptiker kretsar då - och du vet du de skiter jag iCool

Låt dem skratta - de vet inte mina motiv - så skratta på - jag vet och jag har altid en mening med allt jag gör o skriver - som inte ni har den blekast om varför - vilket roar mig oerhört och ger mig mer vatten på mina kvarnar om er själva!Oskyldig Kul att roa människor det är i glädje som hjärtan öppnas - så varsegodaKyss

Och du John för att inte vara GARVARN gör du mycket reklam för han!

yamher
2011-11-14, 16:23

flera bra inlägg på denna tråden, tyvärr möts de av total nonchelans eller sandkastning…

det har varit en hel del mobbning som pågått nu…

Alis volat propriis Oskyldig

TristanChi
2011-11-14, 16:28

flera bra inlägg på denna tråden

Exempel?

det har varit en hel del mobbning

Exempel?

Maria
2011-11-14, 16:30

#155 Det enda som är bra är väl att sajten Skepticism upplåter en tråd för "andliga" att skriva av sig i då det inte finns något annat forum för detta.

/Maria

yamher
2011-11-14, 16:55

Varför måste jag vidare utveckla det jag skrivit? Hade jag velat det hade jag skrivit det i första kommentaren jag skrev.

Om det är så oönskat att man kommenterar så varför inte bara skriva det.

"upplåter", diskussionen har hamnat här för att kvasthilda skrev till skeptikerna Att den sedan har tagit en vändning handlar inte bara om "andliga". Det är väll iså fall allas "fel" som har kommenterat. Akta för att dömma, diskussionen är väll öppen för vem som helst?

[Lady-Oona]
2011-11-14, 17:11

#143…ja du visade  ett bra exempel på det….

[mia-38]
2011-11-14, 17:17

"148 Nej - jag är avstängd på ÖN av WB - så där går inte att diskutera detta - så………"

Jane…du ville ju inte ens vara medlem på ÖN…..så jag tror inte ens du hade velat diskutera där inne heller….

Jane-Lyzell
2011-11-14, 18:01

160 men snälla mia att jag valt att inte vara medlem betyder endast jag inte stöder er där inne som sajtvärdar och Medarbetare - det betyder inte att jag vill vara avstängd därifrån att skriva någon gång om jag vill eller läsa om jag vill!

Vad är det för demokrati - stänger ni av alla att kunna läsa där om de väljer gå ur Ön!????

Rynkar på näsan

TristanChi
2011-11-14, 18:07

Varför måste jag vidare utveckla det jag skrivit?

Därför att det du skriver kräver förklaring.

1. Någon skriver något
  2. du kommenterar detta
  3. någon annan undrar över din kommentar

Det kallas för diskussion. Man utbyter resonemang, prövar tankar och åsikter. Det kanske kan kännas skrämmande, men så fungerar det.

Alltså, du skriver flera bra inlägg på denna tråden.

Då undrar jag vilka du menar, eftersom det enligt min mening förekommit både bra, ointressanta och idiotiska inlägg. Det är omöjligt att tolka ditt inlägg utan kännedom om detta.

Du skriver också det har varit en hel del mobbning.

Detta är en anklagelse som utan specifikation är ganska upprörande, eftersom det ser ut att misskreditera en hel mängd människor som inte kan försvara sig.

[mia-38]
2011-11-14, 18:09

Jane…på dej verkade det som om du absolut inte ens ville ha med ÖN att göra.
Jag ska inte röja vad du skrev till mej…

Vad kör ni för demokrati på inne på Medialt då ni redan lyckats stänga av kayena utan att denna ens skrivit ett ord där inne? Om vi nu ska dra upp sånt här.

Tycker bara du säger lite emot dej själv.

Jane-Lyzell
2011-11-14, 18:17

163 om jag inte vill ha med Ön att göra - är inte samma sak som ni ska stänga av mig där ifrån att läsa!

Om Medialt kanske ni ska se vem stängde vem först och varför!!!!!!

Det man ger ut får man tillbaks- ibland går det fort!

Keyna är WB - vad ligger skillnaden i person!???

vad då röja vad jag skrev till digRynkar på näsan är du dum eller?

[mia-38]
2011-11-14, 18:22

Jane…tagga ner lite tack!!
Jag är inte dum tror jag….du skrev att om folk ville veta varför du inte ville vara medlem på ÖN så kunde de PM:a dej.
Och att du var glad över att du inte var medlem där längre.
Ok….fine.

Det kändes som om du ville sprida dåliga rykten om ÖN då du ville att folk skulle PM:a dej om varför du inte ville vara medlem.
Det kändes inte alls bra och kan tänka mej att det var därför som du blockades. Jag var inte inne just då men kan tro att det var anledningen.

Men sluta upp med att kalla folk dumma!
Jag tycker nog att beskrivningen du skrev om WB längre upp…stämmer kanske mer in på dej…Först len i käften…..osv….

Så tagga ner tack.

yamher
2011-11-14, 18:24

det finns ett flertal bra inlägg, som jag delar åsikt som inlägg #41, 132, 122, 128 mfl. Eller vill du att jag ska bekänna färg? Det krävs ingen förklaring, bara godvilja att vidare utveckla det jag påbörjade skriva. Jag diskuterar inte heller, jag kom hit och vissa ställningstagande. Med andra ord så går jag inte ut för att dela tankar eller usch så skrämmande - resonera osv… Så du behöver inte "sänka" nivån mer… Om du provar artighet hade det känts avsevärt mycket trevligare.

Jag anser att det har förekommit ett sämre bemötande gentemot vissa personer, i olika trådar, på olika forumsidor här. När det e fler som sluter upp mot en person och särbehandlar kallar jag det mobbing. Det kan säkert tas som upprörande, men då kan de som är det kanske tänka på hur de skriver, vad de förmedlar osv.

TristanChi
2011-11-14, 18:38

Del 1:

Tack för klargörandet. Tänk om det hade varit de idiotiska inläggen du tyckte var bra. Sen avslutar du med att låta förorättad och klagar på att jag "sänker nivån". Får jag påminna om vad du själv skrev?

"Akta för att dömma"

Del 2:

"Det har förkommit", "vissa personer", "på olika forumsidor".

Den typen av ospecificerade anklagelser tycker jag är upprörande. Man kanske bör tänka efter innan man skriver sådant.

[carrolla]
2011-11-14, 19:20
yamher
2011-11-14, 19:28

hänvisade till dig. Det kallas för diskussion. Man utbyter resonemang, prövar tankar och åsikter. Det kanske kan kännas skrämmande, men så fungerar det

det kan mycket väl tolkas som nedsättande…  - en sänkt nivå

TristanChi
2011-11-14, 19:39

Sänkt nivå jämfört med ditt "Varför måste jag vidare utveckla det jag skrivit? Hade jag velat det hade jag skrivit det i första kommentaren jag skrev."?

Det var nog det mest oförskämda jag har läst idag.

olaka
2011-11-14, 19:44

Användaren Kvasthilda är inte kvar på i fokus och kan således inte svara på frågor.

yamher
2011-11-14, 20:30

hm..dito kanske? Du kunde på ett trevligare sätt frågat om du var nyfiken.

Klass
2011-11-14, 20:54

Allvarligt talat.

Jag tror att man när man läser en kommentar borde försöka att inte utgå ifrån att det är något slags påhopp. Alla borde väl vid det här laget förstå att en skriven kommentar ofta tolkas mer negativt av mottagaren än av sändaren. Om man utgår från att den som skriver kommentaren skriver det den skriver enbart för att mobba, förminska eller what ever - är det då inte bättre att man i första hand försöker ta reda på om så vekligen är fallet, genom att helt enkelt fråga?

Jag tycker, helt enkelt, att det här med att ställa frågor borde bejakas mer än vad det verkar göra på vissa iFokussajter!

blombuketten
2011-11-14, 21:09

#130. Ojdå, det var värst vad du tar i.

"att analysera människor per forum är at leva i en drömmvärld - du känner inte mig och tror faktiskt inte du skulle våga möta mig in rlf."

Och det kom från rätt tangentbord. Faktum är att jag nog står med båda fötterna på jorden……var står du? Du talar ju om för mig (och andra) vilka vi är……som jag skrev i mitt inlägg 128 riktat till dig. Det andra inlägget var nämligen INTE riktat till dig. Du sitter, bakom skärmen som du ju brukar uttrycka dig, och talar om vem som är Garvarn, vilket har varit flera alternativ och numer är, enligt dig, John Houdi. Du har kallat mig för både det ena och det andra……allra helst på ÖN. Du drar alla som inte tänker som du, över en kam och kallar dem skeptiker och annat smått och gott. Så ta du och sopa rent framför din egen dörr innan du ger dig på andra med dina påhopp.

Som vanligt smickrar du dig själv. Den här gången genom att tro att jag inte skulle VÅGA möta dig i verkligheten. Jösses, vem tror du att du är människa?

Det behövs inte mycket till, vad du kallar för analys för att förstå hur du fungerar. Det visar du alldeles utmärkt själv. Jag är inte den enda som ser det vilket man märker tydligt när man läser inlägg som inte är riktigt med på din planhalva.

Drömvärlden du pratar om är nog mer din värld än min, så ta och sväva ner på jorden ett tag och försök läs det som skrivs och fundera lite på det, istället för att spotta och fräsa. Allra helst tycker jag du ska läsa inlägg 132 noga, där har du nämligen en som visar hänsyn och respekt.

blombuketten
2011-11-14, 21:21

#131. "Angående John Houdi alisas Garvarn - vem är medial Jag eller du????"

Tja, vad vet du om mig? Jag kanske är medial, eller så kanske jag vet vem Garvarn är, eller så är jag bara logisk och ser skillnaden på sätt att uttrycka sig och inser att John Houdi inte är Garvarn.

Din medialitet verkar i alla fall svikta en aning eftersom du valt ut en hel dröse att vara just Garvarn. John är bara den senast utvalda ur din hög.

Jane-Lyzell
2011-11-14, 21:35

165 Säg inte år mig att tagga ned är du snäll Mia för du har ingen aning om jag är taggad eller inte- det är dina enga känslor du läser inObestämd

Att jag skrev om någon ville veta varför jag slutat att de skulle pm . a mig har jag förklarat för dig tidigare - det var för jag inte gillar personer som spyr galla då det går ur olika iFokus sajter - så lämnar de sin ilska för forumet i trådarna!

vilket jag tycker är fel - att ni har paranojja där inne att jag skulle prata skit om er - får faktiskt stå för er!

Jag ville förskona er vad jag tycker om Ön - och därför skrev jag inte det i trååden - då hadde ni nog stängt av mig direkt(vilket ni lustigt nog gjorde en då) Sen Mia har jag stöttat dig mycket om Ön - så tycker verkligen du nu kör ett dubbelspel!Rynkar på näsan

Säger åter igen Forumen kommer inte längre en dess sajtägares kunskaper - sen blir det stopp- ingen får gå bortanför det!

en värre skitsnackar forum får man nog leta efter faktiskt - (

blir väll så med för mycket kärringar i båda former!

Jane-Lyzell
2011-11-14, 21:36

174 JössesTungan ute

175 OK!????? spelar det någon roll???????????

Jane-Lyzell
2011-11-14, 21:39

171 hon läser garanterat och kan svara när hon vill - det är baara bli medlem igen!

Lightwarrior
2011-11-14, 22:11

Herre min Jesus, nu vet jag varför jag aldrig svarar något om något på denna sidan….
Här kastas en hel del skit härinne, och dom som kastar mest är dom som inte stannade kvar när Gud delade ut hjärnorna…. Oskyldig

blombuketten
2011-11-14, 22:16

#179. ……och ändå är du här.

[mia-38]
2011-11-15, 05:46

Jane…

Du HAR stöttat mej….och det tackar jag för…
MEN….efter det som nu hänt…så betackar jag mej.
Det är inte jag som kör med dubbelspel. Ta en titt på hur du själv agerar just nu och innan.

Har sagt mitt i det hela och drar mej ur denna diskusstion.

Hellas
2011-11-15, 09:16

#181 Men VAD är det som har "hänt" Mia, det är just det vi liksom inte får svar på?
Ni bara pratar om mobbing men det finns FORTFARANDE ingenting som pekar på Personliga påhopp.

Den enda slutsattsen jag fortfarande drar är att Ni som hojtar om Mobbing och att alla måste få ha sin tro är:

1. Ni stöttar således Bedragare, Charlataner, Sexhealers, människor som rekomenderar gift till andra, skrämmer barn och ungdomar genom att tala om att de är besatta av Demoner osv. Ja det sistnämnda förekommer ju på ÖN så det vet jag ju att Ni med Ljus och Kärlek stöttar.

2. Ni lever inte som Ni när, dvs. om alla måste få ha sin tro så borde Ni själva även kunna hantera att ALLA inte stöder Er egna Tro.

Eller är det så att JAG inte får ha min tro, dvs. jag tror inte på nr: 1.

Ja visst är det lätt att kasta första stenen, eller hur!

Jag är hemskt ledsen för att en person slutar på iFokus, OAVSETT anledning men det är väldigt allvarligt att direkt och personligt anklaga människor för att vara mobbare utan att ha någonting alls på fötterna utan möjligtvis de egna sjuka slutsattserna.

Jag har läst igenom trådar och det ENDA jag kan hitta är när Ni själva drar in personnamn + några envisas med att dra in sina egna namn och sedan skylla över det hela på andra personer.

jag tycker det är skamligt att försöka styra upp andra medmänniskor och tysta det fria ordet.
Det är ju inte direkt någon som skrivit inne på ert egna forum utan det har skett inne på Medialt och att NI tar er friheten att försöka Modererera och tala om vart skåpet ska stå genom att prata om Personliga påhopp och Mobbing är skamligt

Jag vill fortfarande ha svar på de här frågorna, jag har bett om det i minst en veckas tid men får inga svar vilket för mig tyder på att det här endast handlar om personliga vendettor.

Ransaka det information Du idag har….verkar den verkligen vara trovärdig?
Har Ni inte funderat på att det här verkar inte vara klokt?
Någonstans i leden är det något som inte stämmer!
Du Mia har sett mig under flera år på forum, tror Du verkligen att jag skulle reagera på det här sättet om det inte finns fog för det?
Fundera lite på vad det igentligen är Du vet och vad det är Du har hört från andra människor.

Tänka sig, jag tycker också om den här tråden, den visar på hur förbaskat dumma vi gör oss, inklusive mig själv förstås.

Love and all that stuff to you all!

//Hellas

chik
2011-11-15, 09:29

bumbleboo, 139…Där slog du huvudet på spiken…Skrattande

"Jag känner det så.Bäst o tillägga.

Lena.

Andina
2011-11-15, 11:24

Här en pdf med samlad information från olika håll - om vad som pågår lite överallt här på iFokus. Mycket (det mesta?) går att överföra till tendenserna på diverse forum här på iFokus!

Vågar man rannsaka sig själv kan många av oss känna igen sig helt eller delvis. Vågar du se dig själv beskriven här???

Du som, mot förmodan, inte förstår (eller låtsas inte förstå) vad jag vill säga med denna pdf - läs den en gång till, eller tills du förstår.

Med detta inlägg vill jag visa att jag har tagit ställning! Har du?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Maria
2011-11-15, 11:29

#184 Tagit ställning till vad då?

/Maria

[Solenn]
2011-11-15, 12:05

Alla tiders att fakta ställs mot fakta.

Jane Lyzells fakta mot Kayentas fakta. Lika tvärsäkra att dom har rätt och kan allt och ingen av dom tål ifrågasättande. Kayenta sparkade ut mig ur Medialt och JL var oförskämd på Öif när jag frågade hur hon kunde veta att delfiner lagade jordskorpan. Den ena len i truten och den andra som en bärsärk men lika i botten och inget konstigt att dom träter. Den ena skriver långa romaner och berättar hur allting fungerar och den andra fräser sig fram när hon berättar hur det fungerar i en andevärld ingen kan veta nåt om.

Den ena tror sig ha minnen från en tid hon var indian med kunskaper från anno dazumal, den andra att indianer vet att delfiner lagar jordskorpor vid jordbävningar. Konstigt att dom inte kan vara överens med så mycket kunskaper dom har för vilka intressanta diskussioner dom kunde ha.

Inget fel att dom råkar i luven på varann för det visar att ingen av dom har nåt hållbart att lära ut annars borde dom hålla ihop mot resten av andra förståsigpåare.

A never end story. Det nya är änglar. Räckte med en ljuslockig vältalare i televisionen för att locka fram nya förståsigpåare. Dom ska lyfta upp Atlantis nästa år. Snacka om konkurrens för försök övertrumfa det den som kan.

Värre än en dokusåpa men festligt till tusen om det inte vore så tragiskt.

Hellas
2011-11-15, 12:35

#186 Rättelse: Kayenta är inte utsparkad från Medialt iFokus

//Hellas

Playja
2011-11-15, 13:19

#187..  Men Igår kanske hon var det? tänkte mest om det var samma sak som för mig?…  utsparkad från Medialt igår men har tillträde till sajten idag… ser jag. 

Hellas
2011-11-15, 13:31

#188 Fler säger sig ha haft problem, det mest naturliga hade varit att NI frågar via PM istället för att återigen dra egna slutsattser.

//Hellas

[mossquinnan]
2011-11-15, 13:39

#184 Andina tycker d var jättebra att du la in detta,borde finnas på flera ställen åxå..så sprid den är du snäll.Kyss

[kayenta]
2011-11-15, 14:45

Jane glädjande nyheter till dig,jag lämnar värdskapet på ÖN ,du vann den ronden !

SIF ,jag kapade tråden lite och ber om ursäkt för det .Klickar bort denna diskussion när den nästa gång dyker upp i listan.

Playja
2011-11-15, 16:11

#189… Det mest naturliga hade varit (som jag kan tycka) är att lägga in en text på Medialt om flera haft problem med tillgång till sajten då man kunde läsa utifrån som utloggad…  eller varför inte lite info i #187" Rättelse: Kayenta är inte utsparkad från Medialt iFokus".

På så sätt eliminerar man att "vi drar våra slutsatser". Rätt enkelt egentligen.

[grinda]
2011-11-15, 16:30

Hade inte tänkt skriva i den här trån, men men…

Jag vill bara säga att nånstans här omnämns WB som en person som skulle "domdera" så fort hon väl blivit medis/värd. Jag vill bara säga att jag, och jag talar garanterat för alla medisar på ÖN har inte den erfarenheten alls, tvärtom! WB har varit kanon som Sajtvärd.

Hellas
2011-11-15, 16:53

#192 Så sant, jag håller med dig att det hade varit klokt.

//Hellas

chik
2011-11-15, 16:58

Andina" 184.. Här sitter en som inte förstår vad som menas…

Finns det någon möjlighet o få en annan förklaring..

Vuxenmobbing"""

Ja jag till hör nog dom som är korkad…För här Inne är det ett hett klimat…

O för min del, så väljer jag ju skälv om jag vill vara läsa o svara..

Jane-Lyzell
2011-11-15, 17:17

188 Nu blir jag riktigt arg på dig Playa - snacka om dubbelspel!!!

Nog för jag förstått tidigare du inte gillar mina inlägg - men detta är ju larvigt hur du helt plötsligt som Fd Medarbetare påMIF - säger att du går ur (då du varit frånvarande under en längre period- inte hört av dig ingen viste vart du var och alla mer eller mindre var oroliga för dig!)

Du säger du inte tar parti om detta med Kvasthilda och sen så gör du det!?????????

Falskt spel kallas det för! Urshhh!

Jane-Lyzell
2011-11-15, 17:18

186 Om du vore lite mer trevlig skulle du få svar!!! men du jagar värre en skeptikerna och är otrevlig i dina påhopp!

så gå inte och besserwissa dig själv , tack!

Jane-Lyzell
2011-11-15, 17:34

191 Vad bra för ÖN , tycker jag personligen  och har rätt till det med - som medis tycker jag du fungerar bra men inte som Sajtvärd , ledsen min åsikt och det står jag för!

Det är inte mobbing det är en åsikt! Likt du har dina om mig! vilket jag hört inte är de allra snällaste där bakom lyckta dörrar - så………

Jag antar skeptikerna SKRATTAR IHJÄL SIG HÄR JUST NU OCH GNUGGAR SINA H'ÄNDER - jag förstår demRynkar på näsan

Det e fasen att man måste reda ut problem inne på en skeptiker sajt - tack pitro!!

Inne på Ön har du ju portat mig så hur ska man kunna skriva dä- när jag gjorde det inne på MIF så anmälde ni mina inlägg i masstryck- alles su sammen. vilket resulterade i att jag blev avstängd per automatik till min egen sajt!

är inte det mobbing!!!! när ni går samman för att hetsanmäla!????

hur skulle jag våga gå in på Ön och skriva - varige inlägg blev anmält av er - för man ifrågasatt kvasthilda och änglarna med elinore och Birk - vilket jag tycker är otroligt illa att bli certifierad Ängla healer efter en kurshelg! Änglastyling som kostar pengar , klart man ifrågasätter - om jag kommer med Guider som ska göra styling hoppas jag verkligen ni ifrågasätter det!

Jag skrev inne på en dåld sajt då som är dold - men då blev jag på hoppad för det- för fasen kan man då få rätsida - jo på en skeptiker sida.

Har varit tvungen hoppa av healing sajten på grund av att jag inte vågar riskera fleer anmälningar på mina inlägg - så jag per automatik blir bortkopplatd ifrån hela ifokus- vilket kan ske - ända sajterna som det går få anmälningar på sig nu är just här och hos oss påMIF.

TristanChi
2011-11-15, 17:41

Jag skrattar ihjäl mig.

Jane-Lyzell
2011-11-15, 17:47

199 för står detCool

[Olivergb]
2011-11-15, 18:04

#184 Vet du vad jag tycker mobbning på forum är det är när man stänger av ett nick eller raddar inlägg gång på gång.

Tycker du ska lägga din pdf på din egen sajt, medialt och övernaturligt.

[Olivergb]
2011-11-15, 18:12

#189 Så nu kallas det inte för avstägning längre utan inloggnings problem PUCKO.

[Olivergb]
2011-11-15, 18:20

Säga vad man vill om iFokus så drivs den av ett gäng små pyjamaspojkar.

Så det är tur att det dök upp två med stake i och startade en sajt,just den här SIF.

[mossquinnan]
2011-11-15, 18:37

*fniss* måste åxå skratta lite men inte för att detta är kul..utan för att den där obehagliga känslan av *ironi* kokar här.

Chik jag kan visst förstå i att man inte behöver vara här eller där..inte ens skriva om man vill..Men nu har detta tyvärr blitt så utspritt..och då kan man lätt vilseledas in på andra sajter..och d är inget fel..inte ens att skriva en trudilutt i sann anda som en själv vill förmedla..uuh ja nu har jag åxå talat här..springer nog å gömmer innan jag *MÅSTE och förväntas förklara allt ..hehe..

chik
2011-11-15, 19:04

MossQ…Inte Springa…Skäms

jag ""Tycker inte det är Mobbning i min värd när det är som så här…Cool

Inte ens fel att Flera träter..

Lena..

Playja
2011-11-15, 19:22

#196…   Ja ha… nu är det min tur som skall "ut i kylan" Bring it on!

Nej.. du har lika fel som vanligt *suckar*  Jag har FORTFARANDE tagit någons parti., utan det som gör mig förbannad är hur bl.a ni/DU behandlar andra & sårar dessa personer så väljer att dra ifrån iFokus eller sitt värdskap. Det är en jäkla skillnad.

Vad jag vet kallas det inte dubbelspel… utan att man har empati för andra!!!

Sen får dom heta Kvasthilda or wathever. Jag tycker bara så oerhört illa om folk som skall sätta sig på andra för att höja sig själv.

Snygg medis du fått Hellas!  Flört

Från inlägg#196

Du skriver:

*men detta är ju larvigt hur du helt plötsligt som Fd Medarbetare påMIF - säger att du går ur (då du varit frånvarande under en längre period- inte hört av dig ingen viste vart du var och alla mer eller mindre var oroliga för dig!*

Nu går vi in på en mer allvarlig sak som visar ditt"rätta ansikte".

Du lägger ut på ett öppet forum vad som har sagts på Mif: s Sajt för Medarbetare och värd. Det är snyggt att du hänger ut mig på det sättet och visar det jag tyckt om dig är klockrent.

Varför jag är borta från ett jäkla internetforum skall du ge blanka 17 i du inkräktar på mitt privatliv. *vansinnigt arg*

[mossquinnan]
2011-11-15, 19:31

#205 Chik Jag respekterar alla inlägg som har ett hjärta bakom,som inte vill trycka ner en person för deras åsikt,tycker d har vart lite si och så med inläggen här och där på sistone i den frågan..

*fniss* jag gömmer mig inte..jo lite då jag e diskret konflikträdd..men även d har sina orsaker..ett ex är när d är så här..

Vad gör man..vad säger man/skriver..vill ingen illa.

[mossquinnan]
2011-11-15, 20:02

En sak till..då man rent ut sagt ber sina medlammar ..ja vissa av dem dra åt helvete..då finner inte ens jag ordFörvånad

Då är d sandlådenivå som gäller..hade inte reagerat om jag ej sett detta med mina egna ögonTyst

Jane-Lyzell
2011-11-15, 20:30

206 du kanske ska titta på dig själv också playa och inte slänga sten i glashus .- du är välldigt snabb på att kritisera andra och om du nu vill reda ut något så finns Pm .- men du väljer hellre att gööra det offentligt! så alla ser och inte första gången heller!

Nu kommer uppgifterna inte inne från Mif(det om vart du tagit vägen) utan jag har ifrågasatt  vart du tagit vägen och även andra användare har undrat vart du är(medmänslklighet heter det, om dig som person)redan innan jag blev medis.

Det har frågats Öppet på forum - så inget konstigt! och inte någon information som kommer innefrån som medis - som du påstår!

Jag hänger inte ut dig - du hänger presis ut dig själv nu!

Undrar du något mer om vad jag säger så är du välkommen med PM!

[mossquinnan]
2011-11-15, 20:37

I denna fråga i denna ts i detta inlägg så finner jag absolut ingen anledning Jane till pm..låt ordet vara skrivet..här och nu..så vi alla ser..för d gör vi endå :-) och jag skäms..som fan rent ut sagtTyst

[Olivergb]
2011-11-15, 20:39

#125 Det är mycket möjligt att du viker dig dubbel av skratt åt mig.Men jag har inget som helst intresse av att roa dig.

Jag är grafolog och det säger mig att du då kan stå i valet och tror att jag skämtar och att du får vara med på kakan.Men så är det inte.

[mossquinnan]
2011-11-15, 20:56

Kanske åxå mobbar just nu,men för mig finns en gräns som jag antar att alla har..

Man trakkaserar inte folk öppet för deras tro..oavsett vad d gäller..speciellt inte via en skärm då jag anser d är sjukt lågt..

Ingen ser personen bakom..då är d så lätt att trycka ner..och till..

Lite respekt..och empati..som du själv vill bli behandlad typ..fast en del kanske njuter av att trampa på andra..vad vet jag,,jag e bara åskådare..

Man fÅR SÄGA SIN ÅSIKT ..Men inte tro att man själv är goodfather him self.för d är ingen..tro mig *S*

Andina
2011-11-15, 20:58

#195 - Chik, jag vet så väl att du inte är korkad! Tvärtom!

Heta diskussioner kring tingens vara eller icke vara - det kan vara både givande, roligt och förbenat tradigt. Jag har levt med 'oliktänkare' i hela mitt liv - flertalet har levt enligt Respekt.

Men när vi kommer till "jakt på personer" - då halkar vi lätt in på en helt annan bana…

Den som vågar se sig själv, kan oftast se korn av sig själv i den pdf jag bifogade. Den som inte kan känna igen sig alls - vill inte eller har eller har inte haft dessa tendenser i sig alls någonsin…
Pdf'en borde träffa många - men, som sagt, den som inte känner igen sig…

Varför jag valde att lägga min ståndpunkt genom att lägga in pdf'en - är nog väldigt klart, egentligen. Åtminstone de som vågar se sig själva förstår… och det är väl egentligen det viktigaste!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

yamher
2011-11-15, 21:06

alla är vi skyldiga till något ;)

[mossquinnan]
2011-11-15, 21:12

haha ja d har du tusan mig rätt i Yamher *S*

olaka
2011-11-15, 21:15

@Alla

Kommer ihåg att jag stundtals har funderat på varför det finns både MiF och ÖN, men nu börjar den biten klarna iaf.

För en utomstående så är det lite Judeas Peoplefront vs. Peoplefront of Judea, men det vet ni va?

Andina
2011-11-15, 21:18

??? Obestämd ??? Förvånad ??? FlörtOskyldig ???

[mossquinnan]
2011-11-15, 21:18

#216 hehe vad menar du..? prata lite i klartext tack! *L*

olaka
2011-11-15, 21:24

#218 Splitter!!!

[mossquinnan]
2011-11-15, 21:27

Hihi om d är #214 som alla gäller så,känner jag personligen att  jag har gjort mig skyldig till mycket i detta liv *fniss* både till gott och ont..

men jag har alttid rett ut missförstånd..vissa kallar detta stake..mellan 4/a ögon..utan att vara elak..eller mot min vilja trampa någon på tårna..d äckligaste jag vet är att försöka få en människa att känna sig mindre värd en jag,då alla i detta universum får ha sin egen åsikt ,,uuh vad jobbigt detta börjar bli..*orka* näääääääääääääääää..fortsätt ni som gör..å lycka till:-)))

[grinda]
2011-11-15, 21:29

#219 Hahaha där sprack jag! Den där är så jäkla rolig och du har väl en viss poäng där Olaka:-))

[mossquinnan]
2011-11-15, 21:30

har för övrigt blivit kallad för *MILF* haha nyligen..på tal om mif och hans systrar *uuuuh*

[grinda]
2011-11-15, 21:33

Vad e MILF?

[mossquinnan]
2011-11-15, 21:35

Haha ja du grinda..jag skämdes även efter dessa ord..men googla på d så slipper jag skämmas igen *fniss*

[grinda]
2011-11-15, 21:38

Har kollat. hahaha jag skrattar högt haha vem vill inte bli kallad MILF???? Hederstitel!

[mossquinnan]
2011-11-15, 21:46

Jag vet grinda ,men jag var varken glad eller weeeee eller hur man nu förväntar sig att vara då man fått höra dessa ord av 2 riktigt snygga och unga killar..Vill bara vara mig själv….utan att se mitt yttre..se mig för den jag är..mitt budskap..jag har hjärta att leva livets svåra gåta..

Älska glömma och förlåta..ytlighet är inget för mig..kryp inte för mig heller..vill bara bli respekterad..känner inte så på vissa sajter på iFokus..nu menar jag vissa ;-)))

Annars kalla mig gärna MILF *asg* om du vet bakgrunden sas ;.)))

[grinda]
2011-11-15, 21:59

Fasiken vad OT å skrattig jag blev helt plötsligt Judeas People front och MILF,,,hahaha

Mossis även om du tyckte det var ytligt så…hjärta å sånt vad är väl det? när man kan få kallas för MILF.Skoja bara nu ska jag va tyst.

Godnatt!Tungan ute

[mossquinnan]
2011-11-15, 22:06

HA ha me to grindaSkämsTungan uteTungan ute N

ajjs upplevelse som ej kan förklaras direkt i ord.. *fnissar i hjäl mig *

Va inte tyst men ska du sussa så önskar jag dig och alla andra som ska sova en riktiigt fin natt..ja skön iaf :-)))

[mossquinnan]
2011-11-15, 22:27

Ni som känner igen mig på iFokus vet att jag gärna uttrycker mig via musiken..så natti natti..detta budskap är för mig en del av livet..ta d till dig..smaka på d…..joo liite iaf..sen om d inte faller alla på tungan så kom d från mig..jag är unique.med hjärta varm själ empati ja allt som jag står för..som ni alla andra som står för d ni skriver här och där..även fast denna *grejj* ej smakar som en goo klubba för en del..så gör den d för er ..eran egen tungaKyss

chik
2011-11-15, 22:32

MossQ^^

Andina***

,

** **

[MargaretaA]
2011-11-15, 22:41

Innebär det att du är en sådan där troende "wannabee" då?

Njae…. snarare en troendewannalearnmorefromthepeoplewhoknowmorethanme.

Fast det vete fasen efter att ha läst denna tråd Obestämd

[mossquinnan]
2011-11-15, 22:42

kram till dig underbara Chik..du kommer alltid vara en av mina höjdpunkter i cyber..hoppas du känner av detta ?..true respect //sKyss

[Olivergb]
2011-11-15, 23:03

#191 Men då,blir det PUCKOt hen med myrorna igen då.

blombuketten
2011-11-15, 23:54

#231. Jodu, den här tråden säger rätt mycket. Annars kan väl jag säga som så att jag är en skeptiskwannalerarnmorefromthepeoplewhoknowsmorethanme och faktiskt också det du skrev……orkar inte skriva samma sak en gång till fast med troende ibörjan Flört.

Just nu leder skeptikersidan måste jag säga, för inte har jag någonsin sett att de bråkar på detta vis.

Hm, jag tror jag kör på tvillingarna i astrologin istället Glad.

[MargaretaA]
2011-11-16, 00:08

Just nu leder skeptikersidan måste jag säga, för inte har jag någonsin sett att de bråkar på detta vis.

Tack för poletten som just trillade ner blomman. Vem fan vill umgås med människor som bara tycker lika?

Hm, jag tror jag kör på tvillingarna i astrologin istället

Gor det Flört

Morphogenesis
2011-11-16, 00:34

#235. Själv föredrar jag att diskutera med folk istället för att bråka ;)

[MargaretaA]
2011-11-16, 00:41

kärt barn har många namn ;-)

[Solenn]
2011-11-16, 11:59

Banjospelare upplevs plötsligt som medlemmar i
Mensa

TristanChi
2011-11-16, 12:11

"Squeal like a woo-woo!"

piotrr
2011-11-16, 12:56

#205, chik,

> "Inte ens fel att Flera träter.."

Men det kan vara ens fel att flera träter på samma person, utan att det är personen som blir träten pås fel över huvud taget.

Eller såhär då: Det är lite orättvist att beskriva en situation där flera personer hackar på en person tills den lämnar, för att "flera träter".

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-16, 13:08

I och med inlägg #126 tar Jane Lyzell bort en användare från "Övernaturligt i Fokus" på grund av något som den användaren skriver på "Skepticism i Fokus", vilket säger mer om hennes stil som administratör än vad jag kan säga själv.

Hon skriver också:

> "Om kvasthilda lämnar ÖN är det hennes eget fel och ingen annans- sorry!!!! Hennes val inte något som någon anna gjort åt henne!"

Men det är nog ingen som påstår att någon annan skulle ha gjort hennes val åt henne. Däremot har människor gjort det valet väldigt lätt för henne genom att göra det väldigt otrevligt att stanna kvar.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-16, 13:36

Jane Lyzell, #146,

> "Jag finner det mycket rorande att du inte kan bevisa motsattsen att du inte är en av GARVARN gänget (och troligen den ledande)"

En ande, klädd i en askgrå kappa, uppenbarade sig för mig medan du tittade bort, och sa att Garvarn är en enda person vars identitet är känd för många människor och att den personen inte är John Houdi. Sedan försvann anden i ett orange skimmer eller något, och du kan inte bevisa motsatsen.

Det är verkligen löjligt att du som påstår dig kunna med andars hjälp avslöja dold kunskap, insisterar på att ha så väldigt fel, så väldigt mycket, så väldigt ofta, när du borde förstå att det alltså finns flera människor som VET hur fel du har.

Att du frågar efter bevis på något är bara tramsigt.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-16, 13:45

#196, Jane Lyzell,

Eftersom du i detta inlägg är arg kanske det passar bättre att NU säga till dig att tagga ner. Tagga ner.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-16, 13:50

Vem vill umgås med folk som tror likadant, frågar någon. Jag vet inte. Varför finns det fotbollsklubbar? Politiska partier? Övernaturligt i Fokus?

Skeptiker är inte en åsikt, vetenskap är inte ett faktum. De är metoder, sättr att se på världen. Skeptiker kan vara, och ÄR, oense om väldigt mycket saker, till och med vardagliga saker som om det är bra att ha mössa på sig när det är kallt ute, men vi har liksom inget EMOT att vara oense. Tvärt om. Det är då, när man har något att diskutera, som man har något att vara skeptisk till. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
2011-11-16, 14:57

241 - detta blir mitt sista inlägg här(hoppas jag) på lååång tid!

Det var v'äll ingen på Ön som var emot henne eller otrevlig!?? så vart får de den ekvatioen ifrån!Obestämd det var väll snarare tvärt om!

Nej du nu får ni lalla runt själva här - resten av det du skrivit tänker jag inte kometera!

önskar er allt gott här inne!Glad

piotrr
2011-11-16, 18:39

Om Kvasthilda1972 berättar om sina upplevelser för mig i PM, och du sedan berättar något helt annat om hennes upplevelser i forumtråden, så tror jag nog hellre på henne.

Anden i askgrå kappa önskar dig detsamma.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[outgrundlig]
2011-11-16, 19:48

Nu får vi nog blicka tillbaka i tiden allahopa. Jaa allahopa.

Tiden går och mycket har hänt.

Från början var Jane ett attackmål. Hon skrev inte korrekt. Hon uttrycker sig som hon gör. Många skeptiker var på henne på ÖN och ja vi alla kan jag nog säga vi var trötta på er skeptiker. Jane kämpade trots allt på.

Det sätter sina spår att kämpa som hon bestämt sig för att göra. Jag skulle inte gjort det men nu valde hon att göra det och har gjort.

Det i sig kan trigga en person att säga saker, göra saker som inte kanske skulle ha gjorts om allt vore lugnt. Men det är hennes val.

Mycket har skett till det bättre kan jag se. Ni skeptiker har gjort er del. Vi vid sidan av men ändå mitt i.

Vi väljer alla våra vägar vi går. En del kör rakt på. En del väljer att säga det som passar då tid är.

Många förleds att skriva i en sådan här tråd och vränger sin tunga för att stötta eller annat.

Vad handlade allt om från första början.? Vad är vårt mål? Vart vill vi komma.

Inte vill vi väl alla komma till den nivån som du piotrr, att bedöma folk utifrån pm? Eller?

Jag bedömer folk utifrån vad de gör. Det jag ser framför mig då jag har den där att beskåda. Härinne är en flumvärld där pm rasar runt och vilseleder många för att det är synd om den och den och den och den. Vem vågar se någon i ögonen efter alla dessa ord?

Det är intressant att se? Men tyvärr missar vi denna scen där alla de som är involverade kan ses och prata öppet med varandra. Istället blir det mobbingnivå av allt. Sorgligt tycker jag…men det är en del i allas vår utveckling eller hur skall vi se på detta Foten i munnen

Hade ju varit bättre att ses allahopa i en träffTungan uteSkrattandekanske i en framtid…jaa det hoppas jag!  Först då kommer orden i sitt rätta sammanhang och på dess plats. Det är så lätt att skriva dumt eller annat i ett forum.

signemo
2011-11-16, 19:59

Är mycket länge sen jag var inne på detta forumet.

Jag blir tyst. Och det är ovanligt på iFokus. Utan att ha läst igenom. Bara ögnat igenom lite och mycket hastigt.

Finns bara  några ord. Vilket tjafseri överlag.

Är det vuxet folk. Visa repekt för varandra

Nu skall jag vara tyst och vandra vidare till trevligare trådar.

Sköt om Er allesamman

Var rädda om varandra

TristanChi
2011-11-16, 20:00

Det är så lätt att skriva dumt eller annat i ett forum.

Det är så sant som det är sagt.

blombuketten
2011-11-17, 08:43

#247. "Från början var Jane ett attackmål. Hon skrev inte korrekt. Hon uttrycker sig som hon gör. Många skeptiker var på henne på ÖN och ja vi alla kan jag nog säga vi var trötta på er skeptiker. Jane kämpade trots allt på."

Vad har det med den här tråden att göra……egentligen? Vad jag förstår är det meningsskiljaktigheter inom troendekåren som lag grunden till denna tråd, inte mellan troende och skeptiker.

chik
2011-11-17, 09:15

Piotrr #206

#205, chik,

> "Inte ens fel att Flera träter.."

Men det kan vara ens fel att flera träter på samma person, utan att det är personen som blir träten pås fel över huvud taget.

Eller såhär då: Det är lite orättvist att beskriva en situation där flera personer hackar på en person tills den lämnar, för att "flera träter"

------------------------------------------------------------------------------------

Så kan man se det med.Piotrr.

blombuketten.#250..

Vad har det med den här tråden att göra……egentligen? Vad jag förstår är det meningsskiljaktigheter inom troendekåren som lag grunden till denna tråd, inte mellan troende och skeptiker.

Så kan man se det…

Men JAG tycker inlägg 247. säger mig mycket…..Man läser ju olika..

Det är inte meningen att man skall förstå allt.

Lightwarrior
2011-11-17, 10:35

# 180

Jaaaa…

Flört

piotrr
2011-11-17, 11:51

#247, outgrundig.

Nej, Jane var likadan då, elak mot allt och alla, dryg och förbannad, helt säker på att hon hade rätt. Därför fick hon fick kritik, inte för att hon skriver illa, även om jag vet att det också kom upp. Jag läste redan då.

Av oss skeptiker har hon väl alltid fått kritik för att hon tror att hon pratar med andar, men det är också konstant.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Lightwarrior
2011-11-17, 13:12

Piotr, hur vet du att hon inte gör det hon säger att hon gör…

Du/Ni tror inte på andevärlden, men vi är några som faktiskt gör det…

Tur är väl det, annars hade vi varit överens Flört och då hade det blivit tråkiga diskussioner…

Jane är en människa som tror på det hon gör. Hon får ta mycket skit för det. Men ni kan väl i alla fall ge henne kredit för att hon kämpar för sin tro…eller vetskap…

FilipSoderholm
2011-11-17, 13:17

Jag ger inte credit till någon som kämpar för att få bli tagen på allvar när man hävdar saker utan att kunna backa upp det man säger.

TristanChi
2011-11-17, 13:41

Speciellt inte när man utövar "fysiskt mediumskap", som ju till skillnad från andeprat är ohyggligt enkelt att testa.

[Olivergb]
2011-11-17, 16:45

Ja,det måste vara jävligt jobbigt att KÄMPA för att få vara BÄST MEDIUM.

För något annat kämpar hon faktiskt inte för.

Och hon gör det med piska och förlöjligande av andra medium och alla andra själar som kommer i vägen.

Du har tydligen också fått bada hjärnan.

Lightwarrior
2011-11-17, 19:29

#255,256,257

Det är synd att ni känner på ett sätt som gör att ni inte vill lära er.

Ni tycker att Jane bara gör detta för att hon ska vara bäst…

Ni känner inte henne, det hör jag. Ni har bara mött henne på sådana här sidor, där hon måste slåss för det hon tror på…på flera fronter samtidigt…

Det finns inget jag kan säga som skulle få er att lyssna, ni har ju redan bestämt er….

[mossquinnan]
2011-11-17, 19:35

Alltså hallå där..!!! Detta börjar likna en personlig förföljelse,,sluta upp nu..jag skäms över hur människan kan bete sig..stoppa en gång för alla..

Eller älta i hjäl er på en dold sajt så man slipper ta del av detta elendeCool

TristanChi
2011-11-17, 19:35

Det finns inget jag kan säga som skulle få er att lyssna

Helt fel! Du skulle t.ex. kunna säga: "Jane ställer upp på att visa hur hon får trumpeter att sväva i dagsljus".

[MargaretaA]
2011-11-17, 19:40

Nej, Jane var likadan då, elak mot allt och alla, dryg och förbannad, helt säker på att hon hade rätt

Skulle kunna ge exempel på skeptiker som är precis likadana.

Men vad är det för fel på att vara säker på att man har rätt? Du är det - och jag är det. Vi är lika bäst som Zlatan allihop Skrattande

[outgrundlig]
2011-11-17, 19:43

#261 Skrattande Hur fick du så go luft?

[MargaretaA]
2011-11-17, 19:50

haha jag har alltid tyckt att det är både barnsligt och kärringaktigt att störa sig på folk som tror att de "vet bäst". Vem bryr sig? Skrattande

[outgrundlig]
2011-11-17, 19:52

#263Skrattande

blombuketten
2011-11-17, 19:52

#261"Skulle kunna ge exempel på skeptiker som är precis likadana."

Ja men självklart. Fast på vilket sätt skulle det förändra vad #253 skriver? Eller menar du att Jane (eller vem det än rör sig om) blir bättre av det faktum att det finns skeptiker som beter sig illa?

Hm, det blir ju lite som om jag beter mig illa, blir mitt beteende bättre om du också beter dig illa.

piotrr
2011-11-17, 19:55

#254, LightWarrior,

> "Piotr, hur vet du att hon inte gör det hon säger att hon gör…"

Låt oss säga att det är en fråga om sannolikhet.

> "Du/Ni tror inte på andevärlden, men vi är några som faktiskt gör det…"

Vad spelar det för roll vad ni tror eller inte? Titta på som hon går på om att den och den är "Garvarn". Det är inte en människa som får sina sanningar från andar. Om hon pratar med några andar så är det andar som driver med henne.

> "Jane är en människa som tror på det hon gör."

Det gör de allra flesta. Det påverkar inte om de har rätt eller fel.

> "Hon får ta mycket skit för det. Men ni kan väl i alla fall ge henne kredit för att hon kämpar för sin tro…eller vetskap…"

Nej, inte med tanke på sättet hon kämpar på.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[mossquinnan]
2011-11-17, 19:59

Måste man kämpa för allt i detta livFörvånad

Tro vetenskap ja allt..sanningen som bara finns inom en själv då den fallit på plats..insikten..

Tycker detta mera lutar åt att hävda sigGuld i mun

[outgrundlig]

#265 Ser du vad du själv skriver?

blir mitt beteende bättre om du också beter dig illa.

är det detta ni vill framkalla och hetsa folk? Och sitta i kulisserna och skratta gott med pösmage. skämtsamt sagt…ok peace…!?

piotrr

#259, Mossquinnan,

Det tycker jag inte alls. Om du tycker att det är en bra plan att gå och gömma sig på en dold sajt eller hålla tyst med eventuell kritik kan du göra det helt själv. Jag tror mer på att vara öppen med sin kritik mot ett oacceptabelt beteende.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[MargaretaA]

Det jag sa skulle kunna förtydligas med att "den som är utan synd kastar första stenen".

piotrr
2011-11-17, 20:03

Maggan,

> "Skulle kunna ge exempel på skeptiker som är precis likadana."

1. Vad spelar det för roll? Blir det bättre då?

2. AMEN DURÅ!

> "Men vad är det för fel på att vara säker på att man har rätt? Du är det - och jag är det."

Jag skrev "elak mot allt och alla, dryg och förbannad, helt säker på att hon hade rätt. Därför fick hon fick kritik, inte för att hon skriver illa, även om jag vet att det också kom upp"

Då svarar du "vad är det för fel på att vara säker"? Skall jag tolka det som att du håller med om kritiken i att hon faktiskt är elak mot allt och alla, dryg och förbannad, men att man inte bör kritisera henne för att hon är helt säker på att hon hade rätt?

Och när du tar upp det - nej, jag ÄR inte helt säker på att jag har rätt. Jag är skeptisk. Vi ifrågasätter. Så nej.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-17, 20:05

#267, Mossquinnan,

I en verklighet där den enda sanningen finns inom människor förstår jag att det enda man kan göra är att hävda sig. Som tur är lever jag inte i den verkligheten, utan i en verklighet där sanning kan hittas med hjälp av vetenskapliga metoder och systematisk testning.

Varför väljer du att leva i en verklighet där sanningen bara kan hävdas av vem som helst, hur som helst? Vems sanning blir det, egentligen? Ingens, eller hur?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-17, 20:06

#270, Maggan,

Den kan också översättas  "den som sa't kan va't!" eller någon annan pseudofilosofisk variant av skuldbeläggande som man frekvent hör på dagis.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[mossquinnan]
2011-11-17, 20:08

#269 jag är lika ärlig där.Skrattande

Men detta är för ärligt för att vara sant..detta är på gräns till uppvigleri..hets mot enskild person som i erat elaka led blir grovt smaskigt ..rent av snuskigt att läsa..

Och vart är Jane själv som ni smutskastar..?

varför inte skicka henne ett pm ist..eller varför inte göra ett besök och fejjsa henne mellan 4 ögon..man trampar inte på folk i onödan..

nu springer jag till mina dolda forum och skäms haha

[outgrundlig]
2011-11-17, 20:10

#274, där har du poänger….att träffas mellan 4 ögon.

(Jane har sagt att hon inte skriver mera och det högaktar jag)

[Olivergb]
2011-11-17, 20:14

#258 Jag vet vem du är,så vad skulle du kunna lära mig du som inte varit i närheten av jorden på många år.

[MargaretaA]
2011-11-17, 20:18

Huruvida Jane är elak mot allt och alla vet jag inget om. Men jag tycker det är skitlöjligt att kritisera människor bara för att de är styva i korken och tror att de vet bäst. Även om man är skeptisk - vilket även jag kan vara.

ja jag tycker faktiskt att den som ger sig till doms över andra borde se till att ha sin egen dörrmatta ren först. Det klingar falskt annars.

blombuketten
2011-11-17, 20:22

#268. Jag skriver och menar att mitt beteende är lika illa oavsett om någon annan också beter sig illa. Det försvarar INTE hur jag beter mig.

Maggan skrev att hon skulle kunna ge exempel på skeptiker som är precis likadana. Då undrar ju jag om det gör Janes beteende (eller om det rör någon annan) bättre. Det spelar ingen roll i sammanhanget om det finns skeptiker som beter sig illa. Ingen annans beteende blir bättre p g a det, eller hur? Var och en får nog ta ansvar för sitt eget beteende, oavsett vad andra gör. Och ja, det gäller ju mig också.

[MargaretaA]
2011-11-17, 20:30

Amen

[outgrundlig]
2011-11-17, 20:32

#278 Jo, vi får alla ansvara över det vi skriverFlörtförstår vad du menar!

[Olivergb]
2011-11-21, 00:32

#130 Tror att du valde att skriva att du skrev fel.

Vet du vad jag bla känner respekt för är för döda människor.Som livet är avslutat för genom olycka,ålderdom,sjukdom,barn, och andra omständigheterAtt vara vid ett lik skapar en djup vördnad.

Att försöka tänka sig in att detta lik som ligger alldeles framför mig kommer enligt mediala att fara fram och busa och leka med elledningar. Och ge inte speciellt kraftfull information till en utvald person som liket inte känner för 600 spänn till en anhörig är alldeles bortom.

Den totala respekt lösheten och utnyttjandet av ett lik.

Det kan var enkelt att få bilder från ett liks svunnen tid.Minnen finns att ta del av helt okända.Minnen att uppfatta.

Att säga att ni pratar med liket själv blir fel marknadsföring.

Ni som tjänar pengar bör se över er marknadsföring.

[Olivergb]
2011-11-21, 02:53

Nu kom en på att en måste skriva också att hur illa det en klämmer så finns inga bevis att tillgå Ärligt..Känsliga människor för vibrationer och minnes uppfattningar kan få exakt lika.

piotrr
2011-12-01, 22:21

#274, Mossquinnan

> "Och vart är Jane själv som ni smutskastar..?"

Jane läser och skriver i var och varannan tråd här inne. Du hittar henne till exempel i inlägg nummer 9 i den här tråden.

Men vi smutskastar henne inte.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-12-01, 22:24

#277, MargaretaA,

> "Huruvida Jane är elak mot allt och alla vet jag inget om. Men jag tycker det är skitlöjligt att kritisera människor bara för att de är styva i korken och tror att de vet bäst. Även om man är skeptisk - vilket även jag kan vara."

Förra gången påstod du att hon skulle ha kritiserats för att hon skrev illa, så jag fick rätta dig. Nu skriver du att det är för att hon är styv i korken, så jag får rätta dig. Allt detta över något som trots detta ändå står skrivet tidigare i tråden.

Det är inte bara för att hon är styv i korken och tror att de vet bäst som hon kritiseras. Jag skulle kunna upprepa hela inlägg #271 igen, men poängen är att jag skrev "elak mot allt och alla, dryg och förbannad, helt säker på att hon hade rätt. Därför fick hon fick kritik, inte för att hon skriver illa, även om jag vet att det också kom upp".

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[MargaretaA]
2011-12-01, 22:30

jag hoppas Jane fortsätter att vara "dryg och elak mot allt och alla och säker på att hon har rätt" that´s my Jane Kyss

[outgrundlig]
2011-12-01, 22:31

Detta är ett grepp under bältet piotrr……………..

Min fråga jag får upp är….har du inga mer intressanta trådar att skriva i????

Här lockar du upp ett gammalt inlägg och skriver om det?????

Till vem/Vad gagnar det…Jane har ju skrivit att hon inte kommer att skriva mera….

Ibland förstår jag dig inte…eller er..som är på denna sidan…förlåt mig för det….så som och ni förlåter mig för jag är här ibland.Kyss

Kanske nu denna person kommer igång att svara dig…vad vill du vinna med det????    Tyst

piotrr
2011-12-01, 22:46

Jag har massor av trådar och skriver i princip i dem allihopa. Detta är bara en av dem.

Det är inte ett "gammalt inlägg" så mycket som en pågående diskussion där både du, jag och MargaretaA fortfarande deltar och ämnet är, och var, Kvasthildas och andras upplevelser av kampen mellan mediala fraktioner, däribland Jane Lyzell.

Jane har flera gånger sagt att hon inte kommer att skriva mera, men hon kommer tillbaka, gång efter gång efter gång, lika kortfattad, elak, aggressiv och tvärsäker som förut, och sedan säger hon att hon inte skall skriva mer igen.

Det är inte hon som bestämmer när hon får kritik eller inte. Det är inte hon som bestämmer att hon själv får säga vad hon vill och att ingen annan får bemöta henne när hon gör det.

Du behöver inte förlåtas för att du är här eller för att du uttrycker din åsikt. Det är nämligen TILLÅTET här.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[outgrundlig]
2011-12-01, 22:52

Tack för ditt svar Piotrr!

Min fråga var…vad vill du vinna med detta då?

piotrr
2011-12-01, 23:56

Jag är inte ute efter att vinna, men jag är ute efter att låta mer än en åsikt vädras åt gången, även när den åsikten är negativ för någon annan.

Om du säger "spöken finns på riktigt!" säger jag "nej, det gör de inte". Om du säger "medicin fungerar inte!" så säger jag "jo det gör den". Jag säger det inte för att jävlas med dig. Jag säger det inte för att jag hatar dig. Jag säger det absolut inte för att jag har fått pengar från läkemedelsbolag eller hemliga döda människor som har svurit ihop sig för att hålla sin överlevnad hemlig. Jag säger det för att det är min åsikt och den har lika stor plats i samtalet som din åsikt har.

På samma sätt, när Jane Lyzell påstår att jag och alla andra skeptiker är hemska på si eller så sätt, så kommer jag att, på samma sätt som Lyzell berättar sin åsikt, berätta min åsikt.

Det är väl inte så invecklat, egentligen.

Vad vinner man då?

Tja. Frihet?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-12-01, 23:57

(Sedan bygger min åsikt på lite andra saker än vad din åsikt bygger på, kanske, och det diskuterar jag givetvis också väldigt gärna. Men på ytan är det ungefär såhär det går till.)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Upp till toppen