Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettkonspirationer
Läst 4518 ggr
[StaffanM]
2011-11-21 23:34
4

Thrive

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klass
2011-11-22 00:07
2

En film på två drygt timmar som du tycker är värd att titta på när du inte ens orkar sammanfatta den eller ens säga vad den handlar om?

Lägg av!

blombuketten
2011-11-22 00:35
2

Här är lite om vad filmen handlar om. Hittade detta här……

"All fakta i den dokumentären är bekräftat av oberoende källor och alla referenser går att finna på hemsidan. I dokumentären bekräftas mycket av det jag nämnt på bloggen, nämligen att vi lever i ett slaveri, att det finns utomjordiskt liv som döljs för mänskligheten och att livet snart kommer bli bättre för oss alla, för sanningen finns ute, och idén att vi kan leva bättre är etsad in i miljoner människors sinne. Det är en idé som inte kan dö och som förökar sig dag för dag."

Undrar just om det är samma "kärlek" och "öppenhet" som visas på illuminati-sajten……

[StaffanM]
2011-11-22 00:49
4

#1 Om du klickar på länken klass så får du info om filmen. Om du orkar förstås….fast visstja, det gjorde du inte.

Blombuketten citerade bra åt dig.

Den handlar om en hel del annat också.

Inget annat vi ska göra…behöver du matas kanske ?

Klass
2011-11-22 00:59
2

#3 StaffanM

Vågar inte klicka på länkar som postats av dig.

Du vill fortfarande inte kommentera, med egna ord, vad du vill säga med din trådstart och med filmen, alltså?

Eller du kan kanske svara på, om det nu är så att du själv vill säga något av det filmen säger; när började vi människor vara slavar, alltså ungefär vid vilket århundrade, eller årtusende, om du så vill?

[StaffanM]
2011-11-22 01:33
4

#4 Jag delar filmens syn på det som händer i världen.

Filmen säger det bättre än vad jag gör.

Vågar du inte klicka på länken…om du kunde hitta lite mod någonstans så kommer det säkert att fungera.

Fast det kanske är ännu bättre att du klickar på filmen….du vet, vänster musknapp….

Joppo
2011-11-22 01:54
4

#0 Jag har läst att vissa personer rekommenderar att man bör ha på sig en hatt tillverkad av joniserad volframoxid när man tittar på denna film. Den skulle tydligen förstärka upplevelsen och stimulera tankeverksamheten. Stämmer detta?

[StaffanM]
2011-11-22 02:05
8

#6 Jo, om man är en idiot så tycker jag nog att det kan vara passande.

En klassisk skeptikerstrategi. Att försöka förlöjliga. Det är bara det att du hänger ut dig själv som en fjant Joppo.

Då vet jag hur pass seriös du är.

Du kan hämta din hatt nu.

Joppo
2011-11-22 02:55
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Hehe Glad Okej då… Jag erkänner. Jag är en fjant.

Anledningen till att jag tramsar lite beror på att jag har rätt svårt att ta dig och dina kompisar på allvar. Jag hittade nyss Illuminati.ifokus och jag måste faktiskt säga att jag blev smått förbluffad när jag såg av vad ni tror på. Jag får intrycket att ni helt urskiljningslöst försöker hitta konspirationer i allt och sväljer det mesta helt utan att tänka efter överhuvudtaget. Det får ni såklart göra om ni vill, men som sagt så har jag lite svårt att ta er på allvar på grund av detta.

FYI så anser jag mig inte vara en uttalad skeptiker. Jag är bara en vanlig värmländsk tjomme som råkat hamna på denna sajt av slump.

Jag har för övrigt kollat på cirka 25 minuter av din film. Dock blev det lite för mycket för mig när de började snacka om crop circles och försökte finna en massa symboler som egentligen inte existerade. Jag kanske gör ett nytt försök imorgon. Det är faktiskt lite intressant att få en inblick i vad det är för nåt ni tror på.

Tack för hatten och godnatt.

/Joppo fjantigast av dem alla.

chik
2011-11-22 08:29
5

Joppo Din bild är sååå härlig""

Slavar!!!Här i Sverige väljer du väl kanske skälv om du vill gå med Fåren eller om du vill vara din egna slav..

Finns några själar som flyttar o blir skälv försörjande,bara för att komma ifrån vårt samhälle…

Det kan du välja..Här i Norden""Staffan.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[TristanChi]
2011-11-22 09:30
1

Jag är inte slav. Är du?

Om det utomjordiska livet är dolt, hur vet man då att det finns?

[Ming]
2011-11-22 09:37
1

#9 Bra skrivet!!

Vi har stora möjligheter att själva forma våra liv i demokratiskt styrda länder…vi har alla fått "gåvan" att kunna välja….boende arbete socialt liv. Hur vi bemöter motgångar,tänker om oss själva spelar roll…

Väljer "man" att se på världen och de styrande som ett hot…ja då blir det ett hot för den personen och hen söker då "teorier"för att validera sin syn….och känslan av ofrihet  infinner sig.

Kom att tänka på de afrikanska slavarna i USA som aldrig gav upp!!

chik
2011-11-22 10:04
0

Tristan…#10..ja det vet vi ju inte.Om Utomjordingarna finns. fast dom är ju här i bland oss.

Ming…Du skriver så bra.Så jag Håller bara med…

[TristanChi]
2011-11-22 10:07
2

Nu motsäger du dig själv.

"Vi vet inte om de finns"
är oförenligt med
"De finns här ibland oss".

Vilket är det?

chik
2011-11-22 10:22
0

Tritan…#13. Precis..Tycker det blir lite mer spännande då..kan jag ju ändra mig…Skäms

[TristanChi]
2011-11-22 10:57
3

För balansens skull, en debunk.

[TristanChi]
2011-11-22 11:16
2

Hmm. Vem står bakom thethrivemovement.com?

Registrant:
      Domain Discreet
      ATTN: thrivemovement.com
      Rua Dr. Brito Camara, n 20, 1
      Funchal, Madeira 9000-039
      PT
      Phone: 1-902-7495331
      Email: b2b7021b0a1612331780df9872678816@domaindiscreet.com

Den gode Dr. Brito Camara står även bakom följande helyllesiter:

firstamericacredit.com

retailinvestorconferences.com

msnoptimizedie8.com

classiccloseouts.com

andersenmergers.com

och många, många fler.

[GunillaR]
2011-11-22 11:24
2

Jag föreslår att ni tar er tid att se denna film. INNAN ni kommenterar och gör er lustiga över vad filmen innehåller.

Se den!

Om någon av er har tillräckligt öppet hjärta och är tillräckligt fördomsfri, vill säga.

[Lady-Oona]
2011-11-22 11:42
3

# 17 Gunilla….ingen lyssnar på sådana ord härínne…skeptiker kör sin egen agenda och kommer alltid att göra det, det ingår i att vara skeptiker, det är en del av deras existens., som att andas.

FilipSoderholm
2011-11-22 11:43
5

Det är inte upp till dig att måla upp negativa egenskaper som man tvunget måste ha om man inte tror på samma konspirationsteorier som du själv gör.

olaka
2011-11-22 11:47
6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#0, #17, #18:

Här är en film som jag vill att ni tittar igenom i sin helhet innan ni får uttala er om dess kvalitet, annars har ni inget öppet sinne och är såna som inte andas av existensiella skäl osv. Mycket nöje!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Lady-Oona]
2011-11-22 11:49
0

#19 ??

#20  ha ha ha

[StaffanM]
2011-11-22 12:00
3

Filmen belyser många områden.

En ny fysik som innefattar fri energi. Egenskaper i Universum och hos atomen och oss levande väsen.

Den visar vad som hänt och händer med vår värld. Hur allt håller på att avgöras nu. Kampen mellan 2 krafter. Det goda och det onda. Det har aldrig varit tydligare än nu.

Antingen så kommer vi ha en brutal världsregering om några år eller så kommer vi ha en paradisisk tillvaro för planetens innevånare.

Det är väldigt spännande tider vi lever i.

[TristanChi]
2011-11-22 12:03
2

Antingen så kommer vi ha en brutal världsregering om några år eller så kommer vi ha en paradisisk tillvaro för planetens innevånare.

Definiera "några år", så kan vi slå vad. Om jag bara lever "några år" till är jag beredd att satsa en ansenlig summa på att inget av alternativen inträffar.

[StaffanM]
2011-11-22 12:07
1

#23 Max 5-10 år

Det är min övertygelse.

Nu ska jag ut ett tag…..

[TristanChi]
2011-11-22 12:16
3

OK. Jag sätter 10000 på att du har fel.

Den 22/11 2021 har vi varken en brutal världsregering eller en paradisisk tillvaro.

Vi får komma överens om definitionerna, förstås. Det får t.ex. inte vara en hemlig världsregering som ingen känner till.

[GunillaR]
2011-11-22 12:19
2

# 18 - Lady Oona, jag har insett att du har fullständigt rätt.

[TristanChi]
2011-11-22 12:24
1

Är du förvånad?

Att skeptiker ifrågasätter och begär belägg?

FilipSoderholm
2011-11-22 12:29
2

Jag är också villig att sätta ett ansenligt belopp på att StaffanM har fel. Jag är villig att satsa 50000. Sätter du emot, Staffan? Tror du -vekligen- på det du säger?

[GunillaR]
2011-11-22 12:39
5

# 27  - Att vara skeptiker är en sak men att vara pellejöns och rolighetsminister i inläggen är en annan sak.

Man ska vara skeptisk, man ska inte köpa allt. Man ska ifrågasätta. Jag har ifrågasatt saker och ting sedan jag var liten flicka. Min mor blev väldigt irriterad när jag som liten flicka började ifrågasätta Bibeln. Så detta är inget okänt begrepp för mig.

Det som jag blir förvånad över är hur mycket trams som skrives i trådarna.

Sen är det ju så att man inte behöver ha samma åsikt eller alltid ha klara svar . Allting finns inte vetenskapligt bevisat, men existerar ändå. Om man sedan spekulerar om huruvida det förhåller sig kan ju vara intressant, men för den skull behöver man inte göra sig lustig på andras bekostnad.

[TristanChi]
2011-11-22 12:43
1

Du klagar över trams i en tråd som inte kan bli tramsigare än innehållet i filmen i öppningsinlägget.

Det tyder på en brist på perspektiv. Bristande EQ kanske rentav.

[GunillaR]
2011-11-22 12:50
5

Jag har inte vare sig brist på perspektiv eller EQ.

Men jag har bestämt mig för att lämna denna sajt så kan ni fortsätta med er sandlåda här inne.

Joppo
2011-11-22 12:52
2

#29 Jag kan väl hålla med om jag tramsat lite, och om du tog illa upp av det så ber jag om ursäkt, men jag kunde liksom inte hålla det tillbaka efter att jag tittat på filmen.

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan ska kunna ta den på allvar. Sen får du väl kalla mig inskränkt, tramsig eller vad du nu vill, men så ligger det till.

Astell
2011-11-22 13:12
3

# 30

Vad menar du för trams i öppningsläget av filmen Tristan? Jag har sett hela…

[TristanChi]
2011-11-22 13:32
1

Fri energi
Sädescirklar
Utomjordingar
Nikola Tesla
Illuminati
David Icke
Se hela filmen

Allt är trams eller galenskap.

Truthdetective
2011-11-22 13:56
5

Har du bevis för det?

Jag vill absolut se det.

Annars skickar jag Plejadinvånarna på dig.

chik
2011-11-22 14:10
0

Olaka #20.Blir inte Klokare"""

Inte seriös"""trams"".Förvånad

jag har svarat utifrån det som blombuketten skrev..

O videon """

Det här videoklippet har tagits bort av användaren.

Vi ber om ursäkt för de""

[TristanChi]
2011-11-22 14:13
1

Se #15.

olaka
2011-11-22 14:51
1

Har du sett hela? Du kan ju inte säga att nåt är trams utan att se hela!

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

olaka
2011-11-22 15:05
1

Neutralis
2011-11-22 15:05
2

Man ska vara skeptisk, man ska inte köpa allt. Man ska ifrågasätta. Jag har ifrågasatt saker och ting sedan jag var liten flicka. Min mor blev väldigt irriterad när jag som liten flicka började ifrågasätta Bibeln. Så detta är inget okänt begrepp för mig.

Det verkar vad jag läst av dina inlägg att det är allt annat än ett skeptiskt sinne du besitter. Det är det som sätter käppar i hjulet när någon ifrågasätter dina förutbestämda åsikter som med chemtrails. Du är inte ensam om detta utan det är väldigt vanligt bland just troendepersonligheter vad jag har märkt.

chik
2011-11-22 15:08
0

olaka. Lite luddigt från mig…Svaret till dig är första meningen…i mitt inlägg.#36…

Olaka #20.Blir inte Klokare"""

Resten var till de som tycker det är trams här.

Neutralis
2011-11-22 15:09
1

Men jag har bestämt mig för att lämna denna sajt så kan ni fortsätta med er sandlåda här inne.

Ja, inte oväntat och som en följd av mina antaganden i #40… vilket är synd. Det är trots allt intressant att diskutera enligt mig knäppa och absurda ideér och att föröka förstå varifrån det kommer och varför någon har dessa knäppa ideér.

olaka
2011-11-22 16:14
0

#41 Okej, då förstår jag.

Astell
2011-11-22 18:01
3

Det finns ett annat youtubeklipp på 16 min som handlar om supersträngar och att vi alla är en och samma. Talar gör John Hagelin, en bit in i filmen, kvantfysiker etc…mkt intressant..

It's Time to Wake Up - We Are All One   sök på den titeln

[TristanChi]
2011-11-22 18:11
4

Det finns ett ihåligt träd i Dar es Salaam där man kan gömma sig.

Klass
2011-11-22 18:50
3

Det finns vansinne i alla former.

blombuketten
2011-11-22 20:02
12

#29 och 31. Nu får du ursäkta men bestäm dig om du tänker stanna på de sajter du säger dig lämna. Det här gör du ju gång på gång på olika sajter, om du inte blir struken medhårs vill säga.

Du går in på olika sajter och påstår en massa, eller ställer frågor. När någon går emot dig, eller ifrågasätter det du påstår/frågar, eller överhuvudtaget ställer sig frågande till det du säger och gärna vill ha någon typ av källa till det så blir du grinig. Dels säger du då att de som ifrågasätter gör personliga påhopp eller detta babblande om sandlåda (tröttsamt värre). Du vill gärna framhäva att du är både klok och empatisk samtidigt som du anklagar dina, för dig, motståndare att inte vara varken det ena eller det andra.

Den här filmen tar upp en mängd saker som det inte finns belägg för, samtidigt som det ändå ska framstå som om hela filmen innehåller just det. Varför skulle man tro på något sådant?

Det pratas om utomjordingar. Ingen vet om det finns några. Kanske det gör det, universum är ju som bekant stor. Men det finns inga belägg för det, mer än en massa konspirationsteorier. Lika är det med dessa sädesfält. Det finns bevisligen en mängd personer som kan göra vackra mönster på en åker, på kort tid. MEN, det finns inga belägg för att det skulle vara utomjordingar. Varför skulle jag då tro att det är just utomjordingar som gjort dem?

Jag är så förbaskat trött på detta eviga tjat om att skeptiker är inskränkta, empatibefriade, iq-befriade personer, medan du/ni anser att ni själva är så förbaskat öppna, kloka, empatiska och tänkande varelser. Jösses. Det räcker, som sagt, att gå in på en s k andlig sajt för att inse hur stängt det är. Det vore baske mig på tiden att ni kom ner på jorden en stund och tog tag i allting ni tror är konspiration, med ÖPPET och ÄRLIGT sinne. Eller inte. Ni får ju så gärna stanna kvar i konspirationstänket och tro att makten är ute efter oss. Jag tänker i alla fall inte gå omkring och vara rädd för något jag inte ens tror på.

Klass
2011-11-22 21:15
7

Att trådstartaren dessutom (bland annat!), på allvar, tror (är övertygad om) att det finns och länge har funnits botemedel mot cancer men att de som tagit fram dessa medel har mördats och att dessa botemedel är gömda …

Allvarligt, vad ska man säga? Hur ska man förhålla sig till sådana personer och det de framhäver?

blombuketten
2011-11-22 21:54
0

#48. Jag vet inte. Det är bara för mycket.

Klass
2011-11-22 22:11
4

#49 Ja, faktiskt. Det räcker nu.

Så, jag känner ingen som helst tvekan när jag väljer att förkasta allt som StaffanM skriver.

Det är inte ofta jag säger sådant här, men jag hoppas verkligen att StaffanM bor i skogen och inte träffar och påverkar ovetande och oskyldiga människor.

Allvarligt, (ni vet vilka jag menar), har ni verkligen inga gränser?!

[StaffanM]
2011-11-23 08:44
0

Filmen försvinner hela tiden….Nu finns den här    http://www.youtube.com/watch?v=9yQAhRJMvpc

Joppo
2011-11-23 10:31
3

Är det bara jag som tycker det är märkligt att den påstådda "onda sammansvärjningen" lyckats mörka botemedlet mot cancet, fri energi, utomjordingar, chemtrails etc men samtidigt inte lyckas hålla denna film bättre dold och inte släcker ner hemsidan som Staffan postat i den första länken? Varför tillåter de ens Illuminati.ifokus att existera?

[StaffanM]
2011-11-23 10:39
1

#52 Skulle man göra det så exponerar man samtidigt sig själv.

[TristanChi]
2011-11-23 10:40
4

Illuminati är bara ett lockbete för att dra uppmärksamheten från den riktiga sammansvärjningen. Moohaaahaaa!

Semantikern
2011-11-23 10:50
2

I.E. Vof-Socialdemokraterna-kohydratsindustrin?

Joppo
2011-11-23 10:55
2

#53 Inte nödvändigt om det sköts snyggt. De skulle ju kunna mörka nedsläckningen genom att prata om serverproblem etc. Jag menar om de enligt er lyckats komma undan med till exempel chem trails-grejen*,  borde väl nedsläckningen av några hemsidor vara rena barnleken?

* Som för mig förefaller enormt svår att ro iland utan att upptäckas.
#54 Jag började precis tänka det samma faktiskt Skrattande

olaka
2011-11-23 11:29
8

#51 Knäppskallen som gjort filmen vill att knäppskallar som vill se filmen ska betala för det, och sabbar sålunda för knäppskallar som lägger ut videon gratis på You-Tube, så att snåla knäppskallar inte ska kunna se filmen gratis. (Follow the money!)

[TristanChi]
2011-11-23 11:41
1

Nja. Den ende i sammanhanget som inte behöver vara knäppskalle är han som får betalt. Se #16.

chik
2011-11-23 11:53
0

48.Klas…

Oj!!Finns det bot medel.fast ingen vet vad det är någonstans..Oj…

Blombuketten #47…Tycker jag var bra skrivit…_Fast jag är ju en sådan där häxaFörvånad
_

Joppo #52.jag håller med…..Fast tanken om det skulle finnas utomjordingar.Skrämmer mig…Ja..Det skräms""

Astell
2011-11-23 15:05
1

Men då forts vi väl med kemikalievägen för något annat verkar inte stå tillbuds för oss människor el???

[TristanChi]
2011-11-23 15:21
2

Ja, alla vägar består av kemikalier.

olaka
2011-11-23 15:27
1

#58 Sant, det kanske är en lukerativ marknad det där…

Morphogenesis
2011-11-23 19:27
1

#60 Vad består INTE av kemikalier?

[MargaretaA]
2011-11-23 19:45
6

ingen lyssnar på sådana ord härínne…skeptiker kör sin egen agenda

Måste be om att få protestera mot detta Lady Oona. Alla som känner mig vet att jag inte är skeptiker. Men när det gäller dessa konspirationsteorier sällar jag mig till dem som anser att detta är galenskaper i kubik. Fullständigt sanslöst!

piotrr
2011-11-23 20:14
2

Det finns inget att förlöjliga i en kille som tycker att det verkar trovärdigt att vi lever i ett utomjordiskt slaveri. Det räcker att man upprepar vad han tror på, så blir det löjligt nog.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-23 20:19
2

#17, Gunilla R,

Om du är så öppen att det räcker för dig att titta på en tvåtimmarsfilm för att tro att jorden har tagits över av onda utomjordingar så har du värre problem än att skeptiker inte håller med dig. Det går liksom inte att skita i ett helt liv av kunskap och vetenskap för att man har tittat på en enda konspirationsfilm.

Och hur gör du när det finns en motsättning mellan två vansinniga konspirationer? Vilken väljer du då? Varför vill utomjordingarna spraya med virus från flygplan? Varför fick de judarna att övertala araberna om att spränga world trade center med sprängladdningar i källaren? Var det för att dölja att flygplanen var fulla med virus?

Sådana saker.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-11-23 20:20
2

#29, Gunilla R,

"Allting finns inte vetenskapligt bevisat, men existerar ändå."

Som vad, till exempel? Alltså menar du regnbågar eller något, eller menar du utomjordiska infiltratörer?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[GunillaR]
2011-11-23 20:23
1

# 66- För det första så vet du inte ett dugg om hur mycket info jag tagit in de senaste åren. Du vet inte heller någonting om mitt intressen för vetenskapen. Inte ett skvatt.

Jag vill också meddela att jag lämnar alla diskussioner här på sajten pga att vi har ett dödsfall i familjen idag.

piotrr
2011-11-23 21:29
5

Det säger väl tillräckligt att du tyckte att man behöver titta på en två timmar lång film om att UFOn är utomjordingar som kontrollerar världen, innan man kan ifrågasätta riktigheten i detta.

Sedan kan du få ha studerat eller levt hur länge som helst, det gör ju inte påståendet mindre tokigt. Snarare mer tokigt. Då borde du ju veta bättre än så.

Åter igen, helt OK att inte svara oavsett anledning.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[GunillaR]
2011-11-24 00:12
3

Men vad är du för slags människa? Har du inget hjärta?

Tack och lov för att jag är den jag är, som kan känna för andra, som har lärt mig visa hyfs, som vet när jag ska tala och när jag ska vara tyst.

Astell
2011-11-24 08:50
2

När jag såg filmen så kom jag att tänka på att hur har vetenskapen endast lyckats med att komma fram till självförstörande och jordförstörande medel…iaf i de flesta fall…undrar varför den inte har kommit fram till medel som är till gagn…människan har ju en stor kapacitet…jag menar vi kunde ju lika gärna ha kommit på bättre grejer faktiskt…Spånar lite..

chik
2011-11-24 08:59
0

Astell..Hur har du kunnat se på videon??

Eller är det fel på min dator..

Står så här på videon---

Detta video klipp har tagits bort av användaren.

Astell
2011-11-24 09:05
0

Såg den på facebook för en vecka sen…den har lagts in och tagits bort tydligen flera gånger..Staffan la in ytterligare en länk till den men ser nu att dom har tagit bort den också Obestämd

Astell
2011-11-24 09:41
0

Den finns på youtube nu!

[TristanChi]
2011-11-24 09:50
3

Det är meningen du ska betala fem dollar för att se den, din snyltare.

[MargaretaA]
2011-11-24 10:15
1

aha nu trillade min polett ner. Det är alltså därför filmer dyker upp och försvinner lika plötsligt från tuben! Aptitretare Skrattande

Astell
2011-11-24 10:15
1

# 75

Hehe…När jag såg den visste jag inget om den och om någon betalning…den bara fanns på min fb startsida…tittar lite på den nu..jag hade gärna betalat men det är så krångligt på internet så jag tar mig friheten att kolla ändå…

[StaffanM]
2011-11-24 10:28
0
[MargaretaA]
2011-11-24 10:49
3

"show your support and help humanity rise. Please purchase the DVD and show to all your friends that do not have access to the net"

Skrattande

Astell
2011-11-24 10:59
0

Verkar som Youtube tar bort kopior som folk lägger in där…

[TristanChi]
2011-11-24 11:02
2

Hade ni tänkt att den nya brutala världsregeringen ska bekämpas gratis?

Visa lite engagemang och hosta upp stålarna nu!

[MargaretaA]
2011-11-24 11:11
2

Ja jag ser att de accepterar bl a Visa, Mastercard och American Express (!). Fast bilderna är så små så jag måste kisa för att se dem….

chik
2011-11-24 11:57
1

PengarFörvånad

[StaffanM]
2011-11-25 23:47
0

Borta igen. Väldigt vad de håller på.

Verkar vara en kontroversiell film….undrar varför Glad

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9eRooYZJL-E

[TristanChi]
2011-11-25 23:55
3

"Jag blir utslängd från alla krogar som kräver inträde när jag vägrar betala. Jag verkar vara en kontroversiell figur. Undrar varförRynkar på näsan"

[MargaretaA]
2011-11-25 23:55
1

Vaddå det är väl bara betala några dollar och köpa CDn….. hur svårt kan det vara?

[StaffanM]
2011-11-26 00:09
0

Finns nog andra skäl än ekonomiska för att blockera denna film.

[MargaretaA]
2011-11-26 00:09
0

Den här sidan ligger inte nere i alla  fall

https://www.wepay.com/flow/start/655798

[TristanChi]
2011-11-26 00:11
1

Ja, den är för idiotisk för att visas.

[StaffanM]
2011-11-26 00:13
1

På idioter har den nog ingen verkan !

Klass
2011-11-26 00:16
2

#84 StaffanM

Du verkar insinuera något när du undrar varför filmen försvinner från ställen där man kan se filmen utan att betala.

Vilka avser du när du skriver "Väldigt vad de håller på."? De som vill ha betalt för filmen eller de som stoppar den?

[MargaretaA]
2011-11-26 00:18
1

Idioter med pengar är aldrig fel.

[MargaretaA]
2011-11-26 00:20
1

jag tippar på att dem som stoppar filmen på tuben är samma folk som vill ha betalt.

Joppo
2011-11-26 00:22
3

Filmen finns även att få tag på här: https://thrivemovement.com/store

Där kan man även köpa fina Thrivemuggar, T-shirts och dekaler till helt okej priser.

[MargaretaA]
2011-11-26 00:24
2

#94haha detta blir bara bättre och bättre Skrattande

Du har väl Visakort Staffan - eller American Express?

[StaffanM]
2011-11-26 00:34
0

Tror inte att upphovsmakarna bryr sig om kopior som är av betydligt sämre kvalitet än orginalet.

De vet om att en exponering via youtube är mycket önskvärd för spridningen av filmen.

Den är inte gjord för att göra profit på.

#91 De som stoppar den.

Klass
2011-11-26 00:34
2

#94 Joppo

"Sprid detta till era vänner!"

#90 StaffanM Follow the money, va?

Klass
2011-11-26 00:37
2

#96 StaffanM

"#91 De som stoppar den." Ah! Upphovsmakarna, alltså! Du fattar inte att det är samma människor?

[MargaretaA]
2011-11-26 00:37
3

klart filmen är gjord för att göra profit på. There is no such thing as free lunch.

Neutralis
2011-11-26 00:51
1

"Investigate any major sector of human activity and you will discover the same people are in control, benefitting financially, literally making out like bandits. Check it out for yourself. By getting a clearer picture of the hidden economic incentives that are driving this unseen robbery, we can create more effective solutions to the problems facing  humanity."

"We are. And after putting 8 years of strenuous work and millions of dollars into THRIVE we aim to be a prime example for changing this system. We believe our work has value, and that it is important for valuable work to be compensated – ours and everyone’s."

http://thrivemovement.com

Ok, tur att de är så annorlunda mot ett vanligt skitföretag som försöker suga ut pengar.

[MargaretaA]
2011-11-26 00:55
2

ingen skillnad alls. Same shit different name.

[StaffanM]
2011-11-26 01:00
1

#98 "Samma människor"…det vet du inte. Det är en teori.

#99 konstigt att en del människor inte ens kan föreställa sig att det finns andra uppsåt än profit. Tragiskt.

Neutralis
2011-11-26 01:09
1

konstigt att en del människor inte ens kan föreställa sig att det finns andra uppsåt än profit. Tragiskt.

Vad är det som antyder att de har andra uppsåt än att likt miljontals andra företag tjäna pengar på sin verksamhet? Vad skiljer dem från andra bondfångarverksamheter?

[MargaretaA]
2011-11-26 01:17
1

Väldigt svårt att se förbi "profiten" när man tigger donationer med hjälp av de banker ni/dem föraktar så mycket och betraktar som djävulens redskap på jorden (Illuminat). Dem är tydligen bra att ha ibland ändå - Snacka om dubbelmoral!

Klass
2011-11-26 01:23
2

#102 StaffanM

Aha, nu börjar jag fatta. När det handlar om saker som stämmer överens med det du redan tror så gör upphovsmakarna allt ideellt och enbart för att sprida "budskapet", men när det handlar om motsatsen är det Illuminati och dess anhängare som ligger bakom. Så bekvämt.

olaka
2011-11-26 01:26
1

StaffanStalledräng:

Läs #16, så kanske du inser att det inte är mänsklighetens eventuella altuistiska begränsningar som sätter käppar i hjulet här, gubben är en lurendrejare helt enkelt. För att vara en människa som ser konspirationer i varenda buske så är det ganska anmärkningsvärt hur jäkla lätt du kan luras.

[StaffanM]
2011-11-26 01:28
1

#103 Ämnet antyder detta. Om du sett filmen hade du kanske förstått att det finns ett nytt sätt att tänka.Kanske du sett den, men ändå inte förstått.

För att sprida budskapet behövs resurser.

[MargaretaA]
2011-11-26 01:38
3

"Mot dumheten kämpar även Gudarna förgäves"

god luck alla ni som orkar fortsätta. jag gör det inte.

God natt

Neutralis
2011-11-26 01:42
1

Jaha, och du menar att det nya sättet att tänka är nätbedrägerier som han som står bakom hemsidan(#16) sysslar med?

Du köper det mesta du va, bara det har en liten konspiratorisk kryddning?

blombuketten
2011-11-26 01:51
2

#102. Konstigt att en del människor är så lätt att lura, att de inte ens förstår att de blir lurade av profithungriga och samvetslösa människor som rider på deras aningslösa tro.

[StaffanM]
2011-11-26 01:57
3

Lustigt hur filmens budskap så totalt går över huvudet på skeptikerna som i vanlig ordning får sin kick av att tjafsa. Ni är verkligen patetiska.

Har annat för mig än att ödsla tid på er.

Neutralis
2011-11-26 02:09
1

Ha ha, vilken överraskning… Skygglappar på.

Klass
2011-11-26 02:10
1

#111 StaffanM

Jajajaja, alla som inte halleluliar filmens "budskap" är patetiska. Bättre då att vara paranoid, tydligen. Alla fattar.

Var god välj:

1. Kallad patetisk av en paranoid foliehatt (eller av flera) vs. 2. vara en paranoid foliehatt.

[StaffanM]
2011-11-26 02:19
3

Kanske detta kan fungera…..

blombuketten
2011-11-26 02:25
2

#114. Tja, du får väl pröva på dig själv…….för den här sajten står väl inte du för?

[StaffanM]
2011-11-26 09:56
9

Det är lustigt att se hur ni helt låter bli att fokusera på filmens innehåll.

En film som försöker ändra den väg mot total kollaps av planeten som nu pågår.

Som små elaka troll försöker ni hitta fel både här och där.

Där finns inget uppsåt att ta reda på hur det verkligen förhåller sig, utan uppsåtet har förvandlats till att försöka misstänkliggöra och smutskasta en rörelse som försöker att ställa allt till rätta.

Ni borde verkligen skämmas !!!

Analys är inte fel, men när helheten går förlorad så går ni ju vilse.

Märker ni verkligen inte att det håller på att barka iväg åt he***te med Jorden. Är ni helt blinda ??? Ett nytt storkrig verkar vara under uppsegling.

Rysslands flotta har nu tagit sig nära Syrien för att förhindra det som skedde i Libyen upprepas, samtidigt som USA skapar missilbaser mycket nära Ryssland.

Iran står också på tur där både Kina och Ryssland har intressen. Israel trycker på för att få anfalla Iran.

Om de idioter som styr vad som sker ang. detta får som de vill så har vi snart ett tredje världskrig här.

Som sagt. Lustigt hur man kan blunda för den utveckling som sker i världen och de själsliga kvaliteter som ligger bakom.

Ni kanske tror att det ska vara så här.

Är dock övertygad om att världen kommer att vara ett paradis om några år då människan vaknat för vem hon är.

Något som ni gör allt för att förhindra….kanske utan att ni begriper det själva. Ingen trevlig roll ni fått här i samhället….skeptikerns roll.

Ni märker kanske inte att ert uppsåt blivit kontaminerat. Trist…men det är ju ert problem. Kommer inte att debattera detta så mycket med er(just på grund av ert uppsåt…ter sig rätt meningslöst).

blombuketten
2011-11-26 14:34
1

#116. Ojdå.

[MargaretaA]
2011-11-26 16:31
6

Staffan jag kollar aldrig på de filmer du rekommenderar av det enkla själet att jag inte vill bli indragen i din värld. Men bara för att jag inte tror på dina teorier betyder det att jag är blind och döv.

Jag är mycket medveten om hur illa ställt det är med mycket på jorden och jag gör vad jag kan för dra mitt strå till den bättre stacken.

Menar du att om man kollar på filmen så blir man en bättre världsmedborgare?

Jag såg de första tio minuterna och den verkade vara mycket proffsigt gjord så det är inga amatörer som har skruvat ihop den hemma i garaget. Jag ser inget fel med att betala för ett gott hantverk heller - men jag tycker att deras sätt att få ut den på marknaden är lite konstigt.

Varför lägger de ut den på tuben några timmar för att sedan ta bort den igen? och sedan in igen och ut igen?  ursäkta men jag tycker det ligger många hundar begravna här.

Men jag är snart ensam hemma i tre veckor. Då ska jag offra två timmar på den och ge en recention här.

blombuketten
2011-11-26 17:07
10

#116. Precis.

Allmänt:

Det är just den biten av det hela som gör mig förbaskad. Har sett det så ofta, både bland troende av olika slag och dessa som letar konspirationer överallt. De är de mest fördömmande människor som finns. De tycker sig ha rätten att tala om för andra, med avvikande åsikt då (ihopklumpade som skeptiker i ett enda fack), att vi inte bryr oss, att vi inte är empatiska, att vi inte har känslor, att vi inte kan tänka osv osv. De har baske mig inte en aning om vår empatiska sida, eller hur vi arbetar för en bättre värld eller vad det nu kan vara.

Det verkar som om det enda som räknas är att man tänker och agerar som de. Fast redan här hamnar vi i ett dilemma…….tänka och agera som vem? Vilken trosuppfattning är rätt? Ska man lyssna på StaffanM och hans gelikar så måste man tänka konspiratoriskt och leva i en värld där man ser hot i allting som t ex mediciner, vaccinationer, kondensstrimmor, regnbåge i en vattenstråle, mat, elaka rymdvarelser och jag vet inte allt. Om man inte tror på detta så innbär det, enligt dem, att man inte har förmåga att känna, att bry sig. Vilket j….a skitsnack.

Sen kommer andra typer av "troende" (väljer det ordet för att det är lättast) och anser att man ska tro och agera som de, annars är man inte värd namnet människa  osv osv.

Alltså, för mig blir det snudd på fanatism. Man pratar (från troendes sida) om sektvarning på skeptiker som då tillhör den kategorin av människa som diskuterar, analyserar, söker fakta och drar en slutsats utifrån det. De är inte ens överens sinsemellan jämt. Vilket namn kan man då sätta på dessa människor som INTE tillåter någon annan att vara, tänka eller tycka annorlunda…….för då blir man avstängd, eller kallad för diverse dumheter som jag redan tagit upp.

Den mest självgoda i denna tråd, som jag upplever det, är den som startade tråden. En person som verkligen anser sig vara något alldeles speciellt (eller så inte, det beror ju på självkänslan) och tror han ska förändra världen. Men vad bra, då kan du, med hjälp av en liten klick, göra det och låta oss andra vara ifred och leva i denna "hemska" värld.

Så nej, jag skäms inte och har ingen anledning därtill. Jag har, precis som de flesta andra (tack och lov) sinnet öppet och kan, till skillnad från en del, ändra åsikt om det visar sig att den var fel.

[MargaretaA]
2011-11-26 17:47
5

Bra inlägg blomman!

Vill tillägga att det jag retar mig mest på är folk som vill pracka på andra sin egen "världsbild" och anser att den är mycket bättre. Må så vara - men jag vill kunna få tänka själv och dra mina egna slutsatser utan påtryckning från andra. Sedan spelar det ingen roll vem som är avsändare.

[Ming]
2011-11-27 12:59
3

#119 & #120 Instämmer till fullo med er!!Kyss

[Ming]
2011-11-27 13:05
0

dubbelpost

piotrr
2011-12-01 21:06
3

#70,

> "Men vad är du för slags människa? Har du inget hjärta?"

Givetvis har jag det, det driver runt blodet i min kropp och om du sticker mig så blöder jag i pulserande slag. Tänk på det nästa gång du drar iväg en svada mot någon som inte håller med om ditt sätt att argumentera.

Vi snackar alltså fortfarande om en film om att utomjordingar skulle ha tagit över världen och att jag är riktigt, riktigt skeptisk till det påståendet.

Får jag då höra av dig en berättelse om varför det faktiskt är sannolikt att utomjordingar tagit över jorden? Nej, jag får veta att jag skall lära mig hyfs och att veta när jag skall vara tyst:

> "Tack och lov för att jag är den jag är, som kan känna för andra, som har lärt mig visa hyfs, som vet när jag ska tala och när jag ska vara tyst."

Du får väldigt gärna utföra en frivillig demonstration av denna färdighet. Börja när du vill.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2011-12-01 21:08
4

#116, Staffan,

> "Analys är inte fel, men när helheten går förlorad så går ni ju vilse."

Om helheten består av en stor mängd små fel, då är det helt rätt att kasta ut helheten också.

Det finns säkert något fint indiskt ordspråk om det också, typ "Bygg inte tempel i träsk" eller "Hoppa inte stav i kvicksand" eller "Många dåliga argument blir inte ett bra".

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.