Väteperoxid
Jag var nyligen inne på Illuminati.ifokus och såg att det fanns en tråd där som handlade om att behandla sig på olika sätt med väteperoxid: http://illuminati.ifokus.se/discussions/4ec767acd4ebea2cd6004842-vateperoxid-och-syresattning-av-cellerna#discussions-1
Om jag förstått det hela så får man som skeptiker inte ställa obekväma frågor där inne, så därför startar jag en diskussion härinne istället.
Användaren Koalani skriver bland annat följande:
_
Om väteperoxid har jag god erfarenhet, men man ska som sagt akta sig med tänderna. Både mina och en väninnas tänder började gå sönder efter endast ett par månaders användning. Däremot är katternas tänder mycket starkare så man kan lägga lite i deras drickvatten (9 droppar i en liten flaska). Sen jag upptäckte det där med tänderna dricker jag den så snabbt som möjligt och sköljer dem genast med tandlösning._
Jag vet att folk avrådar, jag har fått en massa negativa reaktioner om den, bl.a. av en kemist som tyckte den var farlig för levern. Men det blir den bara med överdosering.
Finns det fler biverkningar än dessa? Finns det några vetenskapliga rön som säger att ämnet har någon positiv effekt på kroppen?
/Jesper
joppe. När jag läser om katten, så känner jag. Djurplågeri""katten får ju inte välja.O det är ju Frätande"""
Lena.P är jag i verkliga livet.
#2 Ja, absolut.
Rent spontant låter det livsfarligt att hålla på och hälla i sig detta ämne. I koncentrerad form är det i varje fall starkt frätande och används bland annat till pappersblekning, kemiska processer och tandblekning. Wikipedia nämner inget om att det skulle kunna användas för invärtes bruk, däremot står det följande:
"Väteperoxid bildas av flera enzym, och kan även användas som oxidationsmedel för peroxidaser, som är inblandade i många biologiska system. Intracellulärt kan väteperoxid vara skadligt, eftersom det kan söderfalla till hydroxylradikaler, som bland annat kan skada DNA. Celler skyddar sig mot detta genom det väteperoxidnedbrytande enzymet katalas."
Nu är jag ju ingen doktor, men jag tolkar ovanstående mening som att väteperoxid verkligen inte är bra att få i sig. Har vi någon läkemedelskunnig person härinne vet mer?
Det viktiga är att beakta följande fakta (ur illuminati-tråden)
I vanlig ordning vill ju globalisterna varna och förbjda något som läkemedelsbolagen inte kan tjäna pengar på. Har läst sidor där man går ut och varnar för att det är livsfarligt.
Det är mycket bättre att behandla sig själv den naturliga vägen.
Man ska inte köpa den som finns på apoteket. Den är giftig.
Konspirationsteoretiker borde försvinna av sig själva p.g.a. naturlig avgång.
Ja, ni…
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Haha
En rätt bra summering.
Jag hoppas på allvar att illuminatinötterna tar sin fanatism ett steg längre; "Arsenik, det används ju inte i sjukvården; alltså måste det vara ett mirakelmedel!"
Jag hoppas. Det skulle nog spara in på en hel del skattepengar om självmedicinerarna bara tjolavippen kolade av.
Trista….#3….Konspirationsteoretiker borde försvinna av sig själva p.g.a. naturlig avgång….
___________________________________________________________________-
Tycker man..Men det blir ju bara fler
Har man missat något??
#7 Du glömde denna:
Det är en rätt diger lista med botbara sjukdomar. Snacka om att blåljuga folk rakt i ansiktet.
En lite lustig/skrämmande sak i sammanhanget är att företaget bakom boken kör med riktiga fulmetoder för att marknadsföra boken. Bland verkar de ha köpt upp domänen http://oneminutecurereview.com/ som är den första länken som dyker upp via Google. Jag misstänker också att företaget skapat en massa fejkanvändare på amazon som öser lovord över boken. Kolla här ock bedöm själva: http://www.amazon.com/One-Minute-Cure-Healing-Virtually-Diseases/dp/0977075141
Snacka om att använda sig av samma elaka metoder som Illuminati-nissarna beskyller "Big Pharma" för.
PS. Länken har jag hämtat från den ursprungliga tråden på illuminati.ifokus
Om man inte har problem med uttrycket "bota sjukdomen genom att döda patienten" så stämmer väl listan?
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Ha ha!!
Quackwatch är ju en trovärdig källa.
Jag förstår då att det blir helt uppåt väggarna när ni ska komma med studier som ska bevisa påståenden.
Ja du får allt komma med något bättre om jag ska ta det på allvar.
Hi hi!!
curezone, drinkH2O2 och earthclinic däremot!
Hallo!!Någon kemist här…Detta är överkurs för mig.."Hjälp"""
Ozon (O 3) skapas när strålning (ultraviolett ljus) från solen interagerar med syre (O 2) i atmosfären. O 3 är tyngre än O 2 och faller mot jorden. I den lägre atmosfären, stöter ozon (0 3) vattenånga och bildar väteperoxid (H 2 O 2). Regnvatten och snö innehåller en liten andel av väteperoxid som fungerar som ett naturligt desinfektionsmedel i sjöar, floder och hav
Såklart att du hyllar en rättshaverists förtalskampanj. The madder the better.
#12, Truthdefective,
> "Quackwatch är ju en trovärdig källa.
"
Quackwatch är inte så mycket av en källa som det är en sajt som utreder källor för nonsens. Och det är väl också en fråga om vad man jämför med. Även om Quackwatch inte är en källa till grundforskning är den ändå mer pålitlig än ett webbforum fullt av självdestruktiva galningar som försöker självmedicinera med tungmetaller och syror.
Till exempel.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#15, Truthdefective,
Länken försvann inte, du skrev bara "Bolenreport" i länken istället för hela adressen och då gissar sajten att du menade en sida på sajten skepticism.ifokus.se - och det stämmer ju inte. Detta kan man se om man håller muspekaren över dina två länkar - bara den andra leder till sajten du ville nå och inläggen har inte redigerats.
Om länken får ligga kvar eller inte får jag fundera en stund på. Jag har tagit bort länkar till Bolen tidigare, men det var då länkar direkt till en sida där han menade att en meningsmotståndare var pedofil, nazist, mördare och så vidare. Riktigt vidriga saker, sådant som aldrig skulle tillåtas om det skrevs i ett inlägg på sajten.
Det är fortfarande rätt mycket karaktärsmord och grovt språkbruk men jag tycker inte att hans förstasida är så jättehemsk, så jag låter det vara för tillfället.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism