Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettövriga-frågor
Läst 2824 ggr
Maria
2

Sanning och konsekvens

Ikväll kommer ett progrm på TV som heter "Sanning och konsekvens" som tar upp alternativmetoder som sägs bota cancer bl.a

Länk

/Maria

olaka
1

Lysande, måste ses!

Förutsägelse(jag kanske är synsk):

Tramsinlägg om Big Pharma från nån vetenskapsförnekare om 3..2..1..

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Jane-Lyzell
0

riktigt illa- här är vi eniga, ursh!!!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[TristanChi]
1

Jaså?

Härifrån:
http://skepticism.ifokus.se/discussions/4ea6661e88f4723c7a0020cc-lakare-praktiserar-healing#discussions-1

----------------------------------------------
Healing är inte istället för läkarvård - det är en komplimenterande bahandlingsform- som bör sammarbetas- och låt oss hoppas att så sker nu och att mer forskning läggs på att forksa om healingens läkande effekt!
det öppnar upp för att de inom läkarvården får utilda sig i healingSkrattande och ha det som bisysla - det fick det inte förut - de har fått smyga med sitt intresseRynkar på näsan och varit rädda för att visa det öppet för att mista sina läkarlicenser eller mista sitt jobb.

Nästa steg blir att ta in healingen i vården - när nu alla inom läkaryrket kan öppet visa att de är healers!
Vad vore inte bättre en att ha utbildning till healers tillsammans med läkarvården - ett underbart drömmsenarie enligt mig!

Jane-Lyzell
0

3 men tristan- vad har detta med att jag tycker illa om det som ska visas i kväll att göra- antar de som är med i programet är charlataner och de ska bort!

sen att healing ska vara en komplimenterande behandlingsform till skolmedecinen ser jag som självklar - det är inte istället för läkarvård!

Jane-Lyzell
0

Däremot gillar jag inte aschbergs metoder med att ljuga sig fram i alternativ vården - men det är en annnan sak - borde komma program i mottsatts med - där personer verkligen blivit hjälpta  alternativt med fall som canser etc….

[TristanChi]
1

Varför skall charlataneri vara en del av sjukvården?

Eller, om du anser att det finns "riktiga" healers, hur skall man skilja dessa från charlatanerna?

Jane-Lyzell
0

4 Nu vrider du på det jag skriver charlataner ska inte vara en del av sjukvåden  - de är bedragare och endast ute efter att känna pengar på andras olycka!

Klart det finns riktiga healers som arbetar i kärlek och för klienternas bästa - de skulle aldrig säga att det kan bota canser eller dylikt….och de arbetar komplimenterande med skolmedecinen inte iställe för!

FilipSoderholm
1

Jag är helt med på att du inte heller vill att det ska finnas charlataner i vården, och det är jättebra! Men hur föreslår du att man skiljer agnarna från vetet? Alltså, hur vet man vem som är charlatan och vem som faktiskt besitter magiska krafter?

Maria
1

#7 Nu säger du emot dig själv.

i #5 skiver du: där personer verkligen blivit hjälpta  alternativt med fall som canser etc….

och i #7 skriver du: .och de arbetar komplimenterande med skolmedecinen inte iställe för!

/Maria

[TristanChi]
1

De som säger att de kan bota sjukdomar är charlataner, uppenbarligen.

Jane-Lyzell
0

8 en bra healer har en bra renume och healanden bakom sig - där skilljer man !- min stora önskan är att healingen kunde gå under skolmedecinen- då skulle vi lösa alla problemGlad

FilipSoderholm
2

Fast det skulle den ju göra om healing hade visat sig fungera. Det har det inte.

[TristanChi]
1

Bra renommé enligt vem?

Bra healanden bakom sig enligt vilken data?

Jane-Lyzell
0

9 Nej jag säger inte emot mig själv - alltid komplimenterade form, med skolmedecienen pararellt! När det gäller just healing!

När det gäller allternativa former så är det just allternativa - istället för- vilket jag personligen är emot i allra högsta grad- har tyvärr dåliga erfarenheter av det själv!

Men även om jag själv haft dåliga alternativa behnadlingar så har ju andra haft helande av det- så just det man kunde ta upp tycker jag!

Jag skulle gärna se alternativ vård - tillsammans i sammarbete med skolmedecinen-

Sammarbete är alltid bästFlört

Jane-Lyzell
0

12 njae - inte riktigt sant - i vår värld vet vi om de healers om är något att haGlad och som kan rekomenderas!

13 enligt dem som blivit hjälpta!Flört

[TristanChi]
2

enligt dem som blivit hjälpta!Flört

Smileyn antyder att det där inte var ett seriöst svar. Ska inte de som inte blev hjälpta ha ett ord med i laget?

Jane-Lyzell
0

16 självklartFlört

FilipSoderholm
1

Vilka healers är bra, och vad kan de? Berätta!

Jane-Lyzell
0

18 den dagen du söker seriöst egen healing så kan du fråga mig den frågan - en ödmjuk healer jobbar inte med större reklam, utan mest i det tystaCool

[TristanChi]
2

Jag bryr mig inte om hur ödmjuk healern är. Jag vill veta om hen kan heala.

Jane-Lyzell
0

20 behöver du en healer?

[TristanChi]
1

Jag behöver nån som kan förbättra min hälsa. Kan en healer det? I så fal vilken?

Jane-Lyzell
0

22 du kan PM . a mig om detta!

[TristanChi]
2

Jag litar inte på dig.

Jane-Lyzell
0

24 Ja då blir det svårt att hjälpaCool

[TristanChi]
1

Det är inte för egen del jag frågar. Och du själv känns inte som en möjlig healer.

Om det inte finns några offentliga kriterier för hur man identifierar en "riktig healer", så står jag fast vid min provisoriska uppfattning att det inte finns några.

Jane-Lyzell
0

26 Jag är healer och lärare i det medCool

Jane-Lyzell
0

26 du kan läsa kriterierna för en healer inne på vår hemsida!

[TristanChi]
2

Det tror jag säkert. Healer kan vem som helst kalla sig. Jag är också healer.

Länk?

Jane-Lyzell
0

Tragiskt program men dessa bedragare ska ju inte finnas där - riktigt illa - Rynkar på näsan

tv4 just nu ska handla om healing- det ska jag se kanske något för dig med 29.Flört

chik
3

Tristan 6.

"Varför skall charlataneri vara en del av sjukvården?

:: Varför inte? Om jag har förstått rätt så ligger det lite utanför….

Detta var ett bra program…Men också ett program som visar hur skör människan är, o hur snabb människa är o tjäna stora pengar på en sjuk människa…

Tycker det är fruktansvärt att det inte går o stoppa…O att vissa människor blockerar sig o inte förstår hur lurade de blir..

Dom människorna som verkligen skulle behöva se detta program. Kommer inte o göra det…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
0

31 Ja verkligenGråter

Fast jag är glad att så många redan i telefonen stoppade att behandla cansern med stöd av pasientsäkerhtslagen Glad

vilket visar att fler jobbar seriöst en oseriöst - och vist ska de oseriösa bort!

[Solenn]
3

Det här är ju rent löjligt - allt prat om healing som en kraft, f´låt ENERGI, som GÖR VADDÅ? Skulle nån bara genom att lägga händerna på en annan plötsligt ha tillgång till en energi som kan hela nån? Finns kraften så finns den och ingen skulle vara sjuk. Nån skulle vara en KANAL men bara under healingen? Vissa skulle vara bättre KANALER än andra? Sicket larv. Tillför KÄRLEK och du blir en toppenhelare. Hur fan, ursäkta, tillför man kärlek. Skulle KÄRLEKEN finnas i luften och sen kan nån fånga upp den bara så där. Varför då alla olyckliga kärlekar? Är busenkelt att fånga upp den bara.

[TristanChi]
2

Talk is cheap. Fools are abundant.

piotrr
1

Please don't speak english as it excludes members of the forum who might think we are insulting them in a language they do not understand. Of course, they think that anyway.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[TristanChi]
1

Men det är ju utmärkt i så fall.

chik
0

Ja förlöjliga..Det är ju också något"""

Lena.P är jag i verkliga livet.