Yogaövningar kan väcka anstöt
Tänk på det ni som sysslar med sånt. Det är inte alltid det uppskattas av de omkring.
"Den soliga eftermiddagen vid Falkträsket avbröts plötsligt på torsdagseftermiddagen av en udda polisinsats. Många badgäster höjde på ögonbrynen när två uniformerade poliser tog sig igenom havet av handdukar"
"Enligt polisens uppgifter hade mannen utfört yogaövningar i stringbadbyxor, vilket ska ha väckt anstöt hos vissa badgäster."
Kanske jag skulle börja med yoga, men stringen hoppar jag nog över. Jag tyckte lite synd om mannen, han kanske inte alls tänkte "sex" eller på att väcka anstöt, och han gjorde inget olagligt. Vad skulle hänt om det varit en kvinna som gjort "frammåt-böj" i string istället?
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
Haha.
Stackars man. Tänk att folk ringer polisen i tid och otid. Det är väl bara att gå därifrån om man blir så störd eller varför inte prata med varandra.
Jag har förövrigt varit på Yoga för första gången i livet (två gånger nu) men det har varit inomhus och betydligt mer påklätt
Jag undrar om någon skulle ringa polisen om jag satte mig vid badet i stringtrosor. Möljigtvis om jag skulle göra "tranan" eller "hunden" Då hade nog alla gått hem
Kanske ett bra sätt om man vill vara ensam…
/Maria
#0 Han va kanske ingen sgalning utan kände sig bara fri i sitt yoga utövande i semestertider.
Men det kanske inte är så lämpligt om barn äter bulle o saft på handuken brevid.
#2 Jag tror inte barn bryr sig så mycket förrän vi vuxna gör dem uppmärksamma.
/Maria
Jäkla oskick att göra polisiärt ärende av varenda skitsak, kunde de inte bett killen sätta på sig ett par hawaiishorts iställe för att ansätta polisens resurer med sånt här?!
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Allt som inte är förbjudet är tillåtet. Och sådant är tillåtet skall man inte stoppa med polisinsatser. Det räcker fullt väl att gnälla lite och rynka på näsan.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#3 Barn är bedårande och tänker och känner alldeles utmärkt själva.
#6 Precis det jag menade.
/Maria
#7 Varför skriver du då att barn inte bryr sig,känner och tänker, förens en vuxen gör dem uppmäksammade på det hela?Vad är vitsen med ditt inlägg?

#8. Nu dristar jag mig att svara, fast bumbleboo kan själv. Jag kan tänka mig att det hon menar är att barn inte bryr sig så mycket om vad som händer, förän vuxna gör dem uppmärksamma på att det är något fel. Alltså, barn dömer ingen, även om den är "udda" av sig själva. Det är vi vuxna som lär barn att döma och se konstigheter i olika saker, även där inget konstigt finns att se.
#8 "Men det kanske inte är så lämpligt om barn äter bulle o saft på handuken brevid." Skrev du i #2. Jag menar förstås att barn är ganska fördomsfria tills vi vuxna gör dem uppmärksamma på vad som ska vara rätt och fel. Det var vitsen med mitt inlägg.
/Maria
#9 Haha, nu skrev vi nästan samtidigt
/Maria
Barn dömer inga människor men dom kan säkert tycka att vissa saker inte är så trevligt att titta på.Och vuxna behöver inte uppmärksamma.
#10 Inte alls barn är helt fria om vårdare låter dem vara det.
Och kan välja själva.
Att du tycker att det är okey med män i string utövandes div övningar framför näsa på andra handukar.får stå för dig.
Som sagt barn och vuxna ser olika på saker o ting.Många barn tycker inte om sånt och blir skrämda helt på egen hand utan någon vuxens inblandning.
"Många barn tycker inte om sånt och blir skrämda helt på egen hand utan någon vuxens inblandning."
Är du säker på det? Den vuxnes inblandning behöver ju inte vara just då. Jag tänker på en del indianstammar där männen har ett rör över penis. Här skulle vem som helst bli chockad, där om man inte hade röret osv.
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
#14 "Är du säker på det"
Ja det är jag
#15, carlsbergs,
Jag är säker på att du har fel. Barn föds inte med fördomar.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Men hur tror du att det går till då.
Om ett barn aldrig har sett det tidigare, och ingen vuxen har berättat att det finns.
Och plötsligt en dag får det se helt oväntat och blir skrämda och börjar gråta.
När uppstod fördomen?
Vad menar du med "det"? Är det snoppen du avser eller den synliga bakdelen i stringkalsongerna?
Har svårt att tänka mig att ett barn (utan fördomar) skulle börja gråta av att se en kroppsdel
Fördomar uppstår när vuxna reagerar och som i detta fall t.om ringer polisen.
/Maria
Håller med bumbleboo i det hela.
Barnen vet ju knappt vad det är för nåt de ser. Beroonde vilken ålder det är på de då.
Barnen reagerar utefter hur deras föräldrar reagerar i den tidiga barnaåldern.
Små barn kan reageara med räsla på saker som rör sig fort eller låter högt eller annars hotfullt. En gubbe i string på en badstrand som utövar yoga är förmodligen varken eller.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Visst barn reagerar på saker som rör sig fort om dom inte är för små då hänger dom inte med vad det kom ifrån,och saker som låter absolut om dom inte är döva.
Barn reagerar olika på olika saker,så det är inte alltid sagt att det finns en vårdares fördom bakom reaktioner.Som vårdaren faktiskt aldrig har givit barnet.
Ett storstadsbarn får av vårdaren lära sig att bilar är farliga från väldigt tidig ålder.En fördom,ett sätt av vårdaren att skydda barnet såklart och uttalat.Ett landsortsbarn får lära sig andra fördom för att skydda dem.
Vårdare ger många gånger fördomar till barnen,men inte alltid att det finns det en fördom bakom ett barns egna reaktion.

#21 På vilket sätt betyder det att man föds med dem? En del saker är ju helt instinktiva som att man undviker saker som bränns eller gör ont, och man kan så klart lära sig att sky andra saker utan att föräldrarna hjälper till (och det kan vara med eller utan fog). Men du menar alltså att man föds med specifika rädslor?
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tänker att det kan vara en dialektalkrock, då "födas med" eller alternativt "föds med" i viss mån kan innebära samma sak som att "gödas med".
#22 Förmågan att uttrycka en grundkänsla som rädsla är inbyggd i hjärnan.Men vad man kommer bli rädd för är inte inbyggt.
Det finns mängder med saker att bli rädd för,och där vårdaren oftast efteråt avgör om barnet behöver vara rädd eller inte .Men förmågan att uttrycka grundkänslan finns alltid där både som barn och vuxen.Sen lär vi oss om vi behöver känna rädsla inför det eller inte efteråt så tror jag.
#24 Du pratar ju emot dig själv. Nu skriver du att vi lär oss om vi behöver känna rädsla eller inte.
Nu får du bestämma dig
/Maria
Nejdå, det är bra att byta uppfattning ofta.
Kanske inte lika bra om man byter mellan två stycken uppfattningar fram och tillbaka dock… :-/
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
/Maria