Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettövriga-frågor
Läst 5867 ggr
radio
0

Jane Lyzells förutsägelser för 2011

Från Jane Lyzells officiella Facebooksida 2011-03-13.

Förutsägelser 2011

Vill påminna alla som läser detta – att det endast är test för mig själv – jag kan inte säga vilken sanning det ligger i det eller inte – det får betraktaren avgöra själv ! Men detta är det jag förutspått – tiden får visa vad som är rätt eller fel !(rekommenderar dig läsa min förutsägelse för 2010 för att bilda dig en uppfattning själv, hur det året gick!) Du som inte vill se in i framtida händelser bör inte läsa detta - även känsliga personer varnas. Och bör avstå!

Året börjar som 2010 slutade med många naturkatastrofer – flera vulkaner börjar vakna upp om i världen och det kommer ske de värsta utbrotten någonsin under 2011, vilket i sin förlängningen gör att den globala uppvärmningen går i rasande fart!

Många djurarter kommer utrotas helt. Och många människor kommer också att tvingas på flykt!
De vulkaniska utbrotten gör också att energierna rör sig och de i sin tur skapar tornados med vindstyrkor som vi inte sett förut. Då vattnet kommer in över land , där vatten inte normalt brukar täcka landsytorna gör att tornados o orkan vindstyrkor kommer nå delar av jordens länder där det inte har varit vanligt förut. Klippiga bergen i Colorado kommer få en snabb snösmältning vilket resulterar i stora översvämningar.
Det elektriska magnetfältet runt jorden kommer påverkas och de i sin tur påverkar allt elektriskt på jorden, Den datoriserade världen kommer i den förlängningen ha mycket problem. Och värden kommer visa helt felaktigt på grund av de elektromagnetiska störningarna i atmosfären. Människor kommer påverkas av detta elektromagnetiska fällt. Alla de länder som jag tidigare räknas upp i 2010 års profetia, kommer åter igen ligga till grund för många av katastroferna 2011 men tyvärr starkare en 2010.

Kalifornien och San Francisco drabbas hårt av jordbävning. Minnesota också. Washington DC blir enorma kravaller mellan meningsskiljaktigheter en stor skandal kommer uppdaga sig i vita huset en skandal större en Watergate affären vita huset kommer också att bombarderas, troligen i november månad. Många människor ifrån Amerika kommer att fly in i Mexiko.
Japans vulkaner vaknar också vilket blir förödande konsekvenser för många städer och landsytorna. Tokyo jämnas nästan helt till marken. Kina rustar, Nord och Sydkorea går i krig.

Det är inte bara på jorden det blir vulkaniska utbrott – även på solen, solen kommer få ett utbrott som gör att mycket av vårat elektriska magnetfält kommer slås ut. Bränder startar på många håll i världen på grund av detta. Polerna förskjuts mer o mer och det går fortare en vad forskarna har räknat med. De flesta stora städer är mål för missnöjda människors terrorism. Ett tag till framöver sen kommer dom också att inse det tjänar ingenting till.
I Australien kommer en gräshopps invasion förstöra många grödor, Vilket kommer resultera i att inte bara efter bränder och vattenkatastrofer kommer detta även att skada landets infrastruktur och självförsörjning markant.
Eiffeltornet i Paris kommer att utsättas för attentat , troligen i februari månad. Översvämningar , bränder, tsunami , jordbävningar och vulkanutbrott kommer bli 2011 års vardagsmat. Det kommer bli så vanligt att människor måste lära sig leva med dessa naturfenomen och att leva därefter också.
Elektriciteten kommer slås ut på många håll i världen. Och världen måste inse att inte förlita sig på elektriciteten hela tiden, då jordens kärnkraftverk är beroende av el- hur konstigt det en kan låta, gör det att flera av våra kärnkraftverk runt om i världen går förlorade och tyvärr med radioaktiva katastrofer som följd.

2011 är året i förberedelse. Det kan tyckas tungt men i all denna katastrof kommer ett nytt ljus att växa inom människorna för ett högre syfte tillsammans att skapa det nya samhällena- där människorna bryr sig om varandra , där alla har ett lika värde , där respekt ges till människor djur och natur. Många olika epidemier kommer tyvärr att ta död på många människor. 2011 blir kraftig utrensningens år på alla plan och bland alla människor. Men de som blir kvar kommer att bygga på det nya.
Europa kommer ske mycket omvälvningar mer en vad vi någonsin kunnat föreställa oss, Vattnen i haven kommer stiga vilket i sin tur drar ned kustländerna- rent vatten blir en bristvara, då havsvatten möter dricksvatten. Fler flygkatastrofer kommer fortsätta likt 2010. Fler falska läror kommer åter igen att avslöjas. Sverige och storstäderna har ett gediget arbete framför sig med många frågor att ta tag i. Många olika regeringar kommer att falla runt om i världen och i Sverige är ny omorganiseringar i många av Sveriges partier- kungahuset kommer betyder mer för Sverige i framtiden en vad det gör idag. Eyjafjallajökul får också ett nytt utbrott vilket resulterar i återigen med nya katastrofer både för Sverige , Norge England och Island. Det fysiska mediumskapet kommer få sitt erkännande under 2011 , men också där kommer många falska att avslöjas. I allt detta som tycks mörkt o jobbigt så växer en kärlek inom människor en kärlek att överleva en kärlek till varandra en kärlek till det som betyder något en kärlek till moder jord. Det är som att moder jord ruskar på sig och väcker alla människor runt om i världen, människor förstår att nu måste vi gå samman och hjälpas åt för mänsklighetens överlevnad på vår jord. Den välfärd som många haft kommer vara ett minne blott. Ja, det är en tufft tid framöver men människan har själv skapat den och det är dags att var och en tar sitt egna ansvar.! Dags att vakna!

Skrivet och förutsagt av Jane Lyzell 2011 – 01-16

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
0

Vill bara säga så här det finns en anledning till att jag har den inne på FB - det är just att det kan skrämma ungdommar och barn som ni nu gör det tillgänglit för då ni lägger ut detta här på ett offentligt forum!

så ansvaret är erat!

[JohnHoudi]
0

Flyttar det jag skrivit i den andra tråden hot då den passar bättre här och jag inte såg att den var uppe förrän jag skrev detta:

Eller hur; Man behöver inte ens vara tandregleringstekniker för att förstå att vulkaner kan komma igång efter en jordbävning. I synnerhet inte efter den magnituden som var.

Hela hennes profetia för 2011 är en mängd barnumutalanden och rena gissningar där det finns risk/möjlighet att massor slår in. Det här är samma dravels om Sylvia Brown håller på med. Kolla bara detta klippet om Sylvias profetia för 2011. Man märker att Sylvia måste vara Janes stora idol:

Vill bara säga så här det finns en anledning till att jag har profetsian inne på FB - det är just att det kan skrämma ungdommar och barn som ni nu gör det tillgänglit för då ni lägger ut detta här på ett offentligt forum!

Om du vill skrämma barn och ungdomar ska du inte låta dem kika på vad som skrivs på ÖN, MiF och de andra övernaturliga forumen och forum som handlar om konspirationsteorier. Dessa forum kan få vuxna människor att tappa tron på människan många gånger om…

Gambit
0

# 1

Vad kul att du också postade den länken. Var du lika ironisk som jag när jag tog upp den i andra tråden?

Jane-Lyzell
0

3 Jag har inte lagt in mina profetsior där! Ön är jag inte ens medlem på längre! det är av orsaken som jag skrivit varför jag endast har det på FB.

Sen Sylvia Browen åter igen ingen favorit till mig!

så här står det om vulkanen;

Det man kan säga i enkelhet är att en jordbävning inte orsakar ett vulkanutbrott, men att det kan påskynda det, säger Reynir Bödvarsson"

John det är okay att du tycker anorlundaKyss

Jane-Lyzell
0

[JohnHoudi]
0

3 Jag har inte lagt in mina profetsior där! Ön är jag inte ens medlem på längre! det är av orsaken som jag skrivit varför jag endast har det på FB.

Syftade på att du skrev att du inte ville "skrämma ungdomar och barn". Menade då att en titt på hur saker diskuteras på ÖN och MiF skkulle få barn och ungdomar att tappa förtroendet för vuxna.

Klart du också vill skrämma barn. om du inte ville det hade du inte gått ut och skrämma upp både vuxna och m´barn att få dem att tro på spöken. Sådant gör bara illvilliga personer som vill skrämma barn.

Sen Sylvia Browen åter igen ingen favorit till mig!

För lika?

så här står det om vulkanen;

Det man kan säga i enkelhet är att en jordbävning inte orsakar ett vulkanutbrott, men att det kan påskynda det, säger Reynir Bödvarsson"

Precis vad jag också menade. Klart som tusan om marken spricker djupt så finns det möjlighet för magma att tränga upp. Och på marken finns det ju inga delfiner som kan fixa sprickan ;-)

[JohnHoudi]
0

Nu tillhör ju Aftonbladet skymningspressen och de skriver om allt som dumskallar och andra vill köpa. Tänk på det.
De tjänar mer pengar på elände och pseudovetenskap än att förklara verkligheten för folk.

Men hitta gärna en vetenskaplig sajt där det står att jordbävningen beror på månen så ändrar jag uppfattning. Jag är ju lite av den uppfattningen att jag litar hellre på ansedda astronomer och fysiker än tanter i övre medelåldern som sitter i förorten som sysslar med pseudovetenskap och får betalt via en betallinje via telefon… T ex.

Jane-Lyzell
0

8 Jag tror du skulle passa bra då att ha en kvällstidning själv - om det ska bli rätt uppgifter då!? - hård kretik på Aftonbladet!

7 Du får återigen ha din syn på saker o ting och jag får ha min -vem som har rätt eller fel kommer visa sig!Tungan ute

[JohnHoudi]
0

8 Jag tror du skulle passa bra då att ha en kvällstidning själv - om det ska bli rätt uppgifter då!? - hård kretik på Aftonbladet!

Ja, det är hård MEN befogad kritik. Om du förlitar dig på all information om omvärlden bara på kvällstidningarna och tror att de är seriösa så bör du tänka om och hitta nyheter från andra ställen också.

Men du är ju van att få din information från ett enda ställe, tro på den blint och sedan förmedla pseudovetenskapen.

Sedan kanske du bör läsa HELA artikeln som du pekar på. Det finns två skeptiska brasklappar i artikeln som din hjärna per automatik verkar ha filtrerat bort fullständigt.

7 Du får återigen ha din syn på saker o ting och jag får ha min -vem som har rätt eller fel kommer visa sig!

Absolut. Så länge du inte skadar andra människor, utnyttjar dem, skrämmer upp dem, blåser dem på pengar, utnyttjar deras sorg eller prekära situation eller sitter och dricker kaffe med dem. Jag är rädd för att du är skyldig till det mesta i den uppräkningen, inklusive kaffet, och därför så är det varje människas plikt av de som har en rationellt tankesätt att protestera och debattera i sann demokratisk anda.

Om du höll all din "kunskap" bara för dig själv och inte tog betalt eller sprider denna pseudovetenskap och vidskepelse till andra människor så är det en annan sak. För mig får du sitta i ett hörn varje kväll med blomkål i öronen om du vill det och det har du all rätt till.

[Ming]
0

Apropå Sylvia Browne…:kopierat av denna text från Wikipedia:

Browne började ge sittningar år 1974, och tjänar enligt uppgifter från 2007 $700 för en telefon-sittning på 20-30 minuter……

[JohnHoudi]
0

Oh, yes… Och mer än så faktiskt oftast. Hon är dessutom fullbokad ett par år framåt.

Vidrigt.

Läs hellre här om denna vidriga människa:

http://www.stopsylvia.com/ (tyvärr inte uppdaterad på ett tag men ni får en generell ide).

chik
0

varje människa får ju tro på vad dom vill..

O jag tror inte man kan förespå…

Men vi vet ju att naturkatastrofer kommer men jämna mellanrum..Sen att de blir större, kan ju bero på att media finns överallt så vi blir mer upplysta nu…

"Det allra värsta jordskalvet som man har någorlunda säkra uppgifter om (i fråga om antalet döda människor) drabbade Kina 1556 med cirka 830 000 döda"

Tambora (eller Tomboro) är en aktiv stratovulkan, belägen på den indonesiska ön Sumbawa. Den reser sig 2 850 meter över havet. Vulkanen är mest känd för ett enormt utbrott som ägde rum 1815, vilket var det största under dokumenterad historia och låg på en sjua på den åttagradiga VEI-skalan. Den är fortfarande aktiv. Det senaste utbrottet ägde rum 1967, men det låg endast på den lägsta nivån på VEI-skalan.

Lena.P är jag i verkliga livet.

radio
0

• "…varje människa får ju tro på vad dom vill.."

JA, VARJE MÄNNSIKA FÅR TRO PRECIS VAD DE VILL, SMART!!!

Det innebär naturligtvis att vi ska tro att grisar flyger och att det står en rosa, osynlig enhörning i vardagsrummet. För se rationell, det får ingen vara.

(Sorry, men jag blir lite irriterad när jag hör det där att man får tro vad man vill. De flesta skeptiker vill inget hellre än att man ska få tro vad man vill)

Jane-Lyzell
0

10 Nu börjar GARVAR tackterna lysa igenom igen Houdi - jag tycker synd om dig som har detta inre hat emot oss mediala- måste vara jobbigt och frustrerande att du inte får vara envoldshärskare på sanningen!Obestämd

Återigen går du på mig som person i ditt inlägg! (upplysning som en liten parantes bara!)

Varför skulle inte jag få göra det jag gör - när du sprider lögner som du gör om mig , mediala och det vi kan se eller höra! du kan inte veta att det inte existerar det vi kan - du kan endast tro att det inte existerar.

Det är okay att du tror det - liksom det är okay att vi har våran tro - skillnaden är att ni försöker missionera över oss och ta på er bror duktik uniformen för andra människor! Jag är helt övertygad att människor är kapabla själva att avgöra vad de ska tro eller inte tro på!

Trågigt att du går med lögner om att du vill förstå det mediala - jag tycker ditt enfaldiga språk talar tydligt att du inte vill det - utan som vanligt endast är ute efter att söndra det mediala! Tänk att du är så arg över våra tjänster vi gör, skrattretandes faktisktSkrattande

10-11 sen vad Sylvia Brown gör i tråden om mig - kan jag inte förstå är inte det off topicFörvånad en helt annan person!

Jane-Lyzell
0

13 Chic inget nytt under solen - vist sker naturkattastrofer - annars skulle man inte kunna förutse dem - det är det som är vitsen med förutsägelser att hitta i tiden när!?

Jane-Lyzell
0

14 nu är du barnslig!

Gambit
0

I en tråd om dina förutsägelser, passar väl andra människors förutsägelser alldeles utmärkt in. I vilket fall kan det vara bra att ha som jämförelse, då ni båda säger att ni kan se in i framtiden. Ser du inte själv likheterna om man håller det på en sån här basal nivå? Ni kanske inte säger exakt samma sak, men ni säger att ni kan göra exakt samma sak. Varför är du bra och Sylvia Browne dålig?

olaka
0

Varför är du bra och Sylvia Browne dålig?

Det är insikterna om delfinerna som gör det**.
**

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Jane-Lyzell
0

18-19  Har inget med antingen eller - Sylvia är sylvia och jag är jag!

Ni gör som ni vill:-( men tycker hon borde diskuteras i egen tråd!

Gambit
0

Men du säger ju att SB inte är en av dina favoriter. Vad är det som gör att du gör korrekta förutsägelser (vilket jag antar att du menar) medans hennes förutsägelser har lägre källvärde? Om du nu anser det, jag har förutsett vissa saker i min fråga. Men du skulle väl kunna reda ut lite? Glad

[JohnHoudi]
0

10 Nu börjar GARVAR tackterna lysa igenom igen Houdi

Du är så fånig med det där att jag skulle vara Garvarn. De som vet vem Garvarn är skrattar HÖGT åt din urusla mediala förmåga i frågan. T om Jörgen Gustafsson vet vem Garvarn är och han skakar på huvudet åt ditt dravel.

- jag tycker synd om dig som har detta inre hat emot oss mediala- måste vara jobbigt och frustrerande att du inte får vara envoldshärskare på sanningen!

Vet inte vad det är för "hat" du pratar om. Jag är varken "hatisk" eller något annat. Däremot är jag humanist och gillar inte när en del personer skor sig på andra människors olyckor, sorg, vidskepelser mm.
Av den orsaken debatterar jag med dem precis som man gör inom politiken: På ett demokratiskt sätt på platser där demokrati råder (därav att det inte går att debattera på icke-demokratiska forum som MiF och ÖN t ex).

Återigen går du på mig som person i ditt inlägg! (upplysning som en liten parantes bara!)

Det gör jag inte. Har jag sagt något om dig som person eller har jag sagt något om dina "gåvor". Sedan hoppas jag att du inser vad tråden handlar om?

Varför skulle inte jag få göra det jag gör - när du sprider lögner som du gör om mig ,

NU däremot handlar det om påhopp, fast på mig (igen): Jag vill (återgen) få en förklaring vad det är för "lögner" jag "sprider" om dig?
Sist jag frågade blev det väldigt pinsamt för dig då du inte kunde hitta fram något av dina påståenden. Ska vi gissa att det kommer ske den här gången också?

SÅ, JANE LYZELL: VISA OSS ALLA VAR JAG SPRIDER LÖGNER OM DIG!

Tråden är öppen för dig Jane, eller så får alla (återigen) uppmana dig att be om ursäkt.

du kan inte veta att det inte existerar det vi kan - du kan endast tro att det inte existerar.

Visa mig att det finns då. Visa skeptkerna. Visa vetenskapsmännen. VISA VÄRLDEN! Varför håller du tillbaka dessa "fantastiska krafter" du har när du kan förändra världen på alla sätt?

Det är okay att du tror det - liksom det är okay att vi har våran tro - skillnaden är att ni försöker missionera över oss och ta på er bror duktik uniformen för andra människor!

Njae, det handlar inte om någon "bro duktig-mentalitet". Det handlar om att du och dina mediumkompisar påstår att ni har en gåva och att det finns paranormala fenomen och vi önskar att se detta och få bevis för det. That's it!

Trågigt att du går med lögner om att du vill förstå det mediala - jag tycker ditt enfaldiga språk talar tydligt att du inte vill det - utan som vanligt endast är ute efter att söndra det mediala! Tänk att du är så arg över våra tjänster vi gör, skrattretandes faktiskt

Nu påstår du att jag skriver lögner igen….
Nej, jag ÄR intresserad av det du håller på med av olika orsaker. Men när en del medium använder sina påstådda "krafter" för att utnyttja andras olycka, sorg och liknande så blir jag en smula irriterad. Nu senast handlar det om Japan och katastrofen; du går ut och försöker ändra dina Barnum-uttalanden till att de är "träffar" och att "Japan är informerad" (återigen utan att komma med en förklaring till det uttalandet…som vanligt).
Som jag ser det försöker du skaffa billiga poäng på andras olycka för att "visa" att du har "krafter" så du kan sälja på kurser som t ex när den brittiska trumpetaren kommer till din gård.
HUR skulle du känna om en politiker utnyttjade katastrofen i Japan för egen vinning?

10-11 sen vad Sylvia Brown gör i tråden om mig - kan jag inte förstå är inte det off topic en helt annan person!

Icke. Det visar bara att medium över hela världen använder snarlika Barnum-utalanden i sina "profetior". När man läser din profetia och sedan hör Sylvias profetia så är de så lika så det är löjligt. IDENTISKT lika om man ska använda ditt sätt att få träffar.

[JohnHoudi]
0

Tar ut en mening från #22 så att den syns bättre. bakgrunden är att Jane Lyzell (återigen) anklagar mig för att sprida lögner….

[Ming]
0

Sorry för OT men jag kan inte låta bli:

SB säger att hon inte är "pengakåt"…men…om uppgifterna stämmer att hon tar 700 dollar/20-30 min telefonsittning så är hon inte sanningsenlig.

Kopierat från Wikipedia:

James Randi har bland annat kritiserat Sylvia Browne för cold reading, något som Sylvia Browne nekar till. År 2001 utmanade James Randi Sylvia Browne med ett test, där hon skulle ha chansen att hävda sina påstådda paranormala krafter. Hon skulle få en miljon dollar om hon lyckades bevisa sina krafter. Hon accepterade utmaningen och erbjöds all information om testet, men har idag (2009) ännu inte genomfört testet. Hon påstår bland annat att detta är för att James Randi inte kan styrka att han har några pengar, att hon inte är intresserad av pengar Förvånadoch att hon inte lyckats hitta något sätt att kontakta James Randi på. Förslag har lagts fram på att pengarna ska skänkas till välgörenhet om Sylvia Browne inte behöver dem, och James Randi har vid flertal tillfällen försökt kontakta Sylvia Browne för att få testet genomfört utan att lyckas.

Är denna text sanningsenlig…skriven av en neutral person…skeptiker…..

Något medium här som vet vilken metod som skulle bevisa kontakt med andra sidan?

CherryLenore
0

Jag är helt mållös.

Bra att du svarar i tråden själv Jane, så att jag kan ställa en fråga direkt till dig.

Hur hanterar du din "vetskap" om att miljoner och åter miljoner människor kommer att dö? Jag tänkte då bl.a. på det du skrev om att Tokyo skulle jämnas med marken.

Får du någonsin dåligt samvete över att du "vet"? Jag tänker här på hur du länkar till aftonbladet om vulkanutbrott i Japan o.s.v. som någon form av bevisning över att du hade "rätt".

Siar du om framtiden för människor i din direkta närhet, familj och vänner? Hur hanterar du eventuella dåliga besked som du får genom ditt siande om dem?

Jag använder mig själv av tarotkort för att för min egen privata del se vart vindarna blåser för mig eller som ett redskap för att få perspektiv och se på problem ur andra synvinklar.

Hade jag på något sätt haft förmågan att sia om hela världens beskaffenhet och eventuella katastrofer och krig vet jag ärligt talat inte hur man skulle hantera det. Att facebooka det hade antagligen varit det sista jag hade gjort. Hur tänkte du där? Tänkte du att det är din uppgift att informera världen om det du "sett"?

Jag har träffat en del andra tarotläggare så som mig själv genom åren och allmän praxis har jag uppfattat vara att man varken spår om död eller sjuk. Det säger sig ju själv med självuppfyllande prof. etc.

Tacksam för svar.

[JohnHoudi]
0

Jag är också mållös.

Du ifrågasätter en annan persons pseudovetenskap med hjälp av din egna pseudovetenskap med Tarotkorten. Hur ska detta få ett verkligt slut?

CherryLenore
0

Nja du, frågorna jag hade handlade ju mer om hur Jane ställer sig i relation till det hon siat, för att jag uppriktigt sagt är nyfiken. Efter att ha kollat runt lite så förstår jag att det tydligen finns någon form av rörelse som heter MUG. Det var kanske fel forum att gör det på.

Nej, det var inte min intention att ställa min sk. pseudovetenskaplika praxis mot Janes. Men jag antog kallt att det var ok för mig, trots min pseudovetenskapliga bakgrund, att ställa frågor?

[JohnHoudi]
0

Nej, det var inte min intention att ställa min sk. pseudovetenskaplika praxis mot Janes. Men jag antog kallt att det var ok för mig, trots min pseudovetenskapliga bakgrund, att ställa frågor?

Nu är jag inte Sajtvärd eller Medarbetare men jag tror absolut inte att detta forum är ett forum där man INTE får ställa frågor (som på ÖN och MiF). Men då måste man också få motfrågor om man försöker förklara en pseudovetenskap med en annan

Neutralis
0

Love is in the air. Skrattande

Jane-Lyzell
0

25 baksidan på myntet att vara medial / mediumistisk är att man får se saker som man inte alltid vill se - många gånger blundar man för det - särskilt när det gäller egna familjen -

Jag är även synsk som det heter och får varsel som jag inte kan blunda för - detta är inget nytt utan något som jag fått till mig under hela mitt liv!

Att jag nu går ut och testar det /mina förmågor är att jag vill se om det går att göra på det sättet! och vill se om de syner jag ser stämmer i tidsangivelser etc. Då jag igentligen aldrig har förstått mig på varsel - varför man får dem - då man endå inte kan förändra det!

Därav startade jag MUG! för att se om vi siare kan åstadkomma mer exakta angivelser tillsammans för att förhindra död på människor , djur och natur! att kunna förana när det händer så människor och djur kan sättas i säkerhet.

Att nu skeptikerna lagt ut min förutsägelse här - tycker jag är olyckligt och inte min mening. Jag lade ut det på FB för jag ansåg det vara en relativt skyddad miljö - men endå offentlig för mina fb vänner - men det är långt ifrån offentligt som här!

Om jag säger så här - nej det är inte kul se detta och känns inte bra - men vad gör man med sådan information - säger jag inget så blir jag beskylld för det - och säger jag till så blir jag bskylld för det - är svårt avvägande!

Jag har presis suttit i MUG! och det ger stora sår i hjärtat många gånger - men om vi ska kunna vara ill hjälp framöver måste vi ta oss igenom det - för att säkra tidsangivelser!

Hoppas svaret hälper dig - lite trött just nu så - fråga gärna mer om jag är oklar!

radio
0

• "nu är du barnslig!"

Och hon som kallar mig barnslig tror att delfiners uppdrag är att laga jordskorpan. OMG!

radio
0

• "Jag lade ut det på FB för jag ansåg det vara en relativt skyddad miljö - men endå offentlig för mina fb vänner - men det är långt ifrån offentligt som här!"

Vad tror du händer om någon googlar på "förutsägelse 2011"?

Jane-Lyzell
0

22  Nu börjar dina spaltmetrar med text igenObestämd

10 Nu börjar GARVAR tackterna lysa igenom igen Houdi

Du är så fånig med det där att jag skulle vara Garvarn. De som vet vem Garvarn är skrattar HÖGT åt din urusla mediala förmåga i frågan. T om Jörgen Gustafsson vet vem Garvarn är och han skakar på huvudet åt ditt dravel.

Att Jörgen skulle vara något slags alebi för dig finner jag mycket roande faktiskt och jag tror du gör det sammaSkrattande Jörgen tror sig veta och jag vet vilka de två är med ett par - från eskilstuna frun ifrån england. Men nu arbetar inte GARVAN ensam - GARVAN är en psydonym . det vet du lika bra som jag! Om du är Garvan eller inte är irlevant - du går dess ärenden! Därför är du av GARVAN mentalitet och om du läser vad jag skriit står det"GARVAR tackterna lysa igenom"

- jag tycker synd om dig som har detta inre hat emot oss mediala- måste vara jobbigt och frustrerande att du inte får vara envoldshärskare på sanningen!

Vet inte vad det är för "hat" du pratar om. Jag är varken "hatisk" eller något annat. Däremot är jag humanist och gillar inte när en del personer skor sig på andra människors olyckor, sorg, vidskepelser mm.
Av den orsaken debatterar jag med dem precis som man gör inom politiken: På ett demokratiskt sätt på platser där demokrati råder (därav att det inte går att debattera på icke-demokratiska forum som MiF och ÖN t ex).

Du vet precis vad jag pratar om - det som gör att du skriver spaltmeter efter spaltmeter till mig - det hatet menar jag - du kan inte låta bli…….

Du får många att fajtas med massmedia är full av personer som skor sig på andras olycka och död.

Det gör jag inte. Har jag sagt något om dig som person eller har jag sagt något om dina "gåvor". Sedan hoppas jag att du inser vad tråden handlar om?

Ja!

Varför skulle inte jag få göra det jag gör - när du sprider lögner som du gör om mig ,

NU däremot handlar det om påhopp, fast på mig (igen): Jag vill (återgen) få en förklaring vad det är för "lögner" jag "sprider" om dig?
Sist jag frågade blev det väldigt pinsamt för dig då du inte kunde hitta fram något av dina påståenden. Ska vi gissa att det kommer ske den här gången också?

Tråden är öppen för dig Jane, eller så får alla (återigen) uppmana dig att be om ursäkt.

Här är du larvig igen - du vet vad för lögner du sprider om mig! Jag har ingen anmälningsplikt att hoppa efter din vals!

du kan inte veta att det inte existerar det vi kan - du kan endast tro att det inte existerar.

Visa mig att det finns då. Visa skeptkerna. Visa vetenskapsmännen. VISA VÄRLDEN! Varför håller du tillbaka dessa "fantastiska krafter" du har när du kan förändra världen på alla sätt?

Det kommer - du är så otålig!Flört

Det är okay att du tror det - liksom det är okay att vi har våran tro - skillnaden är att ni försöker missionera över oss och ta på er bror duktik uniformen för andra människor!

Njae, det handlar inte om någon "bro duktig-mentalitet". Det handlar om att du och dina mediumkompisar påstår att ni har en gåva och att det finns paranormala fenomen och vi önskar att se detta och få bevis för det. That's it!

Du säger att jag och mina kompisar påstår ……..

Nej vi påstår inte det är eran tolkning vi säger vi har gåvor - det är ni som tar det som att det inte finns och intolkar det som påståenden

Trågigt att du går med lögner om att du vill förstå det mediala - jag tycker ditt enfaldiga språk talar tydligt att du inte vill det - utan som vanligt endast är ute efter att söndra det mediala! Tänk att du är så arg över våra tjänster vi gör, skrattretandes faktiskt

Gambit
0

Du säger att jag och mina kompisar påstår ……..

Nej vi påstår inte det är eran tolkning vi säger vi har gåvor - det är ni som tar det som att det inte finns och intolkar det som påståenden

Jane, om du träffade mig för första gången och jag sa att jag var multimiljonär utan att det syntes på mig. Även om det var sant, skulle det fortfarande vara ett påstående om att jag var multimiljonär. Förstår du? Ett påstående är ett väldigt brett begrepp. Även om du har mediala krafter, så påstår du att du har dem om du berättar om det.

[JohnHoudi]
0

Tänk att du svarade i alla fal.. Däremot var det, som vanligt, samma gamla undanflykter från ansvar och självömkan.

Att Jörgen skulle vara något slags alebi för dig finner jag mycket roande faktiskt och jag tror du gör det samma Jörgen tror sig veta och jag vet vilka de två är med ett par - från eskilstuna frun ifrån england. Men nu arbetar inte GARVAN ensam - GARVAN är en psydonym . det vet du lika bra som jag! Om du är Garvan eller inte är irlevant - du går dess ärenden! Därför är du av GARVAN mentalitet och om du läser vad jag skriit står det"GARVAR tackterna lysa igenom"

För det första så ansåg jag att "till och med" Jörgen Gustafsson vet att jag inte är Garvarn. Det har han sagt till mig i telefon flera gånger så det är inte något "alibi".

Nu verkar ni fortfarande vara ute och cykla när det gäller Garvarns riktiga identitet, men att påstå att Garvarn inte arbetar ensam visar också att ni har noll koll.

Så du menar alltså att alla som ifrågasätter dig skeptiskt, Jane, går alltså Garvarns ärenden?
Bra; från och med nu är det ju inget tvivel om att du går Sylvia Brownes ärenden då du också lägger ut Barnumuttalandefyllda gissningar varje år. 
Jane Lyzell är alltså av Sylvia Browne-mentalitet och man ser verkligen hur Sylvia Browne-takterna går igen i Jane Lyzell.

Jag skrev:

Jane svarade:

Du vet precis vad jag pratar om - det som gör att du skriver spaltmeter efter spaltmeter till mig - det hatet menar jag - du kan inte låta bli…….

Först så ska du sluta smickra dig, Jane. Jag debatterar med flera påstådda medium och paranormala på flera olika ställen. Du är bara en i högen av de som är offentliga.

Så här är det Jane. Du är ett medium som offentligt går ut med olika påståenden. Dessa har alla rätt att besvara och debattera i ett demokratiskt land. Debatterna sker öppet så ingen ska kunna påstå något de sagt något i ett "PM" eller likande. De hålls öppna för att alla ska kunna se att det går fair till.

Att du känner dig trängd och inte kan tillkalla hjälp från dina undersåtar som rusar till och stänger av och censurerar öppna debatter kan jag förstå känns lite jobbigt och då kan du tro att det handlar om "hat".
Sedan måste du inse att en tråd som handlar om din profetia förmodligen kommer att handla om dig och din profetia.

Du får många att fajtas med massmedia är full av personer som skor sig på andras olycka och död.

Så, du erkänner alltså att du skor dig också på andras olycka och död. Mycket intressant. Tack för detta Jane, det var storsint av dig att erkänna. Här är du larvig igen - du vet vad för lögner du sprider om mig! Jag har ingen anmälningsplikt att hoppa efter din vals! Så här fungerar det Jane: Man KAN inte häva ur sig vad som helst om någon utan att ha belägg.
Du påstår att jag "sprider lögner" om dig. Det är ett anklagande. Jag ber dig visa var jag sprider lögner om dig, men du kan inte (som vanligt) inte visa något. Detta är förtal! Antingen kommer man med belägg för sina påståenden eller ber personen i fråga om ursäkt! Det finns ingen möjlighet i detta fallet att bara vifta bort sådana grova anklagelser med "jag har ingen anmälningsplikt". Det är fegt och visar vilken människa du egentligen är i så fall.

Du är för van att säga sådana här saker på forum där dina undersåtar springer till din hjälp och censurerar när du gör uppenbara övertramp över både sajtregler och vanliga lagar.
Nu är du här på Skepticism iFokus och jag ber dig då att komma med belägg för dina påståenden eller be om ursäkt.

Nu kallar du mig lögnare IGEN och du har inga belägg! Och; Ja, jag blir arg när folk utnyttjar folk som har det svårt, som har sorg och de som är utsatta för olyckor. Så borde du också tänka, Jane men man ser mer och mer vilken typ av människa du är, vilket är sorgligt. Du är, som vanligt, så lång från "ljus och kärlek" man kan komma.
Men du kan kanske ändra detta genom att be mig om ursäkt eller komma med belägg.

Så nu vill alla veta:

VISA OSS ALLA VAR JAG SPRIDER LÖGNER OM DIG!

Jane-Lyzell
0

33

VISA OSS ALLA VAR JAG SPRIDER LÖGNER OM DIG!

1. som din hjärna per automatik verkar ha filtrerat bort fullständigt.

Ganska personligt och lögn!

2.Nu senast handlar det om Japan och katastrofen; du går ut och försöker ändra dina Barnum-uttalanden till att de är "träffar" och att "Japan är informerad"återigen utan att komma med en förklaring till det uttalandet…som vanligt).
Som jag ser det försöker du skaffa billiga poäng på andras olycka för att "visa" att du har "krafter" så du kan sälja på kurser som t ex när den brittiska trumpetaren kommer till din gård.
HUR skulle du känna om en politiker utnyttjade katastrofen i Japan för egen vinning?

Rena lögner av dig om mig!

3.  Man märker att Sylvia måste vara Janes stora idol:

åter igen lögn!

4 Om du vill skrämma barn och ungdomar ska du inte låta dem kika på vad som skrivs på ÖN, MiF och de andra övernaturliga forumen och forum som handlar om konspirationsteorier

Klart du också vill skrämma barn. om du inte ville det hade du inte gått ut och skrämma upp både vuxna och m´barn att få dem att tro på spöken. Sådant gör bara illvilliga personer som vill skrämma barn.

återigen lögn och påhitt om mig!

5.

Men du är ju van att få din information från ett enda ställe, tro på den blint och sedan förmedla pseudovetenskapen.

åter igen lögn!

6.

Absolut. Så länge du inte skadar andra människor, utnyttjar dem, skrämmer upp dem, blåser dem på pengar, utnyttjar deras sorg eller prekära situation eller sitter och dricker kaffe med dem. Jag är rädd för att du är skyldig till det mesta i den uppräkningen, inklusive kaffet, och därför så är det varje människas plikt av de som har en rationellt tankesätt att protestera och debattera i sann demokratisk anda.

åter igen lögn

7. De som vet vem Garvarn är skrattar HÖGT åt din urusla mediala förmåga i frågan.

Lögn.

8.  som vanligt, samma gamla undanflykter från ansvar och självömkan.

Lögn

9.

Nu verkar ni fortfarande vara ute och cykla när det gäller Garvarns riktiga identitet, men att påstå att Garvarn inte arbetar ensam visar också att ni har noll koll.

Lögn.

10. Bra; från och med nu är det ju inget tvivel om att du går Sylvia Brownes ärenden då du också lägger ut Barnumuttalandefyllda gissningar varje år. 

Lögn

11.

Först så ska du sluta smickra dig, Jane.

Lögn

12. Jag debatterar med flera påstådda medium och paranormala på flera olika ställen. Du är bara en i högen av de som är offentliga.

Lögn vilka andra svenska medium gör du det med?  Mer en inne på supernaturalis då !

13. gillar inte när en del personer skor sig på andra människors olyckor, sorg, vidskepelser mm

Lögn här insuerar du att jag och andra mediala skulle sko oss.

14.Av den orsaken debatterar jag med dem precis som man gör inom politiken: På ett demokratiskt sätt på platser där demokrati råder (därav att det inte går att debattera på icke-demokratiska forum som MiF och ÖN t ex).

Lögn  här påstår du att ÖN o MIF skulle vara odemokratiska!

15. Att du känner dig trängd och inte kan tillkalla hjälp från dina undersåtar som rusar till och stänger av och censurerar öppna debatter

Lögn och personpåhopp.

16.Så, du erkänner alltså att du skor dig också på andras olycka och död. Mycket intressant. Tack för detta Jane, det var storsint av dig att erkänna

Lögn

17. Detta är förtal!

Lögn.

18. Det är fegt och visar vilken människa du egentligen är i så fall.

Lögn och provokation.

19. Du är för van att säga sådana här saker på forum där dina undersåtar springer till din hjälp och censurerar när du gör uppenbara övertramp över både sajtregler och vanliga lagar.

Lögn

20. Ja, jag blir arg när folk utnyttjar folk som har det svårt, som har sorg och de som är utsatta för olyckor. Så borde du också tänka, Jane men man ser mer och mer vilken typ av människa du är, vilket är sorgligt. Du  är, som vanligt, så lång från "ljus och kärlek" man kan komma.

Lögn!

Det var 20 lögner  och då endast i en tråd! undrar vem som ska be om ursäkt!

FilipSoderholm
0

Jag låter det vara osagt om Jane har rätt i sina påståenden eller inte, men kul att se att hon faktiskt svarar någon gång :) Bra Jane!

[JohnHoudi]
0

Jag räknar inte dina lögner och påhopp om mig. Det skulle inte rymmas på servern.

Jag svarar på dina nummer:

1. Bra! Börja med ett personligt påhopp på mig.
  2. Nej. Inte alls lögn. Konstaterande av fakta som finns via öppna uppgifter.
  3. Nej. Inte alls lögn! Du säger samma som hon och beter dig på samma sätt. Klar likhet.
  4. Nej. Inte alls lögn! Du är medium och påstår dig prata med döda. Klart sådant är skrämmande. Skrämmer inte sådant barn är de avtrubbade.
  5. Nej. Inte alls lögn! På alla poster du gör finns det ingen tvivel. kan möjligen ge dig rätt att du ibland länkar till Aftonbladet….
  6. Nej. Inte alls lögn! Jag förutsätter att du inte har några paranormala krafter och INTE kan prata med döda eller sia i framtiden. Det jag skriver stämmer TILLS du bevisar motsatsen.
  7. Nej. Inte alls lögn! De skrattar åt din usla mediala förmåga i detta fallet.
  8. Nej. Inte alls lögn! Bara se den här tråden hur du snyftar. Du kör med samma gamla undanflykter.
  9. Nej. Inte alls lögn! Och detta hade du vetat om du hade riktiga paranormala krafter.
  10. Nej. Inte alls lögn! Dessutom börjar du nu räkna upp saker som INTE hade skrivits då du gjorde första anklagelsen. Det var ett svar på ditt påhopp på mig om att jag var Garvarn och gick hans ärenden = då måste du alltså gå i Sylvia Brownes ärenden… Det var en liknelse men poletten föll inte ner hos dig.
  11. Jo, du försöker smickra dig att tro att du är viktigaste mediet i Sverige för mig. Det är du inte. Däremot är du en av de få fysiska medium, du bossar över MUG och skriver här.
  12. Nej. Inte alls lögn! Det finns fler ställen än Supranaturalis. Det finns telefon, mail, öga mot öga att kommunicera. Jag har kontakt med fler medium än du tror….
  13. Nej. Inte alls lögn! Jag skrev "Gillar inte att en del personer skor sig på andra människors olyckor, sorg, vidskepelser mm". Stod inget om dig men jag förstår om du tar åt dig.
    Och ditt svar? Ja, jösses. Om vi säger såhär: Om det inte fanns enorma pengar i paranormalbranschen skulle vi inte ha så många medium och paranormala.
  14. Nej. Inte alls lögn! ÖN och MiF är fullständigt odemokratiska där man behandlas totalt olika beroende på vilken åsikt man har. Jag blev t ex avstängd från MiF för att jag ställde frågor och "det var jobbigt för medlemmarna". Sådant kommer förhoppningsvis aldrig ske på detta forum.
  15. Nej. Inte alls lögn! Du känner dig trängd här och du kan inte påverka sajtvärden på detta forum. På MiF och ÖN lyder de minsta vink från dig, skyddar dig, tar dig i försvar, låter dig fortsätta spotta och fräsa på skeptiker etc, etc.
  16. Det var du som skrev ett erkännande. Inte jag. Läs vad du skriver.
  17. Nej. Inte alls lögn! Du gör dig skyldig till grovt förtal av mig så ofta du kan. På andra sajter klarar du dig för att dina undersåtar hejar på och hjälper dig och på denna sajt vet du att skeptiker vill hålla allt öppet. Men jag tror att du är lite immun mot att se när du förtalar och hoppar på folk. Du gör det så ofta att du det är fullständigt normalt för dig.
  18. Nej. Inte alls lögn eller provokation! Det du skriver visar precis på detta. Vad du skriver kan du inte skylla ifrån dig om utan du får stå ditt kast.
  19. Nej. Inte alls lögn!Dagens sanning men du ser det inte för du har så bra fördel av det. Hade sajtvärden på detta forum behandlat dig på samma sätt hade du skrikit i högan sky. jag lovar.
  20. Nej. Inte alls lögn! Hur kan du veta att jag INTE blir arg när folk utnyttjar folk som har det svårt, som har sorg och de som är utsatta för olyckor? Att DU anser att detta är lögn är ju för att om du egentligen höll med mig hade du inte fortsatt din verksamhet.

Vi är på status quo. Jane har fortfarande inte kunnat visa belägg för att jag skulle "sprida lögner" om henne.

Hennes självmål här visar hur hon på ett mediums sätt tolkar information som hon ska kunna förvränga för att kunna hitta på "belägg". Som visar sig inte vara belägg.

Tragiskt som vanligt, Jane. Tragiskt. Du borde ha kurage att be om ursäkt men så högt verkar det inte som du vill klättra?

Jane-Lyzell
0

Jane-Lyzell
0

36 jag tycker synd om dig John  - tycker du ska titta på denna video som jag hittade på fb.

tänker inte gå i polemik med dig - acceptera bara att vi är på varsin sida om troende!Flört

http://varnyavarld.ning.com/video/the-awakeningfinal-versionfull

radio
0

• "acceptera bara att vi är på varsin sida om troende!"

Så fel du har Jane, igen.

Det är DU som är TROENDE. Det är DU som TROR att du kan se vad som ska hända. Det är DU som TROR att delfiner lagar jordskorpan. Det är DU som tror du kan tala med döda.

Vi andra TROR inte det minsta. Förstått?

[Solenn]
0

# 30

För den som inte är egotrippad är valet lätt. Håll dina påstådda syner för dig själv eller inom MUG-gruppen. Då slipper du bli skärskådad av andra och finns inget att ömka sig över. Enkelt, va?

Håller helt med John, era domedagsprofetior går inte att se nån skillnad i i sak, dina och Sylwia Browns.

Förklara gärna varför det är så viktigt för dig att sprida domedagsprofetior vitt och brett. Vad ger det dig för kick att länka till alla katastrofer du kan hitta och låtsas de finns med i dina spådomar när vem som helst kan se att du är ute och cyklar. Om det nån gång skulle sammanfalla är det inte något som inte vem som helst har kunnat sia om. Bara att läsa på sin historia med inrikting på naturkatastrofer och tänkbara platser där de kan hända. Är det påstått medialas uppgift att domedagsprofetera utan att kunna avgöra om katastroferna kommer att inträffa eller inte. Dina svepningar över jordklotet och utpekande av möjliga katastrofplatser är inte imponerande. Varför vet du nog redan.

Ger inte domedagsprofetior otroliga negativa energier, som ni annars skyr som pesten, och har som ursäkt för att stoppa oliktänkande från att diskutera i era kärleksfulla, ljusspridande forum, det ger SÅ dåliga energier. När allt kommer omkring kanske det är domedagsprofeter som ni som får katastrofer att hända genom att ni får mängder av andra att tänka negativa tankar och genom det sprider ni tillsammans negativa energier. Kan oliktänkande ställa till det genom sina negativa energier på ett litet forum vad kan då inte miljoners negativa energier orsaka?

FilipSoderholm
0

Hysteriskt kul när jag skippade in till ett random ställe i videon Jane länkade, och det pratades om Illuminati :) Det verkar sevärt det där!

Jane-Lyzell
0

40 undrar vem som har roligast jag som tror eller du som inte trorSkrattande

42 Nu är det inte jag som lagt ut min profetsia här!

Du får vara en John houdi fan om du vill - helt okaySkrattande

sen i sista stycket är du välldigt psydovetenskaplig i mina ögon!

radio
1

• "undrar vem som har roligast jag som tror eller du som inte tror"

Aha, det är det går ut på. Att ha roligast. Inte att vara ärlig och schyst.

[Solenn]
0

# 44

Ger inte domedagsprofetior otroliga negativa energier, som ni annars skyr som pesten, och har som ursäkt för att stoppa oliktänkande från att diskutera i era kärleksfulla, ljusspridande forum, det ger SÅ dåliga energier. När allt kommer omkring kanske det är domedagsprofeter som ni som får katastrofer att hända genom att ni får mängder av andra att tänka negativa tankar och genom det sprider ni tillsammans negativa energier. Kan oliktänkande ställa till det genom sina negativa energier på ett litet forum vad kan då inte miljoners negativa energier orsaka?

sen i sista stycket är du välldigt psydovetenskaplig i mina ögon!

Jaså minsann, varför tycker du det?

olaka
0

Jane: Jag kollade en minut in på din jävla film och då började filmskaparen utnyttja bilder av napalmskadade barn för att få fram en foliehatt-galen politisk ståndpunkt. Du är inte bara galet okunnig om världen runt omkring dig, som visas bäst när du kommer med dina delfintankar, du är också helt skrupellös och föraktfull mot allt som har med mänskligheten att göra.

Vidrig länk som man borde skämmas om man ens funderat på att lägga upp, det är ALDRIG okej att utnyttja oskyldiga människoöden för billiga konspiratoriska åsikter, illamåendet står mig upp i halsen!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[JohnHoudi]
0

Jane, har du funderat någon gång varför du år ovanstående svar. Både från skeptiker och paranormalister? Har du funderat varför du blivit utslängd från forum som Det Andliga Sverige och Supranaturalis? Du skyller alltid på andra och kan aldrig stå för det du häver ur dig. Klart du blir utslängd här och var med detta beteende. Försök vara ärlig och stå för dina handlingar någon gång i ditt liv i stället. Prova sedan att ÄRLIGT svara på frågor som folk ställer dig. Som det här med ditt påstående att Japan vet att du "visste" om jordbävningen. Sedan har jag varken fått en ursäkt från dig eller några klara belägg för VAR JAG SPRIDER LÖGNER OM DIG! Det enda du kom med sist var, som vanligt, taffliga bortförklaringar. Fast ibland när jag läser vad du skriver undrar jag om du verkligen mår så bra? Du blir mer och mer ostrukturerad, frustrerad och arg. Häver ur dig konstigheter som skulle få ett barn med fri fantasi att ta sig för pannan. Det kanske inte är bra för hälsan att vara oärlig mot dig själv och andra under längre tid och hela tiden desperat försöka täcka över dina egna misstag med ännu mer konstigheter och dåliga bortförklaringar. Du kanske borde ta en paus och tänka på din hälsa och de dina runt om dig?

Jane-Lyzell
0

47 vårda ditt spåk!

48 En fråga john - varför drar du upp dessa två forum - för du vill få mig att stå i bra dager eller i dålig?

Jag har svarat dig tidigare om just dessa två forum - Det andliga SVerige gick jag ur för de har en sådan enkelspårig moderator som inte gillar mig - och flera av forumets deltagare har påpekat hennes negativa iställning till mig och mina inlägg - jag bleV förbannad helt enkelt  på hennes moderators diktatur fassioner - jag var själv gruppvärd där inne på Trans och Fysiskt mediusmskap - inga gruppvärdar får kalla sig det eller grupp moderator ute i forumet - det finns bara en "Vita fjädern!"

Tyvärr så är det just forums akillishäl - att forumet kan inte ta in mer kunskap eller oliktänkadne en vad moderatorerna har - så är det tyvärr- därför ju fler moderatorer deste bättre - och på ett forum som DAS ha 1 moderator idiotiskt. Nej jag blev inte utsparkad - jag gick frivilligt ur!

Nu är ju forumet till salu - för 50 000 kr tack o lov! hoppas någon nappar - det forumet är inte var det varit- och låt mig säga det är inte många som skriver där inne längre av de gamla deltagarna.

supernaturalis - är ju ett skämt i mina ögon - snacka om skvaller pressen och likadant där som med DAS + att de har EL som Guru där inne - hon gillar inte mig sedan Sassars forum tid(mitt första forum)

Att jag gick in överhuvudtaget där var för det pågick en debatt om mig  och omkring dtta med Anders Åkessons fusk - vill gärna kunna ge min syn på saken - men uppenbarligen så passade inte min tro på fysiskt mediumskap inte där - det var anledningen att de stängde av mig där ifrån - inte så jag saknar det heller kan jag säga EL och jag har aldrig gått ihop! Och  deras sk forskning tycker jag ligger på för låg nivå - herregud dansande bord och evp……..Rynkar på näsan

Jag har en vän ganska välettablerad ifrån Amerika som givit mina förutsägelser vidare både till japan och Amerika - så vad kan jag säga mer - varför skulle jag juga om det!?

Detta du skriver är lägre en glookanett;

"Fast ibland när jag läser vad du skriver undrar jag om du verkligen mår så bra? Du blir mer och mer ostrukturerad, frustrerad och arg. Häver ur dig konstigheter som skulle få ett barn med fri fantasi att ta sig för pannan. Det kanske inte är bra för hälsan att vara oärlig mot dig själv och andra under längre tid och hela tiden desperat försöka täcka över dina egna misstag med ännu mer konstigheter och dåliga bortförklaringar. Du kanske borde ta en paus och tänka på din hälsa och de dina runt om dig?"

Åter igen undrar vem som ska be vem om ursäkt - du häver ur dig det ena efter det andra - nej du Houdini - sopa rent framför din egen dörr först!

FilipSoderholm
0

För den som behöver hjälp med tolkningen så menade Jane (troligen) "lägre än Glocalnet". Tog mig ett tag att dechiffrera.

[JohnHoudi]
0

47 vårda ditt spåk!

Lite ironiskt att det är just DU som skriver detta…

48 En fråga john - varför drar du upp dessa två forum - för du vill få mig att stå i bra dager eller i dålig?

För att du blev utkastad ur dess forum. Jag ville få dig att inse att kanske beror allt "elakt" som händer just stackars dig (som du påstår) kanske beror på dig själv och din attityd.

Jag har svarat dig tidigare om just dessa två forum - Det andliga SVerige gick jag ur för de har en sådan enkelspårig moderator som inte gillar mig -

Jag läste ju diskussionerna och såg att du blev utkastad med egna ögon, men du kan ju alltid försöka inbilla andra att du "slutade frivilligt".

supernaturalis - är ju ett skämt i mina ögon - snacka om skvaller pressen och likadant där som med DAS + att de har EL som Guru där inne - hon gillar inte mig sedan Sassars forum tid(mitt första forum)

Well, jag tror säkert att de har en annan åsikt om dig…

Och  deras sk forskning tycker jag ligger på för låg nivå - herregud dansande bord och evp……..

För svävande trumpeter och "ectoplasma" ur örat är så mycket trovärdigare?

Jag har en vän ganska välettablerad ifrån Amerika som givit mina förutsägelser vidare både till japan och Amerika - så vad kan jag säga mer - varför skulle jag juga om det!?

Varför du skulle ljuga om det? Tja, för att befästa din "storhet" som "siare" och att du är så noga att ingenting från MUG får komma ut innan ni är klara.
Eller för att citera Helena-K "Det har informerats i otaliga trådar och på olika ställen att den dagen Cirkeln är redo för att gå ut publikt så kommer de att göra det, varken förr eller senare."

Men du får gärna namnge personen i fråga så kan någon kolla om detta stämmer?

Detta du skriver är lägre en glookanett;

Verkligen? Att jag bryr mig om din hälsa och välbefinnande?

Åter igen undrar vem som ska be vem om ursäkt - du häver ur dig det ena efter det andra - nej du Houdini - sopa rent framför din egen dörr först!

Ja, det är ju för att jag ska kunna "sopa framför min egen dörr" som jag undrar om du kan visa var jag sprider lögner om dig. Visa mig det så kommer jag be om ursäkt, för jag antar att DU kommer be om ursäkt till mig när du ÅTERIGEN inte hittar något.

Ska jag lista alla lögner och elaka förtal du sagt om mig? Nä, trodde inte att du skulle vilja det.

radio
0

Bara älskar när du skvallrar om hur mycket andra skvallrar. Det tyder på, hm. Nåt.

[JohnHoudi]
0

Det tyder om "ljus och kärlek"…

Jane-Lyzell
0

51 Nu har jag ödslat allt för mycket tid på dig - och inte kommer man någon vart - du ältar på om och om igen - maler på som en grini gammal gubbe!……..Foten i munnen 

Om du hadde varit lite vänlig hadde vi kunnat haft goda och givande diskutioner - har provat x antal gånger - men det funkar inte med dig!

Du kommer till punkterna "nedverdera" hela tiden och du John - du har presis missat din shangs för vidare diskutioner med mig - från omed nu är du luft!……Cool

Nu får du spy din galla på någon annan stackars medial - fast du kommer nog pyra om mig ett bra tag framöver endå - vet du jag tror du kommer sakna migTyst

By by

[JohnHoudi]
0

Nu har jag ödslat allt för mycket tid på dig - och inte kommer man någon vart - du ältar på om och om igen - maler på som en grini gammal gubbe!……..

Eeeeh, nej JAG har ödslat tid på dig att komma någn vart med dina ideliga påståenden om att jag sprider lögner om dig.
ÅTERIGEN visar det sig att du ljög om detta och har fortfarande varken modet eller ärligheten att be om ursäkt.

Om du hadde varit lite vänlig hadde vi kunnat haft goda och givande diskutioner - har provat x antal gånger - men det funkar inte med dig!

Det tror jag också, men problemet är inte jag. Det är du som går i taket så fort man nämner Colin Fry eller något liknande.

Du kommer till punkterna "nedverdera" hela tiden och du John - du har presis missat din shangs för vidare diskutioner med mig - från omed nu är du luft!……

Nedvärderingen är något du tyvärr står för helt själv, tyvärr. Det är så sorgligt att se att du åsamkar dig detta hela tiden.

Jag har, med en dåres enviset, hela tiden försökt vända andra kinden till när du fräser och spottar och har fått ta emot så mycket elaka påhopp om mig som person att folk undrat om jag är vid mina sinnens fulla bruk och inte anmäler dig.
Jag har satt ner foten ett par gånger då jag tycker du går lite över gränsen (dina påståenden om att jag sprider lögner om dig vid två tillfällen t ex).

Nu får du spy din galla på någon annan stackars medial - fast du kommer nog pyra om mig ett bra tag framöver endå - vet du jag tror du kommer sakna mig

Återigen så tycker jag inte att du ska smickra dig så mycket. SÅ intressant är du inte. De jag pratar med "off the record" har oerhört intressant att säga. Men du är intressant för mig för att jag har intresse i fysiskt mediumskap och du gör ju detta bedrägeri samt känner bedragaren Colin Fry.

Du kommer nog tillbaka snart för du gillar att spotta och fräsa på skeptiker som låter dig göra detta

Att du nu "drar dig tillbaka" visar bara på feghet och dålig moral, att - återigen - inte stå för det du säger då du inser att du inte har belägg för dina anklagelser.

[MargaretaA]
0

Ett bra beslut Jane. Den här pajkastningen från Houdi och andra Janehatare känns väldigt 2010.

Dags att gå vidare {#emotions_dlg.wink}

[JohnHoudi]
0

He, he! Tänkte just skriva att "Om trenden ska följas som det alltid har gjort, så kommer snart Lyzell skicka in sina undersåtar för att ta över diskussionen och lägga en rökridå så Lyzell kan smita iväg med svansen mellan benen" och så ser man att Janes fotsoldat Maggan redan börjat skriva för att försöka provocera och lägga ut en rökridå.. De är minsann lustiga och förutsägbara de små figurerna som kallar sig paranormala.

[MargaretaA]
0

som om du skulle låta dig hindras Houdi. Nu skrev du ju det ändå. Skrattande

[JohnHoudi]
0

Vad är det för hinder? Tycker allt ni paranormalister gör när ni gör bort er är ganska roande. Keep it up

[MargaretaA]
0

ja som jag sa; simpla människor har simpla nöjen.

[BaggeBa]
0

Jane Lyzell får kylla sig själv,

[JohnHoudi]
0

#60 Varför vill du frivilligt kalla dig simpel? Pinsamt att självömka sig så mycket för att skydda sin översteprästinna. Släpp Lyzells makt över dug så kanske du slipper känna dig "simpel". Nu tycker jag vi återgår till trådens ämne då alla kan se att Lyzells feghet att inte stå för vad hon säger återigen är uppenbar. Tipset nu är att inte besvara Lyzells utsända fotsoldater (Maggan m fl vars uppgift är nu att försöka trasa sönder och dra uppmärksamheten från Lyzell) utan fokusera på tråden.

MackLobell
0

Ja så här såg det ut…

Och det finns människa som njuter av att förutspå denna

lidandet som på alla vis vill få rätt för äran att bli sedd

inte lite utan stort stilat så att alla människor ska måste

se förutsägelserna  som blir alldeles till sig o lägger länk

efter länk till abladet i ren vinnar o tävlings instinkt

medans andra just då kämpade för sitt liv eller letade i vanmakt

efter sina anhöriga eller de som dog precis då

[MargaretaA]
0

Houdi du framstår mer och mer som en lallande fåne. Men låt inte mig hindra dig. Fortsätt för all del….

och det är betecknande att så fort det börjar blåsa snålt om örona på dig vill du gå tilbaka till trådämnet.

[JohnHoudi]
0

Någon som sett någon liknande spådom över år 2011 från något annat eller "seriösare" medium/siare? Lägg gärna upp dem här för jämförelse.

MackLobell
0

# 49

Herre gud tycker du moderatorn o ägaren på das hade

diktatur fasoner du måste skämta

vilket tålamod dom hade med dig och din självgodhet

precis som dom har här på skepti

piotrr
0

Nog kan det skrämma barn, men inte för att det är sant.

Nu är det snart Juni. Hur går det med förutsägelserna?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism