Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettövriga-frågor
Läst 4390 ggr
[Solenn]
0

Prata med djur?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tja, vad säger ni om att det säljs djurkommunikationskurser? Har hittat en hel hoper medium som i sin undervisning lär ut konsten. Hur går det till och hur kan de veta att de har rätt med det djuren säger. Kan bli hur galet som helst för djuret om djurägarn köper pratet rakt av.  Har jag en katt som beter sig konstigt och jag går till olika medium, säger katten samma sak till alla? Nån som provat?

Jag vet bara två som klarat av det, Dr Dolittle,  http://sv.wikipedia.org/wiki/Dr._Dolittle 

och Mannen som kunde tala med hästar   http://sv.wikipedia.org/wiki/Mannen_som_kunde_tala_med_h%C3%A4star

Cool

Efter hästpratarn visade sig alltfler klara det konststycket.

olaka
0

Såg nån som tillhandahöll den tjänsten - via telefon!

För att vara ungomlig - LOL!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Maria
0

Jag snackar med mina katter varje dag.Flört Vi för långa dialoger på var sitt språk.

/Maria

MackLobell
0

Här är Janne;

[Ming]
0

Sätt på ljudet och njut av kissarnas samtal Skrattande

ekorren
0

#4 Vad gulligt! Skrattande

[Ming]
0

#5 Ja de är underbara…pratglada..rara mot varandra.

De kan dessutom överföra bilder till "djurpratare"som tolkar dem…inget mystiskt alls.

[TristanChi]
0

• De kan dessutom överföra bilder till "djurpratare"som tolkar dem

Hur går det till?

[Ming]
0

#7 Kan liknas vid en sändare som överför signaler och som tas emot…som typ…en radio.

Inte mystiskt alls!!

[TristanChi]
0

Ah! Som en radio… Då vet vi båda i detalj hur det fungerar.

Vilken bärvågsfrekvens används? Vilken moduleringsteknik? Var sitter sändaren och mottagaren monterade?

[Ming]
0

#9 Har lärt mig mkt här på sajten som jag har nytta av…..och just därför ämnar jag inte gå in på din undran ovan här…dels för att det är svårt och dels för att det finns alldeles för lite forskning…och för att det jag skulle ha skrivit förlöjligas nedvärderas….ja… trasas sönder kort sagt.

[TristanChi]
0

Du har lärt dig mycket här på sajten, så därför tänker du inte förklara vad du menar med ditt påstående???

[Ming]
0

#111 vg läs en gång till på #10…. så förstår du….kanske…(visst är det taskigt att bemöta så som jag gjorde nu?)

[TristanChi]
0

• De kan dessutom överföra bilder till "djurpratare"som tolkar dem…inget mystiskt alls.

Detta är potentiellt ett fantastiskt påstående. Du kan inte bara påstå en sån sak och sedan vägra förklara. Det är dessutom för en gångs skull spot on topic.

[Ming]
0

#13 Jag vågar då: Djuren överför sina bilder känslor och ord som tas emot av djurprataren….att förklara detta i vetenskapliga termer är inte för mig så svaret på dina frågor:

Vilken bärvågsfrekvens används? Vilken moduleringsteknik? Det vet jag inte.

Som respons på din sista fråga:

Var sitter sändaren och mottagaren monterade?Sändaren är djuret och mottagaren är djurprataren.

Ja jag vet…det är svårt att verkligen ta detta till sitt hjärta och att förmåga förstå detta rent logiskt är näst in till omöjligt….jag gör det inte….Det är iallafall enl ovan djurprataren själv beskriver det hela.

Jag tycker detta är intressant men att sätta "etiketten pseudovetenskap" ,vilket ingen gjort ännu, är felaktigt då ingen påstår att det är i närheten av vetenskap….dvs den hävdar inte att vara vetenskaplig..för att tydliggöra vad jag menar….

Det kan vara så att det är en helt naturlig företeelse som vi tycker är mysko….fantasi…..och flera hypade epitet som låg utbildningsnivå ….mkt vanlig kommentar här på sajten….etc etc

[TristanChi]
0

Tack för försöket.

Utan försök till belägg eller förklaring är det varken pseudo- eller någon vetenskap alls. Bara ett obegripligt påstående.

I brist på både belägg och förklaringsmodell hävdar du ändå att det är "inget mystiskt alls". Varför?

[Ming]
0

#15 "Det kan vara så att det är en helt naturlig företeelse som vi tycker är mysko….fantasi…..och flera hypade epitet som låg utbildningsnivå ….mkt vanlig kommentar här på sajten….etc etc"

Säg mig TC..var hävdar jag att det inte är mystiskt alls?

[TristanChi]
0

• Säg mig TC..var hävdar jag att det inte är mystiskt alls?

I #6 och #8. Driver du med mig eller skriver du bara vad som helst och glömmer bort det direkt?

Agilis
0

Jag har låtit flera djurkommunikatörer försöka sig på att prata med mina katter, då på avstånd via ett foto och kattens namn. Alla gånger har vederbörande varit ute och cyklat, men det har i alla fall gett mig ett par goda skratt =)

[TristanChi]
0

Hur vet du att det misslyckades? Frågade du katterna?

Agilis
0

Inte ens det behövde jag, jag kunde utröna lögnerna ändå. Främst för att jag kan mina katters levnadshistoria och härkomst. Men visst, kommunikatörerna kanske har haft rätt i mina katters filosofiska tankar och ställningstaganden, vad vet jag. =)

[Ming]
0

#17 Ser att jag trampat i klaveret…sorry!!Skäms

De som "pratar" med djuren ser det dock som naturligt.

ekorren
0

Har själv haft en hel del djur och ibland uppfattar jag intuitivt vad dom behöver eller vill. Men det behöver ju inte vara "övernaturligt" utan att jag helt enkelt undermedvetet uppfattar skillnader i deras sätt och beteende mm.

Varför kan inte en hyhörd person uppfatta dessa signaler och sedan översätta dessa till bilder i sitt eget huvud? Hur vet man att bilderna kommer ifrån djuret och att dessa inte är tolkningar som man själv gör?

Maria
0

En lyhörd person med stora kunskaper om djur och deras beteende kan säkert sätta fingret på vad som "felas i många fall". Men att gå steget till att kalla detta för att man "pratar/kommunicerar med djuren och att djuren har ett eget filosofiskt intellekt osv. är ungefär lika svårt att diskutera eller hävda som att det finns ett efterliv.

Det vill säga det finns inga som helst belägg för detta.

/Maria

ekorren
0

#23 Så sant.

blombuketten
0

Ekorren (#22) skriver något som förklarar rätt mycket. Det är bara att se på Cesar Millan och andra. De läser av hundar genom att vara kunniga i hundars kroppsspråk. Inte genom att kommunicera med dem genom bilder.

Det gör jag också, eftersom jag har ett stort hundintresse och har haft hund så gott som jämt. Det är inte särskilt svårt att lära sig uppfatta djurs signaler och hur de, genom kroppsspråk "pratar med varandra". Gör man ungefär samma sak så uppfattar de rätt snart vad man vill, var man står i rangordning och så vidare. Cesar kallar det energi och det är väl ungefär vad det handlar om. Ingen övernaturlig energi, utan helt enkelt hur vi kan använda oss av hundars (och andra djurs) "språk" för att de ska förstå oss. Inget konstigt eller övernaturligt i det.

[Solenn]
0

Skickliga dom där djurpratarna. Pratar med bengaliska tigrar, kinesiska nakenhundar, elefanter, delfiner, valar, strömmingar och flugor eller går det inte att prata med flugor och strömming. Pratar torskar och räkor samma språk har jag undrat länge? Undrar vad min husmus har att säga om det nuvarande ränteläget?

[TristanChi]
0

• Undrar vad min husmus har att säga om det nuvarande ränteläget?

Det är OSTabilt.

Maria
0

#26,27 SkrattandeSkrattande

/Maria

[Solenn]
0

# 27

Det var som sjutton! Våra husmöss måste ha lyssnat på samma radioprogram för jag fick samma besked, OSTabilt.

[Starman]
0

Självklart kommunicerar alla djur varandra emellan genom samma evolutionärt frammanade frekvens-vibrations-energi-körtlar. Vissa människor kan, liksom, "koppla in" i denna frekvens-vibrations-energi-eter, med förlorat grepp om verkligheten som enda bieffekt.

[Starman]
0

Fast just Milan blandar ju in psykoanalys- och "energi-vibrations"-flum, så han är inte så långt ifrån. Men det kan ju vara för att "dussinmänniskorna", vilka han också hjälper, ska "förstå".

[Ming]
0

Hur som helst och oavsett vokabulär så är Milan en otrolig fena på att förstå djuren och förändra deras beteende.

[TristanChi]
0

Milan verkar inte ha lyckats så bra med Zlatans beteende. Man kan prata med honom, men man förstår inget.

[Ming]
0

#33 Känslans språk kan vara svårt att förstå….

[Starman]
0

#32 Jag undrar ofta över varför TV4 verkar ha ett nästintill patologiskt behov av sända fördummande program. Det hade varit hedervärt om Milan, istället för att snacka om "energirelationen människa/djur" förklarade om beteendeperspektivet i mindre "magiska" och "mystiska" termer.

Agilis
0

Jag kan också få en hund att sluta jaga katter om jag får elchocka stackarn. Det krävs inga kunskaper för det, snarare bara brist på empati.

Maria
0

Milan är ingen favorit hos mig. Det han framför är ju egentligen rena självklarheter.

Ungefär som Dr Phil. Sitta i TV och prata sunt förnuft och alla sitter och gaparFörvånad precis som det var något helt nytt han kommer med.

Ursäkta OT.

/Maria

[Ming]
0

#35 Han,Milan, kanske gör det pga den enkla anledningen att det är svårt att översätta känslor till logik….Vår hjärna är utrustad med bådadera.

blombuketten
0

Nej, det är inget märkvärdigt Cesar Milan gör…….det är bara det att så många hund/djurägare inte gör det, eller klarar av det. Anstränger man sig bara en aning, så kan man "kommunicera" med sitt djur. Det första man har att göra är att sluta förmänskliga sina husdjur så är man ett bra bit på väg.

Det är inget flum att, som han, prata om energier. Han skulle kanske säga "känna av" istället. En hund till exempel, uppfattar det vi sänder ut, rent känslomässigt, bättre än om vi kör med en massa ord. Svårare än så är det inte.

#36. Det är ju rätt mycket bättre om man kan få sin hund att sluta jaga katter utan elchock. Det är bara "bekväma" människor som tycker att ett problem ska lösas snabbare än snabbt. Det tar ju lite längre tid om man, genom sin "energi", ska få en hund att sluta jaga katter. Fast å andra sidan, när man väl lyckas så har man fått en stor fördel……kommunikation.

#37. Jag tror inte alls att det är självklarheter som framförs av Milan och Dr Phil. Tror att, för en del, kan det ge bra tankar som man kan ta till sig. Både vad gäller sina "problemhundar" och "problemmänniskor". Båda sorter finns det ju en hel del av. Det kanske inte är något nytt de kommer med, men tydligen glömmer vi fort eftersom det fortfarande är aktuellt.

Maria
0

#39 Jag tycker i alla fall att det är ganska skrämmande att man kan bli populär med rent sunt förnuft.

Är vi så…jag vet inte vad jag ska ens kalla det. Dumma kanske?

Det bådar inte gott för mänskligheten.Flört

/Maria

Agilis
0

Jag är inget Milan-fan, inte alls faktiskt, jag tycker det säger allt att han använder sig av metoder som är förbjudna i Sverige. Jag tror inte på att man kan få en hund "glad/självsäker/lugn" genom att dra svansen i upprätt läge. Lika lite som jag tror att jag kan göra dig glad genom att stoppa in mina fingrar i dina mungipor och dra upp dom. Det finns bättre hundtränare än honom som som inte behöver använda kräkhalsband, el och bryta ner ett djur för att "bota" ett problem.

Jag håller med dig om att man kan kommunicera med många djur, men det var inte den typen av kommunikation som jag uppfattade att det här inlägget handlade om.

[tekopp]
0

#39 klokt inlägg av blombuketten! Det märks att du bryr dig mycket om djur.

Cesar säger "it's all about the energy" och jag håller med helt och hållet. Vad som är naturligt eller övernaturligt ligger i betraktarens öga.

Även Dr Phil har sina poänger. T.ex:

"There is no reality, only perceptions"

Vi ser det vi vill se, det vi förväntar oss. Utifrån det upplever vi vår verklighet. Så naturligt är det, faktiskt.

[TristanChi]
0

• Så naturligt är det, faktiskt.

Verkligen? Hur vet du det? Om det nu inte finns någon verklighet, alltså.

blombuketten
0

#40. Nej, jag skulle inte vilja kalla oss för dumma Glad. Kanske bara att vi glömmer fort. Det är ju inte alltid så lätt att ha sunt förnuft när man står mitt uppe i ett enda kaos.

#41. Tja, om du ser på Milan på det sättet. Det gör nu inte jag. Bryter du ner en hund så får du ingen glad hund (eller något annat djur för den delen). Man kan se att många av de hundar Milan "hjälper" blir just…….glada hundar, istället för de osäkra, aggresiva, rädda hundar de var innan.

Jag tror att det rör sig om något enstaka fall där Milan använde sig av el…..vilket inte är något han förordar. Har du läst hans bok? Kräkhalsband som du pratar om är något som flitigt används här i Sverige……stryphalsband, vilket inte är bättre. Många hundtränare i Sverige visar glatt hur man drar upp dessa stryphalsband högt upp, vilket gör att hunden inte kan dra lika hårt och ska då bli mer "lätthanterlig".

"Jag håller med dig om att man kan kommunicera med många djur, men det var inte den typen av kommunikation som jag uppfattade att det här inlägget handlade om."

Inte? Berätta då vilken typ av kommunikation tråden handlar om?

Jag hävdar att man absolut kan "kommunicera" med hundar och andra djur, fast inte för att det skulle vara något övernaturligt, utan att man slutar med att förmänskliga djur och istället använder sig av ett språk de förstår. Det har inget med bilder i huvudet att göra, utan (som Bumbleboo skrev längre upp), sunt förnuft, känsla (energi) och kroppsspråk. Vilket är något Milan faktiskt gör och försöker lära ut.

Edit: Tog bort en del då det var en upprepning Glad.

[Ming]
0

#44 Kloka ord blombuketten!

Agilis
0

Jag använder inte stryphalsband heller och skulle inte hålla med någon hundtränare som förespråkar det.

_"Berätta då vilken typ av kommunikation tråden handlar om?"_

Som jag skrev, så UPPFATTADE jag det inte så, så jag kan inte tala om vad ts menade, men jag kan tala om vad jag uppfattade det som. Jag läste inlägget och uppfattade det som flum, se ett foto av ett djur och tala om vad djuret tänker på, vad det tycker om sin ägare, vilken mat det gillar osv.

Jag kommunicerar som sagt med min hund dagligen, men det har med kynologi och etologi att göra. Inte hokus pokus. Som jag tolkade ditt inlägg?

Maria
0

#44 Jag håller också med dig här. Framförallt att man inte ska förmänskliga djur.

Håller även med Agilis #46.

/Maria

blombuketten
0

#46. Hm, jag tror det uppstått ett missförstånd här, fast jag tycker jag försökt uttrycka mig tydligt. Tror vi tänker ungefär lika ändå. Alltså, man kan kommunicera med djur utan att det är något övernaturligt med det, vilket jag skrivit i ett par inlägg redan. Förstår inte riktigt hur du kunde få det till att bli "hokus pokus". Den enda skillnaden jag kan se egentligen, är att jag gillar Cecar Milan och det gör inte du Glad.

piotrr
0

Det går alldeles utmärkt att prata med djur, till och med att tala med döda människor eller utomjordingar. Det går till och med bäst att prata med djur, av de tre nämnda, eftersom djuren (bortsett från katter) faktiskt kan lyssna på det man säger och delvis begripa det. Den svåra biten, riktigt svåra, är att begripa vad de säger när de svarar eftersom de saknar de många av de delar av hjärnan och halsen som vi människor använder när vi formar våra tankar i ett språkligt mönster som vi sedan ger uttryck för. Det mesta pekar på att vårt sätt att tänka beror på, eller åtminstone har ett ömsesidigt förhållande till, vår förmåga till språk. Som att mänskliga tankar och mänskligt språk är två sidor av samma mynt. Om det verkligen ligger till så, vore det inte speciellt meningsfullt att försöka förstå djur annat än på det mest grundläggande planet - mata mig, gå med mig, kom nära mig, gå bort från mig, helt enkelt eftersom de inte tänker på samma sätt vi gör.

Och då menar jag inte att de tänker på ett annat sätt som människor kan tänka på också, om vi bara försökte, utan att deras sätt att tänka verkar ha blivit otillgängligt för oss så snart vi lärde oss att prata, och det var länge sedan nu.

Men om en lurendrejare verkligen försöker få dig att tro att de kan tala med djur och berätta hur djuret mår och hur djuret bör behandlas hos en läkare, tänk då på två saker:

1. Hur bra är DU på att ställa diagnos på dig själv, skulle du själv till exempel säga till en läkare vilken sorts kirurgi du behöver, eller vilket virus du har drabbats av? Givetvis inte, DU skulle fråga en läkare. Så varför frågar djurprataren patienten istället för läkaren?

2. "Pinnen" som plågades av en ägare som litade mer på "hästpratare" än på veterinärer.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Astell
0

Att det går att få in djurets tankar det tror jag…men jag tycker det är väldigt vanskligt och som i fallet med Pinnen verkar det helt galet där får ju ägaren själv känna in om det stämmer och inte förlita sig helt o fullt på djurtolkaren…känner man sin häst så vet man….har själv förlorat en katt och ingen kan svara på vad som hänt den…jag tycker det är kul annars att fråga djuren, har en kompis som kan…men jag tar det med en nypa salt…

piotrr
0

Jag tror som du, Astell, att djurägaren egentligen har mycket bättre förutsättningar att "känna in" sitt eget djur än vad en främling som påstår sig vara telepatisk, har.

Nej, det mesta tyder på att "djurpratare" förmodligen lurar sig själva, eller åtminstone försöker lura andra.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Astell
0

Det är en svår konst att prata med djur för man kan blanda in sina egna tankar och förväntningar i det hela…därför är jag lite avvaktande till det som till allt inom det mediala, den ene säger si och den andre så…bäst är att öva på sin egen känsla men man kan roa sig med det om det inte är något allvarligt på spel…tycker jag :)

piotrr
0

#52, Astell,

Här kommer en blöt skeptisk handduk: Det finns inga som helst tecken på att "det mediala" existerar på riktigt och om man försöker gissa sig till ett djurs hälsa eller välmående genom något som inte finns på riktigt, så är det något allvarligt på spel. Tycker jag.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Astell
0

Nej jag vet att våra åsikter skiljer sig åt…men något mer måste finnas.. t ex varför ringer ofta den person man har tänkt på etc…fler o fler erfar ju detta om inte alla i dagens läge…jag vet inte hur skeptikerna förklarar detta?

FilipSoderholm
0

#50 Men vad då "tar det med en nypa salt"!? Jag blir fan skogstokig! Antingen KAN vederbörande kommunicera med djur eller så kan han INTE det. Hur ska du ha det!? Nog med magiskt tänkande och allt som hör därtill!

radio
0

"Nej jag vet att våra åsikter skiljer sig åt…"

Blanda inte ihop åsikter med fakta. Att det saknas vettig evidens för andeprat är fakta, inte en åsikt.

"…men något mer måste finnas.. t ex varför ringer ofta den person man har tänkt på etc…fler o fler erfar ju detta om inte alla i dagens läge…jag vet inte hur skeptikerna förklarar detta?"

Vet du verkligen inte det?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

Astell
0

Informationen som kommer kan vara svår att tolka och förväntningar kan förvirra…därför en nypa salt…

radio
0

"Informationen som kommer kan vara svår att tolka och förväntningar kan förvirra…därför en nypa salt…"

Hur anser man sig veta att informationen kommer från djuret?

FilipSoderholm
0

Jag skulle gissa på någon floskel om att "man känner det". Antingen det eller så en overifierbar anekdot.

piotrr
0

#54, Astell,

Det finns alltid mer. För varje fråga man får svar på finns det två nya. Men vi vet ändå mer idag än vi någonsin vetat tidigare och när vi säger "Något mer måste finnas" kan vi väl ändå inte bestämma oss för VAD för något mer det är som måste finnas. Det vore ju rent önsketänkande.

Anledningen till synkroniciteter - där vi gör något JUST när någon annan gör det eller just när det var lämpligt, har mest att göra med hur minnet fungerar och hur vi minns saker. Vi tänker till exempel inte ofta tillbaka på alla de gånger vi tänkte på någon och de INTE ringde oss. Men det är egentligen ämne för en annan tråd än "prata med djur", eller hur?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Astell
0

#58 # 59

Ja känslans språk icke att förakta…men vad gäller informationen så kan man ju inte direkt veta var den kommer ifrån men att djur är dumma i huvudet kan jag inte påstå…precis som min dotter kan fånga mina tankar el vice versa spec när vi sitter tysta i bilen så kan man väl fånga djurets tankar o känslor…

piotrr
0

Du är inte hästmänniska förstår jag? Dummare djur får man leta efter.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

radio
0

"…men vad gäller informationen så kan man ju inte direkt veta var den kommer ifrån…"

Tack.

[Ming]
0

#61 Känslomässig förmåga/intelligens har vi alla…men vi väljer om vi tar den tillvara….vissa gör det…andra inte.

Maria
0

#61 Nu måste jag protestera. Du kan väl ändå inte jämföra din dotter med ett djurFörvånadFlört

/Maria

Astell
0

Tog bara upp det med tankeöverföringen för att jämföra med djurtolkningen…telepati då…

Nu jag beskådar min lilla katt så ser jag en intelligent varelse på sitt sätt och jag är mycket fascinerad av henne…varför skulle inte hon kunna sända bilder/tankar som vi människor gör…

Men skeptiker hur ser ni på det hela…existerar inte telepatin för er?

FilipSoderholm
0

Ingen som kallar sig skeptiker kan säga att hon tror att telepati existerar, nej. Skulle du själv ställa upp på ett vattentätt test gällande din egen telepatiska förmåga gentemot din dotter?

radio
0

"Men skeptiker hur ser ni på det hela…existerar inte telepatin för er?"

Näe, det finns inget vettigt som stödjer tanken på telepati. Om du vill så får du gärna ta fram något som visar att telepati fungerar. Gör du det så fixar jag något om jultomten.

Maria
0

Det hade ju varit oerhört praktiskt om det fungerade får jag sägaFlört

Jag tror mest det är slumpen och att man känner varandra väldigt väl. Börjar prata om samma sak samtidigt. Man är på samma "nivå" när man lever tätt ihop. Samma tankar poppar upp samtiditgt osv.

Det gäller givetvis både djur och människor. Ingen känner mina katter som jag. Vet precis när Moritz är på väg att bitas. Ser det på hela hans kroppshållning och blick.

Men att ge likande händelser en "telepatisk" förklaring förstår jag inte riktigt.

/Maria

Agilis
0

Jag har fattat vad du menat hela tiden, jag är bara inte överens med dig om Milan som vi redan fastställt. Jag författade någon dålig mening om det var dem du menade?

"Jag kommunicerar som sagt med min hund dagligen, men det har med kynologi och etologi att göra. Inte hokus pokus. Som jag tolkade ditt inlägg?"

Jag tolkade alltså inte ditt inlägg som att du pratade om hokus pokus. ;)

Anyway. CM-diskusioner hör väl hemma i något annat forum antar jag (och brukar ändå vara ungefär lika givande som vargdebatten).

Astell
0

Ja men även om man är på samma nivå el lever tätt inpå varandra så skulle det inte fungera om det nu inte fanns möjlighet att man kan läsa tankar..vad är det som gör att det blir lättare att uppfatta varandras tankar när man lever nära?

Maria
0

#71 Det är väl ganska logiskt att jag lättare kan känna av min man och vad han tänker efter 30 år tillsammans än med en främling på bussen t.ex.

Vi känner varandra. Ser vi en film så kan jag gissa att han tänker si och så vid vissa scener för jag vet hans åsikter och och värderingar. Jag bara väntar på en kommentarFlört Man lär känna varandras kroppsspråk och blickar. Inget konstigt i det alls tycker jag.

/Maria

Astell
0

Jo klart man lär känna den andra hur den tänker osv…men när det börjar tänkas utanför det det är då jag undrar om det inte finns ngnslags telepati…när man i stilla stunder får in den andre…

Jo om det hade gått att göra en test…bara namnet test gör ju att det skapas förväntningar och detta ligger inte på förväntningarnas plan…jag är inte kapabel att medvetet släppa den…

radio
0

".jag är inte kapabel att medvetet släppa den…"

Kanske bättre att du sover ett tag.

Astell
0

Ja om något så släpper man taget då radio ;)

[Starman]
0

Men magiskt tänkande är det väl ändå inte fråga om? Flört
Skogstokigheten är du däremot inte ensam om. *håller om ryggen*

Denna kommentar har tagits bort.
[Starman]
0

Jag vill inte baksätesmoderera, men det är väl inte "okej" med personangrepp här inne…? Obestämd

FilipSoderholm
0

Nej det är det såklart inne. Men betyder det verkligen att man inte ska kunna tala om för folk att dom beter sig imbecillt?

radio
0

"Jag vill inte baksätesmoderera, men det är väl inte "okej" med personangrepp här inne…? Obestämd"

Näe, jag ber om ursäkt och tog bort kommentaren.

[Starman]
0

Självklart ska man vara fri att tala om för folk att de beter sig som barnrumpor. :)

[Starman]
0

Grymt!, sa grisen, vilket av djurkommunikatören tolkades, utifrån rådande ungdomlig slang, som ett positivt utrop. *high five:ar radio*

piotrr
0

#66, Astell,

Det finns ingenting som tyder på att telepati existerar, nej. Alltså tror jag, som skeptiker, inte att det existerar. Däremot finns det alla möjliga sammanträffanden, positiva förstärkningar, selektiva minnen och vi människor har dessutom förmågan att lära oss hur andra människor i vår närhet fungerar, intimt.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
0

#78, Starman,

Den bästa formen av baksätesmoderering är att trycka på knappen "Anmäl" som visas när du håller muspekaren över ett inlägg. Vid ett visst antal anmälningar göms inlägget automatiskt! Det är som magi och telepati, fast på riktigt!

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.