Säsongens kvacksalveri
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Amegastaven, en "trollstav" som laddats med Zero Point Energy (hur fan lyckades de? :O) och sägs kunna bota allt som människor drabbas av.
Denna dumpinne får reklam i tunnelbanorna nu när det är Harmoniexpo, så jag skulle rekommendera alla att ta ner dessa kartongaffisher när ni ser dem.
Affischerna är helt gula, med röda stjärnor högst upp och en vit rektangel i mitten. Det gäller alltså i Stockholm. Gissningsvis sitter de även i pendeltågen.
mvh
http://www.ceciliavision.se/amegastav-c-116.html
"laddad i en högteknologisk kammare i 21 dagar"
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
den vetenskapliga aktivismen in action alltså…….
Right, 21 is the magic number. Efter det så är trollstaven en PMM.
"Du kan exempelvis ladda ett billigt vin så att det smakar godare…"
Skitenkelt att göra en seriös studie på. Men istället så väljer en del att helt enkelt tro på dessa fantastiska påståenden. Otroligt fascinerande.
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
Det är förbluffande hur många som skiter i att tänka och låter sig matas med allehanda strunt.
Harry Potter, here we come….
/Maria

Fan vad bra, en sådan vill jag ha. Jag är fett trött på alla tradiga billiga viner. Tänk på alla pengar jag skulle tjäna (för endast 3 480 dessutom)!
Jag dricker inte vin, men jag håller mig i allmänhet inte med ölflaskor under 25 kr, undra om man kan göra Pale Ale av vanlig sketen Lager?
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
#9 Du kan nog göra vad som helst med denna trollstav
/Maria

Jösses, kan någon verkligen tro på det här?
"Jösses, kan någon verkligen tro på det här?"
Det är väl mer troligt att det fungerar än att homeopatika gör det. Men som svar på din fråga, "ja", det finns folk till allt.
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
#11 Svar på din fråga: JA, det är big business. Kolla t ex in en liknande "laddad sak" som vi testade:
#13 Men käre nån….säger jag bara.
Vad används dessa "Biodiscar" till mer än att ändra molekyler?
Det måste väl ändå ha något med hälsan att göra när man lyckas sälja något liknande eller?
/Maria
Det är ytterst sällan jag håller med er skeptiker men denna stav var då det löjligaste jag sett ett bevis för att det finns så mycket pengar med i bilden endast en affärside för att skinna lättlurade.Just därför jag tar avstånd till allt vad pengar och andlighet heter dom går inte ihop.
Det som är hemsk är att svaga lättlurade går på dessa knep i hopp om att kunna "köpa" lycka någon man måste hitta hos sig själv först.
Mitt första inlägg på sketicism jag som aldrig skulle sätta en enda bok"stav" men den där mirakel"staven" den går mig fullständigt på nerverna och jag kan bara inte vara tyst trots att jag är troende men sånt här är aplöljligt och ett fult sätt att enbart lura människor.Då har man fattat det andliga helt fel för mig handlar det om att hjälpa inte skälpa och inte ett öre blandar jag in i detta och inga konstiga mirakelverktyg heller för den delen.
MIRAKELSTAV
Jisses det finns folk till allt !
Tack för ordet nu ska jag inte störa er mer fick sagt vad jag tyckte och önskar er en bra dag
Dubbla inlägg sorry :-))

#9 Åh, ännu bättre!
Undra om den fungerar på mat med, eldorado blir santa maria etc.

#13. Hej och hå
. Det verkar inte vara lite denna "magiska" glasplatta kan åstadkomma.
# 15
Så du tycker att staven är aplöjlig
men att du själv förespråkar att springa runt med en
spann vatten i månens sken för att ladda
o sen slabba o badda pannan med the vatten för att
uppnå andlig kommunikation är tydligen inte alls aplöjligt
# 19 Väntade på din kommentar efter måntrådens diskussion.Skillnaden är att kristallen har en effekt dessutom finns dom att köpa för några få kronor,runt femman ungefär om det är en liten kristall men en stav som skulle göra dessa miraklel den gubben går jag inte på utan detta är enbart affärside och se på priset man blir arg på dessa som enbart är ute efter pengar.Där finns ingen som helst andlighet bakom utan enbart utnyttjande av svaga människor av såna som påstår sig vara andliga.
Inte nog med det ser man reklamen på hemsidan står att man ska vara vaksam på att "kopior" finns därute då kan man fråga sig om dom själva sitter med kopian sånt gör mig misstänksam.Kristallen tror jag på efter egen erfarenhet men en stav som gör ett billigt vin godare och allehanda supermirakel.Nä uch och fy sånt här gör mig arg ordenligt.
#20 Att en kristall för en femma har effekt är väl egentligen lika galet som trollstaven.
Bara skillnad i kostnad.
/Maria
Hur vet du att kristallen har effekt? Hur kan du avfärda den här produkten så lätt samtidigt som du blint litar på din kristall?
# 20
Jag vet inte vad den här kristallen skulle ge mig för bevisföring
sen vet inte jag varför du uttrycker en önskan att du vore en
fluga på väggen när jag enligt dig o i din fantasi skulle säga
Oj den fungerade påstå helst inte saker om mig som inte är sant
Just den här måste jag lägga mig i också, att folk vill tro på allt möjligt under extrema omständigheter det kan jag köpa, där livet står på spel sätter vi vår tro varhän det bär som ger minsta hopp, men i det här fallet så gäller det alltså småblessyrer. Ser det dagligne på FB, folk som testat, det funkar oj vilken magi osv. Det här är vanlig någorlunda normalt funtade människor som går på det här. tycker det är fuktansvärt att se, det kostar enorma summor pengar för självklart ska du ju inte bara köpa skiten nej nej, de ska marknadsföra den också. Önskar att main stream media kunde ta upp och avfärda skiten så man slapp höra talas om det. De verkar istället vara mer intresserade av att försöka få igång en hype kring Uri Geller som förvisso är en skicklig trollkarl men som inte har något som helst övernaturligt över sig. SUCK!