Julklappar och önskningar
En God Jul och ett gott nytt år.
Tillönskas
Radio.I Julklapp får du en papegoja så kan du och din nya vän sitta och härma varandra hela Julhelgen.Tänk vad ni kan mysa å sitta älta å älta..
Blombuketten: Du får ett stetoskop så kan du träna dig på att"lyssna" Skickar med en vit rock så har ni både en tomte å Doktor på Julaftonskvällen. Ah va tusan skickar med hittepåboken om fibro också.
Bumbleboo; Du får ett foto av blombuketten så att du kan känna dig trygg över julhelgen.Om det kör ihop sig så meditera bara lite framför fotot tills lugnet infinner sig.
Pallasita Anundi och kaffekoppen
Ni får boken "den vetenskapliga metoden"Och två timmars mötestid. Ni väl säga till sedan när ni har bestämt er för vad Kausalitet och korrelation betyder!!
Pallasitas aknedot passar liksom inte riktigt in i Anundis och kaffemuggen definition av kausalitet och korrelation
Vem har rätt? (anundi.Du får oxå boken "Jorden är rund" nej den är platt sa alla och skrattade)
Per.Du får två böcker!! Boken Radera,förneka,rensa och avsluta med sista ordet och Boken "så kliar man en skeptikerkompis på ryggen"(skickar med boken"sila mygg och svälja kameler oxå)
Grinda och Magicat; Ni får en kram för erat tålamod med mupparna här!
Judagsdagen blir det Videofilm och popcorn till alla mupparna.
Film? Jodå. vetenskapsmannen homeopatfraggeln från tyskland!!
Skickar med en Fass med tomten också så kan ni läsa om vetenskaplig symtombehandling och alla goa vetenskapliga biverkningar!!
Ja God jul alla homepatvänner och skål för metoden som fått fäste i hela världen!!
Vill du ge någon en önskning eller hälsning så får du fylla på listan!!
Haha gud va fint
Man känner hur du utrålar ljus och värme. God jul.
PS. skulle du vilja svara på min fråga om det vatten man tillverkar homeopatika på "rensas" på gamla minnen, om det ens finns några sådana? Frågan finns utförligare skriven i tråden "homeopatiskt vatten".
Vad gör du? jag har ju redan givit tillbaka skrivrättigheterna till Bigpharma, det enda du behöver är att logga ut och in igen med det namnet.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

Men åh vad snällt av dig att inte glömma "lilla mig". Fast jag tror att det är svårt att använda ett stetoskop att "lyssna" med på ett forum där………orden skrivs. Men för all del, ett stetoskop är alltid bra att ha. Hm, likaså en vit rock, då kan ju sambon och jag leka tomte och sjuksyster på självaste julafton. Kan ju alltid vara uppiffande…….så tack för julklapparna
.
Tycker synd om Bumbleboo som ska behöva sitta och stirra på ett foto av mig, kan aldrig vara särskilt upplyftande. Ett gott råd till dig Bumbleboo……..vänd upp och ner på fotot så du slipper sätta gröten i halsen
.
Så där, nu får vi alla (utom grinda och Magi-cat då) slå våra kloka huvuden ihop (för kloka är vi, ja ja) och fundera ut vad vi ska ge RuneJonzon/BigPharma/FraggelErnst/FruPharma/liberalper för julklapp. Det måste ju bli något alldeles extra det. Kanske en flaska vatten att leka med, går ju bra att skaka också. Kanske lite upplyftande litteratur om hur verkningslös homeopatika är, eller en tröstnapp kanske eller ett par nickedockor som kan heta……..nej, det vore inte snällt. Tja, det får visa sig. Julklappen får vara, som sig bör, oöppnad fram till julafton.
Annars håller jag med Kaffemugg…….absolut. Man riktigt känner den värme du utstrålar och det ljus du omger dig av. De människor som söker sig till dig måste känna sig så trygga i dina händer. Vi andra får bara
oss i din glans. Så fint.
Själv kommer du få en ny dator av läkemedelsbolagen för ditt idoga arbete för att skrota kraven på bevisad effekt, de litar på dig Rune. Stå på dig!
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Får man ha flera olika namn samtidigt?
Tack Rune, det var verkligen rart av dig.
Klappen till dig blir förstånd. Med sådant kanske du förstår att "tjat" är något man använder när någon inte har vett att svara på direkt ställda frågor.
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
Tack Radio.Tomten tycker att du e en sån hyvens kille att han tar med en extra klapp till dig.
Du kommer att få en "evidensmaskin" den kollar upp
allt till dig.Tex kan du kolla om kaffet du dricker på morgonen är vetenskaplig och om din tandborste arbetar vetenskapligt i din stora mun.
Kommer bli en kanonjulis för dig Radio.Kan det bli bättre? en papegoja och en evidensmaskin!!!!
- "Tex kan du kolla om kaffet du dricker på morgonen är vetenskaplig och om din tandborste arbetar vetenskapligt i din stora mun."
Aha, du förstod inte den diskussionen, vad som man kan tänkas vilja ha evidens på. Jag anade nästan att det var lite väl mycket för din klart begränsade kapacitet.
PS Hur skulle en "evidensmaskin" som gav belägg för dina hitte-på-behandlingar se ut? Det kanske är mer en fantasimaskin som du vill att alla ska ha och tro på?
Så att alla kan gå i barndom, inte bara du?

Ok, ska vi inte alla sluta mata det här trollet?
Jo, det är nog det enda riktiga. Samtidigt är det sååå svårt att bara låta sig provoceras.
Men, jag ska försöka i alla fall.
God Jul Rune
!
Jag önskar att Rune får svampar mossa och småkryp i julklappssäcken för det är väl vad "Troll" äter
Så god Jul på dig Rune och alla alias…
/Maria
God Jul Rune….
#5, Billy,
Tekniskt sett är det inte förbjudet att ha flera användarkonton på den här sajten, och allt som inte är förbjudet är tillåtet. Om man använder det för att kringå moderering är det däremot en förvärrande omständighet i det man ursprungligen modererades för. Jag har inte lusläst användaravtalet för samtliga medlemmar, så det är möjligt att man enligt det avtalet inte har lov att ha flera konton, men jag vet inte om det är upp till mig att genomdriva just en sådan regel.
Det kändes mest snopet att jag precis har givit en veckas avstängning till ett alias och så kommer ännu ett nytt alias tillbaka men med ett namn som ligger närmare det ursprungliga skrivförbudet.
Jag har själv erfarenheten att dubbla konton är störtförbjudet på alla andra sajter jag medverkar på. Om jag skulle välja att kasta ut Rune från sajten igen skulle jag dock inte behöva fundera så mycket över det eftersom han oaktat antal konton bryter mot:
- (inte) Ägna sig åt personangrepp.
- Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
- Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Tack Rune och GOD JUL!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Har ju glömt Mads.
Vad ger man till en som till fullo vet vad en mänsklig varelse är?
En anatomibok? nej! en bok om andlighet ? Nej?
Om jag inte minns fel så har du barn.Barn brukar liksom du gilla å jaga spöken.Skickar en bok med spöket laban till er!!
Du får även boken med ÖN s regler.
Litet utdrag: Om någon uttrycker en åsikt du inte delar stäng omgående av honom.Om han ifrågasätter dig så be honom dra åt helvete.
(fast egentligen behöver du ju inte boken om Öns regler kan den ju så bra utantill)
God jul ditt lilla spöke;)
I julklapp får Rune Jonzon och alla hans alias vad de alltid har önskat sig, vad de hela tiden har arbetat för: En livstids avstängning från sajten.
Det duger inte alls att just du skall ägna dig åt personangrepp, vara oartig eller ge dig på varenda uppfattning som du tycker är dum, och det eviga bytet av alias för att undgå påföljd för dessa övergrepp gör bara saken värre. Det hjälper inte att du klagar på att du blir tystad och förtryckt när det är tydligt för vem som helst att du skiter fullständigt i reglerna. Då får du också ta följderna av dina dumheter.
Jag hoppas att du hittar bättre lycka på andra sajter, men om du inte gör det så ser jag fram emot att snabbt och effektivt ta bort allting du skriver och varenda nytt alias du skapar dig utan att tveka en minut.
Vänta dock helst till efter julhelgen. Du förtjänar lite ledigt, du också.
God Jul!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag ger alla en valfri cocktail att fira in julen med. När shakern är tom och bara minnena finns kvar i den så föreslår jag att den fylls med vatten och doneras till RuneJonzon och alla hens alias. Det bör räcka för att hålla vederbörande på gott humör en bra bit in på nästa år.

Wow! Vilken häftig grej!
Mycket häftigare än den här som jag hittade på Clas Ohlson idag:
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
wow en korkskruv för tanter med klena fingrar - precis vad jag behöver 
# 17 Sonen tackar för Spöket Laban boken, en av hans favoriter.
Ön är jag inte längre varken aktiv medlem eller moderator på så det kan väl egentligen vara bästa julklappen från mig till dig Rune för nu kan du härja fritt där.
Min personliga julklapp till Rune blir en bok i vett & etikett, dock ställer jag mig ytterst tveksam till att informationen och kunskapen kan vara till någon större nytta. Men man ska aldrig sluta hoppas 
# 20 En såndär skulle jag behöva 
Amor Vincit Omnia

Jag behöver en zero point gravity gun! Vem kan bistå med en sån?
#22, mads,
Obändlig optimism, det är fina grejjer det. :) Man SKA aldrig sluta hoppas, och när man blir besviken så får det helt enkelt vara värt det. :)
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
# 24 Håller med dig !
Amor Vincit Omnia
God Jul till er alla! 

God Jul och gott nytt år

Det finns en anledning till att bilden är tecknad, av samma anledning som stålmannen är tecknad…
God Jul!
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Menar du att stålmannen inte finns? 

Trevlig helg!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag har en försäkring som nyligen är tecknad. Finns den inte då?
God jul alla!
Jag har en flaska armagnac som jag nyss fick i julklapp. Den finns, fast inte särskilt länge till, misstänker jag.
#34 Skål och God Jul Tristan
à votre santé de façon scientifique!
Et votre santé de manière holistique, mon ami!