Någon som vågar?;-)
Litet kul test som jag hittade, vågar ni lägga ut erat resultat? http://www.mensa.se/HTML/testD/start.html

Vill du ha resultatet från det riktiga? ;)
jag fick IQ 116, min chans att bli medlem i mensa var låg haha
#1 riktiga?har du ansökt om medlemskap? eller du kanske är medlem cleverhead!?;-D
Testet sa 126. Kan den konjak jag just druckit ha orsakat detta?
vadå, 126 e bra, hoppas du är ärlig bara;-D jag har druckit vin så vi har samma "handikapp"
Ja, det blev 126, det sa 126 eller mer.
Hjärncellerna simmar bra i rätt bassängvatten, är min teori.
Det man kan säga om testet är att det bara testar en enda förmåga, den att se mönster ien rad figurer. Det var bara olika upprepningar av ett och samma test. blir ju litet snett då.

Spatial och matematisk/logisk förmåga. Inte alltid jätteanvändbart i riktiga livet.
Användbart är det nog, med det finns det ju väldigt mycket annat som är. Det förvånasr mig faktiskt att testet bara hade ett enda problem som varierades genom hela testet.
Jag fick 119 men det var ju BARA spatiala rotationstest. Fy bövelen vad tråkigt.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Jag förstår inte riktigt. Ska man klicka på något för att göra en test?
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

Går inte o komma in, på länken…
#11 kopiera
"Fan, hade jag bara grejat Ctrl-C/CtrlV, så skulle jag allt visa stropparna på MENSA hur smart jag är!"

Ouch…
Förstår inte varför man ska göra en intelligenstest så vanisinnigt komplicerad.
Gick det inge vidare för er heller skeprikereliten?=)
Nån som fått alla rätt och vad fick ni då? Det var två jag gissade på, men resten var rätt tror jag iaf och jag fick 126 eller 132 tror jag(det var igår, så jag är inte hundra). Känns som det viktiga i testet var första sidan med "disclaimern"…
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

"Skeptikereliten"?
#18 hehe jag menade radio,anundi og tristanchiquita..
#17 det var meningen att vara på skoj=) men du fick faen bra betyg du!

"126 eller mer" fick jag.
Jag var ruskigt osäker på nr 23 och chansade i princip på den…
- "hehe jag menade radio…"
Mitt problem är att jag, när jag sitter hemma vid datorn, inte kan koncentrera mig helt eller ens i närheten till det, på en test som denna.
Typ:
- "Being a good writer is 3% talent, 97% not being distracted by the internet."
"126 eller mer" jag är inte förvånad, tidigare test har visat att jag klarar deras nedre gräns med marginal.

Sådana här tester tar jag inte på allvar. De visar att jag är mer eller mindre bra på att följa mönster. Detta är en träningssak/vanesak.
På vad sätt visar detta att du är mer intelligent en en som inte ser sitt liv i cirklar o trianglar o kuber.
Lena.P är jag i verkliga livet.

På inget sätt, mer än att personer som får bra på testet har talang för spatial problemlösning. Det finns ju andra områden också, till exempel språklig inlärning, ren matematik osv.

Vad menar du egentligen med den kommentaren?
Du kan inte på allvar tro att en person som lyckas bra på ett sådant test faktiskt "ser sitt liv i cirklar o trianglar o kuber"?
Kanske en ny tråd där vi diskuterar ovanliga slutsatser. Jag försökte mig på att få svar på hur någon tänkt med denna, [*]:
- "Hela mänskligheten får ju plats i mindre än en tändsticksask om man beräknar bort allt tomrum, dvs allt vi upplever är till mer än 99,9% tomrum."
Inlägget redigerades och flera inlägg som följde på detta inlägg raderades för att de handlade om något helt annat än ämnet för tråden. / Per
Är det ngn som kan länka till andra typer av IQ test?Som e gratis! la precis en halvtimme på ett annat oså kostade det pengar för att få reda på resultatet
grrr
Inlägget redigerades för att ta bort hänvisningar till en diskussion som avlägsnades från tråden. / Per
Flera inlägg utanför ämnet raderades och en del av orsaken till dessa inlägg redigerades.
Diskussionen om alternativa sätt att iaktta verkligheten har anknytning till spatial eller matematisk förmåga, men inte diskussionen om diskussionen, eller diskussionen om andra forum. Det är fortfarande tillåtet att länka till andra forum, andra sajter eller inlägg på andra sajter.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Tog bort svaret.

Det finns ju ett antal personlighetstest, vilket jag personligen tycker är intressantare. Har dock ingen ork att kolla vilka som finns online och är gratis.
#44 hissar flaggan för denna upplysningen..
Tack det var bättre;-)

Google much?
hurså?
# 27.Vad menar du egentligen med den kommentaren?
Lena.P är jag i verkliga livet.

Vad ger ett medlemsskap i mensa? Alltså, varför skulle jag vilja vara medlem där? Vad är deras "salespitch" så att säga?

Tja, jag vet inte om det tilltalar dig, men det kan vara skönt att ha möjlighet att träffa och samtala med människor med samma sorts talang. En hög nivå på spatiala test sammanfaller inte sällan med höga nivåer på andra plan också. Ibland är det ensamt på toppen, så att säga.

En klubb för folk som är duktiga på att se mönster i bilder?

Typ.
126 eller mer. Det var många likartade problem. Alla var dock inte rotation.
Kan inte länka men här är en adress till ett "kul"(mest irriterande) spel, tränar simultanförmågan

Måste prova! Jag är en sucker för såna spel! (Sen skyller jag på dig om hemmet gror igen och ungarna svälter ihjäl.) 
Edit: HAHAHAHA shite!
Nä usch=) fast jag blir mäktigt imponerad om du har tålamod att sitta med det så länge.jag svor o stängde ner det efter en minut..ja e ingen kvinna som kan göra flera saker samtidigt tydligen hehe

Fick 42 första försöket, men ögonen går i kors av trötthet. Ska prova mer imorgon.
116 med ett bråkigt barn i famnen
#60 skillat=D

126 eller mer fick jag! Fast egentligen räknas ju inte resultatet då jag är 17..
Har gjort Illustrerad Vetenskaps test också, det testar många fler områden, som logik, minne, matte, ordförståelse m.m.
Där fick jag >120 (kommer inte riktigt ihåg exakt). Tyvärr har jag världens sämsta korttidsminne, så medelpoängen drogs ner en hel del bara för att jag sabbade mig på minnesdelen..
Länken till IQtestet finns i högra spalten :)