Mer missbruk av skattefinansiering
"Änglamingel" i Täby kommun för kommunala pengar:
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article8208318.ab

Jag läste detta tidigare idag och blev sur. Tyvärr inte förvånad men dock sur, kan man bli nått annat?
Om personerna springer på änglamingel på sin egen tid (och inte låter det färga beslutsfsattande i jobbet) so fine, har jag inget emot det, men det är inget som ska betalas med skattemedel.
Deltagarna får också lära sig att om vi drabbas av att flera av våra nära och kära dör, så beror det på att vi behöver lära oss att hantera sorg. Förlusten av närstående är egentligen ett tecken på att vi behöver andlig upplysning. Kanske behöver vi gå på flera änglamingel.
Personalföreningen får ett bidrag från kommunen på mer än 200?000 kronor per år. Änglamånglerskan, förlåt -minglerskan,
Tycker inte jag är rätt…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kursledaren behöver lära sig att en krossad knäskål beror på att man behöver lära sig att hantera smärta.

Mäföfan. Vad är det för feeeeeeeeeel? Folk är hemlösa och får vänta ett halvår på en akuttid på psyk och så håller man på med sånt här jävla skit för skattepengar? Jag citerar min chef:
"Det skjuts för litet i det här landet."
Men fan, vilka idioter, va! 
Hoppas de ansvariga blir avsatta med omedelbar verkan.
Usch, Täby!
Nu var det ju några små detaljer Sturmark "glömde".
200 000:- är kamratföreningens årliga bidrag från kommunen avsett för personalvård, typ en utflykt, friskis & svettis socialt umgänge m.m. Änglaminglet tillkom efter förslag från en medlem. Det hölls på kvällstid, var öppet för de medlemmar som hade lust, ingår inte i den kommunala verksamheten mer än om dom gått på varité för pengarna, bevistades av 25 pers. och kostade 1500:-.
Om det var utanför arbetstid, bekostat av privata intressen och … vänta nu. Privata intressen? "Kamrat"-föreningen? Betyder inte detta att "Big Angel" försöker köpa till sig röster från högt uppsatta politiska ledare? AHA!
/ Per
Sajtvärd för Skepticism