Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettkonsumentmakt
Läst 8517 ggr
Pallasita
0

Läppstift som tål kyssar?

På den tiden jag fortfarande hade en tv-mottagare fanns det gott om läppstiftsreklam som utlovade kyssäkra läppstift. Nu undrar jag om detta är möjligt, eller om det bara är ljug? Jag sminkar mig förvisso inte ofta, men när jag väl gör det har jag aldrig haft ett läppstift som klarar att man käkar middag, torkar sig runt munnen med en servett och sedan råhånglar upp sitt bordssällskap (eller någon annan). Är allt bara tvivelaktig marknadsföring, eller är det någon som har ett bra tips?

radio
0

Hur lång tid tar hela sekvensen? Alltså från själva applicerandet till råhånglet?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

Pallasita
0

Vissa uppgav att läppstiftet garanterat skulle hålla för alla strapatser i 12 timmar, men så lång tid har det aldrig tagit mig att förföra någon.

[dagdrommarn]
0

#0 Nej jag tycker det är bullshit med dessa "tåliga läppstift/glanser" Enda gången de sitter som gärnet är när man råhånglat upp ngn och det smetat ut sig och där står man lik en clown öga mot öga med ngn som förvandlats till en transa för resten av kvällen..ojoj!

Har man svag läpplinje kan man tatuera en lite markantare,annars är det väl inte så farligt att fylla på läppsmet under kvällen?

Pallasita
0

#3 HAHAHAHA ja, precis!

Enda sättet jag kommit på är att först löspudra läpparna, borsta bort överflödigt puder, konturpenna, läppstift, bit av på papper, pudra, borsta läppstifta, bita av och sedan avsluta med ytterligare ett lager läppstift. Då jäsingen sitter det för en hel natts clubbande i London. Men så kan jag inte hålla på till vardags, jag får vara glad om jag hinner borsta håret… Därför skulle det vara så smutt om det faktiskt fanns ett läppstift som höll sig hela dagen!

epithet
0

#4 Pudra! Så 80-tal Flört

Nej, så där kan du inte hålla på! Det finns bra medel. Läppstift känns fel att kalla det, men du får färg och glans. Det finns säkert lite olika märken men det du ska titta efter är ett två-hylse-system. En för färg som ska torka in (det blir obehagligt torrt) och sen ett glansstift. Glansen (känns och liknar som lypsyl) kan man bättra på hur ofta man vill och det sitter inte kvar så bra. Men färgen sitter som berg! Man blir tvungen att ta bort det med något som tar bort vattenfast make-up.

piotrr
0

Om det verkligen vore kyssäkert, hurfan skulle man få bort det för kvällen?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

chik
0

Munnen syns….

Har inte läppstift..Men kan tänka mig att det bara är ett försäljnigs tricks..Som användarna av detta medel går på.

Går ju bra o kleta på efter behov mera.Kan man tänka….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Pallasita
0

#6 Aceton, kanske?

#7 Det är ju det som är så irriterande! Eftersom jag inte är någon Riktig Kvinna bär jag sällan handväska. Har man ett läppstift på sig i fickan smälter det.

[dagdrommarn]
0

#8 aceton haha…får mig att tänka tillbaka när jag var 14 och skulle ta bort vattenfast mascara med det.bör tillägga att jag är blond=P

chik
0

Läpstift i fikan-Nä.Ingen bra ide..

Dagdrömmaren..Asiton!!!!

Bidde vi lite åt detta hållet??

Pallasita
0

#9: Aaaaa, att ta bort mascara med aceton låter inte som någon höjdare, nej.  Men det kunde varit värre om du tagit superlim.

radio
0

Det var just superlim jag tänkte tipsa om för att hålla kvar läppstiftet. Men det är inte bra alltså?

[dagdrommarn]
0

När vi ändå är inne på såna alternativ så oljebaserad målarfärg sitter ganska stenfast de med..superlim rekommenderar jag inte om man inte vill spendera 2tim på akuten=P

radio
0

dagdrommarn: Har du målat i olja? Det tar månader att torka, så det kanske inte är så praktiskt. Å andra sidan kan man få rätt snygga effekter och eftersom lösningsmedlet i oljefärg, linolja, kan självtända så kanske även de som ser de vackert målade läpparna lätt tänder till?

chik
0

Ser ju i bilder.

Får denna syn…

radio
0

Aha, du menar så. Man kan "tända till" på andra sätt.

chik
0

Japp.Tycker inte att man skall måla in sig i något hörn här..

Utan man skall nog vara öppen..ja.

[dagdrommarn]
0

#14 om jag har målat i olja? nej hur går det till? jag har däremot målat med oljebaserad målarfärg och det tar inte månader att torka, däremot dagar att få bort från huden om man inte använder ngt krutmedel, så jag tycke de är ett excellent alternativ=)

O sen är smaken är som baken och inte många kan väl motstå ett par heta läppar?

radio
0

Okej, vi kallade det för att måla i olja, och det kunde ta månader att få torrt, men vi menar nog olika typer av "målning".

Måla i olja : tekniken steg för steg

[dagdrommarn]
0

#19 aha I see..menade garagegolv målning

chik
0

En liten förtydligande här…

Finns i många färg varianter.

Så tar vi lite skydd över.Bara för o vara säker.

[dagdrommarn]
0

#21 lacken var ju pricken över i:et!Känns som att vi löst problemet och kanske kommit fram till en affärsidé värd att satsa på?ska slänga iväg ett mail till Maxfuckingfactor

chik
0

Tackar dagdröm..Känns bra att vi har löst ett problem.

Nu till nya projekt….

chik
0

Vill bara lägga till ett tips. Om det är någon som önskar en Ögonskugga i många fina dova färger, Som sitter garanterat länge..

Kan jag av egen erfaren hett Varmt rekomenderar

Denna..

Pallasita
0

Hahaha, den här tråden blev ju underbar!

[dagdrommarn]
0

#24 Skrattande hur många smällar måste man ta emot för att få sotade ögon?

[dagdrommarn]
0

#25 "plötsligt händer det"

[dagdrommarn]
0

#0 Pallasita! I mitt nya nr av veckorevyn har dom gjort bäst i test på hållbara läppstift…Vinnaren blev Shiseido perfect rouge.tycker du förtjänade ett vettigt råd eftersom tråden spårade ur lite=) gå in på veckorevyn.com så finner du säkert hela testet!

Pallasita
0

dagdromma: Åh, tusen tack för tipset! Jo, jag var faktiskt seriös i min trådstart, även om den i ärlighetens namn föddes för att jag ledsnat lite på andra, något hetsigare, trådar.

[dagdrommarn]
0

#29 ja fler lite lättsamma trådar önskas! Så även jag med hönshjärna kan hänga med;-) Lycka till vidare med ditt stiftproblem!

Maria
0

Förr fanns i Hälsokosten ett hör och häpna grönt läppstiftFörvånad som ändrade färg till rött med hudkontakt. Ju varmare läppar desto rödare läppstift. Jag lovar att det blev knallrött.

Det värsta var att detta knappast gick att gnida bort, hur gärna man än ville. Det satt som tatueratSkrikandes

/Maria

Klass
0

Det där känner jag igen, på något sätt. Var det längesedan?

Undrar vad det var för verksamma ingredienser i det och vad det blev för färg när man frös, sådär som man kan göra när man badar och blir blå om läpparna.

Maria
0

#32 Det var nog 80-tal tror jag. Har ingen aning om läpparna kanske blev förstärkt blå när man frösFlört

/Maria

Klass
0

Då har jag nog "varit med" om det, även om jag inte minns så mycket (av just det läppstiftet alltså, 80-talet i övrigt vill jag gärna minnas att jag minns mer av). Men det kan inte ha varit någon större hit. Kanske lika bra det.

[MargaretaA]
0

Aldrig hört talas om! Förvånad

Däremot minns jag en ring som skulle ändra färg efter känsloläge (fast det var på 70-talet). Men den slutade alltid som mörkblå oavsett vilket humör man var på Obestämd

[dagdrommarn]
0

#31 coolt det låter=) tycker man får samma effekt av dagens lip-plumpers..Ju varmare munnen(ordet läppar får mig att tänka på annat) blir desto mer sväller de och blir knallröda.även huden runtom!

[MargaretaA]
0

Oj! Jag är så glad att jag inte är ung längre.. Förvånad

Klass
0

Oj. Är det något slags bedövningsmedel i det, tro? Har du testat? Är detta verkligen eftersträvansvärt?

(Frågorna hopar sig)

piotrr
0

#35, Maggan,

I gymnasiet hade jag en tunn guld klackring med en svart sten. Följande samtal utspann sig:

• "Vilken fin ring, är det en känslosten?"
  • "Nej, den är ju svart."
  • "Ja, just det?"
  • *morr*

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[MargaretaA]
0

I see…. du var ett missförstått geni redan då Skrattande

[dagdrommarn]
0

#38 vet inte vad det är i dom, kanske utspätt getinggift för det sticker som tusan=) nej inte direkt eftersträvande att se ut som att man har fått en käftsmäll och sen ätit jordgubbar men jag kanske var allergisk mot det=/

Klass
0

Nej, inte alltid något att sukta efter, kanske. Glad

Stora läppar som alla vill ha?

[dagdrommarn]
0

#42 haha fyfan vilken bild=D hoppas den är fejk!

radio
0

Lite stora möjligen, men ganska sensuellt. Sexigt rent av.

Maria
0

#44 Smaken är som baken… och dessa läppar såg verkligen ut som en bak, hahaSkrattande och den vill man ju inte ha i nyllet eller….?

/Maria

[MargaretaA]
0

Jag vill inte spekulera över om det var sexighet du tänkte på när du bytte Avatar. Men nu har du i allfall gått från minus till noll. Keep up the good work radio - du är på rätt väg Skrattande

[dagdrommarn]
0

#45 enligt min statestik så är det ngt med män och rumpor.Sitter den i nyllet så är den inte dold bakom kläder varje fall,kanske så han resonerar

#46 jag tyckte seriöst att radios gamla Avatar var jättehet;-) men sen har jag nog lite speciell smak har jag fått höra

[MargaretaA]
0

smaken är som baken Oskyldig

radio
0

Tack maggan. Det känns som ett viktigt mål i livet att just du tycker jag är sexig, så jag fortsätter på den valda vägen.

[MargaretaA]
0

öh… nu var det inte precis det jag sa, men om det får dig att må bättre så varför inte. Jag bjuder på det Flört

Pallasita
0

Fler sexiga avatarer åt folket!

Klass
0

Du är en bra förebild i det avseendet. Flört

radio
0

• "öh… nu var det inte precis det jag sa, men om det får dig att må bättre så varför inte. Jag bjuder på det"

Det får mig faktiskt snarare att spy.

Så här skrev du, punktvis så att du själv förstår:

• Jag vill inte spekulera över om det var sexighet du tänkte på när du bytte avatar
  • Men nu har du i allfall gått från minus till noll
  • Keep up the good work radio
  • du är på rätt väg

[dagdrommarn]
0

mmm bring it on=)

[MargaretaA]
0

jaha och?

Klass
0

Med risk för att bli avstängd för all framtid så ser det där, för mig, onekligen ut som stegrande kåthet.

[dagdrommarn]
0

kärlek börjar med bråk o slutar i sängen…

[MargaretaA]
0

Det där?! Förvånad

Hur gammal är du egentligen?

Pallasita
0

Appappappapp, inga hårda ord är tillåtna i min tråd. Bara ljus, kärlek, trams och sminktips!

radio
0

http://www.pixabella.com/wp-content/uploads/2009/03/red-clipart-love-heart.png

[MargaretaA]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

sminktips… okej här kommer en liten teaser till er som inte ens var påtänkta på den tiden det begav sig Flört

Pallasita
0

Eller hjärtan. Hjärtan är också okej.

[dagdrommarn]
0

Trolltyg lär oss steg för steg till ett vackert yttre

[MargaretaA]
0

okej till alla er unga hjärtan Glad

Klass
0

Ok nu blev det, för mig, alldeles för nostalgiskt och OT. Men tack i alla fall. Skrattande

chik
0

O här sitter denna Ärt hjärna o för står att det är Över kurs igen…

[dagdrommarn]
0

#59 "Appappappapp, inga hårda ord är tillåtna i min tråd. Bara ljus, kärlek, trams och sminktips!"

Detta är väldigt OT men jag måste dela med mig av denna underbara man, hans dialekt är ju bara pricken över i:et!

radio
0

Det jag funderar på är om det är vanligt att kalla det jag fått för mig är en kratta, för räfsa. Kanske jag borde skapat en ny tråd om just det, men jag hoppas på ett snabbt svar från någon kunnig, så att vi snart kan återgå till trådämnet.

[dagdrommarn]
0

#68 Det jag funderar över är hur ngn kan ge ett så torrt svar efter att ha sett Hästmannen? =) Kanske ska starta en tråd "Vad är humor egentligen?"

Maria
0

Jag bara älskar honom. Hans glädje över denna lilla "manick" han återfinner är obetalbar.

Hur gick det med hans hästar? Jag hörde att de tagit ifrån honom hästarnaGråter

/Maria

radio
0

• "Kanske ska starta en tråd "Vad är humor egentligen??"

Spelar det någon roll egentligen? Jag menar, vem lider av att bara skratta åt Helge?

[dagdrommarn]
0

#71 eller "vad är humor för dig?" kanske den kunde heta..Tycker det är ganska intressant att hur humor skiljer sig mellan människor. Varför en del skrattar så de får kramp åt en sak som en annan tittar på o ser ut som en uppstoppad uggla? Gener?omgivning?uppväxt?

En som bara skrattar åt Helge tycker jag lite synd om, en vacker dag kanske ngn lyckas skjuta honom o då finns det inget kvar att skratta åt.

[dagdrommarn]
0

#70 ja eller hur e det fantastiskt med människor som uppskattar ngt så litet. Ja vet inte hur det går för honom, stackarn hade hamnat på sjukhus efter en snöstorm=/

chik
0

Tänk att vi kan vara så goa mot varandra…….

I vårt lilla land så finns det så många ord på en o samma sak.Beror på vilken by man är i..

Hästmannen är en go Gubbe som kunde sitt jobb när han var frisk….

""Det att dom tog hästarna i från han.Var att han inte Kunde sköta dom. O jag ser till djurens bästa.Inte til vad en liten söt farbror vill..Det är ett stort jobb o klara av o sköta sina djur.Djuren har inte valt o vara där..