Övervakade
Är vi övervakade?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8130444.ab
Om vi sätter en internetansluten videokamera i vardagsrummet så kan vi bli övervakade, ja.
Speciellt, kanske, om vi sätter en internetansluten videokamera i vardagsrummet utan att läsa igenom avtalet som bestämmer vad det innebär. Microsoft kontrollerar hela mjukvaran och hårdvaran i XBox 360. Fundera länge och väl över vad du vill göra med en sådan apparat… oavsett om den kommer från Microsoft eller Apple.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Storebror Ser Dig……
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Man skall vara försiktig med all sorts kamera, som är uppkopplad mot nätet. Har sett bilder där "hackers" tagit över datorer och startat dess webcam. De flesta vill nog inte att SSI "övervakar" sänghalmen, och lägger ut på nätet.
Förvisso gällde denna tråden MS produkt-tillbehör till 360.
Paranoid…? -Svar ja.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Funderar……………………….?

Det där påminner om ett slippery slope-argument, och för mig är själva argumentet mer skrämmande än vad som ligger bakom.
Jag tänker inte sluta tala för att någon skulle kunna spela in det. Det är en anledning ATT tala, inte att låta bli.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
#7 Är det någon här som tänkt sluta prata…?
Jag tror nog man mer är inne på att slippa bli avlyssnad.
För mig är det som ligger bakom det som ligger bakom att kalla detta ett slippery slope argument mycket mer skrämmande.
Hu

Jo jag har förstått det. 

Jag blir ofta rädd för sånt som kommer från vaken.se eller liknande.

#11 Inget att vara rädd för …. se rädslan i vitögat så ser du vad som ligger bakom!
#10 Jag har förstått att du förstått det