Trams. "Humanisterna är inte längre humanister"
Ännu en som misslyckas med att skilja på sak och person. Om nu humanisterna över huvud taget uttrycker förakt (vilket jag betvivlar), så är det mot religionerna, inte de människor som är deras anhängare.
jag kanske är part i målet men jag vet att inte alla troende människor är ute i det blå.
Humanisterna har valt ett ansikte utåt som är både arrogant och respektlös mot människor. Man kan förmoda att det beror på att de ser honom som en god representant för vad de står för.
- arrogant och respektlös mot människor
Det där är ett karaktärsmord som kräver belägg och exempel. Har du några?
Det finns ju även kristna humanister.
/Maria

Hade MargaretaA #2) skrivit något liknande i ÖN hade hon direkt uteslutits…
Nej vad tror du? jag hittade just på det.
Varför skulle jag anklaga någon för att vara arrogant och respktlös om det inte är den uppfattningen jag har fått av vederbörande?
jag har sett honom på TV.
OK. Sturmark är ett svin för att du säger det. Roger that.
busenmenna,
Riktigt så känsliga är vi inte här. :) Jag håller inte med om Mggans uppskattning av Sturmark. Då tycker jag att Jonassons karaktärsmord är desto värre. Och för övrigt är det ganska märkligt att förkasta en hel inställning till livet för att man personligen inte gillade en förgrundsfigur.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Tycker att det var bra skrivit…
"""Är troende människor helt "ute i det blå""" Ja!!Jag kan tycka det..Vissa är ute o seglar o det gör att vissa människor retar sig på dem.
Vill inte bli kallad för Troende-Det ordet klingar inte bra i mina öron o ligger inte bra i min mun.
Utan jag är en människa som tänker lite udda o ser saker som inte du ser…Men vad jag skall kallas.-Det vet jag inte.
För jag går ju under benämningen Människa..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Gerles angrepp på humanisterna är riktigt otäckt faktiskt. Om man nu tycker att det är otrevligt när en stor grupp människor anklagas för att vara omänskliga nazister i hemlighet, alltså.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism