Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettskepticism
Läst 3522 ggr
Maria
0

SDpolitiker och schaman

Nu är jag ännu mera skeptisk till både SD och schamanerFlört

Länk

/Maria

chik
0

bumblebooFörvånad vad säger man.Inget förvånar mig lägre..Käns som det bara är för att vara o så försöka o tjäna så mycket pengar så lätt som möjlig.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Ja, behöver man smyga och dessutom ha ett annat namn så osar det illa…

/Maria

chik
0

Vist är det så,

Känns som båda grejerna är för att suga ut folk.-Mina tankar bara..Medial o älska människa.Ljus o kärlek.

chik
0

Känns lite som Moral.Lite som det vi har skrivit om..Ett tydligt exempel..

Eller tänker jag fel???

[MargaretaA]
0

Jeeeesus!

vilket är värst? En SD politiker som schaman eller en schaman som SD politiker? Förvånad

piotrr
0

Jag ttror att det är en sådan där situation där båda associationerna är negativa för båda sidorna. Den ena vill inte associeras med SD, den andra vill inte associeras med schamaner.

Men jag har själv sökt jobb som tarot-läsare :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[MargaretaA]
0

Men jag har själv sökt jobb som tarot-läsare :)

Det förvånar mig inte alls. jag har länge anat att du bara är en "fake" skeptiker. Tungan ute

Klass
0

#7 Tror alla som jobbar som medium, astrologer, tarot-läsare, aura-läsare och liknande, att det de gör är på riktigt? Verkligen?

[MargaretaA]
0

har inte mycket med #7 att göra.

Klass
0

Kanske inte, men det du skrev i #7 väckte min fråga som jag ställde i #8.

Så jag omformulerar mig:

Kan man inte söka jobb (eller jobba) som t.ex. tarot-läsare om man inte tror på sånt?

Trilobite
0

Arbetsförmedlingen kan ju tvinga en att ta sådana jobb.

[MargaretaA]
0

klart man kan söka. Man kan söka jobb som kirurg också fast man bara kan skära upp fläskfilé….

Mads
0

Att någon i SD skulle jobba som schaman skrämmer mig inte, men att SD får så mycket publicitet gör. För det går på båda hållen det där och många börjar nu tycka det är en häxjakt och tycker synd om dem.

Vem som helst kan by the way söka vilket jobb som helst på AF, det innebär inte att man får tjänsten bara för att man söker oavsett vad det är för jobb.

Amor Vincit Omnia

Maria
0

#13 Om man nu tillhör de som vill "söka visdom" och eventuellt besöka/ta hjälp av en schaman så är det väl av största vikt att denne inte har liknande åsikter om mänskligheten som SD representerarFörvånad

/Maria

radio
0

• "klart man kan söka. Man kan söka jobb som kirurg också fast man bara kan skära upp fläskfilé…."

Men du kan inte få en tjänst som läkare om du inte har ett legitimation utfärdat av Socialstyrelsen.

Jag tycker man borde ha något krav på att man faktiskt kan spå framtiden med tarot-kort, eller vad man nu ska göra för något paranormalt, innan man får arbeta med det.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

Trilobite
0

Ja, faktiskt. Så man inte luras och utnyttjar folk.

Om man inte är "spågubbe - inte på riktigt, utan bara på skoj"

chik
0

Radio..""Men du kan inte få en tjänst som läkare om du inte har ett legitimation utfärdat av Socialstyrelse"""

Då har du inte tittat på Tv för några år sedan..Går o köpa legitimtion utomlands precis som Pass,körkort..

Enda kruxset är att Länstyrelsen har svårt att dra till baka det…

kan du läsa lite om här

radio
0

#17?

Vidrigt när sådant händer, och det är inte acceptabelt. Kanske säkrast att gå till en homeopat, som inte behöver ha någon kunskap alls.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

Mads
0

# 14 Jo, jag håller med men kan inte föreställa mig att det enbart är inom SD och då alla inom SD som skulle ha en enligt mig felaktig syn på mänskligheten. Det finns nog inom fler partier, tex KD är väl emot homosexuella och deras möjlighet till giftemål så vad jag menar är att trångsynta människor med en vad jag då kan tycka är en snedvriden syn på mänskligheten finns nog lite överallt och inte enbart specifikt inom SD.

# 15 Jodå, har för mig att det nämts i någon tidigare tråd men min väninna gick till en sk läkare här istan och betalade över 10 000 kr för diverse blodprover och tester. Visade sig att kvinnan antingen så hade hon inte läkarlegitimation eller så hade hon blivit av med den men startat upp privatklinik själv ändå…minns inte riktigt hur det var men lurades gjorde hon.

Amor Vincit Omnia

Maria
0

#19 Det är klart att det finns människor med en snedvriden syn på saker och ting. Skillnaden är att SD satt dessa på pränt i en politisk agenda, ett partiprogram.

/Maria

Mads
0

# 20 Det är det nog fler som gjort, de är inte de enda självfallet och hade de nu inte kommit in i riksdagen så hade folk nog inte fokuserat så mycket på vad just de står för mer än vad de gjort tidigare.

Amor Vincit Omnia