Skepticism iFokus

Skepticism

Etikett: nyheter
Läst 3455 ggr
runejonzon
0

Tur det inte va en homeopat.

I en smålandstidning framträder idag en Mamma och berättar om sin upplevelse av "Svensk sjukvård"

Hon berättar du att hon sökt läkare för värk i bröstet

Doktorn som "undersöker henne misstänker en "muskelbristnning" och skriver ut lite inflammationspiller

Senare visar det sig att kvinnan har en propp i Lungan.

Vi ett annat tillfälle söker mamman hjälp för sin dotter.

Den undersökande doktorn,skickar hem familjen,med orden att hennes symtom är övergående,inget att oroa sig över!! Flickan blir sämre och mamman står på sig,På annat håll får Mamman beskedet att hennes dotter

Har två tumörer bakom ögat

Som en liten parantes kan nämna att Mammans andra barn,dvs hennes pojk nu väntat på en tarmröntgen över tre veckor för sina magproblem.

En annan liten händels kan som oxå kan nämnas är mannen som sökte hjälp hos den skolmedicinske doktorn för en kraftig viktuppgång och magsmärtor

Man hittade inget fel och skickade gång på gång hem mannen.Mannen var du så dålig att han akut fick läggas

på operationensbordet. Läkarna upptäckte då en 10 kilos cysta i magen,Mannnen dog på operationsbordet.

TUR DET INTE VA EN HOMEPAT !!!!!

piotrr
1

Om det hade varit en homeopat hade skeendet varit ungefär detsamma, med den skillnaden att en homeopat inte hade kunnat åtgärda sjukdomarna som det talas om ens om han eller hon hade lyckats diagnosticera dem rätt, vilket de inte heller kan.

för att sammanfatta:

Om det hade varit en homeopat hade homeopaten inte kunnat upptäcka en propp i lungan, och inte kunnat behandla dem.

Om det hade varit en homeopat hade homeopaten inte kunnat upptäcka tumörerna, och hade inte kunnat behandla tumörerna, och om homeopaten hade försökt behandla tumörerna, hade hon eller han varit en kriminell kvacksalvare.

Om det hade varit en homeopat hade ingen tarmröntgen kunnat utföras över huvud taget, eftersom homeopater inte förfogar över röntgenapparater. Däremot kan de ha radium i förrådet.

Om det hade varit en homeopat hade man inte upptäckt cystan över huvud taget, och mannen hade dött i hemmet utan att någon ens försökt behandla honom med något annat än vatten.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

chik
0

Vilken otur…stackas henne.

Men du Rune.Om hon hade kommit till dig, Vad hade du gjort-gett henne för behandling?

Lena.P är jag i verkliga livet.

runejonzon
0

#1 Ja,det gäller att vända seglet rätt igen!!

Jo,kvinnans lungproblem hade en duktig homeopat diagnosticerat

ganska lätt!

Cancer jobbar vi inte med!!

Tarmröntgen behöver vi inte,då detta område oxå är ett förhållandevis lätt område att diagnostisera på alternativmedicinsk väg.

runejonzon
0

#2 Tror du fick  svar i mitt inägg ovan!!?

piotrr
0

#3, runejonzon.

Jag tror inte för ett ögonblick på att homeopater skulle vara bättre än röntgenapparater på att ta reda på vilket tarmproblem man lider av.

Möjligen skulle homeopater kunna vara bättre på att diagnosticera sina EGNA tarmproblem, eftersom väldigt få läkare ägnar hela sin arbetstid med huvudet uppkört i röven.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

chik
0

Men det var ju bra..Att du känner att lungorna är något som ni klarar.

Du!!en liten fråga här.

Har en bekant som går till en HP .

O nu har hon fått att hon skall vira in knät. Först skall hon smörja in det med honung, sen vira om med en handduk.Så att det inte skall kladda ner sängen.

o detta gäller bara ett ben-knä.För att hormonerna sitter där o är i obalans…

då är min fråga.

har vi bara hormoner i ett ben???

runejonzon
0

#6 Aningen konstig fråga,det du beskriver är inget vad en homeopat jobbar med!!

chik
0

#6 Aningen konstig fråga,det du beskriver är inget vad en homeopat jobbar med

RuneFörvånad Menar du att hon går hos en lurendrejare?

jag svara själ.Vist är det så.Har jag sagt till henne.

Men hon litar blint på denna…För ett tag sedan skulle hon dricka varm mjölk o honung o något medel som hon kunde köpa där (Dyrt).

Men dom skall ju leva HP med…Så det är ju tur att det finns Människor som inte tänker utan bara handlar..

runejonzon
0

#8 Har ingen bakgrundshistoria så jag kan inte riktigt uttala mig,men det låter inte direkt seriöst,och har inget med homeopati att göra!!

Trilobite
0

Det här meda tt tejpa fast nejlikefrön bakom öronen är också en favorit.

runejonzon
0

# 10 Favorit för vem,dig själv?? Inget som ingår i homeopati iallafall.Ett av problemen är här är att ni vet för lite och blandar äpplen å päron!!

"ränderna går aldrig ur en Zebra" !!

Mads
0

# 11 Som jag fattar det hade du som homeopat INTE kunnat behandla: proppen i lungan, inte några tumörer bakom öronen och förmodligen då inte heller en 10 kg cysta i buken/tarmen. Så jag vet inte riktigt vad du vill få fram då du inte kunnat hjälpa dessa människor heller. Dock fruktansvärt att personer inte blir tagna på allvar och ordentligt undersökta när de söker sig till sjukvården.

Amor Vincit Omnia

runejonzon
0

#12 proppen i lungan hade nog kunnat  behandlas,det andra hade jag inte gett mig pa, NU va det inte riktigt det som va budskapet.

Mads
0

# 13 Hur hade du behandlat en lungemboli ?

Amor Vincit Omnia

runejonzon
0

#14 med lite homeopatiskt vatten ev.Åter igen,du har som sjuksköterska missat poängen..dvs att mängder av människor blir feldiagnostiserad,felmedicinerade,övermedicinare och förgiftade i vetenskapens namn.En stor grupp människor stryker också med!!

Om du vänder på ovanstående,dvs att dessa personer gått till en homeopat först..tex om mannen med en 10 kg cysta som dog på operationsbordet sökt en homeopat gång på gång tills han slutligen avled!! Hur hade du sett på saken då?

runejonzon
0

Mads!!  Va det inte roligt längre?? eller kallar de astrala spökfenomenen tillbaka dig till ÖN??

Mads
0

# 15 Och du tror på allra fullaste allvar att homeopatiskt vatten skulle bota en lungemboli ?

Amor Vincit Omnia

runejonzon
0

#17 Svara på min fråga istället,har redan svarat dig!!

Mads
0

# 18 Du får ursäkta men en av dina frågor är om de astrala spökfenomenen kallat tillbaka mig till ÖN och nej det där tänker jag inte ens bemöta med ett svar. Hade du varit seriös hade du gett vettiga svar.

Amor Vincit Omnia

Denna kommentar har tagits bort.
chik
0

Rune.i ditt inlägg # 15. Så hade det inte varit bra om det var en HP.Nu har vi ju haft några fal som har blivit så dåliga för att dom har gått till någon med Alternativ Medicin…

O det är ju att gå till baka i tiden o använda på områden som man har bättre effekt med skolmedicinen…

Innan vi hade skolmedicinen så blev vi inte så gamla o många dom ju i eftersjukdomarna till en förkylning.

Men som komplement tycker jag alternativt är helt okej….

Sen så är ju sjukvården subventionerad o Alternativ är ju dyr.

Sen om du har lagt ner stora pengar på o utbilda dig.Får ju stå för dig.

Varför utbildade du dig inte till Läkare???

Mads
0

# 21 Min son är sjuk och jag har tagit hand om honom, därav fick mitt svar vänta.

Om mannen med en cysta hade gått till en homeopat istället och dött hade jag kännt samma sak, mycket tråkigt att det hände och synd att han inte från början fick korrekt vård.

Vad gäller ditt inlägg till Chik nr 23 så är det svårt att se någon här komma ner på din låga nivå måste jag säga.

Amor Vincit Omnia

Mads
0

# 27 Återigen, du får ursäkta men det där får du ta med Elisabeth om du nu känner så. Att mitt svar dröjde var för att min son som sagt är sjuk och han behövde pysslas om. En förkylning med feber bara så inte håller han på att kolavippa men när man är 2,5 år kan man behöva sin mamma en stund ändå. Kan du inte ens begripa något så självklart skrämmer det mig nu ännu mer att du säger dig jobba med människor…

Amor Vincit Omnia

runejonzon
0

Självklart ska du rå om din son.I övrigt lite svårt att förstå att du framhäver ngn slags vetenskap,om vi nu ska kalla det för det inom skolmedicinen,samtidigt som du jagar spöken..sjuksköterska på dagtid och spökjägare på kvällspasset!!

chik
0

okej rune.Då frågar jag inte dig mer.Märker ju att du inte har svar att ge.

O förstår att man behöver inte så mycket kunskap om människan för att jobba med det alternativa…Vilket jag tycker är synd.

För du är ju ett ansikte för det som du håller på med.O det tycker jag att du klarar dåligt.

O sen så tycker jag personligen inte vi behöver tala om någon som inte är på sajten..

ÖN är en fin sajt för nybörjare..O det är vi alla.

Ingen som är o blir fullärda.Hur gärna vi än vill…

Sen vara oförskämd!!!det är inte alla som sitter nitade vi Datan…

Lena som är väldigt trög i dag…

runejonzon
0

Bästa Lena.

(Här har ett personangrepp tagits bort ur runejonzons inlägg. /Per)

Vad är det du förstår? …,,inte mycket om alternativmedicin och hur mycket utbildning som krävs för att man ska lyckas..När du ställer frågan varför jag inte läst till Läkare,så förstår jag (Här har ett personangrepp tagits bort ur runejonzons inlägg. /Per)

1)JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV SYMTOMBEHANDLING

2) JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV NGN SLAGS LEGITIMATION,då denna skulle skapa begränsningar för mina andra långa utbildningar

i tex akupunktur mm.

3)VARJE VECKA KOMMER PATIENTER SOM GÅTT IGENOM HELA SJUKVÅRDEN UTAN ATT FÅ NGN HJÄLP.

Kan oxå meddela att jag tidigare undervisat för både läkare och sjuksköterskor.

Så min utbildningsnivå har du förstått  mycket lite av.

Sen är det svårt som lärljunge att acceptera att andra människor kommit lite längre,lärljungar befinner sig just på ett astralt plan

och en första "sökande nivå kan då vara att orientera sig på ett astralt plan,ett sådant ställe är tex ÖN.så i den meningen har du rätt att detta är ett bra ställe för en nybörjare..

Människor på ett högre medvetandeplan,har passerat detta plan,de kommer genom "gensvarsspäning" kunna hjälpa andra människor i sin utveckling,vad detta betyder,lämpar sig inte på denna sida att gå in djupare på,de flesta här har mycket kvar att lära på astralplanet.

piotrr
0

Tog bort ett antal inlägg som visar att de reglerna som användare runejonzon struntar i, är samma på Skepticism iFokus och Övernaturligt iFokus. De har ett par extra regler, men just dessa regler har vi också:

Det är inte tillåtet att:

• Ägna sig åt personangrepp.

Tänk på att:

• Utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt.
  • Inte bemöta inlägg som bryter mot sajtens Skrivregler genom att själv bryta mot skrivreglerna.
  • Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
  • Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna.

Inlägg som bryter mot reglerna kommer att tas bort, oftast utan detaljerade förklaringar. Användare som fortsätter skriva flera inlägg som bryter mot reglerna, kommer att stängas av, ibland med detaljerade förklaringar. Men egentligen, om du inte har fattat vinken när flera av dina inlägg tagits bort, kommer förmodligen inte en detaljerad förklaring att hjälpa heller.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
0

Ytterligare några inlägg togs bort för att de bemötte kommentarer som bröt mot sajtens Skrivregler. Det är i sig inte lika illa som att själv bryta mot reglerna, men försök att inte deltaga eller låta er provoceras när någon annan ägnar sig åt personangrepp eller diskussioner långt utanför ämnet.

Tack på förhand.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

radio
0

rune.

• "Kan oxå meddela att jag tidigare undervisat för både läkare och sjuksköterskor."

Nu vet jag inte vad du har undervisat i, och det spelar heller ingen roll. Att som vårdpersonal lära sig om homeopati och annan icke evidensbaserad behandling är inte samma sak som att det fungerar eller att man ska använda sig av det.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/

runejonzon
0

Du kan vara lugn Radio,det var inte i Homeopati!!

Mads
0

# 31 Det jag kan känna med dig Rune är att du har nog en del att lära vad gäller bemötande av andra människor om du vill kunna få till diskussioner på en bra nivå. Du behöver inte gå till attack bara för att man inte håller med dig.

Amor Vincit Omnia

radio
0

rune, varför kommer du med så larviga påståenden som att jag ska vara lugn? Jag har absolut inget emot att vårdpersonal som normalt arbetar med evidensbaserad vård även får lära sig vad det finns för hokus-pokus.

Vad var det du utbildade läkarna och sjuksköterskorna i?

chik
0

Rune!!!Nu tror jag att du skojar med mig.""Kan oxå meddela att jag tidigare undervisat för både läkare och sjukskötersko""

Finns ingen möjlig het att det är så.För att utbilda måste man vara så mycket mer utbildad än dom man undervisar…Så där luras du.

Hade varit trevlig o få komma till dig o få ett utlåtande vad som fattas mig..

Men det antar du kanske inte.Förutsatt att du inte bor allt för långt bort.

Lena.Som tror att du är lite tokig.

chik
0

Rune!!!

Vet du?? Om du går in på min sida så ser du att jag är inte anonym..

Men när jag går in på din sida, så är det inte mycket om dig….

Om du nu skall sitta här o vara trovärdig, så tycker jag att du borde ha något om dig själv o en länk till din hemsida.(gratis reklam) Men du har ju inget.Är du Man eller Kvinna??+

hoppas nu inte du går i taket utan tar till dig…Lena..

Maria
0

Att det förekommer misstag i vården är ledsamt men inte så konstigt med tanke på hur många vårdtillfällen vi har i Sverige per dygn.

Det är människor som arbetar och det är sällan friktionsfritt men ska givetvis utredas och förebyggas med alla medel.

Jag förstår faktiskt inte vad inlägg #0 handlar om.???Obestämd

Man skulle kunna tro om man läser media att slarv och misstag har ökat men det är snarare så att vår benägenhet för att anmäla har ökat (med all rätt) vilket också gör att folk sitter och förfasar sig genom att läsa rubriker utan att se det i sin helhet.

/Maria

runejonzon
0

Mads

[Här har sajtvärden tagit bort kommentarer som runejonzon gjorde om regelbrott på en annan iFokus-sajt. /Per]

[Här har sajtvärden tagit bort personangrepp. /Per]

Radio.

Om vi bortser vad jag utbildad den skolmedicinska personalen så vill jag återigen informera dig att den evidensbaserade hållningen du hela tiden återkommer klingar dåligt i mina öron,

Ingen av mina hudpatienter har tex  haft brist på cortison,men samtliga behandlas med detta,,,oavsett orsak!!! En s,k undertryckande terapi,som tar sig aggressivare former med tiden.

Ingen av mina migrän och huvudvärkspatienter har inte heller haft brist på treo och andra piller i kroppen!!!

Sedan vet jag inte om det är sådär överdrivet vetenskapligt att ge migränpatienter epilepsitabletter..som man gav en ung kille,varpå han fick ligga tre dagar på sjukhuset för mycket svåra biverkningar

Listan kan göras lång!!

Lena.

Om du får ett telefon nummer till en av de leg läkarna jag haft här på utbildning och det skulle visa sig stämma,får jag då 25000 kr?? av dig,säg till isåfall!!

Vad jag bla har lite svårt för är att du kritiserar ngt du inte känner till

och menar att det inte fungerar,samtidigt som du inte har en aning om vad det är.Som du tex gör med homeopatien.

Hur ska man kunna ta en seriös diskussion med dig,när du tror att homeopati är honung som man lindar in knäet med?

"Bara döda fiskar flyter med strömmen"

Mads
0

# 42 Men vännen, du har inte ens förmågan att skilja på diskussionen här i en tråd som du startat eller på vad som skett när du skrivit inne på ÖN. Kan du inte hålla isär de två ? Du pratar vitt och brett om din fantastiska kompentens men kan inte ge någon här ett enda vettigt svar som kan få någon att känna att du ens har en liten aning om hur man tar hand om människokroppen. Sluta nu tjafsa om mig som moderator, den diskussionen hör inte hemma här.

Amor Vincit Omnia

Maria
0

#42 Lyrica som är en medicin mot epilepsi och viss ångest har visat sig fungera väldigt bra för många med neuropatisk smärta.

Att någon däremot får biverkningar kanske inte i sig är så konstigt med tanke på hur många som faktiskt blir hjälpta. Vilket det sällan skrivs något om. Många skulle inte kunna leva normalt utan sin medicin.

/Maria

runejonzon
0

#43 Var skriver jag vitt och brett om min kompetens?? Du uppmanad mig att vara trevlig och jag beskrev därför lite hur du är själv.Att du inte kan "känna av" vet jag sedan länge,det är därför som du befinner dig på Ön.

#44 Kan du då ge mig den vetenskapliga forskningskälla som påvisar att epilepsimedicin är bra för migrän/hvk.??

Maria
0

Länk

Mysteriet migrän är ännu inte helt klarlagt vad det beror på.

/Maria

Mads
0

# 45 Återigen handlar inte denna tråd om min roll som moderator på ÖN, är det så svårt att begripa och ta till sig när du själv startat tråden. Personliga påhopp är du däremot väldigt duktig på, där får du högsta betyg av mig.

Amor Vincit Omnia

radio
0

rune

Du är banne mig en mästare i att inte svara på frågor jag ställer utan på frågor som du istället hittar på. Antagligen för att du helt enkelt inte kan svara på frågorna som jag ställer.

Det där hitte-pået du har verkar dessutom finnas i det mesta du företar dig, som i din behandling av dina patienter. Skrämmande.

runejonzon
0

#46 Intressant länk från ett LÄKEMEDELSFÖRETAG.

Dock en studie bara!!! Till det kan läggas att pregabalin dvs Lyrica inte testats på barn under 18 år.Rekommenderas därför inte till denna målgrupp!!

INGENSTANS  kan jag se att det står något om migrän och lyrica.

Fanatstisk studie i övrigt…hela 40% upplevde en förbättring,medan bara 16% blev bättre i placebogruppen.

Jag ansluter mig helst till placebogruppen.

I första hand på grund av:

Biverkningar.

Yrsel.

svullnad i ansikte,armar,ben.

likgiltlighet.

självmord.

hjärtsvikt.

njursvikt.

förrvirring

viktökning.

Ah,va tusan,jag behåller nog mina grundproblem,förresten så var det ca 50 biverkningar till,säg till om jag ska fylla på listan.

Maria
0

#49 Det säger väl sig själv att om en medicin inte har testats på deltagare under 18 år så kan den därför inte säljas eller ges till denna grupp.

Skulle det vara något konstigt? Snarare vetenskapligt korrekt.

Biverkningar: 1 på 100, 1 på 1000.

Biverkningar måste deklareras om det så bara är en person.

För att biverkningar noterats innebär det inte att detta är något man drabbas av.

/Maria

chik
0

Rune!!Inga pengar..O det var dig jag ville träffa.

Sen så beskrev jag en bekant som går hos en HP.O hon tror.Jag kan inte förstå hur det fungerar.

"Hur ska man kunna ta en seriös diskussion med dig,när du tror att homeopati är honung som man lindar in knäet med…….

Inte jag utan en kollega till dig…

Någon diskussion med migFörvånad Du bryr dig inte om vad man skriver eller hur.Du bara babblar på du!!!

runejonzon
0

# 50 Kan du ta fram vart det i denna studie står ngt om migrän??

mycket vanliga biverkningar.Yrsel,trötthet-

Vanliga biverkningar

,förvirring,nedsatt sexlust,svårighet att tala,dvalatillstånd,utmattning.hallucinationer,svullnad i kroppen,gångrubbning och viktökning.

Rappoterade biverkninngar efter lansering:

störningar i hjärtrytmen,vatten i lungorna,allergisk chock,medvetandeförlust.blåsor,hudutslag,tungsvullnad.

Mindre vanligt;

Hjärtsvikt,njursvikt.

Maria
0

#52 Vanliga 1 på 100 mindra vanliga 1 på 1000 osv.

Det kan bli så när det är mediciner med bevisad effekt.

/Maria

runejonzon
0

#53 okej,´Ja,just det,den röda tråden i den vetenskapliga skolmedicinen. Ta ett piller,med lite tur hjälper det mot ett symtom,men bered dig samtidigt på fem andra!!.

Observerar att du inte svarat på min migränfråga ännu,dvs vart i din studie det står att lyrica testats på migränpatienter!!

radio
0

rune

När man tar fram läkemedel så tittar man förutom på verkan även på biverkan. Man jämför bland annat om verkan har större fördel än biverkan när man avgör om ett medel ska registreras.

Eftersom en del biverkningar bara påverkar vissa, så kan man efter att en patient testat medlet välja mellan fortsatt behandling, justering av dosen eller att byta/ta bort det medlet som kanske inte passade just den patienten.

En del läkemedel har biverkningar på en klart begränsad patientgrupp, till exempel Neurosedyn, som i dag inte får ges till gravida eller de som kan tänkas bli gravida. Men eftersom medlet har god verkan för vissa tillstånd och saknar de hemska biverkningarna om man inte är gravid, så används det.

Det är mycket förvånande att du inte ens verkar förstå det mest elementära inom farmakologi - men klart, det är troligen det som är anledningen till ditt hurrande för skakat vatten som droppas på sockerpiller.

Maria
0

#54 Migrän är fortfarande inte klarlagt orsaken till och som patient har du då möjligheten att prova dig fram i medicinering. Lyrica har hjälpt många patienter med migrän och många får ingen hjälp alls.

Vet du orsaken till migrän?

/Maria

runejonzon
0

# 56 Aha,så det är det du menar med vetenskaplig forskning.

I fall där man inte känner till orsaken,så provar man lite olika piller som man inte känner till verkningsmekanismen av,om ngt hjälper så är det vad jag kan förstå "vetenskapligt"

Intressant.

Jo,jag känner till de viktigaste orsakerna till migrän!!

Men från ett annat perspektiv,vilket du ändå inte kan/vill ta in.

chik
0

Rune!!

Du är snabb på o kräva svar du.

Men det gäller tydligen inte för dig själv…

Du har inte svarat på min fråga o inte om din

sida Här på iFokus.

runejonzon
0

Chik..Vad har du får frågor?..menar du för din fibrovärk?

Nej,jag har inget intresse av ngn reklam här,dessutom finns det människor här som är så fanatiska att de skulle typ kunna göra vad som helst för att anmäla en för ngt!

NU kan det låta som jag oxå är fanatisk,men så är inte fallet,även skolmedicinen har sin plats!!

Men i stort sett ingen här,kan säga det omvända..dvs skeptikerna här.

radio
0
  • #57. "fall där man inte känner till orsaken,så provar man lite olika piller som man inte känner till verkningsmekanismen av,om ngt hjälper så är det vad jag kan förstå "vetenskapligt"

Visst har det hänt och händer att läkemedels verkan upptäcks av en slump. Om något hjälper och det visar sig göra så i studier, så kan det om studierna är goda, anses finnas evidens för den verkan. För homeopatiska medel saknas däremot vettiga sådana studier.

rune: Har du försökt ta reda på hur man tar fram läkemedel och kanske framför allt, hur man gör studier för att ta reda på verkan etc?

Maria
0

#60 Precis som viss Parkinsonmedicin visat sig ha effekt på "restless legs"Glad

/Maria

chik
0

fibrovärkFörvånad Nä vet du vad..Det biter ingen värk på min vältränade kropp..

Eller menar du att du har ställt en diagnos genom burken på mig,??

Så jag kanske skall gå o lägga mig..har ju läst lite om folk som har "fibrovärk".

ja du!!Känner mig lite sjuk..

runejonzon
0

#60,61 Intressant,så man använder människor som lite testkaniner först,först ifrån en icke vetenskaplig grund,sedan vidare till en vetenskaplig marknadsmässig..

radio
0

rune, hur läser du egentligen? Förstod du någonting av länken du fick? Det du skriver tyder på att så inte är fallet.

Maria
0

#63 Det är inte testkaniner vi pratar om utan snarare frivilliga. Min man har varit med i dessa försök när det gäller forskning av Parkinsonmedicin för myrkrypningar.

I fallet "restless legs" så fann man slumpmässigt att patienter med Parkinson som tidigare haft besvär även med myrkrypningar blivit bättre sedan de börjat medicinera. Detta var givetvis ett intressant fynd.

/Maria

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om det är någon som är intresserad så hittade jag detta när jag Googlade…..

runejonzon
0

Chick! Nu hänger jag inte med riktigt,men du är iallafall lite roligGlad

chik
0

Intressant artikel.Har sökt till några.Men inte kommit med…

""Patienterna gynnas på ett sätt. Det är lättare att ha ett läkemedel mot flera åkommo""Denna mening gillar jag..

Rune¤67.va!!Är jag rolig nu???

runejonzon
0

#68  Ja.För att du lägger in artikel,som jag inte kan få ihop till ngn relevans till föregående inlägg.

anundi
0

Förespråkande av homeopati verkar var starkt korrelerat med bristande läsförståelse.

Den här tråden ger ytterligare belägg för den tesen.

[trumman]
0

#70 Även hos andra grupper (som skeptiker ifrågasätter, ingen nämd ingen glömd) brister även den mest basala läsförståelsen. Det är precis som om man inte VILL på ngt outgrundligt sätt; oturligt eftersom diskussionen då ofta faller just då den börjar bli intressant.

Sen tycker jag det är anmärkningsvärt att så många av trollen på iFokus skriver på precis samma sätt som t.ex. rune här ovan; med samma uttryck, samma sätt att avsluta poster, samma oförmåga att skriva mellanslag mellan punkter och komman osv.

Jag tror (i min enfaldhet) att det är en och samma person som sitter och har sig. Känner igen stilen från ett månganvändar-troll vi avslöjade på ett forum jag var med och administrerade för ett tag sedan; kanske är det samma människa, kanske inte.

Jobbigt att de fortsätter matas om och om igen.

runejonzon
0

#71 Vad är det som är så jobbigt för dig? Att andra har åsikter och erfarenheter du inte delar?