Spik matta!! "Fungerar!!!
Spik mattan fungerar lite enligt Docent rulla ner till inlägget
Lite reklam som man får tolka som man vill.
kanske som o Brämsa en häst..vad vet jag.har inte prövat..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Det beror helt på vad man menar med fungerar…
Lästips: Har spikmattan fått sin revansch?

Tja, "fungerar"… Det skall tydligen ha viss effekt mot smärta, däremot inte mot någonting annat. Detta är inte konstigt givet vad man vet av hur smärtupplevelser fungerar.
Att ligga på något vasst gör väl så att annan smärta klingar av?
Jag funderar lite på om det kan ha med hårdheten att göra. Tycker själv att det är skönt att ligga på spikmatta, men tycker även att det funkar lika bra att lägga sig rätt på golvet - hårt och skönt för en värkande rygg. Det är nog anledningen till att jag sköt bort tanken på mattköp - billigare med golvet.
_No way! Yes way!
Jag kör också med golvet, men lägger först ut en ask häftstift. Ett par minuter där och jag glömmer huvudvärken.
--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/
hihi ni är ju roliga
Jag kan berätta att jag har sålt spikmatta till många men först har de fått låna en provmatta. Efter vad de själva har upplevt och säger sig bli hjälpt med så har de inhandlat en. Men jag har också fått tillbaka lånemattan med resultatet att de inte tyckte om den eller att den ens hjälpte. Det tycker jag var bra för då går de efter sin egen upplevda erfarenhet. Jag vill inte pådyvla någon en sak som hjälper en del och andra hjälper den inte alls. Det är nog inte många försäljare som har gjort som jag tror jag.
Sen så har jag hört väldigt olika reaktioner på mattan. En del säger sig sova bättre men det är kanske den form av avslappning som de kan ta till sig för att kunna sova bättre. Andra har fått upp rörlighet och smidighet i rygg och nacke och andra använder den för smärtlindring.
Jag använder mig av den när jag känner att mina muskler i rygg och nacke behöver mer cirkulation. Den ger mig en bra avslappning och får ner mig från höga stresstoppar. Den fungerar bättre när jag är som mest stressad för då har jag inte ro att komma ner genom andra övningar. Jag måste ju ligga still, annars gör det ont, haha!
Det är väl som med mediciner- en del svarar på den och andra svarar inte på den, en del kan tom med få motreaktioner.
Jag är en mes för jag fick en i julklapp förra året och den ligger så fint och väntar på mig i sovrummet men det ser ut att göra så förbaskat ont att jag ännu inte testat den…
Amor Vincit Omnia
#7 ja det gör ont i början men så släpper det och känns bara skönt. Lägg ett lakan mellan till att börja med för att vänja dig
# 8 Jag får ta & testa det !
Amor Vincit Omnia
Vet så många som tycker den är bara så bra…
Men håller nog lite med Mads där..Ser ju inte så inbjudande ut…
Men sen så tycker jag det är så bra att vi är olika o tycker olika..Det är det som gör att vi sitter här framför Burken.
O radion Din teori bara älskar jag..
Det är humor i största klass för mig.Tack..
Lena.P är jag i verkliga livet.