Al Gore
Jag är lite nyfiken på hur ni ser på den miljöpolitik som drivs av Al Gore?
Tänker främst på den bevisföring han använder i sina böcker inkl filmen "En obekväm sanning".
Vad anser ni om hans åsikter och "bevisföring" och staplar av statistik?
Han framhåller bla att den globala klimatproblematiken enbart beror på människan etc.Utgår ifrån att ni har kännedom om hans klimatåsikter.
Han är även Gudstroende och då kommer jag till nästa fundering:
När en politiker,vetenskapsman,forskare eller någon i den typen av samhällsposition är kristen,troende eller på något annat sätt uttrycker en form av tro.Hur tänker ni kring det?
Att det kan påverka personens arbete,resultat och omdöme genom att färgas av sin tro?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det denna man. du menar??
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har stor respekt för människor som kan skilja på sina religiösa övertygelser och det vetenskapliga kunskapsläget. I Al Gores fall förändrar det inte på något sätt vad vi vet om mänsklighetens påverkan på klimatet, att Al Gore tror på gud. Det spelar ingen roll alls.
Det som stör mig är när människor sprider en extremt skruvad bild av verkligheten som helt klart är påverkat av deras ideologiska eller religiösa övertygelser, som att "Gud skapade Jorden åt människan, alltså är det helt rätt att förbränna alla resurser, äta upp all fisk och skövla regnskogen och ingenting farligt kan hända av det". Som Fox, ungefär.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Gore bygger ju sina resonemang på den internationella klimatpanelens resultat, som sammanställer en forskning som görs av oberoende forskare. Att sean Al förenklat vissa resonemang gör ju inte att problematiken i sig skulle vara felaktig.

Eller uttryckt på ett annat sätt: Att människan påverkar klimatet kan vara sant, oavsett hur Al Gore väljer att visa det.
tack.