Skeptikermobben
Ja har märkt att de finns en slags grupp som tycks amarbeta för å sabba å dissa vissa typer av inlägg. Gärna sånt som handlar om andligt. Nu utmanar ja denna grupp å svara:
Finns en grupp som kommunicerar för å samverka mot sånt man inte gillar?
Finns de en gemensam strategi?
Jag känner inte till någon sådan grupp och skulle bli extremt förvånad om det fanns.

Jag har inte sett någon sådan.
Kan du visa exempel på vad du menar med "sabba och dissa"?
Inte jag heller….
Men jag kanske inte för står riktigt vad du menar…
Jag för min del tycker det är intressant o diskutera vrida o vända på olika saker…
Inget roligt om alla tycker lika..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Självklart finns det, men inte så som jag tror du menar. Föreningen Vetenskap och Folkbildning verkar till exempel för att minska spridningen av skadlig pseudovetenskap, vilket säkert av vissa lättkränkta kan tolkas som "kommunicerar för å samverka mot sånt man inte gillar".
Nej. Däremot finns det väldigt många människor i världen med väldigt många olika åsikter. Det betyder inte att alla människor som har en annan åsikt än din, har gaddat ihop sig. Det betyder bara att de inte håller med dig, av alla möjliga olika anledningar.
Vilken typ av inlägg tänker du på? Jag vet ju själv vilka inlägg jag har tagit bort, och kan fortfarande se dem i trådarna. Om du vill kan jag försöka förklara för tredje gången varför de togs bort.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

För övrigt dissar jag utan att skämmas åsikter som att det är ok att suga ut dödssjuka på pengar, att det är ok att lura människor i sorg att de kan få kontakt med sina anhöriga, ok att behandla potentiellt dödliga sjukdomar med overksamma preparat/metoder osv osv osv.

Diskutera istället för att vara ledsen över att folk har motsatta åsikter så ska du se att det går bättre.

Jag har inte läst så många trådar här (än), men jag tycker inte att du skall bli särskilt förvånad över att medlemmar med skepticism för ögonen har en skeptisk inställning till påståenden om andlighet.
Jag tror ju t.ex. inte att det finns en kristen konspiration på Jesus.ifokus bara för att jag mött reaktioner där när jag påstått att Bibeln är undermålig och full av motsägelser.
Min försiktiga gissning är alltså att du valt fel forum om du framgångsrikt vill övertyga människor att öppna sig för en andlig verklighet.
mvh
Stevo

Stevo: Klok som en bok.
Nog kan jag se att många helt enkelt inte är vana med att andra kommer med motfrågor.
Den skeptiska attityden innebär ju att man inte köper påståenden rakt av. Det finns inte heller någon stor förståelse för tanken att sanningen är något personligt, något man väljer själv.
Det är nog egentligen inte så konstigt att en del reagerar på detta, då detta är en hållning som skiljer sig markant mot den man kan stöta på på andra håll.

Det är fullständigt tragiskt att legitim, relevant och nödvändig kritik i vissa läger blivit synonymt med mobbing. Dahlqvists läger, I'm looking at you.
Apropå Annika Dahlqvist
En sak går inte att komma ifrån. Går man ut i offentligfheten med sin sak får man räkna med att få invändningar. En del berättigade, andra inte. Det ingår i spelet.
Gillar man inte det, får man hålla sig borta från journalister.

I'm looking towards Anna Wahlgrens läger myself.

Ah, man borde skela lite, helt klart. Eller skaffa någon sorts kaleidoskop!